13 november 2012 Sporten.dk
Ajax is in gesprek met Christian Eriksen in de hoop hem langer vast te leggen. Zijn huidige contract loopt nog anderhalf jaar tot 2014. Vooralsnog wil de middenvelder echter niet ingaan op het aanbod van Ajax. "We willen hem graag langer vastleggen, maar daar wil hij niet op ingaan," aldus Marc Overmars tegenover Sporten.dk. "We blijven natuurlijk met hem in gesprek. We zullen zien wat er na de winter gebeurt."
Ajax Netwerk
Overmars zegt de hoop nog niet te hebben opgegeven, maar is zich ervan bewust dat het steeds moeilijker zal worden Eriksen langer voor de club te behouden. Concrete aanbiedingen zouden er nog niet liggen. "Voor Christian is het belangrijk om de juiste club te kiezen en ik ben ervan overtuigd dat Ajax en Christian gezamenlijk zullen kijken wat het beste voor hem is."
Ajax Netwerk
Eriksen zelf ontkent een aanbod van Ajax te hebben afgewezen. "Ik heb geen 'nee' gezegd, maar ik wil mijn opties openhouden als er een moment komt dat het de juiste tijd voelt om te vertrekken. Er komt een moment dat dat zover is. Ik heb nog een contract tot 2014 en ik voel me heel goed bij Ajax. Ik begrijp dat de club mijn contract wil verlengen, maar ik voel ook dat er een moment komt, dat ik de volgende stap wil maken.'
| Is niks nieuws. Had dit toch al verwacht. Komende zomer hopelijk voor een mooi bedrag verkopen. Hij zouter goed aan doen om nog een seizoen te blijven. Maar dan moet die wel min 1 jaar verlengen zodat we nog geld voor m vangen. Ik zie t niet gebeuren helaas. | ||
| pierke | 13 november 2012, 08:25:25 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Man man, ondanks dat ik een groot fan ben, zie ik ook wel dat hij de Eredivisie absoluut nog niet ontgroeid is. Presteer nou eerst eens een volledig jaar en neem Ajax aan de hand en dan praten we verder! | ||
| AFCA 428 | 13 november 2012, 08:25:45 | Dit is niet ok! |
| Ik zou zeggen 20 miljoen,inpakken en strik er rond. | ||
| snooker17 | 13 november 2012, 08:27:03 | Dit is niet ok! |
| Ik durf het bijna niet te zeggen, maar als er een mooi bod komt is het voor beide partijen denk ik een goed moment. Hij blijft toch niet eeuwig. En dan kan er een nieuw talent zich op die positie ontwikkelen. Of wellicht Siem? Die doet/deed het op 10 ook aardig. | ||
| ajax96 | 13 november 2012, 08:36:15 | Dit is niet ok! |
| Ik denk dat hij gewoon nog een half jaar wil wachten voordat hij beslist. Mocht hij dan nog te wisselvallig zijn, denk ik dat hij gewoon een jaar verlengd. Mocht hij dan "te goed" zijn, dan zal hij wel vertrekken. | ||
| Dragonbuddha | 13 november 2012, 08:37:30 | Dit is niet ok! |
| Dat ze maar alvast kijken voor een vervanger. Wat hebben we in de jeugd? Iemand?? En anders zou ik alvast informeren bij Heerenveen naar djuricic! Voordat die pisclub er weer mee vandoor gaat! | ||
| pierke | 13 november 2012, 08:38:11 | Dit is niet ok! |
| Verkopen en Maher halen, meer strijd levert die. Voetballend alle twee super. Eriksen geeft vaak alleen niet thuis als er strijd geleverd moet worden. | ||
| lucardie | 13 november 2012, 08:43:33 | Dit is niet ok! |
| Als je in de Cruijff gedachten moet denken,denk ik dat er al voor een vervanger gezorgd is ! Wordt vervolgd...... | ||
| noord5711 | 13 november 2012, 08:45:58 | Dit is niet ok! |
| Hij is dit seizoen erg wisselvallig, hij moet eerst maar eens stabiel gaan presteren en continu belangrijk zijn. Als je het andersom bekijkt, kun je hem beter slijten en een ander de kans geven, hij is niet bepalend momenteel (zeg maar gewoon niet goed). | ||
| vak 825 | 13 november 2012, 08:49:30 | Dit is niet ok! |
| Past helemaal in de toekomst van Ajax. Als een speler is opgeleid en een bepalende speler is geworden, vertrekt hij . Het elftal zal opnieuw moeten worden opgebouwd en dat kost punten in de eertse helft van het seizoen en na de winterstop begint tradiotionele inhaalrace. Het werk zit erop. Spelers aan de club binden hoort niet bij de revolutie. Dat is een omissie in de visie. | ||
| Jopie Raaskal | 13 november 2012, 08:51:21 | Dit is niet ok! |
| Lekker verkopen aan een sub topper in Engeland, hoger op kan hij toch niet komen als hij nu al week in week uit door het ijs zakt | ||
| mzo | 13 november 2012, 08:51:29 | Dit is niet ok! |
| @ Jopie Raaskal. Dit is de spijker op de kop. En daarom gaat die "revolutie"(zeg maar gewoon een ballonetje) ook niet werken. Investeren in de jeugd is prima. Maar daarnaast gewoon kwaliteit kopen (en nee, dat hoeven geen Sulejmani-bedragen te zijn). PSV heeft gewoon de ambitie om kampioen te worden. Wij niet. PSV dus kampioen. En dat is dan ook gewoon terecht. | ||
| Roskamp | 13 november 2012, 08:59:36 | Dit is niet ok! |
| ahum, Eriksen presteert dit seizoen niet? Kijk eens naar het aantal assists dat ie de laatste paar weken op zijn naam heeft staan. Haal Eriksen er nu uit en het voetbal houdt helemaal op.... En dat hij nog niet uitgeleerd is bij Ajax, helemaal eens, teveel makkelijk balverlies bijvoorbeeld.... | ||
| schlag | 13 november 2012, 09:05:06 | Dit is niet ok! |
| Het enige wat ik hoop, is dat Eriksen Ajax een goede transfersom gunt en niet z'n contract gaat uitdienen. Ik ben er best bang voor dat de clubs waar Eriksen naartoe wilt zich de komende zomer (nog) niet voor hem zullen melden en dat hij dan z'n contract uit gaat dienen. | ||
| Rabomil | 13 november 2012, 09:05:24 | Dit is niet ok! |
| Is er nog niet klaar voor. Hoeft ook niet want hij is pas 20 en kan zich nog voldoende door ontwikkelen bij Ajax. Een vertrek lijkt me voor hem erg onverstandig. | ||
| Onvoorwaardelijk | 13 november 2012, 09:13:02 | Dit is niet ok! |
