Ajax Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 01:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Linksbuitens [Deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 150 pagina's: « 1 ... 145 146 147 148 149 150

HR

Bukowski
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 maart 2006

Voor volgend seizoen hebben we wel een nieuwe linksbuiten nodig. Als je door wil groeien, komt Younes tekort en Kluivert kan nog geen 45 wedstrijden spelen in een seizoen.

Het zou echter dom zijn om speler te kopen voor 10 miljoen, aangezien Kluivert er als het goed is er gewoon klaar voor is in het seizoen 18/19. Een jaar een speler huren die er direct staat, lijkt me dus de beste optie.
HRHR
HR

Filter
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2011

quote:HR
yan-arie schreef:

(...)

Daarom zeg ik ook, in de categorie van... Dat is een vrij brede categorie.

Elia/Luuk de Jong/Guardado/Moreno. Die zijn ook allemaal met een bepaald idee gekomen. We moeten het ijzer smeden nu het heet is en dit soort gasten proberen te paaien.
HR
Chadli die doet het gewoon goed bij zijn club, zelfs bij Tottenham scoorde hij veel. Dat is makkelijk scouten. Spelers als Elia, Luuk de Jong en Guardado werden niet gewaardeerd/verhuurd etc. Moreno z'n situatie destijds weet ik niet, maar die is denk ik mede vanwege Guardado gekomen.

Maar is nog best lastig om een goede ervaren speler te vinden die op een zijplan is beland bij z'n club in een grote competitie, die ook nog van toegevoegde waarde is. En dan moeten ze eigenlijk ook nog eens iets van binding hebben met Nederland of de eredivisie, anders is de kans nog kleiner dat ze komen. Zoveel blijven er niet over, je moet mazzel hebben.

Ik geef een voorbeeld: Keisuke Honda. Contract loopt af deze zomer. Daarentegen, is hij nog goed genoeg? Hele seizoen praktisch niet gespeeld, is eigenlijk bijna het hele seizoen buiten de selectie gehouden maar dat kan ook met z'n aflopende contract te maken hebben. Is in de basis een speler met visie en goede passing die veel strijd levert. En net als Guardado bijvoorbeeld iemand die altijd een goede indruk achterlaat bij hun nationale teams. Maar het blijft een flink risico, maar dat was Guardado dus ook. Voordat hij bij PSV kwam was hij net een half jaar aan Leverkusen verhuurd waar hij praktisch niet aan spelen toekwam. En dan nog heb je kans dat Honda helemaal niet wilt komen en ergens z'n zakken gaat vullen.

[Dit bericht is veranderd door Filter (op 16 mei 2017 16:18:34).]
HR
HR

Miro
Bankzitter

Reg.: 16 juni 2001

Bukowski schreef:

Voor volgend seizoen hebben we wel een nieuwe linksbuiten nodig. Als je door wil groeien, komt Younes tekort en Kluivert kan nog geen 45 wedstrijden spelen in een seizoen.

Het zou echter dom zijn om speler te kopen voor 10 miljoen, aangezien Kluivert er als het goed is er gewoon klaar voor is in het seizoen 18/19. Een jaar een speler huren die er direct staat, lijkt me dus de beste optie.
HR
Als Younes niet weggaat, verwacht ik niet dat er iemand bij komt. Daarnaast wekte Overmars de indruk dat Ajax tevreden over hem is.
HR
HR

Slimmerik
Vedette

Uit: Leiden
Reg.: 18 juni 2007

Miro schreef:

(...)
Als Younes niet weggaat, verwacht ik niet dat er iemand bij komt. Daarnaast wekte Overmars de indruk dat Ajax tevreden over hem is.
HR
Als je door wilt groeien dan gaat dit vanzelf. Kluivert zal Younes dan uit de basis spelen. Nu gelijk al iemand kopen is de doodsteek. Je geeft hiermee een signaal af dat je weinig vertrouwen hebt in je buitenspelers en dat Younes op te halen is tegen een lager bedrag. Zou wel enorm dom zijn mocht Ajax er ook zo over denken.
HR
HR

Niekzundert
Jeugdspeler

Uit: Zundert
Reg.: 21 december 2014

Filter schreef:

(...)

Chadli die doet het gewoon goed bij zijn club, zelfs bij Tottenham scoorde hij veel. Dat is makkelijk scouten. Spelers als Elia, Luuk de Jong en Guardado werden niet gewaardeerd/verhuurd etc. Moreno z'n situatie destijds weet ik niet, maar die is denk ik mede vanwege Guardado gekomen.

