Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:31                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » Middenvelders

HR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »

HR

Fern
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2007

quote:HR
de dominee schreef:

Nu zie ik echter een nuttige aanvulling in hem. Ervaren, direct inpasbaar. Werkt hard, zeurt niet en is na dit seizoen weer weg dus zal Frenkie niet blokkeren.
HR
En is de helft van het seizoen geblesseerd.
HRHR
HR

de dominee
Jeugdspeler

Uit: Alkmaar
Reg.: 15 november 2013

Fern schreef:

(...)

En is de helft van het seizoen geblesseerd.
HR
Mooie kans voor Frenkie dus, kan die de helft van het seizoen sowieso in de basis :B
HR
HR

Baroech Hashem
Jeugdspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 oktober 2010

de dominee schreef:

(...)

Daar heb je een punt, zeker. Van de overige opties vind ik alleen Kadioglu voldoen, Sneijder en Nigel kunnen sowieso niet mee in het druk zetten van Ajax.
HR
Nigel de Jong haal je niet voor druk zetten maar om de angel uit de tegenstander zijn spel te halen of als slot op de deur (a la Poulsen/Ooijer).

Sneijder is niet trager dan Schone en zijn positionering is beter. die zou meekunnen. bovendien is Sneijder heel goed in balbezit en kan hij veel betekenen bij tegenstanders die op eigen helft blijven hangen. Zijn ervaring compenseert zijn gebrek aan snelheid. Als je met Ziyech en Sonny voor hem speelt kan hij prima meedraaien en heb je een echte leider. Hoeft niet alles te spelen.

Kadioglu heeft het inzicht en de handelingssnelheid plus is multi functioneel. Dat die jongen nog niet is vastgelegd verbaas ik me over.
HR
HR

Parasite
Lid 2de elftal

Uit: hilversum
Reg.: 10 juli 2003

Baroech Hashem schreef:

(...)
Nigel de Jong haal je niet voor druk zetten maar om de angel uit de tegenstander zijn spel te halen of als slot op de deur (a la Poulsen/Ooijer).

Sneijder is niet trager dan Schone en zijn positionering is beter. die zou meekunnen. bovendien is Sneijder heel goed in balbezit en kan hij veel betekenen bij tegenstanders die op eigen helft blijven hangen. Zijn ervaring compenseert zijn gebrek aan snelheid. Als je met Ziyech en Sonny voor hem speelt kan hij prima meedraaien en heb je een echte leider. Hoeft niet alles te spelen.

Kadioglu heeft het inzicht en de handelingssnelheid plus is multi functioneel. Dat die jongen nog niet is vastgelegd verbaas ik me over.
HR
Sluit me hier volledig bij aan.
HR
HR

sjonniej87
Lid 2de elftal

Vak: 419
Reg.: 14 maart 2014

Baroech Hashem schreef:

(...)

HR
Bijkomend voordeel van Sneijder is dat hij zo nu en dan ook nog wel een vrije trap in het doel schiet. Daar waar ik bij Schone dat de grote kracht vond van Schone, kan Sneijder dat misschien goed vervangen.
HR
HR

Fern
Vedette

Dat er iemand bij moet is duidelijk nu Nouri minimaal de komende maanden is uitgeschakeld en Riedewald toch weg lijkt te gaan, en dan lijkt me die Kadioglu een prima optie, jonge jongen die ook nog makkelijk met Jong Ajax mee kan spelen als Nouri helemaal terug komt.
HR
HR

Jorninho
Idool

Uit: Rozenburg
Reg.: 8 april 2003

Fern schreef:

Dat er iemand bij moet is duidelijk nu Nouri minimaal de komende maanden is uitgeschakeld en Riedewald toch weg lijkt te gaan, en dan lijkt me die Kadioglu een prima optie, jonge jongen die ook nog makkelijk met Jong Ajax mee kan spelen als Nouri helemaal terug komt.
HR
Ik dacht gelezen te hebben dat hij na het EK bij Vitesse zou tekenen?
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

Puur namedropping en heb hem de laatste jaren weinig zien spelen.

