21 november 2012
Ajax is definitief uitgeschakeld voor overwintering in de Champions League door een 1-4 thuisnederlaag tegen Borussia Dortmund. Ajax had het meeste balbezit, maar Dortmund was zeer effectief.
Ajax Netwerk
Meer over Ajax - Borussia Dortmund: wedstrijdpagina
| Ik zeg..... Winst op de Duitsers in de laatste minuut | ||
| lordniels | 21 november 2012, 19:27:32 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Ik hoop op een 2-1, maar vrees een 1-2. | ||
| Het nieuwe ajax | 21 november 2012, 19:32:43 | Dit is niet ok! |
| Ik hoop op een 4-3 maar denk een 1-0 of 1-1 | ||
| elouman | 21 november 2012, 19:42:33 | Dit is niet ok! |
| Wy zYn AjAx wY zYn de bestE !! | ||
| bruno | 21 november 2012, 19:42:53 | Dit is niet ok! |
| Waarom 2 verdedigende middenvelders? | ||
| serserbek | 21 november 2012, 19:46:14 | Dit is niet ok! |
| Daar gaat het combinatiespel. Jammer deze angstige opstelling. Alle vertrouwen in de Boer hoor..maar toch teleurstellend. | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 19:50:28 | Dit is niet ok! |
| Angstige opstelling, liever dit dan met 0-5 eraf. | ||
| Het nieuwe ajax | 21 november 2012, 19:54:13 | Dit is niet ok! |
| Liever van eigen kracht uitgaan dan met 0-2 dr af. Maar komop..Enoh.. | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 19:56:57 | Dit is niet ok! |
| Eerlijk gezegd vind ik hier niks angstig aan. Ben natuurlijk geen voorstander van 2 controleurs, maar het kan in dit geval wel goed uitpakken. | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 20:01:51 | Dit is niet ok! |
| Holy shit, Enoh en Lukoki en de Jong en Boerigter, als je dan toch verliest dan liever met Shone,Sana,Hoesen en Fischer. | ||
| SC.Welberg | 21 november 2012, 20:03:04 | Dit is niet ok! |
| Kan ook wel maar aan de bal vind ik Enoh gewoon te matig en looptie waarschijnlijk de halve wedstrijd rond met geel op zak. | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 20:06:52 | Dit is niet ok! |
| Ben er óók niet voor, had liever Fisher voor Erikssen gezien en Schone (beste man tegen City) inplaats van Enoh.Hoop dat Enoh geen rood pakt. Maar goed, laten we hopen,bidden en geloven dat Ajax het gaat redden...maar ik vrees het ergste. | ||
| Stratus | 21 november 2012, 20:07:45 | Dit is niet ok! |
| Stel je voor: Andre Rieu en witte vlaggetjes in De Meer... | ||
| De Staantribune | 21 november 2012, 20:40:21 | Dit is niet ok! |
| Best knap..2 ballen krijgen,1 uit schieten en 1 door je benen. Soms goeie reddingen, maar ik voorzie een Stanly Menzo scenario. Go Ajax!!! | ||
| xajaCFA | 21 november 2012, 20:55:20 | Dit is niet ok! |
| 0-1 voor Real. Ook niet onbelangrijk.. | ||
| 1girlieajaxfan | 21 november 2012, 20:56:13 | Dit is niet ok! |
| We hebben de bal niet. Boerrigter wil wel maar doet bijna alles fout. Enoh heb je niks aan in balbezit | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 20:58:57 | Dit is niet ok! |
| Er zijn wat opstart problemen, maar in de rust staan we voor! Hup Ajax hup! | ||
| Carpi | 21 november 2012, 21:02:07 | Dit is niet ok! |
| Haha. Enoh er gauw uit. Schone dr in. Is die gele kaart nog ergens goed voor. | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 21:05:24 | Dit is niet ok! |
| Lekkere opstelling, wil je nou winnen of wat? Veel te weinig voetbal, alleen Erikssen, van Rhijn en Blind een beetje kunnen iets met een bal. | ||
| Ursus | 21 november 2012, 21:05:57 | Dit is niet ok! |
| Man man man, Nederlandse voetbalcommentators zijn echt om te huilen. Die Emile Schelvis kan Emile Ratelband nog een depressie aanpraten. | ||
| dezeman | 21 november 2012, 21:07:56 | Dit is niet ok! |
| Schone of Fischer voor Enoh aub! Nu! | ||
| AFC AJAX84 | 21 november 2012, 21:14:48 | Dit is niet ok! |
| Ik mis tot nu het heilige vuur. Snelheid en precisie in passes is niet goed genoeg. het is allemaal te plichtmatig en vrijblijvend. Kom op jongens! | ||
| aquarius | 21 november 2012, 21:15:32 | Dit is niet ok! |
| Wissel Enoh aub. Hop hop kom op! | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 21:17:35 | Dit is niet ok! |
| Nog steeds blij met Poulsen? | ||
| Het nieuwe ajax | 21 november 2012, 21:21:44 | Dit is niet ok! |
| ******Wat een keeper hebben we ook.... | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 21:22:44 | Dit is niet ok! |
| Wat een klasseploeg dit Dortmund... Zoveel individuele klasse.. | ||
| AFC AJAX84 | 21 november 2012, 21:23:11 | Dit is niet ok! |
| Het verschil tussen Ajax en Dortmund is nu al lang en breed duidelijk. Beleving,scherpte,balaanname,passing. kortom kwaliteit. 2 kansen 2 goals. | ||
| aquarius | 21 november 2012, 21:25:06 | Dit is niet ok! |
| @aquarius correctie, 3 kansen 3 goals. Kan er niet naar kijken. | ||
| JantjeVertonghen | 21 november 2012, 21:26:25 | Dit is niet ok! |
| Wat een afgang | ||
| lordniels | 21 november 2012, 21:26:51 | Dit is niet ok! |
| En hoppa door zijn armen heen DOOR...... Zucht | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 21:26:56 | Dit is niet ok! |
| Ik heb het wel gezien voor vanavond. Dit wordt een afstraffing als we niet uitkijken en daar heb ik nu even geen zin in dat te moeten aanzien! | ||
| aquarius | 21 november 2012, 21:27:20 | Dit is niet ok! |
| En ik vind de derde wel een fout van Vermeer | ||
| lordniels | 21 november 2012, 21:27:48 | Dit is niet ok! |
| ENOH Out; Schone erin ; en alles of niks ...De Boer kom op. | ||
| cruyff-nu | 21 november 2012, 21:29:14 | Dit is niet ok! |
| Mag toch hopen dat dit de laatste wedstrijd van vermeer is.... Goal 2 in de korte hoek en goal drie moet gewoon over de achterlijn.... | ||
| Zupall | 21 november 2012, 21:29:20 | Dit is niet ok! |
| Nog niks aan de hand, na de rust vliegen de doelpunten erin door de peptalk van Frank de Boer. | ||
| Carpi | 21 november 2012, 21:29:20 | Dit is niet ok! |
| Ga nou niet de boer afzeiken die kan hier niks aaaan doen | ||
| john1 | 21 november 2012, 21:29:38 | Dit is niet ok! |
| wat een afgang,fluit maar af kunnen we ons op de grote achterstand in de competitie gaan richten. Deze ploeg is veel te slim voor spelers als Enoh,die er eigenlijk al weer af had gemoeten,met zijn domme overtredingen. | ||
| peterw | 21 november 2012, 21:30:02 | Dit is niet ok! |
| Je kan me nog meer vertellen: drie houdbare ballen die er in gaan. Met zo'n keeper breng je telkens weer onrust in de ploeg. Te klein en te onzeker. Fout, fout, fout De Boer. | ||
| Lingalingaling | 21 november 2012, 21:30:44 | Dit is niet ok! |
| We blijven gewoon aan modderen. Het wachten is op Bazoer..toch Johan? | ||
| Crap | 21 november 2012, 21:30:45 | Dit is niet ok! |
| Het eindeloze tikken van Ajax zonder rendement, nog geen fatsoenlijke kans gecreëerd. Net als tegen VVV. Waar zijn de mannen die opstaan? | ||
| vak408 | 21 november 2012, 21:30:52 | Dit is niet ok! |
| Wat doe je als tegenstander als je ziet dat zowel Poulsen als Enoh spelen? Juist, je laat Ajax dan het spel maken. | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 21:32:17 | Dit is niet ok! |
| Ben gelukkig niet de enige die dat ziet.....wat een slechte keeper werkelijk ongelooflijk... | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 21:32:22 | Dit is niet ok! |
| Ajax speelt voetbal. Dortmund speelt Italiaans laf. Jammer. 3 kansen, 3 goals. Dat geluk heb je ook maar één op de honderd wedstrijden. Ik moet wel zeggen dat de houding van de verdediging bij de 1e en de 2e goal wel héél erg flets was. Gewoon kijken en niets doen was de opdracht?.. | ||
| Nique | 21 november 2012, 21:34:02 | Dit is niet ok! |
