12 mei 2010
In de nieuwe uitgave van Voetbal International laat Martin Jol weten gemengde gevoelens te hebben over de kwestie Vertonghen. "Het valt niet goed te praten wat Jan heeft gedaan, maar mensen moeten het wel in perspectief zien. Als je ziet wat voor dreigmails we voor de finale vanuit Rotterdam hebben ontvangen, wat Demy de Zeeuw weer over zich heen kreeg en de frustratie binnen de groep over hoe Feyenoord tegen FC Twente speelde. In andere stadions heb ik dit seizoen veel schokkender dingen gehoord dan wat Jan riep."
| Helemaal gelijk Jol. Ik kon de""kk" scheldwoorden tijdens stille momenten gewoon p mijn tv horen tijdens ingooien en corners van Ajax spelers. | ||
| JohnnyRio | 12 mei 2010 om 19:11:53 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Niet naar andere kijken! Zwaktebod. Als iedereen in het water spring, etc. Staat op zich, kan niet, dus straf. Maar 2 is teveel. 1 wedstrijd scorsing door eigen club opgelegd lijkt mij volstaan. | ||
| Viper27 | 12 mei 2010 om 19:16:39 | Dit is niet ok! |
| Je moet elke straf in perspectief zien, dat heet jurisprudentie. Dus je moet wel degelijk naar anderen kijken. Gelijke gevallen dienen gelijk gestraft te worden. | ||
| Juichtoon | 12 mei 2010 om 19:35:45 | Dit is niet ok! |
| Jol heeft helemaal gelijk! | ||
| BrutalAjacied | 12 mei 2010 om 19:38:22 | Dit is niet ok! |
| @ Viper: Mijn mening is toch echt anders. Je bent Jan straks 2 wedstrijden kwijt door dit geintje. Je moet zulke dingen juist in perspectief bekijken door geen buitenproportionele sancties te krijgen bij het ene, en geen sancties bij het andere. Goed dus van Jol. | ||
| Gabri 18 | 12 mei 2010 om 19:40:25 | Dit is niet ok! |
| Het lijkt me inderdaad ook meer dan terecht dat Jol een uitspraak van een speler na zo'n beladen duel vergelijkt met mailtjes en uitspraken van supporters. Als hij dan toch wil vergelijken, gelukkig roepen de Ajax-supporters nooit iets over hun tegenstanders of de supporters daarvan.. | ||
| dutchcamel | 12 mei 2010 om 19:59:05 | Dit is niet ok! |
| 1 wedstrijd schorsing is wel gerechtvaardigd denk ik voor zulke uitspraken , snap zijn frustratie wel maar kon t beter niet zeggen. Alleen voor de JC schaal geschorst en dan de competitie gewoon meedoen | ||
| JOPIE1313 | 12 mei 2010 om 20:15:16 | Dit is niet ok! |
| Tsja.. en misschien heeft Jan wel een vriendin die ergens last van heeft in haar schaamstreek.. en misschien wilde hij dat leed van zijn vriendin gewoon met ons delen, door te zeggen: 'Het zijn maar k*tk*kkerl*kken.... lieve schat'...Je zou ze de kost moeten geven bij de KNVB die ook last van dit soort ongemakken hebben. | ||
| Sideliner | 12 mei 2010 om 20:15:22 | Dit is niet ok! |
| Kijk nog ff die huldiging terug: Jan is een flink eind van het pad af, behoorlijk tipsy van het bier na de wedstrijd en in de bus. Niet toerekeningsvatbaar lijkt me. Even vermanend toespreken dus, "niet meer doen he!" en verder met de orde van de dag. | ||
| 4NKoen | 12 mei 2010 om 20:25:41 | Dit is niet ok! |
| Fout is fout, als jij dronken op je fiets staat en je rijd ergens tegen aan ben je fout. dan zeg je ook niet iedereen drinkt een glaasje en stapt dan op de fiets, Het is een feit: Jan is fout, (ook al zijn anderen dat ooK) als je foutbent hoor je gestraft te worden. 2 wedstrijden kan k meeleven mits het eentje van de JC schaal is. | ||
| lacroix | 12 mei 2010 om 20:41:01 | Dit is niet ok! |
| Ik ben het helemaal eens met Jol maar ja, de KNVB heeft gewoon een pik op Ajax... | ||
