25 april 2012 Ajax.nl
Als Ajax landskampioen wordt, dan biedt de gemeente Amsterdam een huldiging aan op het ArenAPark. Dit heeft burgemeester Van der Laan besloten na overleg met de Vijfhoek, Ajax en de supportersverenigingen. Als Ajax kampioen wordt op 29 april of 2 mei, dan is de huldiging op donderdag 3 mei. Mocht Ajax op 6 mei kampioen worden, dan is de huldiging op de dag zelf.
Ajax Netwerk
Na goed overleg met de supportersverenigingen is gekozen voor het ArenAPark als locatie in plaats van een huldiging in het stadion zelf. Een huldiging in de buitenruimte heeft voor de supporters meer sfeer. Ook biedt het ArenAPark ruimte aan een grotere groep fans die bij de huldiging aanwezig willen zijn. Het ArenAPark en het aangrenzende deel van de ArenA Boulevard hebben een totale oppervlakte van circa 30.000 m², ongeveer even groot als de grasmat van het Museumplein. Er kunnen circa 80.000 supporters terecht, met eventueel ruimte voor overloop.
Ajax Netwerk
De afgelopen weken zijn door de gemeente in samenwerking met de Politie, Brandweer, GHOR, Ajax en de Amsterdam ArenA diverse scenario’s uitgewerkt voor een eventuele huldiging. Daarbij is er vanuit gegaan dat Ajax op 29 april, 2 mei of 6 mei kampioen kan worden.
Ajax Netwerk
Ajax kan komende zondag kampioen worden. Op die avond is het echter niet mogelijk om een huldiging te organiseren. Door Koninginnenacht is het volledige personeel van de politie en overige hulpdiensten al ingeroosterd. Ook geven vervoerders aan dat zij onvoldoende capaciteit hebben. Zij bereiden zich voor op Koninginnedag. Daarmee levert een huldiging op Koninginnenacht te veel veiligheidsrisico’s op.
Ajax Netwerk
Op woensdag 2 mei kan Ajax ook landskampioen worden. Deze wedstrijd in de ArenA begint echter pas om 20:00 uur. Een huldiging na de wedstrijd zou te laat afgelopen zijn om alle supporters nog met het openbaar vervoer naar huis te brengen. Ook kiest Ajax er dan voor om liever op de dag erna gehuldigd te worden. Mocht Ajax op 6 mei kampioen worden, dan is de huldiging op de dag zelf.
Ajax Netwerk
Het ArenAPark bevindt zich aan de ArenA Boulevard tegenover de ArenA, tussen de Heineken Music Hall en de Villa ArenA. Het ArenAPark is een nieuwe locatie voor commerciële, culturele of maatschappelijke evenementen en biedt een aanvulling op de HMH en Ziggo Dome.
| Nederland mag-niet land, zielig. | ||
| Notlupus | 25 april 2012, 16:21:00 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Prima plek lijkt me. | ||
| bolle2 | 25 april 2012, 16:25:14 | Dit is niet ok! |
| Jammer... niet te kort, duurt wel te lang. | ||
| ouderkerk | 25 april 2012, 16:26:30 | Dit is niet ok! |
| Uiterst treurige locatie. Tandje beter dan vak P2, maar niet te vergelijken met het Museumplein. Jammer dat de kleine horde, dronken, doorgesnoven en op-gepilde randdebielen het voor de rest hebben verpest. | ||
| Goldmund | 25 april 2012, 16:27:13 | Dit is niet ok! |
| @goldmund: Heb jij ervaring met die locatie. Onderbouw eens waarom het een uiterst treurige locatie is? | ||
| bolle2 | 25 april 2012, 16:31:48 | Dit is niet ok! |
| @Notlupus: Nederlanders-kunnen-zich-niet-gedragen-land bedoel je zeker. Tonnen schade aan het Setedelijk en tig gewonden; het resultaat van het vieren van de 3e ster. Je mag blij zijn dat het uberhaupt nog gevierd mag worden. | ||
| klaas Jan | 25 april 2012, 16:36:35 | Dit is niet ok! |
| Nou, daar komt natuurlijk geen hond op af als we zondag al kampioen worden. Sta je dan met z'n tienen op die kale vlakte... | ||
| Jorizzz | 25 april 2012, 16:39:49 | Dit is niet ok! |
