Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 08:42                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » Andreas Cornelius

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

Uit: Wijchen
Vak: 425
Droomaankoop: -
Reg.: 11 mei 2005

Nu Ajax concreet naar een spits in Denemarken aan het kijken is (lees: Helenius), wil ik jullie op de hoogte brengen van een mij inziens ander Deens toptalent: Andreas Cornelius, een 19-jarige spits van FC Kopenhagen. Hij zal op de langere termijn denk ik zelfs een betere speler worden dan Helenius. Ik heb een aantal samenvattingen van FC Kopenhagen bekeken en ik vind hem iets speciaals hebben. Zijn carriere bevindt zich momenteel in een stroomversnelling (debuut voor Denemarken, basis FCK). Dus als we niet de hoofdprijs willen betalen moeten we snel handelen. Ben er van overtuigd dat Steen Olsen hem in het vizier heeft.

Hij heeft allee Deense jeugdelftallen doorgelopen en heeft inmiddels 2 A-interlands voor Denemarken gespeeld. Hij heeft in de competitie tot nu toe 18 wedstrijden gespeeld, 10 goals gescoord en 4 assists afgegeven. Prima statts al zeg ik het zelf. Sterk in de duels, postitioneel sterk, een echte afmaker en een uitstekende kopper. Check zelf het filmpje.

Geboortedatum: 16.03.1993
Geboorteplaats: Kopenhagen, Denemarken
Leeftijd: 19
Lengte: 193 cm
Nationaliteit: Deense
Positie: Spits
Been: Linksbenig
Marktwaarde: onbekend
Zaakwaarnemer: Zijn vader
Contract tot: 30.06.2016

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door ajax_wijchen (op 27 november 2012 10:59:13).]
HR
HR

anders
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 februari 2011

quote:HR
ajax_wijchen schreef:

Nu Ajax concreet naar een spits in Denemarken aan het kijken is (lees: Helenius), wil ik jullie op de hoogte brengen van een mij inziens ander Deens toptalent: Andreas Cornelius, een 19-jarige spits van FC Kopenhagen. Hij zal op de langere termijn denk ik zelfs een betere speler worden dan Helenius. Ik heb een aantal samenvattingen van FC Kopenhagen bekeken en ik vind hem iets speciaals hebben. Zijn carriere bevindt zich momenteel in een stroomversnelling (debuut voor Denemarken, basis FCK). Dus als we niet de hoofdprijs willen betalen moeten we snel handelen. Ben er van overtuigd dat Steen Olsen hem in het vizier heeft.

Hij heeft allee Deense jeugdelftallen doorgelopen en heeft inmiddels 2 A-interlands voor Denemarken gespeeld. Hij heeft in de competitie tot nu toe 18 wedstrijden gespeeld, 10 goals gescoord en 4 assists afgegeven. Prima statts al zeg ik het zelf. Sterk in de duels, postitioneel sterk, een echte afmaker.

Geboortedatum: 16.03.1993
Geboorteplaats: Kopenhagen, Denemarken
Leeftijd: 19
Lengte: 193 cm
Nationaliteit: Deense
Positie: Spits
Been: Linksbenig
Marktwaarde: onbekend
Zaakwaarnemer: Zijn vader
Contract tot: 30.06.2016

(plaatje)
HR
Hij staat niet in de belangstelling toch, concreet? Je zegt het zelf al, Cornelius is een echte afmaker. Verder geen bovengemiddeld begaafde voetballer. Helenius is wat dat betreft veel meer een Ajax speler, veel completer, maar is ook al 2 jaar verder, dus bij Cornelius kan het zich nog ontwikkelen
Wel vind ik dat je met het oog op Hoesen moet kijken wat voor type spits je wilt, dan is Cornelius wel echt een ander type, in tegenstelling tot Helenius.
Als je Hoesen en Cornelius hebt, en mits fit Sightorsson, heb je 3 aardige opties, met vat variatie mogelijkheden. Maar persoonlijk ben ik veel meer gecharmeerd van Helenius, type Lewandowski, onvoorspelbaar, ook buiten de 16 gevaarlijk en kent Fischer en vooral Andersen natuurlijk zeer goed.
Als je Helenius haalt, moet je Kusk ook halen, de linkermiddenvelder. Dat is echt een tandem, en zijn verantwoordelijk voor 2/3 van de goals schat ik samen. Daarvoor zat Andersen er ook nog bij, en dat was het trio van Aalborg.
HR
HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

HRHR
HR

Middenweg 401
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 14 april 2005

ajax_wijchen schreef:

Nu Ajax concreet naar een spits in Denemarken aan het kijken is (lees: Helenius), wil ik jullie op de hoogte brengen van een mij inziens ander Deens toptalent: Andreas Cornelius, een 19-jarige spits van FC Kopenhagen. HR
Op de hoogte brengen? Deze meneer is in het spitsentopic al vaker uitgebreid onderwerp van gesprek geweest.
HR
HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

Middenweg 401 schreef:

(...)

Op de hoogte brengen? Deze meneer is in het spitsentopic al vaker uitgebreid onderwerp van gesprek geweest.
HR
Klopt, want ik was toen de eerste die zijn naam noemde :)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Andreas Cornelius

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd