13 november 2012 RTV Noord-Holland
Volgens sponsor-marketeer Frank van den Wall Bake, die vijf jaar geleden aan de basis stond van het contract met AEGON, zal het moeilijk worden voor Ajax om een hoofdsponsor te vinden die 10 miljoen per jaar wil neertellen. AEGON betaalt nu 12 miljoen per jaar, maar besloot het contract per 2014 te laten ontbinden. 'Het zou kunnen dat een multinational als vliegmaatschappij Emirates (dat sponsor is van meerdere grote clubs) belangstelling heeft. Dat zou kunnen, want Ajax is internationaal nog steeds een aansprekende club. Maar mocht zo'n club er niet willen instappen, dan wordt het heel lastig,' zo laat Van den Wall Bake tegenover RTV Noord-Holland weten.
Ajax Netwerk
Meer: RTV Noord-Holland
| Misschien toch maar ff bij de Rabobank aankloppen. | ||
| Anandovic123 | 13 november 2012, 20:54:45 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Misschien gazprom:-))) | ||
| Fletcher | 13 november 2012, 20:59:16 | Dit is niet ok! |
| Van mij mag het een Russische boorgek zijn! Gazprom ofzo idd! | ||
| Louthers | 13 november 2012, 21:01:55 | Dit is niet ok! |
| Dat komt wel goed. Delegatie met Johan, Sarretje, Overmars, Bergkamp en de Boer doet wonderen! | ||
| 121 | 13 november 2012, 21:04:40 | Dit is niet ok! |
| @121: kijk, jij snapt het. Zelfs in deze tijd komt dat wel voor elkaar. Niet makkelijk nee. Goed, dan doen we er wat moeite voor. Niet te slap. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 21:06:28 | Dit is niet ok! |
| Van de Wall zegt het. Maar iedereen kon op zijn vingers natellen dat je na Aegon normaal gesproken nooit meer zo'n bedrag zal beuren. Zeker niet in zo'n kwakkelende economie. Het is in het bijzonder Cruyff zijn schuld dat Aegon eerder afhaakt. Hij heeft er een intern slagveld van gemaakt waardoor Aegon al eerder wou afhaken. Aegon wilde niet geassocieerd worden met een club waarbij men elkaar naar het leven stond. Het afhaken was daarom te verwachten. | ||
| de vries | 13 november 2012, 21:10:53 | Dit is niet ok! |
| vdSar zal uit zijn uitgebreide vrintjes en kennissenkring binnen de financiele wereld en industrie putten om een giga contract binnen te slepen..... | ||
| klaas Jan | 13 november 2012, 21:12:27 | Dit is niet ok! |
| Jordania kom maar naar ons veel mooiere en beter club dan Vitesse. | ||
| Frankie Ajax | 13 november 2012, 21:12:44 | Dit is niet ok! |
| Schuld van herr von gaal, Die kwam tegen de wil van de supporters en de Club Ajax een rel veroorzaken bij Ajax. Aegon is bang geassocieerd te worden met een kerel in de toekomst die bij de sponsors relaties zijn ballen laat zien in het bijzijn van de hun vrouwen en kinderen (zet devries mode weer uit) | ||
| Osdorp-Punt | 13 november 2012, 21:19:35 | Dit is niet ok! |
| Fly Emirates voor 15 miljoen per jaar. Plus 10 miljoen per jaar voor "Emirates Arena". | ||
| Lax | 13 november 2012, 21:24:00 | Dit is niet ok! |
| Frankie? Alles uit handen geven? Alsjeblieft niet zeg. Verder heb ik liever een mooi Nederlands merk | ||
| Viper27 | 13 november 2012, 21:29:07 | Dit is niet ok! |
| @de vries: Het zijn 'in het bijzonder' Ten Have & co. die er een slagveld van hebben gemaakt. Niet in de laatste plaats door het inhuren van een louche marketingbureau en het achter de rug van Cruijff(!) aan proberen te stellen van Van Gaal. Door met name dit laatste te doen, weet je (mits je bij je volle verstand bent), dat dit tot grote weerstand gaat leiden. Het is veel te kort door de bocht om te kunnen stellen dat het Cruijff verantwoordelijk is de voor de genoemde feiten. Je verwijt anderen blindelings achter Cruijff aan te lopen, terwijl je zelf blindelings het tegenovergestelde doet; namelijk ALLES wat Cruijff zegt of doet afbranden (zonder steekhoudende argumenten, onder het mom van sceptisch zijn en een kritische blik). Wat Cruijff ook doet, er deugt nooit wat van... Jij geeft het begrip 'tunnelvisie' een volledig nieuwe dimensie. | ||
| Mezelf | 13 november 2012, 21:29:26 | Dit is niet ok! |
| @De Vries: Oh, en ik maar denken dat het iets te maken zou kunnen hebben met een kredietcrisis waarvan een grote verzekeraar als AEGON enorm veel last van heeft gehad en nog altijd heeft. AEGON schijnt aardig wat kapitaal te hebben moeten afschrijven nadat ze verkeerde investeringen in financiële gestructeerde schuldgedrochten in de V.S. hadden gedaan. maar het ligt aan Cruijff natuurlijk. Wat een machtige man hè? Heerlijk! | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 21:30:32 | Dit is niet ok! |
| Gazprom lijkt me om historische redenen niet zo´n goede keus. | ||
| Goldmund | 13 november 2012, 21:30:39 | Dit is niet ok! |
| De Vries verslagen door een Knock-Out toegebracht door Osdorp-Punt. Een glashelder Punt!! " Aegon is bang geassocieerd te worden met een kerel in de toekomst die bij de sponsors relaties zijn ballen laat zien in het bijzijn van de hun vrouwen en kinderen (zet devries mode weer uit) " Copyright osdorp | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 21:39:20 | Dit is niet ok! |
| Was het niet Cruyff die aan MvB vroeg alles en iedereen van de trouwe clubmensen gewoon rücksichtloos op de keien te zetten? Was het niet Cruyff die aan v.d.Boog en Coronel vroeg hetzelfde te doen? Was het niet Cruyff die met een louche Ling aan kwam zetten? Was het niet Cruyff die tenminste tamelijk racistische uitlatingen heeft gedaan aan het adres van een mede bestuurslid? Ja, over die Cruyff heb ik het. | ||
| de vries | 13 november 2012, 21:54:16 | Dit is niet ok! |
| In dat partijtje vechten onder de gordel hebben beide partijen niet zulke nette dingen gedaan. En de benaming Louche Ling is net zo suggestief als dat gejank van die Davids over vermeend rascisme van Cruijff. Trieste troefkaarten die je gaat uitspelen als je werkelijk niks meer in je poten hebt. En nogmaals: heeft AEGON wat Eurootjes af moeten schrijven denk je waardoor miljoenensponsoring even niet goed uitkomt? En ja,voor een man als Danny Blind vind ik het ook jammer, maar je kunt niet op twee paarden tegelijk zitten. Is hem heel vaak wel gelukt, nu moest ie kiezen en koos, naar mijn mening, verkeerd. Voor de rest van het zooitje zijn er erg weinig die ik natreur. Jij blijft maar huilen. Maar weet je, het circus is voorbij, het circus trekt door en De vries blijft nog nahuilen in het bos. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:06:13 | Dit is niet ok! |