| De bal is te klein voor de keeper. | ||
| Carpi | 21 november 2012, 21:34:27 | Dit is niet ok! |
| https://pbs.twimg.com/media/A8LLMdACcAAdAEr.jpg | ||
| Harrie Nak | 21 november 2012, 21:34:57 | Dit is niet ok! |
| Tuurlijk is dit De Boer wel aan te rekenen. Weer op eigen veld aanpassingen doen met Enoh. Die weet van ellende niet meer waar ie moet kijken. Boerrigter krijgt veeeel te veel krediet. Raakt geen pepernoot. Fischer staat te springen om er in. Schone beste man tegen City en Dortmund uit. Uitgaan van eigen kracht.. Ik heb vertrouwen in de Boer maar dit kan niet gewoon. | ||
| MIDOgenloos | 21 november 2012, 21:35:35 | Dit is niet ok! |
| Tja ik roep al maanden op Cillissen. Laten we hopen dat Madrid wint en dat die duitsters hun sportieve plicht doen. Kunnen we er over 6 weken uitvliegen tegen een k*tclubje uit Polen ofzo. | ||
| Het nieuwe ajax | 21 november 2012, 21:35:42 | Dit is niet ok! |
| Oké ik snap dat Cillesen niet veel te doen heeft gehad tegen VVV, maar kan je hem niet gewoon laten staan? Wat een clown ze die Vermeer, 2x korte hoek en 1x bal terug de 16 in ipv zijkant. Daarnaast Enoh... leeft ie nog? | ||
| Tieliejood | 21 november 2012, 21:35:49 | Dit is niet ok! |
| Tweede goal gewoon puur mazzel dat de arbiters Dortmund ontrecht een vrijetrap geeft, anders was het max 0-1! Gewoon Poulsen of Enoh eruit! Beter beiden eruit! | ||
| Starkoo | 21 november 2012, 21:36:37 | Dit is niet ok! |
| Tuurlijk, dortmund is een klasse beter, maar de manier waarop we de 3 goals tegen krijgen steekt me behoorlijk. Vermeerr moet er minstens 2 hebben naar mijn mening. En een balvaste spits voorin lijkt me erg lekker. Bal wordt veel te snel ingeleverd omdat niemand hem voorin kwijt kan. Wisselen lijkt me, van mijn part een dubbele wissel. Geef een signaal af Frank! | ||
| vengasegia | 21 november 2012, 21:36:57 | Dit is niet ok! |
| Snap de keuze niet helemaal van Frank om de opstelling zo te veranderen maar voor hetzelfde geld had het wel goed uitgepakt (zoals Eriksen in de spits tegen manchester). Hier kan Frank niet zo heel veel aan doen, dit is gewoon het nieuwe beleid. Alle beste spelers verkocht en een B elftal over, dan win je gewoon niet tegen dit soort top ploegen. Mooi dat we van Manchester hebben gewonnen, ben trots op de jongens. We kunnen het hun ook niet kwalijk nemen. In de winterstop wat spelers met ervaring en fysieke kracht halen en via een inhaalrace misschien nog de eredivisie winnen. En wie weet zit er nog wat in de europa league voor ons. Voetbal is kapitalisme, helaas is Ajax tegenwoordig alleen nog maar een tussenstation. | ||
| JantjeVertonghen | 21 november 2012, 21:37:29 | Dit is niet ok! |
| Poulsen en enoh.. 2 verdedigende middenvelders. Franky foutje jongen.. | ||
| Suarezohho | 21 november 2012, 21:38:44 | Dit is niet ok! |
| Waar is de bezieling van de wedstrijd tegen ManCity; en De Boer zit er goed naast deze keer door ENOH op te stellen ; toch schijterig;Schone aub 2e helft en alles op de aanval; want wij zijn wel AJAX.............. | ||
| cruyff-nu | 21 november 2012, 21:39:14 | Dit is niet ok! |
| Hallo allemaal jullie zullen me allemaal wel voor gek verklaren. Maar toch denk ik dat we nog terug komen als we nu gewoon alles of niets spelen lukt het de schroom van je afgooien! Lef tonen! Ik zeg Bloed,Zweet en Tranen!!! Wij zijn AJAX wij zijn de Beste!!! | ||
| Tazman23051975 | 21 november 2012, 21:40:54 | Dit is niet ok! |
| Wat een onzin om Vermeer af te zeiken. Bij het eerste doelpunt laat Poulsen z'n man uit zijn rug lopen. Bij het twee doelpunt staat van Rijn te slapen. Vermeer ziet de bal te laat omdat deze door twee paar benen komt. De derde pakt ie in eerste instantie met een reflex. Die bal komt vervelend voor de voeten van een duitser. Eentje die wel reageert. | ||
| Foreholte_rules | 21 november 2012, 21:41:41 | Dit is niet ok! |
| JC is bijna klaar met ajax wij ook want we doen voor dat het 2013 is met niks meer mee , goed bezig Ajax iedereen is ondermaat bij ajax | ||
| gino | 21 november 2012, 21:42:14 | Dit is niet ok! |
| Een woord is genoeg. Triest | ||
| Punter | 21 november 2012, 21:43:38 | Dit is niet ok! |
| Weer is Blind de beste. Gelukkig hebben wij twee liefste spelers op het middenveld staan, zegt al genoeg........Totaal overlopen en geen mannen. | ||
| Don Rafael | 21 november 2012, 21:45:14 | Dit is niet ok! |
| Zelfs met drie tegens blijft het mat. Ajax heeft toch nie hevig aan de slaappillen gezeten voor deze partij? want zo ziet het er gelang vertoonde spel wel naar uit. Het zou wel zo pleazant zijn als Ajax de mouwen noch weet op te stropen anders kunt ge beter het tweede alvast vooruit sturen naar Madrid omdat Europa League geen geld maakt en het eerste van Ajax dan beter zich kan bezighouden met de competitie om weer landskampioen te worden. Geef City voor sinterklaas europees dan liever als kadootje. | ||
| Jason | 21 november 2012, 21:45:54 | Dit is niet ok! |
| Het verschil tussen Boerrigter/Lukoki en Gotze/Lewandowski is groot...te groot. Als Frank een vent is wisselt hij Vermeer Boerrigter en Enoh in de rust. Puur om duidelijk te maken dat dit niet kan en om een blamage te voorkomen. | ||
| xajaCFA | 21 november 2012, 21:46:10 | Dit is niet ok! |
| wat een gruwelijk slechte ploeg. Het technische hart heeft ajax kapot gemaakt. Sponsor weg, grote afgangen, geen spelers. Door wanbeleid geen europees. | ||
| dubbel2010 | 21 november 2012, 21:47:28 | Dit is niet ok! |
| @Zupall Heb je een anti Vermeer bril op want je kraamt onzin uit. Goal 2 je zag dat er 3 man om hem heen stond, de verdigers weet dat de aanvaller naar het midden van de strafschop gebied wilt. Alderweireld en poulsen hadden zat kansen om de bal nog weg te tikken, daarvoor was van Rhijn in de aanval en had Alderweireld het gat moeten dichten rechtsachter en Poulsen de plek van CV, nee hoor meneer Poulsen en Alderweireld denken dat ze de koning zijn. Daarnaast had Alderweireld de korte hoek moeten dekken en de aanvaller moeten dwingen om in de verre hoek te schieten, dan is de tijd dat de bal onderweg is langer en kan vermeer hem tegen houden. 3e goal, je zag wel dat Alderweireld hem halverwege met zen hak van richting veranderde, dan is het voor de keep moeilijk om het tegen te houden laat staan om over de achterlijn te tikken. Op het moment dat er geschoten word heeft alderweireld een stap voorsprong op de aanvaller anders is het namelijk buitenspel. Met een stap voorsprong kun je makkelijk de aanvaller uitboxen en de bal over de achterlijn poeieren. Vermeer doet het uitstekend, krijgt alleen geen hulp van de verdedigers. Met betere verdedigers wint ajax gewoon. Zet Dijks op de plaats van Moisander, is links benig, zet veltman op de plaats van Alderweireld, die loopt breet maar is een watje. Veltman en Dijks knokken wel voor hun kansen, Poulsen miskoop strijk een enorm salaris op maar bakt er weinig van, wacht op Bocara. | ||
| padason | 21 november 2012, 21:48:22 | Dit is niet ok! |
| Blind is inderdaad weer een van de betere. | ||
| Foreholte_rules | 21 november 2012, 21:49:26 | Dit is niet ok! |
| @harrie.... Dank je wel hahahahaha | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 21:49:29 | Dit is niet ok! |
| Je kunt zeggen wat je wilt, maar als een elftal een dergelijk cruciaal duel op deze manier benadert, heeft de trainingstaf ook gefaald. | ||
| Laudrups | 21 november 2012, 21:51:21 | Dit is niet ok! |
| Wat een zielenpoot met zijn zwalbe. | ||
| Carpi | 21 november 2012, 21:57:09 | Dit is niet ok! |
