Ajax Netwerk
vrijdag 24 maart 2017 - 07:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits [Deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 371 pagina's: « 1 ... 365 366 367 368 369 370 371 »

HR

Eeuwige Bankzitter
Regelmatige invaller

Uit: Amstelveen
Vak: -
Droomaankoop: Bruma
Reg.: 2 augustus 2014

quote:HR
sebastiaan1973 schreef:

(...)

-> Ik denk dat je hier in erg vergist. Hij weet heus wel hoe het bij Ajax gaat. Verwachtingmanagement dus. Bovendien groei je als speler op een gegeven moment naar een meer coachende rol. Hij pakt echt wel zijn wedstrijden. Bovendien is hij beter dan Dolberg, dan speelt hij. Logisch.
HR
Hoop dat je gelijk hebt wat betreft zijn bereidheid om een stapje terug te doen, om daarmee eigenlijk nog belangrijker te worden. Op die manier zou het een enorme versterking van de selectie zijn!
HRHR
HR

Fern
Vedette

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 14 augustus 2007

sunnysalsa schreef:

(...)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Bovendien viel er in het Feijenoord van 2013 voor niemand enige eer te behalen en bij Anderlecht heeft hij 5 wedstrijden gespeeld!

Kijk nou eens sec naar zijn kwaliteiten en hoe die passen in ons systeem.

We kunnen het natuurlijk blijven doen met wel haalbare jonge talenten (Cassiera) van 5 miljoen of grote namen (Huntelaar) in hun nadagen. Gevestigde namen ga je niet krijgen
HR
En waarom zou hij bij Anderlecht maar 5 wedstrijden gespeeld hebben? Omdat hij te goed was voor Anderlecht en dat het zielig zou zijn voor de andere spelers? Of omdat hij wellicht toch niet goed genoeg was?

sebastiaan1973 schreef:

(...)

-> Ik denk dat je hier in erg vergist. Hij weet heus wel hoe het bij Ajax gaat. Verwachtingmanagement dus. Bovendien groei je als speler op een gegeven moment naar een meer coachende rol. Hij pakt echt wel zijn wedstrijden. Bovendien is hij beter dan Dolberg, dan speelt hij. Logisch.
HR
Wat ik al eerder schreef: jij vergist je hier erg in. 8 maanden geleden zei Huntelaar nog dat hij niet het type is dat prettig op de bank zit, dat hij dan een stoorzender wordt.

[Dit bericht is veranderd door Fern (op 28 februari 2017 11:55:07).]
HR
HR

Blackman
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 2 juni 2007

Armenteros is maar 178cm volgens wikipedia. Klopt dat wel?
HR
HR

Hr.Stoichkov
Lid 2de elftal

Uit: Mondiaal
Droomaankoop: Mikel Oyarzabal
Reg.: 28 juni 2016

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 maart 2017 om 00:04:34.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Burzlew schreef:

(...)

Ik vind Myron Boadu niet zo'n supertalent moet ik zeggen. Wel talentvol, maar hij speelt zo hoog omdat hij fysiek beter in elkaar zit dan de gemiddelde 15 jarige.

Dan alsnog is het knap, hoor. Daar niet van, maar ik vind hem geen supertalent.
HR
En wat schrijf je dan op van Cassierra (en hoe clownesk Traoré zich manifesteert)? Waar je de talentvolle Myron Boadu geen supertalent noemt, ik denk terecht. Een supertalent is allicht ook niet Vinicius Júnior, een half jaar ouder dan Myron Boadu, maar misschien iets dichter dan Boadu in de buurt van Gabriel Jesus. Afijn, beide nog niet wat je hebben wilt als je rondkijkt voor superkwaliteiten die op internationale podia verbazen.

Mij lijkt het nog altijd handig om 'onze' Robert Muric een herkansing te geven, vind ik niet verkeerd dat hij nu bij Zeman en Pescara het Italiaanse rendementsdenken leert kennen, en kan best de sensatie van volgend jaar bij ons worden. Dan heb je nog Cassierra, maar die kan je ook nog een seizoen verhuren, die gaat nog niet als een speer (anders had Traoré nu niet alles mee kunnen doen waar ie bij was).

