8 februari 2010 RvN
Trainer Martin Jol krijgt einde van deze week duidelijkheid over de inzetbaarheid van Toby Alderweireld, zo meldt Nu.nl. De Belgische centrale verdediger is herstellende van een hamstringblessure. Vanwege de schorsing van Vertonghen is het belang van een snelle terugkeer van Alderweireld groot.
| Laten we het beste hopen. Toby is nu hard nodig! | ||
| AjaciedRK | 8 februari 2010 om 18:33:36 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Oleguer anders met Rasmus achterin.Voor de nood hebben we natuurlijk nog Wielaert.Misschien dat hij zich kan revancheren. | ||
| aj10ax | 8 februari 2010 om 18:38:23 | Dit is niet ok! |
| Nu vertongen geschorst is lijkt het me wel heel belangrijk dat Toby meedoet. Aangezien Wielaert geen optie is in mijn ogen en op links ook geen "echt"e back staat. | ||
| justice for all | 8 februari 2010 om 18:46:38 | Dit is niet ok! |
| Hopen van wel. Zie het toch echt niet zitten dat wielaert weer in de basis begint.(of hopen dat die net zo goed terug komt als oleguer) | ||
| Maxment | 8 februari 2010 om 18:48:29 | Dit is niet ok! |
| Gewoon een hele domme actie van onze Jan, 3 punten in de tas en dan zo iets doen gewoon dom | ||
| mzo | 8 februari 2010 om 18:51:43 | Dit is niet ok! |
| Ik vind ons veel beter spelen met Oleguer en zonder Alderweireld. Die mist toch een killers-mentaliteit achterin. | ||
| urbyajax | 8 februari 2010 om 18:53:15 | Dit is niet ok! |
| Ik hoop eigenlijk dat het koppel olequer alderweireld net zo goed draait als vertonghen olequer. Dan kan Vertonghen naar links achter centrum olequer en Alderweireld en op rechts van der wiel | ||
| Luc | 8 februari 2010 om 19:35:56 | Dit is niet ok! |
| Het is te hopen maar lijkt me sterk een hamstring blessure kan langdurig zijn als je niet genoeg laat rusten. Maar er zijn er veel afwezig dan waarschijnlijk a.s weekeinde met Enoh, Jan, Urby en denk ik ook Toby. De beste opstelling is dan Steek, v.d Wiel, Olegeur, Rasmus, Anita, de Zeeuw, Gabri, Lodeiro, Rommedahl, Pantelic en Suarez. Geef eens commentaar op de opstelling>..... wel zinnig commentaar dan aub | ||
| sdkjoosse | 8 februari 2010 om 19:36:56 | Dit is niet ok! |
| @SDKJoosse los van de invulling qua spelers is de vraag hoe wil je spelen?Jij en ik dus ook met 3 spitsen en jij dus met Rasmus achterin,ik weet niet in hoeverre Rasmus daar uberhaupt kan spelen,wie weet is het dan ook zinvol om te kijken naar de optie Gabri achterin,de communicatie achterin is zeer belangrijk en dan dus met Gabri en Oleguer beter verzorgd,verder weinig op je opstelling aan te merken.Interessant wordt ook of Aissatti en Mickey weer bij de selectie zitten. | ||
| zon | 8 februari 2010 om 20:30:20 | Dit is niet ok! |
| Mocht Alderweireld niet fit zijn dan lijkt mij een centrum met Lindgren en Oleguer het meest voor de hand liggende... Daarnaast vd Wiel en Anita, die gisteren zeer sterk speelde... In het midden speel je dan met de Zeeuw, de Jong, Lodeiro en Urby, voorin Suarez en Pantelic... | ||
| bekkers | 8 februari 2010 om 20:43:26 | Dit is niet ok! |
| Slecht weer en een stel boeren die weer los gaan...beter om 4-4-2 te spelen | ||
| IShitYouNot | 8 februari 2010 om 21:09:23 | Dit is niet ok! |
| Oleguer met Alderweireld werkte vorig seizoen tegen de voormalige club van Martin uitstekend, dus laten we maar hopen dat Toby fit is. Al vond ik Lindgren het vorig seizoen ook uitstekend doen als centrale verdediger. | ||