| Danny de Ajacied | 12 mei 2010 om 20:48:30 | Dit is niet ok! |
| Jan is gewoon een sukkel die zich en andere door domme uitspraken in de problemen brengt. Voor onze vrienden uit Rdam is dit voor de volgende wedstrijd weer aanleiding om van leer te trekken dat vervolgens weer aanleiding is voor onze supporters weer richting hun dingen te roepen/doen en zijn we weer verder afgegleden. Voor je het weet staat men weer tegenover elkaar langs de snelweg met een hamer elkaars hersens in te slaan. | ||
| zaadstengel | 12 mei 2010 om 20:58:42 | Dit is niet ok! |
| De enige sukkel hier is op dit moment ene zaadstengel, heb jij nog nooit iets doms gedaan in een bezopen bui? Hij heeft zijn excuses gemaakt, waarom dan nog 2 wedstrijden schorsen? De straf is zwaarder dan 5x iemands achillespees verrot trappen = 5 x geel= 1 wedstrijd schorsing, beetje veel niet en dat voor 1 kreet. daarnaast het was een Ajaxfeest en niet tijdens een voetbalwedstrijd of KNVBevement. Wat heeft de KNVB er dan mee te maken? Als Jol in bezopen toestand op een besloten feestje, Kessler een boerenhomo noemt en iemand klikt dit door naar de KNVB, wordt hij dan ook geschorst? Nog ff dan mag niemand meer ook maar iets zeggen, behalve dat haventuig, die mogen blijven gillen van H... H..... J.... aan het .... en Neuzen, helemaal niet in amsterdam etc etc, Die schijnheiligen jankplanken uit 010, zijn zelf de ergste met provoceren, begonnen daar indertijd in Beverwijk al mee en daar zijn er een hoop nog steeds wat trots op, op wat toen is gebeurt en wij mogen ondertussen niets, zelfs niets meer zeggen? | ||
| Rob070 | 12 mei 2010 om 21:19:18 | Dit is niet ok! |
| Schelden is een zwaktebod. Jammeren dan ben je een oud wijf. | ||
| fen | 12 mei 2010 om 21:21:51 | Dit is niet ok! |
| @Martin Jol: Vertonghen representateert de Ajax-selectie. Die randdebielen die domme dingen in het stadion roepen, bedrijgen etc. niet. Die representateren (een soort) voetbalsupporters. | ||
| rentokill | 12 mei 2010 om 21:31:04 | Dit is niet ok! |
| Twee wedstrijden vind ik ook wat overdreven. Maar kunnen we nou eens ophouden met naar andere supportersgroepen/spelers te wijzen en wat die wel niet geroepen hebben. Laten we eens proberen om onze eigen verantwoordelijkheid te nemen ipv dat calimerogedrag waar we wij zo'n hekel aan hebben. Wij zijn Ajax! | ||
| herrie | 12 mei 2010 om 21:38:11 | Dit is niet ok! |
| Wat een onzin van de schrijvers hierboven die steeds maar weer roepen dat we niet naar anderen moeten kijken. Dat zeiden mijn leraren op de lagere school ook als ik met 1 onvoldoende een zomertaak meekreeg, terwijl andere leerlingen met 3 onvoldoendes gewoon zonder taak overgingen naar de volgende klas. De regels gelden voor iedereen en je kan niet als er 4 soortgelijke situaties gebeuren, alleen de Ajax-speler schorsen. Dan is het logisch dat daar reacties opkomen. Dat heeft niets met calimero te maken, maar is gewoon een objectieve waarneming. Van mij hoeft bovendien ADO niet geschorst te worden. Wat mij wel irriteert is dat blikt dat de geweldige feyenoordsupporters achteraf helemaal niet zo gewldig waren en dat er weldegelijk walgelijke liedjes en leuzen gezongen zijn en dat de gehele pers maar blijft volhouden hoe geweldig de feyenoorders zijn. Op het feit dat Feyenoord niet het fatsoen heeft om Ajax te huldigen zegt Been dat dat wel te begrijpen is door de teleurstelling. Wat had feyenoord dan verwacht? Dat ze eventjes de beker zouden pakken na de wedstrijd in Amsterdam? En dan mag Vertonghen zijn emoties niet laten gaan? En dan wordt er daarna nog gezegd in de pers dat Ajax er älles aan gedaan heeft"om het verborgen te houden. Wat een onzin!! Het was op nationale TV!! Die avond heb ik het wel dertig keer gezien. Dat is allemaal stemmingmakerij tegen Ajax, maar dat is zeker ook weer calimero gedrag. | ||
