| |
| jorblok | 9 augustus 2008 om 15:40:52 help mods! |
| Anita zal wel rust krijgen denk ik |
 |
| mr_latino_ | 9 augustus 2008 om 15:41:52 help mods! |
| Ouwerkerk in de goal ;) Dan gebruiken we al 5 keepers in de voorbereiding :)
Hoop dat Alderweireld mag meedoen, dan weten we precies wat al hebben voor materiaal. Wormgoor heeft al laten zien dat hij er zou kunnen staan in nood (ja dit is op 1 wedstrijd gebaseerd, ik weet het). Als Alderweireld dit nou ook zou kunnen laten zien, hoeft er mijns inziens geen ervaren speler bij te komen. Van Basten wilt verder met de jeugd en met Van der Wiel, Wormgoor en Alderweireld als backups voor centraal achterin ben ik niet ontevreden. Wielaert is ook geen top en Anita heeft laten zien dat het een goede voetballer is, maar geen CV. |
 |
| Voetballuh! | 9 augustus 2008 om 15:49:15 help mods! |
| Hoop dat ze vandaag iets rustiger beginnen dan gisteren, anders liggen ze na een uur weer naar lucht te happen. Vermakelijke wedstrijd gisteren, maar daar haal je geen punten mee... Niet dat nou zó belangrijk is, hoop alleen dat er een beetje ingespeeld team staat bij het begin van de competitie en MvB niet steeds maar blijft wisselen.. |
 |
| Raymondinnowicz | 9 augustus 2008 om 15:51:18 help mods! |
| Volgens mij staan we nu "mooi" 2e met 2 hele punten gekregen door de 2 doelpunten gisteren. ;) |
 |
| D-Tagz | 9 augustus 2008 om 16:03:13 help mods! |
| Het ging en gaat niet om het resultaat. Deze tegenstanders hebben stuk voor stuk CL ervaring. Om daar tegen te spelen is een ervaring op zich. Zeker voor Ouwerkerk en Alderweireld. |
 |
| Zij & Hij | 9 augustus 2008 om 16:38:00 help mods! |
| Niet omdat Ajax gisteren verloren heeft maar sinds jaar en dag hoef je voorbereidingswedstrijden niet serieus te nemen. Of Ajax zelf zit te sleutelen of anders is het wel de tegenstander. Als het om het echie gaat dan zullen er twee teams binnen de lijnen staan die tot op het bot gemotiveerd zijn. |
 |
| Stormvogel | 9 augustus 2008 om 16:47:22 help mods! |
| Arsenal is al jaren op de Ajax toer,doordat "Professor"Wenger het Ajax van halverwege de jaren'90 adoreerde.Het heeft hem in die jaren geen windeieren gelegd.In tegenstelling tot Ajax is hij niet persé genoodzaakt jeugdige spelers uit de Arsenal"Youth Academy"te halen,zijn shop terrein ligt overal,behalve op een enkele uitzondering na in Engeland.Want eigenlijk mag de jeugdopleiding van Arsenal geen naam hebben,in tegenstelling tot die van bijv.West Ham United.Maar ja,waarom zou je ook als de financiele positie van Arsenal alle mogelijkheden biedt jeugdig talent uit de hele wereld te halen.Dat er intussen dus op een enkeling na geen enkele Engelsman meer rondloopt,maalt intussen niemand meer om in London.Ajax daareentegen zit niet in die financiele positie en moet de eigen jeugd (te)vroeg laten doorstromen naar het eerste team.Dat wordt nu wel heel erg rigoreus doorgevoerd door van Basten,en dat gaat natuurlijk gepaard met vallen en opstaan van deze jeugdige spelers,met onvermijdelijk mindere resultaten tot gevolg.Van Basten kan echter wel Wenger onder de neus wrijven dat hij werkt met jeugd uit de eigen geledingen.En dat valt eigenlijk meer te waarderen dan de ruif jeugdigen waaruit Wenger mondiaal kan plukken.Ik vraag me wel eens af hoe men bij Ajax,gezien zijn historie,zou reageren met 11 buitenlanders in het elftal,zelfs al zou men daarmee het huidige Arsenal niveau benaderen. |
 |
| bartheld senior | 9 augustus 2008 om 17:06:45 help mods! |
| @stormvogel. Het beleid bevalt me wel. Maar ook moet nog zien hoe sterk MvB financieel werkelijk is. Het zou heel goed kunnen - hij geen patser - dat hij met veel minder spelers gaat werken. Ook dit bevalt me zeer. Wat de hoogste prioriteit moet krijgen is het beloftenteam vullen met zeer goede aanvallers, want je kunt voorspellen dat onze dodelijk aanval door iedereen wordt bekeken. Om ned.kampioen te worden is deze selektie goed genoeg. |