| Hazzle | 8 februari 2010 om 22:18:20 | Dit is niet ok! |
| Ik zei het al op de andere item, maar Toby gaat zaterdag gewoon meespelen voor de overwinning op die stugge Friezen! Demy is er dus ook bij, dus moet Martin alleen voor Jan nog 'n vervanger zoeken! Misschien zet Martin wel Rasmus op zijn plek! Is 'n mogelijkheid! Overigens over Jan gesproken dat gedoe over die zogenaamde "elleboog" van hem tegen Boschker, is de grootste kul: het was gewoon 'n actie in de lucht en toevallig kwam de elleboog van Jan tegen het hoofd van Boschker! O o o o o o o o wat verschrikkelijk erg! Aan de andere kant mogen we niet mopperen, dat Kenneth zijn vizier gisteren niet op scherp had staan! Maar de juiste ploeg met de juiste trainer heeft de overwinning gepakt! Dat smaakt naar heel veel meer! Ik heb er nou al zin in om te zien, hoe die lampies straks in de Arena langzaam maar zeker op de pijnbank worden gelegd! Heerlijk dat vooruit zicht! | ||
| voetbalkick | 8 februari 2010 om 22:19:14 | Dit is niet ok! |
| Misschien kan hij nog even snel langs de wonder dokter van Pantelic. | ||
| kaysea | 8 februari 2010 om 23:00:20 | Dit is niet ok! |
| @IShitYouNot. 4-4-2 dus Rommedahl eraf en dan.. Aissati erbij of wat had wel gehoopt dat je verder zou komendan alleen 4-4-2 roepen. @zon Goede aankaarting met Gabri achterin maar kan me herrineren dat Lindgren al eens meer centrum heeft gespeeld. | ||
| sdkjoosse | 9 februari 2010 om 00:40:34 | Dit is niet ok! |
| We gaan denk ik zo spelen Steek Wiel Oleguer Toby Anita de Zeeuw De Jong Lindgren Suarez Pantelic Lodeiro | ||
| Toppie | 9 februari 2010 om 07:42:14 | Dit is niet ok! |
| Beginnen met 4-3-3 en de bal zover mogelijk voorin proberen te houden. Geen rare fratsen met Gabri ineens in de verdediging. Hopelijk zijn we met Lodeiro in staat om het krachtvoetbal waar de tegenstander ons steeds vaker toe dwingt te spelen achter ons te laten en gewoon meer te voetballen. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 09:14:48 | Dit is niet ok! |
| @GP wie moet volgens jouw de plaats van Toby innemen? | ||
| zon | 9 februari 2010 om 09:24:45 | Dit is niet ok! |
| @sdkjoosse: speciaal voor jou dan. Indien Alderweireld speelt een middenveld met Gabri, Lindgren, De Zeeuw en Lodeiro. Pantelic en Suarez voorin. Dan weet je zeker dat het middenveld stand houdt en voorin komen de kansen toch wel... | ||
| IShitYouNot | 9 februari 2010 om 09:34:10 | Dit is niet ok! |
| Net als de vorige 2 wedstrijden: Oleguer. Voor als je Vertonghen bedoelde: Wielaert of Lindgren Ze zijn beter achterin dan Gabri. Gabri achterin zetten om die 2 spelers te omzeilen terwijl Gabri nauwelijks ervaring heeft als verdediger zou niet verstandig zijn. Het feit dat Wielaert geen eerste keus is wil niet zeggen dat hij er niets van kan natuurlijk. Ik denk overigens dat we Urby meer zullen missen. Hoe gek dat ook klinkt. Anita kan dit maar deels opvangen. Nieuwe kans voor Aisatti op de bank en hopelijk gaat Sulejmani eens een keer vlammen tergen zn oude club. Misschien is die Lodeiro wel goed voor hem... | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 09:37:40 | Dit is niet ok! |
| Mocht Alderweireld niet spelen, dan Lindgren of Wielaert (die zal zich ook richting een andere club willen bewijzen). Zeker niet Gabri als CV, dan eerder v/d Wiel en Ogararu op rechts | ||
| IShitYouNot | 9 februari 2010 om 09:46:57 | Dit is niet ok! |
