Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Juventus - Ajax (CL 2018/2019)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 10 maart 2021 om 23:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 10 maart 2021 om 22:41:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 maart 2021 om 23:46:

Je kan wel van Ajax naar Juventus gaan zoals de Ligt, maar met Ajax haalde hij de halve finale en was deel van een ploeg die de CL kon winnen....



Met Juventus haalt hij niet eens de kwart finale 2 jaar op een rij....en vliegt eruit tegen ploegen als Lyon en Porto...


Het leven is echt niet sportief beter bij Juventus. Forza Ajax!!!


Ajax haalt 2 jaar op rij niet eens de ko fase. De laatste 20 jaar is Juventus gemiddeld verder gekomen in de CL dan Ajax. Ook meer keren kampioen geworden. Wat is je punt?



Mijn punt is, is dat de Ligt bij Ajax de halve finale CL haalt, en in een team speelt dat de CL kan winnen! Hij is te vroeg vertrokken met zijn maatje Frenkie.
Waren ze beiden nog 1 jaar gebleven in dat super team, dan hadden ze misschien echt die beker met drie grote oren kunnen winnen!

Nu spelen ze bij Barca en Juve en verder dan de achtste finale, kwart finale komen ze al al 2 jaar niet.

Het is dus duidelijk niet beter bij Ajax!

Forza Ajax!


" Je kan wel vertrekken bij Ajax, maar pas op wat je weggooit "


Stel dat Johan Cruijff in 1970 was vertrokken bij Ajax na die ene Europa Cup finale die ze verloren met Ajax tegen Ac Milaan in 1969? Dan had hij niet 3 x de Ec1 gewonnen!

Tim, die gasten gaan gewoon te vroeg weg bij Ajax denkende dat ze dan echt kans gaan maken met Messi en Ronaldo op hun retour. De grap is, met hun clubs maken ze nauwelijks kans en worden door PSG, Bayern, Lyon en Porto er gewoon uitgeknikkerd en soms echt vernederd, zie Barcelona.



Desondanks sla je nu wel een klein beetje door in het perspectief, DonVito.

Ajax haalt 1x in de 20 jaar een halve finale.
Juventus en Barcelona komen in die 20 jaar 1x niet verder dan de kwartfinale.

Johan Cruyff was 26 toen hij vertrok bij Ajax. Niet bepaald een jeugdspeler die net komt kijken.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 10 maart 2021 om 23:26:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 10 maart 2021 om 23:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 10 maart 2021 om 22:41:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 09 maart 2021 om 23:46:

Je kan wel van Ajax naar Juventus gaan zoals de Ligt, maar met Ajax haalde hij de halve finale en was deel van een ploeg die de CL kon winnen....



Met Juventus haalt hij niet eens de kwart finale 2 jaar op een rij....en vliegt eruit tegen ploegen als Lyon en Porto...


Het leven is echt niet sportief beter bij Juventus. Forza Ajax!!!


Ajax haalt 2 jaar op rij niet eens de ko fase. De laatste 20 jaar is Juventus gemiddeld verder gekomen in de CL dan Ajax. Ook meer keren kampioen geworden. Wat is je punt?



Mijn punt is, is dat de Ligt bij Ajax de halve finale CL haalt, en in een team speelt dat de CL kan winnen! Hij is te vroeg vertrokken met zijn maatje Frenkie.
Waren ze beiden nog 1 jaar gebleven in dat super team, dan hadden ze misschien echt die beker met drie grote oren kunnen winnen!

Nu spelen ze bij Barca en Juve en verder dan de achtste finale, kwart finale komen ze al al 2 jaar niet.

Het is dus duidelijk niet beter bij Ajax!

Forza Ajax!


" Je kan wel vertrekken bij Ajax, maar pas op wat je weggooit "


Stel dat Johan Cruijff in 1970 was vertrokken bij Ajax na die ene Europa Cup finale die ze verloren met Ajax tegen Ac Milaan in 1969? Dan had hij niet 3 x de Ec1 gewonnen!

Tim, die gasten gaan gewoon te vroeg weg bij Ajax denkende dat ze dan echt kans gaan maken met Messi en Ronaldo op hun retour. De grap is, met hun clubs maken ze nauwelijks kans en worden door PSG, Bayern, Lyon en Porto er gewoon uitgeknikkerd en soms echt vernederd, zie Barcelona.



Desondanks sla je nu wel een klein beetje door in het perspectief, DonVito.

Ajax haalt 1x in de 20 jaar een halve finale.
Juventus en Barcelona komen in die 20 jaar 1x niet verder dan de kwartfinale.

