Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax, Manchester City FC en Carlos Borges hebben overeenstemming bereikt over de transfer van de vleugelaanvaller naar Ajax. De Portugees die zal gaan spelen onder de naam Forbs, tekent in Amsterdam een contract tot en met 30 juni 2028. Ajax betaalt een transfersom van € 14 miljoen aan Manchester City, dit bedrag kan middels variabelen oplopen tot maximaal € 19 miljoen.


https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-contracteert-carlos-roberto-forbs-borges/link

Dit bericht is gewijzigd op 12 augustus 2023, 12:25:21.

 

+2/-0

Ben benieuwd wat de plannen met hem zijn. In het interview met AjaxTV geeft hij zelf aan het liefst op linksbuiten te spelen. Hopelijk wordt niet weer dezelfde fout als vorig jaar gemaakt met Bergwijn en Tadic. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Bergwijn als spits en Borges (hij noemt zichzelf Forbs) als linksbuiten. Ervan uitgaan dat hij goed genoeg is voor de basis. Dat mag je in ieder geval wel hopen voor 14 miljoen. Wel goed dat er eindelijk wat pure snelheid bijkomt, dat kan Ajax goed gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd op 4 augustus 2023, 08:50:10.

 

+1/-0

Ben erg benieuwd wat de plannen zijn en op welke positie hij gaat spelen. Bergwijn lijkt eerste keuze te zijn als linksbuiten en Godts draaide een uitstekende voorbereiding, al heeft hij ook wel vanaf rechts gespeeld. Concurrentie voorin is in ieder geval goed, hopelijk motiveert dit Bergwijn ook weer om een stapje extra te zetten.

Verder lijkt het een nuchtere jongen, al viel het mij op dat hij Xavi Simons noemde. Ik hoop niet dat het zijn doel is om 1 jaar te knallen en dan vervolgens een transfer te maken.

 

+2/-0

Zijn favoriete positie is linksbuiten, maar zal waarschijnlijk op rechtsbuiten gezet worden. Lijkt me sterk dat ze Bergwijn op 10 zetten, hoewel ik hem daar wel minder voorspelbaar vind. Als ze Spertsyan ook nog halen, is het einde verhaal voor Berghuis.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 04 augustus 2023 om 12:39:

Zijn favoriete positie is linksbuiten, maar zal waarschijnlijk op rechtsbuiten gezet worden. Lijkt me sterk dat ze Bergwijn op 10 zetten, hoewel ik hem daar wel minder voorspelbaar vind. Als ze Spertsyan ook nog halen, is het einde verhaal voor Berghuis.



Inderdaad even afwachten...

In principe kan je met dit soort spelers veel schuiven. Ik ben benieuwd welke opstelling het beste tot ons recht komt.

Stel Klaassen en Berghuis vertrekken en Spertsyan komt:

Bergwijn lb/am
Borges lb/rb
Godts lb/rb
Brobbey sp/rb
Rasmussen sp/rb
Spertsyan am/lb
Conceiçao rb/lb

Dan kom je een spits tekort. Misschien een #10, hoewel Taylor, Hlynnson en Misehouy ook nog opties hiervoor zijn.

Stel we voegen een sp/am toe*, dan zou dat perfect zijn. Acht spelers voor vier posities heb je dan.

Daramy lijkt te vertrekken, net als Kudus.

*Amdouni zou perfect geweest zijn, maar hij is al ergens elders heen gegaan. Wie zou een goede voor ons kunnen zijn?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 augustus 2023, 13:33:42.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 04 augustus 2023 om 12:39:

Zijn favoriete positie is linksbuiten, maar zal waarschijnlijk op rechtsbuiten gezet worden. Lijkt me sterk dat ze Bergwijn op 10 zetten, hoewel ik hem daar wel minder voorspelbaar vind. Als ze Spertsyan ook nog halen, is het einde verhaal voor Berghuis.