 |
| Voetballuh! | 9 augustus 2008 om 17:12:36 help mods! |
| Nou, Stormvogel, we zijn hard op weg naar een basis van 11 buitenlanders, tel de namen maar even. In de huidige selectie zitten maar liefst... 21 buitenlanders!!! Dan hebben we nog 14 Nederlanders, waarvan 6 geboren Amsterdammers. Nou, OK, er gaan er nog een paar weg, maar helaas is Ajax toch hard op weg een vreemdelingenlegioen te worden. Jammer, maar helaas dus. |
 |
| Vette Shit Ouwe | 9 augustus 2008 om 17:37:00 help mods! |
| Ik vind 14 spelers uit de eigen jeugopleiding niet jammer en zeker niet helaas. Beter vevuld het me met trots. |
 |
| bartheld senior | 9 augustus 2008 om 17:38:44 help mods! |
| Kijk eens naar het Nederlands elftal. Meestal staat er een elftal in het veld met 9 of 10 spelers die buiten nederland spelen. Als je praat over een goede Nederlandse verdediger. kijk eens naar Marcellis van PsV. Speelt hij nog 3 jaar in Nederland ? |
 |
| jorblok | 9 augustus 2008 om 18:05:39 help mods! |
| vind dit een goede zaak idd,remember 95.Hadden we ook veel eigen jeugd pas toen we zinloze aankopen zijn gaan doen ging het mis.En we hebben nou een hele leuke lichting en ook bij de a-junioren dus na 5 jaar een scc te hebben hoop ik dat de weg omhoog eindelijk gevonden is.En als het toch een grote teleurstelling wordt,daar zijn we inmiddels wel aan gewend geraakt.Kortom laten we positief blijven kan alleen maar mee vallen :). |
 |
| Stormvogel | 9 augustus 2008 om 18:07:00 help mods! |
| Mocht je de begroting fors willen/kunnen opvoeren dan kom je pas echt dicht bij een elftal met 11 buitenlanders.Want dan ben je meer geneigd naar toppers over de grens te kijken,en je eigen jeugd gedoseerd te "brengen",hetgeen eigenlijk de ideale situatie zou zijn.Je kan echter ook buitensporig veel buitenlanders aantrekken,zoals de tegenstander van vanavond.Het doet mij persoonlijk erg veel deugd dat deze"Moratti clan"al ruim 45 jaar tevergeefs op jacht is naar de Europese topprijs,trots alle investeringen die deze Italiaanse proleet door de jaren heen heeft gedaan.En dat men nationaal pas sinds enkele jaren weer in het zadel werd geholpen door het beruchte"Calciopoli"schandaal.Het zou eigenlijk de hoogste tijd moeten zijn om ook de zeer bedenkelijke praktijken van deze Moratti ook eens goed na te gaan.Maar wat kan je ook verwachten in een land waar zijn broeder in het kwaad,Berlusconi,ook iedere keer de dans ontspringt.En ik begeef me nu in de richting van de ArenA. |
 |
| Ik_ben_Ajacied | 9 augustus 2008 om 18:07:26 help mods! |
| Misschien maakt de zoon van Danny Blind, dit seizoen ook wel zijn officiële debuut in Ajax 1, Daley Blind heet die geloof ik |
 |
| bartheld senior | 9 augustus 2008 om 18:16:45 help mods! |
| Eigenlijk zal de winnaar in de Cl op dit moment bijna zeker Real M, Barca, Man. Utd, Chelsea, Alsenal of Liverp. zijn. Dit wordt saai. Je zult eens zien wat dit gaat betekenen voor bv Inter en AC Milan. ook zij kunnen niet meer mee met de top begrotingen. |
 |
| markie903 | 9 augustus 2008 om 18:46:37 help mods! |
| @ Ik_Ben_ajacied ja die heet daley blind en dat is een heel groot talent speelt leuke wedstrijden. alderwiereld is ook een talent alleen zie ik die niet graag tegen zlatan of adriano spelen want dan wordt hij denk ik zoek gespeeld. Ik zie dan liever van der wiel vandaag spelen. |
 |
| Fluffy | 9 augustus 2008 om 19:02:46 help mods! |
| hadden we Luque of Perez niet erbij kunnen halen? Die jongens schijnen de nieuwe toekomst te zijn. |
 |
| Denniswasthebest | 9 augustus 2008 om 19:12:00 help mods! |