| @ISYN dan zal het Lindgren worden ,ik denk niet dat Jol kiest voor Wiellaert,wamt die twee hebben een moeizame relatie en van de tribune in de basis is een te grote stap denk ik.En hij heeft geen greintje wedsrtrijdritme verder, | ||
| zon | 9 februari 2010 om 10:01:26 | Dit is niet ok! |
| Een snelle terugkeer met spierblessures is haast wel vragen om problemen, en dat weet de technische staf ook..Ik zou Van der Wiel niet als centrale verdediger op gaan stellen, omdat hij op rechts een hele grote waarde heeft bij aanvallende impulsen. We kunnen het best Oleguer op Sibon zetten en Lindgren er naast voor de opbouw. Op het middenveld beginnen met De Jong (puur voor de lengte). | ||
| thriller | 9 februari 2010 om 10:33:36 | Dit is niet ok! |
| Overbelasting van de jeugd; bij Ajax geen vreemd verschijnsel. | ||
| De Tweede Mening | 9 februari 2010 om 10:44:10 | Dit is niet ok! |
| @ Generaal Pardon: Urby missen?? Ik ben verschrikkelijk blij dat deze onbenul die constant z'n man laat lopen, het spel ophoud en staat de dromen er eindelijk eens niet bij is. Als Toby speelt, dan graag deze opstelling: Stekelenburg, v.d. Wiel, Oleguer, Alderweireld, Anita, Gabri, de Zeeuw, Lodeiro, Rommedahl, Pantelic, Suarez. Hooguit nog een aanvaller (Rommedahl) inwisselen voor een middenvelder (Lindgren). | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 11:10:03 | Dit is niet ok! |
| @Pjetr: Ja ik vind het ook frappant. Vind Urby de laatste weken ook niet echt super maar toch... | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 11:55:52 | Dit is niet ok! |
| Stekelenburg, vd Wiel-olequer-Alderweireld-Anita, de Zeeuw-Lindgren-Gabri-Emanuelson, Lodeiro-Suarez. [ Indien Urby gebleseerd is ipv Urby Lodeiro en pantelic naast Suarez. | ||
| aquarius | 9 februari 2010 om 12:09:54 | Dit is niet ok! |
| Ik vind Urby eigenlijk behalve 3 a 4 wedstrijden per seizoen altijd al niet super, of eigenlijk gewoon zwak. Hij is voor mij de zwakste pion en 1 van de redenen waarom Ajax niet optimaal speelt. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 12:33:29 | Dit is niet ok! |
| De zwakste pion is dit seizoen toch echt Sulejmani (helaas). Aangezien Anita en Aisatti ook niet onomstotelijk een basisplek afdwingen kun je constateren dat de hele linkervlegel onderbezet is. Vandaar is Lodeiro een goede koop waarschijnlijk. Erikssen kan daar ook. Anita lijkt op de goede weg maar helaas is Urby nog te vaak nodig. Helaas omdat hij niet uit lijkt te groeien tot topper. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 13:16:28 | Dit is niet ok! |
| @ Generaal Pardon: Sulejmani staat niet week in week uit in de basis en ik doel uiteraard op de basiskrachten. Jol heeft ingezien dat Sulejmani en Aissati momenteel te kort komen. Dit zou hij echter ook moeten zien bij Emanuelson en hem op de bank plaatsen week in week uit. Jol doet dit niet en dat vind ik onbegrijpelijk. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 13:28:29 | Dit is niet ok! |
| @Pjetrr: Het is onbegrijpelijk, dat die trainers niet afscheid van Urby nemen. Alleen van Basten heeft dat terecht bij het Nederlandselftal gedaan. Urby heeft aan de hele linkerkant niks te zoeken. Als linksback is Anita beter, als linkshalf is er ook geen plek voor hem en als linkerspits maakt het niet uit zelfs al zou je daar Sulejmani neerzetten. Allebei niks. En op 10 hebben we die Lodeiro en in het uiterste geval Aisatti. Qua inzet en voetballend vermogen kunnen we niet om Lindgren heen. Zondag ook weer. Die haalt wat weg op het middenveld evenals Gabri, dat zijn (wissel)spelers waar je iets aan hebt, in tegenstelling tot Urby, die zondag drie corners niet voor het doel kreeg geen lantaarnpaal voorbij kwam. Onbeholpen vrije trappen afleverde en welgeteld het twee keer vooor elkaar kreeg een bal naar een medespeler te spelen. Wat een ramp die jongen. Het als tijden zo en het lijkt steeds erger te worden. Onbegrijpelijk. | ||
