Ajax Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 15:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » Transferbeleid

HR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

HR

Emp
Vedette

Uit: Sao Paulo
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 7 juni 2009

Aangezien Overmars een beetje de kop van jut aan het worden is en het voormalige topic m.b.t transferbeleid verdwenen is, open ik maar een nieuwe. Ik denk dat de discussie hier beter op z'n plaatst is dan in het Overmars topic aangezien niet geheel duidelijk is wat Overmars er van weerhoudt om doortastend te handelen.

Persoonlijk ben ik van mening dat er een grote ijsberg schuil gaat onder het topje van het transferbeleid waarover wij in de media lezen.

Is het een gebrekkige of onvoldoende dekkende scouting? Is het de organisatorische setup die Overmars dwarsboomt om de selectie op tijd te versterken?

De oorlogskas is goed gevuld en niet elk talent zal in de eredivisie willen spelen of tegen het salaris dat Ajax kan bieden, maar op deze aardbodem loopt genoeg talent rond beter dan bijvoorbeeld Dijks - die uit pure armoede is terug gehaald naar het eerste.
HRHR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

Prima initiatief, maar wel gelimiteerd aan dezelfde kwestie als bij Overmars: we weten simpelweg te weinig. Dus i.p.v. Overmars 'direct' aan te vallen, moet het nu in algemeenheden gebeuren? Hoe het scoutingsapparaat precies is ingedeeld weet (vrijwel) niemand op dit forum, of de precieze regels die de RvC oplegt. Het wordt alsnog heen-en-weer gegooi van aannames.
HR
HR

Mark_48
Jeugdspeler

Reg.: 24 augustus 2016

Ik vind dat de Ajaxsupporters het recht heeft om te weten wat er precies speelt.
Als er geen versterking meer komt, moet er actie ondernomen worden door de Ajaxfans. Mag Overmars niet meer uitgeven dan 10 miljoen van de RvC of doet Overmars het zelf?
HR
HR

Emp
Vedette

Goed punt, maar hopelijk gaan een aantal journalisten hun werk doen en kunnen we deze discussie in bredere zin voeren. Persoonlijk voerde ik de discussie omtrent het transferbeleid in het Overmars topic bij gebrek aan een ander topic, niet omdat ik hem alleen verantwoordelijk acht voor het falen.
HR
HR

Fern
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 augustus 2007

quote:HR
Mark_48 schreef:

Ik vind dat de Ajaxsupporters het recht heeft om te weten wat er precies speelt.
HR
Geen enkele club of bedrijf geeft volledige openheid, simpelweg omdat je dan bedrijfsgeheimen openbaart en daarmee de eigen positie zwakker maakt. Daarnaast, waarom zouden we dat recht moeten hebben? Omdat we één keer per jaar een paar honderd euro overmaken naar Ajax voor een seizoenskaart?

Mark_48 schreef:

Als er geen versterking meer komt, moet er actie ondernomen worden door de Ajaxfans.
HR
En hoe wil je dat doen dan? Geen seizoenskaart meer kopen? Dat zal Ajax lekker boeien, die plek verkopen ze wel aan iemand anders. Spreekkoortje? Dat zullen de hoge heren echt niet op andere gedachte brengen. Dreigen en slopen? Dat werkt alleen maar averechts.

Mark_48 schreef:
Mag Overmars niet meer uitgeven dan 10 miljoen van de RvC of doet Overmars het zelf?
HR
Aangezien er voor Ziyech en Neres meer dan 10 miljoen is uitgegeven klopt er niets van deze stelling. Overmars mag en heeft meer uitgegeven dan 10 miljoen.
HR
HR

England Loyals
Vedette

Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Mark_48 schreef:

Als er geen versterking meer komt, moet er actie ondernomen worden door de Ajaxfans. Mag Overmars niet meer uitgeven dan 10 miljoen van de RvC of doet Overmars het zelf?
HR
Ajax supporters moeten in actie komen wanneer er teveel versterkingen gehaald worden...
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

Overmars wordt hier vaak afgerekend op het resultaat: Welke spelers komen er en hoe presteren ze? Daar zit natuurlijk een enorm netwerk/proces achter met allerlei mensen. Echter, als directeur spelerszaken is dat ook zijn verantwoordelijkheid. Uiteindelijk vind ik het dan terecht dat Overmars volledig verantwoordelijk wordt gehouden voor het aan- en verkoopbeleid van spelers.