| Met het meeste wat Stormvogel te berde brengt, ben ik het meest eens. Ook met zijn betoog rond Arsenal. Maar hoewel ik het er mee eens ben, doet het mij wel verdriet te constateren dat door de trend van de afgelopen 10 jaar Ajax Europees weinig meer heeft in te brengen. En deze trend zal helaas naar beneden gericht blijven. M.a.w. Ajax kan alleen nog maar op nationaal niveau met de top mee en zal hier wel een trend eventueel kunnen doorbreken, n.l. dat we eindelijk weer eens kampioen kunnen worden. Al jaren de hoogste begroting, maar keer op keer afgetroefd door PSV...doet pijn. Vanavond zal het wellicht weer verdedigend gezien knarsetanden worden, maar vergeet niet dat 3 van onze verdedigers in China zitten waarvan er sowieso 2 bij ons in de basis zullen staan. Echter 1 verdediger erbij is wel noodzaak maar dat weet MvB zelf natuurlijk ook. Internationaal zullen wij er voorlopig niet meer aan te pas komen, lees hier ook het verhaal van onze zo geliefde Ulli Hoeness op na: met elke tankbeurt verrijken wij Ome Roman en zijn medemafia-Russen. En met dat geld financieren ze hun speeltjes zoals b.v. Chelsea. Verder is er de onrechtvaardigheid dat Engeland veel te veel geld te verdelen heeft onder alle (!) clubs in de Premier League en tel uit je winst. Barca en Real zijn al 50 jaar gewoon ontzettend goed en de Italiaanse clubs......daar heeft Stormvogel al genoeg over gezegd en daar sluit ik mij volledig bij aan. Als er één club is waar ik echt een hekel aan heb is het Inter en gelukkig winnen ze nooit een belangrijk toernooi. Chelsea idem. Over Arsenal wil ik nog wel iets positiefs zeggen: duidelijk minder geld te besteden dan hun 3 grote concurrenten maar dankzij het inzicht van Wenger doen ze het ieder jaar weer verdomd goed met jonge spelers. Vakmanschap dus. Doet verder niets af aan het betoog van Stormvogel over die "jeugdige spelers uit de Arsenal Youth Academy". Dat is ook waar. Hoop dat Ajax vanavond wederom een leuke pot speelt en niet teveel steken laat vallen achterin. Gelukkig begint de competitie pas over 3 weken en kunnen we alleen nog maar groeien. En met Vermaelen en Vertonghen erbij kan het best een goed elftal worden. Wat is er eigenlijk met V.d.Wiel aan de hand? Hij speelt heel weinig en begint nooit in de basis. Nog steeds hinder van zijn knie? |
 |
| dwight | 9 augustus 2008 om 19:42:43 help mods! |
| Zou ook Lorenzo Burnet 's willen zien. Piepjong, maar volgens mij wordt dat de nieuwe linksback van Oranje. Positioneel ijzersterk. |
 |
| vanbastisch | 9 augustus 2008 om 20:00:23 help mods! |
| Vanavond even stil zijn. Dan hoor je het kraken van de botten van degene die de pech heeft tegen Zlatan, Maxwell en Chivu te spelen. Door ons opgeleide kerels tegen de huidige lichting jochies. |
 |
| Fluffy | 9 augustus 2008 om 21:13:06 help mods! |
| @Denniswasthebest, had je niks te doen ofzo man? Jezus wat een reactie... ik heb niet eens de kracht om het te lezen. |
 |
| Rollermanskunk | 9 augustus 2008 om 22:01:38 help mods! |
| Dit zie ik graag van Marco: gewoon de jeugd een kans geven. Laat ze maar ff ruiken aan het internationale topvoetbal.
Maarre... je zou maar een kaartje gekocht hebben.
Dubbel gevoel dus |
 |
| Denniswasthebest | 9 augustus 2008 om 23:31:41 help mods! |
| Je hebt gelijk, Fluffy, probeerde net mijn stukje nog een keertje te lezen maar viel gelijk in slaap....net als bij het spel van Ajax! |
 |
| Voetballuh! | 10 augustus 2008 om 11:10:04 help mods! |
| Ben trouwens benieuwd wanneer de veelgeroemde chinagangers weer gaan meedoen. In oktober? Neem aan dat ze vanuit China niet meteen tegen Willem II aantreden maar eerst nog wat vakantie krijgen? Verder denk ik dat Wielaert ook de verdediging van Ajax niet meer aan het voetallen krijgt. Tikkie terug, tikkie breed. Het probleem van Ajax is dat de spitsen op een eiland staan. Er is gewoon geen opbouw en dus geen aanvoer. Sulejmani en Huntelaar zijn op die manier snel uitgekeken op Ajax denk ik. |
 |
| willie111 | 10 augustus 2008 om 15:18:57 help mods! |
| Wat had Alderweireld voor rugnummer tegen Inter. Daar kun je ook al veel van afleiden!!! |