Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 01:16:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 april 2024 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 00:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 05 april 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 05 april 2024 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 april 2024 om 08:06:

Er zijn sowieso geen 4 finales, het is gewoon nog 4 wedstrijden uitzitten tot de zomer. En een andere trainer voor de groep moet je echt niet willen nu. Daar krijgt het elftal geen boost van. Probeer hier en daar nog wat puntjes te pakken, probeer in godsnaam de play offs te ontlopen zodat je supporters niet nog langer naar deze wanvertoningen laat kijken en ga daarna lekker op vakantie. Hopen dat ze in de zomer een goede coach vinden (of al gevonden hebben?) en dan volgend seizoen voor plek 3 gaan. Het is ongelooflijk triest, maar dat is de realiteit nu.


Ja, maar het voorstel van Simao ziet nu juist ook op het ontlopen van die play-offs door alsnog 5e te worden met een andere trainer die in de laatste 4 wedstrijden nog wel wat punten sprokkelt.

Ik ben niet tegen het aan de kant zetten van Van 't Schip, maar dan moet er wel een vervanger klaarstaan die de groep al kent. Voor lood om oud ijzer hoef je het niet te doen, want het levert toch ook weer gedoe op met Van 't Schip, die je al een nieuwe functie per volgend seizoen hebt aangeboden.



Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Frank de Boer lijkt mij als interim een betere optie dan van 't Schip. Defensief krijgt ie er vaak wel een organisatie in en hij brengt duidelijkheid. Hij is slecht met andere culturen en oudere spelers, maar die hebben we hier weinig, dus dat is fijn.

Liever voorkom je dit scenario, maar als we er kansloos afgaan in Rotterdam, thuis van Twente niet winnen of zelfs verliezen en NEC 2x wint kun je zo niet doorgaan lijkt mij.



Jij mag natuurlijk ook wel eens een slechte dag hebben ElSimao2… maar vloeken in de kerk van het hogeschool-voetbal ..?
Frank de Boer is GEEN AJAX-trainer.; hij snapt niks van tactiek en kan spelers technisch niet beter maken …

Frank de Boer heeft resultaten gehaald bij AJAX zegt men dan ; totaal niet interessant, alleen voor succes-supporters!
Hennie Spijkerman was het brein achter De Boer ; zonder Spijkerman is Frankie er overal uitgegooid en terecht…
Wil je met verdedigend voetbal winnen, stel dan Spijkerman aan ..!

Welke trainer wel ? In Nederland loopt er niet veel trainersmateriaal rond wat geschikt is; een nieuwe trainer moet er niet alleen voor zorgen dàt je wint maar vooral hóe je wint ..!



Ik zou Frank alleen als optie zien voor de 4 (in het ergste geval 8) laatste wedstrijden van het seizoen. Daarna meteen eruit natuurlijk.


Na de wedstrijd van vandaag denk ik toch dat ik jouw voorstel zou steunen. Ik zag het eerst niet zitten om Van 't Schip alsnog nu uit zijn functie te zetten (want wie zet je dan voor de groep?), maar de situatie wordt onhoudbaar.

Wat ik werkelijk niet begrijp: je ziet al weken dat het met de huidige formatie/opstelling totaal niet loopt, je krijgt geen enkel voetbal in de ploeg. En dan dusdanig halsstarrig zijn om het gewoon te laten staan. Als je wilt dat er iets verandert, zul je iets moeten veranderen. Van 't Schip is in staat om tegen Twente gewoon weer dezelfde 11 in dezelfde formatie de wei in te sturen.

Van 't Schip zou nu in de spiegel moeten kijken en moeten constateren dat:
- Hij geen zelfvertrouwen heeft opgebouwd bij de groep
- Hij ze niet verzorgd aan het voetballen krijgt
- Spelers zich niet ontwikkelen
- De resultaten afschuwelijk zijn
- Er ook geen opwaartse lijn zichtbaar is in het spel

De man staat nu een maand of 7 voor de groep en op geen enkel vlak is progressie geboekt. Tijd om afscheid te nemen nu.

Enige wat je dan kunt hopen is dat een interim trainer de laatste potjes met een logische opstelling speelt waardoor :D je de punten tegen de hekkensluiters pakt. En dan maar zien wat NEC doet.



Ik vind de Boer als trainer een verschrikking maar ik denk dat hij wel een betere (defensieve) organisatie erin krijgt en dat we zodoende met slecht maar iets effectiever voetbal dan nu wel Europa ingaan.

Onder Schip wordt het inmiddels een muntje opgooien. Je zou hem beschadigen door hem nu eruit te gooien, maar het belang van Ajax gaat voor. Die functie die hij krijgt zou ik ook cancellen. Onsympathiek richting de man maar hij bezit de kwaliteiten simpelweg niet en krijgt die functie alleen maar op basis van zijn status. Dat moeten we sowieso niet meer willen.


