| |
| afca__cbs | 11 mei 2008 om 11:22:20 help mods! |
| Nou alsof ie het daar red. Davids is over the hill niveau Telstar gelukkig stopt ie volgend seizoen. |
 |
| Sjoerd Juh. | 11 mei 2008 om 11:34:53 help mods! |
| @afca_cbs, weet je zeker dat het niet afca_tbs moet zijn? Doe es normaal man! |
 |
| vak 116 | 11 mei 2008 om 11:36:45 help mods! |
| Gisteren werden we in de 2e helft met davids erbij op het middenveld compleet weggespeeld |
 |
| depantalon | 11 mei 2008 om 11:40:50 help mods! |
| Gelukkig voor hem is het daar niet zo zonnig. |
 |
| Stormvogel | 11 mei 2008 om 11:48:56 help mods! |
| Ajax is verworden tot een kudde angsthazen voetballers,onder de bezielende leiding van een trainer zonder enige Ajax achtergrond.De man heeft door heel zijn voetballeven heen bij clubs gespeeld/getraind waar de Ajax filosofie totaal vreemd was.Het kwam met name tot uiting in de uitwedstrijd bij de lampjes,waar het"safety first"principe wel erg overduidelijk werd gehanteerd.Maar ook gisteren viel hij met zijn tactiek door de mand,alhoewel er ook bij gezegd moet worden dat Ajax niet overloopt van kwaliteit,maar dan nog....Het zal nog een hele klus worden om de 1-2 in de ArenA weg te poetsen.En dat met name door het falen van deze trainer,waarvan we ons gelukkig mogen prijzen dat hij binnenkort gedegeradeerd wordt naar een positie waar hij minder schade aan kan richten.Tegen die tijd is het dus best mogelijk dat we weer moeten aantreden in de zogenaamde"verliezers Cup,de UEFA Cup dus!!. |
 |
| afca__cbs | 11 mei 2008 om 11:49:35 help mods! |
| @Sjoerdjuh waar slaat die reactie op? Heb je gister Twente-Ajax gekeken? Davids was niet best om het maar zacht uit te drukken. |
 |
| spencer82 | 11 mei 2008 om 11:59:04 help mods! |
| Davids is een ouwe man geworden,dat zag je gister ook.Kwam er totaal niet aan te pas,werd aan alle kanten voorbij gelopen.Edgar ga lekker stoppen en geniet van het leven want voetballen op het hoogste niveau kan je niet meer. |
 |
| Amsterdam Vak H | 11 mei 2008 om 12:01:19 help mods! |
| Wat ik zo mooi vind....Gisteren een gigantisch spandoek bij de twenty aanhang: anti play offs. Het stadion zit wel weer vol...Zelfde geldt voor bij ons. Het halve seizoen hangen er spandoeken met anit plee-offs maar tegen Heerenveen zater wel wel bijna 50 duizend op de tribune. Mij benieuwen hoeveel mensen er volgende week nu weer zitten. Als je echt anti bent kom je niet! Ook niet met de smoes moet toch mijn cluppie steunen. Dat moet ook, maar een statement maken is ook belangrijk. Dit was allang afgeschaft als er niemand op de wedstrijden was afgekomen. |
 |
| ForeverAjax | 11 mei 2008 om 12:10:01 help mods! |
| @Stormvogel: Ik ben bang dat je nog gelijk heb ook, De mentaliteit die Twente gister had, ontbrak bij Ajax...