| De prestaties van Eriksen zijn sterk afwisselend, zelfs in een wedstrijd. Wellicht is hij de eredivisie ontgroeit en kan hij veel meer. Misschien moet ie daarom naar een andere competitie, waar de handelingssnelheid hoger ligt. Hoewel ik van mening ben dat ie dan eerst maar eens wekelijks op het niveau van ruim een voldoende moet presteren bij Ajax. Jan Vertonghen zou een voorbeeld voor hem moeten zijn qua ontwikkeling... | ||
| Lax | 13 november 2012, 09:13:53 | Dit is niet ok! |
| @lucardie Helemaal mee eens, Maher zou een perfecte vervanger voor Eriksen zijn, veel loopvermogen, uitstekende techniek en een echte team speler. Onderhandelingen met AZ direct starten en in de winterstop over laten komen! Even off-topic, ben ik de enige die van mening is dat FdB met het kiezen voor een statische, niet creatieve verdedigende middenvelder Ajax te kort doet? Tegen PEC bijvoorbeeld, basisopstelling met 4 verdedigers en een verdedigende middenvelder. Waarom spelen wij niet meer met een echte 10 achter de spits? | ||
| Agirus | 13 november 2012, 09:15:54 | Dit is niet ok! |
| Wat een klote nieuws, als zo'n braaf lulletje als Eriksen al weigert bij te tekenen dan kunnen we het wel schudden. Voor ajax is het essentieel, zowel sportief als financieel, om dit soort spelers bij te laten tekenen. Gezien de grote belangen die er in deze zaak voor ajax spelen, lijkt het me slim als ze in dit geval van het salarisplafond afwijken om hem tot 2016 te binden. Deze jongen is ook in de buitenlandse media al zovaak gehyped dat hij er met een meerjarig contract (bv tot 2016) de komende zomer of die erna, gewoon voor 25-30 miljoen uit zou gaan. | ||
| Fabianus85 | 13 november 2012, 09:16:34 | Dit is niet ok! |
| Het is altijd al zo geweest dat de beste spelers van Ajax op een gegeven moment gaan dus nu ook met Eriksen. Als er lagere salarissen betaald worden dan zal dat moment nog eerder daar zijn. Helaas, het lot van een NL club. Aan de andere kant geeft het ook weer ruimte voor nieuwe spelers. Daarom is de ambitie '3 x kampioen in 10 jaar' van Overmars ook een realistische en ik denk dat het mooi is als je dat weet te halen. | ||
| Bobo het Konijn | 13 november 2012, 09:17:14 | Dit is niet ok! |
| Op de bank ermee en niet meer opstellen. Ga jong Ajax maar aan een prijs helpen! | ||
| Johannes C | 13 november 2012, 09:20:25 | Dit is niet ok! |
| Ik had niet anders verwacht, dus het is, met kerst, kijken naar een redelijk betalende club. Die zijn er genoeg en de prijs zal redelijk zijn.20 miljoen krijg je er op dit moment niet voor.@schlag: zonder Eriksen houdt het voetbal bij Ajax op.? Ik geloof er geen moer van en zou ook niet goed zijn. Eriksen is niet zo goed als de meesten hier zeggen. Hij heeft de potentie, maar is te fragile van bouw en dat is een groot minpunt. Als hij nu al praat dat hij bijna Ajax is ontgroeid? En hij voelt dat het moment komt dat hij een stap kan maken, dan heeft hij het niet begrepen. Hij is allerminst constant in een reeks goede partijen neer te zetten, pas dan kun je een meetmoment toepassen. | ||
| de keizer | 13 november 2012, 09:22:49 | Dit is niet ok! |
| Bij Ajax staat hij telkens in de basis, maar bij een stapje hoger raakt hij in de vergetelheid. Nog niet goed genoeg voor de volgende stap. Sterker nog: soms wisselt hij zijn geniale momenten af met erg matige/slechte wedstrijden. | ||
| deschout | 13 november 2012, 09:27:57 | Dit is niet ok! |
| @Johannes C: Wat een domme opmerking. Daar heeft Ajax en Eriksen niks aan. Integendeel. | ||
| bolt thrower | 13 november 2012, 09:35:30 | Dit is niet ok! |
| Het is normaal dat een werkgever (Overmars) eerder met een in potentie 1 van de betere spelers van een selectie wil praten dan de speler zelf. Eriksen heeft ook niet gezegd dat hij niet wil praten alleen nu nog niet. Kan ik wel begrijpen. Zou ik als speler in zijn situatie ook doen. Hij heeft ook begrip voor Ajax. Is al heel wat. Daarom zou ik als ik Ajax was een deadline stellen voor Eriksen wanneer hij uitsluitsel moet geven bijtekenen voor een jaar of weggaan. Dan kan Ajax alvast rond gaan kijken. Trouwens Ajax heeft al ik weet niet hoeveel jonge middenvelders gekocht waar we nu helemaal niets meer van horen. Hoe zit het daar mee ? Kan daar niet uit geput worden ? Serero is trouwens een groot talent. Maher, lijkt me een uitstekende vervanger. Deze zal echter te duur zijn vrees ik. | ||
| fen | 13 november 2012, 09:38:08 | Dit is niet ok! |
| @fen: Wanneer Ajax Eriksen tegen een goede prijs verkoopt, moet de koop van Maher toch te realiseren zijn,lijkt mij! | ||
| de keizer | 13 november 2012, 09:41:28 | Dit is niet ok! |
| Geen problemen mee. Hij mag na het behaalde kampioenschap beslissen of hij verlengt of niet. AJAX is een opleidingsschool die daarnaast ook nog eens de beste van NL is en die de beste voetballers opleiden, laten spelen en verkopen. Prima. | ||
| wimpie77 | 13 november 2012, 09:47:45 | Dit is niet ok! |
| Ajax holt zichzelf uit, wil weinig salaris betalen en verwacht dat het grootste talent even bijtekent? Laten bijtekenen voor winterstop of verkopen. Niet de druk op laten lopen. Gezien het zwakke spel in de duels is Chris absoluut nog niet klaar voor stap omhoog. Hoop dat hij 1 jaar verlengt. | ||
| kingmos | 13 november 2012, 09:52:56 | Dit is niet ok! |
| Ontegenzeggelijk een talent, maar is nog veel te wisselvallig. Komt nog handelingssnelheid en zeker kracht te kort en dan toch zeker voor het buitenland. Laat zich ook nog veel te makkelijk van de bal lopen. Eriksen heeft zeker nog 3 jaar nodig. Indien hij toch besluit eerder naar het buitenland te gaan zal er eerder een middenmoter voor hem interesse tonen dan een echte topclub. En mocht er toch een topclub interesse tonen dan zal hij voornamelijk op de bank terecht komen. | ||
| aquarius | 13 november 2012, 09:55:01 | Dit is niet ok! |
| Waneer gaat ie?? Wat mij betreft na PEC Zwolle!! | ||