| @devries Is het niet Aegon die nog geen half jaar geleden weer tientallen mensen ook na jaren trouwe dienst na een reorganisate de laan uit heeft gestuurd. Dus die begrijpen niet dat er bij een reorganisatie ontslagen vallen en willen er daarom niet mee geassocieerd worden. Wat een gepoeptoer weer. quote:En Cruyff ken ik niet, wel Johan Cruijff. | ||
| BaddahBing | 13 november 2012, 22:08:18 | Dit is niet ok! |
| De vries = Coronel ! | ||
| noord5711 | 13 november 2012, 22:10:13 | Dit is niet ok! |
| Moeten we daar nu op eens heel verdrietig over worden, dat we over een tijdje niet meer met dat bedrijfslogo van die verzekeringsmaatschappij hoeven rond te lopen. Mooi toch,zijn we daar ook weer van af! Komt er weer een andere naam op het shirt en de reclameborden en wat andere dure pakken in de Sky dozen. Ajax shirt is nog altijd mooier zonder shirtreclame, maar die tijden zijn helaas voorbij. | ||
| tram9 | 13 november 2012, 22:13:10 | Dit is niet ok! |
| Baddahbing, ik weet uit heel betrouwbare bron dat het anders zit. Aegon wil het begrijpelijk op een nette manier spelen en gaat niet met modder gooien. Dan krijg je zulke voorgekookte persberichtjes. Dat snapt nagenoeg iedereen. Dacht ik tenminste. | ||
| de vries | 13 november 2012, 22:13:25 | Dit is niet ok! |
| @KlaasJan Wat heeft de huidige commercieel directeur, v/d Aat aan sponsors/sponsor contracten binnen gebracht de laatste tijd ? quote:BRON | ||
| BaddahBing | 13 november 2012, 22:15:08 | Dit is niet ok! |
| @BaddahBig: En waarom moesten die mensen er uit bij een noodzakelijke reorganisatie? Juist De Vries omdat ze een beetje hadden zitten gokken met geld van verzekerden in de V.S. wat wat minder voordelig uitpakte dan ze was wijsgemaakt door financiële-modellen tovenaars (ordinaire oplichters) daar. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:16:53 | Dit is niet ok! |
| NOU dat komt wel goed.Ajax is en blijft een goed produckt voor sponsor Er blijft nu veel binnen kamers En dan komen ze wel, | ||
| LOUI | 13 november 2012, 22:20:01 | Dit is niet ok! |
| Moeten we daar nu op eens heel verdrietig over worden, dat we over een tijdje niet meer met dat bedrijfslogo van die verzekeringsmaatschappij hoeven rond te lopen. Mooi toch,zijn we daar ook weer van af! Komt er weer een andere naam op het shirt en de reclameborden en wat andere dure pakken in de Sky dozen. Ajax shirt is nog altijd mooier zonder shirtreclame, maar die tijden zijn helaas voorbij. | ||
| tram9 | 13 november 2012, 22:20:45 | Dit is niet ok! |
| Wat te denken van EndeMol? | ||
| Margreet | 13 november 2012, 22:21:17 | Dit is niet ok! |
| @devries Uit betrouwbare bron ? Ooh ja joh wie dan ? Leo van Wijk huidig lid Raad van bestuur Ajax ? Ooh nee natuurlijk niet dat is een Ja knikker van Cruijff. Nou laten we er maar van uitgaan dat jouw argument over die ontslagen, in ieder geval de plan volledig missloeg. En weet je wel zeker dat je over het Aegon contract als iets postiefs wil praten, want die is immers ook aangebracht door een Cruijffiaan, Maarten Fonteijn. Ben eigenlijk wel benieuwd wat die Cruyff persoon bij de KNSB gedaan heeft dat Aegon daar ook met de hoofdsponsoring is gestopt. Wat weet je bron daarover ? | ||
| BaddahBing | 13 november 2012, 22:22:28 | Dit is niet ok! |
| @De vries: Wat moet ik hier nou mee? "Ik weet uit betrouwbare bron..." Zo kun je jezelf altijd van argumenten voorzien. Zou best kunnen hoor dat bepaalde mensen van AEGON zich meer thuisvoelen bij managerstypes zoals die bij AEGON zelf ook rondlopen. Maar Leo van Wijk bijvoorbeeld is zowel commissaris bij Ajax als bij AEGON. En die staat op goede voet met Cruijff. Dus enige ruwe plekjes had Dhr. van Wijk wel plat kunnen strijken hoor, als het daar om gaat. Geloof mij nou. Uit betrouwbare bron. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:29:43 | Dit is niet ok! |
| @de vries: "Baddahbing, ik weet uit heel betrouwbare bron dat het anders zit..." Hahahahahahahaha... Really?! XD | ||
| Mezelf | 13 november 2012, 22:33:33 | Dit is niet ok! |
| Wibra. | ||
| s0lidus | 13 november 2012, 22:37:30 | Dit is niet ok! |
| Blij dat Aegon straks niet meer op het shirt staat, blij als we ons dure geld gaan gebruiken om van de beurs af te gaan. Waar zit je verstand? | ||
| gasenlicht | 13 november 2012, 22:42:35 | Dit is niet ok! |
| @Goldmund: Enige humor heb je wel. GAZprom..... Nee, laten we het onze vrienden de Havenslaven niet al té makkelijk maken om leuke liedjes te bedenken..... | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:43:46 | Dit is niet ok! |
| Feit is dat megasponsers Aegon en Adidas onder vorig bestuur zijn gekomen en onder huidig 'bestuur' zo snel mogelijk weg willen. Tel uit je winst van de zgn revolutie... | ||
| klaas Jan | 13 november 2012, 22:44:41 | Dit is niet ok! |
| @gasenlicht: Op de lange termijn moet Ajax van de beurs af. Maar door een economische en financiële crisis is zo'n beweging op dit moment niet verstandig. Vergeet niet dat Uri Coronel dat in 2008 ook al wilde, Ajax van de beurs halen. Toen begon het fout te gaan in de VS met hun banken en de rest is helaas nog steeds geen geschiedenis... | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:47:24 | Dit is niet ok! |
| @Klaasje Cruijff voetbalde toch altijd op Puma schoenen, dat zijn ze bij Adidas niet vergeten :) | ||
| tram9 | 13 november 2012, 22:49:39 | Dit is niet ok! |
| Feit is dat Aegon als subsponsor aanblijft. En Feit is daar v/d Aat publiekelijk over Adidas en de3sterren shirt levering heeft gelogen. Die winst zal groter zijn die van dit seizoen of die handvol winstgevende seizoenen onder al die vorige besturen. En dat is nu al een feit. | ||
| BaddahBing | 13 november 2012, 22:55:04 | Dit is niet ok! |
| @Klaas-Jan: Hè, fijn dat je nog effe wat post. Ik kan wel een slaapmutsje gebruiken. Geeeeeeuw! Welterusten. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 22:56:01 | Dit is niet ok! |
| Niet te moeilijk doen AEGON, anders gaan de supporters allemaal een shirt dragen met de tekst: 'Even Apeldoorn bellen' | ||
| tram9 | 13 november 2012, 22:59:16 | Dit is niet ok! |