| @klaas Jan In geen enkel land heb je zulke grote groepen mensen zonder een bepaald percentage debielen die onrust. Daar moet je als stad/staat goed tegen op treden. Hier in Nederland doen we dat niet, daar verbieden we alles gewoon, lekker makkelijk. | ||
| Notlupus | 25 april 2012, 16:41:59 | Dit is niet ok! |
| @notlulus: Wat wordt er dan verboden? Er komt toch gewoon een huldiging? | ||
| bolle2 | 25 april 2012, 16:43:25 | Dit is niet ok! |
| klote plek waar maar 10000 man kunnen staan. En wat die donderdag betreft. Lekker voor de mensen die gewoon moeten werken die dag. Pff | ||
| pierke | 25 april 2012, 16:48:33 | Dit is niet ok! |
| Iedereen snapt toch wel dat het niet op 29 april kan en ook niet op 2 mei om 22.00 's avonds? Of ben ik nou zo slim. En de locatie snapt toch ook iedereen wel. Dit is de beste locatie van de door de supporters zelf gecreerde alternatieven voor de binnenstad. Iedereen kan verder zijn eigen feestje vieren op het Leidse of Rembrandt de kroegen in de jordaan of de pijp of noord west of oost of in de provincies op 29 april of 2 mei. En die Van der Laan kan toch gewoon niet anders man, die moet er voor zorgen dat er geen dode vallen onder onschuldige toeschouwers (waaronder kinderen). Die man kwam al in de Arena toen hij nog geen burgemeester was en is gewoon een ajacied. Denk ff na mensen. | ||
| DePijpAdam | 25 april 2012, 16:51:17 | Dit is niet ok! |
| Lekker proefballonetje dit. Je gaat mij niet vertellen dat dat veld even groot is als het museumplein!!! 80.000 man ja? Gaat never nooit passen en hoe gaat dat in gods naam allemaal met de metro weer terug? | ||
| Appeljatteropdemarkt | 25 april 2012, 16:54:23 | Dit is niet ok! |
| @pierke: Als de huldiging om middernacht is, moeten de mensen de volgende dag toch ook gewoon werken? | ||
| bolle2 | 25 april 2012, 17:01:32 | Dit is niet ok! |
| @bolle2 Ik lees anders een verbod op spontane huldigingen (= gedonder want ongecontroleerd) op 29 april en 2 mei op straffe van het afblazen van de gehele huldiging. http://www.at5.nl/artikelen/80022/geen-ajax-huldiging-29-april-of-2-mei HooFdLeTTerS | ||
| Notlupus | 25 april 2012, 17:08:50 | Dit is niet ok! |
| @Notpulus: volgende keer mogen ze van mij de debielen van het Stedelijk afschieten net als die eikeltjes die elke keer op die geluidstorens klommen. Maar ja in zo'n land leven we niet. | ||
| klaas Jan | 25 april 2012, 17:12:50 | Dit is niet ok! |
| Zondag kampioen = alle ajaxsupporters koninginnenacht vieren in amsterdam, huldiging of niet. En tegen vvv kampioen is huldiging donderdagavond? Dan zullen er veel komen, dag erna en dan is de spontaniteit eraf | ||
| Punter | 25 april 2012, 17:15:07 | Dit is niet ok! |
| Goh, waarom zou de burgemeester dit nou doen? | ||
| gasenlicht | 25 april 2012, 17:15:47 | Dit is niet ok! |
| @gasenlicht Het gaat er niet om waarom de burgemeester dit besluit, dat snapt iedere jan-doedel. Het gaat er om dat vele mensen vinden dat je niet moet toegeven aan tuig. En dat gebeurt nu wel onder het mom van het algemeen belang. Hoe erg ook, ik zou dan nog liever op de dag zelf huldigen met inzet van het leger als de animal cops op zijn... | ||
| Jan_Weet_Hoe_Het_Moet | 25 april 2012, 17:21:59 | Dit is niet ok! |
| Wat zeikt iedereen zeg. Kijk bijv. naar Dortmund, krijgen de schaal pas na de laatste competitiewedstrijd. Gewoon huldigen bij de ArenA. Sfeer zal er heus wel zijn.. | ||
| Malle-co | 25 april 2012, 17:24:18 | Dit is niet ok! |
| Bij kampioenschap zondag gewoon lekker het Leidseplein op en feest vieren. En woensdagavond ook na de wedstrijd als het dan gebeurt. Wij bepalen zelf wel waar we feest vieren namelijk! | ||
| ZION | 25 april 2012, 17:50:28 | Dit is niet ok! |