De durf om er vol voor te gaan was er niet:( |
 |
| de keizer | 11 mei 2008 om 12:37:32 help mods! |
| @Stormvogel:Volgens mij heeft Ajax WEL kwaliteit in huis, het is zaak om dat optimaal te benutten en dat heeft Koster niet inzich! Maar idd. ik ga gewoon uit van een Uefa plek. Als het anders uitpakt ben ik blij en zeg ik :"sorry , zon (Ajax) "! Ajax weet dat het grote geld te verdienen is in de CH.L. Dan verwacht ik een dubbele motivatie en dat ze het gras en tegenstander opvreten. Ik begrijp het allemaal niet meer! |
 |
| Vette Shit Ouwe | 11 mei 2008 om 13:11:58 help mods! |
| Davids werd helemaal overlopen door Engelaar, was engelaar zo goed of davids zo slecht?? |
 |
| aquarius | 11 mei 2008 om 13:17:14 help mods! |
| Edje was net als de meeste spelers gisteren niet best. Het hele middenveld bakte er erg weinig van en de passes van achteruit naar de aanval kwamen ook zelden aan. Ook vond ik dat er nogal schijterig gevoetbald werd oftewel wil je nu voorrondes CL spelen of niet? In de thuiswedstrijd zal er echt uit een ander vaatje getapt moeten worden. Ik blijf Davids echter een klassebak vinden slecht of niet slecht hij verdiend ons aller respect. off-topic zonder nu het verlies aan de scheidsrechter te willen wijten[ want we hebben het toch echt aan ons zelf te danken ]vind ik toch echt wel dat we weer door de scheidsrechterlijke beslissingen op belangrijke momenten genaaid zijn; eerste helft een handsbal van twente in de zestien waarbij duidelijk de beweging naar de bal toe te zien was en in de tweede helft wel een pingel geven voor een toch duidelijk aangeschoten handsbal bij Vertonghen [hield op het moment dat er geschoten werd zijn armen langs het lichaam] en als het al opzettelijk hands was had dat toch een tweede gele kaart moeten betekenen? Maar nogmaals het verlies ligt geheel aan AJAX zelf, al vraag ik me af als twente niet in het zadel geholpen zou zijn door die onterechte pingel of ze dan nog wel tot scoren zouden zijn gekomen, want zo geweldig was twente nou ook weer niet! |
 |
| Voetballuh! | 11 mei 2008 om 13:17:29 help mods! |
| Davids én Engelaar zijn niet meer wat ze waren. Snap niet dat Davids niet lekker in het zonnetje gaat zitten. Overigens heeft Ajax helemaal niks in de CL te zoeken als ze al niet eens van Twente kunnen winnen. Word een lastig verhaal volgende week denk ik. Weten we tenminste wel meteen wie er allemaal vertrekken; Hunt wil (terecht) nou wel eens in de CL spelen... |
 |
| Stormvogel | 11 mei 2008 om 13:20:37 help mods! |
| Ik ben het volkomen eens met de reacties hier dat Davids duidelijk op zijn retour is.Maar om heel eerlijk te zijn werd dat proces al ingezet tijdens zijn Tottenham periode,waar hij voor het eerst in zijn rijke carriere regelmatig tot de bank veroordeeld werd.De oliedomme beenbreuk heeft dat proces alleen nog maar meer versneld. |
 |
| no1JC | 11 mei 2008 om 13:22:50 help mods! |
| @stormvogel je hebt gelijk Man......Koster heeft niets gedaan geen korreltje positiespel...wat vreten die gaten op de training uit? Volgens mij vinden ze het allemaal wel best..totaal geen beleving..puur omdat de trainer geen beul is.Ik ben blij met de MvB die weet wat ie wil...kan je niet mee ?Dan val je af. Waar is het vuur..met topsalarissen heb je de voetbaldood in de pot! |
 |
| NINjax | 11 mei 2008 om 13:39:15 help mods! |
| Gisteren speelde we geen combinatie voetbal want het waren bijna allemaal lange ballen over het middenveld in de hoop dat er een goed zou vallen. Ook hadden we een zeer contolerend/verdedigend middenveld waar weinig creatifiteit in zat en zeker toen ie (Koster) in de tweede helft Perez eruit haalde voor de (alles behalve) waanzige goed voetballende Bakkie_sjoko. Edgar kan ook niet meer brengen wat we van vroeger van hem gewend zijn zoals de vele aanvallende impulsen naast een altijd controlerende rol.
