16 juli 2012 Prosport.ro
Het Roemeense Pro Sport meldt dat twee Roemeense voetballers een stage gaan lopen bij Ajax. Het gaat om de 18-jarige centrale verdediger Bogdan Ţîru en Cristian Gavra, een 19-jarige spits. De Roemenen krijgen de hele week de kans om de technische staf van hun kunnen te overtuigen.
Ajax Netwerk
De spelers zijn actief bij de voetbalschool van George Hagi. De president van die voetbalschool, Paul Peniu, geeft aan dat de stage een gevolg is van een samenwerking tussen Ajax en de Roemeense vereniging. Ajax is ook geïnteresseerd in een derde speler van de voetbalschool, de 18-jarige linksbenige middenvelder Gabriel Iancu. Iancu is echter doorgeschoven naar de eerste selectie, waardoor Ajax zijn verrichtingen in Roemenië zelf zal moeten scouten.
Ajax Netwerk
Gabriel Iancu en Bogdan Ţîru waren in maart ook al op proef bij Ajax. Destijds liepen ze stage bij zowel de A1 als Jong Ajax. De trainer van Jong Ajax, Gery Vink, gaf toen al aan dat ze een goede indruk maakten. Dit wordt ook nog eens bevestigd door Pro Sport.
| 2 Roemeense middenvelders gaan stage lopen bij Ajax. Het gaat om een 18 jarige CV en een 19-jarige spits. Begrijpen jullie het nog? :P Ontopic: ik begrijp niet dat ze nog meer jongens willen halen voor Jong Ajax. Deze jongens zullen namelijk niet gehaald worden direct voor het eerste elftal. In Jong Ajax lopen toch genoeg talenten rond? | ||
| El Toro | 16 juli 2012, 18:59:56 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Nieuwe richtlijnen bij Ajax: mag maximaal 3 miljoen kosten, mag maximaal 8 ton verdienen en mag maximaal 19 jaar oud zijn. | ||
| oeh-ah-sigthorsson | 16 juli 2012, 19:00:10 | Dit is niet ok! |
| Fantastisch bericht dit! Er komen twee middenvelders op proef, waarvan 1 centrale verdediger en 1 spits. Gaan we vanaf nu alle elf spelers in de middencirkel opstellen ofzo?? | ||
| martins | 16 juli 2012, 19:00:54 | Dit is niet ok! |
| Wat hebben ze ook alweer gezegd bij Ajax ons beleid is eigen jeugd .......? | ||
| noord5711 | 16 juli 2012, 19:03:08 | Dit is niet ok! |
| Zal ik dan maar de 1e zijn. Hoara ik ben er wel blij mee. Stiekem een nieuwe Chivu. | ||
| Polmske | 16 juli 2012, 19:07:16 | Dit is niet ok! |
| Als die kerels echt zulke grote talenten zouden zijn, dan zouden ze op hun 18e en 19e toch al in het eerste moeten spelen daar in Roemenië?? | ||
| martins | 16 juli 2012, 19:12:00 | Dit is niet ok! |
| Ik stel voor dat alle azijnzeikerds voorlopig weer ns ff stoppen hier. Laat TH en MO lekker hun ding doen. Twee jaar geleden begonnen we nog met een Martin Jol als trainer aan het seizoen, wat een verademing dit. Laat die mannen bouwen aan een nieuw Ajax... En bouwen gaat met vallen en opstaan:) | ||
| schlag | 16 juli 2012, 19:26:26 | Dit is niet ok! |
| Lekker, laten we met z'n allen weer heerlijk alles af gaan zeiken wat op de frontpage voorbij komt; beter bannen ze jullie allemaal van deze site. Nou ben benieuwd, ik heb al eens eerder wat gelezen over deze voetbalschool en dat was vrij positief. | ||
| Wheermolen FC | 16 juli 2012, 19:27:32 | Dit is niet ok! |
| Wat doen sommigen weer gelijk negatief. Deze jongens krijgen gewoon een kans om zich te bewijzen, is het niets dan gaan ze weer. Is het wel wat, dan hebben we misschien een nieuwe Chivu in huis! Roemenen hebben over het algemeen veel discipline. Bine ai venit! | ||
