15 januari 2010 RvN Ajax.nl
Ajax meldt dat de Amsterdamse club samen met Aegon een financiële bijdrage heeft geleverd aan Haïti. Vanuit de spelersgroep van Ajax werd drieduizend euro gedoneerd. Ajax verdubbelde dat bedrag naar zesduizend euro en hoofdsponsor Aegon verdubbelt dat bedrag weer, zodat er in totaal twaalfduizend euro beschikbaar komt voor de hulporganisaties. Zaterdagmiddag word daarnaast een grote bijeenkomst georganiseerd in de Amsterdam ArenA voor Haïtanen uit Nederland en België.
Ajax Netwerk
Meer: Ajax.nl
| € 3000,-- opgehaald van de spelersgroep, das goed een € 100,-- de man. Jan modaal geeft onderhand hetzelfde. Toch een leuk gebeur enkel wat weinig........ | ||
| rbn | 15 januari 2010 om 16:34:08 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Netjes, ik ken namelijk niemand die wat geeft dus ik waardeer dit wel. Andere clubs doen het niet, ze geven het in ieder geval niet aan. | ||
| Brasil | 15 januari 2010 om 16:39:30 | Dit is niet ok! |
| Geef dan niks.. Ik ga toch ook niet 1 euro doneren dat slaat nergens op. Ik zeg niet dat ze tonnen moeten geven maar 100 euro de man als je 1M per jaar verdient vind ik een beetje triest. | ||
| Confusius020 | 15 januari 2010 om 16:44:31 | Dit is niet ok! |
| Gaan wij nu ook bepalen wat spelers persoonlijk moeten geven aan een goed doel? Er zijn zoveel goede doelen.. Ik denk dat als iemand meer wil geven, dat hij dat nog altijd kan doen. | ||
| thriller | 15 januari 2010 om 16:53:48 | Dit is niet ok! |
| Wat zitten jullie nou te zeuren? Dit is toch gewoon netjes van die jongens. | ||
| Isabel | 15 januari 2010 om 16:58:53 | Dit is niet ok! |
| Dat de spelersgroep vol miljonairs een schamele 3.000 euro op tafel legt moeten zij weten. Maar ga er dan tenminste niet mee de publiciteit in. Nu is het gewoon beschamend.. | ||
| de vries | 15 januari 2010 om 17:06:27 | Dit is niet ok! |
| Schandalig dat het maar 3000 is vanuit de spelersgroep! Ze verdienen zooo ontzettend veel. Schandalig, dat had minimaal 1000 euro per persoon moeten zijn! | ||
| 3sterren | 15 januari 2010 om 17:06:49 | Dit is niet ok! |
| Het gaat toch om het gebaar. Niet om het bedrag. Het is aan iedereen zelf wat men geeft. | ||
| Damzen | 15 januari 2010 om 17:16:13 | Dit is niet ok! |
| Over het al dan niet genoeg vinden van de donatie mag een ieder vinden wat hij wil, maar 3000 euro voor een heel elftal van miljonairs, daarnaast 3000 euro voor geheel Ajax en daarnaast 6000 Euro voor een Miljardenbedrijf als Aegon is natuurlijk niet erg hoog. Maar waar het om gaat: maak het dan niet met een bericht bekend. Hou het lekker voor jezelf, maar op deze manier maak je je volkomen belachelijk. | ||
| peter de realist | 15 januari 2010 om 17:21:44 | Dit is niet ok! |
| Ja thriller als Ajax gaat pronken met kijk eens wij doen ook iets positiefs en dan met 3000 euro aankomen.. meld het dan lekker niet in de media.. | ||
| Confusius020 | 15 januari 2010 om 17:24:54 | Dit is niet ok! |
| Pfff waarom denken mensen toch altijd te moeten bepalen wat een ander moet doen? Daar gaat de maatschappij nu van naar de klote. 15 miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde, die douw je niet een keurslijf in, die laat je in hun waarde. Oud liedje, maar het wordt heden ten dagen voor velen steeds moeilijker schijnt... | ||
| Suavimani | 15 januari 2010 om 17:26:37 | Dit is niet ok! |
| Ik geef zelf anders niets..het gaat niet om het bedrag...het gaat er om dat je er bij stil staat. Er zijn zo veel goede doelen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.Ik kies zelf wat en wie ik wat geef.Dat doen zij ook.Hulde | ||
| JARI LITMANEN | 15 januari 2010 om 17:34:01 | Dit is niet ok! |
