14 november 2009 RvN
De Telegraaf meldt dat Ajax een protest heeft ingediend tegen de competitievervalsing die kan ontstaan omdat sommige clubs de selectie tegen de overheidsrichtlijnen in hebben laten inenten. Ajax-directeur Rik van den Boog oppert de opties om alsnog over te gaan tot vaccineren van de selecties van de overige eredivisieclubs dan wel het instellen van een regel, dat een wedstrijd wordt uitgesteld wanneer één of meerdere spelers bij een niet-gevaccineerde club door de Mexicaanse griep niet kunnen spelen.
Ajax Netwerk
In een reactie noemde Kesler het de verantwoordelijkheid van de clubartsen die zijn afgeweken van de richtlijn. Kesler vindt niet dat er sprake is van ontoelaatbare competitievervalsing. "De omstandigheden zijn nooit helemaal gelijk. Bij de gewone seizoensgriep zijn er ook wel eens enkele spelers niet beschikbaar. Niet altijd is het even eerlijk in het leven." De KNVB blijft de gewone regel hanteren dat duels kunnen worden uitgesteld wanneer zes spelers kampen met griep.
Ajax Netwerk
Meer: De Telegraaf
| Tering, we zijn wel heel erg aan het piepen de laatste tijd. | ||
| Yiddo | 14 november 2009 om 09:30:46 | Dit is niet ok! |
|---|---|---|
| Ajax heeft gelijk. Dit is je reinste competitievervalsing. AZ heeft tegen de regels in zn selectie laten vaccineren (dit is strafbaar, ze zijn hiervoor ook berispt). Straks is er voor de echte doelgroep geen vaccin meer. Juridisch gezien staat de AZ casus gelijk aan het gebruik van doping. We zullen zien of Kesler hetzelfde standpunt inneemt als Twente straks met een zieke selectie zit. | ||
| Juichtoon | 14 november 2009 om 09:32:16 | Dit is niet ok! |
| “Kein Geloel! Fussball spielen!” zei iemand ooit eens. Ook al was het een trainer van de verkeerde partij. | ||
| kenanus | 14 november 2009 om 09:38:06 | Dit is niet ok! |
| Ophouden nu met dat calimero gelul. Eerst Jol met het aanstellen van Pieter Vink (die overigens prima floot) en nu onze Rik van de Bonus weer. Wij zijn Ajax, wij trekken ons van niemand wat aan (zo was het ooit tenminste!) | ||
| FerryR | 14 november 2009 om 09:45:17 | Dit is niet ok! |
| Of je het nou "calimero gedrag" vind of niet, het is natuurlijk gewoon belachelijk wat die clubs hebben gedaan. Als Ajax het zou doen zou ik het ook belachelijk vinden. Je zal zo maar een stuk of 50 zieke kinderen hebben en geen vaccinaties meer hebben. Echt belachelijk en ik hoop ook dat de clubs hiervoor flink zullen boeten. | ||
| SINCE1900 | 14 november 2009 om 10:03:32 | Dit is niet ok! |
| wat gedacht om die artsen daar eens en flinke boete te geven, kan de KNVB dat weer opsturen naar Haarlem en zijn die ook weer een stapje verder. Ruilhandel dus zoals vroeger goed werkte | ||
| ellen2you | 14 november 2009 om 10:20:53 | Dit is niet ok! |
| Ik sluit me aan bij since1900. Volstrekt belachelijk en a-sociaal dat clubs zich bewust tegen de regels in laten inenten. Op het moment zijn de eerste vaccinaties geweest en is de voorraad beperkt. Er wordt voorbijgegaan aan de mensen die het dadelijk nodig kunnen hebben. Heb er geen goed woord voor over. ikke, ikke, ikke... | ||
| sparky | 14 november 2009 om 10:23:27 | Dit is niet ok! |
| Wat een gelul kesler en de knvb hebben toch al besloten dat ajax kampioen wordt dus waar maak je druk om. Ga gewoon ballen en zeik niet zo | ||
| Anti | 14 november 2009 om 10:30:43 | Dit is niet ok! |
| Typisch Ajax. We staan weer 6 punten achter, nog niet eens halverwege de competitie en we beginnen weer te piepen. Als we nou gewoon eens goed gingen voetballen, een trainer neerzetten die verstand heeft van voetbal dan hoeven we ons niet bezig te houden met al die randverschijnselen. We maken onszelf weer belachelijk door weer over iets te gaan lopen zeiken wat nix met voetbal te maken heeft. Borst vooruit en voetballen gvd! | ||