| Kan nou niemand Enoh eens leren met de bal de goede kant op te draaien of nog beter helemaal niet te draaien. | ||
| gasenlicht | 21 november 2012, 21:59:34 | Dit is niet ok! |
| @padason Ben het helemaal met je eens dat de verdedgers bij goal 2 zwak ingrijpen, maar een keeper staat er nou eenmaal om de fouten van zijn verdedigers op te vangen. Als die geen fouten maken, heb je geen keeper nodig. Vermeer is een erg sterke lijnkeeper, dan zou 8-11 meter voldoende moeten zijn om te reageren. Goal 3 wordt idd van richting veranderd, alleen was vermeer nog niet aan het reageren op die bal. Hij kiest er echter voor om de bal alleen tegen te houden ipv de bal weg te werken. | ||
| Zupall | 21 november 2012, 22:01:39 | Dit is niet ok! |
| Of het nou Dortmund is of PEC Zwolle, het is gewoon allemaal te matig. Verdedigend gaat het elke wedstrijd fout en de opbouw klopt ook voor geen kant. Juist dat zou goed verzorgd moeten zijn onder Frank de Boer, maar helaas. Het wordt gewoon een rommelig seizoen en volgend jaar spelen we Europa League. Allemaal omdat Ajax geen cent meer uit wil geven aan spelers. Ik ben ook tegen het strooien met geld en ben voor de eigen jeugd, maar met alleen eigen jeugd en Ajax onwaardige spelers als Poulsen, pak je geen 1 prijs. | ||
| Vienna1995 | 21 november 2012, 22:02:05 | Dit is niet ok! |
| Opeens weet je het.. Belchinezen!! | ||
| xajaCFA | 21 november 2012, 22:09:19 | Dit is niet ok! |
| Goal 4. In de korte hoek 1e paal inschieten ok. Maar hij gaat er gewoon binnenkant 2e paal erin. Vermeer dekt zijn goal niet goed af | ||
| lordniels | 21 november 2012, 22:10:26 | Dit is niet ok! |
| Hoe de doelpunten worden weggegeven is Ajax onwaardig. Gewoon beschamend! | ||
| vak408 | 21 november 2012, 22:10:48 | Dit is niet ok! |
| Nu maar hopen dat Madrid de voorsprong tegen City vast houdt. | ||
| bolt thrower | 21 november 2012, 22:11:04 | Dit is niet ok! |
| Zal ook wel weer een momentopname genoemd worden. | ||
| JantjeVertonghen | 21 november 2012, 22:11:32 | Dit is niet ok! |
| Ik blijf achter Ajax staan en Borussia is een maatje te groot, maar wat die Vermeer vanavond laat zien is echt om te janken. Kenneth, hier krijg ik pas diarree van! | ||
| behangdelul | 21 november 2012, 22:11:45 | Dit is niet ok! |
| Wederom vermeer.... Te ver naar voren gelopen, hoek vrij... Na slechte aanname bah | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 22:12:09 | Dit is niet ok! |
| Veel te jeugdig elftal gewoon voor ch.l voetbal. Onervaren .dat was het dan voor dit jaar! | ||
| de keizer | 21 november 2012, 22:12:19 | Dit is niet ok! |
| Maakt overigens toch niet uit of Real wint of gelijk speelt? dan is er nog steeds een gat van 1 of 2 punten, maakt ook niet uit. | ||
| behangdelul | 21 november 2012, 22:13:07 | Dit is niet ok! |
| Vermeer rot op jala! | ||
| Starkoo | 21 november 2012, 22:13:59 | Dit is niet ok! |
| Dortmund heeft een geweldig team, maar dit Ajax laat voor de 2500e keer zien dat het te weinig kwaliteit heeft, te kinderlijk speelt, te weinig flair heeft en niet geconcentreerd weet te spelen. Het is gewoon lachwekkend hoe makkelijk Ajax goals tegenkrijgt. Hopelijk worden ze wakker bij Ajax en gaan ze daar wat aan doen in de winterstop. Zo niet, dan hoeven we helemaal niks meer te verwachten dit seizoen. | ||
| Vienna1995 | 21 november 2012, 22:15:13 | Dit is niet ok! |
| En City op 1-1 en een man meer... | ||
| Harrie Nak | 21 november 2012, 22:15:47 | Dit is niet ok! |
| 1-1Ach ja | ||
| Sitataran | 21 november 2012, 22:16:21 | Dit is niet ok! |
| Meneer fischer mag noch iets aan ervaring opdoen terwijl MC zo juist gelijk heeft gemaakt tegen Madrid. | ||
| Jason | 21 november 2012, 22:17:05 | Dit is niet ok! |
| @Behangdelul: Wacht maar tot City wint van Madrid. Maken net 1-1. Kijken of het voor ons niet uitmaakt. Europaleague of niets. | ||
| bolt thrower | 21 november 2012, 22:17:49 | Dit is niet ok! |
| Ach.. Die Europa league kan me ook gestolen worden.. | ||
| AFC AJAX84 | 21 november 2012, 22:18:24 | Dit is niet ok! |
| Frank ging voor de winst zei ie........pffffffffff | ||
| cruyff-nu | 21 november 2012, 22:18:47 | Dit is niet ok! |
| @bolt...als MC wint wel ja, daarom zeg ik ook al Real wint of gelijk speelt... | ||
| behangdelul | 21 november 2012, 22:18:56 | Dit is niet ok! |
| Nou jongens! Deze nederlaag leidt er wel toe dat we na de 72e minuut eindelijk met een aanvallende opstelling spelen. | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 22:19:20 | Dit is niet ok! |
| Zou toch niet waarheid worden dat City wint van Real, El moet zeker naar de winterstop, finale thuis! | ||
| Starkoo | 21 november 2012, 22:22:22 | Dit is niet ok! |
| Kijk naar het verschil: wij hebben 65% balbezit, alles gaat breed en terug. Dortmund passt alles diep en meteen is het gevaarlijk. Komt er razend snel uit elke keer. De duitsers ogen echt veel fitter en gemotieerder. Dat kan gewoon niet! | ||
| vengasegia | 21 november 2012, 22:25:39 | Dit is niet ok! |
| Erg groot klasseverschil maar de spelers die hier afgeserveerd worden zijn niet de enige die slecht spelen. Van Rhijn is ook erg zwak. Enige die een redelijk niveau halen zijn Moisander, Blind.Snel vergeten deze pot en hopen dat Real Manchester City gelijk blijft. | ||
| rommedahl | 21 november 2012, 22:25:50 | Dit is niet ok! |
| Compleet kansloos, pijnlijke avond. Als we weer mee willen tellen moet er nog een hoop gebeuren. | ||
| P | 21 november 2012, 22:26:36 | Dit is niet ok! |
| Hoesen bassis tegen Roda uit! | ||
| Starkoo | 21 november 2012, 22:28:44 | Dit is niet ok! |
| Tja, terug bij af. | ||
| De Staantribune | 21 november 2012, 22:28:55 | Dit is niet ok! |
| Oi dat is wonderschoon ingeschoten werkelijk. BrAvO. Kennelijk heeft solidus het gelijk aan zijn zijde solidus! Er is de laatste tien minuten meer aanval gepleegd op de sluitpost van dortmund dan de resterende tijd! | ||
| Jason | 21 november 2012, 22:31:32 | Dit is niet ok! |
| @Zupall ik ben blij dat je er positief op reageert dankje.:) Tuurlijk staat er een keeper om verdidigers fouten te herstellen ben ik met je eens maar Hoe haal je het in je hoofd om als verdediger de lange hoek af te dekken om vervolgens de korte hoek vrij te houden. Houd er rekening mee dat er 3 man om heen stond waarvan 1 erbij is gehaald om dit soort fouten te voorkomen die verdient dan ook boven de miljoen! die drie bijelkaar verdienen in 1 jaar tijd 2 miljoen als het niet meer is. en dan kun je niet de korte hoek afdekken dan vind ik het niet fair om de keeper de schuld te geven en de 3 verdedigers een vrijbrief geven. 4e doelpunt: Man loopt makkelijk weg bij Alderweirelden blind loopt naar het midden en laat ook de man lopen weer een fout. Ik denk dat deze doelpunten niet kunt verwijten aan vermeer, ik weet dat bijna iedereen wilt dat hij weg gaat maar hij is geweldig! en de 2 CV's en de dik betaalde Poulsen zijn overbodig zet er jonkies neer die vechten als leeuwen voor hun kans. | ||
| padason | 21 november 2012, 22:33:11 | Dit is niet ok! |
| Vcm halen in de winter die wel goed is, niet zo slecht dan Poulsen en Enoh, of Boccara de kans geven! | ||
| Starkoo | 21 november 2012, 22:37:25 | Dit is niet ok! |
| Als we nou de eerstvolgende wedstrijd beginnen met de spelers waar we vandaag mee zijn geëindigd komt het allemaal goed jongens! Maar Frank zal de boel vast weer terugdraaien.. | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 22:38:08 | Dit is niet ok! |