Richarlison (20 id zomer) zal de vermoede voorkeur bij de scouts absoluut zijn. Roman Yaremchuk (21 id zomer) is anders een door mij aangewezen alternatief, iets nog lager op mijn lijst staat Armin Hodzic (22 id zomer). Dit allemaal eerder dan Mansilla en Huntelaar lijkt voor slotjaren zijn minpunten+surplus niet te vertrouwen om bij Ajax weer aan alle verwachtingen te voldoen, beloftes die hij ook net iets minder kan inlossen dan wat ik stel als de gewezen 3.
Daarnaast vind ik Boadu en Vinicius Junior allebei niet hele perfecte spelers, ook Pavon niet zo en Armenteros al helemaal niet.

Ik ben geen scout ofzoiets, maar common sense lijkt me wel het niveau waarover je kunt praten. Menselijke interpretatie van beelden en statistieken zit er vaak genoeg naast, dus volgens mij kan het gesprek open gewoon gevoerd worden over wie nou het grootste transferdoel moet zijn als de namen erin rond suizen. En weet je een betere haalbare naam, op tafel ermee (op PM, kan vertrouwelijk). Nieuwsgierig naar het discussieniveau.

Overigens vind ik de hele toon hoe we hier praten verkeerd. Want ik persoonlijk heb de basis van Mees de Wit weergaloos genoeg ingeschat om Ajax-1 te gaan halen, en ik merk dat de manier van oefenen van de afgelopen jaren hem een opdoffer heeft gegeven, te weinig all-in. En ik vind dat we er moeten zijn voor eigen jeugd, onszelf moeten bestraffen door niet te maskeren via aankopen, dus alweer een minpunt voor de opleiding. Maar misschien komt hij er over 2 jaar aan (zoals ook Cassierra), en dan moet hij weer ingepast worden, en is Muric waarschijnlijk weg. Maar het hele koopzuchtige kan de bewijsdrang over talentmanagement lammer maken, en dat zou ik een hele slechte trend vinden.

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 5 maart 2017 11:49:14).]
HR
HR

Tamahata
Ballenjongen

Reg.: 30 augustus 2014

Boadu, Vinicius Junior, wie kent ze niet.
Stelletje pseudo-scouts hier :D
HR
HR
Doe je ff lekker normaal of reageer niet als je niks zinnigs te melden hebt in een goedlopende discussie/gesprek.
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Reg.: 29 mei 2009

Fern schreef:

(...)

Wat ik al eerder schreef: jij vergist je hier erg in. 8 maanden geleden zei Huntelaar nog dat hij niet het type is dat prettig op de bank zit, dat hij dan een stoorzender wordt.
HR
Okay. Waar? Niet dat ik aan je woorden twijfel hoor, maar dan kan ik het zelf even lezen. De situatie bij Schalke is wel anders dan bij Ajax. Ajax is zijn laatste club. Maar goed, we wachten maar af.
HR
HR

FelixGasselich
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Bagdad
Droomaankoop: Karol Linetty
Reg.: 19 mei 2015

Alejandro Gomez van Atalanta. Kan ook als linksbuiten. Dan kost het maar een keer 25 M.
HR
HR

Fern
Vedette

sebastiaan1973 schreef:

(...)

Okay. Waar? Niet dat ik aan je woorden twijfel hoor, maar dan kan ik het zelf even lezen. De situatie bij Schalke is wel anders dan bij Ajax. Ajax is zijn laatste club. Maar goed, we wachten maar af.
HR
TV interview van afgelopen zomer
HR
HR

Hr.Stoichkov
Lid 2de elftal

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 maart 2017 om 12:06:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

FelixGasselich schreef:

Alejandro Gomez van Atalanta. Kan ook als linksbuiten. Dan kost het maar een keer 25 M.
HR
Bedoel je dat als spits? Voor de helft van dat bedrag zoekt Ajax, en om nou te zeggen dat hij het magnifieke heeft laten zien, durf je dat?

Linksbuiten is bezet met Kasper Dolberg en Justin Kluivert. We hebben iets in het midden nodig, wat er naast past, als haast in een tweespitsenspan. Ter opvolging van Traoré. Want Neres is een vleugelaar, geen echte vleugelspits, dus je hebt echt twee nodig voor het doel die niet schromen voor het doel te komen en de kar te trekken.