| champions league | 14 november 2009 om 10:36:07 | Dit is niet ok! |
| De term Calimerogedrag wordt hier echt te pas en te onpas gebruikt. Stelletje kuddedieren... Mogen we, omdat we Ajax zijn, nergens meer ons beklag over doen ofzo? Wat een onzin zeg. 'On-topic': Persoonlijk vind ik dat die medicijnen uiteraard alleen gebruikt zouden mogen worden gebruikt voor de daarvoor bestemde doelgroep. De clubartsen die hier maling aan hebben gehad mogen nog wel eens een cursusje medische ethiek volgen. Van profvoetballers mag je toch wel verwachten dat ze een conditie en weerstand hebben, waarmee ze in mindere mate vatbaar zijn voor de Mexicaanse griep? Om dan vaccins te gebruiken die bestemd zijn voor groepen die veel vatbaarder zijn (jonge kinderen, oude-van-dagen) vind ik zeer egocentrisch en onprofessioneel. Competitievervalsing of niet; ik ben sowieso heel blij dat Ajax protest in heeft gediend tegen deze gang van zaken. Ik ben er trots op dat onze club zich wel bewust is van ethische waarden en nog niet gevaccineerd heeft. | ||
| C. Brigante | 14 november 2009 om 10:47:49 | Dit is niet ok! |
| Als ajax de spulle aanschaft moge ze 2 extra vaccins aanschaffe voor mijn eigen persoon. Ik hbe geen zin in die griep. | ||
| Loki | 14 november 2009 om 10:50:33 | Dit is niet ok! |
| Iedereen met een mening over vaccinatie: waarop is die in vredesnaam gebaseerd. Hop hop voetballen! | ||
| Axeman | 14 november 2009 om 10:58:42 | Dit is niet ok! |
| Voetbal is tegenwoordig geld! Met een prikje risico's uitsluiten om geen geld te verliezen moet kunnen. Er zijn genoeg vaccinaties hoor, 10 x de risicogroep, dus die paar prikkies mist niemand. Niet miepen dus en voetballuh nondeju! | ||
| dermake | 14 november 2009 om 11:04:21 | Dit is niet ok! |
| Ik behoor tot een risicogroep Moet nu al twee weken langer wachten met de tweede vaccinatie vanwege leveringsproblemen. Je kind zal maar doodziek liggen omdat er kerngezonde sporters voor zijn gegaan Het probleem is niet een TE kort aan vaccinaties maar het probleem van het op tijd leveren. Dus psv.az,nac en vitesse zijn asociaal bezig geweest en ik had het wel eens willen horen als het andersom was geweest. En Ajax had zijn spelers laten vaccineren en de rest niet. De KNVB heeft het altijd over regeltjes maar doen zich nu makkelijk af met....daar kunnen we niks mee. | ||
| micky82 | 14 november 2009 om 11:18:47 | Dit is niet ok! |
| Ik begin me zo af en toe een beetje te schamen door dat kinderachtige gezeur van mijn club. Laten we al die randzaken nou eens voor wat het is en gewoon zorgen dat we het beste voetbal spelen! | ||
| herrie | 14 november 2009 om 11:27:02 | Dit is niet ok! |
| Zojuist leest mijn vriendin op nu.nl dat Beatrix, Wim-Lex en Maxima al wel zijn ingeënt........Zouden die allemaal tot de risicogroep behoren ?? Neem er stond bij dat ze zo vaak en veel handen moeten schudden. Veel gekker moet het toch niet worden !! | ||
| citha | 14 november 2009 om 11:31:16 | Dit is niet ok! |
| @ herrie Fijn voor jou als je het af kan doen als randzaken Vertel dat straks ook aan ouders waar een kind doodziek ligt dat het maar randzaken zijn En gezonde voetballers maar gewoon boven de wet staan. Waar maken we ons toch druk om. Ik ben trots op Ajax dat ze de belangen van andere mensen voorop stellen ipv snel illegaal gaan lopen vaccineren | ||
| micky82 | 14 november 2009 om 11:31:21 | Dit is niet ok! |
| @ Herrie, zo makkelijk is dat niet met onze kwaliteitsarme selectie. | ||