| @Iedereen die het 4e doelpunt aan vermeer dankt. Wie de hell dekt alderweireld, die man dekt lucht waar loopt Blind heen, misschien naar zijn vriending die staat de zwaaien??? Doelman moet van ene paal naar andere paal rennen en vervolgens hoek kort maken en houd er rekening mee dat er op dit niveau word verwacht dat je in je eentje tegen over de keeper staat gewoon afmaakt, zo had Eriksen gewoon moeten scoren. Houd er rekening mee dat dit hoogste niveau voetbal is en die mannen miljoenen verdienen. Als vermeer net zo goed keept als Eriksen, poulsen, moisander alderweireld staan te spelen dan kunnen we het schudden, als zij een fout maken dan scoren we op dat moment niet maar als een keeper een fout maakt hebben we een doelpunt tegen, oke 4 doelpunten tegen dat wil zeggen dat volgens jullie Vermeer 4 fouten maakt, hoeveel fouten hebben de andere spelers gemaakt? | ||
| padason | 21 november 2012, 22:39:53 | Dit is niet ok! |
| Waarom zo verdedigend begonnen? We hadden niets te verliezen behalve waardigheid. Nu verliezen we met grote cijfers en dus ook waardigheid. Volgende keer Fisher in de basis aub. | ||
| Nique | 21 november 2012, 22:41:24 | Dit is niet ok! |
| @solidus: hoop doet leven toch? Zal nog wel even duren voordat de invloed die Behoudende Bert op Frank heeft gehad is uitgewerkt. Vanaf het moment dat je aanvallend ging spelen win je gewoon met 1-0 :P | ||
| Suavimani | 21 november 2012, 22:41:35 | Dit is niet ok! |
| Na de zgn revolutie van JC en het huidige TH heeft Ajax europees de 2 grootste thuisnederlagen geleden met kansloos voetbal. Gefeliciteerd! | ||
| klaas Jan | 21 november 2012, 22:43:04 | Dit is niet ok! |
| Negatief gelul altijd weer hier. Dortmund gewoon een geweldig jong team wat al lang bij elkaar is zoals het Ajax van 95. Kortom iets waar Ajax nu ook weer aan het bouwen is. Dortmund het voorbeeld dat het mogelijk is. Genoeg positiefs gezien deze wedstrijd, heel veel kansen heeft Dortmund niet gehad maar zijn gewoon enorm gevaarlijk in de omschakeling. Bij Ajax gaat het daar nog mis en worden eenvoudig doelpunten weg gegeven. Positie spel word steeds beter bij Ajax, balbezit etc. alleen is het tempo nu nog te laag. Dit heeft gewoon tijd nodig. Alle vertrouwen daarin dat dit onder leiding van de weg die Ajax nu is ingeslagen allemaal weer goedkomt en er over een paar jaar vruchten geplukt kunnen worden van dit beleid. Dit jaar zal het heel wisselvallig worden belangrijkste is dat er word doorgegaan op de ingeslagen weg en iedereen Ajax blijft steunen. | ||
| Peeel | 21 november 2012, 22:43:30 | Dit is niet ok! |
| Momentopname,. Toen Borussia het wel best vond kwam Ajax terug . Dat is toch groei. En meer van dat soort geloel zal wel weer klinken. | ||
| Jopie Raaskal | 21 november 2012, 22:43:37 | Dit is niet ok! |
| @Suavimani: Idd, gaat allemaal traag bij Frank. We begonnen in ieder geval met een linkspoot op links en rechtspoot op rechts. Nu hopen dat hij ziet dat we met de eigenlijke basisopstelling zijn geëindigd. | ||
| s0lidus | 21 november 2012, 22:43:55 | Dit is niet ok! |
| En Frank hoe heb jij de wedstrijd gezien? Krijg je weer zo'n antwoord dat het geflatteerd is. En dat we zeker niet slechter waren. De hoeveelheid balbezit waar je met dit elftal geen kloot aan hebt. Dit is al maanden zo..het wordt slechter en slechter.... | ||
| jaren70 | 21 november 2012, 22:45:15 | Dit is niet ok! |
| Ik zeg niet dat Frank weg moet, maar Martin Jol hadden ze keihard de deur gewezen. Er is gewoon geen verbetering zichtbaar. Het blijft op een enkele opleving na, allemaal slordig, ongeconcentreerd en ongemotiveerd. Tactisch klopt er vaak ook geen ruk van, zoals vanavond. Verliezen van Dortmund Is geen schande, maar voor de zoveelste keer heeft iedereen kunnen zien dat Ajax te behoudend begon en bij dode spelsituaties gewoon niet staat op te letten. Er zal op zijn minst verbetering zichtbaar moeten worden, want anders is er geen beginnen aan zo. | ||
| Vienna1995 | 21 november 2012, 22:48:54 | Dit is niet ok! |
| Daley Blind was echt weer totaal dramatisch. | ||
| Goldmund | 21 november 2012, 22:49:56 | Dit is niet ok! |
| Samengevat, een keeper die geen punten voor je pakt. 5 schoten 4 goals. Moisander Blind en Enoh net goed genoeg voor de bank. v Rhijn Eriksen en Boerighter hopeloos uit vorm. Lukoki Hoesen Fisher te jong en onervaren. Helaas en teleurstellend. Maar als dit nodig is om Ajax weer financieel gezond te maken, blijf ik achter het beleid staan. In de zomer was het merendeel hier bereid om dit als tussenjaar te zien, nu 4 maanden verder zijn we dit al weer vergeten. | ||
| mario4friends | 21 november 2012, 22:51:15 | Dit is niet ok! |
| @Goldmund vond hem minder sterk dan de laatste wedstrijden maar nog steeds een van de betere Ajacieden op het veld. | ||
| JantjeVertonghen | 21 november 2012, 22:52:06 | Dit is niet ok! |
| We kunnen toch moeilijk een man of the match aanwijzen. Maar iemand in de buurt zou komen was het vanavond weer Daley. | ||
| Foreholte_rules | 21 november 2012, 22:54:07 | Dit is niet ok! |
| De Boer: zij hebben hooguit 6 kansen gehad en daarvan maken ze 4 doelpunten.Wij hadden verreweg het meeste balbezit. Jammer dat dit niet telt Frank. | ||
| gasenlicht | 21 november 2012, 22:54:43 | Dit is niet ok! |
| Hopen dat Dortmund haar sportieve plicht nakomt en City afmaakt, want ik weet zeker dat ze dat kunnen. Sterker nog, dit Dortmund zie ik als kanshebber voor de League, wat een topteam is dat, zeg! Ik hoop trouwens dat Frank inziet dat hij Enoh en Poulsen nooit, maar dan ook nóóit meer in hetzelfde team moet zetten, het was dramatisch. Schöne, Hoesen en Fischer dit weekend in de basis. Ik ben namelijk vooral tevreden over Fischer en Hoesen. Dat zijn spelers die we momenteel hard nodig hebben, zeker nu Babel eruit ligt. | ||
| BrabantseAjacied | 21 november 2012, 22:55:34 | Dit is niet ok! |
| @Peeel Jaja, maar WIJ zijn AJAX en wij zijn nummer 1 en niet nummer 2 of nummer 3!! En bij de tijd dat de jonge spelers te goed worden komt Manchester C. of een andere PL-club langs en plukt ze weg..De nummer 15 uit Engeland bied al meer salaris dan wij! Zoals in '95....lukt nooit meer. Erikssen: wees nou 's een leider man! Geen eeuwig talent! | ||
| ajaxnumber1notnumber2 | 21 november 2012, 22:56:47 | Dit is niet ok! |
| Wat een groot verschil met Man City, veel te wisselvallig. Enoh in de basis? En Schone op de bank! Dat kan toch echt niet Frank, en Fischer had ook gewoon moeten starten in de basis. Hoesen en Lukoki waren onze beste spelers vanavond. | ||
| 901josh | 21 november 2012, 22:58:37 | Dit is niet ok! |
| @Goldmund: De meest aanvallende Ajacied was …..Daly Blind. Ajax verschilde vanavond in zoverre van het engelse kick and rush systeem dat er eerst 4 x breed en 3 x terug werd gespeeld, daarna was het de lange pass, behalve als die door Vermeer gegeven moest worden: dan was het buiten de lijnen wat beduidend moeilijker is als daarbinnen. Uiteraard zorgvuldig geïnstrueerd door een trainer die waarschijnlijk wel weer goede dingen heeft gezien. | ||
| rvhn | 21 november 2012, 22:59:14 | Dit is niet ok! |
| Dortmund heeft in tegenstelling tot City wel Ajax goed bekeken en steeds op de juiste momente druk gezet. Verder gewoon ook een hele goed ploeg met paar fantastische spelers.. Het verschil met de europese (sub)top is nog gigantisch. | ||
| Inhartennieren | 21 november 2012, 23:05:23 | Dit is niet ok! |
| Dortmund is erg goed, maar Ajax ook behoorlijk zwak. We halen zeker PSV niet meer in, Twente ook niet. Mogen blij zijn als we 3e worden. Nou ja, CL is eigenlijk alleen goed voor de portemonnee van Ajax. Elk jaar weer weggespeeld worden is ook geen feest. Heb trouwens twijfels of we iets zijn opgeschoten sinds het begin van de revolutie 2 jaar geleden. | ||