| Ik heb gehoord uit betrouwbare bron dat het aller laatste geld van Aegon in Ajax geinvesteerd is. Ze gaan binnenkort failliet maar willen hun laatste centen aan het betrouwbare Ajax geven. Wtf de vries? Zo kunnen we het allemaal | ||
| Feestneus | 13 november 2012, 23:18:25 | Dit is niet ok! |
| Als het maar geen griek wordt! | ||
| sint jopie | 13 november 2012, 23:19:20 | Dit is niet ok! |
| Ik heb uit een betrouwbare bron( dronken daklozekrant verkoper) gehoord hij in het leger des heils huis ook zijn slaapkamergenoot de vries van info voorziet. Niet doorvertellen aub maar is zeer betrouwbaar mijn bron. Deze bron melde mijn ook dat her von gaal eigenlijk de veroorzaker is van de wereldwijde crisis, om zo de absolute macht in Europa alsnog in duitse handen te krijgen, dus hij heeft er kijk op. Maar stttt niets doorvertellen aub | ||
| Osdorp-Punt | 13 november 2012, 23:34:14 | Dit is niet ok! |
| En pas geleden had van den Wall Blake het nog over een sponsor die veel betaalt voor Nederlandse clubs en dat dit mogelijk is door de plannen van het legaliseren van gokken op internet. | ||
| Y0rn. | 13 november 2012, 23:36:09 | Dit is niet ok! |
| @YOrn: Bedoel je de Nederlandse Overheid? | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 23:40:57 | Dit is niet ok! |
| Joh, die paar miljoen doet ook niets op jaarbasis. 7 miljoen is prima. | ||
| Fluffy | 14 november 2012, 00:09:37 | Dit is niet ok! |
| WTF is this, vooral de laatste zin. http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3347529/2012/11/14/Liquidatie-Ajax-Cape-Town-dreigt-door-bestuursconflict.dhtml | ||
| retep1 | 14 november 2012, 01:02:32 | Dit is niet ok! |
| Feit blijft dat het geen goed nieuws is wanneer een sponsor van 10/12 miljoen p/jaar zijn contract opzegt! De hoop blijft wel dat we nu een geweldige deal maken met of een gokbedrijf of gazprom! v/d Aat moet sowieso weg en Slop graag ook, maakt het sluiten van en nieuwe sponsordeal een stuk meer haalbaar en zal ons Ajax er alleen maar sterker op worden!! | ||
| supp.1976 | 14 november 2012, 01:22:11 | Dit is niet ok! |
| Als de nieuwe sponsor ff als statement het oude logo op t shirt wilt terug zetten. Zou wel leuk zijn. | ||
| zaza81rh | 14 november 2012, 02:14:04 | Dit is niet ok! |
| Aegon blijft na het beëindigen van het hoofdsponsorschap zeker nog twee jaar sponsorpartner van Ajax. Kunnen de Klaasjandevriesjes wel weer keihard gaan roepen dat het allemaal de schuld is van Cruyff/Kruif/Croiff, maar hoe ze dan nog kunnen denken dat Aegon zo snel mogelijk niet meer met Ajax geassocieerd wenst te worden??? Het is blind en het heeft 1947000 nicks... | ||
| Libero | 14 november 2012, 07:58:45 | Dit is niet ok! |
| Van mijn part zetten ze er Walmart op met een omzet van 300 miljard, of BP met de tekst 'on the move' op het shirt gedrukt. Die kunnen toch ook nog wel 12 miljoen missen voor het goede doel. | ||
| Marvinfootball | 14 november 2012, 08:02:50 | Dit is niet ok! |
| @devries: Daar gaan we weer. "Ik weet uit betrouwbare bron..." Zo lang je teveel op die betrouwbare bron leunt en niet meer verder om je heen kijkt heet dat.... juist! Kokervisie! Ga eens wat anders doen. Een kookprogramma ofzo. | ||
| Bolke | 14 november 2012, 08:54:10 | Dit is niet ok! |
| Aegon wil er gewoon vanaf en heeft veel teveel geld betaald in relatie tot de exposure. Aegon wil een betrouwbare partner sponsoren en dat is Ajax in het geheel niet. Zowel in prestaties als in beleid. Ajax zal iets heel creatiefs moeten verzinnen, want er geen bedrijf dit bedrag meer betalen met de wetenschap dat er een paar Amateurs de club leiden. Risico op falen en negatieve exposure is veel te groot geworden. De RVC met al zijn kopstukken mogen nu laten zien wat ze waard zijn. | ||
| snappie | 14 november 2012, 09:06:58 | Dit is niet ok! |
| Ik heb gehoord uit betrouwbare bron dat Aegon ermee stopt door "supporters" als de Vries en klaas jan. Daar wil Aegon niet mee geassioceerd worden. | ||
| bolt thrower | 14 november 2012, 09:08:34 | Dit is niet ok! |
| Als KLM'er zijnde hoop ik toch op een andere sponsor dan Emirates!! | ||
| AFC19 | 14 november 2012, 09:08:37 | Dit is niet ok! |
| Ik hoor vertegenwoordigers van deze verzekeringsmaatschappij al vanaf het begin van de fluwelen revolutie alleen maar over fatsoen zeuren, deze woekerpolisverkopers hebben zelf alles behalve fatsoen. Deze oplichters mogen wat mij betreft direct al van het shirt. De schade die zij aanbrengen aan het imago van Ajax is groter dan andersom. Alle bijdehante tegenstanders van de revolutie vinden dat de groep ten Have kennelijk wel fatsoen had. Davids lift nu weer lekker mee op de golf van rascisme beschuldigingen in Engeland en dacht ook weer aandacht te kunnen krijgen. Zijn ex ging vreemd tijdens de relatie, had hij haar maar harder in elkaar moeten timmeren. De pseudo Henken Spaan en Hard Gras liefhebbers zeggen nog steeds inside informatie te hebben of doen net alsof, de strijd voor de jankende achterblijvers zoals vd Aat is allang in het voordeel van Cruijff beslist. Langzaamaan verdwijnen de laatste rotte appels, misschien valt die verzekeringsmaatschappij daar ook wel onder. Dat ze nog een contract hebben is hun probleem. | ||
| asbak | 14 november 2012, 09:11:40 | Dit is niet ok! |
| Wat een zielige vertoning is het hier op AN toch geworden sinds het gekrakeel rond Cruijff is gestart. Kindergarten 2.0! Als je een mening ventileert die ook maar enigszins tegen het ene kamp is krijg je de hele bende over je heen, terwijl De Vries wel een punt heeft. Hij zegt het misschien iets te hard en legt de nadruk misschien te veel op de 'fluwelen revolutie', maar hij zegt ook duidelijk dat het in deze barre economische tijden lastig zal zijn om een nieuwe grote sponsor te vinden. Zeker hier in Nederland. En dat Aegon, op z'n zachtst gezegd, niet blij was met het gekrakeel rond Cruijff is gewoon een feit. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Gelukkig hebben we niet zo'n grote sponsor nodig, we halen koopjes binnen en laten de jeugd doorstromen. Daarnaast is het salarishuis, als Sulejmani z'n contract afloopt, ook helemaal op orde. De begroting is bijna op EuropaLeague niveau, een iets minder gulle sponsor is geen probleem! | ||