| Loki | 14 november 2009 om 11:31:46 | Dit is niet ok! |
| @herrie: Hoe gepassioneerd ik ook van Ajax mag zijn. Er zijn belangrijkere zaken in het leven dan voetbal. Wanneer er mogelijk mensenlevens op het spel komen speelt voetbal absoluut een ondergeschikte rol. | ||
| C. Brigante | 14 november 2009 om 11:45:45 | Dit is niet ok! |
| Niet te geloven dat er hier nog 'supporters' zijn die Ajax van Calimero gedrag beschuldigen... of die "zich schamen voor 'hun' club". Sodemieter op zeg. Feit 1: er zijn richtlijnen om te waarborgen dat er genoeg vaccins zijn voor de risico groepen - de eerder genoemde clubs hebben die richtlijnen aan hun laars gelapt en dat is a-sociaal. Feit 2: Als straks Suarez, Emanuelson, de Zeeuw, Van der Wiel en Vertongen allemaal met griep in bed liggen, terwijl PSV lekker compleet kan ballen is dat inderdaad competitie vervalsing. Ik hoor Kessler al zeggen: "Tsja, 5 spelers is niet voldoende om een wedstrijd uit te stellen. Niet alles gaat nou eenmaal eerlijk in het leven." Feit 3: De KNVB moet er voor te zorgen dat de competitie eerlijk verloopt - dat doen ze in dit geval dus niet. Dus iedereen die nu op Ajax loopt te zeiken... denk eerst na voor je wat schrijft; onze club blinkt juist weer uit door ethisch en profesioneel te handelen - respect! | ||
| Kia Kaha | 14 november 2009 om 11:47:54 | Dit is niet ok! |
| @kia kaha, je hebt natuurlijk 3 goede punten. Ware het niet dat de laatste 2 zeer hypothetisch zijn en dat ik over het eerste het volgende te zeggen heb: Asociaal gedrag en topsport zijn met elkaar verweven als bijen met honing. | ||
| Loki | 14 november 2009 om 11:50:08 | Dit is niet ok! |
| Dit is geen beslissing voor de KNVB. Hier moet vanuit de regering actie worden ondernomen. De clubartsen komen hun verantwoordelijkheden niet na en daar moet tegen opgetreed worden. Neem nou Dhr. Joosen clubarts van Nac. Hij vaccieneert eerste het hele team en geeft daarna aan dat hij spijt heeft van zijn actie. En Ajax moet weer Ajax worden zoals het shirt uitstraalt. | ||
| Patrick23 | 14 november 2009 om 12:10:10 | Dit is niet ok! |
| Pfff Rikkie van de Boog, misschien moet je je eigen maar es eerst druk gaan maken om je eigen beleidsvoering. Tering wat een gejank weer. Ga gewoon voetballen en zorgen dat ajax weer ajax wordt. En dat ajax wint nog op één slof en een voetbalschoen. Maar dat liedje kent meneer kennelijk dus niet. | ||
| vak429 | 14 november 2009 om 12:24:40 | Dit is niet ok! |
| Wat janken de mensen hier zeg, Ajax zegt alleen maar tegen de KNVB: Omdat sommige clubs zich hebben laten inenten (wat niet de bedoeling was) moet de KNVB een signaal naar buiten brengen dat het voor de resterende clubs het nu ook okee is om jezelf in te enten. Of maak een duidelijke regel dat het niet de bedoeling is met daarbijhorende consequenties. Dus gewoon duidelijkheid voor de clubs zodat bij een mexicaanse-griep epidemie elke club gelijk wordt getroffen. | ||
| MicMonen | 14 november 2009 om 12:27:47 | Dit is niet ok! |
| Ajax is echt een zielige club onder Jol. Let maar op straks wordt er gehuild omdat het op zondag toen Ajax moest spelen regende en op zaterdag toen de andere clubs speelde niet. Wat wil Ajax nou? Dat die clubs puntaftrek krijgen? Je kan je ook gewoon normaal opstellen en van je laten horen door te winnen. Bijvoorbeeld bij PSV en Twente. Dan ben je een grote jongen Jol (heb ik het niet over zijn afgetrainde lijf natuurlijk). Wat Ajax vergeet is dat het ook invloed heeft op ons, de supporters. Ik werk niet in Amsterdam en wordt elke keer aangesproken op het huilen wat ze bij Ajax doen. Ik zeg elke keer stoer dat ik aan het eind van het seizoen het laatste lach, maar ik heb soms mijn twijfels. | ||