| MUG | 16 juli 2012, 19:29:03 | Dit is niet ok! |
| Natuurlijk blijf je kijken of er ergens exceptioneel talent rondloopt. Je zou zomaar een nieuwe Chivu of Kanu tegen het lijf lopen. | ||
| rentokill | 16 juli 2012, 19:31:01 | Dit is niet ok! |
| Tsja, als je Narsingh niet hebt kunnen halen, moet je iets... Dan maar twee Roemenen. Waar is de clubleiding in hemelsnaam mee bezig? | ||
| meneer de president | 16 juli 2012, 19:34:30 | Dit is niet ok! |
| @noord5711: Precies joh. Zei ene Cruijff dat niet? Om even je geheugen op te frissen, dat was voor hij met die Muniesa aan kwam zetten.Twee jeugdige spelers uit Roemenië. Kunnnen talenten a la Chivu zijn. Maar de zeikerds hier staan alweer op scherp. Die jongens komen gewoon hier een stage afwerken. Kijken of het wat is? En ze kosten in ieder geval geen 5 miljoen zoals Narsingh. En je hebt ook niet met die voormalige pizzabakker te maken. | ||
| Vak 119 | 16 juli 2012, 19:36:30 | Dit is niet ok! |
| Tja, de ene keer scout Ajax met het bord op schoot op zondagavond studio sport en wordt er gejankt dat er meer gescout moet worden in het buitenland. Nu doen ze dat is het voor sommigen weer niet goed. Kennen jullie Chivu nog? Is op precies dezelfde manier binnengehaald | ||
| van der Wielaert | 16 juli 2012, 19:47:36 | Dit is niet ok! |
| Wat een nivo zeg hier dan ga je je toch afvragen of veelbwel.ajax supporter laat staan Ajacieden zijn. Het is een STAGE, zijn ze een kwalitatieve verrijking voor de huidige spelersgroep Wat is daar dan mis mee ? Of hadden jullie verwacht dat de eigen jeugd op alle posities van uitzonderlijk hoge kwaliteit is Dat zal nog minimaal 5 tot 10 jaar gaan duren. N dan nog moet er altijd een mogelijkheid zijn jeugdige spelers van uitzonderlijke of missende kwaliteiten binnen de eigen opleiding van buiten NL aan te trekken. Dat is immers hoe Ajax na de succesjaren 70 groot is geworden | ||
| BaddahBing | 16 juli 2012, 19:54:19 | Dit is niet ok! |
| Als je geen miljoenen meer uit kan geven aan transfers of je wilt dat niet meer dan zal je het dus in dit soort jongens moeten zoeken. Voor weinig geld halen, opleiden, beter maken en dan voor zo veel mogelijk geld weer van de hand doen. Een ander beleid is niet mogelijk. | ||
| de vries | 16 juli 2012, 19:54:39 | Dit is niet ok! |
| wat een gezeik zeg... Zullen we dan ook maar gelijk de jeugd waaraan we twijfelen of ze het eerste gaan halen niet meer mee laten trainen en wegsturen? | ||
| A_J_A_X | 16 juli 2012, 19:56:18 | Dit is niet ok! |
| Vind ik ook gooi ze er een keer er af die azijnzeikers,als je een spellingfout maakt dan krijg je allerlei commentaar.En mr de President ga a.u.b,supporter worden van een andere club,Finidi kwam ook zo was later een uitblinker.Hoop vooral dat die spits wat kan zou lekker zijn. | ||
| haassie | 16 juli 2012, 19:58:18 | Dit is niet ok! |
| Wel alles even goed afsluiten a.u.b. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die Oostblokkers | ||
| Klaasje020 | 16 juli 2012, 20:08:06 | Dit is niet ok! |
| Niets mis mee om deze jongens een hernieuwde stage aan te bieden. Alleen de naam Hagi staat al min of meer borg voor het nodige talent in deze academy. Juist een club als Ajax met zijn financiele beperkingen kan op deze manier wel eens een pareltje in de schoot geworpen krijgen. | ||