| bruno | 13 november 2012, 09:55:07 | Dit is niet ok! |
| @de keizer: Dacht jij dat Maher nog twee tot drie seizoenen in de eredivisie wil blijven voetballen? | ||
| FUBAR | 13 november 2012, 09:55:21 | Dit is niet ok! |
| Mooi naast Sukkelmani op de tribune zetten, doei! | ||
| klaas Jan | 13 november 2012, 10:03:37 | Dit is niet ok! |
| @Fubar: dat dacht en hoop ik, ja ! Ook hij moet zich nog door ontwikkelen,alvorens europa in te duiken! | ||
| de keizer | 13 november 2012, 10:05:42 | Dit is niet ok! |
| ajax moet hem verkopen zo gauw als er een goed bod komt, Ik weet hij is 20, Maar dan nog is geen vechter ,ficher is sterker,en beter , En waar blijft meleg? | ||
| LOUI | 13 november 2012, 10:09:42 | Dit is niet ok! |
| @klaas jan: Ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Dan doe je precies wat die havenslaven doen. Heeft Ajax niets aan. En heeft Eriksen niets aan. Als hij niet wil bijtekenen(is zijn goed recht), dan moet je kijken wat het beste is voor beiden. Dus laten spelen en in de etalage zetten. Zodat we miljoenen kunnen cashen. | ||
| bolt thrower | 13 november 2012, 10:11:20 | Dit is niet ok! |
| Hopelijk wordt hij verstandig en tekent hij minimaal 1 jaar bij. Hij heeft nog niet meer dan 5 wedstrijden achter elkaar constant goed gespeeld. Hij is al jaren een "toptalent" maar het komt er maar zelden uit. Hij heeft nog te leren bij Ajax. Wanneer hij niet bijtekent gewoon verkopen vd zomer. | ||
| J.S | 13 november 2012, 10:32:39 | Dit is niet ok! |
| Zijn voetbal kwaliteiten zal ik niet tegenspreken maar wat een klote mentaliteit heeft dit jongetje. Ik erger mij helemaal kapot aan zijn gewandel en geslenter over het veld. Tegen clubjes waartegen wij verplicht zijn te winnen is er nog wel inzet aangezien hij dan lekker kan dollen met de bal. Helaas tegen ploegen waar het om draait zie je hem niet tenzij de ploeg als geheel lekker draait. Met Eriksen win je vrijwel geen veldslag laat staan de oorlog. Als hij verstandig is tekent hij bij en gaat werken aan zijn inzet/mentaliteit en pakt over 3 jaar een mooie transfer. Als hij dom is vertrekt hij naar een grotere competitie en hij zal ondersneeuwen. Strik eromheen en voor een mooi bod lekker laten vertrekken. Dit is één van de vele talenten die je bij een vroeg vertrek en tegenslag in het buitenland nooit meer terug ziet. | ||
| marsan | 13 november 2012, 10:45:02 | Dit is niet ok! |
| Ik denk dat als Eriksen niet snel bepalender wordt of vertrekt, hij overschaduwt zal worden door de veel doelgerichtere Fischer. | ||
| Hazzle | 13 november 2012, 10:49:23 | Dit is niet ok! |
| Ik hoop dat Ajax wel een keuze maakt. Als de kaarten zo geschud zijn zou ik zeggen, verkopen. | ||
| Spartacus | 13 november 2012, 10:51:03 | Dit is niet ok! |
| Weg wezen van de zomer met jufrouw Erikssen. Missen we niets aan nu Fischer er aan komt. Flink cashen voor dit mietje en gauw vergeten. | ||
| Stratus | 13 november 2012, 10:58:39 | Dit is niet ok! |
| Zat eraan te komen . Als spelers zeggen , dat zij het zo naar hun zin bij Ajax ,, dan draaien zij om als een blad aan de boom. Hij is pas 20 jaar , had beter nog tot zijn 23 of 24 ste bij Ajax kunnen blijven ,maar het zijn keuze. | ||
| deltant | 13 november 2012, 10:59:32 | Dit is niet ok! |
| Roskamp:wij niet de ambitie om kampioen te worden en Pisvee wel ? Wat denk je dat die 3*** sterren betekenen bij ons op het shirt? Is tot dertig tellen teveel gevraagd ? Wij zijn Ajax,wij zijn de beste ! Mokumxxx4ffr,feynooit ever! | ||
| noord5711 | 13 november 2012, 11:06:30 | Dit is niet ok! |
| Ik vind de opmerking van hem nog niet zo vreemd. Het contract loopt toch nog tot 2014. Ajax mag van mij de eerste club zijn/worden die spelers pas zo'n drie vier maanden voor het aflopen van hun contract een aanbieding doet. Gewoon cool blijven en de gehele opnaaiwereld laten voor wat het is. Je houd vanzelf spelers over die Ajax trouw en goed gezind blijven - echte Ajacieden - die gedurende vele jaren hun diensten aanbieden tegen een naar behoren, goed salaris. | ||
| nibreco | 13 november 2012, 11:12:58 | Dit is niet ok! |
| Maher kun je uit je hoofd Zetten. Az vraagt daar min 15 miljoen voor. En met t nieuwe beleid van Ajax worden zulke bedragen niet meer neer gelegd. Djuricic is wel haalbaar. Kost Miss 6 miljoen. Een koopje! | ||
| pierke | 13 november 2012, 11:26:16 | Dit is niet ok! |
| Deze jongens zien Ajax gewoon als opstapje naar het Grote Geld. Zoiets als dit kan je verwachten. Nogal een zwaar overschatte speler. Is niet dat supertalent wat gedacht werd. In de media veel groter gemaakt dan hij op het veld laat zien. Dus gewoon deze zomer voor een goed bedrag verkopen dan springt Ajax er nog goed mee uit. | ||
| de vries | 13 november 2012, 11:32:17 | Dit is niet ok! |
| Ben benieuwd wie er in de rij staat voor hem op dit moment. Met alle respect, maar ik denk dat die rij niet al te lang is. Maar vind hij zichzelf op dit moment nou echt te goed voor Ajax? Ik hoop dat ik het beste nog niet gezien heb van hem, want als dat wat ik gezien heb van hem het beste is is het geheel van hem middelmatig. | ||
| RedAndWhiteTornado | 13 november 2012, 11:36:42 | Dit is niet ok! |
| Zo snel mogelijk verkopen en dus aanbieden bij partijen met veel geld. Dat zou dan het enige kunnen zijn wat we dan aan hem hebben gehad. Deze jongen vindt zichzelf erg goed en nog erger, mijn mede supporters vinden dat voor een groot deel ook, maar in werkelijkheid nog te licht voor de A1 van Ajax. Als ik in de afgelopen anderhalf jaar 2 goede wedstrijden van hem heb gezien, dan is het veel. | ||
| Bass80 | 13 november 2012, 11:37:08 | Dit is niet ok! |
| Die Anderson die gekomen is, speelt die meer op het middenveld of op ongeveer dezelfde positie? | ||