| Vak 119 | 9 februari 2010 om 13:59:06 | Dit is niet ok! |
| Ik word zo misselijk van dat gezeik over Emanuelson,hij is geen wereldtopper,maar zo slecht als sommige hier doen willen geloven is hij echt niet.Hij speelt ook vaak goed en zouden al die trainers die hem in de basis zetten het allemaal verkeerd zien,deze jongen wordt ten onrechte afgezeken,ik ken de kritieken wel hoor ,laconiek etc,ik vind dat ook wel eens ,maar overdrijven is ook een vak.Urby is ook gewoon de h..r van het elftal en al heel lang,dan weer linksachter dan weer linksvoor hij is mulitifunctioneel, en zo veel spelers die overal kunnen spelen zijn er niet.Over een tijd is hij weg bij Ajax en speelt hij in de Europese subtop op een vaste positie en haalt hij het Nederlands Elftal,dan kunnen ze weer zeggen dat we hem niet voor zo weinig hadden moeten laten gaan zeker!.Urby is een jongen van ons die met wisselend succes al jaren deel uitmaakt van Ajax 1,een beetje meer respect is op zijn plaats. | ||
| zon | 9 februari 2010 om 14:02:55 | Dit is niet ok! |
| Ik ben het volledig met je eens Vak 119. Linksback vind ik ook Anita bezig. De positie linkshalf is in dit systeem een meer verdedigende centralere positie dan voorheen. Hiervoor is Emanuelson sowieso absoluut niet geschikt. Mannen zoals de Zeeuw, Lindgren en Gabri kunnen hier spelen. Verder vind ik de 10 positie sowieso niks voor Urby, want dan houd hij het spel nog meer op dan hij al doet en bovendien komt hij dan nog vaker aan de bal. Linksbuiten is voor Suarez, omdat we verder niks hebben lopen. Dan kan Rommedahl naar rechts. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 14:13:57 | Dit is niet ok! |
| @vak119 en Pjetr: Zo onbegrijpelijk is dat niet. Ja, in het NL 11-tal werd hij gepasseerd door van Basten en dat is volkomen terecht. Er zijn betere Nederlandse spelers op de plekken waar hij kan spelen. Toen van Basten naar Ajax kwam kon hij toch niet om Urby heen. Net als alle andere trainers waaronder hij bij Ajax gediend heeft. Ervanuitgaande dat trainers het beter weten dan wij moet je constateren dat Ajax Urby nodig heeft. Hoe middelmatig sommige van ons hem kunnen vinden. Hij is blijkbaar wel erg constant. En Júist omdat gekochte talenten Sulejmani en Aisatti (20 miljoen) het laten afweten en dus niet in de basis staat wordt er een beroep op hem gedaan. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 14:21:01 | Dit is niet ok! |
| Gebazel over Urby,die jongen is 23 en heeft ruim 150 wedstrijden in het eerste van onze club gespeeld voor trainers als Blind Koeman Van Basten Jol zouden die het allemaal dan verkeerd zien.Er wordt maar wat geroepen @vak 119 in jouw favoriete opstelling staat Atouba linksback en staat Donald op het middenveld nee dat is wat je kletst maar wat | ||
| zon | 9 februari 2010 om 14:26:37 | Dit is niet ok! |
| @zon: je vergeet de Grote Henk Ten Cate ;-) Plus die tussenpaus met dat blonde bloempotkapsel waarvan ik (terecht?) de naam even vergeten ben. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 14:31:03 | Dit is niet ok! |