Toen we (weken geleden) niks meer te winnen/verliezen hadden voetbalde we beter, nu er weer wat op het spel staat gaat ie het weer/meer "safe" spelen. Kan niet wachten tot dat MvB er is en dat we met de borst vooruit gaan voetballen want "wij zijn Ajax". |
 |
| antonius | 11 mei 2008 om 13:51:02 help mods! |
| tot voor kort was een uitnederlaag met een doelpunt verschil en ook zelf gescoord een prima uitgangspunt voor de return. Het moet dus a.s. zondag gewoon lukken de Tukkers te verslaan.Ga gewoon achter je club staan en bespaar ons even kritiek op wie dan ook van ons aller ajax.Dat kan later alsnog als daar reden voor is. |
 |
| bekkers | 11 mei 2008 om 14:10:28 help mods! |
| Ruilen voor Huth? Daar hadden ze toch verregaande interesse voor? |
 |
| Vak 119 | 11 mei 2008 om 14:30:44 help mods! |
| Edgar was (een aantal jaren jonger een) goeie voetballer, met de nadruk op was. Hij heeft het voor hij bij Ajax kwam bij the Spurs ook niet gered. Dus Newcastle? Ik weet het niet hoor? |
 |
| Danny de Ajacied | 11 mei 2008 om 15:23:26 help mods! |
| Zo'n 13 jaar geleden, was Ajax te groot voor Nederland en was Ajax de Wereld Top en nu ??? ,,Is ons Ajax niets meer en dat is flink balen! |
 |
| Robin_V | 11 mei 2008 om 15:53:20 help mods! |
| Davids is intussen oud en "verroest". Ajax moet Davids wegdoen nu het nog kan en nog wat geld verdienen. Lindgren is jonger en heeft meer kwaliteiten. Maar oh mijn God wat een afschuwelijke scheids gisteren en wat stond die Urby toch te kloten. @Danny de Ajacied: Let op! Er komen nieuwe tijden aan. MvB heeft zeer veel connecties om goede spelers vast te kunnen leggen, alleen ben ik nog onzeker over zijn trainerskwaliteiten. Maar als je van iemand niks verwacht kan het alleen maar meevallen!! |
 |
| lampenboer | 11 mei 2008 om 16:19:55 help mods! |
| Het is voor jullie helaas niet anders, maar Ajax is qua niveau gewoonweg niet beter dan Twente en zelfs nog een beetje minder. Vergeet echter de inbreng van Rutten niet, want hij heeft misschien niet de uitstraling, maar is intussen gewoon een topcoach gebleken. En waarom...omdat hij onder Hiddink heeft geleerd hoe je spelers beter kunt maken en vertrouwen kunt geven. Jullie aanstaande coach Marco van Basten heeft absoluut meer status en uitstraling, maar de grote valkuil is dat hij geen peoples manager is. Hij heeft bij het Nederlands Elftal laten zien dat hij niet om kan gaan met spelers die een eigen mening hebben en een te groot ego. De mensen die hier nu stellen dat het volgend jaar met van Basten allemaal beter zal gaan, vind ik dus enigszins voorbarig! |
 |
| Rogier | 11 mei 2008 om 16:24:58 help mods! |
| Ook al was Edje niet best...hij gaat er wel voor. Van anderen leek me dat niet helemaal het geval. Ook mooi dat hij met zijn 36 jaar op het eind bijna nog de voorzet gaf op de 2-2 van Huntelaar na een loopactie. |
 |
| Stormvogel | 11 mei 2008 om 16:47:29 help mods! |
| Ach met"SuperUrby"kan je normaal gesproken iedere wedstrijd een tegendoelpunt incalculeren.Want de buitengewoon intelligente Koster zal hem zonder twijfel weer op zijn favoriete positie links achterin posteren.De eningen die hier wel bij varen zijn onze vrienden uit Tukkerland,die meer dan ooit de voorronde van de CL aan de horizon zien gloren.Onze Urby zal er niet wakker van liggen.want één of meer kapitale blunders,in zijn inmiddels al overvolle "foutenplakboek",vallen nauwelijks meer op.De supporters kijken gelaten toe,en de nieuwe technische veldheer van Basten vindt nu zelfs ook dat dat boek nog niet helemaal af/vol is,voor aflevering bij de Ajax uitgever,die echter van mening is dat hij al meer dan genoeg materiaal heeft om zijn vakken rijkelijk mee te vullen.Hij heeft dan ook zijn ongenoegen intussen bij van Basten kenbaar gemaakt,die echter geirriteerd reageerde met de opmerking onze Urby vooral tegen Italië en Frankrijk hard nodig te hebben!.Bovendien krijgt Urby voor het komende seizoen een vaste psycholoog die 24 uur per dag over hem waakt,en hem zelfs bij zijn nachtelijke plaspauzes zal begeleiden.En dat alles dankzij allesregelaar van Basten!. |