| Stormvogel | 16 juli 2012, 20:18:34 | Dit is niet ok! |
| @Haaasssie ; jongen, het is : spelfout.En waarom twee keer: er.? Verder heb je gelijk, laat die Roemenen lekker stage lopen... ;) | ||
| whitesmoke14 | 16 juli 2012, 20:28:39 | Dit is niet ok! |
| Al die azijnzeiekers moeten maar suppirter van koopclub pisvee worden, past jullie beter! | ||
| Wayout | 16 juli 2012, 20:30:11 | Dit is niet ok! |
| Ik ben blij met dit beleid. Hopelijk worden we als vanouds verrast met een onbekende speler die bij ons de sterren van de hemel speelt! Dit is de manier om een gat te slaan met de rest van de Eredivisie, want zo komen die jongens niet eerst bij een heerenveen/groningen/az, maar gelijk bij ons. Scheelt ons miljoenen. | ||
| s0lidus | 16 juli 2012, 20:31:10 | Dit is niet ok! |
| @Klaasje020: Misschien heb je het nog niet door maar Roememië behoort bij de eurozoe. En Ajax heeft eensamenwerkings verband met die accademie om talenten op te leiden. Een beetje verlengstuk van onze jeugdopleiding | ||
| Vak 119 | 16 juli 2012, 20:33:11 | Dit is niet ok! |
| Alles wat goed is en toegevoegde waarde heeft mag van mij komen. Offtopic: hoe zit het eigenlijk met dat Servies/Kroatisch talent wat door Ajax gecontracteerd was, maar blijkbaar nog eigendom was van een "mensenhandelaar"? | ||
| Don Rafael | 16 juli 2012, 20:49:29 | Dit is niet ok! |
| Ik merk aan alles dat we met een goed beleid te maken hebben...Ajax denkt aan de toekomst Ajax wil het beste. geloof me maar frankie maakt ons gewoon kampioen en gaan door in cl............want dat flikt Frankie...........en Johan weet het........ .maar das logisch | ||
| wausmaus | 16 juli 2012, 21:04:41 | Dit is niet ok! |
| @ wausmaus. Ik heb hetzelfde gevoel. Als Ajax niks koopt en iedereen fit raakt gaat Ajax gewoon weer de titel pakken met Frank de Boer. Heerlijk toch als Ajax niks koopt. Ik kan niet wachten totdat de talenten gewoon hun speelminuten gaan maken en iedereen kan zien dat ze het niveau gewoon aankunnen. | ||
| moltisanti66 | 16 juli 2012, 21:11:39 | Dit is niet ok! |
| Hoe naief kun je zijn | ||
| Der Bundespresident | 16 juli 2012, 21:17:43 | Dit is niet ok! |
| Alles leuk en aardig hoor, talenten halen. Maar dadelijk spelen we met een elftal van gemidd. 21 jaar. Ik vind dat Ajax Narsingh had moeten halen (jaja is ook 21, maar heeft al wel eredivisie ervaring). Ik vind dat Ajax aankopen moet doen,direct voor het 1e elftal. | ||
| Gregorclegane | 16 juli 2012, 21:24:21 | Dit is niet ok! |
| Voor jong toptalent moet de deur altijd open staan.Een goede zaak dat er naast het optimaliseren van de eigen jeugdopleiding ook elders gekeken wordt. | ||
| aj10ax | 16 juli 2012, 21:29:54 | Dit is niet ok! |
| Kijken of ze het inderdaad gaan redden ik hoop het ook maar dat verwacht ik toch niet omdat we eenvoudig weg te weinig ervaring hebben nu in het elftal.We wachten het af!Verder vind ik het jammer dat onze beste buitenspeler constant geblesseerd is en daarom amper aan spelen toekomt. De rest van de buitenspelers zijn gewoon niet goed genoeg en komen te kort.Tel daar bij op dat Jan ook weg is uit de achterhoede dan wordt het heeeeeeel moeilijk! | ||
| noord5711 | 16 juli 2012, 21:30:42 | Dit is niet ok! |