| jari.no1 | 21 november 2012, 23:17:20 | Dit is niet ok! |
| Pijnlijk voor Cruyff. Grote afgang met zijn fluwelen revolutie. Een hoop gebrul en gedoe maar het heeft niets opgeleverd. Zoals te verwachten was. Twee jaar later is het alleen maar slechter geworden dan onder de verguisde Jol. Wat bewijst dit? Dat het geen moer uit maakt of je nu wel of geen oud voetballer als directeur hebt maar dat het louter om de spelers in het veld gaat. Het eerste wat Ajax moet doen is een ander definitie van wat men hier een "talent" noemt gaan geven. Wat in Nederland voor talent doorgaat zijn internationaal gezien gewoon krabbelaars zoals een Eriksen. Door alles en iedereen al een paar jaar omhoog geschreven maar louter geschikt voor het nationale Nederlandse niveau. Als hij tenminste goed zijn best doet want hier heeft hij eigenlijk ook nooit het verschil kunnen maken. In dit elftal zie ik trouwens geen enkele speler die internationaal nu en in de toekomst potten zal gaan breken. Het is niet anders. De titel is met dit elftal, wat gewoon een klasse minder is dan vorig jaar, feitelijk al uit beeld. Daar is het allemaal te matig voor. Het is nog geen eens december maar Ajax kan zich nu al gaan richten op het volgend seizoen. | ||
| de vries | 21 november 2012, 23:20:31 | Dit is niet ok! |
| Je kan de bal we hebben en daar content mee zijn maar dan moet je er wel wat mee doen. Schandalig | ||
| 145201LOL | 21 november 2012, 23:22:39 | Dit is niet ok! |
| {b]Deze nederlaag is mede mogelijk gemaakt door JC. | ||
| klaas Jan | 21 november 2012, 23:25:30 | Dit is niet ok! |
| Dit is een knap staaltje counter voetbal waar ik persoonlijk een pleuris hekel aan heb. Ajax voetbalt goed en laat de bal in driehoekjes rond gaan en dan is het zonden dat fouten (poulsen) hard afgestraft. De ervaring die poulsen bij zich heeft koste je het eerste doelpunt. Vermeer moet zo'n schot niet weren maar over de achterlijn spelen. Dortmund is (nu) wel een stap verder dan Ajax maar wij komen er wel. Als je dit Ajax 2 A 3 jaar bij elkaar houdt kan je gewoon mee met de top. Dat is tevens ook je grootste probleem want Ajax blijft een vijver waarin gevist wordt. Hoesen vond ik sterk invallen en Eriksen was goed (af en toe bal verlies). Liep veel, bood zich goed aan en speelde mensen vrij. Had ook gewoon net als het hele teAm pech vandaag. Al met al....... Iedereen had verwacht dat Ajax zonder punten onderaan zou staan en dat is niet het geval. Nu wel hopen dat Dortmund zich aan zijn voetbal plicht houdt. | ||
| A.F.C.Ajax | 21 november 2012, 23:27:26 | Dit is niet ok! |
| @jari.no1: het verschil is dat het kapitaal nu naast het veld staat. De duur betaalde vriendjes van Cruijff laten Ajax niet voetballen in zijn eigen herkenbare en gedurfde stijl. Maar voorzichtig en bang om te verliezen. Breed en terug dat resulteert in 60% balbezit en 0% effectiviteit. Van te voren, in de krant een grote bek over salonremises en vol gaan voor de winst en in de praktijk je aanpassen met Enoh zonder wedstrijdritme en schandalige overtreding. | ||
| rvhn | 21 november 2012, 23:28:04 | Dit is niet ok! |
| Ondanks de nederlaag toch nog kunnen lachen, en wel om de belachelijke reactie van ''de vries'' hier vlak boven. Ga het niet eens meer verdedigen, wat een mafkees. | ||
| Onvoorwaardelijk | 21 november 2012, 23:32:11 | Dit is niet ok! |
| Bij 0-3 ben ik afgehaakt. Normaal drink ik de gehele gifbeker leeg, maar ik kon het op dit moment niet opbrengen. Dortmund is duidelijk verder dan Ajax en bezit ook meer kwaliteit. dat je van Dortmund dan ook verliest is geen schande. Zoals ik wel vaker aanhaal gaat het mij om de manier waarop. Diep in zijn hart zal Frank toch wel enorm teleurgesteld moeten zijn in zijn spelers. Diep in zijn hart heeft hij toch onderhand ook wel door dat je met deze spelers geen landskampioen gaat worden. Praktisch elke week is het het zelfde liedje. Meer achteruit rondspelen dan vooruit. In een ontzettend traag tempo, slechte balaanname. passing nog steeds slordig en te veel onnodig balverlies. Een onstellend gebrek aan voetbalinteligentie. Mentaliteit laat ook vaak te wensen over. Of Frank krijgt het zijn spelers niet bijgebracht en is niet in staat deze spelers te bereiken of beter te maken, of de spelers zitten zo'n beetje allemaal aan hun plafond en kunnen niet beter. Het positiespel is wel beter, maar voor de rest, passing, schoten op doel, het spelletje zien, winnaarsmentaliteit, kortom de dingen waar Frank goed in was, die zie ik bij dit Ajax veel te weinig tot niet terug. Dat moet een "winnaar"zoals Frank toch meer dan pijn doen. mij in ieder geval wel. | ||
| aquarius | 21 november 2012, 23:34:09 | Dit is niet ok! |
| Voor meneer de vries zal noch wel een plezant plekje te vinden zijn in antwerpen zoo als ge wilt brullen daar ginders brullen ze net zoveel als u en als het vorig bestuur dacht verstand te hebben van voetbalclub Ajax. Het blijft een zeer zeer slap bericht van uwer zijde. | ||
| Jason | 21 november 2012, 23:41:54 | Dit is niet ok! |
| Kansloze nederlaag vandaag, shit happens, life goes on, as zondag om 8.45 op weg naar Kerkrade, met 1000 man onze club ondersteunen tegen de plaatselijke FC, Wij zijn Ajax, Wij zijn de Beste! | ||
| kokbarry | 21 november 2012, 23:42:57 | Dit is niet ok! |
| @de vries en Q klaas jan, Vorm samen lekker een bridge duo en ga elk bejaardenhuis af om te bridgen. Maar ja daar worden jullie er ook uit gezet vanwege het meer uitkotsen van gal dan het hele bejaardenhuis bij elkaar. | ||
| tackle | 21 november 2012, 23:43:15 | Dit is niet ok! |
| @ iedereen die Cruijff nu loopt te bashen.. 2 Dingen: Jullie vertellen mij niet dat we zonder Cruijf er nu beter voor hadden gestaan.. We hadden hooguit 1 of 2 middelmatige spelers ( a 6-10 miljoen p/s.) kunnen kopen, had dat het verschil gemaakt? Denk het niet.. 2e ding: draag een keer een (haalbare, realistische) oplossing aan.. in plaats van alleen maar zeiken en janken.. p.s. Definitie van een supporter: supporter [zelfstandig naamwoord]• wie een club aanmoedigt bij wedstrijden synoniem: fan zelfstandig naamwoord: sup-por-ter •iemand die een bepaalde club steunt. 1) Aanhanger van een sportclub 2) Aanhanger 3) Aanhanger van een voetbalclub 4) Aanmoediger 5) Aanhanger van voetbalclub 6) Bewonderaar 7) Fan 8) Fanatiek aanmoediger 9) Liefhebber 10) Persoonsbenaming 11) Steunpilaar Dat is toch ver te zoeken bij jullie, althans, dat gevoel krijg ik toch... | ||
| Davids.E | 22 november 2012, 00:01:12 | Dit is niet ok! |
| Waneer krijgen we nu eindelijk eens een echte aanvoeder meneer de Boer, want de Jong durft zijn bek niet open te trekken op het veld en is ook nog eens een erg traag en slecht voetballer, maar jammer genoeg zijn dat er meer op dit moment bij ons AJAX. Meneer de Boer heeft in zijn 2 jaar bij AJAX nog niet een speler beter laten worden, juist het tegen over gestelde.Want die 2 kampioenschappen zijn je echt in de schoot geworpen door het gigantische falen van de concurentie.En als het zo doorgaat eindiggen we zelfs onder Fyenoord, en dat is het ergste wat AJAX en mij kan overkomen.Amen | ||
| SC.Welberg | 22 november 2012, 00:01:49 | Dit is niet ok! |
| Jongens dit is slechts een momentopname. Als je 60% balbezit hebt ken je niet scoren. Van Duitsers ken je niet winnen. De klus is klaar.... | ||
| klaas Jan | 22 november 2012, 00:04:03 | Dit is niet ok! |