Misschien Bergwijn maar eens in de spits omdat er wel gescoord moet worden. Brobbey op 10?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 augustus 2023 om 18:02:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 04 augustus 2023 om 12:39:

Zijn favoriete positie is linksbuiten, maar zal waarschijnlijk op rechtsbuiten gezet worden. Lijkt me sterk dat ze Bergwijn op 10 zetten, hoewel ik hem daar wel minder voorspelbaar vind. Als ze Spertsyan ook nog halen, is het einde verhaal voor Berghuis.



Misschien Bergwijn maar eens in de spits omdat er wel gescoord moet worden. Brobbey op 10?



Ik zou Bergwijn ook wel eens in de spits zien. Maar geen Brobbey erachter.

 

+3/-0

Hij zou dat op zich best goed kunnen denk ik. Hij is misschien nog wel sterker dan Brobbey, en technisch en in de combinatie vele malen beter.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 04 augustus 2023 om 18:02:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 04 augustus 2023 om 12:39:

Zijn favoriete positie is linksbuiten, maar zal waarschijnlijk op rechtsbuiten gezet worden. Lijkt me sterk dat ze Bergwijn op 10 zetten, hoewel ik hem daar wel minder voorspelbaar vind. Als ze Spertsyan ook nog halen, is het einde verhaal voor Berghuis.



Misschien Bergwijn maar eens in de spits omdat er wel gescoord moet worden. Brobbey op 10?


Ik ben eigenlijk een beetje klaar met Brobbey. Mag wel even banken als we een echte spits weten te halen. Bergwijn in de spits? Kunnen we proberen. Rasmussen hebben we ook nog, maar die vind ik niet zo super.

Maar goed, ik denk dat Bergwijn op de linksbuiten blijft staan. Opzich wel jammer nu je Borges ook hebt. Op de beelden staat die jongen namelijk meestal op links, niet rechts.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 4 augustus 2023, 20:32:54.

 

+4/-0

Uit de oefenwedstrijd tegen Go Ahead blijkt wel dat hij veel beter is op links. Hij is (nog) niet verfijnd genoeg voor aan de rechterkant. Het ontbreekt hem aan techniek die spelers als Antony wel hebben. De bal sprong vaak van zijn voeten en hij had veel balverlies. Op gegeven moment durfde hij ook geen acties meer te maken en ging alles breed of terug. Niet goed voor het vertrouwen. Hij speelt heel zijn jeugd op links en hij vindt dat zelf ook de fijnste positie.

Zou Forbs op linksback geen tijdelijke oplossing kunnen zijn? Wijndal en Salah Edinne komen te kort en er zijn verder geen andere opties. Forbs kan met zijn snelheid de hele linkerflank bestrijken, aangezien Bergwijn toch meestal naar binnen trekt en zelden diepgaat. Verdedigend neem je dan wel een risico, maar in wedstrijden zoals tegen Heracles afgelopen zaterdag moet dat kunnen. Met zijn snelheid zijn counters van de tegenstander ook minder spannend. Maar goed, dan zet je hem weer op een plek waar hij zich niet fijn voelt.

Wel jammer dat weer exact dezelfde fout als vorig jaar gemaakt wordt. Toen Bergwijn gekocht werd terwijl de aanvoerder op linksbuiten staat.

 

+1/-0

Begrijpelijk dat hij op links veel beter is dan op rechts, maar kan hij wel verdedigen wat betreft jouw linksback idee?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 augustus 2023 om 10:07:

Begrijpelijk dat hij op links veel beter is dan op rechts, maar kan hij wel verdedigen wat betreft jouw linksback idee?


Geen idee. Waarschijnlijk matig of helemaal niet, aangezien hij altijd aanvaller is geweest. Weet daarom ook niet of het een goed idee is. Maar alles klinkt op dit moment aantrekkelijker dan Wijndal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 15 augustus 2023 om 10:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 augustus 2023 om 10:07:

Begrijpelijk dat hij op links veel beter is dan op rechts, maar kan hij wel verdedigen wat betreft jouw linksback idee?