| Gogme United | 14 november 2012, 10:08:34 | Dit is niet ok! |
| Dan maar genoegen nemen met een paar miljoen minder als me maar niet zoals bij die boeren uit Eindhoven met reclame op de achterkant op de rug gaan beginnen. Een als het even kan weer in zee met le coq sportif, en de oude tijden gaan weer helemaal herleven. | ||
| denniskr | 14 november 2012, 10:14:54 | Dit is niet ok! |
| @Gogme >>En dat Aegon, op z'n zachtst gezegd, niet blij was met het gekrakeel rond Cruijff is gewoon een feit.<< Dat is toch echt wezenlijk iets anders dan dat de Vries zegt. En logisch dat Aegon niet blij is als beursgenoteerd bedrijf, wanneer het beursgenoteerde bedrijf dat je sponsort een coup pleegt achter de rug van een medecommissaris en er dan een rechtszaak van die commissaris nodig is om alles recht te breien. Komt verre van professioneel en 'beschaafd' over. En nog erger dat een van de Coupplegers, die zelf bekend is als commissaris in Corporate NL vervolgens ook nog gaat dreigen met het weglopen van de Sponsor, die geeneens partij is in het conflict, is al helemaal onbeschoft. | ||
| BaddahBing | 14 november 2012, 10:17:24 | Dit is niet ok! |
| Er blijft iets vreemds kleven aan het verschil in woorden en daden van Cruijff. Hij zegt altijd , dat je in het veld je altijd aan de taken moet houden, die bij de positie horen. Ik hoef hier niet uit te leggen over de RB of de CMV of nou ja vul maar in. Als je eenmaal als RB in het veld staat ga je niet LB spelen. Er zijn dan ook taken en verplichtingen , omdat je in een team speelt. Als je dan toch , wellicht contre coeur , in een RvC gaat zitten moet je je ook aan de spelregels , taken en verplichten houden die daar gelden. Cruijff is echter nooit op uitgeschreven vergaderingen verschenen en las de notulen niet. Hij heeft steeds via de krant laten weten wat hij ervan vond en hij is hardnekkig met een voorstel voor de verkeerde AD op de proppen gekomen. Ik kan me voorstellen dat de rest van RvC een weg heeft bewandeld, die niet de schoonheidsprijs verdient en uit radeloosheid is voort gekomen. Niet goed , maar wel begrijpelijk. Nu heeft de rechter wel gesproken, maar de andere leden van de RvC zijn, in het belang van de club, niet in hoger beroep gegaan. De uiteindelijke beslissing is dus niet gevallen en blijft daardoor boven de markt zweven. Nu het werk voor Cruijff erop zit komt ook het gericht dat de sponsoren een regeling willen treffen. Zou het één met het ander te maken kunnen hebben? En wat staat er, in de slipstream, nog meer te gebeuren? Wat is bijv. de kwaliteit van de “University “ , een benaming die de instelling niet dekt. Wat als daar eens grondig onderzoek naar wordt gedaan en blijkt dat deze instelling geen enkele waarde heeft? En als de inkomsten een negatieve spiraal gaan vormen? Wat zegt dat over de kwaliteit op het veld? Wat als de voedingsupplementen geen enkel effect blijken te hebben ? Dat deze kwakzalverij in de club wordt gedoogd om de vriendjes van JC de kans krijgen om veel geld te verdienen? De toekomst zal het leren. De geschiedenis is reeds geschreven en wordt altijd later bekend. | ||
| Jopie Raaskal | 14 november 2012, 10:44:21 | Dit is niet ok! |
| @Gogme dat het een feit is klopt helemaal niet, dat hebben de slippendragers van de vorige RvC (behalve Johan Cruijff) aan hun spreekbuizen hooguit proberen te lekken. Die Telegraaf-copycat actie is echter mislukt,dat is compleet tegen henzelf gekeerd. De wat mij betreft goede partij heeft nu de macht en die verzekeringsmaatschappij houdt zich nu zogenaamd neutraal op de vlakte. @Jopie: wat als de ten Haves het voor het zeggen gehad hadden, zaten we nu dan misschien met de vriendjes van Jol en Raiola opgescheept? De nieuwe Atouba uit een dergelijke stal stond al te trappelen, ging helaas niet door, die speelt nu bij de havenslaven in het centrum | ||
| asbak | 14 november 2012, 11:11:29 | Dit is niet ok! |
| Jopie beter kan je je nick geen eer aan doen. je opening alleen al... " Hij zegt altijd , dat je in het veld je altijd aan de taken moet houden, die bij de positie horen. Ik hoef hier niet uit te leggen over de Rb of de cmv of nou ja vul maar in. Als je eenmaal als Rb in het veld staat ga je niet LB spelen." Zoek even totaalvoetbal op.......... en quote ook meteen eventjes datgene wat JC volgens jou altijd zegt, dat moet heel makkelijk gestaafd kunnen worden met voorbeelden dan. Want als dat jouw basis is om een punt te maken je wel met juiste feiten te komen. Je vervolg verhaal rammelt ook aan alle kanten: dat Cruijff niet iedere vergadering aanwezig zou zijn was van tevoren bekend,vandaar de VideoConferencing... sinds hij commissaris was heeft hij zich zeker tot 16 november aan de gemaakte afspraken gehouden en zich niet via de krant/ zijn column over Ajax uitgelaten, en de overige RvC leden hebben hardnekkig geweigerd om allemaal een gesprek met Ling te voeren, maar konden wel over hem oordelen.. Je zegt zelf niet goed maar wel te begrijpen, als je iets fout doet moet je toch ook de consequenties aanvaarden als je door de rechter terecht gewezen wordt.. Dus hoezoe over een hoger beroep man, men heeft bewust Cruijff niet geïnformeerd dat hebben ze zelf publiekelijk (dwdd P&W Römer&Olfers Nieuwsuur) toegegeven, en aldus bewust de reglementen van de RvC geschonden. Dus op basis van wat zouden ze in hoger beroep moeten gaan dan ? Jij bent echt helemaal de grip op de realiteit kwijt. " De uiteindelijke beslissing is dus niet gevallen en blijft daardoor boven de markt zweven." Volgens mij ben jij een beetje aan het zweven in een parallel universum ongelooflijk wat een kolder. Ik denk dat er voor jou veel belangrijke vragen zijn waar jij je mee bezig moet houden, want dat raaskallen van je wordt met de dag zorgwekkender. | ||
| BaddahBing | 14 november 2012, 11:14:22 | Dit is niet ok! |
| Apple natuurlijk, only the best! | ||
| Causio | 14 november 2012, 11:20:50 | Dit is niet ok! |
| @gogme, de Vries noemt wel degelijk expliciet Cruijf de veroorzaker van het weglopen van Eagon. Op zich heb ik daar geen probleem mee, moet hij lekker weten maar, hij is wel stelselmatig bezig om alles wat direct of indirect (of totaal niet relevant) met betrekking tot Ajax , Cruiff in een negatief daglicht te stellen. Daar word ik (de vooral lezende supporter een beetje sjaggie van. Oh nee hij is niet alleen. De rest is aan iedereen zelfgenoegzaam bekend. Alleen maar bezig met zeuren, zeiken, zagen, zieken, zaniken. Kritisch ja, bovengenoemde NEE. Voor mij persoonlijk (en ik denk met mij vele anderen) zou ik het een verademing vinden als die figuren niet meer reageren. | ||