| @jan-weet enz. Hoe wil je dit dan doen? Bij iedere tuin en woning een tank neerzetten? Het is triest maar de werkelijkheid is dat dit soort dingen gewoon niet meer kan. Vroeger was het op het Leidseplein, daarna toen het daar echt niet meer ging werd het het Museumplein en na de Arena waarschijnlijk de Maasvlakte. Maar laten we eerst die schaal maar met beide handen kunnen vasthouden. | ||
| gasenlicht | 25 april 2012, 17:51:23 | Dit is niet ok! |
| @bolle2 heb jij ervaring met die locatie? Onderbouw eens waarom dat een prima locatie is? | ||
| melle | 25 april 2012, 17:52:58 | Dit is niet ok! |
| Je zal bijna gaan hopen dat we pas op de laaste dag kampioen worden, een huldiging hoort op de dag dat je kampioen word! dan is iedereen er nog vol van. Ik denk dat die locatie op zich nog best wel gezellig kan zijn het is rond om de Arena de laatste jaren aardig op geknapt en vorig jaar op het Museumplein heb ik er ook niet meer veel van mee gekregen toen we er uiteindelijk waren naar een uur lopen. Maar nogmaal het tijdstip is echt lachwekend en je mag blij zijn als er uiteindelijk 20.000 man staat. | ||
| Willem410 | 25 april 2012, 18:01:46 | Dit is niet ok! |
| Als er rellen komen, of er vallen 4-5 gewonden, who gives a fuck! Dat staat toch niet in verhouding tot het geluk dat het houden van het feest op het museumplein geeft aan die tienduizenden? Utilisme heet dat, misschien niet bekend voor Van der Laan. Treurig figuur. | ||
| AmanInFull | 25 april 2012, 18:06:48 | Dit is niet ok! |
| Leuk n feestje door de weeks. Met mijn werk in ploegendienst kan ik het wel schudden een huldiging bij te wonen. Doe dan maar 06 mei, als we toch al moeten wachten op een feestje | ||
| zaza81rh | 25 april 2012, 18:11:47 | Dit is niet ok! |
| @Willem410: Ik heb een veel beter idee. Hou het huldigingsfeestje in Eindhoven. Hebben ze daar ook eens een kampioensfeestje. Ook leuk voor Driesje Mertens, want die had al tegen Feijenoord de kampioenswedstrijd toch gespeeld? Weten ze daar ook eens wat kampioen zijn is? Kan gewoon in het PiSVee stadion of het trainingscomplex plaatsvinden. Zal de gemeente geen bezwaar tegen hebben. De grond er onder is al gemeentelijk eigendom en als ze geen CL gaan spelen moeten ze wat er op staat ook aan de gemeente verkopen. Probleem opgelost. | ||
| Vak 119 | 25 april 2012, 18:30:44 | Dit is niet ok! |
| Jammer maar helaas. Met dank aan de aso's als Amanin Full die het ok vinden als er rellen komen en gewonden vallen. Daarom dus niet de 29e en niet in de binnenstad. Bedankt! | ||
| ajaxrl | 25 april 2012, 18:50:51 | Dit is niet ok! |
| Jammer dat het niet in de stad zelf is, maar verder geen verkeerde plek. Beter dan op P2 of in het stadion toch? | ||
| Martiniator | 25 april 2012, 19:00:13 | Dit is niet ok! |
| @AmaninFull er is hier maar 1 zielig figuur en dat ben jij! Ik zou je bijna toewensen dat jij tijdens zo'n huldiging om niets gemolesteerd en beroofd wordt! Dat is een groot aantal mensen, onder wie ikzelf, vorig jaar overkomen! Kijken of je dan ook zo bijdehand doet! | ||
| Gogme United | 25 april 2012, 19:00:19 | Dit is niet ok! |
| Ik ga niet opkomen voor dat stel gestoorden die er gingen knokken. Dat er fouten zijn gemaakt door de gemeente Amsterdam is ook duidelijk. Dat de huldeging ook stel randdebielen trok die nooit in de Arena komen lijk me ook duidelijk. Dat ik gogme niet echt mag is ook wel duidelijk. Maar hij is een Ajax supporter en hoort niet door stel debielen beroofd te worden. En nu de echte MAAR bij zo grote groep mensen met drank op zal er zeker dingen fout gaan en hier en daar een gewonde, gebeurd ook elke dag in het uitgangsleven in Amsterdam. Deze burgenmeester verbied het liefste alles en zal alles wat juist Amsterdam Amsterdam maakt verbieden. Dat krijg je met al die inport Amsterdammers die zo graag in Amsterdam wonen maar zonder enige last van de grote stad. | ||