Maar is nog best lastig om een goede ervaren speler te vinden die op een zijplan is beland bij z'n club in een grote competitie, die ook nog van toegevoegde waarde is. En dan moeten ze eigenlijk ook nog eens iets van binding hebben met Nederland of de eredivisie, anders is de kans nog kleiner dat ze komen. Zoveel blijven er niet over, je moet mazzel hebben.

Ik geef een voorbeeld: Keisuke Honda. Contract loopt af deze zomer. Daarentegen, is hij nog goed genoeg? Hele seizoen praktisch niet gespeeld, is eigenlijk bijna het hele seizoen buiten de selectie gehouden maar dat kan ook met z'n aflopende contract te maken hebben. Is in de basis een speler met visie en goede passing die veel strijd levert. En net als Guardado bijvoorbeeld iemand die altijd een goede indruk achterlaat bij hun nationale teams. Maar het blijft een flink risico, maar dat was Guardado dus ook. Voordat hij bij PSV kwam was hij net een half jaar aan Leverkusen verhuurd waar hij praktisch niet aan spelen toekwam. En dan nog heb je kans dat Honda helemaal niet wilt komen en ergens z'n zakken gaat vullen.
HR
Die gaat volgens mij naar Spanje.
HR
HR

yan-arie
Internationale topspeler

Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 12 januari 2008

Filter schreef:

(...)

HR
Ja tuurlijk is het lastig en moet je mazzel hebben, maar je hebt toch een fulltime batterij aan scouts en een dure TD in dienst. Als je nooit hoger mikt, zal je ook niets bereiken.

Maar goed, dit word een welles-nietes verhaal. mijn strekking blijft: Ajax heeft nu buiten een financiële, ook een sportieve voorsprong op de rest van de Eredivisie. Nu is het moment om toe te slaan en te investeren in hoger segment. Misschien valt volgend seizoen weer zwaar tegen en ben je het momentum kwijt.
HR
HR

C705853
Vedette

Uit: Veldhoven
Reg.: 30 augustus 2006

Uitgaande transfers daar gelaten, moet Ajax hooguit een grote transfer maken voor een directe kwaliteits injectie en het doorselecteren van de posities die onderbezet zijn voor het voetbal dat Bosz voorstaat, maar dat brengt ook transfergeld op en kost minder salaris van de vertrekkende speler.

Verder denk ik dat Ajax vooral moet scouten en investeren in de leeftijd van 17 en 18 jarigen, waar men mee moet vechten met rijke clubs om de grootste talenten aan te trekken.
De uitstraling en reputatie die Ajax heeft op jeugdspelers en hun kansen, zou spelers die voor kansen gaan i.p.v. puur het geld moeten kunnen overhalen, bij goede zaakwaarnemers, die willen investeren in hun speler zijn ze echt niet kansloos.
Mag wat geld kosten, maar dan ben je verzekerd van weing kwaliteits verschil moet je door blessures/schorsingen/uitgaande transfers spelers vervangen in Ajax1. Voordeel is dan ook minder aanpassings problemen en spelers in huis die de kwaliteit op peil kunnen houden, om ook in de toekomst te presteren en het publiek te vermaken.

[Dit bericht is veranderd door C705853 (op 17 mei 2017 12:05:29).]
HR
HR

renemar
Idool

Vak: -
Reg.: 26 augustus 2004

C705853 schreef:

Uitgaande transfers daar gelaten, moet Ajax hooguit een grote transfer maken voor een directe kwaliteits injectie en het doorselecteren van de posities die onderbezet zijn voor het voetbal dat Bosz voorstaat, maar dat brengt ook transfergeld op en kost minder salaris van de vertrekkende speler.

Verder denk ik dat Ajax vooral moet scouten en investeren in de leeftijd van 17 en 18 jarigen, waar men mee moet vechten met rijke clubs om de grootste talenten aan te trekken.
De uitstraling en reputatie die Ajax heeft op jeugdspelers en hun kansen, zou spelers die voor kansen gaan i.p.v. puur het geld moeten kunnen overhalen, bij goede zaakwaarnemers, die willen investeren in hun speler zijn ze echt niet kansloos.
Mag wat geld kosten, maar dan ben je verzekerd van weing kwaliteits verschil moet je door blessures/schorsingen/uitgaande transfers spelers vervangen in Ajax1. Voordeel is dan ook minder aanpassings problemen en spelers in huis die de kwaliteit op peil kunnen houden, om ook in de toekomst te presteren en het publiek te vermaken.
HR
Jonge spelers uiteraard volgen maar van mij mogen ze ook scouten en investeren in de leeftijd 25-30 jaar. Daar is imo nog winst te halen. Spelers in de kracht van hun loopbaan die de jonge spelers kunnen helpen. Dan worden die ook sneller beter.
Zal moeilijk zijn deze categorie te strikken voor onze competitie. Niet geschoten is altijd mis.
HR
HR