| ST | 14 november 2012, 11:33:45 | Dit is niet ok! |
| @Baddahbing: Helemaal mee eens, je vergeet het Amsterdamse boulevardblad het Parool nog. Ooit de goede kant gekozen, nu helemaal fout. Die blijven maar met pseudo informatie komen, steken onderwater en copy van het havenslavenlijfblad AD, de man met het clownshaar Spaan voorop. Overigens is het stil rond Peter R, die ziet nu waarschijnlijk in dat hij mis zat of komt eerdaags met een geruchtmakende onthulling. Ex-commissaris Römer was overigens producent van zijn programma, vandaar de haatbaardhouding van Peter. De vraag blijft waarom deze randfiguren zo reageerden. | ||
| asbak | 14 november 2012, 11:56:26 | Dit is niet ok! |
| Uiteraard zal een sponsor nooit blij zijn met negatieve publiciteit die een club genereert. Aan de andere kant heeft Ajax er ook nog nooit geen ene flikker aan gedaan om een sponsor tegemoet te komen. Ja uiteraard wel met skyboxen, hapjes, drankjes en iets dergelijks. Maar een sponsor sponsort vooral om meer naamsbekendheid te krijgen en daardoor uiteraard meer (betalende) klanten. Wat denk je dat een derde ster op het shirt voor extra klanten genereert? Een dramatische foto van Fischer wiens shirt kapot wordt gescheurd door de tegenstander om hem het scoren te beletten heeft vele malen meer impact! Het Ajax thuistenue bestaat uit een wit shirt met een rode baan in het midden. Voor de zwart-wit kijkers: een wit shirt met een donkere baan in het midden. Wat zou er logischer zijn dan het uit-tenue in de kleuren van de sponsor te stylen? In de tijd dat ABN-AMRO sponsor was zou het uit-tenue dus een donkergroen shirt met een lichtgele baan in het midden hebben moeten zijn. (voor de zwart-wit kijkers een donker shirt met een lichte baan in het midden) Daarmee heb je tevens de herkenbaarheid van het Ajax tenu terug in uitwedstrijden en promoot je tegelijkertijd de kleuren en (evt het logo) van je hoofdsponsor. Wij allen hier in Nederland weten dat Aegon vnl. een verzekeringsgigant is. Als team dat gesponsord werd zou Ajax dus gewoon Aegon Insurrance onder de naam hebben moeten zichtbaar maken om ook internationaal reclame te maken voor Aegon. Ik vind dit dus een gemiste kans waar Ajax niet goed mee is omgegaan. Als club die pretendeert een rijke historie te hebben en die binnenkort met een verbazingwekkende ge-restylde jeugdopleiding weer aansluiting bij de internationale top hoopt te vinden zouden ze gewoon de ambitie moeten hebben hun sponsoren ook internationaal actief te promoten en in de schijnwerpers te moeten zetten d.m.v.internationale (lees engelse text) op hun shirt!.In de wielrennerij is heeft sponsor Rabobank de kleuren en het tenue van de ploeg bepaald. Als Rabo ooit sponsor van Ajax mocht worden, dan zou het uit-tenue misschien een donkerblauw shirt met een licht-oranje baan in het midden kunnen zijn. Daarmee promoot je het Ajax shirt en tegelijk de sponsor belangen. Afgezien van het feit of je voor of tegen bent: Johan Cruijff heeft veel voor Ajax betekent! Zijn stichting is onafhankelijk. Dus als Ajax (mijns inziens) ooit iets terug wil doen zou Ajax in alle hoeken van het veld vaste reclame borden moeten plaatsen (of 2 boven elkaar) met Cruijff Foundation en JC College) die gedurende de hele wedstrijd en eventuele verlenging altijd in beeld zouden moeten komen. Dat een domme boer uit het noorden dit moet bedenken. Laat me weten wat jullie er van vinden. | ||
| rvhn | 14 november 2012, 12:38:19 | Dit is niet ok! |
| @BaddahBing : Hij was een digibeet ! Dus videoconferencing zat er niet in. Maar ook als hij Skype had, regaeerde hij niet op oproepen en notulen. De groep ten Have heeft fouten gemaakt ,zeker, maar dat kan ik niet los zien van de handelswijze van de Cruijff. | ||
| Jopie Raaskal | 14 november 2012, 13:20:21 | Dit is niet ok! |
| @Jopie Digebeet of niet. Het Feit is dat men door middel van Videoconfererencing overleg heeft gehad. Dat advocaat Wakkie dacht mooie sier te maken door aan te geven dat Cruijff bijna nooit aanwezig was, doet daar namelijk niks aan af. Hell zelfs in de beruchte uitnodigings email van ten Have aan Cruijff refereert hij aan het Videosysteem: quote: | ||
| BaddahBing | 14 november 2012, 14:04:18 | Dit is niet ok! |
| @rvhn: Ik kan me in principe heel goed in je stukje vinden! Toch een paar kleine kanttekeningen... Vooral dat uit-shirt in de huisstijl-kleuren van de sponsor is vanuit het oogpunt van een (nieuwe) sponsor zeer aantrekkelijk. Op dit moment een gemiste kans voor de sponsor om nog prominenter aanwezig te zijn, zou je zeggen. Echter is het toch vaak ook de kledingsponsor (in dit geval Adidas) die aanzienlijke een vinger in de pap heeft wat betreft het model en de kleuren van het uit-shirt, dus zo makkelijk ligt het niet direct... Verder staat in het, tussen Ajax en Aegon, gesloten contract waarschijnlijk precies waaraan beide partijen moeten voldoen. Als je als bedrijf een sportclub sponsort is het de kunst om zoveel mogelijk terug te krijgen voor je 'investering'. Als ze bij Aegon meer waar voor hun geld en activatie van hun sponsoring hadden gewild, hadden ze dit af moeten dwingen tijdens de contractbesprekingen. Ik heb eind 2010 met 3 medestudenten nog een onderzoek gedaan naar de online-activering van sportsponsoring en daarin kwam Aegon als hoogste uit de bus, waar zowel Aegon als Ajax zeer content mee waren. Men keek toen nog met vertrouwen naar de gezamenlijke toekomst. http://www.ajax.nl/Nieuws/Laatste-nieuws/Nieuws-archief-artikel/AEGON-zet-concurrentie-op-afstand.htm ...Dat sponsoren in moeilijke economische tijden hun sponsoring overwegen stop te zetten is logisch. Het is niet zelden het eerste onderdeel waarop bezuinigd wordt. Gezien het feit Aegon in de hoek zit waar heftige klappen vallen (bank- en verzekeringswezen) snap ik dat Aegon de sponsoring downgrade. Ze zouden bij wijze van spreken ook mensen kunnen ontslaan om te bezuinigen, maar dan krijg je intern ook scheve gezichten c.q. onrust en dat wil je als bedrijf natuurlijk voorkomen. Ook de schaatsers hebben er al aan moeten geloven, terwijl er toch jarenlang sprake is geweest van een prettige, vruchtbare samenwerking. De interne crisis binnen Ajax zal misschien ook een rolletje hebben gespeeld, maar niet zo dik als sommigen hier willen doen voorkomen en al helemaal niet met Cruijff in de hoofdrol. | ||