| Geen naïviteit maar beleid nastreven. Nog steeds zijn er mensen die het raar vinden dat Ajax niks koopt en concurrentie wel en die het gevoel hebben alsof het kansloos is om alleen met eigen jeugd aan de slag te gaan. Dit beleid gaat op korte en lange termijn succesvol blijken. @ de vries. Dat wil Ajax dus niet meer ook al is het financieel mogelijk. | ||
| moltisanti66 | 16 juli 2012, 21:33:05 | Dit is niet ok! |
| Laat Ajax eindelijk eens een keer iemand met ervaring en body halen in plaats van al die tieners.In europa hebben we volwassen mensen nodig.In plaats van op vrouwen en tieners te scouten moeten we kijken naar ervaring. | ||
| het leidsepleintje | 16 juli 2012, 21:53:43 | Dit is niet ok! |
| Het Leidsepleintje: je hebt gelijk alle ervaring staat nu langs het veld in de plaats van op het veld! | ||
| noord5711 | 16 juli 2012, 21:59:18 | Dit is niet ok! |
| Oh die ervaren mensen die we afgelopen jaren kochten hebben ons ieder jaar een titel en/of CL voetbal bezorgd toch? Oh wacht, het waren juist die onervaren jongelingen die ons 2 titels op rij hebben bezorgd. En ik begin Ajax eindelijk weer te herkennen, maar dat zal voor jullie vast niks uitmaken, als er maar gekocht wordt of niet? Ik zou zeggen wordt fan van psv en je wordt op je wenken bediend!:P | ||
| s0lidus | 16 juli 2012, 22:12:46 | Dit is niet ok! |
| Wat zal ik blij zijn als we gewoon weer gaan voetballen zeg, het gechagrijn neemt hier met de dag toe. Het gaat alleen nog maar over die kut koopclub. Komop mensen `Wij Zijn Ajax` regerend kampioen heb geloof en vertouwen in de Ajax filosofie die met Frank aan het roer weer uit de dood is herrezen. Al kopen ze nog voor 30 miljoen aan spelers, afbluffen die gasten inplaats van een beetje bang gaan doen. Wij wonnen onder Frank met piep jonge gasten in San-Siro en op Old Trafford, werden 2 keer uit geslagen positie kampioen. Al die gasten zijn er nog op Verthongen na, worden alleen maar beter en hebben al een bak ervaring van CL en kampioenschappen die jochies weggekocht bij Utrecht, Feyenoord, Heerenveen, Groningen, Ado en Roda helemaal niet hebben. | ||
| Willem410 | 16 juli 2012, 22:12:52 | Dit is niet ok! |
| @ noord5711; Ik had je redelijk hoog zitten hier op het net maar je begint de laatste tijd je cluppie wel erg af te vallen!! Ajax heeft een nieuwe koers ingezet en dit is het gevolg daarvan. Geen spelers van 30+ die na 2-3jaar geen cent meer opleveren. We moeten het mischien nog 2jaar aankijken maar ik denk werkelijk dat dan voor iedere positie uit de jeugd wel een opvolger zal zijn. Dat betekent niet dat diegene dan al volledig door Ajax opgeleid zal zijn!! Vandaar deze stages en eventuele aankopen van andere jonge spelers. Accepteer dit beleid en je zal zien dat het binnen afzienbare tijd zijn vruchten gaat afwerpen en geen enkele club in nederland nog een bedreiging voor ons zal zijn. | ||
| supp.1976 | 16 juli 2012, 22:21:43 | Dit is niet ok! |
| Wat een rare reacties zitten er weer tussen. Dit doet Ajax toch al jaren, spelers uinodigen voor een stage en kijken of ze een contract kunnen verdienen? Naast de Scandinaviers, passen ook Oost Europeanen zich volgens mij ook snel goed aan. Sluit me aan bij Willem410. Laten we weer snel gaan ballen. | ||
| baggerzooi | 16 juli 2012, 22:30:01 | Dit is niet ok! |