| Feit blijft dat ik het onbegrijpelijk vind dat Urby in de basis staat. Ik ben ook benieuwd of hij nog zo makkelijk terug komt als hij er 2 a 3 weken uit ligt met een blessure. Als 12e man is het een goede kracht, omdat hij op meerdere posities inzetbaar is. Ik ben het met je eens als er wordt gezegd dat hij door z'n multifunctionaliteit wordt misbruikt. Dit is ook precies de reden waarom hij op alle posities waar hij kan spelen te kort komt. Nee, Urby Emanuelson zal het Nederlands elftal nooit halen ben ik bang. Zijn enige redding is een Engelse club waar hij de poten onder z'n kont vandaan moet rennen. Een club in de onderste regionen doel ik op, want deze dromer moet eerst wakker worden en gaan voetballen, want hij kan het, alleen z'n mentaliteit laat te wensen over en dat zie je aan z'n spel. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 14:38:23 | Dit is niet ok! |
| @GP en Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot maar dat zijn natuurlijk ook maar koekenbakkers.Koster bedoel je denk ik is natuurlijk ook een niksnut,hij werd en wordt tot op de dag van vandaag zeer geprezen bij Ajax | ||
| zon | 9 februari 2010 om 14:39:19 | Dit is niet ok! |
| @ zon ik sluit me aan bij jou over Urby. @vak119, GP en Petjrr over Oranje en Urby kunnen we toch kort zijn MvB zag het niet in hem zitten maar zag het wel vaker slecht met sommige spelers daar ik kan zo een lijst overbodige opnoemen die wel geselecteerd waren en erbij zaten en spelers die hadden moeten opgeroepen worden dus dat vind ik zwaar overbodige info en een andere discussie. | ||
| sdkjoosse | 9 februari 2010 om 14:46:40 | Dit is niet ok! |
| @Pjetrrr Urby zal volgens jouw het Nederlands elftal nooit halen,volgens mij heeft hij al 11 interlands gespeeld,hij maakte zijn debuut al in 2006!!verder won hij in dat jaar ook het EK onder 20 waar hij een van de uitblinkers was. | ||
| zon | 9 februari 2010 om 14:55:57 | Dit is niet ok! |
| Ow zon.. Wat flauw, ik praat natuurlijk niet over het verleden, maar ik kijk alleen naar de toekomst. Toen hij in 2006 nog niet zo'n topsalaris had, was kindje Emanuelson nog niet zo over het paard getild. Maar verder ga ik geen aandacht besteden aan je domme post, want jij weet net zogoed als ik dat ik al op de hoogte was van dat feit. Next.. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 14:58:52 | Dit is niet ok! |
| Het laatste wat ik er over zeg is dat Urby tot bijna 200 wedstrijden komt op nationaal en internationaal niveau,met 23 jaar is dat een goede prestatie en ben je echt een goede voetballer we kunnen het op details oneens zijn,maar dat staat als een huis.Begin November 2009 was Urby volgens velen nog de revelatie van het Seizoen en nu kan hij er niks meer van ik heb er maar een woord voor :Lulkoek | ||
| zon | 9 februari 2010 om 15:09:14 | Dit is niet ok! |
| Ik heb Urby nooit de revelatie van het seizoen gevonden. Urby is een mentaliteitsarme voetballer met een leuke techniek, maar geen inzicht.. Lulkoek dus, met je revelatie.. Ik vind het prima dat je het zo ziet, maar ik zie het anders. Lijkt me duidelijk. | ||
| Pjetrrr | 9 februari 2010 om 15:17:16 | Dit is niet ok! |
| @zon: +1!!! @sdkjoosse: van Marwijk vind andere opties ook beter dan Urby. Maakt niet uit, is ook logisch en als je goed gelezen had had je gelezen dat ik vind dat we Urby wel degelijk gaan missen als hij geblesseerd is. Verder geen overbodige discussie omdat het Urby volgens mij in het juiste perspectief plaatst. Goeie, nuttige, bruikbare speler maar geen wereldtop. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 15:18:23 | Dit is niet ok! |