Johan Cruyff was 26 toen hij vertrok bij Ajax. Niet bepaald een jeugdspeler die net komt kijken.




Ik sla niet door.
Ik zie het goed.

Juist, Johan Cruijff bleef tot zijn 26e, waardoor hij vertrok met 3 EC1 achter zijn naam.

Zouden gasten als de Ligt en de Jong wat langer blijven bv beiden tot hun 24e.
Dan hadden ze misschien ook een Europese beker achter hun naam.
Met je Johan Cruijff opmerking sla je precies de spijker op zijn kop.

Gasten als de Ligt, de Jong, zijn veel te vroeg weggegaan terwijl ze in team speelde dat al Europa veroverde en juist teams als Juventus versloegen, of real Madrid, en waarschijnijk ook Barcelona...


Kun je Ajax voorstellen dat een gast als de Ligt, die in 2018-2019 al in de halve finale stond met Ajax en echt het verschil maakte met zijn goals tegen Tottenham en Juventus, dat als hij nog 2 jaar zou blijven als aanvoerder?

Als hij op 22e was (ipv zijn 20e!) vertrokken had hij misschien wel een CL of een Uefacup gewonnen met Ajax!


Ik sla niet door, ik zie het juist heel scherp.

 

+1/-3

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Precies.

Als van Basten en Rijkaard bij Ajax waren gebleven hadden ze nooit 3x de EC1 gewonnen en 2x de wereldbeker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 14:09:

Gasten als de Ligt, de Jong, zijn veel te vroeg weggegaan terwijl ze in team speelde dat al Europa veroverde en juist teams als Juventus versloegen, of real Madrid, en waarschijnijk ook Barcelona...



Nee.
Want de halve finale Ajax was een hoogtepunt waarin veel spelers boven hun 'normale' niveau uitstaken.

De gemiddelde vorm van Barcelona, Real Madrid en Juventus (flow zoals jij dat noemt) ligt normaliter echt twee treetjes hoger dan de piek van Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Seedorf en van der sar zijn de enige die de CL nog een wonnen van die hele groep.

Overmars, Davids, Kluivert, Bogarde, Kanu, de Boer, niemand won meer de CL.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Oja?

Hij vertrok, maar het jaar op stonden zijn matties weer in de finale van de CL! 1996
Jaar erop weer halve finale. 1997.

Dat heet dus domineren.

Ajax kwam er nooit meer aan te pas?
Ken je feiten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Oja?

Hij vertrok, maar het jaar op stonden zijn matties weer in de finale van de CL! 1996
Jaar erop weer halve finale. 1997.

Dat heet dus domineren.

Ajax kwam er nooit meer aan te pas?
Ken je feiten.



Mooi pakkend verhaal man, zou je bijna geloven. Uit het sterrenteam van 1996 won nog 1 speler de CL en dat was van der Sar met Manchester United. Seedorf won hem 3x, eigenlijk 4x want in het seizoen 99/00 speelde hij tot de winterstop voor Madrid en ging toen naar Inter Milan. In 2005 verloor hij ook nog een finale met Milan tegen Liverpool.

Seedorf is Nederlands meest succesvolle club voetballer, ken je feiten.

PS. hij ging btw niet gelijk van Ajax naar Real maar speelde eerst een tussenjaar bij Sampdoria.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Oja?

Hij vertrok, maar het jaar op stonden zijn matties weer in de finale van de CL! 1996
Jaar erop weer halve finale. 1997.

Dat heet dus domineren.

Ajax kwam er nooit meer aan te pas?
Ken je feiten.



Mooi pakkend verhaal man, zou je bijna geloven. Uit het sterrenteam van 1996 won nog 1 speler de CL en dat was van der Sar met Manchester United. Seedorf won hem 3x, eigenlijk 4x want in het seizoen 99/00 speelde hij tot de winterstop voor Madrid en ging toen naar Inter Milan. In 2005 verloor hij ook nog een finale met Milan tegen Liverpool.

Seedorf is Nederlands meest succesvolle club voetballer, ken je feiten.

PS. hij ging btw niet gelijk van Ajax naar Real maar speelde eerst een tussenjaar bij Sampdoria.





Ik ken mijn feiten.

Maar de vraag was of jij ze kent, want jij zei:

"terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam."