Coentje37
Veelbelovend talent

Reg.: 14 januari 2017

C705853 schreef:

HR
Groot deel met je eens, zeker als je ziet bijvoorbeeld jong Ajax dat Nouri, Van Beek, de Jong volgend seizoen meer en meer betrokken worden bij het eerste en dan buiten Zeefuik en Eiting niet echt veel over blijft. Muric en Zivkovic zal ik volgend jaar ook bij het eerste halen. In de jeugd heb ik er niet zoveel zicht op maar als ik de verhalen mag horen van sommige hier is het redelijk leeggevist in de A1.

Maar ik wil ook dat Ajax aankopen doet van spelers die direct kwaliteit toevoegen. De zogenoemde Sanchez, Ziyech en Neres.
HR
HR

C705853
Vedette

Uit: Veldhoven
Reg.: 30 augustus 2006

renemar schreef:

(...)

Jonge spelers uiteraard volgen maar van mij mogen ze ook scouten en investeren in de leeftijd 25-30 jaar. Daar is imo nog winst te halen. Spelers in de kracht van hun loopbaan die de jonge spelers kunnen helpen. Dan worden die ook sneller beter.
Zal moeilijk zijn deze categorie te strikken voor onze competitie. Niet geschoten is altijd mis.
HR
Laatbloeiers in de gaten houden is zeker een mogelijkheid om de selectie te versterken, deze kunnen zeker een meerwaarde vormen.
Ook spelers in topcompetities die niet in de absolute top spelen kunnen een aanwinst zijn.
Onze talenten als bijv. Erikssen en Vertongen gaan ook niet op hun hoogtepunt weg, maar groeien nog door in de PL naar een hoger niveau.

Coentje37 schreef:

(...)

Groot deel met je eens, zeker als je ziet bijvoorbeeld jong Ajax dat Nouri, Van Beek, de Jong volgend seizoen meer en meer betrokken worden bij het eerste en dan buiten Zeefuik en Eiting niet echt veel over blijft. Muric en Zivkovic zal ik volgend jaar ook bij het eerste halen. In de jeugd heb ik er niet zoveel zicht op maar als ik de verhalen mag horen van sommige hier is het redelijk leeggevist in de A1.

Maar ik wil ook dat Ajax aankopen doet van spelers die direct kwaliteit toevoegen. De zogenoemde Sanchez, Ziyech en Neres.
HR
Een echte aanwinst die ook echt goed is lijkt mij voldoende.
Met de kwaliteiten van Muric vind ik dat hij snelheid te kort komt, zeker als je ziet dat Bosz meestal voor Younes kiest.
Zivkovic wil ik wel eens onder Bosz zich zien ontwikkelen.

[Dit bericht is veranderd door C705853 (op 18 mei 2017 10:03:30).]
HR
HR

Slimmerik
Vedette

Uit: Leiden
Reg.: 18 juni 2007

Dit jaar speel je een topjaar, kan je eindelijk doordrukken en wat gaan de meeste weer doen:
Oude spelers een kans geven. Pfff...Zivkovic en Muric komen tekort, zowel in voetbalkwaliteit als in mentaal opzicht.

En dan zeker Overmars weer de schuld geven dat er niet doorgedrukt is en de afstand niet vergoot is met Psv en Feyenoord. Die twee ben je allang voorbij en je moet nu verder kijken. De lat moet weer omhoog!

[Dit bericht is veranderd door Slimmerik (op 18 mei 2017 10:26:45).]
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Henry Onyekuru
AS Eupen
Geb./leeftijd: 5 jun. 1997 (19)
Geboorteplaats: Onitsha
Nationaliteit: Nigeria
Lengte: 1,75 m
Positie: Linksbuiten
Spelersmakelaar: Mercato Sports

Onwijs behendig, snel en doelgericht. Inmiddels 20 goals in België. Ruwe diamant.
HR
HR

kladde
Jeugdspeler

Reg.: 18 juni 2014

Maar die heeft ook al verschillende opties en clubs die al een half jaar met hem bezig zijn. Volgens eigen zeggen heeft hij zijn keuze al gemaakt. Hij kan binnen Belgie naar Anderlecht en Club Brugge, verder willen diverse Engelse en Duitse clubs hem willen hebben, volgens geruchten West Ham en Southampton in Engeland en Leipzig heeft al eerder interesse getoont in Duitsland. Bij al deze clubs kan hij meer verdienen dan bij Ajax en kunnen hem qua ontwikkeling vergelijkbare zaken aanbieden. Dus Ajax is al te laat voor hem.
HR
HR