| Maartus | 13 november 2012, 11:38:56 | Dit is niet ok! |
| Is t nou echt nodig om eriksen zo negatief te bejegenen? Hij doet toch niks verkeerd? Hij is pas 20 jaar en is gewoon erg belangrijk bij Ajax. Zelfs als die slecht speelt is die bepalend voor Ajax. Kan me een bekerwedstrijd herinnere een kleine 2 weken geleden. Hij kwam erin en gelijk veranderde het hele veldspel. Ook tegen Zwolle weer belangrijk met een assist. Moss stagneert hij nu wel bij Ajax en heeft die simpelweg betere spelers nodig om zich heen om tot een hoger niveau te komen. | ||
| pierke | 13 november 2012, 11:40:08 | Dit is niet ok! |
| Was te verwachten. Met Fischer en de volgende generatie talenten zal het nauwelijks anders gaan, vrees ik. Het huidige beleid zal Ajax in de toekomst in financieel opzicht geen windeieren leggen omdat er als Sulejmani eenmaal is vertrokken nauwelijks nog transfersommen behoeven te worden afgeschreven en de opbrengsten uit verkoop van zelfopgeleide spelers in de meeste gevallen 100% winst is. Sportief zal het beleid naar verwachting echter nauwelijks iets opleveren als de trent zich voortzet dat talenten al vertrekken voordat de club er daadwerkelijk iets aan heeft gehad en worden vervangen door nog jongere spelers uit de eigen opleiding of van buitenaf uit de prijsklasse van rond de 5 miljoen. De nieuwe beleidsbepalers hebben ons als rechtgeaarde politici in verkiezingstijd de onrealistische belofte gedaan dat onze club weer structureel de aansluiting bij de Europese top zal krijgen, maar toen de macht zo goed als veilig was gesteld, hebben ze hun doelstellingen als een speedboot naar beneden bijgesteld, waardoor ze nog nauwelijk verschillen van die van hun voorgangers. En dat is ook in hun handelen terug te zien, want als je opzichtig nalaat om je grootste talenten voor de wettelijk toegestane termijn van 5 jaar vast te leggen, zal zelfs die huidige sportieve doelstelling nog een hele klus worden als je in ogenschouw neemt hoe PSV aan de weg timmert (en nu weer hun oog hebben laten vallen op Djuricic), dat een sleeping giant als Feijenoord zich langzaam herpakt, met welke sprongen Twente vooruit gaat en hoe een club als Vitesse zich manifesteert. | ||
| pacoswart | 13 november 2012, 11:48:09 | Dit is niet ok! |
| Dat kan allemaal wel waar zijn PacoSwart, maar what's new? Ajax is áltijd een handelshuis geweest, en zal dat wel altijd blijven ook. Het is nou eenmaal gewoon een economische wetmatigheid dat alles wat lekker en nieuw is vroeg of laat gekocht wordt door de meest rijk bedeelden. Ajax zal zodoende áltijd, een enkele uitzondering daar gelaten achter het net blijven vissen en zijn talenten vroegtijdig kwijt raken. Je kunt ook niet verwachten dat een 'jochie' van amper 20 weerstand kan bieden tegen een enorme zak met geld én bijbehorende status. Want, reken maar dat je een hele meneer bent hoor als je Manchester rond loopt en je staat op de payroll van City of United. Dus, is het helemaal niets nieuws dat óók de nieuwe beleidsbepalers de weg naar het meest haalbare inslaan. dat is doen wat Ajax al decennia lang doet; Opleiden en verkopen. Ik vind het dan ook eigenlijk redelijk aanmatigend wat je verkondigd en snap ook de essentie niet zo goed. Of is het alleen maar stemming makerij tegen de huidige beleidsmakers zodat de hele bestuurs shit van afgelopen 2 jaar weer opnieuw kan beginnen? | ||
| Stratus | 13 november 2012, 12:14:42 | Dit is niet ok! |
| Zo is het altijd geweest en zo zal het altijd blijven .... Als er van de zomer een topclub komt dan is hij weg. Had afgelopen zomer ook al kunnen gebeuren. Laten we hopen dat hij bijtekent als zijn droomclub nog niet langskomt en hij besluit nog een jaartje langer te blijven. En een vervanger ... kijk eerst intern en als daar geen juiste vervanger loopt dan extern. | ||
| robur | 13 november 2012, 12:19:51 | Dit is niet ok! |
| Als hij slim is tekent hij gewoon bij tot 2015. Speelt ie een top WK staan de clubs in de rij. | ||
| Malle-co | 13 november 2012, 12:27:41 | Dit is niet ok! |
| Als ie niet wil tekenen, prima, voor hem tien anderen. Eriksen is niet zo goed als hij denkt. Straalt ook helemaal niets uit. | ||
| AmanInFull | 13 november 2012, 12:45:57 | Dit is niet ok! |
| Iemand heeft hem blijkbaar wijs gemaakt dat ie heel errug goed is maar in mijn ogen is ie nog niet constant genoeg. Als het tegenzit is ie de eerste die afhaakt. Als iemand er grof geld voor over heeft kan ie zo weg, mis je niet veel aan. | ||
| marcelT | 13 november 2012, 12:49:01 | Dit is niet ok! |
| Eriksen is nog niet toe aan een stap hogerop, is bijvoorbeeld nog lang niet op het niveau van Vertonghen. Voor 2 jaar bijtekenen en nog stappen maken, dat zal voor zowel Eriksen als Ajax geen windeireren leggen. | ||
| Don Rafael | 13 november 2012, 12:50:29 | Dit is niet ok! |
| who cares we hebben fisher! Erikssen is toch niet zo goed als iedereen hier zegt | ||
| knetterspetter | 13 november 2012, 12:52:02 | Dit is niet ok! |
| Eriksen valt nog steeds in de categorie talent, een vertrek van de zomer is uiteraard voorbarig. Zal nog wel een jaartje bijtekenen van de zomer vermoed ik tegen een hoger salaris en een beperkte transfersom. Toch zou Ajax edr op moeten mikken de zelf opgeleide talenten tot hun 23-24ste (zie Vermaelen, Vertonghen, van der Wiel etc.) en niet tot hun 20-21ste te behouden, want dan heb je gewoon nog niks aan ze gehad in voetbaltechnisch opzicht. Voordeel van een jongen als Eriksen (weinig gekost) is dat je hem ook tot einde contract vast kan houden zonder groot verlies. | ||
| Goldmund | 13 november 2012, 13:02:15 | Dit is niet ok! |