| Mezelf | 14 november 2012, 14:34:59 | Dit is niet ok! |
| Ik zeg: TDK! | ||
| HenryVakH1972 | 14 november 2012, 14:48:57 | Dit is niet ok! |
| @mezelf: bedankt voor je reactie. Mijn bijdrage is niet bedoeld om ruzie te maken maar de supporters attent op de ontstane situatie: 1e vraag: waar heb je meer aan? Een derde ster op het shirt of een sponsor die 10 mio betaalt? 2e vraag: waar heb je meer aan? Hoofdsponsor (was Aegon voor 10 mio) of kledingsponsor (voor minder <10 mio). Ik denk dan, dat in dat geval (Hoofdsponsor)>leidend (en bepalend) moet zijn. 3e vraag: afgezien van het feit dat je pro of anti Cruyff bent: zou het niet van heel veel waardering getuigen dat degene die zijn naam verbonden heeft aan een (charitatieve instelling) Johan Cruyff Foundation (voor onze gehandicapte medemens) gratis reclame zou moeten kunnen krijgen van de club die hij mede heeft grootgemaakt? Ik vond met name de reclame die Barcelona maakte voor Unicef geweldig!. Bwin van Real Madrid echter doet me denken aan wedkantoren en gemanipuleerde wedstrijden, als voorbeeld noem ik Dybamo Zagreb – Lyon 1 – 7. Dus in mijn optiek zou er op alle hoeken van het veld gedurende iedere thuiswedstrijd reclame voor de JCF en de JCC. Ondanks de controverse hebben Johan zijn ideeen toch wel een positieve invloed op Ajax. (2 x Manchester City bedwingen kan m.i. geen incident zijn). Dus waarom niet enige waardering zonder partij te hoeven kiezen? | ||
| rvhn | 14 november 2012, 15:34:32 | Dit is niet ok! |
| @Mezelf (terugkomend op een eerdere post): denk je niet dat Aegon Ten Have onder druk heeft gezet om Cruijff buiten de deur te houden middels Van Gaal? Het is toch zeker Cruijff die met zijn revolutie Ajax als bedrijf een lachertje heeft gemaakt. Ik denk dat Aegon Cruijffs onmogelijke houding als commissaris richting alles wat hem dwars zat snel zat was. Aegon likt nu de wonde en Ajax staat als tegemoetkoming toe dat ze eerder van het shirt afgaan. Ik ben niet pro Ten Have of anti Cruijff en ben niet tegen de revolutie. Maar we moeten onze ogen er niet voor sluiten dat Cruijffs handelswijze misschien doortastend was, maar ook onbedoelde schade heeft veroorzaakt. | ||
| Namens mijn vrouw | 14 november 2012, 16:16:43 | Dit is niet ok! |
| @Gogme, beetje vreemd om met je post te doen alsof je boven de zielige vertoning staat, maar je bent zelf regelmatig een van de eersten die er bovenop spring als iemand iets pro-cruijff schrijft. De Vries lijkt mij de weg kwijt, om hier te gaan beweren dat hij uit betrouwbare bron heeft vernomen dat Cruijff de oorzaak is dat ze afhaken. Als je even objectief probeert te kijken lijkt het mij een stuk waarschijnlijker dat Aegon geschrokken is van hoe de ervaren bestuurders bij Ajax met het icoon Cruijff zijn omgegaan, dat een Coronel het nodig vind om Cruijff in een persconferentie tot de grond toe af te branden, en dat anderen hem op een hele achterbakse manier buiten spel willen zetten, terwijl duidelijk is dat een meerderheid van de Ajacieden Cruijff (plan Cruijff) steunt. Jij bent het niet met Cruijff eens, dat hoeft ook niet, maar dat je juist in een reactie tegen de zielige vertoning hier De Vries gaat verdedigen, dat komt op zn zachts gezegd niet erg overtuigend over. | ||
| Pimicio | 14 november 2012, 16:22:08 | Dit is niet ok! |
| @Namens mijn vrouw: Dat mag jij denken! De rechter heeft besloten dat het toch vooral Ten Have c.s. zijn die fouten hebben gemaakt, waardoor de voorgenomen benoemingen van Van Gaal en Sturkenboom ongeldig zijn verklaard... Als het zo is wat jij stelt dan heeft Aegon zichzelf, door Ten Have onder druk te zetten, lelijk in de vingers gesneden, maar dit is vooralsnog niet meer dan pure speculatie... | ||
| Mezelf | 14 november 2012, 16:45:04 | Dit is niet ok! |
| @Mezelf: De contacten met en rol van Aegon zijn natuurlijk niet naar voren gekomen in de rechtszaak. Met de benoemingen had Aegon in directe zin niets te maken en ze zouden vuur gespuwd hebben als Ten Have c.s. hen dat in de rechtszaal in de schoenen geschoven had. Ik had ook niet moeten zeggen 'onder druk gezet'. Ik denk eerder dat ze samen dit plan bekokstoofd hebben, ingefluisterd door iemand uit echte Ajax-kringen. Piet Keizer ofzo, maar het kan net zo goed een ander zijn. Ik geloof er niks van dat Ten Have dit zonder Aegon heeft gedaan. Die man heeft misschien geen verstand van voetbal, maar wel van centjes. Om zo'n actie te trekken zonder je hoofdsponsor te informeren? Dan kom je daarna niet meer aan de bak. En in dit scenario heeft Aegon inderdaad gegokt en verloren. Ze dachten dat Cruijff wel weer boos weg zou lopen, maar dit keer bleek het menens. | ||
| Namens mijn vrouw | 14 november 2012, 17:41:55 | Dit is niet ok! |
| Ik verdedig De Vries, beste @Pimicio, omdat ik het werkelijk te erg vind hoe een aantal vaste spelers hier keer op keer beginnen te roepen en toeteren als iemand iets zegt dat ook maar riekt naar anti-Cruijff. Het zijn in ieder geloof de extremisten die het voor de rest verpesten en daar probeer ik af en toe wat tegenin te brengen, hoewel het bijna hopeloos is en ook best frustrerend om keer op keer voor PSV-er, lampje, trol of wat dan ook te worden uitgemaakt. En dat terwijl De Vries (denk ik) en ik zelf (weet ik) net zulke grote Ajacieden zijn als Osdorp, 20 februari 1971, Baddabingh en vele anderen. Een beetje meer onderling respect zou een hoop mensen sieren. Want je kan het wel niet eens zijn met iemand, maar je hoeft 'm niet tot op de grond af te branden, of -erger nog- z'n privéleven er bij te halen (Osdorp)! En nogmaals, ik duik er soms ook op, maar dat is meer om de soms wanstaltige heldenverering en blinde bewondering te temperen en mensen in te laten zien dat er ook andere kanten zijn aan een verhaal. Ook Cruijff heeft zo z'n belangen en dat is heus niet alleen Ajax! Niks mis mee, maar als mensen hem hier neerzetten als god die alles belangeloos doet en vervolgens alle mensen die 'm voor z'n voeten kwamen de grond in boren dan bekruipt me een heel naar gevoel. Moet je eens kijken hoe mensen hier afgeven op Louis van Gaal, diezelfde mensen stonden 20 jaar geleden huilend op het Leidseplein toen Van Gaal ons vanaf het balkon van de stadschouwburg de UEFA cup toonde... | ||