| peter de realist | 12 mei 2010 om 22:09:59 | Dit is niet ok! |
| Ajax moet zich hiervan afzijdig houden: Gelijke monniken, gelijke kappen! | ||
| kingmos | 12 mei 2010 om 22:44:01 | Dit is niet ok! |
| @peter de realist. Erg realistisch ben je niet. Het massaal leeglopen van de kuip was natuurlijk te verwachten. Wat had jij dan verwacht? Zou ajaxpubliek wel zijn blijven zitten bij bekerwinst van Feyenoord in de Arena? Het afdwingen tot twee wedstrijden was sowieso al belachelijk maar Ajax greep dit buitenkansje met twee handen aan. Tel daarbij op dat de weg naar de finale een formaliteitje was, kun je afvragen wat deze beker nog voorstelt. Dus de frustratie van Jan Vertonghen was erg ongepast. Ajax liet hier een geweldige kans liggen om aan de media te laten zien daadkrachtig op te treden tegen dit soort kleutergedrag. Dit zou de club gesierd hebben. Maar nee hoor.. niks van dit alles. Ajax heeft 3 miljoen aanhangers en 10 miljoen tegenstanders. Hoe zou dat toch komen… | ||
| GerardW | 12 mei 2010 om 22:59:09 | Dit is niet ok! |
| Gewoon accepteren of voor 1 wedstrijd gaan. Straf moet hier, Jan heeft een voorbeeldfunctie en moet zich daarnaar gedragen. Niks roepen over andere spelers of supportersgroepen en al helemaal niet roepen dat de knvb anti-ajax is. Laat dit waardeloze gedrag alsjeblieft over aan de rest van de clubs in Nederland. Het is niet Ajax-waardig. Oleguer vangt het gemist van Jan wel op. | ||
| Ajaxajaxfan | 12 mei 2010 om 23:47:02 | Dit is niet ok! |
| Omgekeerde wereld hier! Alle moraalridders vergeten waar het echt overgaat. Het falen van overheid en KNVB om de sociale verhoudingen met betrekking tot het voetbal onder controle te krijgen. Door de lakse en slecht geïnformeerde overheid is er nog geen voetbalwet en daar gaat het mis, Niet bij Jan. Het moet mogelijk zijn om bij de enige broedertwist die Nederland rijk is een sportieve weerzin te hebben. Zeer milde en plagerige uitlatingen zoals Jan deed worden door normale mensen onder normale omstandigheden met een grijns afgedaan. Dan zijn er weer kortzichtige die beweren dat de realiteit nu eenmaal zo is, maar dan blijft bij deze discussie het zwaartepunt liggen bij het politieke onvermogen. Ik kom bij mijn zeer goed betaalde baan aan op kantoor en hoor nadat twente kampioen werd, 'helemaal niets in amsterdam'. Ik grijns en verwijs hun waar hun club staat. Later bij de koffieautomaat kom ik hen tegen en zeg; he k*tk*kkerlakken, waarop smadelijk word gelachen en ik al weglopend nog wat vriendelijke verwensingen krijg toegeworpen en ging zitten en dacht zo hoort het! | ||
| vinnie06 | 13 mei 2010 om 01:46:05 | Dit is niet ok! |
| Hallo Ajax liefhebbers! Ik vind dat hij veel te zwaar gestraft wordt! en ik ben zelf een vrouw en 1 uit Rotterdam Woon nu dan wel in het rustige Drenthe en ga altijd trouw met onze seizoen kaarten naar Ajax! Kijk eens hoe Feyenoord zich heeft gedragen! of misdragen? De echte kampioen is voor mij toch Ajax, alleen het doel saldo al! Groetjes van Saskia | ||
| Saskia | 13 mei 2010 om 03:09:10 | Dit is niet ok! |