| Ik schaam me kapot. Laag bedrag plus met zoiets hoor je niet te pronken. | ||
| Jeroenbeneden | 15 januari 2010 om 17:43:06 | Dit is niet ok! |
| [q]Ik schaam me kapot. Laag bedrag plus met zoiets hoor je niet te pronken. [/q] Ben je echt zo dom of doe je nou alsof! Het is niet pronken, het is aandacht geven aan Haiti! Zodat er meer mensen bij stil staan. Lijkt wel een kleuterklas hier waar alles voorgekauwd moet worden. | ||
| Wouterajacied | 15 januari 2010 om 17:57:46 | Dit is niet ok! |
| Litmanen, je hebt gelijk, man! Er zijn zoveel goede doelen en, geloof me, de media houdt onze club omtrent de hoogte en aan wie ook nauwlettend in de gaten! Dus moet je oppassen met wat je dus aan zo'n fonds geeft! Ik kan niet anders zeggen, dan dat ze wat de hoogte betreft volkomen gelijk hebben! En laten die anderen ook maar eens 'n keer van zich horen! Hoeft niet altijd Ajax te zijn! Bovendien wordt morgenmiddag nog die manifestatie gehouden in de Arena! Genoeg steun van onze club! | ||
| voetbalkick | 15 januari 2010 om 18:05:45 | Dit is niet ok! |
| Denk dat we, voor elke keer dat er op " dit is niet ok " achter het bericht van Champions league gedrukt is één euro vangen, een flinke donatie kunnen doen voor Haiti. Defenitief een ban geven die gast. Wegwezen!! | ||
| Arenaboys | 15 januari 2010 om 18:14:43 | Dit is niet ok! |
| Heb zeker geen kinderen, kinderen op de wereld zetten is egoistisch en ik ben geen egoistisch persoon. Weet je wel wat voor land Haïti is? Het is één van de meest nutteloze landen ter wereld. Een land wat de rest van de wereld alleen maar geld kost. Vind het gewoon schijnheilig allemaal. Mag toch wel mn mening geven? Dat het daar nu met een beving van 'slechts' 7.0 zo'n puinhoop is zegt genoeg. | ||
| champions league | 15 januari 2010 om 18:18:16 | Dit is niet ok! |
| @champions League, Meen je dit nou serieus?! Man praat toch is normaal!Je heb ook nooit wat positiefs te melden over ajax en nou dit weer,reageer dan niet, ga een leven zoeken ofzo dan word je misschien is wat menselijker. Verder een mooi gebaar ookal had hat van mij ook wel wat meer mogen zijn.want 3000€ voor de geheele selectie is wel wat weinig... | ||
| masmeyer | 15 januari 2010 om 18:21:47 | Dit is niet ok! |
| Wat een gezeur. Iedereen geeft wat hij kan missen Dit zal niet de eerste en helaas niet de laatste actie zijn die steun nodig heeft. Ben blij dat Ajax iets doet. Ze stellen ook nog de ArenA beschikbaar voor een hele dag. Of iemand nu 10 euro kan missen of 100 maakt niet uit. Ik vraag me af hoeveel die hier lopen te zeuren dat het te weinig is..zelf al wat hebben overgemaakt? | ||
| micky82 | 15 januari 2010 om 18:27:57 | Dit is niet ok! |
| @ champions league, idioot. Ook die mensen daar zijn gewoon net zo goed mens als jou, doe toch normaal man. Vind het een mooi gebaar van Ajax dat ze die mensen daar steunen, maakt niet uit met welk bedrag. | ||
| De Keeper | 15 januari 2010 om 18:35:44 | Dit is niet ok! |
| @championsleague...je hebt je zin...je krijgt aandacht die je eigelijk niet verdiend. Heel jammer dat je ouders niet net zo gedacht hebben als jij dat kinderen op de wereld zetten egoistisch is. Dan waren we in elk geval verlost geweest van je nutteloze en respectloze reacties hier. | ||
| Arenaboys | 15 januari 2010 om 18:49:18 | Dit is niet ok! |
| Blijkbaar zijn er een aantal op hun (kleine) pikkie getrapt. Maar ik heb wel 100,- euro overgemaakt op giro 555! Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er gebeurd is, kan het niet aanzien al die ellende. Misschien een beetje te hard geweest met m'n reactie, mijn excuses voor degene die ik heb gekwetst. Fijne avond allemaal en dat we zondag maar 3 punten mogen pakken. | ||