| @GP Volgens mij zijn wij het gewoon eens over Urby,geen werledtop,maar nuttige bruikbare speler.Alleen Suarez schurkt tegen de wereldtop aan vind ik . | ||
| zon | 9 februari 2010 om 15:41:20 | Dit is niet ok! |
| @zon: Klopt! Wie wereldtop is of kan worden zijn 2 dingen. Ik was in ieder geval best verbaasd dat Vermaelen volgens Arsenal wel wereldtop is. Ik schat bijvoorbeeld Vertonghen, vd Wiel en ook Alderweireld (ah: ontopic) niet veel lager in dan hem. | ||
| General Pardon | 9 februari 2010 om 15:48:43 | Dit is niet ok! |
| Ik vindt dat Ajax zeker in een 4-4-2 formatie moet aantreden daar in Friesland. Zekerheid voor alles, desnoods dan maar minder mooi/avontuurlijk. De club kan zich absoluut geen puntenverlies veroorloven. En dan doel ik in eerste instantie op die o zo belangrijke 2e stek. Ik denk dat een overwinning daar bij die boertjes grote invloed zal hebben op het verdere competitieverloop. Zeker gezien het feit dat de Tukkers een aanzienlijk zwaarder restprogramma hebben dan onze club. Nu zegt dat laatste ook weer niet alles omdat Ajax het de laatste jaren vooral tegen de 'kleintjes' liet afweten, dus is het zaak dit deze keer eens van je af te schudden. Heerenveen wordt een forse klus, zeker omdat deze club met de nieuwe trainersstaf de slechte periode achter zich wil laten. De messen zullen daar dan ook geslepen zijn, o.l.v. Ajax hater Sibon die het anti-Ajax sfeertje fors zal aanwakkeren. Dezelfde Sibon overigens die bij onze club werd uitgekotst, en z'n heil over de grenzen ging zoeken (Engeland, Duitsland), maar daar hopeloos door de mand viel. Merkwaardig figuur deze Sibon!. | ||
| Stormvogel | 9 februari 2010 om 16:00:03 | Dit is niet ok! |
| @GP Helemaal mee eens ik was ook verbaasd over het enorme bedrag wat Vermaelen opleverde.Die drie die jij noemt worden steeds beter en gaan we nog een hoop plezier van hebben ,ik vond Vertonghen tegen Twente weergaloos.Ook Van der Wiel is nu al heel goed en wordt alleen maar beternet als Alderweireld wat dat aangaat ziet het er voor ons gewoon heel gunstig uit. | ||
| zon | 9 februari 2010 om 16:05:26 | Dit is niet ok! |
| Het vervelende voor Urby is dat hij in de ogen van veel supporters ons twee maal het meedoen aan de CL heeft gekost door verdedigend in de fout te gaan en sindsdien wordt Urby onder een vergrootglas gelegd. Jammer want een Urby op het middenveld is echt nog niet zo verkeerd. | ||
| aquarius | 9 februari 2010 om 16:19:32 | Dit is niet ok! |
| Ik mag hopen dat Alderweireld kan spelen, want stel je voor dat Jol opeens besluit om Wielaert te gaan gebruiken, moet er niet aan denken. Zonder Alderweireld, zou ik overwegen om als centraal duo neer te zetten Olequer en Lindgren. Middenveld de Zeeuw Lodeiro Urby(bij gebrek aan beter)of Enoh, voorin Suarez Pantelic Rommedahl (bij gebrek aan een Sulejmani in vorm) Speelt Alderweireld wel dan centraal achterin Alderweireld Olequer en de rest eigenlijk hetzelfde als hierboven. | ||
| Rob070 | 9 februari 2010 om 16:26:24 | Dit is niet ok! |
| Als ik de kop lees zijn we hier nog minstens drie dagen aan het discussiëren over de invulling van de achterhoede. Kan er niet, per tegenstander, een favo-opstelling in elkaar worden geknutseld dmv een poll? | ||