Dion Odinot
International

Uit: Moordrecht
Droomaankoop: Florinel Coman
Reg.: 3 juli 2006

Vandaag weer een leuk stukje over Florinel Coman

Waar het Ajax van Peter Bosz dit seizoen werkt met een gemiddelde leeftijd van 22,7 jaar,
daar wordt men overtroffen door de 22,2 jaar van Viitorul in het huidige voetbaljaar. Beide clubs krijgen mogelijk te maken met de keerzijde van het succes, want waar men in Amsterdam vreest voor het vertrek van jong talent als Davinson Sánchez en Kasper Dolberg, daar houdt men in Constanta stiekem rekening met een vertrek van onder anderen Florinel Coman. Galatasaray zou vier miljoen euro willen betalen en ook Benfica en Celtic hebben interesse in de negentienjarige linksbuiten. Hagi wil best praten, maar zet in op de hoofdprijs: “Coman zit mijns inziens op het niveau van Kylian Mbappé, maar hij speelt in Roemenië en is in het buitenland nog niet bekend”, reageerde Hagi dinsdag in gesprek met ProSport.

“Coman wordt getaxeerd op twee tot drie miljoen euro, maar dat is veel te weinig als je ziet dat een achttienjarige in het buitenland tachtig miljoen waard is. En het zijn vergelijkbare spelers”, doelde hij nogmaals op de sensatie van AS Monaco. “Dus we staan voor de keuze wat nu te doen. Het spijt me, maar ik vind echt dat Coman hetzelfde is als Mbappé. Het zijn spelers met een geraffineerd talent. De een is alleen Frans en de ander Roemeens.” Coman zelf moest blozen van de complimenten: “Het maakt mij enorm trots dat de beste voetballer aller tijden van Roemenië zo lovend over mij is, maar ik ben nog niet zoveel waard. Ik weet echter heel goed wat ik wil en wil zo ver mogelijk komen. Een transfer naar Benfica? Daar wil ik het niet over hebben”, zei de international van Jong Roemenië.

FCSB bracht eerder een bod van drie miljoen euro uit om zowel Coman als controleur Dragos Nedelcu over te nemen, maar daar ging Viitorul niet mee akkoord en bovendien lijkt Coman er zelf ook meer voor te voelen om zijn loopbaan te vervolgen in het buitenland. Coman en Nedelcu zijn overigens niet de enigen die Viitorul mogelijk verlaten, want aanvoerder Romario Benzar heeft al laten weten toe te zijn aan een nieuwe uitdaging en ook aan George Tucudean, Carlo Casap en Nelut Rosu wordt getrokken. “Ik heb er geen problemen mee om spelers als Coman, Nedelcu en Benzar te laten gaan, hoewel ik natuurlijk de belangrijkste jongens hoop te behouden. We kunnen hun vertrek opvangen en dit is gewoon de consequentie van het hebben van succes. Ik zou het de spelers ook niet kwalijk kunnen nemen wanneer zij ambitie tonen”, reageerde Hagi bij Digi Sport.

“Ik sta er nog altijd hetzelfde in: we staan open voor aanbiedingen voor spelers. Mochten er mensen vertrekken, dan gaan we proberen om het team competitief te houden. Gelukkig kennen we de Roemeense markt door en door en weten we wat de meest talentvolle spelers zijn”, voegde hij er nog aan toe. Waar de supporters misschien nog wel het meest voor vrezen, is niet een vertrek van smaakmaker Coman, maar voor een aftocht van architect Hagi. “Ik kan in de zomer weg, heb nog altijd een paar goede aanbiedingen liggen. Een stuk of zeven, acht. De Russen wilden me al hebben, maar dat zag ik niet zitten”, liet Hagi zich in februari ontvallen. Met ‘de Russen’ doelde hij op Rubin Kazan, waar hij per januari 2016 vier miljoen euro op jaarbasis had kunnen verdienen. “Het is een moeilijke vraag of Hagi blijft of niet”, erkende voorzitter Cristian Bivolaru in maart tegenover ProSport.HR
Zou voor mij de ideale realistische kandidaat zijn als aankoop op de vleugels.
In hetzelfde stuk staat ook hoe Hagi opkijkt naar Ajax. En Jaloers is op Chivu dat die wel bij Ajax heeft gespeeld. Kan me dan ook goed voorstellen dat Hagi, Coman alleen maar aanmoedigt om voor Ajax te kiezen. Bovendien schijnen Ajax en Viitorul ook een samenwerkingsverband te hebben.