Het grote probleem zit hem, volgens mij als buitenstaander, in de scouting. Vroeger hadden we Urbain Haesaert en kwamen er volop Belgische spelers naar ons toe, vooral in de jeugd. Daarna bracht John Steen Olsen de jeugdtalenten aan vanuit Scandinavië en vooral Denemarken. Beiden scouts met een goed netwerk in specifieke landen. Bij aankopen voor het eerste elftal kwamen we vaak niet veel verder dan de Eredivisie, spelers die al eens in de Eredivisie hadden gespeeld, of tips die binnenkwamen via oud-spelers of trainers. Een speler als Milik was echt een uitzondering.

Daarna is Henk Veldmate aangesteld als hoofd scouting. Veldmate heeft een netwerk in Zuid Amerika en prompt versterkt Ajax zich met twee Colombianen en twee Brazilianen. Ook worden we non-stop in verband gebracht met spelers van die twee landen, met af en toe een Argentijn er tussendoor.

Even heel kort door de bocht: Van buitenaf lijkt het er op dat de scouting al jaren gebaseerd is op het netwerk van 3 scouts en toeval. Dit moet echt veranderen als we afstand willen nemen van de Eredivisie.

Ajax moet van elk serieus voetballand (of elke serieuze competitie) de 20 beste spelers (21+) en de 50 grootste talenten (16-21) in kaart brengen. Daarnaast moet je nu al lang bezig zijn om een voet aan de grond te krijgen bij landen die in opkomst zijn, zoals China en India. Er is zoveel geld, neem voor mijn part 50 scouts extra aan die een netwerk hebben in specifieke landen en ga aan de slag. Dat kost je 2,5-3 miljoen extra op jaarbasis, maar kan je zoveel opleveren.
HR
HR

Mark_48
Jeugdspeler

Fern schreef:

(...)

Aangezien er voor Ziyech en Neres meer dan 10 miljoen is uitgegeven klopt er niets van deze stelling. Overmars mag en heeft meer uitgegeven dan 10 miljoen.
HR
Gewoon laten merken dat je er niet mee eens bent met dit beleid, met spandoeken of spreekkoren. En over de stelling over het uitgeven van geld, vroeg ik of Overmars wel veel geld wil uitgeven of mag hij het niet. Hoef niet persee 10 miljoen te zijn. Dat weten wij allemaal niet, jij dus ook niet.
Het is wel zo met zoveel geld de bank is Ajax toch verplicht om minstens om de 2 jaar kampioen te worden. En met het te laat halen van spelers moet ook maar afgelopen zijn.

[Dit bericht is veranderd door Mark_48 (op 8 augustus 2017 15:07:33).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Mark_48 schreef:

(...)

Gewoon laten merken dat je er niet mee eens bent met dit beleid, met spandoeken of spreekkoren. En over de stelling over het uitgeven van geld, vroeg ik of Overmars wel veel geld wil uitgeven of mag hij het niet. Hoef niet persee 10 miljoen te zijn. Dat weten wij allemaal niet, jij dus ook niet.
Het is wel zo met zoveel geld de bank is Ajax toch verplicht om minstens om de 2 jaar kampioen te worden. En met het te laat halen van spelers moet ook maar afgelopen zijn.
HR
Ik ben tegen té veel aankopen en pleit voor eigen jeugd! En kampioen worden zal dan een logisch gevolg worden, wanneer we maar Ajax blijven. Mag ik ook een spreekkoor aanheffen of een doek ophangen?
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Enige waar ik me aan stoor is dat ze niet echt doorpakken in de verdedigende aankopen , kijk voorin kan ik het begrijpen , ze hebben met Kluivert,Younes,Neres 3 opties als buitenspelers , daarnaast vind ik Victor Jensen ook eentje om op te letten, op het middenveld hebben ze nu voor de toekomst die Fin gehaald , en Pasquali , dat is wel afwachtten , maar achterin is het gewoon pauper.
HR
HR

Mark_48
Jeugdspeler

England Loyals schreef:

(...)