| @A.F.C.Ajax Ajax voetbalt goed zou ik toch niet willen zeggen. Ja, inderdaad veel balbezit maar veel rond de middenlijn, er zit geen diepte in, geen snelheid, niets verrassend en nooit eens een bal over meer dan 5 meter en het aantal kansen is op een hand te tellen. Vanavond was nog de wedstrijd nog met de meeste kansen. Tegen VVV kreeg Ajax zelfs maar een halve kans. Je zou dan verwachten dat de trainer dol van woede is maar nee, allom tevredenheid. Daar begrijp ik niets want van aan het teamspel moet nog heel erg veel gebeuren. Of is dit nu de nieuwe Ajax filosofie? Een mislukte versie van tiki-taka. | ||
| Bobo het Konijn | 22 november 2012, 00:11:31 | Dit is niet ok! |
| de Boer heeft een zet gedaan die eerder goed uitpakte met Enoh in combinatie met Anita. Helaas heeft het niet goed uitgepakt met Poulsen, wat dan ook een andere speler is. Poulsen zet namelijk geen druk en is niet snel. Er misten teveel aanvallende impulsen. Het is jammer dat we Serero misten. Dit is iemand met belachelijk veel voetbal intelligentie en iemand die in de 2e helft de wedstrijd kon doen kantelen naar een gelijkspel mits hij zijn dag zou hebben gehad. Dat zou ook een stuk aangenamer zijn voor Eriksen en De Jong om er zo iemand bij te hebben. Want voetballend heeft Poulsen vandaag niks gebracht en op enkele goede breedtepasses na (ook vele slechte) en niet de combinatie aan durven gaan was Enoh ook drama. Enoh kan je opstellen, maar die heeft een voetballende kracht naast zich nodig, geen Poulsen.. Idem voor hem. | ||
| dezonisaan | 22 november 2012, 00:27:13 | Dit is niet ok! |
| Stakkers wat had je gedacht een ploeg die zonder spits speel ! Ze zijn net 4 maanden bij elkaar had je dan gedacht met die kinderen die zelfs twee maal uit een Duitser kan ,ff te verslaan ? Dat dacht real madrid ook . De enige drama,s hier zijn ongeveer 80 % van de Ajacieden ,niet de spelers die leren het nog wel maar de meeste van jullie die de euvelenmoed hebben de club de grond in te boren niet . Misschien is Eindhoven iets voor sommige kan je heerlijk de calimero uithangen . twee jaar lang was de boer voor jullie alles nu kan hij op eens niets wat een waardeloze supporters hier | ||
| witchmaster | 22 november 2012, 00:33:30 | Dit is niet ok! |
| @witchmaster, mij hoor je iig niet bashen. Een as van 4 jaar bij elkaar tegenover een as van 4 maanden tot 2 jaar bij elkaar is niet fair. En daarbij, Dortmund barst van de kwaliteit. Zelfs de bank zou voor ons een kwaliteitsinjectie zijn voor de meeste posities op het veld. Ik schaam me er niet voor om te verliezen, maar 1-4 in eigen huis kan natuurlijk niet. | ||
| dezonisaan | 22 november 2012, 00:52:59 | Dit is niet ok! |
| Ajax spelers hadden zich in de datum vergist en dachten dat het avondje Sinterklaas was aangebroken. Eerste goal ongelooflijk hoe makkelijk die spelers van Dortmund door kunnen lopen en Poulsen z'n man laat lopen. Tweede goal cadeautje van Van Rijn. Derde goal, kan gebeuren, Vermeer had hem misschien kunnen hebben, maar zulke goals kunnen altijd vallen, wel opvallend dat die Lewandowski sneller dan Alderweireld reageert op die bal. 4e goal weer een cadeautje van van Rijn en de rest van de defensie. Enoh liep zeer zwak te voetballen. Lukoki kwam nauwelijks een mannetje voorbij en dat zou na een jaartje of 15 oefenen toch eens wat vaker moeten lukken. En als die z'n mannetje voorbij was dan leek z'n voorzet vervolgens nergens op. Hoessen weer uitstekend ingevallen. De Boer had wellicht beter met Schone kunnen beginnen, Enoh bakte er niks van. Maar achteraf gezien weten we het allemaal altijd veel beter........ | ||
| tram9 | 22 november 2012, 00:59:41 | Dit is niet ok! |
| Het was een niet al te sterke avond van De Boer. | ||
| Zuideramstel | 22 november 2012, 01:10:37 | Dit is niet ok! |
| @de Vries..... En volgend seizoen zit jij gewoon weer de wedstrijden te volgen via ajax netwerk en blijft gewoon doorzeiken? Flikker is een keer een eind op met je klote reacties en ga je club een keer steunen in het stadion. Stakkertje Ps. Misschien beter om maar helemaal mee te stoppen.. is voor iedereen beter waarschijnlijk. Vandaag waren we gewoon kansloos en dat is geen schande tegen 1 van de beste van Europa dit seizoen. Alleen de manier waarop is een beetje klote. Sfeer op 410 was weer vanouds heerlijk en na de 0-1 0-2 0-3 en 0-4 gewoon achter je club blijven staan en accepteren dat zoiets wat Cruijf wilt gewoon tijd nodig heeft. Geen excuus voor de Mickey Mouse competitie trouwens.. Zondag wacht Roda.. Fucking half 8 verttrekken? Idioten!! Pro 14.30 Tegen Het Moderne Voetbal! | ||
| Moftisch-H6 | 22 november 2012, 01:12:11 | Dit is niet ok! |
| Was het dak nou eigenlijk dicht vanavond? Dat was bij Ajax-VVV ook al zo. Volkomen onnodig, voor een beetje regen. Dat is ook niet goed voor het spel. | ||
| Bobo het Konijn | 22 november 2012, 01:14:40 | Dit is niet ok! |
| @Tram9; Zie het maar als een leerzame wedstrijd voor bijna alle Ajacieden. De ellende begon dan ook zo beetje bij de afvallende bal, waar veel spelers te vaak de bal in de kluts verloren, of uit de kluts per ongeluk kregen toebedeeld maar dan was het vervolg weer net zo slordig/leden we weer balverlies. Met dergelijke momenten gaat de tegenstander vanzelf bloed ruiken en dat zag ik dan ook te vaak gebeuren. Dortmund is verder in dit soort simpele aannames/opzichten. Het zou mooi zijn als Frank de Boer binnen een week of zo er op hamert dat dergelijk balverlies onnodig is en er snel uit moet. | ||
| Marvinfootball | 22 november 2012, 01:27:48 | Dit is niet ok! |
| @ klaasje; Zoals al eerder( maar dat onderwerp is van de moderators ven het net gehaald), het is al lang donker, moet je van je moeder nu nog niet naar bed? | ||
| supp.1976 | 22 november 2012, 01:46:07 | Dit is niet ok! |
| Je ken lullen wat je wil, fout van de boer om enoh en poulsen daar te zetten, dan mis je voetbal en dan komt ajax niet in een flow zoals tegen city. Niet erg want de boer heb in hoog zitten maar waarom nu net op zon moment.. Schade | ||
| Suarezohho | 22 november 2012, 02:03:28 | Dit is niet ok! |
| Fantastisch die reacties van alle Cruijff haters hierboven. Nu is het zeker wel zo dat Cruijff Frank de Boer heeft neergezet en dus de schuld was van de opstelling en het spel. En vorig keer toen Ajax van City won zat Frank de Boer er dankzij vd Boog. Hou toch eens op. We weten na gisterenavond weer dat we nog niet zijn waar we willen zijn, had volgens mij ook niemand verwacht. Geen kampioen dit seizoen is ook geen ramp. | ||
| Pimicio | 22 november 2012, 02:43:42 | Dit is niet ok! |
| @ Pimicio; We zijn zeker nog niet waar we willen zijn maar ik hoop nog steeds op het kampioenschap en ik denk dat dat ook nog mogelijk is!! We zullen de komende 3weken zien wat die gefrustreerde, door de gemeente gesubsidieerde boertjes gaan doen! Het kan er dan wel eens heel anders uit zien voor ons! Verder hopen dat Dortmund zijn plicht doet de laatste wedstrijd( levert ze ook weer een winstpremie op!!) en op naar de finale in de Arena! Moet toch kunnen?! | ||
| supp.1976 | 22 november 2012, 04:11:40 | Dit is niet ok! |
| We houden ons veel teveel vast aan de winst op City. Zonder Siem en Eriksen hebben we gewoon een kleuterklasje. | ||
| VaKjE427 | 22 november 2012, 06:28:53 | Dit is niet ok! |