| @Willem410: Klasse wat je zegt. ben het helemaal met je eens | ||
| Wayout | 16 juli 2012, 22:54:50 | Dit is niet ok! |
| Heel goed het leidsepleintje. We hebben mensen als Urzaiz, Atouba, Tainio nodig. Als het kan ook nog met een monster salaris erbij, als extraatje... sjonge jonge zeg. Weet je in godsnaam wel waar Ajax voor staat? | ||
| van der Wielaert | 16 juli 2012, 22:55:20 | Dit is niet ok! |
| Met de jong, anita, Janssen, alerweirld, Vd wiel, boerigther, sightorson, heb je al heel wat ervaring bijelkaar. Vul het aan met de talenten en je doet leuk mee! | ||
| snappie | 16 juli 2012, 23:01:45 | Dit is niet ok! |
| Toch denk ik dat een ervaren verdediger zo gek nog niet is, want daar lopen de jongste spelers. Alderweireld kan de kar niet in zijn eentje trekken. Is het misschien een idee om Boulahrouz aan te trekken voor een soort Ooijer rol? Hij kan dan de ervaren (reserve)speler zijn die De Boer nog zocht. Verder graag Nuytinck, en eventueel een vleugelspeler van Barça huren. | ||
| Michael25 | 16 juli 2012, 23:45:39 | Dit is niet ok! |
| Michael25, geef het nu even de tijd en de ruimte! Gewoon Muniesa huren als opvolger van Vertonghen, geld besparen door huur levert ook geld op en je kunt de eigen jeugd langzaam inbrengen. Verder geen onzinnige aankopen doen en eerst zorgen dat je de financiële huishouding op orde hebt over een langere termijn. Continuïteit bij de Club gaat boven alles! | ||
| Tangerine | 17 juli 2012, 00:09:10 | Dit is niet ok! |
| @Tangerine, We hebben 9 miljoen van de transfer van Vertonghen ontvangen, verder zijn er een hele hoop spelers vertrokken die flinke salarissen hadden, waardoor er ook ruimte is ontstaan. Je kunt niet je belangrijkste speler verkopen en dan een groentje daarvoor in de plaats zetten die de taal niet eens spreekt. Dan zie ik liever dat een klein deel van die 9 miljoen wordt geherinvesteerd in een talentvolle speler. Het gaat financieel vrij goed met de club, zeker als we Van Der Wiel ook nog verkopen. Dan kun je wel een klein bedrag uitgeven aan een speler als Nuytinck die tenminste zorgt voor enige zekerheid (hij heeft al ervaring als speler van NEC en Jong Oranje, en spreekt tevens de taal). | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 00:21:39 | Dit is niet ok! |
| Michael25, aan wie verkopen we GvdW? Het lijkt me belangrijker dat Ajax het contract met GvdW zo snel mogelijk openbreekt en verlengt, anders loopt deze jongen volgend jaar gratis de deur uit! Nuytinck is natuurlijk van harte welkom wanneer hij financieel haalbaar is, ik denk overigens dat Ajax al goed bezig is met de aankoop van het TopTalent Boccara en de transfervrij gehaalde Lasse Schöne, Muniesa op huurbasis lijkt me een serieuze optie als CV en staat, nogmaals, de eigen jeugd niet in de weg! | ||
| Tangerine | 17 juli 2012, 00:38:17 | Dit is niet ok! |
| Ik vind dat Ajax goed bezig is met haar beleid. Wel heeft Ajax veel kwaliteit ingeleverd met de verkoop van Vertonghen. Voetballend en fysiek was het afgelopen seizoen ook niet best. Gelukkig waren andere clubs ook niet in goede doen. PSV heeft goed ingekocht en zijn favoriet. Daarachter komen Ajax en Twente. Ajax met frank de boer moet de tijd krijgen. De financiële huishouding moet eerst in orde komen. Daarna kan Ajax af en toe weer een gerichte aankoop doen. Voorlopig eigen jeugd of huurlingen. Wel zal geëist moeten worden dat het positiespel duidelijk verbeterd moet worden. Met of zonder Roemenen. | ||