| champions league | 15 januari 2010 om 18:59:49 | Dit is niet ok! |
| Netjes van die gasten of het nou 100 eu is of 1000eu, het is niet verplicht en die gasten doen dat gewoon. Geld is niet eens het belangrijkst wat die mensen nu nodig hebben. @ Arenaboys mooie reactie helemaal mee eens. | ||
| Frits afca | 15 januari 2010 om 19:14:20 | Dit is niet ok! |
| Wouter zo praat je maar lekker tegen je vriendjes. Lekker voorbeeld dan. | ||
| Jeroenbeneden | 15 januari 2010 om 19:27:30 | Dit is niet ok! |
| Aan de mensen die 100 euro niet genoeg vinden: het is niet aan Ajax om dat hele probleem op te lossen, ze kunnen wel vrijwillig een bijdrage leveren. Als iedere betaalde voetbalclub in europa dat nu zou doen, zouden we opschieten. Laat staan als ook nog andere rijke sporttakken mee zouden doen. Basketbal en baseballclubs in de V.S. en ga zo maar verder. Maar ik vind het kortzichtig om, een club die tenminste iets doet, dat te bestempelen als te weinig. Het is hun geld, hebben ze eerlijk verdiend, en daar mogen ze mee doen wat ze willen. | ||
| paul79 | 15 januari 2010 om 19:36:17 | Dit is niet ok! |
| Hoezo een kouwe club? De spelers € 3.000, Ajax hetzelfde bedrag en Aegon € 6.000, dat is dus € 12.000. Je lost er het probleem niet mee op, maar vele kleintjes maken één grote. En de negatieve posts hier? Zal allemaal wel, maar laat die dan dit bedrag verdubbelen. | ||
| Vak 119 | 15 januari 2010 om 19:48:11 | Dit is niet ok! |
| @paul79, ik ben het helemaal met je eens. Hoe zouden de reacties hier geweest zijn als Ajax 100.000 of meer hadden geschonken. Ik denk dat 90 % had lopen gillen dat Ajax dat beter in een nieuwe aankoop had kunnen steken. Pffff, het is ook nooit goed. | ||
| Arenaboys | 15 januari 2010 om 19:49:48 | Dit is niet ok! |
| Schandalig bedrag. Drieduizend euro voor de allerarmsten van een stel niet presterende voetbalmiljonairs, (doe dan niets). En al helemaal niet in de media gooien. Want ik vind het een lachwekkend (eigenlijk om te huilen) bedrag. Ik geef trouwens zelf geen cent aan goede doelen, maar ik vind het belachelijk als je miljonair bent dat je dan dit soort bedragen geeft en je gedraagt als een barmhartige samaritaan. | ||
| Loki | 15 januari 2010 om 19:52:46 | Dit is niet ok! |
| Netjes, toch niet naast de deur voor jullie en ja, de spelers kunnen kwa salaris inkomsten meer spenderen, maar dat maken zij allemaal zelf lekker uit toch. Goede zet waar Ajax weer eens laat zien dat het een warm hart heeft. Ik heb nog geen voetal club geld aan Haiti zien geven, enkel wat spelers die daar iets te zoeken hebben. | ||
| tacos20 | 15 januari 2010 om 19:53:20 | Dit is niet ok! |
| @ CL Kunnen we niet een giro 666 openen voor jou, om je vervolgens op een bootje te droppen ergens voor de kust van ethiopie? | ||
| M. Pantelic | 15 januari 2010 om 19:54:56 | Dit is niet ok! |
| Lekker belangrijk hoeveel ze overmaken. Het gaat om t gebaar en elke cent is mee genomen. Overigens heb ik zelf helemaal niks gedoneerd.. Moet ik me dan schuldig voelen ? ik doneer wel aan andere doelen zoals k anker bijvoorbeeld. Iets wat IK belangrijker vind dan dat van haiti. Wat daar gebeurt is kan toch niet meer terug gedraaid worden. Amen! | ||
| pierke | 15 januari 2010 om 20:03:07 | Dit is niet ok! |
| Het maakt niet uit wat je doneert! Alle beetjes helpen! @pierke: Het kan niet terug gedraaid worden, maar het land kan er wel weer voor een deel van worden "hersteld"! Denk aan het herbouwen van de woningen voor de ontstane daklozen! | ||
| ajax_nr_1 | 15 januari 2010 om 20:26:27 | Dit is niet ok! |