| Het was een vervelende wedstrijd om naar te kijken als er met de rust 0-3 staat. Er zijn mensen die zeggen dat het voetbal van Ajax slecht is maar daar ben ik het niet mee eens. Dat er weinig gecreëerd wordt klopt wel. De vleugels (met name boeri) komen er niet langs waardoor die voorzet niet komt. Het baltempo moet omhoog maar het is ook dit jaar weer een nieuw team. Veel jeugd die moet wennen. Maar in deze groep van de CL met de moeilijkste tegenstanders heeft Ajax 4 punten gehaald waar niemand van de media ooit aan heeft gedacht. Gisteren heeft het counter voetbal gewonnen. Maar ik zit Ajax liever voetballen dan dat counter voetbal van die Duitsers. Op naar zondag en een revanche halen. Laten zien dat we 12.30 na een CL wel kunnen winnen. Europa league is nog steeds haalbaar en de Eredivisie is net begonnen. Ik word moe van alle supporters die Ajax en frank zo afzeiken. Ik zie Ajax ook liever alles winnen maar ons Ajax is tot op de grond afgebroken door de voorgangers en we zijn aan het bouwen naar een nieuwe stevige muur. Dat gaat nu eenmaal met vallen en opstaan. | ||
| A.F.C.Ajax | 22 november 2012, 07:09:00 | Dit is niet ok! |
| Heeft er iemand in de peiling dat wanneer Dortmund voluit was blijven gaan er een desastreuze eindstand op het scorebord had gestaan na 90 minuten ? En laten we niet alleen Vermeer verwijten maken hij kan er met zo'n centrum ook niet veel meer van maken. En Enoh, ja Enoh, heeft die last van kleurenblindheid? Die speelt net zo makkelijk een tegenstander aan alsof die in het rood-wit speelt en altijd die verdomde gele kaart pakken..... | ||
| citha | 22 november 2012, 07:22:00 | Dit is niet ok! |
| Woorden schieten te kort : Te weinig kwaliteiten en totaal geen zelfvertrouwen en daarbij een coach die totaal geen veranderingen daarin kan aanbrengen en ook geen notie heeft van tactische oplossingen. | ||
| Costa Rica | 22 november 2012, 07:24:55 | Dit is niet ok! |
| Kunnen we asjeblieft Demy De Zeeuw terughalen? | ||
| Laudrups | 22 november 2012, 07:53:18 | Dit is niet ok! |
| Dat is nog geeneens zo'n slecht idee Laudrups, stukken beter dan Poulsen of Enoh..Zou hij interesse hebben?? Of hadden we Anita nog maar. | ||
| Inhartennieren | 22 november 2012, 07:55:19 | Dit is niet ok! |
| Ondanks het feit dat het ister niet leuk was staan we 3e, en eerlijk wie had dat nou verwacht... | ||
| Sitataran | 22 november 2012, 08:27:30 | Dit is niet ok! |
| Gewoon het kampioenschap eredivisie maar als hoogste inzet zetten, we kunnen met de kinderklas geen potten breken in europa. Als Ajax het aan de jeugd wil overlaten is succes ver te zoeken. Op elke linie een versterking van naam en geen" budget hoge hoed toverwerk" . | ||
| de keizer | 22 november 2012, 09:10:24 | Dit is niet ok! |
| Voordat we begonnen in deze poule dacht iedereen we worden laatste met 0 punten. Wat ook het meest waarschijnlijke is. Nu winnen we van City en opeens is het zo slecht dat we van Dortmund verliezen.... | ||
| superajaxerbart | 22 november 2012, 09:36:27 | Dit is niet ok! |
| Vinden wij het eigenlijk gek dat we verliezen met Boerrigter en Enoh en Moissander. Allemaal B spelers. Blind naar het midden en Dijks erin evenals Fischer en Hoessen. We hebben nou eenmaal niks beters lopen op dit moment maar dat komt omdat ze niet willen kopen en als ze dat wel doen kopen ze de verkeerde. | ||
| cantharel | 22 november 2012, 09:38:58 | Dit is niet ok! |
| Wat zeuren jullie nu allemaal. We maken stappen. Vroeger speelden we 30 minuten slecht en nu 60 minuten we gaan dus vooruit. Leven de fluwelen revolutie. De JC aanhangers zullen nu wel weer woorden als "rotop donderop fuck you enz" gaan gebruiken, want in normale woorden kunnen zij niet reageren. | ||
| Normaal | 22 november 2012, 10:00:04 | Dit is niet ok! |
| Het Ajax dat we gisteren zagen is het AJAX zoals het nu eenmaal op dit moment is. Jong, enorm wisselvallige, soms een prima wedstrijd spelend, maar over het algemeen zeer matig qua mentaliteit, balaanname, balbehandeling, passing, voorzetten en inzicht. We komen niet alleen in alle linies kwaliteit tekort. Ook de individuele kwaliteiten van onze "talenten" lijken niet te willen openbloeien en sommige staan duidelijk stil in hun ontwikkeling. Jammer, maar hopelijk wordt geduld beloond en zal de tijd leren of er op de ingeslagen weg wel resultaat geboekt gaat worden met spelers die aan het begin van hun jeugdopleiding bij Ajax staan en over enkele jaren aan de deur van het eerste kloppen, tezamen met de ergens anders gescoute jeugd. | ||
| aquarius | 22 november 2012, 10:20:22 | Dit is niet ok! |
| De enige die een positieve ontwikkeling doormaakt is Blind. Hoesen heeft enorme potentie en benut de kansen die hij krijgt. Daar gaan we nog plezier van hebben. | ||
| de keizer | 22 november 2012, 10:29:51 | Dit is niet ok! |
| @Laudrups, helemaal geen gek idee. Denk dat hij graag terug zou komen naar Ajax. Hij is altijd positief over de club en de supports. Volgens mij is er met recht geen club waar hij liever zou spelen dan Ajax. | ||
| sharp_shooter | 22 november 2012, 10:33:30 | Dit is niet ok! |
| @de vries: ik ben het eens met je stelling dat voetbalkennis voor een AD niet relevant is omdat het vooral zijn taak is het bedrijf draaiende te houden. Maar voor de rest sla je de plank wat mij betreft volledig mis. Revoluties hebben met elkaar gemeen dat het meestal even duurt voor de effect ervan zichtbaar worden. Je conclusie dat die van JC als mislukt kan worden beschouwd terwijl deze amper is afgelopen, is volstrekt voorbarig en zou door Co Adriaanse waarschijnlijk als scorebordjournalistiek worden afgedaan. Ik zou je willen adviseren om een noviteit wel even de kans geven voor je je te buiten gaat aan ondoordachte (voor)oordelen. Ook je tirade aan het adres van Christian Eriksen gaat helemaal nergens over. Eriksen is en blijft een van de grootste talenten van Europa, ook als hij een periode minder speelt. De kritiek die hij voortdurend naar zijn hoofd geslingerd krijgt, heeft veel meer te maken met het onrealistische verwachtingspatroon dat sommigen hebben van een jongen van zijn leeftijd dan met zijn wisselvallige spel. Als je een huisdier neemt, moet je op koop toe nemen dat het beest af en toe haren op je meubilair achterlaat, zoals je er als BVO ook rekening mee dient te houden dat wisselvalligheid een synoniem is voor jeugdigheid, als je de kaart van de jeugd uit wil spelen. Dat heeft helemaal niets van doen met talent. Eriksen is pas 20 jaar en heeft tijd nodig om tot volledige wasdom te komen als speler. Deze jongen maakt de meeste kilometers van alle spelers in de CL dus je kunt moeilijk beweren dat hij de kantjes er af loopt als Sulejmani vaak gewoon is. Het echte probleem van Ajax is het feit dat de selectie zo jong en onevenwichtig is dat van een jongen van 20 wordt verwacht dat hij de kar wel even zal trekken. Volstrekt irreëel. Wat jij doet (en met jou vele anderen), is het probleem van Ajax het probleem van Eriksen maken. Dat is net zo belachelijk als, zoals ook velen doen, zijn riante salaris erbij te betrekken. Alsof je van iemand die niet kan zingen mag verwachten dat hij plotseling de ene na de andere aria uit zijn keel zal laten rollen als je hem een zak geld geeft. Een ridicule gedachte. Eriksen is jong en op weg om volwassen te worden en dat kost tijd, die je hem moet gunnen. Menigeen lijkt alweer te zijn vergeten dat Vertonghen ook niet zo goed was als we hem nu kennen, toen hij nog de leeftijd van Eriksen had. Datzelfde gold voor iconen Rijkaart en Van Basten en vele andere talenten voor hen. Alleen van de buitencategorie als JC, Pelé, Maradona en Messi mag je meer verwachten. Als je perse iemand de schuld van de tegenvallende resultaten in de schoenen wilt schuiven, moet je je richten tot de personen die verantwoordelijk zijn