| Die tekend dus niet bij. Dat betekend aan het eind van het jaar nog een contract voor 1 jaar, en dan moeten we hem wel verkopen (als hij zelf weg wil). Anders loopt hij straks gratis deur uit. Als hij net tekend is het voor hem veel makkelijker om een stap hogerop te komen. Nu valt de transfersom denk ik wel mee (+/- 12 miljoen) Natuurlijk hoop ik dat hij bijtekend want dan levert hij Ajax meer op bij een eventuele verkoop. Maar hoe minder hj moet kosten des te beter kan hij met een andere club onderhandelen | ||
| lammetak | 13 november 2012, 13:12:02 | Dit is niet ok! |
| @Stratus: de essentie is dat de van huidige beleidsbepalers mede aan de macht zijn gekomen door verwachtingen te scheppewen die op geen enkele manier kunnen worden waargemaakt. Hoewel ik persoonlijk niets anders had verwacht, vind ik dat toch een bittere constatering. Helemaal als je de onverkwikkelijke taferelen die er de afgelopen maanden in de Arena hebben plaats gevonden en de manier waarop sommige Ajacieden zijn beschadigd in ogenschouw neemt. Dat jij dat met stemmingmakerij associëert, kan ik dan ook totaal niet plaatsen. Het nieuwe realisme van de huidige beleidsbepalers weet ik wel op waarde te schatten en prefereer ik boven de luchtfietserij waaraan men zich tot voor kort schuldig heeft gemaakt. Maar dat geldt niet voor het tijdstip waarop men de bijgestelde doelatellingen naar buiten heeft gebracht. Ik had het persoonlijk wat sjieker gevonden als dat voor de revolutie was gebeurd. Als ik jouw reactie lees, meen ik daaruit op te kunnen maken dat jij het opleiden van talenten als een doel op zich beschouwt. Ook daarin verschil ik met jou van mening. In mijn optiek zou de opleiding slechts een middel moeten zijn om het doel te verwezelijken. Zoals dat volgens mij ook altijd het geval is geweest bij onze club. Dat je het aanmatigend vindt dat ik eerlijk voor mijn mening uitkom terwijl die nogal afwijkt van wat gangbaar is op fora als deze, kan ik wel mee leven. Dat neemt niet weg dat ik het nogal ongeloofwaardig vind om te suggerereren dat mijn mening een nieuwe bestuurscrisis zou kunnen veroorzaken. Als daartoe ook maar de geringste mogelijkheid bestond, zou ik zwijgen als het graf, want de reden waarom mensen als ik de gebeurtenissen kritisch volgen is dat ze wat gebeurd is nooit meer willen meemaken. En daarin verschillen we hopelijk niet van mening. | ||
| pacoswart | 13 november 2012, 13:13:33 | Dit is niet ok! |
| Eriksen is een groot talent, maar zoals anderen al opmerkten erg wisselvallig. Zijn motivatie laat ook soms te wensen over. Toch hoop ik dat hij alsnog verlengt, want dan zou Ajax nog echt wat aan hem kunnen hebben. Overigens zie ik Eriksen in zijn huidige vorm niet bij een Europese topclub spelen. Dat we Fischer hebben heeft met dit topic volgens mij weinig te maken. | ||
| jari.no1 | 13 november 2012, 13:13:46 | Dit is niet ok! |
| Ach als we hem maar op tijd verkopen niets aan de hand, speler beslist als ie wil bijtekenen of niet. Gelukkig weer een speler waar we gewoon winst op maken. Lange tijd konden we enkel zelf kopen en met verlies ze zien vertrekken. Zolang de kas groeit zal Ajax er steeds beter uitkomen. Als ik zelf speler was geweest had ik nooit contracten getekend langer dan 2 jaar, hou graag in eigen hand als ik ergens wil zijn of niet. | ||
| Osdorp-Punt | 13 november 2012, 13:34:16 | Dit is niet ok! |
| Hij mag zichzelf eerst eens wat professioneler gaan gedragen voordat hij zich aan een stap naar de zogenaamde grote clubs waagt. We missen sowieso iemand die het team op sleeptouw neemt, een leider/vedette. | ||
| Rawkus | 13 november 2012, 13:55:52 | Dit is niet ok! |
| Heeft iemand een idee hoeveel hij dan op zou brengen ik denk zelf rond de 25, maar daar kunnen we zeker een net zo'n bruikbare speler van halen + we houden miljoenen over! Dat zijn een paar sana's extra die aan het begin van het seizoen zeker handig blijken te zijn! | ||
| petertje004 | 13 november 2012, 13:56:27 | Dit is niet ok! |
| Ik denk hij 12 mjn op gaat leveren. Max. | ||
| Johannes C | 13 november 2012, 14:00:19 | Dit is niet ok! |
| Eriksen en Alderweireld zullen aan het eind van het seizoen wel vertrekken als ze goede aanbiedingen vanuit het buitenland krijgen. Zal voor die jongens ook meespelen of Ajax zich weer voor de Champions league kwalificeert of niet. Aan Van Rijn zal ook wel worden getrokken. Fischer blijft waarschijnlijk nog wel een jaar of 2. Babel zal ook wel vertrekken. Cillesen wil ook weg als hij 2e keeper blijft. Ze moeten Blind zeker erbij houden, dat zou heel dom zijn om die te laten vertrekken. Kijken hoe snel Lukas Andersen zich ontwikkeld, achterin Veltman, Dijks + Denswil, en of Sana, Danny Hoessen en Lukoki tot volwaardige 1e elfal spelers kunnen uitgroeien. Herstellen Sigthorsson en Boerrigter ooit nog volledig van hun blessures blijft een vraagteken en krijgt Ebecilio nog een laatste kans. Lopen er bij de jeugd nog meer jongens rond, die eraan zitten te komen? | ||
| tram9 | 13 november 2012, 14:01:05 | Dit is niet ok! |
| Met zulke supporters had ik het ook geweten. | ||
| s0lidus | 13 november 2012, 15:11:59 | Dit is niet ok! |
| Geen nood. Hij moet nog heel veel leren dus er zal geen rij komen te staan om hem over te nemen en anders maar wel. | ||
| Wouters | 13 november 2012, 15:27:02 | Dit is niet ok! |
| Waarom zou je als Ajax zijnde dit bericht naar buiten brengen als je hem niet kwijt wilt? Het zou me dus niets verbazen als deze informatie bewust naar buiten gebracht wordt in de hoop dat hij in de winter voor een mooi bedrag verkocht kan worden. Dit vermoeden wordt bij mij versterkt als de speler zelf zegt dat hij helemaal niet heeft gezegd dat hij niet wil verlengen. Ik hoop alleen wel dat, als men hem in de winterstop wil verkopen, er al een plan klaarligt voor de vervanging... | ||
| KillaCuz | 13 november 2012, 15:28:48 | Dit is niet ok! |