Keisuke Honda is mometeel transfervrij. Is net vorige maand 31 geworden
HR
HR

Legendarisch
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 augustus 2007

Ik vind het best verwonderlijk dat mensen allerlei opties noemen zonder daarbij de structuur en opbouw van deze selectie mee te nemen.

Riedewald (reserve) gaat weg en mensen roepen om spelers als Denayer, Blind als vervanger.
Heel onlogisch. De Ligt is basisspeler, je moet iemand hebben voor daar achter (of naast waarbij je ze rouleert), maar zeker niet ervoor.

Zelfde geldt voor het middenveld. Nouri (reserve) valt weg, dan is het natuurlijk vrij onlogisch om Honda als vervanger te noemen. Je hebt met Ziyech al een linksbenige creatieve spelmaker, onbetwiste basisspeler. Er moet een reserve bij om de rol van Nouri in te nemen.
HR
HR

Fern
Vedette

Legendarisch schreef:

Zelfde geldt voor het middenveld. Nouri (reserve) valt weg, dan is het natuurlijk vrij onlogisch om Honda als vervanger te noemen. Je hebt met Ziyech al een linksbenige creatieve spelmaker, onbetwiste basisspeler. Er moet een reserve bij om de rol van Nouri in te nemen.
HR
Daarom zei ik Kadioglu.
HR
HR

Castel di Sangro
International

Uit: Tb
Reg.: 15 maart 2003

Fern schreef:

(...)

Daarom zei ik Kadioglu.
HR
En toen kwam Dortmund op 31 augustus met een zak geld, en zaten we met een overgangseizoen met Kadioglu vd Beek en De Jong..
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je Honda moet halen, maar Kadioglu is er ook nog niet klaar voor.. Die moet eerst een seizoen groeien bij Jong
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Rigoni , kan zowel op de flanken voorin , danwel rechts/linkshalf..
Heb je alle posities ingevuld..
HR
HR

Ozymandias
Idool

Uit: London
Reg.: 13 mei 2007

Ik schreef al een tijdje geleden op AjaxShowtime dat ik Kadioglu graag naar Ajax zie komen. Die jongen heeft duidelijk een overschot aan voetballend en creatief vermogen. Ik denk alleen dat het nog wel zo'n twee/drie jaar zal duren voordat hij goed genoeg is voor een vaste basisplaats. Het lijkt mij handig om Sinkgraven als back-up van Ziyech te gebruiken. Kadioglu kan dan eerst een seizoen zich verder ontwikkelen door met het eerste mee te trainen en met Jong Ajax in de Jupiler League wedstrijden te spelen. Als Ziyech na het komende seizoen vertrekt kan Sinkgraven een basisplaats als linkshalf krijgen en kan Kadioglu met hem de concurrentie aangaan.
HR
HR

Fern
Vedette

Castel di Sangro schreef:

(...)

En toen kwam Dortmund op 31 augustus met een zak geld, en zaten we met een overgangseizoen met Kadioglu vd Beek en De Jong..
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je Honda moet halen, maar Kadioglu is er ook nog niet klaar voor.. Die moet eerst een seizoen groeien bij Jong
HR
Kadioglu als vervanger voor Nouri.

Ajax laat echt geen middenvelder meer vertrekken, ze zijn niet gek.
HR
HR

ElemeNt
Idool

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 1 augustus 2005

Kadioglu is toch meer een aanvaller? Teveel dribbelaar en niet echt het tactisch inzicht voor een middenvelder. Laat hem maar gewoon zijn acties maken op de flanken.

