Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jordan Henderson

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

De Daily mail 21 april staat dat Hendersson bij L
Liverpool trainde

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 april 2024 om 10:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 april 2024 om 10:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Mum53 schreef op 22 april 2024 om 07:58:

Waarom trainde hijbij Liverpool mee de afgelopen tijd???


Bron?



Google Nieuws - Jordan Henderson.

Hopelijk kan ie daar terugkeren en wil ie dat.


The Daily mail van 21 april met foto's van Henderson

 

+1/-0

Hij zou revalideren in Engeland werd in maart gezegd toen hij geblesseerd raakte. Dus dat hij nu intensieve 1 op 1 training krijgt bij Liverpool betekent mogelijk dat hij dichterbij herstel is.

 

+1/-0

Het is niet ongebruikelijk dat een buitenlandse speler soms in eigen land mag herstellen van een blessure, maar zolang als Henderson dat nu al mag doen vind ik wel erg vreemd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 april 2024 om 20:56:

Het is niet ongebruikelijk dat een buitenlandse speler soms in eigen land mag herstellen van een blessure, maar zolang als Henderson dat nu al mag doen vind ik wel erg vreemd.



Ik denk dat Henderson hier voornamelijk gekomen is vanwege het EK en dat hij, mede door de gigantische chaos, geen zin heeft nog langer te blijven. En dat dat ook intern bekend is.

 

+2/-0

Hij is ongetwijfeld vooral voor het EK gekomen en om dichter bij huis te zijn, en misschien ook om meer in een land met meer een echte voetbalcultuur te spelen. Dat betekent alleen niet dat het normaal is voor een speler om zo lang van de club weg te blijven. Wat heeft Ajax aan deze situatie? Als je hem terugroept dan komt hij gewoon neem ik aan. Als hij iets is dan is het wel een modelprof.

 

+1/-0

Ik zou hier niet zo zwaar aan tillen. Hij is weggegaan uit de zandbak omdat hij niet kon aarden en zijn familie/vrienden miste. Hij ziet nu even kans om in eigen land 'bij te tanken'. Laat hem.

Zodra Ajax hem terugroept, staat hij de volgende dag 100% gemotiveerd op de Toekomst, daar heb ik alle vertrouwen in. Gewoon volgend seizoen aanvoerder maken.

 

+3/-0

Inmiddels traint hij volledig mee bij Ajax en speelt mogelijk morgen tegen Excelsior. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hij gaat laten zien nu en of we eindelijk weer 4-3-3 gaan spelen.

 

+1/-0

Alleen Van 't Schip zou iemand na een spierblessure van drie weken en 1 groepstraining direct weer speeltijd geven. Als Fitz-Jim of Vos zou ik me behoorlijk genaaid voelen als ik mijn plekje op de bank af zou moeten staan aan een speler die eigenlijk nog niet klaar is voor speeltijd. Hoewel, misschien is er een plekje vrij nu Hlynsson er weken uitligt. Een blessure waarbij je je ook kan afvragen of deze niet voorkomen had kunnen worden met wat meer verantwoord medisch beleid.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 24 april 2024 om 00:08:

Alleen Van 't Schip zou iemand na een spierblessure van drie weken en 1 groepstraining direct weer speeltijd geven. Als Fitz-Jim of Vos zou ik me behoorlijk genaaid voelen als ik mijn plekje op de bank af zou moeten staan aan een speler die eigenlijk nog niet klaar is voor speeltijd. Hoewel, misschien is er een plekje vrij nu Hlynsson er weken uitligt. Een blessure waarbij je je ook kan afvragen of deze niet voorkomen had kunnen worden met wat meer verantwoord medisch beleid.



Henderson is ook niet gek, die gaat geen onverantwoorde risico's nemen in een duel waar vrijwel niks op het spel staat en net voor zijn laatste toernooi als international van Engeland. Denk dat hij Schippie dat wel even uitlegt.

 

+1/-0

Zou kunnen ja. Misschien zit hij vooral voor de vorm op de bank, zoals Brobbey tijdens De Klassieker.

 

+1/-0

Hier en daar hebben we het over Henderson. Wel of niet met hem willen doorgaan? Mogelijk onze beste aanvoerder, maar wel slechts eenmaal met hem gewonnen. Een korte analyse per wedstrijd met Henderson en tot slot wat conclusies:

3 feb 2024
Ajax 1-1 PSV
90'
Een vroeg doelpunt van Berghuis bracht ons op voorsprong. Gelijkspelen tegen PSV is dit seizoen een prima resultaat.