| Ja dat krijg je,als je de salarissen omlaag gooit,dit is de eerste in een rij. | ||
| xaja10 | 13 november 2012, 15:33:55 | Dit is niet ok! |
| Ik sluit mij volledig aan bij 'fen'. | ||
| Mezelf | 13 november 2012, 15:46:52 | Dit is niet ok! |
| Kan begrijpen dat Ajax niet meer vele miljoenen wil investeren in miskopen, maar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is het anderste uiterste. De beste spelers direct contracten aanbieden voor 5 jaar i.p.v. 3 jaar zorgt ervoor dat het moment van moeten verlengen of moeten verkopen later komt te liggen. Hierdoor blijven de beste spelers langer voor Ajax behouden. | ||
| Sjakie Meulemans | 13 november 2012, 15:49:37 | Dit is niet ok! |
| Gewoon verkopen, veel te licht voor de top. | ||
| Punter | 13 november 2012, 16:01:07 | Dit is niet ok! |
| Stel dat hij 2 jaar zou bijtekenen, met zijn 20 jaar, waar ligt voor hem het probleem.? Wanneer hij werkelijk zo goed zou zijn, komt een topclub toch! Langer dan 2014 blijft hij toch niet, Ajax zou hij kunnen bedanken, dat hij de kans kreeg. En laten we wel wezen.Hij schittert niet ! Volgens mij wil hij weg en is hij de kritiek van supporters en media moe. | ||
| de keizer | 13 november 2012, 16:11:04 | Dit is niet ok! |
| Jammer, maar met het grut om hem heen valt dit ook wel te snappen. Dit is typisch zo'n voetballer die zijn ware potentieël pas laat zien of eigenlijk kan laten zien bij een club waarbij hij veel meer 'échte' voetballers om hem heen heeft. | ||
| Kluivert_beste_9_ooit | 13 november 2012, 16:13:08 | Dit is niet ok! |
| Die gaat dus vertrekken... | ||
| meneer de president | 13 november 2012, 16:15:32 | Dit is niet ok! |
| Helaas, maar wel zien aankomen, die jongen is toch denk ik bezig aan zijn laatste seizoen bij Ajax. En ja beter om nog wat te ontvangen voor hem.. | ||
| Shortman | 13 november 2012, 16:19:23 | Dit is niet ok! |
| Ze zullen bepaalde sleutel spelers gewoon meer salaris moeten bieden, zeker wanneer dat het verschil is tussen bijtekenen of gratis of met een éénjarige contract de deur uitlopen. Suarez heeft ook zijn contract verlengt zijn salaris is toen verdubbeld van 1.1 naar 2.2 miljoen bruto. Hebben hem een jaar later voor 26.5 (te weinig) verkocht. | ||
| Fabianus85 | 13 november 2012, 16:31:30 | Dit is niet ok! |
| Een belangrijke factor in blijven of weggaan is en zal zijn: de zaakwaarnemer ! Bij hen gaat het misschien nog wel meer dan bij de voetballer wat zij aan "deze mensenhandel" kunnen verdienen ! Op het moment dat zij denken te kunnen cashen brengen zij de desbetreffende speler die bij hun onder contract staat het liefst onder bij de club waarbij zij de grootste provisie kunnen krijgen. Of zullen toch zeker in die richting de speler adviseren! | ||
| aquarius | 13 november 2012, 16:57:50 | Dit is niet ok! |
| Zo'n 20 miljoen voor vangen. Vervolgens doorrijden naar het hoge noorden om Djuricic voor 5 miljoen uit zijn lijden te verlossen bij Heerenveen. | ||
| klaas.jan.huntelaar | 13 november 2012, 16:59:46 | Dit is niet ok! |
| Gelijk heeft ie toch, is zijn goede recht,snappen de meeste hier weer niet. | ||
| Frankie Ajax | 13 november 2012, 16:59:58 | Dit is niet ok! |
| Ziehier in een notedop waarom we nooit zullen aansluiten bij de Europese top. | ||
| De Beer van Weleer | 13 november 2012, 17:28:06 | Dit is niet ok! |
| Dat Eriksen bij velen nog steeds als een mislukte voetballer wordt gezien, is jammer en m.i.niet terecht. Hij laat het elftal beter spelen. De paar opmerkingen dat je hem nu maar niet meer moet opstellen zal ik maar niet serieus nemen. Jammet dat Ajax er maar steeds niet in slaagt om belangrijke spelers langer te binden. Misschien te laat begonnen met contract-verlenging aan te bieden of te lage aanbieding of zijn het de hh makelaars? Ik zie steeds de naam van Maher hier opduiken maar deze heeft wel pas zijn contract verlengd tot 2017 geloof ik. Dus die is nu prijstechnisch gezien voor ons niet haalbaar. | ||
| gasenlicht | 13 november 2012, 17:34:21 | Dit is niet ok! |
| Het is niet moeilijk,niet verlengen is verkopen. | ||
| borr | 13 november 2012, 17:43:53 | Dit is niet ok! |
| @De Beer van Weleer: Nooit? Er zijn altijd ups en downs in het voetbal. Dus geef de moed niet op. Hoop doet leven;) | ||
| bolt thrower | 13 november 2012, 18:02:52 | Dit is niet ok! |
| Strik eromheen e toedelokie !verkopen en Rodney Sneijder van RKC binnenhalen. | ||
| radjeshb | 13 november 2012, 18:13:21 | Dit is niet ok! |
| Nee Gasenlicht, Maher heeft een contract tot 2015. Als Ajax Eriksen deze winter verkoopt moeten ze gewoon kiezen voor kwaliteit door Maher op te halen. Ook naar de fans toe kunnen ze het niet verkopen binnen no time de 4 beste spelers te laten gaan en er geen of mindere goden voor terug te halen. Waar is de tijd gebleven dat we gewoon voor 9 miljoen Huntelaar en Zlatan en voor 8 Suarez haalde? Wordt gek van die kruideniersmentaliteit bij ajax. | ||
| Fabianus85 | 13 november 2012, 18:15:42 | Dit is niet ok! |
| Wat moet een club als Ajax doen als er tegenwoordig geen speler meer is die bijtekend?.Er valt niets meer te verdienen voor de club dus zal er gekocht moeten worden of de salarissen moeten omhoog.En alleen maar jeugd opleiden voor andere clubs schiet ook niet op. | ||
| het leidsepleintje | 13 november 2012, 18:26:45 | Dit is niet ok! |
| Doeiiiiiiiii weg ermee, staat al 3 jaar op hetzelfde niveau te voetballen dus alles wat je voor hem krijgt is meegenomen. | ||
| mum53 | 13 november 2012, 18:47:17 | Dit is niet ok! |
| Cashen as zomer en Maher en Van Ginkel halen. Punt | ||
| Gregorclegane | 13 november 2012, 18:52:53 | Dit is niet ok! |
| @radjeshb Haha die is grappig. | ||
| Frankie Ajax | 13 november 2012, 19:05:55 | Dit is niet ok! |