| willo | 17 juli 2012, 00:45:34 | Dit is niet ok! |
| Ik ben het met Tangerine eens. Continuïteit is het belangrijkste. Dan is het geen noodzaak om ieder jaar kampioen te worden. Op lange termijn is er dan veel meer uit te halen als je nu een strak financieel beleid voert. Het gaat ook om het signaal wat je afgeeft. Bij welke club wil je spelen als jeugd spelertje? Als je talent hebt wil je toch een redelijke kans om het 1e elftal te halen. Straks spelen alle ak-tjes weer bij onze jeugd elftallen. Geen paniek het gaat helemaal goed komen. De 10 miljoen die Ajax zou kunnen uitgeven moet je nu lekker in je zak houden. Nu investeren in de jeugd. Als we het geduld kunnen opbrengen gaan we grote stappen maken. Misschien niet direct dit seizoen, maar over twee drie jaar. Dan heb je alles en iedereen op 1 lijn zitten en lever je ieder seizoen een a twee topspelertjes af van de buiten categorie. | ||
| 2 mei 2012 | 17 juli 2012, 00:46:00 | Dit is niet ok! |
| Of je geld wilt uitgeven of niet, deze speler zal het elftal niet kunnen dragen. Dan zie ik liever Blind, Boilesen of Denswil het met elkaar uitvechten en er sterker van worden, dan dat Muniesa wordt gehaald die juist deze jeugd in de weg staat! Nuytinck is een haalbare optie en een groot talent. Laat hem het op termijn met Denswil uitvechten. Voorlopig lijkt hij me de ideale speler om ons team te versterken. Mits voor een goed bedrag en een acceptabel salaris. | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 01:06:44 | Dit is niet ok! |
| Michael25, een speler die op huurbasis gehaald wordt zal de eigen jeugd nooit in de weg staan, daarom heet het ook huur en geen koop! In de RatRace van de Nederlandse Competitie betaald Ajax altijd de hoofdprijs wanneer Ajax wil shoppen bij de concurrent, of Ajax geld uit wil geven weet ik niet? Maar het lijkt me verstandiger dat Ajax momenteel de hand op de knip houdt en de lange termijnvisie blijft bewaken! | ||
| Tangerine | 17 juli 2012, 01:20:08 | Dit is niet ok! |
| @Tangerine, Ik denk dat Muniesa de voorkeur krijgt van De Boer, en dan staat hij dus wel degelijk Blind en Denswil in de weg. NEC is geen concurrent, Nuytinck wil daar vertrekken en de coach heeft aangegeven dat hij mag vertrekken. 2,5 miljoen bieden kun je allicht proberen. | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 01:36:33 | Dit is niet ok! |
| Nee, geen Boulahrouz aub, dat is zo´n beetje de slechtste speler die ooit het nederlands elftal gehaald heeft, wat een baggerback is dat zeg. | ||
| Goldmund | 17 juli 2012, 01:43:42 | Dit is niet ok! |
| Michael25, voor 2 of 3 miljoen en aanverwante salariskosten kun je het altijd proberen, maar je legt dan wel een speler voor een langere periode vast! Nogmaals, ik zie het probleem niet, bij het langdurig aantrekken van Nuytinck staat deze speler de ontwikkeling van Blind of Denswil wel degelijk in de weg, wanneer je Muniesa huurt voor een bepaalde periode kan de jeugd langzaam inschuiven en bespaar je op de transferkosten en het salaris, over een periode, van ongeveer drie jaar! | ||
| Tangerine | 17 juli 2012, 01:55:14 | Dit is niet ok! |