 |
| Arthur | 11 mei 2008 om 17:58:46 help mods! |
| Ik snap niet waarom na de 0-1 Ajax het op deze stand wilde laten aankomen. Ze deden niets meer behalve dan een beetje verdedigen. Net alsof Ajax dat kan dit seizoen? We zijn p$v niet! De tactiek gister was Ajax onwaardig. Daarnaast komen we gewoon echt een hoop kwaliteit te kort. De hoeveelste wedstrijd dit seizoen was het die niet om aan te zien was? |
 |
| DamzkoO | 11 mei 2008 om 19:22:51 help mods! |
| Hij doet stinkend zijn best en aan hem kan je tenminste zien dat hij 100% geeft. Dat het dan niet lekker loopt ok, daarom zou ik aanraden bij Ajax nog 1 jaar te blijven of te stoppen en dus afsluiten bij je eigen club. |
 |
| Mrger | 11 mei 2008 om 19:54:00 help mods! |
| Wat ik mij wel meer afvraag is of die Koster soms iets heeft met die Rommedahl en die Kennedy. Hebben die twee soms een gouden snikkel??? Iedere keer worden die twee ingebracht terwijl hun inbreng nul komma nul is. Siem wil ik zien. Kan hij zich lekker ontwikkelen wordt ie geremd door die Koster en kornuiten. Waarom doet hij dit toch? Wie o Wie kan mij dat uitleggen. Hebben we niet beter voetballers? |
 |
| freddya | 11 mei 2008 om 20:01:44 help mods! |
| @Mrger : kennedy ben ik met je eens. Rommedahl is inmiddels een prima renderende speler, erg nuttig om een tegenstander stuk te spelen. |
 |
| ShotaForever | 11 mei 2008 om 20:02:27 help mods! |
| Dit Basis team deugt niet.. Middenveld en verdediging moet je drastisch veranderen. Gooi anders je hele team vol met 2e elftal, die knokken nog voor de winst en het voetbal.. Deze gasten van het eerste team zijn waardeloos! Je merkt ook dat het ze niet boeit. Salaris word toch gestord iedere maand en vet ook nog.. |
 |
| de vries | 11 mei 2008 om 21:24:02 help mods! |
| Soms moet je mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. MvB heeft op een nette manier gezegd dat hij iet meer in zijn plannen voorkwam. Helaas kan hij zijn grote kracht, het fysieke gedeelte, niet meer brengen. Dus een goed beslissing dat de wegen scheiden. En voor de rest.....wij komen gewoon pure kwaliteit tekort om zo'n club als Twente opzij te zetten. Ongeacht de trainer die er zit. Fergeson, Capello, Rijkaard, het maakt geen reet uit. Ajax is gewoon niet goed genoeg. Dat is de grote makke. (al jaren trouwens) |
 |
| Divath | 11 mei 2008 om 22:25:47 help mods! |
| @ Vak H: PlayOffs zijn al min of meer afgeschaft. Wel ervan uitgaande dat Ajax in de, als ik het goed heb, top 5 eindigt.
Welk statement moet er gemaakt worden? |
 |
| vanGaal-n-antibestuur | 11 mei 2008 om 23:15:52 help mods! |
| Trieste supporters hier beter gezegd zijn geen supporters. Gaat keer fout gelijk zitten ze te ouwehoeren! De beste stuurlui staan aan wal! |
 |
| no1JC | 11 mei 2008 om 23:35:49 help mods! |
| Een verdediger mag een fout maken...maar daarna ...wisselen!
Urby moet of oprotten of vuur willen vreten!
Heitinga had jaren geleden ook een zware crisis ...dat ie de zwakste schakel was! Maar hij heeft het opgepikt, wanneer gaat Urby het leren? Een moordgozer met een prachtige techniek ...is nog steeds dom aan het rommelen ,weet ie wel wat ie doet? Verlammen de opdrachten 'm...wat is er toch met die gozer aan de hand?
In de Arena gaat Twente gewoon aanvallen want ze weten als het ff tegenzit het publiek zich tegen Ajax keert ...du de Cl-voorronde is binnen!Ik hoop echter dat ze hun vet in de Arena krijgen..Kom Ajax ..nog een keer je domme Engelse voetbal en daarna wordt je tot iets moois geslepen, door de nieuwe Michels! |
 |
| fen | 12 mei 2008 om 08:57:52 help mods! |
| Siem de Jong is een Ajaxspeler. Die weet hoe naar voren te spelen, mensen vrij te spelen, werkt hard, heeft goede techniek, brengt snelheid in het spel, is een teamspeler, heeft een individuele actie, heeft goed schot
Hij is nu al beter als de rest. Alleen de spelers om hem heen weten dat niet. Ajax moet naar voren spelen en niet defensief.