Wat is die functie eigenlijk precies? Is dat al duidelijk gemaakt?
Een beetje techniek trainen aan de jeugd lijkt me prima, maar eindverantwoordelijke van een team/elftal zou ik hem zeker niet meer maken. Ook schadelijk als zo iemand een jeugdelftal onder zijn hoede krijgt, want hij toont toch al wel jaren aan dat hij nu niet iemand is die spelers tot bloei laat komen.

Heel zonde want het lijkt me echt een ontzettend sympathieke gozer. Als hij de kwaliteiten zou hebben, was het een aanwinst voor je organisatie. Nooit gezeik mee.



Je gaat dit niet geloven :D maar ‘head of coaching’

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-en-van-t-schip-gaan-voor-nieuwe-rol-als-head-of-coaching-op-de-toekomst/amplink

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 08 april 2024 om 07:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 01:16:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 april 2024 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 00:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 05 april 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 05 april 2024 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 april 2024 om 08:06:

Er zijn sowieso geen 4 finales, het is gewoon nog 4 wedstrijden uitzitten tot de zomer. En een andere trainer voor de groep moet je echt niet willen nu. Daar krijgt het elftal geen boost van. Probeer hier en daar nog wat puntjes te pakken, probeer in godsnaam de play offs te ontlopen zodat je supporters niet nog langer naar deze wanvertoningen laat kijken en ga daarna lekker op vakantie. Hopen dat ze in de zomer een goede coach vinden (of al gevonden hebben?) en dan volgend seizoen voor plek 3 gaan. Het is ongelooflijk triest, maar dat is de realiteit nu.


Ja, maar het voorstel van Simao ziet nu juist ook op het ontlopen van die play-offs door alsnog 5e te worden met een andere trainer die in de laatste 4 wedstrijden nog wel wat punten sprokkelt.

Ik ben niet tegen het aan de kant zetten van Van 't Schip, maar dan moet er wel een vervanger klaarstaan die de groep al kent. Voor lood om oud ijzer hoef je het niet te doen, want het levert toch ook weer gedoe op met Van 't Schip, die je al een nieuwe functie per volgend seizoen hebt aangeboden.



Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Frank de Boer lijkt mij als interim een betere optie dan van 't Schip. Defensief krijgt ie er vaak wel een organisatie in en hij brengt duidelijkheid. Hij is slecht met andere culturen en oudere spelers, maar die hebben we hier weinig, dus dat is fijn.

Liever voorkom je dit scenario, maar als we er kansloos afgaan in Rotterdam, thuis van Twente niet winnen of zelfs verliezen en NEC 2x wint kun je zo niet doorgaan lijkt mij.



Jij mag natuurlijk ook wel eens een slechte dag hebben ElSimao2… maar vloeken in de kerk van het hogeschool-voetbal ..?
Frank de Boer is GEEN AJAX-trainer.; hij snapt niks van tactiek en kan spelers technisch niet beter maken …

Frank de Boer heeft resultaten gehaald bij AJAX zegt men dan ; totaal niet interessant, alleen voor succes-supporters!
Hennie Spijkerman was het brein achter De Boer ; zonder Spijkerman is Frankie er overal uitgegooid en terecht…
Wil je met verdedigend voetbal winnen, stel dan Spijkerman aan ..!

Welke trainer wel ? In Nederland loopt er niet veel trainersmateriaal rond wat geschikt is; een nieuwe trainer moet er niet alleen voor zorgen dàt je wint maar vooral hóe je wint ..!



Ik zou Frank alleen als optie zien voor de 4 (in het ergste geval 8) laatste wedstrijden van het seizoen. Daarna meteen eruit natuurlijk.


Na de wedstrijd van vandaag denk ik toch dat ik jouw voorstel zou steunen. Ik zag het eerst niet zitten om Van 't Schip alsnog nu uit zijn functie te zetten (want wie zet je dan voor de groep?), maar de situatie wordt onhoudbaar.

Wat ik werkelijk niet begrijp: je ziet al weken dat het met de huidige formatie/opstelling totaal niet loopt, je krijgt geen enkel voetbal in de ploeg. En dan dusdanig halsstarrig zijn om het gewoon te laten staan. Als je wilt dat er iets verandert, zul je iets moeten veranderen. Van 't Schip is in staat om tegen Twente gewoon weer dezelfde 11 in dezelfde formatie de wei in te sturen.