| Osdorp-Punt | 25 april 2012, 19:20:39 | Dit is niet ok! |
| @gasenlicht Ik hou niet van geweld en ook niet van intimidatie. Dus dat ik voorstel om desnoods het leger neer te zetten zegt veel over mijn gemoedstoestand. Ik vind dat je niet mag buigen voor raddraaiers, zoals je ook niet met terroristen onderhandelt. Pak die kleine groep aan in plaats van ze te belonen. Want ik geloof er geen snars van dat die kleine groep bv bij winst op Twente rustig gaat wachten totdat ze van Vd Laan een halve week later mogen feest vieren op een parkeerdak. Nee, die gaan gewoon zondagavond de stad in. Tel uit je winst! Twee keer gezeik, waarvan minimaal 1x totaal niet onder controle... Maar goed, de wijze mannen hebben besloten. Ik hoop oprecht dat ik ongelijk heb... | ||
| Jan_Weet_Hoe_Het_Moet | 25 april 2012, 19:23:20 | Dit is niet ok! |
| Andere oplossing? Koninginnedag/nacht niet door laten gaan en verbieden.. Die datum slaat nergens op. Dus verplaatsen die datum naar 1 juli, omdat op die datum Ajax nooit kampioen zal worden en rond 30 april meestal wel. | ||
| Vak 119 | 25 april 2012, 20:07:23 | Dit is niet ok! |
| Dat noemen ze een anti-climax... | ||
| Weltmeister | 25 april 2012, 20:26:17 | Dit is niet ok! |
| @Gogme. Dan moet je wat terug doen en niet zo lopen miepen. Voetbal is een mannen sport. Waarom zou je zomaar over je heen laten lopen, of waar zijn je vrienden? Durven die ook niet in te grijpen. bij een huldiging van 100.000 man in de stad is het toch logisch dat er 4/5 man gewond raken? Nee, we leven niet in een perfecte wereld, word is wakker! | ||
| koning85 | 25 april 2012, 21:03:03 | Dit is niet ok! |
| @koning85: ik begrijp niet waar je de gore moed vandaan haalt om dit soort onzin te posten. Misschien was ik er wel alleen omdat m'n vrienden geen zin hadden in zo'n massaal evenement, maar ik kreeg een sms van m'n vriendin dat ze met d'r zoontje (7 toen) er naar toe ging. Dus ik dacht, leuk, ik ga ook ff. Tot ik in een grote groep snuivende randmongolen terecht kom, eentje de zak chips uit m'n handen trekt en op het moment dat ik zei 'hey, je kan het ook gewoon vragen hoor of je een chippie man' en die gast beukt direct m'n bril van kop (in tweeën) en een hele groep duikt direct op me, ze pikken geld uit m'n zak (niet veel maar toch), en op het moment dat ik snel doorga (sorry, maar ik ga niet in m'n eentje tegen zo'n hele groep vechten) zie ik dat ze de volgende al weer te pakken hebben. Die werd ook door een man of wat in elkaar getrimd, terwijl de rest openlijk coke/speed stond te snuiven. Zo ging het achter elkaar door! Daarnaast was er een hele grote groep met stadionverbod die al de hele dag op het Leidse aan het zuipen waren en daar ook rond liepen. Er liep iemand met een pistool te zwaaien en de Albert Heijn werd geplunderd. De politie kon er niets aan doen om escalatie te voorkomen. Het is echt niet normaal wat zo'n feest teweeg kan brengen. Je moet er niet aan denken dat ze door de hekken waren gebroken en achter het podium waren geraakt. Dan was het leed echt niet te overzien geweest! Dus voordat je nog een keer zo'n domme opmerking over mannensport maakt, denk dan een keertje na. Het had jou ook kunnen overkomen, met of zonder je vriendjes. En geloof me, ik heb nooit ruzie, ben ruim 1.90, dus niet echt iemand die snel spontaan klappen krijgt! | ||
| Gogme United | 25 april 2012, 21:32:34 | Dit is niet ok! |
| @gogme, Je wint het niet van die leeg hoofden. Discussie met deze eikels is zinloos. Ik ben het roerend met je eens. | ||