| Gogme United | 14 november 2012, 17:43:26 | Dit is niet ok! |
| Kan iemand uitleggen waarom bij ieder maar dan ook ieder onderwerp in de reacties uitkomt op pro- of anti- Cruijff???????????? | ||
| Erpmans | 14 november 2012, 18:02:53 | Dit is niet ok! |
| @Gogme United: Wat zijn we ontzettend blij met het feit dat jij zo nu en dan nog eventjes de tijd en moeite neemt om ons met jouw 'objectieve kijk op zaken' bij de les te houden. Hulde! | ||
| Mezelf | 14 november 2012, 18:08:53 | Dit is niet ok! |
| Gogme. Ik bedoel het allemaal niet persoonlijk hoor, maar als we naar de feiten van deze thread kijken is het (de zoveelste keer?) dat de Vries cruijff afzijkt in een topic wat helemaal niet over cruijff gaat. Ik vermoed dat er een voornamelijk zwijgende meerderheid is die cruijff helemaal niet als heilige ziet, Ik ook niet, maar ook niet cruijff als de oorzaak ziet van alles wat niet goed is bij Ajax, en niet geinteresseerd zijn om in elk topic hetzelfde verhaaltje van de Vries te lezen. Nogmaals, in mijn ogen, je doet een terecht beroep op meer respect, maar niet handig dat je iemand verdedigt die juist total geen respect toont. | ||
| Pimicio | 14 november 2012, 18:20:59 | Dit is niet ok! |
| @namensmijnvrouw Dus jij zegt/vind dat het belang van de sponsor voor de Ajax NV zwaarder zou wegen dan het uitvoeren van beleid wat voor gestaan wordt door de AFC Ajax. Welke wonden likt de Aegon dan ? ? ? Welke schade heeft Aegon opgelopen ? ? ? Nog een keer voor de duidelijkheid de Ajax NV dient de AFC Ajax te faciliteren, zodat deze de betaald voetballicentie kan gebruiken, dit is het gevolg van voorwaarden van de KNVB waardoor Ajax naar de beurs kon om geld te genereren. Dus de Ajax NV bestaat bij gratie van de AFC Ajax en niet andersom...het lijkt wel alsof iedereen verblind wordt door dat beursverhaal en doet alsof de NV AJAX is...WTF Geeeez | ||
| BaddahBing | 14 november 2012, 18:49:40 | Dit is niet ok! |
| @Namens mijn vrouw: Probeer jij even een ommeletje te maken zonder eitjes te breken.. Ben benieuwd. De sponsor is uiteindelijk een passant, niet meer en niet minder. je moet ze in de watten leggen, het gevoel geven dat ze belangrijker zijn dan de club, maar in je achterhoofd en in je hart weten en voelen: niets gaat boven de club, ook geen sponsor. De dag dat een sponsor gaat bepalen hoe het binnen een club moet reilen en zeilen ben je als club al dood voor je gestorven bent. Ik groet u. | ||
| RedAndWhiteTornado | 14 november 2012, 19:04:15 | Dit is niet ok! |
| @Gogme de meeste reacties die devries oproept komen veelal door zijn volharden in het feiten verdraaien en Cruijff persoonlijk constant aan te vallen, of weer ergens de schuld van te geven. het is fijn dat jij zo voor hem opkomt maar dat doen velen hier dan ook voor Cruijff, sommigen met het weerleggen van devries zijn argumenten en anderen op een gelijke manier zoals devries Cruijff bejegent. Hey wie de bal kaatst. Als het maar om de inhoud ging dan hoeven de discussies ook niet te vervallen in namecalling, maar dat moet dan wel van beide kanten komen, maar helaas verzanden Cruijjff bashers vaak in de vorm ipv de inhoud. En over Louis van Gaal ja ook ik heb staan juichen maar IMHO ging het na de UEFA cup helaas met zijn persoonijkheid snel bergafwaarts en begonnen zijn megalomane trekjes steeds meer aan de oppervlakte te komen. Het gaat hem namelijk niet om AJAX, Barcelona, AZ, Bayern of Oranje of een WIJ het gaat LvG alleen maar om IK IK IK. Met als dieptepunt 16 november 2011. Ook nu na een paar wedstrijden zich als bondscoach gedragen te hebben komt de ware Louis van Gaal langzaam aan weer naar buiten kruipen, helaas moet ik zeggen. But hey You can't teach an old dog new tricks. En hoe triest ook voor Louis Maar Johan Cruijff is alles wat Lowietje had willen worden, hij kan het alleen niet meer zo goed verbergen. | ||
| BaddahBing | 14 november 2012, 19:07:04 | Dit is niet ok! |
| Iedereen hier kent mijn voorkeur wel denk ik. Ik heb nog steeds respect voor Louis van Gaal voor wat hij met Ajax heeft bereikt. Punt. En dat zal ook blijven. Maar als persoon en mens, in zover ik hem ken want ik ben nooit bij hem op de koffie geweest, is hij in november 2011 voor mij door het ijs gezakt door zich te laten gebruiken voor een achterbakse 'cloak and dagger' actie. En al dat gezeik van sommigen hiet: Louis heeft ook geen enkele ervaring als algemeen directeur, heeft nog met meer mensen mot dan Cruijff, heeft als bondscoach in 2001 ook gefaald en anders even een telefoontje naar Bayern München plegen... Zijn fanclub is daar niet bestaand. Punt. Dat neemt niet weg dat ik hem echt alle succes wens met het Nederlands elftal nu. | ||
| RedAndWhiteTornado | 14 november 2012, 19:21:53 | Dit is niet ok! |
| Even on-topic, ik denk dat @Anandovic123 hier een mooi punt heeft, geld op de bank en momenteel geen ploeg als Sponsor. Mooi hoofdkantoor hier in Amsterdam ook, klaar dus. | ||
| Basta | 14 november 2012, 20:36:26 | Dit is niet ok! |
| De Rabobank? Zie geen bezwaren eigenlijk. Laat maar komen. Maar ik heb het idee dat de Rabobank niet direct met voetbal in verband gebracht wil worden. Zo vaak zie ik geen reclame van de rabobank langs de velden. Als dat wel zo is is het mij niet opgevallen en is dat het bewijs dat reclame niet werkt. (geintje) | ||
| RedAndWhiteTornado | 14 november 2012, 21:28:20 | Dit is niet ok! |
| Ajax moet haar huid duur verkopen, maar niet de huid laten verpesten (met al die lelijke shirts). Liever een sponsor die oprecht met Ajax betrokken is en iets minder betaalt, dan een sponsor die Ajax misbruikt. Maar Ajax is groot, dus ze moeten ook groots denken (ik geloof binnen top tien clubs van de wereld qua naamsbekendheid en fanbase?). Met Weijers e.d. in het bestuur moet het lukken (AKZO?). Die hebben netwerk genoeg. Maar eigenlijk zou een Amsterdamse multinational sponsor moeten zijn. Amstel, Heineken, ING, etc. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren (nu we Jupiler schenken, ook lekker Mokums). Zegt eigenlijk ook wel wat... Als het maar verticaal erop komt! Misschien toch weer ABN AMRO?! | ||