Van 't Schip zou nu in de spiegel moeten kijken en moeten constateren dat:
- Hij geen zelfvertrouwen heeft opgebouwd bij de groep
- Hij ze niet verzorgd aan het voetballen krijgt
- Spelers zich niet ontwikkelen
- De resultaten afschuwelijk zijn
- Er ook geen opwaartse lijn zichtbaar is in het spel

De man staat nu een maand of 7 voor de groep en op geen enkel vlak is progressie geboekt. Tijd om afscheid te nemen nu.

Enige wat je dan kunt hopen is dat een interim trainer de laatste potjes met een logische opstelling speelt waardoor :D je de punten tegen de hekkensluiters pakt. En dan maar zien wat NEC doet.



Ik vind de Boer als trainer een verschrikking maar ik denk dat hij wel een betere (defensieve) organisatie erin krijgt en dat we zodoende met slecht maar iets effectiever voetbal dan nu wel Europa ingaan.

Onder Schip wordt het inmiddels een muntje opgooien. Je zou hem beschadigen door hem nu eruit te gooien, maar het belang van Ajax gaat voor. Die functie die hij krijgt zou ik ook cancellen. Onsympathiek richting de man maar hij bezit de kwaliteiten simpelweg niet en krijgt die functie alleen maar op basis van zijn status. Dat moeten we sowieso niet meer willen.


Wat is die functie eigenlijk precies? Is dat al duidelijk gemaakt?
Een beetje techniek trainen aan de jeugd lijkt me prima, maar eindverantwoordelijke van een team/elftal zou ik hem zeker niet meer maken. Ook schadelijk als zo iemand een jeugdelftal onder zijn hoede krijgt, want hij toont toch al wel jaren aan dat hij nu niet iemand is die spelers tot bloei laat komen.

Heel zonde want het lijkt me echt een ontzettend sympathieke gozer. Als hij de kwaliteiten zou hebben, was het een aanwinst voor je organisatie. Nooit gezeik mee.



Je gaat dit niet geloven :D maar ‘head of coaching’

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-en-van-t-schip-gaan-voor-nieuwe-rol-als-head-of-coaching-op-de-toekomst/amplink


HAHA.

Oh my.

Nou de vette jaren komen er weer aan hoor.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 08 april 2024 om 07:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 01:16:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 08 april 2024 om 00:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 08 april 2024 om 00:03:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 10:51:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 05 april 2024 om 10:31:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 april 2024 om 09:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 05 april 2024 om 08:52:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 05 april 2024 om 08:06:

Er zijn sowieso geen 4 finales, het is gewoon nog 4 wedstrijden uitzitten tot de zomer. En een andere trainer voor de groep moet je echt niet willen nu. Daar krijgt het elftal geen boost van. Probeer hier en daar nog wat puntjes te pakken, probeer in godsnaam de play offs te ontlopen zodat je supporters niet nog langer naar deze wanvertoningen laat kijken en ga daarna lekker op vakantie. Hopen dat ze in de zomer een goede coach vinden (of al gevonden hebben?) en dan volgend seizoen voor plek 3 gaan. Het is ongelooflijk triest, maar dat is de realiteit nu.


Ja, maar het voorstel van Simao ziet nu juist ook op het ontlopen van die play-offs door alsnog 5e te worden met een andere trainer die in de laatste 4 wedstrijden nog wel wat punten sprokkelt.

Ik ben niet tegen het aan de kant zetten van Van 't Schip, maar dan moet er wel een vervanger klaarstaan die de groep al kent. Voor lood om oud ijzer hoef je het niet te doen, want het levert toch ook weer gedoe op met Van 't Schip, die je al een nieuwe functie per volgend seizoen hebt aangeboden.



Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Frank de Boer lijkt mij als interim een betere optie dan van 't Schip. Defensief krijgt ie er vaak wel een organisatie in en hij brengt duidelijkheid. Hij is slecht met andere culturen en oudere spelers, maar die hebben we hier weinig, dus dat is fijn.

Liever voorkom je dit scenario, maar als we er kansloos afgaan in Rotterdam, thuis van Twente niet winnen of zelfs verliezen en NEC 2x wint kun je zo niet doorgaan lijkt mij.



Jij mag natuurlijk ook wel eens een slechte dag hebben ElSimao2… maar vloeken in de kerk van het hogeschool-voetbal ..?
Frank de Boer is GEEN AJAX-trainer.; hij snapt niks van tactiek en kan spelers technisch niet beter maken …

Frank de Boer heeft resultaten gehaald bij AJAX zegt men dan ; totaal niet interessant, alleen voor succes-supporters!
Hennie Spijkerman was het brein achter De Boer ; zonder Spijkerman is Frankie er overal uitgegooid en terecht…
Wil je met verdedigend voetbal winnen, stel dan Spijkerman aan ..!