Ik ben tegen té veel aankopen en pleit voor eigen jeugd! En kampioen worden zal dan een logisch gevolg worden, wanneer we maar Ajax blijven. Mag ik ook een spreekkoor aanheffen of een doek ophangen?
HR
Met alleen eigen jeugd red je het niet. Hoeveel breken er door, en waar is dan de ervaring? Ajax zit steeds op gemiddelde leeftijd van rond de 21 jaar, dat is veel te jong. En ze halen maar steeds jonge spelers van 17 en 18.Dan blijf je een onervaren ploeg houden.
HR
HR

Jodinho 33
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Reg.: 21 juli 2003

Ik snap best dat Ajax niet elk jaar spelers van 10 miljoen of meer wil halen maar als je voor 40 verkoopt mag je best wat in het elftal spenderen. Klaassen opvangen met Frenkie en Donny kan ik begrijpen en dat gedoe met die Braziliaan ook maar wat ik dus niet begrijp is dat je met je hele scoutingsapparaat in 1 jaar tijd geen betere backs kan vinden dan Sinkgraven, Viergever en Veltman en dat je zelfs Dijks weer terug neemt. Het lijkt Barcelona wel, die hebben ook jaren lang geweigerd om geld in hun verdediging te stoppen.
HR
HR

Un regista dado
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Rafinha Alcântara
Reg.: 19 maart 2013

Morfe0 schreef:

Enige waar ik me aan stoor is dat ze niet echt doorpakken in de verdedigende aankopen , kijk voorin kan ik het begrijpen , ze hebben met Kluivert,Younes,Neres 3 opties als buitenspelers , daarnaast vind ik Victor Jensen ook eentje om op te letten, op het middenveld hebben ze nu voor de toekomst die Fin gehaald , en Pasquali , dat is wel afwachtten , maar achterin is het gewoon pauper.
HR
Ik vind persoonlijk juist het middenveld te licht. Puur kijkende naar contractspelers in de A-selectie is dat de linie met het minste personeel.

Voorin heb je het ruim bezet met 7 spelers voor 3 posities:
(Younes/Kluivert - Dolberg/Huntelaar/Cassierra - Neres/Cerny)

Middenveld slechts 5 spelers voor 3 posities:
(Ziyech - Schøne/Eiting - vd Beek/De Jong)

Verdediging is bij komst Barac ook prima bezet met 8 man voor 4 posities:
(Sinkgraven/Dijks - Viergever/Barac - Sanchez/De Light - Veltman/Zeefuik

Keepers:
(Onana - Van Leer - Lamprou)

Als bij wijze van Ziyech ernstig geblesseerd raakt heb je een groot probleem op het middenveld, en zal Frenkie daar moeten spelen. Vervolgens heb je enkel Eiting als back-up. Natuurlijk hebben we Jensen en Pasquali (Ylätupa is een aanvaller, voornamelijk rechtsbuiten), maar daarvan kennen we het niveau nu nog niet. Ik denk dat er nog een creatieve middenvelder bij moet, of Ajax moet kijken naar Sinkgraven als middenvelder, wat me heel erg zou verbazen. Dat heeft ie nog niet waargemaakt imo.

[Dit bericht is veranderd door Un regista dado (op 8 augustus 2017 16:25:47).]
HR
HR

England Loyals
Vedette

Mark_48 schreef:

(...)

Met alleen eigen jeugd red je het niet. Hoeveel breken er door, en waar is dan de ervaring? Ajax zit steeds op gemiddelde leeftijd van rond de 21 jaar, dat is veel te jong. En ze halen maar steeds jonge spelers van 17 en 18.Dan blijf je een onervaren ploeg houden.
HR
Ervaring is: Schone, Viergever en Veltman die tegen Nice het elftal in de steek laten terwijl Vd Beek de kar trekt! Ervaring is totaal overschatte eigenschap, het gaat om karakter!

Ik zie het liefst eigen jeugd (alle 11), maar snap best dat er soms top materiaal gehaald moet worden. Graag zelfs, spelers als Ziyech en Sanchez. Maar als je niet dat niveau kan halen om welke reden dan ook, blijf er dan van af en geef de jeugd de kans. Dus geen Vd Hoorn, Duarte etc meer. Dan maar Eiting, Sierhuis of Sidoel.
HR
HR

sjonniej87
Lid 2de elftal

Vak: 419
Reg.: 14 maart 2014

Un regista dado schreef:

(...)

Ik vind persoonlijk juist het middenveld te licht. Puur kijkende naar contractspelers in de A-selectie is dat de linie met het minste personeel.