| AjaxForEver | 14 november 2009 om 12:33:04 | Dit is niet ok! |
| alweer zo'n calimero reactie. Het is de laatste tijd echt om je rot te schamen | ||
| ajax the champions | 14 november 2009 om 12:35:58 | Dit is niet ok! |
| Gemeentelijke overheden die miljoenen euro's in noodlijdende clubs stoppen stadions voor clubs bouwen van hier tot en met ginder dat is pas competitievervalsing. Waar hebben we het over, een spuitje... | ||
| Almere vak V | 14 november 2009 om 12:40:25 | Dit is niet ok! |
| Goeie uitspraak!. Wat een dom gelul ook. Wij zijn Ajax uit Amsterdam. We rijgden landstitels aan elkaar door onze voeten te laten spreken. Wat een kansloos Calimero gedrag van coach en leiding. | ||
| big dipper | 14 november 2009 om 12:47:15 | Dit is niet ok! |
| Ajax is naar de beurs gegaan en heeft daar 100 miljoen mee opgehaald. Alle andere clubs niet... boehoe Ajax heeft voordeel die andere clubs niet hebben. Boehoe Ajax heeft een prachtig stadion waar ze de helft van alle wedstrijden in mogen spelen.. een hele goede spelersbegeleiding en medische staf boehoe. Ook is het oneerlijk dat Ajax zo'n goede jeugdopleiding heeft en makkelijk aan nieuwe goede spelers kan komen.. gemeen zeg! Wat een onzin, hier zakt mijn broek echt vanaf. Ajax moet gewoon eens normaal doen en kampioen worden. We hebben de grootste portemonnaie van de eredivisie en kunnen de duurste coaches halen die ook nog kunnen putten uit de beste jeugdopleiding van Nederland. Niet zeuren gewoon voetballen! | ||
| AjaxForEver | 14 november 2009 om 12:52:51 | Dit is niet ok! |
| @ Micky82 en C Brigante: ik bedoel niet dat ik het normaal vind dat voetballers ingeent worden, integendeel. Vind het belachelijk dat enkele clubs hun spelers hebben ingeent. Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik er niet meer zo goed tegenkan dat Ajax de laatste weken allerlei zaken aandracht om het mindere presteren te verbloemen. Dan ligt het aan de scheidsrechter, nu aan het feit dat andere clubs wel een prik hebben gekregen. Laat ze gewoon eens goed en verzorgd voetbal gaan spelen zonder alleen maar naar andere punten te gaan wijzen. | ||
| herrie | 14 november 2009 om 12:54:15 | Dit is niet ok! |
| Ben wel heel benieuwd naar de reactie van al die 'calimero roepers' als straks ons 1ste elftal met griep op bed ligt en we verliezen van PSV. Zal dan wel weer aan de medische staf liggen, mede ook omdat een fikse griep meestal een paar weken doorzeurt. Voor de mensen die het nog niet door hebben de GRIEP is wat anders dan een vette verkoudheid die de meeste in het dagelijks leven de griep noemen. | ||
| kaysea | 14 november 2009 om 12:56:28 | Dit is niet ok! |
| @Almere vak V Een spuitje?..ja een spuitje dat voor sommige van levensbelang is. Maar sommige vinden het schijnbaar normaal dat voetballers boven alles gaan. Wil je wel eens horen als je er mee te maken krijgt en er is geen vaccinatie voorhande Ajax vraagt niet om puntenmindering Ze vragen aan de KNVB duidelijkheid. Of allemaal vaccineren of uitstel van de te spelen wedstrijden als andere clubs wel te kampen krijgen met de mexicaanse griep en veel spelers missen. Ajax praat niet alleen voor zichzelf maar ook voor de andere clubs die misschien niet zo een brede bank hebben. Als het om een spuit gaat waar doping inzit dan hebben ze ook hun eigen regels bij de KNVB Nu maken ze zich er heel makkelijk vanaf. Ik had die andere clubs wel eens willen horen als de rollen waren omgedraaid en Ajax had hun spelers illegaal laten vaccineren. | ||
| micky82 | 14 november 2009 om 12:57:07 | Dit is niet ok! |