Welke trainer wel ? In Nederland loopt er niet veel trainersmateriaal rond wat geschikt is; een nieuwe trainer moet er niet alleen voor zorgen dàt je wint maar vooral hóe je wint ..!



Ik zou Frank alleen als optie zien voor de 4 (in het ergste geval 8) laatste wedstrijden van het seizoen. Daarna meteen eruit natuurlijk.


Na de wedstrijd van vandaag denk ik toch dat ik jouw voorstel zou steunen. Ik zag het eerst niet zitten om Van 't Schip alsnog nu uit zijn functie te zetten (want wie zet je dan voor de groep?), maar de situatie wordt onhoudbaar.

Wat ik werkelijk niet begrijp: je ziet al weken dat het met de huidige formatie/opstelling totaal niet loopt, je krijgt geen enkel voetbal in de ploeg. En dan dusdanig halsstarrig zijn om het gewoon te laten staan. Als je wilt dat er iets verandert, zul je iets moeten veranderen. Van 't Schip is in staat om tegen Twente gewoon weer dezelfde 11 in dezelfde formatie de wei in te sturen.

Van 't Schip zou nu in de spiegel moeten kijken en moeten constateren dat:
- Hij geen zelfvertrouwen heeft opgebouwd bij de groep
- Hij ze niet verzorgd aan het voetballen krijgt
- Spelers zich niet ontwikkelen
- De resultaten afschuwelijk zijn
- Er ook geen opwaartse lijn zichtbaar is in het spel

De man staat nu een maand of 7 voor de groep en op geen enkel vlak is progressie geboekt. Tijd om afscheid te nemen nu.

Enige wat je dan kunt hopen is dat een interim trainer de laatste potjes met een logische opstelling speelt waardoor :D je de punten tegen de hekkensluiters pakt. En dan maar zien wat NEC doet.



Ik vind de Boer als trainer een verschrikking maar ik denk dat hij wel een betere (defensieve) organisatie erin krijgt en dat we zodoende met slecht maar iets effectiever voetbal dan nu wel Europa ingaan.

Onder Schip wordt het inmiddels een muntje opgooien. Je zou hem beschadigen door hem nu eruit te gooien, maar het belang van Ajax gaat voor. Die functie die hij krijgt zou ik ook cancellen. Onsympathiek richting de man maar hij bezit de kwaliteiten simpelweg niet en krijgt die functie alleen maar op basis van zijn status. Dat moeten we sowieso niet meer willen.


Wat is die functie eigenlijk precies? Is dat al duidelijk gemaakt?
Een beetje techniek trainen aan de jeugd lijkt me prima, maar eindverantwoordelijke van een team/elftal zou ik hem zeker niet meer maken. Ook schadelijk als zo iemand een jeugdelftal onder zijn hoede krijgt, want hij toont toch al wel jaren aan dat hij nu niet iemand is die spelers tot bloei laat komen.

Heel zonde want het lijkt me echt een ontzettend sympathieke gozer. Als hij de kwaliteiten zou hebben, was het een aanwinst voor je organisatie. Nooit gezeik mee.



Je gaat dit niet geloven :D maar ‘head of coaching’

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-en-van-t-schip-gaan-voor-nieuwe-rol-als-head-of-coaching-op-de-toekomst/amplink



Hopelijk is dit een erebaantje en hoeft hij inhoudelijk niks toe te voegen ..

 

+2/-0

Ik verbaas me altijd bij Ajax. Op de een of andere manier is er altijd iemand van clubje van Van 't Schip, Danny Blind, Frank de Boer en Rob Witschge iets aan het doen binnen de organisatie, zonder enig resultaat of vorm van betekenis. Het wachten is op de geruchten dat Van Basten wordt aangesteld als AD.

On-topic: De geruchten over Graham Potter worden sterker. Ik ken hem niet zo goed, al begrijp ik wel dat hij het bij Brighton erg goed gedaan heeft. Dat hij het bij Chelsea niet goed deed vind ik niet zo relevant, daar wordt al jarenlang een wanbeleid gevoerd. Ben erg benieuwd of hij onze volgende trainer wordt.

 

+1/-0

Ik ben inmiddels van mening dat je voor het komend seizoen het beste kan gaan voor een combinatie Frank de Boer en Dave Vos. Heb je in ieder geval mensen met een echt Ajax hart en een combinatie van puin ruimen en mentale hardheid (Frank) en inzicht in het nieuwe voetbal (DV). En anders maar die saaie oorwurm Pascal Jansen en Dave Vos. Liever had ik het heel anders gezien maar dit is in ieder geval een realistische optie. Gokjes kun je je nu echt niet meer veroorloven en vanuit deze situatie kun je mogelijk derde worden en vandaar omhoog en wellicht door met een andere technische staf.