| Ik denk dat hij 'gewoon' gaat bijtekenen. Vanuit Ajax kan je gemakkelijker naar een top club overstappen (lagere transfersom). Nu zijn topclubs niet geinteresseerd in hem (nog). Als hij net als Anita of Suarez naar een kleinere club gaat, komt hij daar nooit meer weg. Newcaslte of Liverpool vragen zomaar 40 miljoen of meer voor hun beste spelers, dat wordt alleen betaald door en voor de allerbesten. Naar een ploeg als Newcastle United of Liverpool gaan kan altijd nog, mocht hij niet meer verder groeien bij Ajax. | ||
| Gallery Play | 13 november 2012, 19:13:45 | Dit is niet ok! |
| Als het even tegenzit krijgt hij de volle laag dus ik vind het niet gek dat de echte talenten vroegtijdig vertrekken. | ||
| AFC_Orange | 13 november 2012, 19:32:26 | Dit is niet ok! |
| @Fabianus: die tijd eingigde toen 16 miljoen voor Sulejmani en 8 miljoen voor Cvitanich werd betaald, waar we nooit meer een cent van terug hebben gezien. | ||
| Suavimani | 13 november 2012, 19:34:37 | Dit is niet ok! |
| Helaas zijn de mensen by Ajax niet by machte om voor wat dan ook de hoofdprijs te krijgen. Neem nou de beste speler verleden jaar Vertongen, die is uiteindelijk voor een krats en dan nog op afbetaling van de hand werd gedaan. Onderhandelen moet men voor jaren leren, daar is men zich by Ajax niet van bewust. Ik vrees dat de prijs zwaar zal tegenvallen. [deze posting mocht niet geplaatst worden toen het woord 'afbetaling' in hoofdletter geschreven was om nadruk te leggen, daar het beoordeelt was dan "niet leesbaar te zijn. De beste jaren van de oppassers hier waren waarschijnlijk de derde klas. Belachelijk! | ||
| Kilroy | 13 november 2012, 19:37:10 | Dit is niet ok! |
| Met 16 mln moeten we blij als we dat vangen. WE moeten Maher en / of Van Ginkel halen mensen. Worden we alleen maar beter van. | ||
| Gregorclegane | 13 november 2012, 19:38:45 | Dit is niet ok! |
| De kunst is om door slim te scouten, zowel bij het binnen halen van jonge talenten, als bij het aankopen van talentvolle spelers het vertrek op te vangen van jongens die naar buitenlandse clubs vertrekken. Als het Groningen lukt om Suarez, Tadic en Matavz te scouten, AZ haalt Dembele, Vitesse nu weer Bony, Twente Ruiz en Chadli, dat moet Ajax toch ook kunnen. Of kijk naar een club als Porto in het buitenland. Er zijn in Amsterdam en omgeving, ondanks alle computergames, etc. nog genoeg voetbaltalentjes. Het blijft het mooiste(en de uitdaging), als die talenten uiteindelijk de basis vormen van je 1e elftal. Ook het binnenhalen van dure aankopen is geen garantie voor succes. Maher, Narsingh, Assaidi en Lens hadden al eerder bij Ajax moeten spelen en niet bij AZ, PSV, Heerenveen(Liverpool). Je moet de wind ook wat mee hebben. Toeval speelt een veel belangrijkere rol in het voetbal dan men wil toegeven. | ||
| tram9 | 13 november 2012, 19:57:47 | Dit is niet ok! |
| @pacoswart. Elk jaar zullen minimaal 3 dragende spelers verkocht worden. Ik zou zeggen verkoop hem in de winter vgoor een miljoen of 15 en beding 30 n% bij doorverkoop. Dan vang je nog een keer 10 miljoen. Zorg er maar voor dat je Fischer langer vastlegt. Ook JC weet dit, maar er wordt nu duidelijk beter gespeeld dan onder Jol, dat is ook waar. Zelden zal een buitenlands talent op z'n 23ste nog bij ons voetballen. Scouten wordt nog belangrijker. We moeten de beste 17-jarigen onder kontrakt krijgen en proberen ze tot hun 23-24 te houden. De Jong is nu 23 en moet nog zien of hij blijft. Misschien wil hij nog een jaar blijven. | ||
| bartheld senior | 13 november 2012, 20:14:04 | Dit is niet ok! |
| Ook die wil te vroeg weg om elders op de bank te belanden. | ||
| moscas | 13 november 2012, 20:40:48 | Dit is niet ok! |
| Wat duidelijk is geworden dat onder Cruyff althans alles wat hij in gang heeft gezet uiteindelijk het gewoon het oude verhaal blijft. Met veel tamtam werd door de nieuwe beleidsbepalers in spè van alles beloofd met als summum een terugkeer aan de Europese top. In de strijd om de macht kwam de ene na de andere mooie toezegging en belofte uit de hoge hoed. Maar nu ze hun doel bereikt hebben, de plaats in nemen van de oude elite, worden de verwachtingen in eens getemperd. Bij toverslag worden ambities bijgesteld en jaren naar achteren geschoven. De speedboot schiet helemaal niet vooruit maar pruttelt slechts nog een beetje. Is dit verwonderlijk? Nee, voor al degenen die altijd wat realistischer naar Ajax hebben gekeken. Overmars, Jonk en v.d. Sar mogen dan wel oud-spelers zijn maar de materie waar ze tegenaan lopen blijft precies hetzelfde. Jonge talenten worden slechts opgeleid om de club financieel gezond te houden maar sportief zal je de vruchten er nauwelijks of niet van plukken. Zie Eriksen. Behalve wat accentverschillen in de jeugdopleidingen en een enorm intern slagveld is het povere resultaat geweest waardoor slechts de oude hoge heren nu vervangen zijn door nieuwe hoge heren. En wat heeft het niet allemaal gekost? Vele miljoenen zijn er doorheen gegaan om mensen af te kopen en schadeloos te stellen en als dieptepunt het mislopen van een verdere continuering van een miljoenen opleverend sponsorcontract want het is een publiek geheim dat Aegon zijn zakken vol had van al dit interne gekrakeel. Bij Ajax heeft iedereen op iedereen zitten schieten, zijn er links en rechts slachtoffers gevallen maar wezenlijk is er als je het analyseert feitelijk nauwelijks iets veranderd. | ||
| de vries | 13 november 2012, 21:02:59 | Dit is niet ok! |
| Hij gaat of naar Man U.of City en misschien naar Barca,maar ik denk dat een van die drie het gaat worden. | ||
| ajax always top | 13 november 2012, 21:08:16 | Dit is niet ok! |
| Jammer. | ||
| Zuideramstel | 13 november 2012, 21:49:03 | Dit is niet ok! |