| marsan | 25 april 2012, 21:42:02 | Dit is niet ok! |
| Gogme;Laat die leeghoofden toch kletsen...! | ||
| Weltmeister | 25 april 2012, 21:47:30 | Dit is niet ok! |
| Als ik het goed heb gecheckt is het gebied op en rondom Arena Park de helft kleiner dan het Museumplein dus hoe men daar 80.000 man kwijt wil is mij een raadsel. Lijkt me weer een verkeerde inschatting... | ||
| rollermanskunk | 25 april 2012, 21:51:45 | Dit is niet ok! |
| Jammer, maar er is geen remedie tegen idiotisme, vandaar dat we met elk feestje dat we in deze stad nog krijgen blij moeten zijn. Overigens ga ik welke dag dan ook Ajax kampioen wordt zelf wel feesten. | ||
| Rawkus | 25 april 2012, 22:08:18 | Dit is niet ok! |
| @marsan en @weltmeister, dank je wel. Jullie hebben gelijk, discussie is zinloos. Maar ik word altijd een beetje opstandig als provinciaaltjes mij gaan vertellen hoe mijn burgemeester zijn beleid in mijn stad moet voeren... On topic: het zou alleen heel druk kunnen worden als de beslissing pas in de laatste wedstrijd valt. Anders zie ik weinig problemen en is die lokatie helemaal zo slecht nog niet. Veel parkeerplaatsen, stations en noem het maar op. Dan kan Ajax zelfs de ArenA opengooien om mensen daar naar Vitesse uit te laten kijken... | ||
| Gogme United | 25 april 2012, 23:21:54 | Dit is niet ok! |
| @gogme Ik maakte aardig wat huldigingen mee en maakte nog nooit mee wat jouw is overkomen. Hoewel klote voor jouw is het natuurlijk geen gewoonte bij een huldeging. De saaiste was toch wel die op de parkeerterrein van de Arena. Wat mijn betreft is het enkel nog het leidse of museumplein, voorkeur voor leidse en hoewel het daar in het verleden ook uit de hand liep is het och de beste plek. Tegenwoordig hangt de hele omgeving van het leidse vol camera's en dan pak je achteraf zo de rotte appels eruit. Kan het niet dan maar de eerste thuiswedstrijd de huldeging in de Arena en klaar. | ||
| Osdorp-Punt | 25 april 2012, 23:25:53 | Dit is niet ok! |
| We zijn pas kampioen als we die schaal met 2 handen vast hebben om in de termen van de Boer te spreken. Waar we het feest hebben maakt niet uit. | ||
| Wayout | 25 april 2012, 23:52:47 | Dit is niet ok! |
| Beste Osdorp, bedankt voor je toch wel bemoedigende woorden. Ik maakte ook een groot aantal huldigingen mee, weet ook dat ze in het verleden ook al een paar keer behoorlijk uit de klauwen liepen, maar wil vooral zeggen dat ik echt schrok vorig jaar. Dat was overigens nog voordat ik zelf slachtoffer werd, het was me allang opgevallen dat er heel veel mafkezen rondliepen, ik zag meisjes van 16 (of zoiets) openlijk coke snuiven, heel veel grote pupillen en bedacht me dat de 'jeugd van tegenwoordig' wel heel gewelddadig is geworden. Dat is nou eenmaal de tendens en precies de reden dat ook grote evenementen met koninginnedag geweigerd worden. Dat heeft niets met de vermeende lafheid van onze burgemeester te maken, maar alles met de verhuftering van de maatschappij. Als je ziet hoeveel mensen er op Wilders stemmen, dan zegt dat genoeg denk ik. Of laten we anders Carlo Picornie noemen. Hij maakte de tijd mee waarin iemand die was neergeslagen met rust werd gelaten. 15 jaar later sloeg de jongere garde met onder andere een hamer net zolang op hem in tot... | ||
| Gogme United | 25 april 2012, 23:52:48 | Dit is niet ok! |
| @gogme Het gore lef?! Ik dacht dat je in Nl gewoon je mening mocht geven... Oke het had wel wat genuanceerder gemogen, maar dadelijk loopt die groep snuivende pannenkoeken ook gewoon rond op Arenapark. De kunst is blijkbaar om uit hun buurt te blijven. En bespaar me volgende keer alsjeblieft dat gelul van waar ik het gore lef vandaan haal. Osdorp-Punt verwoord mijn gedachte prima. | ||