| -6 Punten gewoon bij die overtreders wat denken ze nou, die vaccinatie zijn niet voor voetballers maar voor risco groepen, dadelijk hebben ze een vaccinatie te weining voor een risco groep en wat dan :S | ||
| Starkoo | 14 november 2009 om 12:58:49 | Dit is niet ok! |
| piep piep hallo piep piep hallo Calimero :) Ajax is per heden officieel DE Calimero club van Nederland.... | ||
| Ranger | 14 november 2009 om 13:08:19 | Dit is niet ok! |
| Ik zie het probleem niet echt. Gewoon ook de Ajax spelers vaccineren. Het gaat hier om zo veel geld dat het onverantwoord is om het niet te doen. Voetballers hebben een veel grotere kans om besmet te raken omdat ze veel meer lichamelijk contact hebben met andere voetballers. Ook heeft minister Klink 34 miljoen vaccins besteld dus er is voldoende voor iedereen. Geloof me, de mensen met cruciale posities binnen grote bedrijven zijn ook allang ingeënt. | ||
| Godssons | 14 november 2009 om 13:08:32 | Dit is niet ok! |
| @Godssons Een gezond iemand heeft hoogstens een paar dagen flink koorts en griep maar het is niet dodelijk. Voor mensen die in een risicogroep vallen en kleinen kinderen wel. Dus ..nee niet even de Ajaxspelers ook maar inenten Maar Ajax had helemaal geen brief hoeven moeten sturen naar de KNVB De KNVB had ZELF al een duidelijk standpunt in moeten nemen tegen az,psv.nac en vitesse Als het om spreekkoren of doping gaat of iemand schorsen om beelden dan staan ze vooraan . Stelletje hypocrieten bij de KNVB | ||
| micky82 | 14 november 2009 om 13:21:32 | Dit is niet ok! |
| @Ranger: PSV zal altijd de grootste calimero-supporters houden. Daar kom je nooit meer van af als supporter van een club uit een provinciaals stadje. Zegt al genoeg dat je hier komt reageren. Verder moet Ajax gewoon de benen laten spreken en de komende 30 competitiewedstrijden winnen. | ||
| Amsterdam-Oost | 14 november 2009 om 13:21:45 | Dit is niet ok! |
| @micky82 volgens mij zijn er al diverse kerngezonde mensen omgevallen door de griep. En aangezien er voldoende vaccins zijn zie ik geen probleem in het vaccineren van de voetballers die dat willen. | ||
| Godssons | 14 november 2009 om 13:27:23 | Dit is niet ok! |
| Godssons...hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat het gaat om het leveringsprobleem. Als er allemaal gezonde mensen die prik halen dan duurt het steeds langer voordat de risicogroepen hem krijgen. Ik val zelf onder die laatste door een medische oorzaak. Krijg mijn tweede dus ook al weer twee weken later. En dat kerngezonde mensen eraan sterven is een veel kleiner percentage dan risicogroepen en kleine kinderen die laatste zijn ook gezond maar wel vatbaar voor deze griepsoort | ||
| micky82 | 14 november 2009 om 13:44:36 | Dit is niet ok! |
| Wat een bullshit dat de overheid zonder vaccinatie komt te zitten echt het is gewoon een kwestie van geld.Zo besparen ze geld.Ach Ajax heeft het niet nodig we worden toch kampioen.Zijn de pedo uitgehuild ? | ||
| odyseus.problind | 14 november 2009 om 13:48:18 | Dit is niet ok! |
| Dat zinnetje van Kesler op het einde zegt genoeg: niet altijd is het even eerlijk in het leven??!! Ofwel hij geeft toe dat we ook met het competitieprogramma genaaid zijn. Kan iemand die man zo'n mooi envelopje sturen met een kogel erin waarop afca staat. Die heethoofd tukker moet eens normaal gaan doen en met pensioen gaan. Alleen maar gezeik met die walchelijke vent. | ||
| koning85 | 14 november 2009 om 13:53:09 | Dit is niet ok! |
| Teeeeeeeeeeeeeeeeering wat een zeikclub zijn we aan het worden zeg! | ||
| Drie Kruizen | 14 november 2009 om 13:53:26 | Dit is niet ok! |