Dit is feitelijk incorrect Tim, want na de CL winst of 1995, kwam er Ajax er wel degelijk aan aan te pas......

ik herhaal:

1995 finale winst CL

--vervolgens ---

1995 Europese super cup winst
1995 Wereldbeker
1996 CL Finale verloren na penalties
1997 CL halve finale


Kortom Seedorf ging weg, maar Ajax domineerde nog daarna...


Wonnen zelfs met bij Real Madrid het jaar op met 0-2 met zulk mooi voetbal dat de Madrilenen gingen klappen. En haalde weer de finale van de CL!

Hoezo Ajax kwam er daarna niet meer aan te pas?



ps: Ik weet dat Seedorf eerst naar Sampdoria ging, ik heb nergens beweerd dat hij eerst naar Real Madrid ging. En dat Seedorf de meest succesvolle Nederlandse speler is ooit, weet ik ook. Daar gaat het allemaal niet om Tim.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 21:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Oja?

Hij vertrok, maar het jaar op stonden zijn matties weer in de finale van de CL! 1996
Jaar erop weer halve finale. 1997.

Dat heet dus domineren.

Ajax kwam er nooit meer aan te pas?
Ken je feiten.



Mooi pakkend verhaal man, zou je bijna geloven. Uit het sterrenteam van 1996 won nog 1 speler de CL en dat was van der Sar met Manchester United. Seedorf won hem 3x, eigenlijk 4x want in het seizoen 99/00 speelde hij tot de winterstop voor Madrid en ging toen naar Inter Milan. In 2005 verloor hij ook nog een finale met Milan tegen Liverpool.

Seedorf is Nederlands meest succesvolle club voetballer, ken je feiten.

PS. hij ging btw niet gelijk van Ajax naar Real maar speelde eerst een tussenjaar bij Sampdoria.





Ik ken mijn feiten.

Maar de vraag was of jij ze kent, want jij zei:

"terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam."


Dit is feitelijk incorrect Tim, want na de CL winst of 1995, kwam er Ajax er wel degelijk aan aan te pas......

ik herhaal:

1995 finale winst CL

--vervolgens ---

1995 Europese super cup winst
1995 Wereldbeker
1996 CL Finale verloren na penalties
1997 CL halve finale


Kortom Seedorf ging weg, maar Ajax domineerde nog daarna...


Wonnen zelfs met bij Real Madrid het jaar op met 0-2 met zulk mooi voetbal dat de Madrilenen gingen klappen. En haalde weer de finale van de CL!

Hoezo Ajax kwam er daarna niet meer aan te pas?



ps: Ik weet dat Seedorf eerst naar Sampdoria ging, ik heb nergens beweerd dat hij eerst naar Real Madrid ging. En dat Seedorf de meest succesvolle Nederlandse speler is ooit, weet ik ook. Daar gaat het allemaal niet om Tim.


Jouw verhaal ging over het feit dat jonge talenten niet slagen in het buitenland en niks winnen, weet wat je schrijft en daar reageer ik op. Nederlands meest succesvolle clubvoetballer ging al op 19 jarige leeftijd naar het buitenland!!!!!

Ps. om supercups en wereldbekers lach ik, net zoals ik de JC schaal niet serieus neem. Ajax had maar 1 speler verloren in dat seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 14:09:

(...)

Zouden gasten als de Ligt en de Jong wat langer blijven bv beiden tot hun 24e.
Dan hadden ze misschien ook een Europese beker achter hun naam.
(...)



En pakweg € 15 miljoen minder op hun bankrekening.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 maart 2021 om 20:04:

(...)
Als van Basten en Rijkaard bij Ajax waren gebleven hadden ze nooit 3x de EC1 gewonnen en 2x de wereldbeker.



Jawel. Bij Ajax ... B)

Maar goed, die twee zijn dan ook uitzonderlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 21:05:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 21:02:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 20:34:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 11 maart 2021 om 19:54:

Ach Seedorf verliet in 1995 op 19 jarige leeftijd een sterren team wat de CL had gewonnen en won die cup later nog 3x terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam. Je maakt allerlei scheve vergelijkingen, met gespreksinzet wat, als en misschien. Is niet echt overtuigend.



Oja?

Hij vertrok, maar het jaar op stonden zijn matties weer in de finale van de CL! 1996
Jaar erop weer halve finale. 1997.

Dat heet dus domineren.

Ajax kwam er nooit meer aan te pas?
Ken je feiten.



Mooi pakkend verhaal man, zou je bijna geloven. Uit het sterrenteam van 1996 won nog 1 speler de CL en dat was van der Sar met Manchester United. Seedorf won hem 3x, eigenlijk 4x want in het seizoen 99/00 speelde hij tot de winterstop voor Madrid en ging toen naar Inter Milan. In 2005 verloor hij ook nog een finale met Milan tegen Liverpool.