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

i. Richarlison (20 id zomer) zal de vermoede voorkeur bij de scouts absoluut zijn. ii. Roman Yaremchuk (21 id zomer) is anders een door mij aangewezen alternatief, iets nog lager op mijn lijst staat iii. Armin Hodzic (22 id zomer).
HR
In dit verband denk ik dat je elke naam die gedropt wordt, moet vergelijken. Dit zijn stuk voor stuk geen misselijke spitsen. De middelste naam is zelfs behoorlijk goedkoop, voor het geval we niet eind mei Richarlison in Amsterdam hebben, lijkt me dat er 1 om de gaten te hebben. Tweebenig, kan acties, afwerken.

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 5 maart 2017 12:40:27).]
HR
HR

kladde
Jeugdspeler

Reg.: 18 juni 2014

Yaremchuck is een leuke spits, maar moet nog wel stappen maken. Is minder ver dan Dolberg op dit moment. Ik denk ook niet dat Kiev hem zal laten gaan.
HR
HR

Morfe0
Idool

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Hr.Stoichkov schreef:

(...)

En wat schrijf je dan op van Cassierra (en hoe clownesk Traoré zich manifesteert)? Waar je de talentvolle Myron Boadu geen supertalent noemt, ik denk terecht. Een supertalent is allicht ook niet Vinicius Júnior, een half jaar ouder dan Myron Boadu, maar misschien iets dichter dan Boadu in de buurt van Gabriel Jesus. Afijn, beide nog niet wat je hebben wilt als je rondkijkt voor superkwaliteiten die op internationale podia verbazen.

Mij lijkt het nog altijd handig om 'onze' Robert Muric een herkansing te geven, vind ik niet verkeerd dat hij nu bij Zeman en Pescara het Italiaanse rendementsdenken leert kennen, en kan best de sensatie van volgend jaar bij ons worden. Dan heb je nog Cassierra, maar die kan je ook nog een seizoen verhuren, die gaat nog niet als een speer (anders had Traoré nu niet alles mee kunnen doen waar ie bij was).

Richarlison (20 id zomer) zal de vermoede voorkeur bij de scouts absoluut zijn. Roman Yaremchuk (21 id zomer) is anders een door mij aangewezen alternatief, iets nog lager op mijn lijst staat Armin Hodzic (22 id zomer). Dit allemaal eerder dan Mansilla en Huntelaar lijkt voor slotjaren zijn minpunten+surplus niet te vertrouwen om bij Ajax weer aan alle verwachtingen te voldoen, beloftes die hij ook net iets minder kan inlossen dan wat ik stel als de gewezen 3.
Daarnaast vind ik Boadu en Vinicius Junior allebei niet hele perfecte spelers, ook Pavon niet zo en Armenteros al helemaal niet.

Ik ben geen scout ofzoiets, maar common sense lijkt me wel het niveau waarover je kunt praten. Menselijke interpretatie van beelden en statistieken zit er vaak genoeg naast, dus volgens mij kan het gesprek open gewoon gevoerd worden over wie nou het grootste transferdoel moet zijn als de namen erin rond suizen. En weet je een betere haalbare naam, op tafel ermee (op PM, kan vertrouwelijk). Nieuwsgierig naar het discussieniveau.

Overigens vind ik de hele toon hoe we hier praten verkeerd. Want ik persoonlijk heb de basis van Mees de Wit weergaloos genoeg ingeschat om Ajax-1 te gaan halen, en ik merk dat de manier van oefenen van de afgelopen jaren hem een opdoffer heeft gegeven, te weinig all-in. En ik vind dat we er moeten zijn voor eigen jeugd, onszelf moeten bestraffen door niet te maskeren via aankopen, dus alweer een minpunt voor de opleiding. Maar misschien komt hij er over 2 jaar aan (zoals ook Cassierra), en dan moet hij weer ingepast worden, en is Muric waarschijnlijk weg. Maar het hele koopzuchtige kan de bewijsdrang over talentmanagement lammer maken, en dat zou ik een hele slechte trend vinden.
HR
Dus dat gerucht in de winter dat Ajax al een bod had gedaan op die Richalison klopt?
HR
HR

JJanus
International

Reg.: 20 december 2014

Morfe0 schreef:

(...)

Dus dat gerucht in de winter dat Ajax al een bod had gedaan op die Richalison klopt?
HR
En Mansilla & Everton Felipe. Ajax heeft geinformeerd naar de talentvolle buitenspelers die aanwezig waren op het zuid amerikaanse toernooi. Zodat ze iets achter de hand hebben als Neres niet door zou gaan en niet met lege handen zouden staan
HR
HR

Hr.Stoichkov
Lid 2de elftal

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 maart 2017 om 02:45:02.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Morfe0 schreef:

(...)