Voorin heb je het ruim bezet met 7 spelers voor 3 posities:
(Younes/Kluivert - Dolberg/Huntelaar/Cassierra - Neres/Cerny)

Middenveld slechts 5 spelers voor 3 posities:
(Ziyech - Schøne/Eiting - vd Beek/De Jong)

Verdediging is bij komst Barac ook prima bezet met 8 man voor 4 posities:
(Sinkgraven/Dijks - Viergever/Barac - Sanchez/De Light - Veltman/Zeefuik

Keepers:
(Onana - Van Leer - Lamprou)

Als bij wijze van Ziyech ernstig geblesseerd raakt heb je een groot probleem op het middenveld, en zal Frenkie daar moeten spelen. Vervolgens heb je enkel Eiting als back-up. Natuurlijk hebben we Jensen en Pasquali (Ylätupa is een aanvaller, voornamelijk rechtsbuiten), maar daarvan kennen we het niveau nu nog niet. Ik denk dat er nog een creatieve middenvelder bij moet, of Ajax moet kijken naar Sinkgraven als middenvelder, wat me heel erg zou verbazen. Dat heeft ie nog niet waargemaakt imo.
HR
Je zou bijna tevreden zijn met de defensieve bezetting. Maar moeten we met een selectie werken tot de spelers zelf weg gaan? Ik kan me niet voorstellen dat Zeefuik dit jaar de vaste vervanger is van Veltman, terwijl hij vorig jaar nauwelijks in het eerste benoemd is. Een jeugdspeler moet de back-up er uit spelen, niet erin komen zodra de back-up verkocht is.

Viergever op LCV, dat zou kunnen. Maar Dat is toch een schande voor Ajax? Kan toch niet zo zijn dat hij daar staat en de Ligt op de bank zit achter Sanchez? Omturnen naar LCV en gauw.

Dan heb je op linksachter een blessuregevoelige Sinkgraven met Dijks daarachter. Als je al weer dat je op die plek problemen gaat krijgen, ga je toch niet met Dijks er achter spelen?! Er zijn in de verdediging 3 plekken die versterkt moeten worden, de LV op basis, RCV als back-up en RV back-up zodat Zeefuik zijn plek in de pikorde kan verdienen, of anders de back-up scherp te houden.

Geen namen noemen die er zijn terwijl je vooruit moet. Als we dit elke keer op deze manier gaan opvangen moeten we de doelstelling naar 1 keer per 5 jaar kampioen worden maar aanpassen. Maar wel lekker een dikke bankrekening.

Idem trouwens voor Eiting. Leuk, back-up. Maar in hoeverre is duidelijk dat hij er gaat staan? Afgelopen seizoen was duidlijk dat zowel de Jong als vd Beek dit seizoen stappen konden maken. vd Beek is nu zelfs verplicht basisspeler, is misschien snel maar hopen dat hij het aankan.

Selectie is totaal niet in balans en dat mag 1 persoon worden aangerekend.

[Dit bericht is veranderd door sjonniej87 (op 8 augustus 2017 16:42:46).]
HR
HR

Miro
Veelbelovend talent

Reg.: 16 juni 2001

Shogun schreef:

Overmars wordt hier vaak afgerekend op het resultaat: Welke spelers komen er en hoe presteren ze? Daar zit natuurlijk een enorm netwerk/proces achter met allerlei mensen. Echter, als directeur spelerszaken is dat ook zijn verantwoordelijkheid. Uiteindelijk vind ik het dan terecht dat Overmars volledig verantwoordelijk wordt gehouden voor het aan- en verkoopbeleid van spelers.

Het grote probleem zit hem, volgens mij als buitenstaander, in de scouting. Vroeger hadden we Urbain Haesaert en kwamen er volop Belgische spelers naar ons toe, vooral in de jeugd. Daarna bracht John Steen Olsen de jeugdtalenten aan vanuit Scandinavië en vooral Denemarken. Beiden scouts met een goed netwerk in specifieke landen. Bij aankopen voor het eerste elftal kwamen we vaak niet veel verder dan de Eredivisie, spelers die al eens in de Eredivisie hadden gespeeld, of tips die binnenkwamen via oud-spelers of trainers. Een speler als Milik was echt een uitzondering.

Daarna is Henk Veldmate aangesteld als hoofd scouting. Veldmate heeft een netwerk in Zuid Amerika en prompt versterkt Ajax zich met twee Colombianen en twee Brazilianen. Ook worden we non-stop in verband gebracht met spelers van die twee landen, met af en toe een Argentijn er tussendoor.