[Dit bericht is veranderd door ElemeNt (op 13 juli 2017 18:46:31).]
HR
HR

Ozymandias
Idool

ElemeNt schreef:

Kadioglu is toch meer een aanvaller? Teveel dribbelaar en niet echt het tactisch inzicht voor een middenvelder. Laat hem maar gewoon zijn acties maken op de flanken.
HR
Nee, als buitenspeler komt hij explosiviteit te kort en daarbij is hij sowieso iemand die het vooral moet hebben van zijn passing. Dat hij tactisch nog veel moet leren klopt maar hij is dan ook pas 17 jaar oud. Ik zou maar een paar (oud-)middenvelders kunnen noemen die op 17 jarige leeftijd tactisch niet nog veel moesten leren. Sterker nog, ik zou niet veel verder kunnen komen dan Seedorf en Fabregas.

[Dit bericht is veranderd door Ozymandias (op 13 juli 2017 18:49:06).]
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Odegaard huren met optie tot koop of kopen met optie tot terugkoop. Past perfect in het spelletje van Keizer die het graag door de as heeft van het veld. Prima stand-in van Ziyech.
HR
HR

Ozymandias
Idool

CosaNostra020 schreef:

Odegaard huren met optie tot koop of kopen met optie tot terugkoop. Past perfect in het spelletje van Keizer die het graag door de as heeft van het veld. Prima stand-in van Ziyech.
HR
Ödegaard wordt nog een seizoen door Heerenveen gehuurd. Daarbij is hij (vooralsnog) alleen bruikbaar als echte '10' met twee middenvelders die in zijn dienst spelen erbij.
HR
HR

Massimo
Icoon

Reg.: 20 januari 2010

En steekt er bovendien niet eens bij Heerenveen bovenuit.
HR
HR

alex1987
Jeugdspeler

Uit: Schiedam
Reg.: 10 juli 2013

Door Honda kan ook een streep, vertrekt naar Pachuca.
Niet dat ik hem graag zag komen, maar de naam is hier zo veel genoemd.
HR
HR

CosaNostra020
International

Ozymandias schreef:

(...)
Ödegaard wordt nog een seizoen door Heerenveen gehuurd. Daarbij is hij (vooralsnog) alleen bruikbaar als echte '10' met twee middenvelders die in zijn dienst spelen erbij.
HR
Oh nog een seizoen ja? Het valt niet mee met zulke spelers om je heen.. Zal bij Ajax veel beter uit de verf komen.

Odegaard zou prima linkshalf kunnen spelen. Heeft die bij Madrid ook gestaan in diverse oefenpotjes en deed het heel verdienstelijk daar.
HR
HR

Exitus acta probat
Moderator

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

Sneijder is transfervrij zo als het goed is. Lijkt me het beste wat denkbaar is.
HR
HR

CosaNostra020
International

Exitus acta probat schreef:

Sneijder is transfervrij zo als het goed is. Lijkt me het beste wat denkbaar is.
HR
Dacht ik ook al aan net toen ik het las op VZ. De perfecte schakel tussen de spelersgroep en de trainer. Zou overigens ook meteen de beste middenvelder zijn van de Eredivisie without a single doubt.

Sneijder
Donny-Ziyech
HR
HR

renemar
Idool

Reg.: 26 augustus 2004

CosaNostra020 schreef:

(...)
Dacht ik ook al aan net toen ik het las op VZ. De perfecte schakel tussen de spelersgroep en de trainer. Zou overigens ook meteen de beste middenvelder zijn van de Eredivisie without a single doubt.

Sneijder
Donny-Ziyech
HR
Eens. Denk dat hij niet haalbaar is. Helaas.
HR
HR

FelixGasselich Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Bagdad
Droomaankoop: Karol Linetty
Reg.: 19 mei 2015

renemar schreef:

(...)

Eens. Denk dat hij niet haalbaar is. Helaas.
HR
Zou vet bizar zijn. We verkopen voor 50 miljoen spelers, en een transfervrije Sneijder zou niet haalbaar zijn :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Middenvelders

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!