| Echt om te huilen om te zien dat juist mijn club hierover aan het piepen is. Dit hebben wij niet nodig, wij zijn Ajax gvd! | ||
| Op n slof | 14 november 2009 om 14:00:48 | Dit is niet ok! |
| Zo gek is de klacht van Ajax niet. Er worden immers regels overtreden om er zo voor te zorgen dat de selectie sterker (lees minder ziek) kan worden. Als alle clubs de mogelijkheid zouden hebben tot vaccinatie, zou het geen probleem zijn. Echter heeft de overheid verboden om dit te doen bij deze doelgroepen, dus de clubs en artsen gaan hier de fout in en zouden moeten worden gestraft. | ||
| BenAjacied | 14 november 2009 om 14:03:40 | Dit is niet ok! |
| AjaxForEver heeft mijn woorden al uit mijn mond gehaald. Ook ik woon en werk buiten Amsterdam en word elke keer aangesproken over het gehuil van Ajax. Wordt pathetisch. In 2007 won Ajax zijn 2 uitwedstrijden achter elkaar met 1-4 en 1-5 tegen......Twente en PSV. En nog werden we geen kampioen, 1 goaltje te weinig. Daar mag je oprecht om huilen, maar huilen over competitievervalsing of vaccinaties, wat een onzin. | ||
| Denniswasthebest | 14 november 2009 om 14:08:01 | Dit is niet ok! |
| Huil \, huil. huil. Vorige week hebben de spelers van Ajax die niet ingeënt waren ons geinfecteerd en nu zijn er 4 ziek. Onze tegenstander heeft vorige week tegen PSV gespeeld die wel ingeënd waren en bij hun is niemand afwezig. KNVB treedt op, weer compeditievervalsing. Amsterdam-Oost, weet je nu nog niet dat de grootste calimero's diegene zijn die stellen dat anderen calimero's zijn (bij welke club ze ook zitten). | ||
| knappe struisvogel | 14 november 2009 om 14:31:10 | Dit is niet ok! |
| Sorry allemaal als je puur kijkt naar de afspraken die gemaakt zijn heeft ajax gelijk. Daar gaat het om het maakt niet uit welke club wel of niet gedaan heeft. Stel als morgen 3 ziek worden bij ajax en bij de de ingeente mensen niet dan is het competitievervalsing omdat hun zich niet aan de afspraak gehouden hebben. Er is wel een uitzondering als er al griepgevallen waren in de club. Het is gewoon hypocriet van de andere clubs om het wel te doen terwijl er een doelgroep is die het harder nodig heeft dan hun o.a kinderen en ouderen. En nu zie je dat kesler geen ballen heeft, er zijn nu internationals die met het nationale team voetballen. PSV en Az heeft zijn spelers ingeent straks komen de internationals van ajax, feyenoord, twente, heerenveen terug 10 griepgevallen. En wat heeft kesler gezegd eigen verantwoordelijkheid? Iedereen doet alsof ajax puur uit eigen belang praat meer er zijn meerdere clubs die evt de dupe kunnen worden. | ||
| Rijkaard | 14 november 2009 om 14:43:48 | Dit is niet ok! |
| En dat te bedenken dat we nog geen 15 jaar geleden gewoon de beste van de wereld waren. En ons totaal niet bezig hielden met andere clubjes uit nl. De partijdige scheids, de competitieleider die AJAX benadeeld en nu weer janken omdat we geen griepprikkie krijgen en anderen wel. Om je kapot te schamen. We hebben geloof ik 50 selectiespelers dus geen probleem als er een paar met griep op bed liggen. | ||
| RobM | 14 november 2009 om 14:45:22 | Dit is niet ok! |
| "Niet altijd is het eerlijk in het leven?" Neen inderdaad, daar weet Kesler alles van. Maar Kesler: Nou is het dus zo, dat de ene speler wel medicijnen heeft gekregen door de vaccinatie en de andere niet? Mag doping dan in het vervolg ook? Is dat dan ook geen competitievervalsing? En valt dit dan ook onder de noemer: "Ja het is niet altijd eerlijk in het leven"? En moeten we de spelregels dan misschien ook maar niet aanpassen? U wilt voorbeelden? Voor Ajax geldt de buitenspelregel wel en voor Twente niet? En in de komende wedstrijd Ajax tegen Twente, speelt Ajax met 10 man en Twente met 11? Want: "Het is immers niet altijd eerlijk in het leven"? | ||