Betere / buitenlandse trainers gaan door de enorme puinhoop die gecreëerd is niet meer komen, zie ook het Potter nieuws.

Schip moet je nu vervangen voor de rest van het seizoen (laat Dave Vos en Maduro het doen) als je nog Europees voetbal wilt halen want dit komt niet meer goed na het totale echec van gisteren.

Verder is hij een held maar moet hij heel ver van het technische verhaal blijven. Ga maar de cultuur bewaken in de kantine en de Amsterdamse humor overal verspreiden. Gouden gast maar echt geen geslaagde coach.

 

+4/-0

Ik deed een paar dagen terug nog dezelfde suggestie. Al vind ik dan wel dat Vos eigenlijk de manager moet zijn, en iedereen moet volledige duidelijkheid hebben over zijn bevoegdheden en daarmee akkoord gaan. Het is belangrijk dat je een coach geen technische staf op gaat dringen. Je moet de mensen met wie je dagelijks werkt volledig kunnen vertrouwen.

Overigens gaat nog altijd wel mijn voorkeur uit naar een tactisch sterke buitenlandse toptrainer die voor aanvallend voetbal staat. Potter zou een zeer goede kandidaat zijn. Volgens de verhalen is hij alleen al afgehaakt inmiddels.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 april 2024 om 22:41:

Ik deed een paar dagen terug nog dezelfde suggestie. Al vind ik dan wel dat Vos eigenlijk de manager moet zijn, en iedereen moet volledige duidelijkheid hebben over zijn bevoegdheden en daarmee akkoord gaan. Het is belangrijk dat je een coach geen technische staf op gaat dringen. Je moet de mensen met wie je dagelijks werkt volledig kunnen vertrouwen.

Overigens gaat nog altijd wel mijn voorkeur uit naar een tactisch sterke buitenlandse toptrainer die voor aanvallend voetbal staat. Potter zou een zeer goede kandidaat zijn. Volgens de verhalen is hij alleen al afgehaakt inmiddels.


Ik denk dat je serieus moet overwegen om Frank de Boer voor één seizoen terug te halen. En dat schrijf ik zuchtend, want ik was blij toen ie in 2016 vertrok.

Onder De Boer speelden we zaaddodend saai voetbal dat bovendien elk seizoen slechter werd. Maar De Boer was er wel een meester in om alle bestuurlijke shit - en dat was in zijn tijd een héle hoop - buiten de deur van de kleedkamer te houden. De club stond onder hoogspanning maar het eerste elftal kon in alle rust functioneren. Die credits verdient De Boer gewoon.

Als je nu een buitenlandse trainer aanstelt of een talentvolle Nederlandse trainer waar je vertrouwen in hebt, komt die in een geweldige slangenkuil terecht. Het afbreukrisico is enorm. Nog los van de vraag welke trainer daar zin in heeft, moet je je ook afvragen of je dat moet willen.

Ik zou het helemaal niet raar vinden om De Boer een contract voor één seizoen te geven zodat hij de rust kan terugbrengen in de selectie, een normaal fundament neer kan zetten en gewoon weer 4-3-3 kan gaan spelen met spelers op logische plekken. Hij kent de club, kan streng zijn, heeft schijt aan de buitenwereld en gaat niet pedant lopen doen of lekken naar de media. Gewoon normaal, kalm gedrag. Hebben we echt behoefte aan.

Hij gaat ook niet zeiken om nieuwe, betere spelers of over de kwaliteit van de selectie. In zijn tijd speelde hij gewoon met wat hij had. Ebecilio, De Sa, Özbiliz, Lukoki - hij gebruikte gewoon wat hij had, ondanks dat iedereen zag dat ze niet voldeden. Maar hij ging niet klagen in de media dat hij betere vleugelspelers wilde.

Alternatief is Ten Hag terughalen zodra hij eruit vliegt in Manchester, maar als ik Ten Hag was zou ik dat zelf niet willen (je hebt niets meer te winnen, alleen maar wat te verliezen, want je eerste periode overtref je toch niet).

 

+5/-0

Inderdaad, ondanks het slaapverwekkende voetbal moeten we Frank wel de credits geven dat hij met ondermaatse spelers het elftal `gewoon` liet functioneren tussen alle bestuurlijke bullshit door. In die zin zou het echt wel een goede optie zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 09 april 2024 om 08:49:

Inderdaad, ondanks het slaapverwekkende voetbal moeten we Frank wel de credits geven dat hij met ondermaatse spelers het elftal `gewoon` liet functioneren tussen alle bestuurlijke bullshit door. In die zin zou het echt wel een goede optie zijn.



