Ajax Netwerk
vrijdag 18 augustus 2017 - 08:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » Spits

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

AJAX VERRAST MET BRAZILIAANSE SPITS

Ajax heeft een verrassende slag op de transfermarkt geslagen.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars heeft overeenstemming bereikt met Santos en staat op het punt om de Braziliaanse spits Danilo Pereira da Silva (18) voor vijf jaar vast te leggen.

De jeugdinternational van Brazilië is op dit moment in Amsterdam en werd al rondgeleid op sportpark De Toekomst.

Vrijdag meer in de papieren uitgave van TELESPORT en op telesport.nl.
HRHR
HR

Ozymandias
Idool

Uit: London
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 13 mei 2007

Ik lees dat hij voor circa 2 miljoen euro is gehaald en bij de o19 begint.
HR
HR
Waar is de tijd gebleven dat er nog wel eens iets uitlekte vantevoren :B
HR
HR

michelb1986
Talent

Reg.: 14 augustus 2014

quote:HR
T-Bag schreef:

Waar is de tijd gebleven dat er nog wel eens iets uitlekte vantevoren :B
HR
Wat Marc allemaal niet vanaf zijn jet-ski te voorschijn kan toveren...

[Dit bericht is veranderd door michelb1986 (op 7 juli 2017 01:05:18).]
HR
HR

Ludwig van Schnabel
Regelmatige invaller

Uit: Singapore
Vak: -
Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 22 september 2003

CosaNostra020 schreef:
Ajax heeft een verrassende slag op de transfermarkt geslagen.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars heeft overeenstemming bereikt met Santos en staat op het punt om de Braziliaanse spits Danilo Pereira da Silva (18) voor vijf jaar vast te leggen.

De jeugdinternational van Brazilië is op dit moment in Amsterdam en werd al rondgeleid op sportpark De Toekomst.

HR
Als ik kijk op Wikipedia (niet de meest betrouwbare bron) dan zie ik deze speler niet staan:
- in de lijst van het eerste team van Santos https://en.wikipedia.org/wiki/Santos_FC
- in de lijsten van het tweede/B team en onder 20 team van Santos https://en.wikipedia.org/wiki/Santos_FC_Reserves_and_Academy
- in de lijst van jong Brazilie https://en.wikipedia.org/wiki/Brazil_national_under-20_football_team

Vreemd. Iemand bekend met deze speler? :I

[Dit bericht is veranderd door Ludwig van Schnabel (op 7 juli 2017 07:44:54).]
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juli 2017 om 07:04:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Was er nog iemand met al die bronnen die dit niet wist? :B
HR
HR

LitmanenOho!
Idool

Reg.: 8 januari 2011

Weet echt totaal niet wat ik hiervan moet vinden. Als er ergens geen noodzaak voor was dan is het een spits. Zeker in die leeftijdscategorie.

Cassiera - Sierhuis/De Wit.. Er komt er genoeg goeds aan.

Ik laat me graag verrassen.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

LitmanenOho! schreef:

Weet echt totaal niet wat ik hiervan moet vinden. Als er ergens geen noodzaak voor was dan is het een spits. Zeker in die leeftijdscategorie.

HR
Sierhuis en Cassiera mogen niet in de A1 spelen. Deze jongen wel. Die hadden niet echt een spits, nu wel.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juli 2017 om 08:45:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Exitus acta probat schreef:

(...)

Sierhuis en Cassiera mogen niet in de A1 spelen. Deze jongen wel. Die hadden niet echt een spits, nu wel.
HR
Zeer begrijpelijke aankoop, juist wel een goede leeftijd om een verschil te kunnen overbruggen. Daarnaast zijn Cassierra en Sierhuis echt twijfelgevallen voor een plaats in Ajax 1 op termijn. Buiten dat moet er altijd plek zijn voor (top)talent, ongeacht de positie.

[Dit bericht is veranderd door BuZa (op 7 juli 2017 08:52:16).]
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Cristian Pavon
Reg.: 20 augustus 2003

Ben hier blij mee. Ken de spits niet, meer dit is wel beleid. Dolberg / Huntelaar / Cassiera / Sierhuis / Danilo. Nadenken over hoe je elke positie voor de komende 5 jaar ingevuld ziet worden en op basis daarvan aankopen doen.

Hoop alleen dat hij wel goed gescout is, anders moet ik mijn beleid-woorden terugtrekken natuurlijk..
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

ibramovic schreef:

Ben hier blij mee. Ken de spits niet, meer dit is wel beleid. Dolberg / Huntelaar / Cassiera / Sierhuis / Danilo. Nadenken over hoe je elke positie voor de komende 5 jaar ingevuld ziet worden en op basis daarvan aankopen doen.

Hoop alleen dat hij wel goed gescout is, anders moet ik mijn beleid-woorden terugtrekken natuurlijk..
HR
Zelfs als de speler tegenvalt, dan kan het proces nog altijd goed uitgevoerd zijn. Dat betekent dat er in de scouting en beoordeling van de speler wat mis is. Procesuitvoering en resultaat moeten we dan even los van elkaar zien.
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Dus contracten verlengen, spelers verkopen én spelers aantrekken... die Overmars kan best wat vanaf zijn jetski terwijl hij chinees eet.
HR
HR

KMRC
Basisspeler

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008

ibramovic schreef:

HR
Afwachten dus ;B

Hoopte op Vicinius Jr, zelfde team, ontzettend talentvol.
HR
HR

Libero
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Pierre-Emerick Aubameyang
Reg.: 1 november 2010

Brasil schreef:

Dus contracten verlengen, spelers verkopen én spelers aantrekken... die Overmars kan best wat vanaf zijn jetski terwijl hij chinees eet.
HR
:D
HR
HR

JejeAjax
Basisspeler

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

LitmanenOho! schreef:

HR
Dat je De Wit als spits noemt zegt wel genoeg... :denk

Benieuwd naar deze speler, op het filmpje zag hij er echt goed uit. Is wel eens anders geweest ;)
HR
HR

The Notorious
Regelmatige invaller

Reg.: 30 april 2012

KMRC schreef:

(...)