[Dit bericht is veranderd door Dion Odinot (op 18 mei 2017 12:23:44).]
HR
HR

yan-arie
Internationale topspeler

Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 12 januari 2008

Dion Odinot schreef:

Vandaag weer een leuk stukje over Florinel Coman

(...)

Zou voor mij de ideale realistische kandidaat zijn als aankoop op de vleugels.
In hetzelfde stuk staat ook hoe Hagi opkijkt naar Ajax. En Jaloers is op Chivu dat die wel bij Ajax heeft gespeeld. Kan me dan ook goed voorstellen dat Hagi, Coman alleen maar aanmoedigt om voor Ajax te kiezen. Bovendien schijnen Ajax en Viitorul ook een samenwerkingsverband te hebben.
HR
Ken die hele knul niet, maar als een fluwelen ex speler als Hagi zo lovend is over zijn techniek, dan zou ik gelijk iets ondernemen. Die jongen zal best gevoelig zijn voor advies van zijn trainer als hij zo positief is over ajax.

Hagi. Wát een speler was dat zeg!
HR
HR

ibramovic
Idool

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 20 augustus 2003

Leuk stuk inderdaad. Kent iemand die Coman wat beter? Zou een mooie 'ervaren' speler zijn om de buitenposities te versterken. Cerny verhuren dan, Younes over een jaar verkopen.
HR
HR

Dion Odinot
International

ibramovic schreef:

Leuk stuk inderdaad. Kent iemand die Coman wat beter? Zou een mooie 'ervaren' speler zijn om de buitenposities te versterken. Cerny verhuren dan, Younes over een jaar verkopen.
HR
Ik denk dat het ideale moment op Younes te verkopen deze zomer is.
Na de thuiswedstrijd tegen Schalke staan de Duitse clubs in de rij voor hem. En hij is nu zelfs opgeroepen voor het Duitse nationale elftal.
HR
HR

A.Pirlo
Talent

Reg.: 24 oktober 2013

Schijnt voetballend en technisch niet heel sterk te zijn volgens voetbal twitteraar Plevla, een Feyenoorder die heel veel voetbal kijkt. De vergelijking met Mbappe is nogal krom volgens hem.

Dus lijkt me niet dat we hem moeten halen indien Younes vertrekt. Ik zie Younes nog het liefst blijven, want ik denk dat je niet zo snel een betere vervanger hebt. Zijn dribbel 1 op 1 is heel sterk, alleen zijn eindproduct moet echt beter. Weet hij dit te verbeteren dan hebben we echt een goede speler. Al begrijp ik het ook als er ingespeeld wordt op de hype rond Younes en dan zie ik graag een speler als Onyekuru. Een aanvaller met veel rendement en die bliksemsnel is, omdat Neres dat watervlugge wat minder heeft. Kluivert krijgt voldoende minuten als invaller. Het zou ook fijn zijn als de eventuele vervanger van Younes in de spits kan, die net zoals Traore dit seizoen Dolberg kan vervangen.
HR
HR

naumov
Lid 2de elftal

Reg.: 30 augustus 2014

Bartosz Kapustka misschien? Zit bij Leicester op een zijspoor maar hij was wel echt goed op het ek en in de Poolse competitie. Is alleen wel weer een soort van halve middenvelder volgens mij.
HR
HR

Koulibaly
International

Reg.: 20 december 2014

naumov schreef:

Bartosz Kapustka misschien? Zit bij Leicester op een zijspoor maar hij was wel echt goed op het ek en in de Poolse competitie. Is alleen wel weer een soort van halve middenvelder volgens mij.
HR
Dan liever Demarai Gray
HR
HR

Dion Odinot
International

A.Pirlo schreef:

Schijnt voetballend en technisch niet heel sterk te zijn volgens voetbal twitteraar Plevla, een Feyenoorder die heel veel voetbal kijkt. De vergelijking met Mbappe is nogal krom volgens hem.
HR
Sorry, ik kan die Plevla echt niet serieus nemen.

"Voetballend en technisch is hij niet heel sterk in mijn ogen. Meer een lopende counterspits die sterk is in diepte zoeken."

Is echt totaal een verkeerde beschrijving. Wil de bal juist graag in de voet, en zoekt dan de man op.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 150 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Linksbuitens [Deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,3% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.