Seedorf is Nederlands meest succesvolle club voetballer, ken je feiten.

PS. hij ging btw niet gelijk van Ajax naar Real maar speelde eerst een tussenjaar bij Sampdoria.





Ik ken mijn feiten.

Maar de vraag was of jij ze kent, want jij zei:

"terwijl Ajax er nooit meer aan te pas kwam."


Dit is feitelijk incorrect Tim, want na de CL winst of 1995, kwam er Ajax er wel degelijk aan aan te pas......

ik herhaal:

1995 finale winst CL

--vervolgens ---

1995 Europese super cup winst
1995 Wereldbeker
1996 CL Finale verloren na penalties
1997 CL halve finale


Kortom Seedorf ging weg, maar Ajax domineerde nog daarna...


Wonnen zelfs met bij Real Madrid het jaar op met 0-2 met zulk mooi voetbal dat de Madrilenen gingen klappen. En haalde weer de finale van de CL!

Hoezo Ajax kwam er daarna niet meer aan te pas?



ps: Ik weet dat Seedorf eerst naar Sampdoria ging, ik heb nergens beweerd dat hij eerst naar Real Madrid ging. En dat Seedorf de meest succesvolle Nederlandse speler is ooit, weet ik ook. Daar gaat het allemaal niet om Tim.


Jouw verhaal ging over het feit dat jonge talenten niet slagen in het buitenland en niks winnen, weet wat je schrijft en daar reageer ik op. Nederlands meest succesvolle clubvoetballer ging al op 19 jarige leeftijd naar het buitenland!!!!!

Ps. om supercups en wereldbekers lach ik, net zoals ik de JC schaal niet serieus neem. Ajax had maar 1 speler verloren in dat seizoen.




Mijn verhaal, mijn boodschap is het volgende:

9 van de 10 x gaan jonge Ajax spelers te jong weg.

En daar zijn zelfs heel veel grote ex voetballers van vandaag de dag het er mee eens en dat had Johan Cruijff ook bv gevonden. als 19, 20e jarig weggaan bij Ajax is gewoon VEEL TE JONG.

Mijn andere boodschap was:

De Ligt en De Jong vertrokken bij Ajax na de halve finale, maar Europees is het er niet beter geworden voor beide boys aangezien ze al 2 jaar niet verder komen dan de achtse finale/kwart finale, terwijl bij Ajax ze daadwerkelijk in een team speelde dat de CL echt kon winnen...


En ik als Ajax liefhebber en fan vindt dit gewoon zwaar en zwaar zuur, want stel dat je dat het elftal van 2018-2019 nog 1 jaar bij elkaar kan houden en weer de CL ingaat, na die halve finale.....

Weet je wat, Tim.....

Misschien hadden ze dan wel die CL weer gewonnen na +- 25 jaar.....
Dat is mijn boodschap.

En ik vind het helemaal niet eg dat Juve en Barcelona er weer uit liggen jaar in jaar uit. En dat het Ronaldo project aan het mislukken is in de CL bij Juve.

Vind ik helemaal niet erg. Ik vind het heerlijk dat Ajax Amsterdam van dat smerige Juventus gewonnen heeft, terwijl ze ff voor 100 miljoen Ronaldo kochten.

Heerlijk, maar dat ff offtopic

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 11 maart 2021 om 21:35:

Misschien hadden ze dan wel die CL weer gewonnen na +- 25 jaar.....
Dat is mijn boodschap.




Dat is echt al een post of 15 duidelijk.

Maar je ziet ook iets over het hoofd. Het Ajax jaar 2018/19 was uitzonderlijk. Het was geen maatstaf. Het risico dat de Ligt en de Jong hadden gelopen als Ajax het jaar daarop een stuk minder had gepresteerd, is dat de buitenlandse clubs dan hadden gedacht dat 2018/19 een piekjaar zou zijn geweest voor de Ligt en de Jong, en niet een stabiele weergave van hun niveau. Dan hadden ze misschien een tussenstap moeten maken naar AS Roma en Sevilla.

Het goede CL jaar is juist dé reden geweest voor de Ligt en de Jong om meteen te vertrekken. Ze hadden zelfs geen andere keuze. De kans dat het daarna minder werd zou zijn geworden was echt veel groter dan dat ze het succes zouden herhalen.