| Vak 119 | 14 november 2009 om 14:46:32 | Dit is niet ok! |
| Pfff...Sommige reacties hier. -_-' Zalig zijn de armen van geest. | ||
| C. Brigante | 14 november 2009 om 15:08:07 | Dit is niet ok! |
| Dit soort opmerkingen maak je alleen als je niet in jezelf en dus Ajax gelooft. Wat kan ons het nu schelen of ze wel of niet ziek zijn. De club met de beste selectie (dus ook bankzitters) zal kampioen worden. | ||
| pielemuis | 14 november 2009 om 15:37:14 | Dit is niet ok! |
| Wat is dit voor gezeik van Ajax de laatste tijd?! Zei Jol niet voorafgaand aan het seizoen : Kop omhoog, borst vooruit.. Wij zijn Ajax! Nou ik heb krijg steeds meer het gevoel dat we bestuurd worden door huilende meisjes. | ||
| Confusius020 | 14 november 2009 om 15:44:53 | Dit is niet ok! |
| Tsja Calimero of niet Van de Boog heeft gelijk en die club (natuurlijk weer psv) moeten gestraft worden. Maar ja dat gaat niet gebeuren met die Tukker aan het roer | ||
| lars91 | 14 november 2009 om 15:44:57 | Dit is niet ok! |
| Triest dat mensen nu gaan zeggen calimero gedrag en wij zijn de beste blabla. Afspraak is gemaakt klaar uit...zoals altijd gezegd word 'afspraak is afspraak' en dat breek je niet. En dan zeg je niet als knvb bestuurder 'ja eigen verantwoordelijkheid' dat is gewoon een antwoord uit machteloosheid of onwelwillendheid om in te grijpen. | ||
| Rijkaard | 14 november 2009 om 15:53:34 | Dit is niet ok! |
| Totdat er bij Ajax de mexicaanse griep echt gaat heersen en dan pas realiseren de meesten zich dat het toch niet zo eerlijk was. | ||
| de keizer | 14 november 2009 om 16:01:09 | Dit is niet ok! |
| Voel me ineens een beetje grieperig....;-)) | ||
| T-Bag | 14 november 2009 om 16:14:57 | Dit is niet ok! |
| Terechte klacht van Ajax al becat het KNVBregelement al een voorziening in geval van epidemische taferelen.Het is alleen wel lullig als je vijf spelers moet missen vanwege de Mexicaanse en het duel niet uitgesteld mag worden omdat de regel over 6 zieken spreekt.Kijk daar gaat Kessler in zijn arrogantie aan voorbij. | ||
| aj10ax | 14 november 2009 om 16:32:30 | Dit is niet ok! |
| @Alle Calimero roepers, Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik heb een hoogzwangere vriendin, die eerst moest wachten voor een prik (gelukkig heeft ze hem nu gehad). Mijn dochter van 2 wacht ook nog. En hier ligt straks dus een zuigeling in huis en mede omdat niet noodzakelijke inentingen verricht worden, moeten mijn dochter (doelgroep: kleine kinderen) en ik (doelgroep: ouder/huisgenoot van zuigelingen) nog enkele weken wachten. Ik vind de reactie van Ajax wel degelijk terecht, want deze griep heeft (in tegenstelling tot de meeste bekende griepen) het vermogen om je hele selectie te pakken. Dus als er clubs zijn die dit risico door hun (onwettige) vaccinatie niet meer lopen, dan is er sprake van een onnodig onevenwichtige situatie. Probleem is alleen dat het al gebeurd is, dus dat je relatief weinig meer kunt doen. Hoogstens bij Mexicaanse griep gevallen niet tegen ingeënte teams laten spelen. Daardoor valt het mogelijke voordeel voor hun weg. Je kunt wel spelen tegen een ander niet ingeënt team, want die hebben hetzelfde risico. | ||
| Frits Sijen | 14 november 2009 om 16:53:28 | Dit is niet ok! |