De Frank de Boer van zijn eerste half jaar als trainer zou ik wel terug willen. Echter is hij met de tijd helaas slechter geworden ipv beter en heeft een slechtere visie ontwikkeld. Als shocktherapie voor de laatste 4 of 6 wedstrijden nog steeds wel een strak plan, maar heel veel meer moet je er niet mee willen.

Achteraf lijken prutsers uit het verleden steeds beter te worden. Over 5 jaar als het dramatisch gaat zul je mensen voor Steijn of Schip zien pleiten.

 

+3/-0

Ik denk dat Frank de Boer een enorm geluk heeft gehad dat hij 4x op rij kampioen is geworden. Zijn communicatieve en people management vaardigheden zijn ver ondermaats, tactisch vind ik hem ook niet ijzersterk (zoals tegen Red Bull Salzburg) en daarnaast vind ik dat hij spelers niet op waarde schat. Maakte Siem de Jong aanvoerder en noemde Queensy Menig de nieuwe Kluivert. Elk seizoen daalde het niveau, werd en het alsmaar saaier. Heeft na zijn periode bij Ajax alleen maar slecht gepresteerd, zowel bij Inter, Crystal Palace, Atlanta en het Nederlands elftal.

Ajax moet in de organisatie orde op zaken gaan stellen. De zaak rondom Kroes moet snel worden afgesloten zodat er duidelijkheid is, waarbij het het beste voor Ajax is als hij weer een rol krijgt bij de club. Of dat als AD of TD is (of desnoods congiërge) vind ik niet zo interessant, als hij de koers maar kan bepalen. De komende transferwindow kan je dan doorkomen met Kroes, De Lang en Beuker, en tegelijkertijd kan je Potter aanstellen. Maar in deze chaos zie ik geen enkele trainer met een grote naam instappen, en terecht.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 april 2024 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 09 april 2024 om 08:49:

Inderdaad, ondanks het slaapverwekkende voetbal moeten we Frank wel de credits geven dat hij met ondermaatse spelers het elftal `gewoon` liet functioneren tussen alle bestuurlijke bullshit door. In die zin zou het echt wel een goede optie zijn.



De Frank de Boer van zijn eerste half jaar als trainer zou ik wel terug willen. Echter is hij met de tijd helaas slechter geworden ipv beter en heeft een slechtere visie ontwikkeld. Als shocktherapie voor de laatste 4 of 6 wedstrijden nog steeds wel een strak plan, maar heel veel meer moet je er niet mee willen.

Achteraf lijken prutsers uit het verleden steeds beter te worden. Over 5 jaar als het dramatisch gaat zul je mensen voor Steijn of Schip zien pleiten.


Dat shock-effect was er inderdaad wel toen hij het overnam van Jol. Hij haalde Eriksen van de bank en zette hem op 10, gaf Alderweireld zijn plek terug i.p.v. Ooijer en haalde Emanuelson weg van linksbuiten. We wonnen prompt uit bij Milan.

Later in zijn Ajaxtijd werd het inderdaad steeds slechter. Schöne kwam rechtsback en rechtsbuiten te staan, Sigthorsson linksbuiten en Janssen functioneerde een half jaar niet als controleur. Boilesen werd aanvoerder. De dieptepunten waren Cillessen die keihard stond te juichen omdat Jablonec een penalty miste en Salzburg die de bal er vanaf een meter of 45 in hengstten in een 6-1 (meen ik) over twee wedstrijden.

Daarom: alleen als tussenpaus. Maximaal één seizoen. Of alleen het restant van dit seizoen, op voorwaarde dat je in mei wat bestuurlijke rust creëert.

 

+2/-0

Je zou natuurlijk Ten Hag als eerste optie kunnen houden met De Boer / Vos als plan B mocht het niet lukken. Neem aan dat De Boer / Vos niet snel ergens anders vastgelegd zullen worden. Is natuurlijk wel van een heleboel factoren afhankelijk. Velt Man U pas een oordeel over Ten Hag na de FA cup finale of einde seizoen of is reeds besloten?

Geen flauw idee of Ten Hag het zou willen, ook omdat het maar zeer de vraag is of het een succes zou worden. (Kan me ook voorstellen dat hij even een break wil). En we weten ook niet of De Boer / Vos deze rol ambiëren en zeker niet als ze plan B vormen.

PS: KAN IEMAND DIT TOPIC HERNOEMEN TOT "NIEUWE TRAINER AJAX"??

Wil liefst niet meer herinnerd worden aan de schandelijke periode met Steijn...

Dit bericht is gewijzigd op 9 april 2024, 14:44:29.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 09 april 2024 om 05:51:

Ik denk dat je serieus moet overwegen om Frank de Boer voor één seizoen terug te halen. En dat schrijf ik zuchtend, want ik was blij toen ie in 2016 vertrok.