| Tangerine, Ik denk dat we hier niet uit gaan komen. Ik voorzie grote problemen, in de CL moet je in een split second een beslissing nemen. Als er dan een speler tussen staat die de taal niet spreekt ben je gevoelig voor communicatiefouten. Vleugelspelers van Barça huren lijkt me prima, maar een centrale verdediger die de taal niet spreekt lijkt mij echt een probleem. Dan zie ik liever dat Blind, Denswil of Boilesen een kans krijgen. Of Nuytinck ;) | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 02:26:43 | Dit is niet ok! |
| @Michael25: Ik snap niet helemaal hoe je concludeert dat het vrij goed gaat met onze club, financieel gezien. Vrij goed is natuurlijk ook een relatief begrip. Volgens mij hebben we de huishouding nog steeds niet op order, hiermee bedoel ik vorig jaar zouden we zonder championsleage en zonder een netto positief transfer resultaat flink negatief draaien. Daarbij komt nog dat we in onzekere tijden leven wat op verschillende plekken financiele onzekerheid bied. De extra crisis maatregelen aan de uitgaven kant, maar het kan ook (nog meer) effect gaan hebben op de inkomsten kant. Ik vind het allemaal zo makkelijk als mensen maar roepen dat we Narsingh of Nuytink gewoon (hadden) moeten halen en dat we er winst opmaken. | ||
| Pimicio | 17 juli 2012, 02:41:33 | Dit is niet ok! |
| @Pimicio, Ten eerste zeg ik niet dat we Narsingh hadden moeten halen, en ten tweede zeg ik nergens dat we winst maken op Nuytinck. Ik verwacht echter wel dat hij zich goed gaat ontwikkelen en een topper in wording is. Ten opzichte van vorig jaar zijn spelers met een topsalaris vertrokken (El Hamdaoui, Aissati, Bulykin, Vertonghen, Lodeiro, Silva, Ooijer) wat al zeker 7 à 8 miljoen scheelt. Dan heb zijn er ook nog transfersommen ontvangen voor Vertonghen en El Hamdaoui, wat ook nog 10 miljoen oplevert. Tel daarbij op de CL inkomsten (waarbij verwacht mag worden dat Feyenoord niet door de voorronde komt) en het gaat vrij goed met onze club. Dat er structureel iets aan de operationele kant moet veranderen lijkt me logisch, maar voorlopig kunnen we wel tegen een stootje. Die 4 miljoen eenmalige crisisbelasting kunnen we dus nog wel hebben, en tegen het doorberekenen van de politiekosten is maatschappelijk erg veel kritiek, ook buiten de voetbalwereld. Dat valt dus nog te bezien. Ik denk dat we het ons dus wel kunnen veroorloven om Nuytinck voor 2,5 miljoen aan te trekken met een salaris van 7 à 8 ton, want we hebben inmiddels voldoende transferinkomsten. | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 03:21:39 | Dit is niet ok! |
| Wat een reacties hier,massaal werd geroepen om jeugd de kans te geven.Nu krijgt iedereen een hartverlamming ,omdat het team wel erg jong en onervaren uit gaat zien. Nogmaals de markt is nog een hele tijd open en ik denk ook dat Overmars druk bezig is.Iedereen doet of dit het al is wat gekocht wordt,wacht en zie! | ||
| de keizer | 17 juli 2012, 06:04:43 | Dit is niet ok! |
| Ik begrijp niet waar Ajax mee bezig is. Ajax gaat het moeilijk krijgen met al die jonkies. | ||
| Margreet | 17 juli 2012, 07:08:04 | Dit is niet ok! |
| @Margreet: Heb je het over dezelfde jonkies die ons 2x op rij kampioen hebben gemaakt? | ||
| s0lidus | 17 juli 2012, 11:51:02 | Dit is niet ok! |