| koning85 | 25 april 2012, 23:56:18 | Dit is niet ok! |
| @gogme Ik heb Carlo persoonelijk meegemaakt en daarom is me boosheid ook nooit verdwenen dat juist hem dit overkwam. Zijn grootste wapen was een paraplu en dat was het wel. En ja er lopen steeds meer gekken rond. Dat is geen supporters probleem maar een maatschappelijke want denk dat we ook wel eens zijn dat veel gasten aanwezig waren die je nooit zie bij Ajax maar er gewoon waren om te rellen. Net als konningendag steeds meer een feest is geworden voor de boeren om zich uit te leven in Amsterdam. Over wilders kan ik enkel maar het met je eens zijn, eng zelfs maar dat losde wilders gelukkig nu zelf op :) En laf van de burgenmeester vind ik het wel, het is toegeven aan wat debielen, zodra een willigkeurige staatshoofd op bezoek komt zetten ze ook gebieden af en kom je enkel erin na controle. Zet omgeving museumplein af en laat enkel redelijk nuchtere mensen toe en gebruik meer camera's. en NEE ik ben tegen bigbrother maar beter dan toegeven uit angst voor paar gekken die het komen verpesten. Dat er dan ook wel hier en daar een klap zal vallen zal best maar zo uit de hand lopen gebeurd niet meer. | ||
| Osdorp-Punt | 26 april 2012, 00:18:41 | Dit is niet ok! |
| @koning85: ja het gore lef! Als jij dit soort gedrag normaal vindt en loopt te bagatelliseren ben je wat mij betreft geen knip voor de neus waard en gun ik je precies zo'n behandeling als vele mensen vorig jaar is overkomen. @Osdorp: ook ik heb Carlo nog persoonlijk meegemaakt en je hebt gelijk, het is een maatschappelijk probleem, net zoals Koninginnedag inderdaad. Maar ja, als je dat inziet, dan zul je ook kunnen begrijpen dat een burgemeester dan weinig andere keuze heeft. Want het is natuurlijk leuk om alles vol camera's te hangen, maar als je dan weet dat Ajax en Aegon vorig jaar een kwart ton over hadden voor de huldiging en de gemeente Amsterdam dus alle andere kosten voor haar rekening moet nemen dan kun je je afvragen of het dit wel waard is. Voor je het weet betalen we volgend jaar 2 x zoveel gemeentebelasting, omdat de rest van NL te pas en te onpas hier de boel af komt breken . | ||
| Gogme United | 26 april 2012, 00:28:55 | Dit is niet ok! |
| @gogme Bij een stad als Amsterdam horen nu eenmaal sommige dingen en tsja de spreekwoord gaat niet enkel de lusten maar ook de lasten. Ajax zorgt voor uitstraling ver buiten de grenzen voor Amsterdam, als dan voor elke buitenlandse gast de halve stad afgezet kan worden dan zeker als Ajax kampioen wordt. Amsterdam geeft meer geld uit aan reclame voor de stad dan zo huldeging kost(nuja afgelopen keer was wel iets te duur:) Maar Ajax moet zelf net als de supportsgroepen een punt afgeven door te zeggen dat er dan maar geen huldeging komt buiten de Arena. Rot voor de mensen die er niet bij waren maar ach de wereld vergaat niet, 30 was speciaal maar bij 31 zal ik niet het zo erg vinden. Achja buiten "Cruijff" zitten we wel redelijk op 1 lijn :p Maar blijf vinden dat juist een stad als Amsterdam nooit moet toegeven aan wat gekken die iets verpesten voor een Club als Ajax en 99900 supporters die niet komen om te rellen | ||
| Osdorp-Punt | 26 april 2012, 00:51:12 | Dit is niet ok! |