| Tis toch gewoon erg onhandig (to put it mildly) van Vertonghen? Je kan moeilijk beweren dat hij niet weet hoe gevoelig dit binnen en buiten het voetbal ligt. Maar gebeurd is gebeurd dus en als je die gevoeligheid wegdenkt is het nou niet bepaald een vergrijp waar je levenslang voor moet krijgen. Dus, door het stof, afhandelen - doet ie keurig - sanctie accepteren want je wil er van af (dat schijnt weer niet te lukken) en doorgaan. Zand erover noemen ze dat geloof ik. Ik vind dat beroep echt oliedom, daarmee rek je alleen maar, zie je Jan nog 10x - overigens keurig toonvast - op tv zn liedje zingen en zinkt het nog dieper in het geheugen van de concurentie. En aangezien die, net als een deel van onze lastpakken, niet bekend staan om hun gevoel voor nuance, levert het alleen maar gezeik op en kost het energie... Tschuss | ||
| Owl | 13 mei 2010 om 05:23:46 | Dit is niet ok! |
| Ideetje.... als iedereen die zelf voetbalt de volgende keer in het stadion met zijn EIGEN voetbalshirt (het liefst met Naam op de achterkant zodat de knvb het makkelijk heeft)uit volle borst het zelfde lied zingt en dan kijken wat de knvb gaat doen. Als ze dan niets doen (wat 99% zeker lijkt) kunnen ze Jan niets maken. Dat heet dan Marchanderen.Zodat Jan vrijgepleit kan worden. en eeeeh als we dan wel een schorsing van twee wedstrijden krijgen weten we in ieder geval dat de knvb een hoop extra werk heeft, kunnen wij ook gezellig een pintje pakken. Ik zie alleen maar voordelen. (nb voor de azijnpissers zonder humor....laat svp de reacties maar achterwege) | ||
| PCKNALLER | 13 mei 2010 om 07:23:21 | Dit is niet ok! |
| KNVB jullie moetten niet zo zeuren het mag zoveel niet,het zijn toch kakk-erlakken | ||
| matanywae | 13 mei 2010 om 08:01:01 | Dit is niet ok! |
| @ matanuwae, zucht, jij bent volgens mij niet veel slimmer dan een kklak. Jammer dat Jol zo reageert. Hij heeft natuurlijk gelijk dat anderen dit ook doen en dat er bij feyenoord ook veel gebeurde. Maar dat is het juist, begin bij jezjef. Ajax moet Vertongen aanpakken, dit is een zwaktebod en inderdaad weer een reden voor een tegenprestatie bij de mongolen bij de tegenpartij. En inderdaad, de politiek blijft in gebreken, maar Ajax is te scheiterig om zelf iets te doen, om haar eigen supporters aan te pakken, laat staan spelers. Super mooie uit shirts trouwens... | ||
| pietschrijvers | 13 mei 2010 om 09:09:14 | Dit is niet ok! |
| Jan heeft van Ajax een boete gekregen van €10.000. Is genoeg gestraft. | ||
| cmittendorf | 13 mei 2010 om 09:19:32 | Dit is niet ok! |
| @Rob070: Jan stond met de KNVB Beker boven zijn hoofd dit te roepen in het openbaar!! Dus de KNVB heeft er alles mee te maken! Daarnaast zal je zien dat de volgende wedstrijd tussen ajax en onze vrienden uit Zuid aangegrepen wordt om dit nog een onder de aandacht te brengen. Dit wordt weer opgepakt door onze 'supporters' en binnen no-time is het weer van kwaad tot erger. Als een ieder zijn boerenverstand gebruikt (Dus ook Jol) kunnen we hier in NL gewoon een finale organiseren waar je zo naar toe kunt zonder voor je leven te moeten vrezen en die miljoenen aan beveiliging kost. Waar hebben we het eigenlijk over: een voetbalwedstrijdje.... | ||
| zaadstengel | 13 mei 2010 om 09:28:57 | Dit is niet ok! |
| Waarom niet gewoon een geld boete? En waarom voelen die in 010 zich zo aangesproken.. mag er dan niks meer in een land met \"vrijheid van meningsuiting\"? want wat de knvb nu doet, dat is Jan zijn recht ontnemen op een liedje.. | ||
| Nick88 | 13 mei 2010 om 09:33:38 | Dit is niet ok! |