Onder De Boer speelden we zaaddodend saai voetbal dat bovendien elk seizoen slechter werd. Maar De Boer was er wel een meester in om alle bestuurlijke shit - en dat was in zijn tijd een héle hoop - buiten de deur van de kleedkamer te houden. De club stond onder hoogspanning maar het eerste elftal kon in alle rust functioneren. Die credits verdient De Boer gewoon.

Als je nu een buitenlandse trainer aanstelt of een talentvolle Nederlandse trainer waar je vertrouwen in hebt, komt die in een geweldige slangenkuil terecht. Het afbreukrisico is enorm. Nog los van de vraag welke trainer daar zin in heeft, moet je je ook afvragen of je dat moet willen.

Ik zou het helemaal niet raar vinden om De Boer een contract voor één seizoen te geven zodat hij de rust kan terugbrengen in de selectie, een normaal fundament neer kan zetten en gewoon weer 4-3-3 kan gaan spelen met spelers op logische plekken. Hij kent de club, kan streng zijn, heeft schijt aan de buitenwereld en gaat niet pedant lopen doen of lekken naar de media. Gewoon normaal, kalm gedrag. Hebben we echt behoefte aan.

Hij gaat ook niet zeiken om nieuwe, betere spelers of over de kwaliteit van de selectie. In zijn tijd speelde hij gewoon met wat hij had. Ebecilio, De Sa, Özbiliz, Lukoki - hij gebruikte gewoon wat hij had, ondanks dat iedereen zag dat ze niet voldeden. Maar hij ging niet klagen in de media dat hij betere vleugelspelers wilde.

Alternatief is Ten Hag terughalen zodra hij eruit vliegt in Manchester, maar als ik Ten Hag was zou ik dat zelf niet willen (je hebt niets meer te winnen, alleen maar wat te verliezen, want je eerste periode overtref je toch niet).



Een coach hoort er gewoon voor de lange termijn te zijn vind ik. Volgens mij is de club juist in deze situatie geraakt doordat er geen stabiliteit meer was en is op sleutelposities.

Dat zaaddodende voetbal was er aanvankelijk onder hem overigens zeker niet, integendeel. Het eerste wat hij deed toen hij werd aangesteld was Eriksen op tien zetten en weer echt Ajaxvoetbal spelen. Hij heeft de ploeg daarna wel steeds minder avontuurlijk en aantrekkelijk laten spelen, maar dat had ook wel te maken met het beschikbare spelersmateriaal. Er werd nooit een fatsoenlijke vervanger voor Eriksen gehaald. Ik ben ergens wel nieuwsgierig hoe hij het zou doen met veel beter spelersmateriaal. Deze selectie is echt veel beter dan wat we toen hadden.


open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 09 april 2024 om 09:34:

Ik denk dat Frank de Boer een enorm geluk heeft gehad dat hij 4x op rij kampioen is geworden. Zijn communicatieve en people management vaardigheden zijn ver ondermaats, tactisch vind ik hem ook niet ijzersterk (zoals tegen Red Bull Salzburg) en daarnaast vind ik dat hij spelers niet op waarde schat. Maakte Siem de Jong aanvoerder en noemde Queensy Menig de nieuwe Kluivert. Elk seizoen daalde het niveau, werd en het alsmaar saaier. Heeft na zijn periode bij Ajax alleen maar slecht gepresteerd, zowel bij Inter, Crystal Palace, Atlanta en het Nederlands elftal.



Alsjeblieft zeg. Je kan misschien 1 keer met geluk kampioen worden, niet vier keer op rij. Het is natuurlijk wel zo dat PSV en Feyenoord toen ook niet zo sterk waren, maar De Boer had zelf ook niet de meest sterke selectie.

Siem de Jong als aanvoerder was niet zo'n hele rare keuze. Hij was niet van topkwaliteit natuurlijk, maar wel een betrouwbare en intelligente speler die er in grote wedstrijden vaak stond. Zijn zwakke people management hoeft geen al te groot probleem te zijn met de juiste assistenten. Tactisch zwak is hij ook zeker niet. Als speler stond hij er al bekend om goed inzicht te hebben en een soort verlengstuk van de trainer te zijn. Je verwart hier tactisch inzicht met het hebben van moderne voetbalopvattingen denk ik. Die heeft hij inderdaad niet, en daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar een buitenlandse trainer in principe.

 

+2/-0

Sja, wie wil en wie kan? Ik denk dat voor elke willekeurige coach er niet veel eer te behalen haalt volgend jaar, dus welke gerespecteerde coach wil zich daaraan wagen? Het afbreukrisico is groot!