| @Osdorp, ja Amsterdam geeft veel uit aan reclame voor de stad. Maar ook heel veel aan Ajax, denk aan al die Europese wedstrijden waar gigantisch veel politie inzet aan te pas moet komen. En je kunt je afvragen of zo'n 'feest' als vorig jaar nou echt goede reclame is voor Amsterdam, zeker als je het vergelijkt met de evenementen rond het WK (huldiging, wedstrijden live op Museumplein). En nee, je moet het niet laten verpesten door een paar sukkeltjes, maar ga er maar van uit dat de echte Ajaxfans toch wel komen naar dat veld naast de ArenA, maar die etterbakken vinden het misschien net te ver weg (plus dat een groot deel stadionverbod heeft en daar dus niet mag komen toch?). Dus heb je een mooi feest met voldoende parkeerplaatsen voor fans uit den lande, er zijn twee stations en je kunt na afloop nog naar de film ook! Prima toch? | ||
| Gogme United | 26 april 2012, 08:45:57 | Dit is niet ok! |
| Goh hoe doen ze dat straks in Madrid, Turijn, Manchester, Brussel over Turkije en Griekenland maar niet te spreken. Politie kost geld inderdaad maar A) het is de functie van de politie en B) wel eens aan gedacht wat de overheid/gemeente vangt aan belastinggelden (zo'n 20 thuiswedstrijden gemiddeld 45.000 man is 900.000 x 25 = 22.500.000 (daarvan btw), dan de verkoop er omheen en dan 15 miljoen winst maken maal gemiddeld 20% VPB. De werkgelegenheid voor het kantoorpersonneel. Alles bijelkaar zeker 25 miljoen. Idem voor andere clubs. Oftwel oeverloos links gezeik is het en Amsterdam maakt zich belachelijk als hoofdstad. | ||
| dubbel2010 | 26 april 2012, 09:25:27 | Dit is niet ok! |
| @dubbel2010: Daar kan ik je als inwoner van Spanje wel antwoord op geven.Hier hebben we de Guardia Civil, die hoeven dit soort chapusjonnies alleen maar aan te kijken en ze verdwijnen al in hun schulp. De Guardia heeft een reputatie die nog stamt uit het Franco tijdperk die misschien niet goed valt te praten, maar er is wel heeeel veel resect voor de Guardia. Er is sowieso hier in Spanje veel meer respect, ook voor elkaar en elkaars eigendom.En ja, ook in Spanje wordt gesnoven en gepild alleen dat gebeurt niet in het openbaar omdat er 3 jaar op staat. Dat de gevangenissen hier geen hotel zijn is ook bij iedereen bekend, en daar heb je nu al een aantal redenen die in (sorry dat ik het zeg) Fabeltjesland niet aanwezig zijn. Alles mag, alles moet kunnen. Daarom worden mensen door een stelletje imbicielen om niets in elkaar geslagen, afgetuigd etc. In Spanje is er nog nooit een stille tocht tegen zinloos geweld geweest omdat het hier niet voorkomt, terwijl Spanje uit 6 keer zoveel inwoners bestaat dan NL. In NL zijn er gemiddeld 2, 3 keer per jaar stille tochten na weer een slachtoffer van zinloos geweld? Dan hoor ik sommige mensen zeggen dat Spanje een politiestaat is, nou laat mij dan maar in een politiestaat leven want ik hoef niet bang te zijn voor een stelletje snuivende toekomstige tbs'rs. Overigens is er in Spanje wel veel meer politie dan in NL, maar dat werpt dus wel vruchten af in tegenstelling tot wat de linkse politieke elite iedereen wil doen laten geloven. | ||
| Stratus | 26 april 2012, 10:01:40 | Dit is niet ok! |
| Dank je wel @Stratus voor je verhelderende commentaar. De heer @dubbel2010 heeft zijn mond vol van belastinginkomsten, maar ik neem aan dat jij het er ook niet mee eens bent dat we van te voren een gigantisch bedrag gaan uitgeven aan een evenement dat op voorhand onbeheersbaar is omdat er zo veel verkeerde types op af komen dat je bijna 1000 man hulptroepen en tonnen aan technische ondersteuning nodig hebt om alles in goede banen te leiden. Dan kun je inderdaad beter die huldiging op een terrein naast de ArenA houden. En waarom ook niet? Ajax speelt daar toch? Ze spelen toch ook niet op het Museumplein? De ArenA hoort toch bij Amsterdam? | ||
| Gogme United | 26 april 2012, 10:21:10 | Dit is niet ok! |