Even heel kort door de bocht: Van buitenaf lijkt het er op dat de scouting al jaren gebaseerd is op het netwerk van 3 scouts en toeval. Dit moet echt veranderen als we afstand willen nemen van de Eredivisie.

Ajax moet van elk serieus voetballand (of elke serieuze competitie) de 20 beste spelers (21+) en de 50 grootste talenten (16-21) in kaart brengen. Daarnaast moet je nu al lang bezig zijn om een voet aan de grond te krijgen bij landen die in opkomst zijn, zoals China en India. Er is zoveel geld, neem voor mijn part 50 scouts extra aan die een netwerk hebben in specifieke landen en ga aan de slag. Dat kost je 2,5-3 miljoen extra op jaarbasis, maar kan je zoveel opleveren.
HR
Heel goede post Shogun. Hulde trouwens aan de topic starter. Ik heb ook het idee dat het probleem bij de scouting ligt. Is het organiseren van de scouting (scouts aanstellen etc) ook de verantwoordelijkheid van Overmars? Ik heb de indruk dat hier nog veel winst valt te behalen. Is er ergens inzichtelijk hoe de scouting momenteel is ingericht? Moet er wel even bij vermelden dat bijvoorbeeld Udinese (die echt een gigantisch scoutingsnetwerk hebben) ook niet echt heel succesvol zijn. En daarnaast met een vreemdelingenlegioen staan te ballen.
HR
HR

Ozymandias
Idool

Uit: London
Reg.: 13 mei 2007

Shogun schreef:

Overmars wordt hier vaak afgerekend op het resultaat: Welke spelers komen er en hoe presteren ze? Daar zit natuurlijk een enorm netwerk/proces achter met allerlei mensen. Echter, als directeur spelerszaken is dat ook zijn verantwoordelijkheid. Uiteindelijk vind ik het dan terecht dat Overmars volledig verantwoordelijk wordt gehouden voor het aan- en verkoopbeleid van spelers.HR
Maar de directeur spelersbeleid (Overmars) is niet verantwoordelijk voor het invullen van het transferbeleid. Dat is namelijk de taak van het technische hart en Overmars is maar één van de vier leden daarvan. Bergkamp, Vd Sar en Ouaali zijn samen met Overmars voor het invullen van het transferbeleid. Het is dus helemaal niet terecht dat Overmars "volledig verantwoordelijk wordt gehouden voor het aan- en verkoopbeleid van spelers" terwijl de keuzes wie er worden gekocht of verkocht door een groep van vier (waarvan hij er één is) worden gemaakt.

Overmars draagt wel een extra verantwoordelijkheid aangezien de (hoofd)scouting onder hem valt en hij dus verantwoordelijk is voor het aandragen van mogelijke aanwinsten. Daarvoor is hij natuurlijk wel afhankelijk van de scouts maar hij is dan weer verantwoordelijk voor het functioneren van de scouting als geheel en de inviduele scouts. Al met al vind ik dat Overmars zeker mede verantwoordelijkheid draagt voor het transferbeleid maar dat we hem niet verantwoordelijk kunnen houden voor individuele keuzes (om een bepaalde speler te kopen of verkopen, om een bepaalde positie te versterken of niet te versterken, etc.). Het zou namelijk zomaar kunnen dat Overmars tegen die keuze stemde maar werd overruled omdat Bergkamp, Vd Sar en Ouaali allen voor die keuze stemden.

[Dit bericht is veranderd door Ozymandias (op 8 augustus 2017 19:03:20).]
HR
HR

Fern
Vedette

Reg.: 14 augustus 2007

Mark_48 schreef:

(...)

HR
Ik heb je vraag 3 keer gelezen en je vraag toch echt "mag hij, of wil hij, geen bedragen van hoger dan 10 miljoen uitgeven". Daarop is het hele simpele antwoord, hij mag het, hij wil het en hij doet het. Dus dat weten we allemaal wel, jij ook.
HR
HR

Red
Idool

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

Hoezo de vraag of hij zo veel mag uitgeven? Het wordt tijd dat er een versterking wordt gehaald. Het is gewoon niet goed te praten dat als je zo veel middelen hebt, je het nog spannend moet maken in de Eredivisie.
HR
HR

Jorninho
Idool

Uit: Rozenburg
Reg.: 8 april 2003

Iedereen wil terug naar de tijd dat we breedte aankopen deden. Dus dan is het logisch dat het spannend blijft in de eredivisie.
HR
HR