| joodhannus | 14 november 2012, 22:36:00 | Dit is niet ok! |
| Misschien kan de Cruijff foundation als sponsor optreden? Lijkt me wel lachen, Siem de Jong met 10 op z'n rug en 14 op z'n borst. Voordat die tegenstanders dat doorhebben sta je sowieso al met 1-0 voor :-) | ||
| Gogme United | 14 november 2012, 22:39:28 | Dit is niet ok! |
| @Gogme United: Ik denk dat als je het netjes vraagt je alsnog een handtekening krijgt van Johan Cruijff. | ||
| s0lidus | 14 november 2012, 23:47:19 | Dit is niet ok! |
| @RedAndWhiteTornado: ik zeg nergens dat ik vind dat Aegon het beleid moet bepalen en ben over het algemeen blij met de ontwikkelingen in de club. Je moet me geen dingen in de mond leggen. Het enige wat ik zeg is dat Cruijff in de ogen van Aegon de aanstichter is van een mislukt sponsorschap, en dat ik het als mogelijkheid beschouw dat Ten Have en Aegon onder één hoedje speelden. Hetgeen ik - spijtig dat ik dat kennelijk moet zeggen - onacceptabel vind. | ||
| Namens mijn vrouw | 14 november 2012, 23:53:38 | Dit is niet ok! |
| @namens mijn vrouw: Het zou goed kunnen dat bepaalde mensen binnen AEGON Cruijff een oproerkraaier vinden, Absoluut. En ik kan mij ook voorstellen dat bepaalde mensen binnen AEGON een serieus gesprek met Ten Have en Co. hebben gehad. Aan de andere kant zit Leo van Wijk zowel in het Commissariaat van Ajax als van AEGON en staat op goede, vriendschappelijke voet met Cruijff. Die zal toch ook wel zijn invloed daar dan doen gelden, denk je niet? En hoezo een mislukt sponsorschap?! Twee landstitels opeenvolgend!! (niet zozeer direct te danken aan Cruijff maar wel vaak ondanks een paar onbenullen die nog steeds verdedigt worden hier) Ik weet niet wat AEGON dacht toen Jol met Mido en zelfs van der Meyde op de proppen kwam 3 jaar terug om Ajax toen tevergeefs in de race te houden. Niet aan succesvol sponsorschap vermoed ik.... | ||
| RedAndWhiteTornado | 15 november 2012, 00:23:48 | Dit is niet ok! |
| @sOlidus: dank je, maar die heb ik al. Het is zoals zo'n beroemde bumpersticker zegt: "I have nothing against GOD, it's his fanclub I can't stand." | ||
| Gogme United | 15 november 2012, 08:44:41 | Dit is niet ok! |
| Hoe mooi zou Heineken zijn :) Echt Amsterdams, groot merk met intergalactische bekendheid, en veel heel veel geld! | ||
| yyman | 15 november 2012, 13:29:41 | Dit is niet ok! |
| @yyman: Helemaal mee eens! Echter heeft Van der Aat vrij recent nog een contract afgesloten met Jupiler. :( Heineken zal het dus helaas niet worden, los van het feit over Heineken het überhaupt zou zien zitten om Ajax te sponsoren. Ze sponsoren immers al in de voetbalwereld (Champions League)... Misschien kan Hans Wijers een goed woordje doen voor Ajax bij AkzoNobel? Dit is net als Heineken een Amsterdamse multinational (met een wereldwijde omzet van €15,7 miljard in 2011; nettowinst €477 miljoen). Misschien passen Ajax en een chemieconcern ('verfboer') niet direct bij elkaar (zou nog uitgezocht moeten worden), maar de visie die AkzoNobel heeft als het gaat om sponsoring, is goed in lijn met de visie en het beleid dat Ons aller Ajax nu weer voert. "Akzo Nobel beschouwt de ondersteuning van activiteiten op het gebied van onderwijs, sport, wetenschap, kunst en cultuur tot zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. Rode draad in het sponsorbeleid is het stimuleren van jong talent.". Wellicht is dit het proberen waard? | ||
| Mezelf | 15 november 2012, 14:33:35 | Dit is niet ok! |
| @Gogme: Ik ben lid van geen enkele fanclub, ook niet van die van Cruijff. Ben wel lid van AFCA omdat ik een Ajax supporter ben. Maar als je je zo geroepen voelt om de Cruiff haters te verdedigen danwel in bescherming te nemen, stel dan eens aan die "beschermelingen' van jou de vraag: wat is jullie alernatief? Hoe moet de structuur worden? Wie dan als A.D.? Dat soort vragen. Misschien lukt het jou wel, maar ik wacht al weken op antwoord van die assholes, en dat maakt mij een beetje boos. Kritiek, prima, maar wel met alternatieven komen. Verder heb ik ook een bumpersticker gozertje: "If you've got them by the balls, their hearts and minds will follow" Kan je effe over nadenken. | ||
| RedAndWhiteTornado | 15 november 2012, 16:07:52 | Dit is niet ok! |
| Alternatieven zijn er inderdaad niet, want zolang de zonnekoning aan het bewind is zullen alleen zijn discipelen, of in dit geval studenten, een fiat krijgen. Wat mij irriteert is dat de mensen zonder na te denken blind achter de muziek aan blijven hollen en als iemand het waagt een kritische vraag te stellen, of -in dit geval- een aanstelling in twijfel te trekken, gaat de beerput open. Dan ben je een lampie, een trol, een kloon van een ander die ook altijd negatief is, een Cruijff hater, een vriend van Van Gaal en ga zo maar door. Cruijff heeft Ajax in een ijzeren greep en misschien is dat wel goed, maar ik ben toch heel benieuwd hoe het gaat als er eens flinke tegenwind is, als we 4 x op rij verliezen en het volk begint te morren... | ||
| Gogme United | 15 november 2012, 22:30:47 | Dit is niet ok! |
| Maakt niet uit wie er aan het roer staat, als je 4 of 5 keer achter elkaar verliest, begint iedereen en begint men overal te morren, al is het Jezus of de Duivel zelf. Verder, mensen met een antipathie voor Cruijff kunnen HIER toch hun alternatieven plaatsen. Dat ze niet in de praktijk kunnen worden gebracht nu belet je toch niet om hier een idee hoe het dan wel zou moeten, volgens jou, te plaatsen. En dat wordt door dgenen die jij 'verdedigd'(ik overdrijf) nooit of te nimmer gedaan. Dat ben ik spuwzat. | ||
| RedAndWhiteTornado | 16 november 2012, 11:16:38 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
alderweireld babel bayer blind bod contract directeur dortmund eriksen fans feyenoord finale gesprekken heerenveen hoesen hoorn interesse international jong jupiler knvb laudrup league leverkusen maher marc miljoen oranje overgang overmars rhijn toby toekomst transfer utrecht verdediger vermeer vraagprijs zaakwaarnemer