Afwachten dus ;B

Hoopte op Vicinius Jr, zelfde team, ontzettend talentvol.
HR
Die is voor 45 miljoen naar Real gegaan.
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

Reg.: 19 mei 2016

Burzlew schreef:

(...)

Zelfs als de speler tegenvalt, dan kan het proces nog altijd goed uitgevoerd zijn. Dat betekent dat er in de scouting en beoordeling van de speler wat mis is. Procesuitvoering en resultaat moeten we dan even los van elkaar zien.
HR
Dit heeft helemaal niets met beleid te maken maar met handel.
Zelfs al flopt deze Braziliaan, minimaal 2 miljoen zal Ajax er wel voor terugkrijgen als hij voldoende wedstrijden in Ajax 1 zou spelen.
Ik vind die broodje aap verhalen over proces lariekoek. Er zit helemaal geen enkel beleid achter.
Veel posters beginnen te praten als voetbalbestuurders die primair keuzes maken op basis van econonomische motieven en dat verkopen als sportief beleid.
HR
HR

renemar
Vedette

Reg.: 26 augustus 2004

Wateren schreef:

(...)

Dit heeft helemaal niets met beleid te maken maar met handel.
Zelfs al flopt deze Braziliaan, minimaal 2 miljoen zal Ajax er wel voor terugkrijgen als hij voldoende wedstrijden in Ajax 1 zou spelen.
Ik vind die broodje aap verhalen over proces lariekoek. Er zit helemaal geen enkel beleid achter.
Veel posters beginnen te praten als voetbalbestuurders die primair keuzes maken op basis van econonomische motieven en dat verkopen als sportief beleid.
HR
In Engeland is het puur handel. Weet zeker dat een jonge speler bij ons kansen krijgt. In Engeland niet bij de grote clubs (dat zijn met name ook de clubs die onze talenten weghalen). Alleen bij clubs met met name Nederlandse invloed wordt daarvan afgeweken.
TFM had nooit gedebuteerd bij Manchester als Van Gaal geen trainer was geweest. Engelse clubs kopen spelers die er meteen staan. Gezien de fysieke competitie zal een jeugdspeler een enkele uitzondering daargelaten geen kans krijgen. Alleen bij een verhuur.
Als nu nog die middenvelder en back komen hebben we aardig wat Brazilianen hier. Ook leuk voor Neres.

[Dit bericht is veranderd door renemar (op 7 juli 2017 10:56:11).]
HR
HR

LitmanenOho!
Idool

Reg.: 8 januari 2011

JejeAjax schreef:

(...)

Dat je De Wit als spits noemt zegt wel genoeg... :denk

Benieuwd naar deze speler, op het filmpje zag hij er echt goed uit. Is wel eens anders geweest ;)
HR
De Wit is weliswaar linksbuiten maar heeft vaak zat in de spits gespeeld en deed dat verdienstelijk. Ik zie hem in de nabije toekomst wel naar de spitspositie uitgroeien.
HR
HR

mas1977
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Jan Vertonghen
Reg.: 25 april 2012

Heb een filmpje van hem gezien op VZ en dat zag er aardig uit. Zat een hele goede goal bij, verder weinig over te zeggen nog. Ik laat me graag verrassen.
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

Reg.: 19 mei 2016

renemar schreef:

(...)

In Engeland is het puur handel. Weet zeker dat een jonge speler bij ons kansen krijgt. In Engeland niet bij de grote clubs (dat zijn met name ook de clubs die onze talenten weghalen). Alleen bij clubs met met name Nederlandse invloed wordt daarvan afgeweken.
TFM had nooit gedebuteerd bij Manchester als Van Gaal geen trainer was geweest. Engelse clubs kopen spelers die er meteen staan. Gezien de fysieke competitie zal een jeugdspeler een enkele uitzondering daargelaten geen kans krijgen. Alleen bij een verhuur.
Als nu nog die middenvelder en back komen hebben we aardig wat Brazilianen hier. Ook leuk voor Neres.
HR
Het is in beide gevallen handel.
Het verschil tussen Engeland en NL is dat een aangekocht talent in Engeland niet perse in het eerste van dat team hoeft te spelen om met winst verkocht te worden.
Een NL team is 'verplicht' om de speler kansen te geven om de investering minimaal terug te zien.
Een engelse club hoeft dat niet. Een uitleenbeurt is al voldoende.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Iemand beelden?
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Burzlew schreef:

Iemand beelden?
HR
Op voetbalzone staat een filmpje. Knappe goal met een beheerste panna in de 16.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Brasil schreef:

(...)

Op voetbalzone staat een filmpje. Knappe goal met een beheerste panna in de 16.
HR
Thanks. Dit is het filpmje iig:

Ik vind het wel okee. Heeft een goede lengte en lijkt fysiek wel in orde te zijn, maar ik zie verder niet heel veel bijzondere dingen in het filmpje.

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 7 juli 2017 11:59:58).]
HR
HR

Bangbang
Regelmatige invaller

Reg.: 18 september 2011

In dat filmpje zie ik eigelijk wel een echte ajax spits in hem. Technisch, balvast, kan het spel snel verleggen. Maar zal geen 30 goals maken.

Ben benieuwd. Jammer dat er voor de rest weinig spannends in jong ajax loopt anders zou ik een hoop jong ajax wedstrijdjes bezoeken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Spits

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 11,9% dat NAC wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Groningen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!