| Al heeft CL nog een punt ook, het is uit armoede, maar als je dan ziet, hoort en leest dat er direct op los geplunderd en gejat wordt in winkels.. Als hun dan ook zo menselijk zijn, het zijn wel je mede slachtoffers waarvan je ook nog eens jat. Met die tsunami ook eerder, meer geld naar toe gegaan dan er ooit in dat gebied aanwezig is geweest, het is nu amper tot niets beter, maar waar t geld is?!? Mensen kunnen ook door slaan met geld geven en goede gebaren, volgens mij voelen ze zich bij het zien van zoveel ellende opeens 'schuldig' voor hun eigen rijkdom en storten dan massaal, maar naar dagelijkse ellende over heel de wereld kijken ze vaak niet om. | ||
| stifft | 15 januari 2010 om 21:11:37 | Dit is niet ok! |
| Wat een niveau.. Ik kan hier eigenlijk alleen maar heel treurig van worden.. | ||
| Suavimani | 15 januari 2010 om 22:11:12 | Dit is niet ok! |
| Stelletje hypocriete hufters die gaan zitten uitmaken hoeveel een ander zou moeten geven. | ||
| M | 15 januari 2010 om 23:43:08 | Dit is niet ok! |
| Tja Urby kun je het niet kwalijk nemen, die moet tonnen inleveren.. | ||
| ArenA | 15 januari 2010 om 23:58:21 | Dit is niet ok! |
| champions league, ernstig héél ernstig! Ik denk dat de wereld zonder jou beter af is inderdaad (in die zin zijn je ouders wellicht egoïstisch)! | ||
| svendamsma | 16 januari 2010 om 00:13:01 | Dit is niet ok! |
| Het gaat om het gebaar. Ze kunnen ook niks geven. Eerlijk is eerlijk, of ze nou 3.000 geven of 20.000. De mensen in Haïti zullen van die 17.000 die ze missen niks merken. | ||
| Crouch89 | 16 januari 2010 om 00:55:00 | Dit is niet ok! |
| Ik vind dit een heel net gebaar. Ik vind 12.000 euro best een goed bedrag zo al met al. Er zijn dagen dat ik ze niet in mijn zak heb zitten en om heel eerlijk te zijn, zijn er meer dagen dat ik ze niet, dan wel in mijn zak heb zitten. | ||
| Meesterwerker | 16 januari 2010 om 01:33:50 | Dit is niet ok! |
| Maar zo'n 150 dagen per jaar heb je t wel bij je? :) | ||
| stifft | 16 januari 2010 om 02:06:38 | Dit is niet ok! |
| Dit is echt schandalig. 100 euro per speler. Stel een speler verdient 2000.000 per jaar. 100 x zoveel als iemand die 20.000 euro p.j. verdient. In verhouding betaalt zo'n speler 1 euro. Schandalig. Wat een dieptepunt. Doneer dan helemaal niks. | ||
| een schaap | 16 januari 2010 om 03:08:23 | Dit is niet ok! |
| Nu nog een fonds voor: steun AJAX tegen RTL en KNVB. Dit is niet te kort voor een bijdrage (heb ook geen fantsoenlijke bijdrage gezegt BTW :)) | ||
| AFCA Geleen | 16 januari 2010 om 03:22:14 | Dit is niet ok! |
| Ik vind het mooi dat ze überhaupt iets geven. Want buiten die €12000,- die de spelers, Ajax en Aegon samen geven, is daar ook die bijeenkomst voor mensen uit Haiti in de Arena. Daar een zaal/ruimte huren is ook niet gratis. Dus dat is ook netjes lijkt me. Ik hoop dat andere clubs dit voorbeeld volgens en ook doneren. | ||
| Frits Sijen | 16 januari 2010 om 07:02:08 | Dit is niet ok! |
| Ik vind het een mooi gebaar... Al die mensen die hier zeggen dat het te weinig is moeten hun mond houden, negen van de tien die dat zegge geve zelf waarschijnlijk helemaal niets terwijl ze zelf misschien wel een goed betaalde baan hebben... Achja je moet toch altijd wat te zeiken hebben over die overbetaalde voetballers eej wie weet wat ze allamaal aan een goed doel geven wete wij veel.... Ik vind het in ieder geval een mooi iets... | ||
| wessels | 16 januari 2010 om 13:36:14 | Dit is niet ok! |