| @Stratus: Prima, Ajax dus niet in Eindhoven laten huldigen maar in Spanje, kan ook. Hoewel: Bloedlink eigenlijk, want misschien lijven ze dan gelijk alle Ajax spelers in, na de dramatische prestaties van Barcelona en Madrid? Maar je hebt gelijk, hier pakken ze het zooitje niet aan en daardoor ontstaat iedere keer weer die rotzooi. Ik was eens in Spanje, mooi weer, beetje vrolijk, biertje op, lachen, verder niks. Kwam een Guardia op me af: "A la Playa". Laten zich dus al zien voordat ze denken dat er iets uit de hand gaat lopen. | ||
| Vak 119 | 26 april 2012, 13:15:37 | Dit is niet ok! |
| Nu verblijf ik graag in Barcelona en kom er dus ook vaak voor een weekend en een wedstrijd meepakken. Nooit gebeurde me in amsterdam iets en in Barcelona wel. Zal wel zijn dat ik toerist ben :) Ook ben ik daar zelden zonder dat er wel een demonstratie is en ja dan toch wel mee wat vuurwerk richting politie. Ook is de huldiging/feest van Barconla zelden zonder diverse gewonden en bijbehorende geweld. Kortom ja Guardia Civil heeft meer respect en treed inderdaad sneller op, sneller of harder wil ik niet echt zeggen want de ME in nederland kan er ook wat van en je moet natuurlijk in deze de vergelijk trekken tussen de ME en de Guardia Civil. De straffen in Nederland zijn ook best hoog tegenwoordig(nederland hoort bij de strengste van europa kwa straffen) En dan de gevangenis, ja bestaat meer meningen over, nederlanders die nooit een gevangenisstraf hadden hoor ik vaak zeggen dat we luxe hotelkamers bezitten. Buitenlanders zeggen weer dat nederland juist soort isoleercellen bezitten. Verschil? zie joran van de sloot, die zit elke dag met open cel en leeft met lief en leed te delen met een groep medegevangen. In nederland mag je bijna 23 uur per dag allen zitten. Dat wat jarenlang en dan kan ik best begrijpen dat een joran denkt ik zit nu beter. Maargoed ik reageer infeite op dat Spanje verhaal en daar zijn rellen bij een huldeging meer gewoonte dan een uitzondering. | ||
| Osdorp-Punt | 26 april 2012, 14:15:47 | Dit is niet ok! |
| En ja, er zijn natuurlijk fouten gemaakt door de gemeente vorig jaar. Die moesten in feite een heel programma in een week in elkaar draaien met een hoog risico dat alle kosten zouden verdampen... Twente had immers aan een gelijkspel genoeg en won een week eerder nog in de bekerfinale. Maar als ik lees dat al voorafgaande aan de wedstrijd het Leidseplein vol stond met een grote groep fans met stadionverbod, die toen al in kennelijke staat waren en dat hele groepen jongeren uit Noord-Holland (waar het hoogste percentage comazuipers woont las ik gisteren) en andere omringende provincies naar Amsterdam togen na de wedstrijd, dan had je op je vingers na kunnen tellen dat het mis zou gaan. Het viel achteraf 100% mee schijnt het, want als de politie echt had ingegrepen, of de heren echt onder het podium in de 'VIP zone' terecht waren gekomen, maar het is zo langzamerhand gewoon niet meer te doen om zo'n evenement te organiseren. Zie ook Koninginnedag, rondritjes van een motorclub en ga zo maar door. Helaas, maar het is gewoon niet anders. Zelfs jeugdwedstrijden tussen Ajax, Feyenoord en zelfs al andere clubs kunnen niet meer. Bij amateur wedstrijden valt bijna ieder weekend wel een paar zwaargewonden. Zolang het volk zich niet kan beheersen en gedragen, zal een burgemeester zulke besluiten moeten nemen. Mijn zegen heeft ie! Hoe jammer het ook is. | ||
| Gogme United | 26 april 2012, 16:38:34 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
alderweireld babel barcelona blind boer boerrigter boilesen christian coach contract cruijff daley dijks dortmund eriksen fans fischer frank groningen hoesen international jong kampioen moisander netwerk oranje overmars poulsen prijs psv rhijn schaal siem supporters twitter uitgeroepen uitshirt video vitesse