Zo sachies an begin ik echter te geloven dat het elftal alleeen maar op verdedigen is gericht. En dat begint helaas al bij het middenveld.
Met uitzondering dus van Siem de Jong. |
 |
| de keizer | 12 mei 2008 om 09:25:27 help mods! |
| @no1JC: Er bestaat geen nieuwe Michels. Die is en was UNIEK! v.Basten droom verder |
 |
| Vak 119 | 12 mei 2008 om 10:46:19 help mods! |
| Davids (te oud en daardoor niet meer goed genoeg) en Urby (geen metaliteit en te sloom, sinds men hem een vaste plaats in het elftal heeft toebedeeld) zijn met de bijna niets kunner Kennedy (krijgt niet eens een corner voor het doel) de zwakste schakels. En dan te bedenken, dat Ajax voor dit seizoen nog een pak geld voor Urby kon ontvangen? |
 |
| barteldsenior | 12 mei 2008 om 12:56:26 help mods! |
| @stormvogel. Jou mening over Davids deel ik 100 %. Dit middenveld had onvoldoende loopvermogen. Er zit echter voldoende loopvermogen in de selektie. Denk aan Donald en de Jong. Met gabri erachter. Perez eventueel laten invallen, dan is hij nog fit in de laatste 30 minuten. |
 |
| ajax1900chivu | 12 mei 2008 om 12:59:23 help mods! |
| @adca_cbs: Hij heeft het over jou, en terecht, je bent een zak met al je kutopmerkingen over davids. DE fout ligt bij koster, niet bij de spelers. Perez wisselen is onacceptabel in zo'n wedstrijd, net als het inbrengen van bakircioglu en rommedahl. Zo verneuk je in 10 minuten een seizoen. |
 |
| kaysea | 12 mei 2008 om 16:25:55 help mods! |
| Koster naar Twente hoorde ik gisteren. Mischien vandaar het vreemde 'wissel gedrag'? |
 |
| Robin_V | 12 mei 2008 om 18:16:58 help mods! |
| @Kaysea: ik hoorde pas ergens Gourcuff naar Ajax, Bojan naar Ajax, Tiago naar Ajax... Geruchten zijn de wereld nog niet uit, Als Koster gaat naar Twente, dan krijgt hij veel ruzie in A'dam, dat is zeker... |
 |
| ShotaForever | 12 mei 2008 om 18:18:57 help mods! |
| Waarom bemoeit Van Basten er nu niet mee, dit zijn toch cruciale wedstrijden voor Ajax voor volgend seizoen? Niet proffesioneel van Ajax en Van Basten! |
 |
| barteldsenior | 12 mei 2008 om 18:58:41 help mods! |
| @shotaForever. Omdat MvB bij de KNVB werkt. Na de EK werkt hij pas voor ons. Hij bemoeit zich uitsluitend met aan en verkopen. Dat is als heel veel werk als je ziet hoe dat tegenwoordig gaat. |
 |
| ajax1900chivu | 12 mei 2008 om 23:58:53 help mods! |
| Koster naar twente... Dát is het dus! Ik had er nog niet over nagedacht, maar natuurlijk... Verklaart een hele hoop. Als ie zondag weer als een drol wisselt is het voor mij duidelijk waarom. |
 |
| m1004 | 13 mei 2008 om 14:06:59 help mods! |
| @ajax1900chivu; denk dat dit beetje te makkelijk is dat Koster het daarom zou doen. Die verhalen deden ook al de ronde toen PSV in beeld was. Twente uit is altijd een lastige klus en de wijze waarop men een penalty tegenkrijgt is natuurlijk dodelijk. Waarbij ik niet zeg dat Ajax daardoor verloren heeft. We werden menigmaal overlopen en hoe jammer ook zondag werd weer eens duidelijk dat Davids op zijn weg retour is. Ook niet erg maar we moeten dat wel in willen zien. Zijn gedrevenheid en zichtbaar aanwezig zijn kan het mindere voetbal niet meer camoufleren. En als hij straks kiest voor Engeland zal hij veel op de bank of op tribune zitten ben ik bang voor. |