Geen idee. Waarschijnlijk matig of helemaal niet, aangezien hij altijd aanvaller is geweest. Weet daarom ook niet of het een goed idee is. Maar alles klinkt op dit moment aantrekkelijker dan Wijndal.


Dan denk ik enkel aan een valse linksback idee waar de andere drie op het veld een drie mans verdediging vormen. Anders het idee laten varen.

Je kunt ook overwegen Forbs als stand-in voor Bergwijn te gebruiken en Godts op rechts. Nu wordt het andersom gedaan en willen ze Forbs omtoveren tot rechtsbuiten. Daar gaat natuurlijk tijd overheen. Aanpassingsproblemen enzovoorts.

 

+2/-0

Godts moet het volgens Steijn eerst laten zien in Jong Ajax, hij zit nog niet officieel in de A-selectie. Wat wel valt te begrijpen. Alleen hoop ik wel dat hij ook speeltijd krijgt in Ajax 1. En Godts speelt ook liever op links:

open/sluit de onderstaande quote:

Nu Mohammed Kudus licht geblesseerd is, mocht de Belg in de 'basisploeg' als rechtsbuiten spelen. 'Het voelt onnatuurlijk', vertelt Godts, die normaal gesproken als linksbuiten speelt. De Belg legt uit wat hij vanaf de rechterkant probeert te doen. 'Naar binnen komen, schieten, combineren. Het voelt op rechts of ik steeds op mijn verkeerde been uitkom.'

 

+2/-0

Ik weet dat over Godts. We hebben te veel linksbuitens en te weinig rechtsbuitens.

 

+1/-0

Poah die Godts. Ben je dan echt zo eenbenig dat op rechts spelen niet lukt op intuitie? Slecht nieuws wat mij betreft.

Ben wel benieuwd naar Forbs... Ziet er wel allemaal snel en vaardig uit. Hopelijk is het geen blinde draver.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 15 augustus 2023 om 17:00:

Poah die Godts. Ben je dan echt zo eenbenig dat op rechts spelen niet lukt op intuitie? Slecht nieuws wat mij betreft.

Ben wel benieuwd naar Forbs... Ziet er wel allemaal snel en vaardig uit. Hopelijk is het geen blinde draver.



Zet een Arjen Robben in zijn hoogtijdagen op links en hij was ook nog maar 50% van de speler die hij vanaf rechts was. Als je als voetballer bepaalde manieren van acties inzetten, ballen aannemen, combineren et cetera al 15 jaar lang hetzelfde doet en je moet opeens "opnieuw" beginnen, dan kan ik mij voorstellen dat het wennen is.

 

+1/-0

Wie is er beter; Forbs of Boerrigter? In ieder geval was Boerrigter met € 500.000 goedkoper dan Forbs met € 14.000.000.

 

+2/-1

Als hij echt 1 op 1 komt vind ik hem vooralsnog best indrukwekkend. Zo snel en dan ook nog overzicht in die situaties. Probleem is alleen dat hij nog veel te weinig in dat soort situaties is gebracht. Hij is ook geen eerste keuze op links. Dan is 14+ miljoen een hoop geld.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 september 2023 om 21:02:

Als hij echt 1 op 1 komt vind ik hem vooralsnog best indrukwekkend.


Zelf kan ik maar 1 actie herinneren dat hij voorbij een verdediger kwam in een 1 op 1 situatie. Dat was uit tegen Ludogorets in de 2e helft. Bij een counter met veel ruimte.

In de Eredivisie in de kleine ruime, met vaak dubbele dekking, komt hij vooralsnog toch nauwelijks iemand voorbij? Zo indrukwekkend vind ik dat niet.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Spelers » Carlos Forbs