| RobM, 15 jaar geleden hielden we hier ons ook mee bezig. Ik kan het niet nadrukkelijk genoeg zeggen, ook mee bezig. We zijn niet alleen het voetballen verleerd, maar doen het ook buiten het veld slecht. Michael van Praag merkte onlangs op dat Ajax in Europa nergens meer meepraat, sterker nog in NL praten we al niet meer mee. Kesler en Uilenberg zijn tukkers! Een VB van 15 jaar geleden. Van Gaal eiste zelfs van de NOS dat ze alle afgekeurde doelpunten van Ajax in een uitzending lieten zien (na 10 wedstrijden waren er al 15 goals afgekeurd!, toen van Gaal zich een keer beklaagde over een afgekeurd doelpunt, verweet het journaille hem calimerogedrag). Dit hebben ze geweten van Gaal eiste rectificatie en kreeg zn zin. Ook Cruijff deed in zn tijd hier forse duiten in het zakje door scheidsrechter Keizer (toen neerlands beste scheidsrechter) voor en na Utrecht-Ajax terecht te wijzen. Van Gaal en Cruijf zijn dan zeker Calimero's. Beste Rob en andere calimero-duiders, het klagen over competitieschema's, uitwedstrijden na een EL pot, of over niet meegekregen penalties is ook onderdeel van het spel, dat momenteel in Eindhoven en Enschede beter gespeeld wordt. Ik steun Ajax hierin. Nog beter is natuurlijk dat Ajax zelf goed oplet en zorgt dat ze weer binnen en buiten het veld een speler van formaat wordt, dan kan er veel buiten de schijnwerpers geregeld worden. | ||
| Juichtoon | 14 november 2009 om 17:22:19 | Dit is niet ok! |
| Hoe kan je hier nou over klagen? Het is terecht wat Ajax zegt! Er zijn richtlijnen opgesteld en die zijn door sommige clubs niet nagekomen. Daarnaast moet je het je afvragen of het ethisch verantwoord is om je eigenbelang boven het belang van de risicogroepen wil stellen. Verder is het wel erg duidelijk dat het niveau van sommige (zogenaamde) Ajax-fans tot een bedenkelijk niveau is gedaald. Als je je club niet kunt steunen in slechte tijden, en continu negatief kritisch blijft bij de eerste de beste situatie, dan kan je net zo goed wegblijven. Onderbouw je mening op zijn minst in plaats van dom te lopen ouwehoeren. | ||
| Zij & Hij | 14 november 2009 om 19:57:51 | Dit is niet ok! |
| @Ranger: Ga toch weg en blijf je vereniging trouw. Ow wacht, je vereniging heeft 0.0 uitstraling, dan begrijp ik dat je hier komt, calimero. ----- Ajax heeft groot gelijk, wanneer wij de enige in dat vaccinatie-rijtje waren dan kregen wij natuurlijk bergen van kritiek over ons heen. | ||
| mess | 14 november 2009 om 21:23:20 | Dit is niet ok! |
| Ik begrijp niet dat Ajax niet gewoon hetzelfde heeft gedaan. De richtlijnen waar men het over heeft is van de overheid, niet de clubs onderling. Dat er clubs zijn die hun spelers inenten vind ik alleen maar erg slim. Er zijn veel vaccinaties ingekocht en er zullen maar weinig mensen zijn die de prik gaan halen. Daarnaast is het ook zo dat zodra bijna alle vaccinaties gebruikt zijn er gewoon meer ingekocht kunnen worden. Ajax moet niet zeuren en gewoon professioneel zijn en zelf ook inenten... | ||
| Ludwig van Schnabel | 14 november 2009 om 21:45:45 | Dit is niet ok! |
| @ Ludwig Omdat Ajax zich gewoon aan de regels heeft gehouden in tegenstelling tot Nac, az en uiteraard psv | ||
| lars91 | 15 november 2009 om 15:16:41 | Dit is niet ok! |
| We gaan toch niet griepen!! Voetballers horen niet tot een risicogroep. Speel maar mexicaantje op de training. | ||
| Snuffie | 15 november 2009 om 23:04:32 | Dit is niet ok! |
Om te reageren op een nieuwsbericht, moet je ingelogd zijn. Gebruik daarvoor de link rechtsboven in beeld. Als je nog geen loginnaam hebt, kan je je bij deze ook aanmelden als lid van Ajax Netwerk.
agovv aissati alderweireld amsterdam arena boulahrouz contract debuut emanuelson enoh fans feyenoord foto haarlem jol jong lodeiro luis martin mcclaren nadat nicolas nijhuis oleguer pantelic penalty roda rommedahl scheidsrechter stekelenburg strijd suarez suk toby trainer training twente veldhoven verhuur verrekt vertonghen video vink zeeuw