| @de vries moeten we nu op een eens heel verdrietig worden van het feit dat die naam van die verzekeringsmaatschappij over een tijdje niet meer op het Ajax shirt staat? Mooi toch, zijn we daar ook weer van af en komt er gewoon weer een andere naam op het shirt en de reclameborden. Ik zou liever helemaal geen bedrijfslogo het Ajax shirt zien, maar goed die tijden zijn helaas voorbij. | ||
| tram9 | 13 november 2012, 21:53:44 | Dit is niet ok! |
| Leuk spelertje. Win je echter de oorlog niet mee. Verkopen dus. | ||
| Der Bundespresident | 13 november 2012, 22:11:15 | Dit is niet ok! |
| Ik denk wel dat er komende zomer een club is die iets meer dan 10 mln wil betalen. Hij is echt een heel groot talent. Hij lijkt alleen bij Ajax niet meer erg gemotiveerd. En neem het hem eens kwalijk, kijkend naar de voortgaande afbraak van kwaliteit in de selectie. Ik zou ook denken dat ik ergens anders grotere stappen kan maken. | ||
| Namens mijn vrouw | 14 november 2012, 00:01:53 | Dit is niet ok! |
| Iets meer dan 10 miljoen?Ben je gek,dat wordt minimaal 20 miljoen.Bij deze stand van zaken moet Ajax hem deze komende zomer al verkopen.Niet wachten dus op het laatste jaar maar twee jaar voor einde contract laten gaan voor veel geld.Jammer voor Ajax en ook voor deze speler die er echt nog lang niet is maar blijkbaar erg ingenomen is met zichzelf en de realiteit uit het oog is verloren.Hij scoort veel te weinig,is erg slap in de duels en fysiek ondermaats.Voor hem zelf zou verlenging echt beter zijn maar als hij weigert dan is er geen plaats meer voor hem bij onze mooie club.Spelers zouden ook eens aan de club moeten denken. | ||
| aj10ax | 14 november 2012, 00:23:25 | Dit is niet ok! |
| WTF is this, vooral de laatste zin. http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3347529/2012/11/14/Liquidatie-Ajax-Cape-Town-dreigt-door-bestuursconflict.dhtml | ||
| retep1 | 14 november 2012, 01:03:30 | Dit is niet ok! |
| Deze jongern zou eens wat vaker beslissend moeten zijn in de wedstrijd. Iedereen heeft het over zijn assists maar ik zie hem liever ZELF meer scoren. Denk nog eens aan Dortmund uit, na een minuut of 10. Toen had hij moeten scoren en dan had hij beslissend kunnen zijn. Dat soort dingen beslissen over overwinteren in de CL of in de EL. En dan val je nog meer op bij de grote clubs in Europa. | ||
| citha | 14 november 2012, 07:20:16 | Dit is niet ok! |
| @aj10ax Woorden gebruiken als ingenomen en realiteit uit het oog verliezen en dan spreken over minstens 20 miljoen aan transfergeld. Keep on dreaming! | ||
| 145201LOL | 14 november 2012, 12:49:04 | Dit is niet ok! |
| Gewoon voor 20 miljoen verkopen en nog een paar Poulsens, Babels en Sana's ophalen. De rest lekker op de bank zetten... | ||
| IShitYouNot | 14 november 2012, 13:22:09 | Dit is niet ok! |
| Als ze er een goed bedrag voor krijgen,wegdoen zou ik zeggen.Ik weet dat velen het een héél groot talent vinden,ik blijf er mijn twijfels over hebben en de toekomst zal wel uitwijzen wie er uiteindelijk gelijk heeft. | ||
| bruce14 | 14 november 2012, 14:31:31 | Dit is niet ok! |
| @de vries: ik kan een eind met je meegaan, maar dat er helemaal niets is veranderd, vind ik grote onzin. Je kunt het wel of niet (helemaal) met het nieuwe beleid eens zijn, maar er zit in ieder geval een idee achter. Terwijl er in de jaren na het aftreden van het bestuur-Van Praag vooral naar de waan van de dag werd geregeerd. Een overduidelijke trendbreuk, naar mijn bescheiden mening. Als er geen onverwachte dingen gebeuren, zal het nieuwe beleid ons waarschijnlijk niet de sportieve vooruitgang boeken die ons door de nieuwe beleidsbepalers is voorgespiegeld. Maar dat was bij continuëring van het oude beleid niet anders geweest. Dat kun je bestuurdereren, tot welk kamp ze ook behoren, ook nauwelijks kwalijk nemen. Dat wordt tenslotte voornamelijk door externe oorzaken veroorzaakt. Je kunt de nieuwe beleidsbepalers hooguit het verwijt maken dat ze dingen hebben beloofd die ze niet waar kunnen maken. Maar dat had iedereen die bereid is om zijn hersens te gebruiken ook zelf kunnen bedenken. Omdat er niet meer ongelimiteerd met geld wordt gesmeten en nauwelijks nog grote transfersommen worden betaald, ligt het voor de hand dat het huidige beleid ons in ieder geval financiële voorspoed zal gaan brengen. Terwijl het oude beleid alleen maar handenvol met geld heeft gekost. Ik heb toen de revolutie van JC in volle hevigheid woedde en verschillende Ajacieden vechtend over de straat rolden al voorspeld dat onze club in de toekomst een prijs zou moeten betalen voor de onverkwikkelijke taferelen die zich in de bestuurskamers van de Arena hebben afgespeeld. Ik kan me dan ook levendig voorstellen dat die een rol zouden kunnen hebben gespeeld in het besluit van Aegon om te stoppen als shirtsponsor. Zolang het bedrijf de reden om te stoppen echter niet zelf naar buiten heeft gebracht, is alles wat daarover wordt geschreven echter niets minder dan pure speculatie. Ik kan me persoonlijk nauwelijks voorstellen dat ook de sociaal-economische crisis en de onrust in de financiële wereld waarvan Aegon deel uitmaakt, geen enkele rol hebben gespeeld in dit besluit. Het is goed om de gang van zaken van de bestuursperikelen van onze club met een kritisch oog te volgen, maar je moet daarbij wel de kerk in het midden van het dorp laten. Wat slecht is, is slecht, maar wat goed is, is goed. | ||
| pacoswart | 14 november 2012, 14:59:50 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
alderweireld amsterdam babel blind boer boerrigter boilesen christian cillessen coach contract cruijff daley dijks duarte eriksen frank groningen heracles hoesen international jong kampioen league marc netwerk oranje overmars poulsen prijs programma psv rhijn siem twitter video vitesse