| Feit is dat Jan zich misdragen heeft. Hij mag hiervoor 2 wedstrijden krijgen van mij, had ie het maar niet moeten doen. Je zweept de hele boel weer op met die uitspraken. Goed voorbeeld stellen, net als dat vooronderzoek naar ADO spelers. Het mag nu wel eens afgelopen zijn.Zeker met het huidige klimaat waarin we zitten dat er gvd 2 wedstrijden voor nodig zijn om dit nog door te laten gaan. Waanzin. Wel goed dat Jan toen ie weer nuchter was meteen door het stof is gegaan via de media en bij Ajax. | ||
| wildemaarten | 13 mei 2010 om 09:37:49 | Dit is niet ok! |
| Een Ajax-huldiging is toch geen KNVB-aangelegenheid? Hoe kun je iemand dan een schorsing geven? Laat ze dan eens alle clubs/spelers afgaan en dan volgen er een zooi schorsingen. Het blijft evengoed dom, maar wel begrijpelijk, wat Jan gedaan heeft. Ik heb meer het idee dat de KNVB een principe-kwestie aan het voeren is omdat het organiseren van de bekerfinale toch de nodige moeite vergde. | ||
| Footie | 13 mei 2010 om 09:59:49 | Dit is niet ok! |
| Dat beroep is onnozel want nou lult men (en wij ook) er nog langer over terwijl het gewoon gebeurd is, gesanctioneerd is en de dader snapt maar al te goeddat ie wel eens slimmer uit de hoek is gekomen. En als die vd Boog of weet ik wie een beetje had nagedacht, waren we het allang vergeten. Trouwens, die Oleguer krijgt toch niet voor Jan L een salaris waar je een Afrikaans land van kan voeden, tis niet dat we er nog maar 10 over hebben. En dan nog wat, sinds wanneer is de Super Cup het ultieme doel? Da's net zo'n nietszeggende prijs als die denneappel waar het allemaal mee begonnen is. Ik weet wel dat niet de kern van de zaak is, maar het helpt wel relativeren. Wat mij betreft topic gesloten (Ik heb natuurlijk helemaal geen F te vertellen hier maar voorbeeld vd Boog een moor signaal) en laten we ons druk gaan maken over volgend jaar. Wie staat er bijvoorbeeld in de spits?????? | ||
| Owl | 13 mei 2010 om 10:35:05 | Dit is niet ok! |
| @Owl: Of Olequer nou een salaris op strijkt of niet heeft er niks mee te maken. Jol stelt Vertongehn op dus die vindt hij beter/beter passen in zijn basisopstelling. Maar er speelt wel iets anders. Teneerste: Jan had dat niet moeten roepen. Tentweede: Als er twee wedstrijden schorsing voor staat? Dan voor twee bekerwedstrijden, omdat het na afloop van een bekerwedstrijd heeft plaatsgevonden. Als hij ook voor een competitie wedstrijd wordt geschorst is dat competitie vervalsing. En is dat in het voordeel van de club die de eerste wedstrijd tegen Ajax moet spelen en in het nadeel van de volgende club die in de competite tegen Ajax speelt.. | ||
| Vak 119 | 13 mei 2010 om 16:24:10 | Dit is niet ok! |
| We worden gewoon weer geflikt door de KTVB, de Koninklijke Twents Voetbal Bond. Zul je zien dat ze ook weer rekening houden met het programma volgens jaar. Vertonghen eerste twee wedstrijden geschorst als wij "toevallig" uit moeten tegen PSV en Twente.... What's new..... | ||
| Jellemans | 13 mei 2010 om 18:57:21 | Dit is niet ok! |
| Het zou goed zijn als Jan Vertonghen in beide wedstrijden tegen Feyenoord geschorst zou worden. Daarmee bescherm je Vertonghen tegen extreme agressie van Feyenoord en je voorkomt competitievervalsing. | ||
| GerardW | 13 mei 2010 om 21:15:14 | Dit is niet ok! |
| Ja, Ga die goser nog effe verdedigen. Jol is een beste vent maar Calimero gedrag vertoont hij wel. Zelf als club voor 4 wedstrijden schorsen, daarmee geef je als club een signaal af naar de KNVB. Dit gezeik met die supporters moet in ons land eens afgelopen zijn, en dan gaat zo'n overbetaalde domme belg even olie op het vuur gooien. Dooeeg. | ||