En jij kunt dat als supporter wel vervelend vinden, maar echt nergens (ook niet in de sterren) stond geschreven dat 2019/20 net zo'n jaar zou zijn geworden als ze gebleven waren.

En dus was voor die twee het risico te groot om te blijven.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 maart 2021 om 22:11:

(...) Het Ajax jaar 2018/19 was uitzonderlijk. Het was geen maatstaf. (...)



Het Ajaxjaar 2018/2019 is toch juist wat we willen?
Ik zie dat juist als maatstaf en doelstelling. En dus vooral niet uitzonderlijk.
Elk jaar dat we dat niveau niet bereiken vind ik uitzonderlijk.

 

+1/-0

In de lijn van mijn eerdere boodschap: Ajax spelers gaan te jong en te snel weg........de volgende. En ditmaal, 0 euro.
En over 2 jaar voor 60 mil naar Bayern, Juventus, City of ? ( er van uit gaande dat dit bericht 100 % klopt)

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/49657/%22Brobbey-persoonlijk-akkoord-met-RB-Leipzig%22#reagerenlink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 12 maart 2021 om 00:11:

In de lijn van mijn eerdere boodschap: Ajax spelers gaan te jong en te snel weg........de volgende. En ditmaal, 0 euro.
En over 2 jaar voor 60 mil naar Bayern, Juventus, City of ? ( er van uit gaande dat dit bericht 100 % klopt)

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/49657/%22Brobbey-persoonlijk-akkoord-met-RB-Leipzig%22#reagerenlink



Of?

Een eervolle vermelding in het rijtje Milik, Dolberg, Kishna, Riedewald, Kluivert, etc. ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 maart 2021 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 maart 2021 om 22:11:

(...) Het Ajax jaar 2018/19 was uitzonderlijk. Het was geen maatstaf. (...)



Het Ajaxjaar 2018/2019 is toch juist wat we willen?
Ik zie dat juist als maatstaf en doelstelling. En dus vooral niet uitzonderlijk.
Elk jaar dat we dat niveau niet bereiken vind ik uitzonderlijk.



Als je 20 jaar dat niveau niet gehaald hebt, is dat ene jaar dat het wel lukt de uitzondering, niet die 20 jaar daarvoor waarin het minder was.

De lat hoog leggen etc is leuk, maar van Ajax elk seizoen een dergelijke prestatie verwachten is niet realistisch.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 12 maart 2021 om 02:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 maart 2021 om 22:22:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 11 maart 2021 om 22:11:

(...) Het Ajax jaar 2018/19 was uitzonderlijk. Het was geen maatstaf. (...)



Het Ajaxjaar 2018/2019 is toch juist wat we willen?
Ik zie dat juist als maatstaf en doelstelling. En dus vooral niet uitzonderlijk.
Elk jaar dat we dat niveau niet bereiken vind ik uitzonderlijk.



Als je 20 jaar dat niveau niet gehaald hebt, is dat ene jaar dat het wel lukt de uitzondering, niet die 20 jaar daarvoor waarin het minder was.

De lat hoog leggen etc is leuk, maar van Ajax elk seizoen een dergelijke prestatie verwachten is niet realistisch.


En toch is het in het geheel heel erg knap wat er gebeurt....2017 finale Uefa cup, 2019 halve finale CL, en nu misschien heel ver in de Uefacup met echt goed voetbal....Als we deze nu winnen is het een bekroning, misschien als finale net zoals 1995 tegen Milan.....en dan winnen. Milan Milan, who the f.... is Milan(Zlatan :P )?

 

+1/-0

Na de:
Uefacup finale 2017
CL halve finale 2019

Zou de Uefacup winst 2021 een bekroning zijn van al het harde werken van Sar, Overmars, Ten Hag, Neres, Klaassen, Tadic, Tagliafico, Onana, Mazraoui, Huntelaar, Blind etc...

En een mooie beloning voor de fans en het mooie voetbal.

Echter, ik denk dat we gewoon nederig moeten blijven. Dit team is zeker nog niet het 2018-2019 team....

En zie ik nu (nog) niet winnen van united of Tottenham. Twee clubs die Ajax al eerder dwars zaten en nu weer sterk zijn.

Wedstrijd voor wedstrijd, ronde voor ronde en we zien het wel. Ajax is niet favoriet, maar outsider. Het vervelende is dat als je Arsenal uitschakelt, je nog United en Tottenham tegen komt. Wat extreem moeilijk is voor AJAX om 3 teams achter elkaar te verslaan die allen meer geld hebben. Loting is dus ook een ding.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Historie » Juventus - Ajax (CL 2018/2019)