11 feb 2024
sc Heerenveen 3-2 Ajax
90'
We kwamen 3-0 achter, dus verdedigend was het niks. Taylor en Henderson speelden samen als controlerend middenveld, net als tegen PSV.

15 feb 2024
Ajax 2-2 Bodø/Glimt
90'
Dit was waar we schandalig 0-2 achterstonden met de knotsgekke eindfase. We begonnen met Akpom, Berghuis, Brobbey en Hlynsson voorin; een gebrek aan middenveld. Taylor en Henderson bleven over als middenveld.

18 feb 2024
Ajax 2-2 NEC
90'
Taylor ditmaal op 10, met Tahirovic naast Henderson. We gaven tweemaal een voorsprong weg.

3 mrt 2024
Ajax 2-0 FC Utrecht
90'
We wonnen 'verrassend' thuis tegen Utrecht, in een 5-4-1 formatie. Mannsverk speelde naast Henderson. Sosa en Taylor aan de linkerkant met een assist en doelpunt respectievelijk; Brobbey doelpunt én assist.

7 mrt 2024
Ajax 0-0 Aston Villa
90'
Hier hielden we dus knap de 0. Wederom Mannsverk naast Henderson; Sosa en Taylor op links; Brobbey in de spits.

10 mrt 2024
Ajax 2-2 Fortuna Sittard
90' (assist)
Henderson gaf begin wedstrijd een assist op Taylor. Ook Sosa speelde weer op links, net als Taylor. Mannsverk stond weer naast Henderson. Akpom begon; Brobbey viel in en scoorde einde wedstrijd nog de gelijkmaker.

14 mrt 2024
Aston Villa 4-0 Ajax
90'
Mannsverk kreeg 2e gele kaart. O.a. Sosa, Taylor, Hlynsson en ook weer Brobbey begonnen in de basis.

17 mrt 2024
Sparta 2-2 Ajax
65' (assist)
We kwamen 2-0 achter. Henderson gaf assist op Akpom, terwijl einde wedstrijd Akpom assist gaf op Bergwijn. Henderson speelde achterin; V/d Boomen en Mannsverk als controlerend middenveld; of was dit een wedstrijd waar Mannsverk juist achterin stond? Sowieso een aparte opstelling deze wedstrijd. Kaplan ook nog rood in blessuretijd. Dit was dus de enige wedstrijd waar Henderson niet einde wedstrijd haalde.

Mét Henderson scoren we genoeg, maar tevens te veel goals tegen. Tweemaal tegen Aston Villa helpt niet mee voor zijn statistieken; wat dat betreft niet eens heel slecht dat we eenmaal gelijk speelde, net als tegen PSV.

Mannsverk en Henderson vormen een goed koppeltje; Taylor en Henderson niet. Wel kunnen ze samen spelen met Taylor als linkshalf ofzo, maar Taylor als controlerende middenvelder samen met Henderson is een grote flop gebleken dit seizoen.

Veel wedstrijden met Sosa en Taylor samen op links, met Brobbey in de spits, zit zeker toekomst muziek in. Ik begrijp niet waarom Sosa laatste tijd niet meer speelt.

Gooijer speelde ook vrij vaak tijdens deze wedstrijden, dus vaak samen met o.a. Rensch. Hlynsson speelde erg vaak als rechtshalf; zeker gezien de omschakeling naar 5-4-1 in deze periode.

De linkerkant lijkt effectiever te zijn geweest in goals en assists dan de rechterzijde.

Eredivisie winst/gelijk/verlies met Henderson: 1/4/1. Dit met name met te veel tegengoals. Meermaals kwamen we 2-0 of 3-0 achter; ook dus een keertje tegen Bodø/Glimt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 april 2024, 13:00:56.

 

+2/-0

Aanvoerder of niet, in mijn ogen is het nu duidelijk te concluderen dat zijn meerwaarde nihiel/ tot niets is. Uiteraard heeft de winst/verlies balans niet alleen met hem te maken, maar je verwacht op zijn minst dat het team beter gaat draaien. Dat zie ik totaal niet terug.

Hij is ondertussen ook 33, zijn topjaren zijn voorbij. Waarschijnlijk ook steeds blessuregevoeliger naarmate men ouder wordt. Ik zie liever een gretige jongere speler op die positie waar we wellicht nog 3 a 4 seizoenen plezier aan kunnen beleven.

Ik ben helaas niet overtuigd geraakt van zijn wedstrijden in Ajax.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Jordan Henderson