voor de samenstelling van de huidige selectie, terwijl je ook vraagtekens kunt zetten bij het beleid aangaande de jeugdopleiding. Die is er vooral op ingesteld om salonvoetballers te produceren, die alles met een bal kunnen uitvoeren wat er van hen wordt gevraagd. Een uitgebalanceerd elftal vraagt echter ook andere specifieke kwaliteiten als kracht, atletisch vermogen en mentaliteit. Het lijkt er op dat daar in de opleiding en vooral in de scouting nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Het is daarom ook niet zo verwonderlijk dat het de selectie juist aan die specifieke kwaliteiten ontbreekt. Ik herinner me nog een wedstrijd uit het recente verleden, na afloop waarvan de broer van de huidig trainer spontaan in trainen uitbarstte van pure emotie omdat hij met zijn teamgenoten een gunstig resultaat voor de poorten van de hel had weggesleept. Dat is qua beleving lichtjaren verwijderd van gelatenheid waarmee de huidige generatie spelers op de ene na de andere zeperd reageert en bijna emotieloos lijkt over te gaan tot de orde van de dag. Dat heeft er wellicht mee te maken dat de selectie in karakteristiek opzicht uit eenheidsworsten bestaat met allemaal hetzelfde, flegmatieke karakter. Een selectie heeft ook ratjes als Suarez, Wouters, Strootman, Toivonen of Van Bommel nodig, die gif in hun lijf hebben en zo slecht tegen hun verlies kunnen dat ze bereid zijn om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken als de situatie daarom vraagt. De huidige selectie heeft een chronisch gebrek aan dergelijke karakters, waaraan de rest van de selectie zich kan optrekken. En komt bovendien kwaliteit te kort om het gemis eraan te kunnen opvatten. Dat is een keiharde maar realistische constatering die je moet accepteren, helemaal als je werkelijk achter het huidige beleid staat. Je frustraties afreageren op een jongen van 20 jaar die nog niet eens is uitgeleerd, werkt alleen maar contraproductief en zal er bepaald niet toe bijdragen dat hij beter gaat spelen. | ||
| pacoswart | 22 november 2012, 11:00:49 | Dit is niet ok! |
| Goldmund, Een schande om spelers als Blind een van de beste gisteren de schuld van het falen te geven. Ajax en de Boer zakten gezamelijk door het ijs. Teveel balbezit en naar het 'verkeerde doel toe' voetballend? Dat levert zelden effect op. Ook gisteren waren er geen sterkhouders en aanvallend sterke impulsen, Blind, Lukoki, Moisander haalden daarin nog wel een voldoende. Frank moet eens studeren met wie hij echt de strijd aan kan gaan nu het nog net niet te laat is? | ||
| nibreco | 22 november 2012, 11:04:37 | Dit is niet ok! |
| Laudrups en sharp-shooter, waarom de Zeeuw terughalen ? Gaat de Zeeuw het verschil voor dit AJAX maken denken jullie! | ||
| aquarius | 22 november 2012, 11:05:10 | Dit is niet ok! |
| De Zeeuw was 1 grote bron van ergernis in zijn laatste seizoen. Nee doe maar niet. | ||
| ansjo | 22 november 2012, 11:42:45 | Dit is niet ok! |
| Ajax was een drama, met name Enhoh en Poulsen. Het is niet te begrijpen dat dit soort voetballer voor Ajax spelen. Verder lukt het Boerichter ook niet meer om een man voorbij te gaan. Dit seizoen maar door zien te komen en volgend jaar opnieuw. | ||
| parbo | 22 november 2012, 12:50:40 | Dit is niet ok! |
| Wat een wanvertoning. Doe Poulsen....bij de eerste goal van die Duitsers dacht ik warempel dat ie aan het snelwandelen was. Enoh dramatisch. Boeerigter komt nog geen invalide voorbij, Eriksen geeft alleen maar te korte en te zachte passjes op die ene keer na waaruit Hoesen scoorde. Ach eigenlijk krijgt alleen Lukoki een voldoende. Let op, zondag uit bij Roda, om 12.30, gaan zw weer onderuit en ik durf niet te denken als die boeren op bezoek komen op 1 december. Maar goed, laten we dit seizoen lekker vergeten en hopen dat we de jeugdige talenten bij elkaar houden (ook Eriksen ja)en er in de winterstop een goede spits erbij halen. | ||
| RedAndWhiteTornado | 22 november 2012, 13:05:51 | Dit is niet ok! |
| Dailey Blind, was samen met Lukoki en Moisander de beste man van het veld en sterker nog degene die als enige van de selectie van vorig jaar een goede ontwikkeling doormaakt. De Boer moet nou een keer met een basis gaan spelen die elke week vast en niet continue per wedstrijd wisselen. We willen voor jeugd, nu doorpakken en geen zogenaamde routine opstellen die tekort komt (Paulsen). Op het middenveld, Schone opstellen, verzet bergen werk en in de passing ook sterk, Lukoki op rechts en Fischer op links en met Hoesen een echte spits en dit tot aan de winterstop vasthouden, zodat er vaste lijnen automatismen kunnen ontstaan. | ||
| denniskr | 22 november 2012, 13:29:26 | Dit is niet ok! |
| @denniskr: Wel raar dat volgens jou twee verdedigers bij de beste drie horen terwijl er achterin collectief werd gefaald bij alle doelpunten. | ||
| s0lidus | 22 november 2012, 14:25:31 | Dit is niet ok! |
| @solidus,toch vond ik Daley weer goed spelen. Eriksen had leuke momenten, maar hij ontpopt zich niet als leider, ook al is hij pas 20. Tja, vroeger maakten we ons druk om de score, hoeveel gaat het worden, nu zijn we zover gedaald dat we ons druk moeten maken òf we wel winnen.De keuze voor de jeugd is niet de oplossing, dat gaat gewoon niet. Er zal toch versterking moeten komen. Sana is 23 en al moe ! krijgt rust. Boerrigter ,die zoekt naar zijn vorm en mogelijk zijn de rugklachten nog aanwezig. Sigthorsson, daar zie enkele de oplossing in, nou niet bij mij. Wanneer Danny Hoesen zich doorontwikkeld, denk ik dat dàt de enige versterking is op termijn. En dan krijgt Kolbein het nog erg lastig! Enoh werkt hard,maar vaak onverstandig met zijn overtredingen. Vaak onnodig.Als je veel overtredingen maakt, kom je mijnsinziens te kort als speler. | ||
| de keizer | 22 november 2012, 16:29:27 | Dit is niet ok! |
| Nu is het aan het eergevoel van de Duitsers om van (een paar) Engelsen te winnen wil je nog verder komen, BVB is al verzekerd van groepswinst ook al verliezen ze. Beste is een gelijkspel in Dortmund en dan op onderling resultaat met City doorgaan. | ||
| Cronos | 22 november 2012, 18:32:12 | Dit is niet ok! |
| Veldspel was ok, maar geen gevaar. Kwaliteit tekort. Dit team kan helaas niet beter. Ik blijf het zeggen, de slag hebben we in de zomer verloren. Als we alleen Vertonghen hadden verkocht en de rest hadden weten te behouden plus twee gerichte versterkingen, dan hadden we er nu beter voor gestaan (in de competitie). Dat ligt toch echt aan het beleid, al vind ik veel andere dingen positief, zoals het aankopen van talenten. Maar die weten ze dan weer niet met langdurige contracten te strikken. Dus... Ik blijf vooralsnog voorstander van de revolutie, maar ik hoop dat ze snel wijs worden van het huidige aan- en verkoopbeleid, want dat is nog steeds om te janken. We betalen dit seizoen veel leergeld. In de winter moeten ze handelen met een paar contractverlengingen (Eriksen en Blind) en nog wat kwaliteitsaankopen (ik hoop Maher). Als dat niet lukt, dan is het lang wachten alvorens we de vruchten van de nieuwe lichting gaan plukken. Want met deze selectie ga je de oorlog niet winnen... | ||
| joodhannus | 23 november 2012, 00:50:07 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
alderweireld amsterdam babel barcelona blind boer boerrigter boilesen christian coach contract cruijff daley dijks dortmund eriksen fans fischer frank groningen hoesen international jong kampioen moisander netwerk oranje overmars poulsen prijs psv rhijn schaal siem supporters twitter uitgeroepen uitshirt video vitesse zomer