| jamaarrr | 9 februari 2010 om 16:35:58 | Dit is niet ok! |
| @aquarius;Je stelt terecht dat Emanuelson ons zeker 2x een CL deelname heeft gekost. Daarmee overtreft hij ruimschoots de investeringen voor het tot nu toe falende tweetal Sulejmani en Aissati (ca 20 miljoen). Je kan dus eigenlijk stellen dat Emanuelson medeverantwoordelijk is voor de financiele malaise waarin de club momenteel verkeert. Misschien iets te ver gezocht, maar toch!. Nóg erger vindt ik het echter dat je door het steeds maar mislopen van die CL je voornaamste concurrent in dit land, die lampenclub dus, financieel weer in het zadel heb geholpen. Deze club kon immers enkele jaren geleden nauwelijks zijn hoofd boven water houden. Maar dankzij Ajax, dat dus keer op keer die CL misliep, alle inkomsten voor Nederland op kon strijken, en dan praten we over tientallen miljoenen. Dat deze club dat hard nodig had blijkt wel uit het feit dat men momenteel ook niet in staat is om nieuwe spelers aan te trekken!. Niet voor niets noemt men Ajax daar hun grootste sponsor van de laatste jaren. Om uit je vel te springen natuurlijk!. En Emanuelson?, die zal zich van deze feiten nauwelijks bewust zijn. Het past volledig in zijn karakter. Emanuelson die óók op nationaal niveau de grootste flaters begaat, en dat al zo'n kleine 5 jaar!. Waarom blijft men deze nitwit dan opstellen vraag je je af, het blijft onverklaarbaar!. Emanuelson weg ermee, zo snel mogelijk lozen!!. | ||
| Stormvogel | 9 februari 2010 om 16:52:26 | Dit is niet ok! |
| Goh ik was in de veronderstelling dat voetbal een teamsport was en je met zijn allen wint,verliest of gelijk speelt,maar nee ik had het fout een enkel individu draait op voor het falen van een heel team en zelfs tot het missen van twee keer de CL en ook nog voor de financiel malaise van de club ja ja idioter heb ik het zelden gehoord .Stormvogel zoek hulp je bent erg in de war. | ||
| zon | 9 februari 2010 om 17:13:17 | Dit is niet ok! |
| Eh, ho even Stormvogel Ik heb gesteld dat Urby volgens veel supporters oorzaak is van het twee keer achter elkaar mislopen van CL. Echter winnen doe je met het hele elftal, verliezen ook! Het lag in die wedstrijden niet alleen aan Urby maar aan het hele elftal. Alleen het vervelende is altijd dat " beslissende fouten" door verdedigers of keepers herinnerd worden en zwaar aangerekend worden, zoals ook beslissende missers van scheidsrechters, maar het missen van niet te missen kansen vergeten we nogal snel! | ||
| aquarius | 9 februari 2010 om 17:20:47 | Dit is niet ok! |
| @aquarius: sorry, is genoteerd. Wellicht schiet ik in mijn laatste reactie iets te ver door, maar mijn frustatie over het telkens mislopen van die CL kent bijna geen grenzen. Maar ik zal wat dat betreft zeker niet de enige zijn. Maar Emanuelson moet dus weg!!. | ||
| Stormvogel | 9 februari 2010 om 17:35:52 | Dit is niet ok! |
| Gewoon hetzelfde als tegen Twente maar dan ipv Vertonghen Wielaert. | ||
| yeeha | 9 februari 2010 om 19:34:11 | Dit is niet ok! |
| Vergeet niet dat Urby nog erg jong is he, ik zeg: Houden! Als zijn slordigheden uit zijn spel verdwijnen is hij een van de beste voetballers van Nederland! | ||
| urbyajax | 9 februari 2010 om 19:45:27 | Dit is niet ok! |