Hoe doet Shota Arveladze het eigenlijk als coach, weet iemand dat? Ik vond dat een heerlijke voetballer en prettige persoonlijkheid! Dat gezegd hebbende, dat vond ik van van ‘t Schip ook, dus dat zegt hé-le-maal niks :B

 

+2/-0

Ik hoop stiekem dat iemand van de categorie Potter nog een optie is. Volgens mij zijn er in het buitenland nog genoeg interessante coaches te vinden. Het hoeft niet per se een grote naam te zijn natuurlijk. Arveladze doet het niet zo bijzonder zo te zien:

https://www.transfermarkt.nl/shota-arveladze/profil/trainer/7849link

 

+1/-0

Met deze selectie heb je ervaring nodig en moet je een elftal kunnen neerzetten, duidelijkheid scheppen, patronen erin slijpen, een systeem hanteren, etc.

Een heel ander type coach dan een coach die bij een eltal komt wat al aardig speelt en al redelijk goed loopt.

Er zijn er maar weinig die dit zouden kunnen. Ik weet echt even geen goede (beschikbare) naam te noemen...

 

+3/-0

Peter Bosz was vorig jaar juni een uitstekende keuze geweest, maar die was kennelijk niet goed genoeg.

Doet het werkelijk uitmuntend bij PSV. Als je naar de spelersgroep kijkt, is dat op veel posities niet eens bijster goed. Spelers als Til, Teze, Ramalho, Mauro Junior en Boscagli zijn niet om direct jaloers op te worden. Toch functioneert het als een tierelier. Gaan meer dan 100 goals maken dit seizoen en op 1 nederlaag na ongeslagen. Zeer soeverein.

Dat was Svens grootste fout: Bosz laten lopen ten faveure van Steijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 14 april 2024 om 09:08:

Peter Bosz was vorig jaar juni een uitstekende keuze geweest, maar die was kennelijk niet goed genoeg.

Doet het werkelijk uitmuntend bij PSV. Als je naar de spelersgroep kijkt, is dat op veel posities niet eens bijster goed. Spelers als Til, Teze, Ramalho, Mauro Junior en Boscagli zijn niet om direct jaloers op te worden. Toch functioneert het als een tierelier. Gaan meer dan 100 goals maken dit seizoen en op 1 nederlaag na ongeslagen. Zeer soeverein.

Dat was Svens grootste fout: Bosz laten lopen ten faveure van Steijn.



Klopt. Ook als je kijkt dat al die spelers onder van Nistelrooy ook al speelde zie je dat ze nu echt beter functioneren.
De individuele kwaliteiten zijn dan ondergeschikt als het teamspel goed is en als het team goed staat. Dan kom je zelfs met spelers als Teze, Ramalho, Boscagli, etc gewoon ontzettend ver.

Dat is de verdienste van een goede trainer.

 

+4/-0

Andries Jonker die Van Gaal als beste optie naar voren schuift:

https://www.vi.nl/nieuws/met-van-gaal-als-coach-kan-er-direct-rust-ontstaan-bij-ajaxlink

Kan me totaal niet voorstellen dat hij het doet maar Jonker is wel close met Van Gaal. Kampioen worden vanuit een totale underdog positie zou natuurlijk wel een huzarenstukje zijn. Anderszijds: we zouden toch ook wereldkampioen worden ;-)?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 14 april 2024 om 09:20:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 14 april 2024 om 09:08:

Peter Bosz was vorig jaar juni een uitstekende keuze geweest, maar die was kennelijk niet goed genoeg.

Doet het werkelijk uitmuntend bij PSV. Als je naar de spelersgroep kijkt, is dat op veel posities niet eens bijster goed. Spelers als Til, Teze, Ramalho, Mauro Junior en Boscagli zijn niet om direct jaloers op te worden. Toch functioneert het als een tierelier. Gaan meer dan 100 goals maken dit seizoen en op 1 nederlaag na ongeslagen. Zeer soeverein.

Dat was Svens grootste fout: Bosz laten lopen ten faveure van Steijn.



Klopt. Ook als je kijkt dat al die spelers onder van Nistelrooy ook al speelde zie je dat ze nu echt beter functioneren.
De individuele kwaliteiten zijn dan ondergeschikt als het teamspel goed is en als het team goed staat. Dan kom je zelfs met spelers als Teze, Ramalho, Boscagli, etc gewoon ontzettend ver.

Dat is de verdienste van een goede trainer.


Ja, ik denk ook dat met de juiste trainer we al grote vooruitgang op het veld gaan zien. Slechts een aantal gerichte transfers zouden dan voldoende moeten zijn.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 16 pagina's: 1 2 3 4 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Steijn: wie?