Shogun
Icoon

Ozymandias schreef:

(...)
Maar de directeur spelersbeleid (Overmars) is niet verantwoordelijk voor het invullen van het transferbeleid. Dat is namelijk de taak van het technische hart en Overmars is maar één van de vier leden daarvan. Bergkamp, Vd Sar en Ouaali zijn samen met Overmars voor het invullen van het transferbeleid. Het is dus helemaal niet terecht dat Overmars "volledig verantwoordelijk wordt gehouden voor het aan- en verkoopbeleid van spelers" terwijl de keuzes wie er worden gekocht of verkocht door een groep van vier (waarvan hij er één is) worden gemaakt.

Overmars draagt wel een extra verantwoordelijkheid aangezien de (hoofd)scouting onder hem valt en hij dus verantwoordelijk is voor het aandragen van mogelijke aanwinsten. Daarvoor is hij natuurlijk wel afhankelijk van de scouts maar hij is dan weer verantwoordelijk voor het functioneren van de scouting als geheel en de inviduele scouts. Al met al vind ik dat Overmars zeker mede verantwoordelijkheid draagt voor het transferbeleid maar dat we hem niet verantwoordelijk kunnen houden voor individuele keuzes (om een bepaalde speler te kopen of verkopen, om een bepaalde positie te versterken of niet te versterken, etc.). Het zou namelijk zomaar kunnen dat Overmars tegen die keuze stemde maar werd overruled omdat Bergkamp, Vd Sar en Ouaali allen voor die keuze stemden.
HR
Ik dacht dat er wel een onderverdeling was in het technisch hart, waarbij Overmars verantwoordelijk is voor het transferbeleid, Ouali voor de jeugdopleiding, Bergkamp voor de transitie van jeugdspelers naar het eerste en van der Sar voor het bedrijf Ajax. Echter, dat kan ik ook zomaar mis hebben en indien dat het geval is, dan ligt de verantwoordelijkheid bij alle heren. Echter, dat verandert niets aan de verdere strekking van mijn verhaal rondom het scoutingbeleid.

Jorninho schreef:

Iedereen wil terug naar de tijd dat we breedte aankopen deden. Dus dan is het logisch dat het spannend blijft in de eredivisie.
HR
Ik denk dat niemand perse terug wilt naar die tijd en dat we allemaal het liefst zien dat het elftal wordt aangevuld met eigen jeugd i.p.v. breedteaankopen. Echter, als je een aantal spelers van het eerste verkoopt en er geen jeugd klaarstaat om die posities over te nemen, dan moet je wat. Ik moet er niet aan denken om straks Bergsma en Savastano in te moeten zetten in belangrijke wedstrijden, maar we zitten nu wel in de situatie dat dat kan gebeuren. Zolang het talentvolle aankopen zijn (dus geen Heitinga en Westermann scenario's) heb ik er nog wel vrede mee.

[Dit bericht is veranderd door Shogun (op 8 augustus 2017 21:51:59).]
HR
HR

Emp
Vedette

Shogun schreef:

HR
Dit is ook het vermoeden dat ik heb. Ook de komst van die Finse jeugdspeler is gebaseerd op puur geluk dat Litmanen daar rondloopt, niet omdat deze jongen uitvoerig gescout is door een gevestigd scoutingsnetwerk. En daar is in dit geval natuurlijk niets mis mee, als je een tip krijgt van een ex-speler dan moet je daar natuurlijk achteraan gaan, maar dat kan ook fout gaan zoals met Westermann die door Van der Vaart werd aangedragen.

Ze bestaan echt wel hoor, versterkingen die haalbaar zijn voor Ajax, maar als je deze jongens niet in kaart brengt, dan kun je niet verwachten dat bij vertrek van Veltman je 3-5 opties hebt om op over te schakelen en doortastend te handelen.

Nu bidt Marc op zn knietjes dat Veltman iemand vindt en als hij dat niet doet, dan blijft het stil... en krijgen we de usual berichten: "we gaan het met de huidige selectie doen"

Als de scouting daadwerkelijk het probleem is, dan begrijp ik niet dat dit al lang niet is aangepakt, immers sinds het tijdperk Jol roept men de scouting op de schop te gaan gooien.