| @stormvogel, ga ajb niet meer naar het stadion toe en verkoop je ajax shirtje want die opmerkingen gaan echt te ver en zijn echt moeilijk kansloos te noemen. Urby is ook echt wel van grote waarde geweest voor Ajax. Kan me zo nog twee mooie doelpuntjes tegen AZ herinneren die erg belanrijk waren, en om dat die inkomsten met aankopen van een trainer te vergelijken waar urby helemaal niks mee te maken heeft te vergelijker met elkaar is echt hetzelfde zeggen dat 010 goede ploeg is met fantastische aanhang. Daarnaast heeft Urby het al meerdere malen op moeten nemen voor Suli, o zijn plek en heeft hij zo weer wat geld van die transersom afgehaald. Urby is een echte ajacied en zolang (nep)supporters dat niet in kunnen zien zijn ze echt te ver gezakt. Kan he haast niet geloven dat er zulke postings worden besteed aan urby. Die jongen moet alleen maar respect verdienen. | ||
| M. Pantelic | 9 februari 2010 om 20:34:50 | Dit is niet ok! |
| @Pantelic & Stormvogel. Ierdereen weet dat er in 1999 door de toenmalige technische leiding liefst 58 a-contraktspelers zijn aangetrokken. Als je goed naar dat proces kijkt hebben we daar nog de naweeen van omdat ELKE trainer (ook JOL) weer zijn eigen spelers wil halen. Zeer terecht gaat de Raad van Commissarissen daar nu voor liggen. De hoogste prioriteit heeft saneren van ongeveer netto 14 a-kontraktspelers waaronder de grootverdieners Luque (3milj/jaar), Manucharian (1 mil/jaar), Olequer (2 milj/jaar) en nog een 5-tal overbetaalde spelers. | ||
| bartheld senior | 9 februari 2010 om 21:52:06 | Dit is niet ok! |
| @Bartheld: Luque verdiend 2,2 miljoen (loopt af dit seizoen), geen 3. Maar verder heb je gelijk. | ||
| General Pardon | 10 februari 2010 om 09:45:15 | Dit is niet ok! |
| Als je kijkt naar de weervoorspellingen voor de komende dagen ga ik zelfs met afgelasting rekening houden. | ||
| aquarius | 10 februari 2010 om 12:20:14 | Dit is niet ok! |
| @general Pardon. Dank voor de Update voor Luque, ik meende dit in VI gelezen te hebben en daar zijn ze meestal redelijk op de hoogte. Tussen nu en 1 juli 2011 (17 maanden dus) lopen meer dan 15 a-kontraktspelers af en ook zo's 20 jeugdkontraktspelers. Een prima moment om een hele grote sanering door te voeren. Let op de kredietkrisis druppelt ook langzaam door in Spanje. Real kan dan zijn borst natmaken en de begroting pakweg meer dan halveren. Ook Barca gaat sinds vorig jaar weer de verkeerde kant op. Twee jaar terug hadden ze 240 miljoen schuld, dat is nu al opgelopen naar 280 miljoen. In Sevillia staat een half afgebouwd stadion en dat doe je niet van weelde. | ||
| bartheld senior | 10 februari 2010 om 22:32:34 | Dit is niet ok! |
| @bartheld: En toch zul je sportief altijd oneerlijke concurrentie houden zolang je het kapitalisme dat de sport aan het kapotmaken is niet aan banden legt. Voor Barca is een schuld van 280 miljoen schuld een probleempje. Voor Haarlem is 5 miljoen schuld fataal. Een middenmoter in de Premier League heeft dankzei TV rechten een 8x zo grote begroting als die van Ajax. Het gaat er tegenwoordig niet meer om hoe goed een club als voetbalclub is maar om hoeveel geld een voetbalclub kan genereren. | ||
| General Pardon | 11 februari 2010 om 11:35:52 | Dit is niet ok! |
| de spijker op zijn kop General Pardon | ||
| aquarius | 11 februari 2010 om 12:33:58 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
afellay ajax alderweireld arena beense bob bobby emanuelson enoh eredivisie eriksen fans foto gratis haarms interview jol jong kaart martin programma psv rkc siem sparta standbeeld suarez supporters toekomst topper twente vertonghen video waalwijk wiel zeeuw