Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »
Praxiteles
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 4 februari 2006
AFCANieuwmarkt
Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 november 2006
JeroenE
Vedette
Reg.: 17 september 2007
L!tmanen!
Internationale topspeler
Uit: Alphen a/d Rijn
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 september 2006
Zlatanist
Vedette
Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009
quote:Ik verander niet zo snel van mening, eigenlijk nooit. In deze ben ik ondertussen wel iets van mening veranderd. Lets say 5 jaar terug was ik finaal tegen huren om de bekende redenen.
Praxiteles schreef:
Om Cuenca's topic niet verder te vervuilen met een algemenere discussie: dient Ajax spelers te huren?
Wie is principieel voor, wie is principieel tegen? Wie stemt in met een eenmalige uitzondering? Het wordt tijd dat we de bokken van de schapen scheiden.
sanderhag123
International
Reg.: 20 januari 2011
L.T.A
Idool
Reg.: 20 juli 2003
quote:Helemaal mee eens. Geen haalbare goede opties op rechtsbuiten op dit moment. Geen jeugd in de weg. Van de zomer kijken hoever Kishna is.
AFCANieuwmarkt schreef:
Ik ben tegen, maar in dit geval voor, we konden echt niet met deze rechterkant verder de competitie in, tis maar 5 maanden.
ibramovic
Idool
Uit: Wenen
Reg.: 20 augustus 2003
Hendrix
Idool
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
Little idiot
Veelbelovend talent
Uit: Haarlem
Reg.: 3 september 2009
quote:1: Als het sportief iets oplevert, levert het per definitie ook financieel iets op. Ik neem aan dat het TH er in ieder geval van uit gaat dat deze jongen een versterking is ten opzichte van de huidige inzetbare rechtsbuitens.
Hendrix schreef:
Principieel tegen, dus ook in dit geval.
Huren is per definitie korte termijnbeleid:
1. Het levert de club financieel niets op.
2. de gehuurde speler zit de ontwikkeling van andere spelers in de weg.
3. Van de ontwikkeling die de gehuurde speler doormaakt profiteert alleen de verhurende club.
Bovendien spreekt er een schrijnend gebrek aan ambitie uit. Van Barcelona mogen we blijkbaar wel huren, omdat dat niveau als definitief onbereikbaar wordt beschouwd.
Huren past niet bij een vereniging met een status als die van AFC Ajax. Zeer teleurstellend.
Forevernewb
Jeugdspeler
Reg.: 16 augustus 2012
Middenweg 401
Internationale topspeler
Reg.: 14 april 2005
quote:Waarom is een (tot nu toe) eenmalige uitzondering gelijk bestempeld tot beleid, zoals gesuggereerd in de topictitel? Dat snap ik niet. Verder sluit ik me aan bij Hendrix.
Praxiteles schreef:
Om Cuenca's topic niet verder te vervuilen met een algemenere discussie: dient Ajax spelers te huren?
Wie is principieel voor, wie is principieel tegen? Wie stemt in met een eenmalige uitzondering? Het wordt tijd dat we de bokken van de schapen scheiden.
Albinho
Legende
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003
quote:Het geeft wel te kennen dat er in een periode van 6 maanden geen enkele zinnige rechtsbuiten op de radar is gekomen en dat op de laatste dag op Cuenca de pijlen worder gericht. Het is vermoedelijk een oplossing voor nu, maar wel een die uit scoutingsarmoede voort komt.
Hendrix schreef:
3. Van de ontwikkeling die de gehuurde speler doormaakt profiteert alleen de verhurende club.
Bovendien spreekt er een schrijnend gebrek aan ambitie uit. Van Barcelona mogen we blijkbaar wel huren, omdat dat niveau als definitief onbereikbaar wordt beschouwd.
Huren past niet bij een vereniging met een status als die van AFC Ajax. Zeer teleurstellend.
Le Berry
Idool
Reg.: 3 januari 2009
quote:Ben in principe ook tegenstander van ' huren' . Maar niet al je argumenten deugen.
Hendrix schreef:
Gladio
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 1 augustus 2003
quote:Dit ben ik wel met je eens. Opmerkelijk.
Albinho schreef:
(...)
Het geeft wel te kennen dat er in een periode van 6 maanden geen enkele zinnige rechtsbuiten op de radar is gekomen en dat op de laatste dag op Cuenca de pijlen worder gericht. Het is vermoedelijk een oplossing voor nu, maar wel een die uit scoutingsarmoede voort komt.
mich25
Lid 2de elftal
Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012
quote:Misschien wachten ze even tot er wat meer geld is voor een goede aankoop. Niet voor niks dat er in de zomer zo weinig werd uitgegeven. Dit is voor nu een prima oplossing en als er komend seizoen weer geld beschikbaar is kan er gekeken worden naar een aankoop die er hopelijk meteen staat.
Gladio schreef:
(...)
Dit ben ik wel met je eens. Opmerkelijk.
Verder ben ik ook absoluut tégen huren. Alleen in dit ene geval: als ik nog een half jaar naar Boerrigter op rechtsbuiten aan zou moeten gluren dan ben ik bang dat ik mezelf iets aan zou doen.
ZionXXX
Vedette
Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006
quote:Die scoutingsarmoede is inderdaad schrijnend, maar de scouting wordt aangepakt, dus hopelijk gaat dat zijn vruchten afwerpen.
Albinho schreef:
(...)
Het geeft wel te kennen dat er in een periode van 6 maanden geen enkele zinnige rechtsbuiten op de radar is gekomen en dat op de laatste dag op Cuenca de pijlen worder gericht. Het is vermoedelijk een oplossing voor nu, maar wel een die uit scoutingsarmoede voort komt.
renemar
Bankzitter
Uit: Landgraaf
Vak: 428
Reg.: 26 augustus 2004
JanTa
Idool
Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
quote:Op de rechtsbuitenpositie is er buiten Kishna niet echt een speler die wat extra 'kan' toevoegen in de komende jaren.
JanTa schreef:
Het probleem bij Ajax liggen al tijden bij de buitenspelers en als overbrugging voor de korte termijn vind ik het niet verkeerd om bij wijze van uitzondering een toptalent van Barca te huren. Waar praten we over mensen, het is maar voor een periode van een halfjaar en dan kan je niet spreken dat hiermee de doorstroom van nieuw talent (als deze er is) geblokkeerd wordt.
afca-goden
Veelbelovend talent
Reg.: 11 november 2012
ansjo
Veelbelovend talent
Reg.: 28 november 2011
TheLegend
International
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
Jimi
Bankzitter
Uit: Den Haag
Vak: 427
Reg.: 12 mei 2006
quote:Dit dus. We zijn verdomme wel AFC Ajax, met een palmares dat minimaal gelijkwaardig is aan dat van onze Catalaanse vrienden. Maar we gaan zonder ook maar de schijn van tegenstand op onze rug met de pootjes omhoog liggen.
Hendrix schreef:
JohnDylan
International
Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007
Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Het nieuwe (huur)beleid

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 16,4% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.