| @Michael25: De laatste opmerking over Narsingh en Nuytinck was niet specifiek voor jou bedoeld, maar heel velen lijken er zo makkelijk over te praten. Misschien begrijp ik je verkeerd maar voor mij zijn incidentele meevallers wat anders dan dat het financieel goed gaat met Ajax. Daar moeten we wat mij betreft naartoe werken. Stel Daley Blind had bij NEC gespeeld, vast links centraal in de verdediging, misschien had je voorgesteld om hem te halen. Op dit moment hebben we Denswil, Boilesen, Blind en Koppers voor de linksback en linkse centrale verdediger positie. Allemaal redelijk jong, talentvol. Wat voegt Nuytinck toe dat we er transfergeld en salaris aan moeten gaan betalen? | ||
| Pimicio | 17 juli 2012, 13:35:08 | Dit is niet ok! |
| @Pimicio, Boilesen is te blessuregevoelig, dus dat is geen zekerheidje. Denswil toont zeker veel potentie, maar heeft nog geen enkele ervaring op profniveau. Koppers en Dijks zijn linksbacks, blijft over Blind. Blind versus Nuytinck, dan kies ik voor Nuytinck, een fysiek sterke verdediger met enorm veel potentie en vergeleken met de rest al behoorlijk wat ervaring. Hij heeft de laatste seizoenen al 71 wedstrijden gespeeld voor NEC en is aanvoerder van Jong Oranje. Van de 9 (12) miljoen die we ontvangen hebben aan transfergeld en de 1,5 miljoen dat aan salaris is vrijgekomen kunnen we best Nuytinck voor 2,5 miljoen aanschaffen. Ik zie hem graag op termijn de concurrentie aangaan met Denswil. | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 13:56:03 | Dit is niet ok! |
| Mag ik even helpen herinneren, dat niet zo lang geleden hier de visie van Cruijff werd omarmd. We moesten met betere jeugd aan de gang. Dat kan natuurlijk niet al in één jaar. Dus zullen we moeten kopen als een dragende speler weggaat, maar liever aanvullen uit eigen jeugd. En er staat al wat eigen jeugd die er (bijna) klaar voor is en ervaring krijgen geldt voor iedereen. Niemand wordt met ervaring geboren. En Theo Janssen, Eyong Enoh en Toby Aldeweireld, zullen toch al wel een beetje ervaring hebben? Ik weet het natuurlijk niet maar het zou me niet verbazen als Lasse Schöne ee brok ervaring en rust mee gaat brengen. Maar als mensen hier om Bulahruz vragen: Daar zakt mijn broek vanaf, geen kwaliteit, geen mentaliteit. Heeft altijd gezegd dat hij te vroeg bij Ajax is gekomen op twaalf jarige leeftijd onhandelbaar. En nu al een paar jaar op zijn retour. Hadden we Ooijer wel kunnen houden. | ||
| Vak 119 | 17 juli 2012, 18:18:22 | Dit is niet ok! |
| @Vak 119, Ik stond ook niet te juichen van blijdschap toen Ooijer werd gehaald, maar wat bleek: de jongere spelers hadden een oudere speler met ervaring nodig om zich heen. We hebben nu nog meer jonge spelers, dus vanuit het punt van ervaring leek het mij verstandig om die jongen voor een of twee jaar vast te leggen. Hij is pas 30. Ooijer was pas echt op zijn retour; sterker nog, hij was bij PSV weggestuurd omdat hij te oud was. Zo zie je maar. | ||
| Michael25 | 17 juli 2012, 18:42:14 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
alderweireld amsterdam blind boer boerrigter boilesen christian coach contract cruijff daley dijks dortmund eriksen fans frank groningen hoesen international jong kampioen netwerk oranje overmars poulsen prijs psv rhijn schaal siem supporters twitter uitgeroepen uitshirt video vitesse