| big dipper | 13 mei 2010 om 22:06:46 | Dit is niet ok! |
| In de nederlandse taal is het wordt k.t een lichaamsdeel van de vrouw en de k.kk.rlak een dier.Goed Vertongen had wijzer moeten zijn.Maar heel nederland heeft gehoord op de tv hoe die kuipjesgangers de meest verschrikkele afschuwlijke ziektes naar de ajax spelers schreeuwde en ook nog even naar de familie van de spelers.Als er dan achteraf geroepen wordt op elke ned zender dat die klanten zich eigen netjes gedragen hebben begrijp ik er niks meer van!Gelukkig is mijnheer von kesler van de K.N.V.B. weg hij heeft nog even zijn club kampioen gemaakt proud to be zulle wuh maar zeggen.Ik vind wel dat deze man met zijn inzet een waardig afscheids kado verdiend!Hij was er altijd trots op dat hij ijskoud was voor kritiek en altijd gelijk had.Juist omdat de heer von kesler een ijskoude man was moet de K.N.V.B hem een reis aanbieden naar syberieen wel natuurlijk een enkeltje zodat hij nooit meer terug komt naar nederland en daar lekker rustig van zijn niet verdiende pensioen genieten!Tot slot nog even een compliment naar jol iedereen is vergeten dat jol aan het begin van het seizoen niet lekker starte en terecht want hij heeft het meer dan goed gemaakt aan het eind van het seizoen.De slechte resultaten aan het begin van het seizoen hebben weer te maken gehad met het bestuur deze mensen hebben aan jol beloofd dat vermealen niet verkocht zou worden.Dit is wel weer gebeurd jol was hierover flink ontstemd!Met Vermaelen erbij denk ik had je wat rustiger begonnen in het seizoen hopelijk leert Ajax hiervan ik zeg niet dat we dan kampioen waren geweest maar niks is zo belangrijk als rust in je elftal.De rust is nu weer in het elftal door de grote verdienste van jol hopelijk houd Ajax er nu wel rekening mee dan weet ik 1 ding zeker volgend jaar de schaal en de beker! | ||
| noord5711 | 14 mei 2010 om 10:40:05 | Dit is niet ok! |
| Het was niet slim van Vertonghen. Ook niet van mij. Ik heb terecht een gele kaart gehad, voor mijn scheldwoorden maar ik blijf erbij dat er een onderzoek moet komen naar het gedrag van de feyenoord spelers. Aangaande de westrijd tegen Twente. Die hebben ze echt laten lopen. Verder de dreigmails. Ach ja het is in onze maatscheppij nog steeds zo dat wie eerlijk het hard op de tong heeft het hardst wordt gestraft.Terwijl de achterbakse opruieres buiten schot blijven. Maar dat past bij ons hypocriete landje.Ook al waren de woorden van Vertonghen dom, ( en ik heb hier de vorige keer feyenoord idd ook met deze woorden uitgescholden, maar het was meer verontwaardiging, dan de lust om te schockeren en het begrip voor Vertonghen). Het valt me wel op dat veel mensen gelijk met het vingertje staan te wijzen.Ook hier op deze site De achterbakse streken uit Rotterdam worden getolereerd.Er komt geen onderzoek naar : 1 Het opzettelijk verlies van Feyenoord tegen twente 2. Er komt geen onderzoek naar de spreekkoren in de kuip, (heerlijk trouwens hoe feyenoord werd weggespeeld. 3 Geen onderzoek naar de draigmeils. Holland op zijn smalst.... Jophan Derksen en Hugo Borst hebben gevraagd om een schorsing en de KNVB luietert. | ||
| Wayout | 14 mei 2010 om 13:57:12 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
akkoord anita beurs boer boerrigter bulykin champions cillessen city contract eredivisie eriksen finale frank heerenveen hotspur international jan jong kampioen league marwijk miljoen narsingh nederland netwerk ooijer oranje pot psv rhijn rij roma tottenham training twente vertonghen video vitesse wiel zaakwaarnemer