Zoals hierboven gemeld al gemeld is, het kan niet onmogelijk zijn om een groot aantal scouts aan te stellen en technologie ter aanvulling te gebruiken. Er moet natuurlijk wel een idee achter zitten, maar opnieuw: wie draagt de verantwoordelijkheid over de scouting en is Van der Zee nog aanwezig?
HR
HR

Confusius020
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 420
Reg.: 8 juni 2007

Ajax durft niet door te selecteren bij spelers zoals Younes en Schone.
Sneijder is (in mijn ogen) op alle fronten beter dan Schöne en zou een kwaliteitsinjectie zijn. Zeker 60/70 minuten TOP.

Had je 3 miljoen euro gekost voor 1 jaar. Vrij grote zekerheid dat hij zijn geld meer dan waard is. Als we een speler als Cassiera moeten halen á 5.5 Miljoen is het geen probleem.

Kampioen worden en CL halen is een must. Bovendien leren talenten van zo'n klasse speler.

Beetje meer risico nemen mag wel. Kampioen worden is geen garantie, maar er alles voor doen...

Was een buitenkansje.
HR
HR

Shogun
Icoon

Emp schreef:

(...)

Dit is ook het vermoeden dat ik heb. Ook de komst van die Finse jeugdspeler is gebaseerd op puur geluk dat Litmanen daar rondloopt, niet omdat deze jongen uitvoerig gescout is door een gevestigd scoutingsnetwerk. En daar is in dit geval natuurlijk niets mis mee, als je een tip krijgt van een ex-speler dan moet je daar natuurlijk achteraan gaan, maar dat kan ook fout gaan zoals met Westermann die door Van der Vaart werd aangedragen.

Ze bestaan echt wel hoor, versterkingen die haalbaar zijn voor Ajax, maar als je deze jongens niet in kaart brengt, dan kun je niet verwachten dat bij vertrek van Veltman je 3-5 opties hebt om op over te schakelen en doortastend te handelen.

Nu bidt Marc op zn knietjes dat Veltman iemand vindt en als hij dat niet doet, dan blijft het stil... en krijgen we de usual berichten: "we gaan het met de huidige selectie doen"

Als de scouting daadwerkelijk het probleem is, dan begrijp ik niet dat dit al lang niet is aangepakt, immers sinds het tijdperk Jol roept men de scouting op de schop te gaan gooien.

Zoals hierboven gemeld al gemeld is, het kan niet onmogelijk zijn om een groot aantal scouts aan te stellen en technologie ter aanvulling te gebruiken. Er moet natuurlijk wel een idee achter zitten, maar opnieuw: wie draagt de verantwoordelijkheid over de scouting en is Van der Zee nog aanwezig?
HR
Ajax moet weer voorop gaan lopen, ook met de scouting.
Voor mijn part kopen we SciSports op: https://nos.nl/op3/artikel/2186482-deze-drie-voetballers-worden-misschien-nog-meer-waard-dan-neymar.html. Als ik het me goed herinner was dit een van de eerste bedrijven die openlijk Onyekuru eruit haalde en hem in de spotlights zette. Het is altijd afwachten hoe een aankoop zich aanpast en soms hebben de grote spelers daar zelfs moeite mee (Van der Sar, Torres etc), maar qua voetbalkwaliteiten mag er eigenlijk geen twijfel over zijn.

De laatste jaren zijn we verder en verder afgehaakt bij de (sub)top van Europa. De EL-finale halen was fantastisch, maar ik vraag me af of we dat structureel kunnen doen. Ik vind dat we ons als doel moeten stellen om de komende 5 jaar 4 keer de Champions League te halen en minimaal 2 keer de groepsfase door te komen. Over 10 jaar moet dat 4 van de 5 keer zijn. Ik denk echt dat het kan, maar dan moeten we wel inventief zijn en voorop gaan lopen.

[Dit bericht is veranderd door Shogun (op 9 augustus 2017 11:05:38).]
HR
HR

Legendarisch
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 augustus 2007

forumillustratie

Het ziet er nu zo uit. Zelf zou ik graag nog de volgende dingen zien gebeuren:

- Dijks verkopen, Sinkgraven definitief laten focussen op de linksback positie.
- Creatieve middenvelder aantrekken.

- Cerny en Cassierra verhuren.
- Linksbuiten aantrekken.

Dan komt het er zo uit te zien:

forumillustratie

Lukt dit met de juiste spelers, dan ben ik tevreden met deze transferperiode.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Transferbeleid

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,8% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Rosenborg BK.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!