| @Wessels, ik hou helemaal mijn mond niet! Ik vind het schandalig dat ze hier nog mee naar buiten durven te komen. Deze jongetjes verdienen buiten proportioneel veel geld. Dat ze zoveel verdienen is niet hun schuld maar o.a. de schuld van ons, de voetballiefhebbers. Deze jongetjes hebben dan wel een voorbeeld functie en een bepaalde verantwoording. Als je dan zo schandalig veel geld verdient en er worden inzamelacties gehouden voor een van de armste landen ter wereld en je durft dan slechts €100,00 p.p. te doneren dan ben je een ontzettende asociale geldtellende klootzak! Er zijn spelers die €2.000.000,00 per jaar verdienen, pardon ik bedoel krijgen. Dat is omgerekent €5500,00 per dag!!! Dat is ongeveer €230,00 per uur en dat dus een heel jaar door. Jij vind het dus geweldig dat een speler van Ajax die €3,18 per minuut verdient en dat 60 min per uur, 24 uur per dag en dat 365 dagen lang €100,00 sponsort voor zo'n ramp? Ik denk dat jij niet goed hebt nagedacht of met een enorme plaat voor je kop loopt. Er zijn mensen met een minimum inkomen die €10,00 betalen en dat maar net kunnen missen! | ||
| marsan | 16 januari 2010 om 14:15:11 | Dit is niet ok! |
| @marsan: helemaal gelijk. Deze fooi is the genant voor woorden. 30 miljonairs storten een half uur loon, multinational Aegon verdubbelt het bedrag. Dat kan toch niet? En dan nog een persbericht uit laten gaan ook! Maar die voetballers hebben sowieso geen enkel besef van wat er in de wereld gebeurt. Paar maanden geleden zat Elia bij studio voetbal toen Borst zijn beklag deed over de lage gift van het Nederlands elftal aan de slachtoffers van de aarbeving in Italie. Daar bleek dat Elia niets wist over die gift en niet eens op de hoogte was van de hele aarbeving. | ||
| JariSF | 16 januari 2010 om 16:12:54 | Dit is niet ok! |
| Zoiets hoor je niet openbaar te maken vind ik. Om wat voor bedrag het ook gaat. | ||
| s0lid__ | 16 januari 2010 om 19:44:05 | Dit is niet ok! |
| Als iedereen die zich kapot schaamt eerst eens post wat hij zelf heeft gestort. Daarnaast gaat het om het gebaar, niemand móet geven. Daarnaast verdubbeld de overheid het opgehaalde bedrag, dus indirect betaal je sowieso al, naast de standaard hulpverlening/ontwikkelingsbijdragen. Daarnaast, misschien geven er een aantal al aardig wat aan bepaalde doelen. | ||
| State Scarlet | 16 januari 2010 om 21:42:27 | Dit is niet ok! |
| In het algemeen geldt: Hoe rijker, des te gieriger. En dat is (helaas) gewoon een feit. Reken er maar niet op dat alle rijkelui plots heel veel doneren. Maar het blijft G E M I D D E L D allemaal toch relatief. Als je, uitgaande van een loon van een selecteispeler gemiddeld een half miljoen, een 5.000ste deel van schenkt (dus 100 euro) dan is dat ´hetzelfde´ als iemand die met een loon van 25.000 euro 5 euro schenkt. En met ´hetzelfde´ bedoel ik niet meer of minder dan het gebaar en het tonen van medeleven, onder het motto van: elke cent telt! En ja, sommigen geven meer dan een 5.000ste deel van hun inkomen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Stop met zeuren (zeker over en tegen elkaar) allemaal en doneer (het bedrag wat je wilt/kunt missen)! En al helemaal niet klagen, want wij hebben echt niets te klagen hier! Ja over Ajax soms, maar als je daar zo ontevreden over bent, dan zeg je toch lekker je seizoenskaart op en doneer je dat bedrag wat je bespaart toch gewoon nu... Hoe dan ook: als je maar doneert! | ||
| Normanito | 16 januari 2010 om 22:36:00 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
akkoord anita beurs boer boerrigter bulykin champions cillessen city contract eredivisie eriksen finale frank heerenveen hotspur international jan jong kampioen league marwijk miljoen narsingh nederland netwerk ooijer oranje pot psv rhijn rij roma tottenham training twente vertonghen video vitesse wiel zaakwaarnemer