HR
Sluit het niet uit. Maar Richarlison is tussen Neres en Dolberg in misschien wel het één na best denkbare cement. Ook Robert Muric kan het ( zou het echt niet minder hebben gedaan dan Bertrand Traoré dit jaar ) (, wil die niet terug, dan kun je ook nog over Bobby Adekanye nadenken). En als Richarlison niet komt, ook vind ik Yaremchuk geen mindere om over na te trekken of die haalbaar is. Volgens mij nog soepeler en verstandiger dan Richarlison.

Want Cassierra ligt 2 ontwikkelingsjaren achter op wat bij Ajax op internationaal niveau gevraagd wordt, is niet erg, maar dan moet je wel de tussentijd iemand hebben waarmee te werken al valt. Is Cassierra 22/23 na 2 a 3 jaar verhuurd lekker warmdraaien in de benen, dan mag hij het weer proberen als dan een speler die wel een topspits is.

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 13 maart 2017 16:38:51).]
HR
HR

Jolly
International

Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007

Cassierra zal het niet halen....komt gewoon te kort dat zie je nu al!
HR
HR

Fern
Vedette

Jolly schreef:

Cassierra zal het niet halen....komt gewoon te kort dat zie je nu al!
HR
Wat een volslagen onzin.
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

Fern schreef:

(...)

Wat een volslagen onzin.
HR
Maar wel goed onderbouwd. Probeer daar maar eens tegenin te gaan.
HR
HR

Hr.Stoichkov
Lid 2de elftal

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 maart 2017 om 16:19:47.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Yaremchuk dus het voorname doelwit als ik het voor het kiezen zou hebben. Is verder dan Cassierra, ook ruim een jaartje ouder. Is wel prettiger voor linksbinnen Dolberg om mee op te trekken, een speler op rechtsbinnen die gewoon soepel en verstandig inhaakt op de kansen die er liggen. Richarlison kan ook, maar ik durf niet te zeggen dat hij beter presteert dan Yaremchuk in Europa, en je betaalt er het veelvoud voor. Het is altijd lastig om het veelvoud te bepalen, terwijl heel Europa Gabriel Jesus kent, en dat het dus vrijwel onmogelijk is om in die voetstappen nog de overtreffende prestatiecurve te krijgen, en daarmee een super goedkope handeling van Ajax.

Cassierra zou volgend jaargang eventueel verhuurd kunnen worden aan een Marseille, daar leert hij de fijne kneepjes echt wel. Hij speelt energiek weer bij Ajax-Jong, medespelers zijn ook weer beter te spreken over hem, dus dat geeft aan dat hij wel toekomst kan krijgen in Amsterdam. Is voor dit jaar een invaller voor Traonee, moet echt benut worden om die rechtsbinnen van Burkino Faso eindelijk een concreet wakker te maken.

martijndepro schreef:

(...)

Maar wel goed onderbouwd. Probeer daar maar eens tegenin te gaan.
HR
:D :D :D :D

[Dit bericht is veranderd door Hr.Stoichkov (op 14 maart 2017 04:14:41).]
HR
HR

Coentje37
Talent

Reg.: 14 januari 2017

Richarlison gaarne in de zomer halen. Neres heeft een maatje erbij en kan hij zich makkelijker aanpassen en we hebben op de andere vleugel ook een geweldenaar erbij.

Ik heb het eerder aangegeven, Richarlison maakt onze aanval compleet. Neres, Dolberg en Richarlison is een garantie voor doelpunten en europees top niveau.
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

Coentje37 schreef:

Richarlison gaarne in de zomer halen. Neres heeft een maatje erbij en kan hij zich makkelijker aanpassen en we hebben op de andere vleugel ook een geweldenaar erbij.

Ik heb het eerder aangegeven, Richarlison maakt onze aanval compleet. Neres, Dolberg en Richarlison is een garantie voor doelpunten en europees top niveau.
HR
Kan je wat meer vertellen over Richarlison en dan ook waarop je hem op de flank wil zien, aangezien hij bij zijn eigen club in de spits speelt.
HR
HR

CosaNostra020
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Shogun schreef:

(...)

Kan je wat meer vertellen over Richarlison en dan ook waarop je hem op de flank wil zien, aangezien hij bij zijn eigen club in de spits speelt.
HR
Een hele statische speler. Sierhuis is niks minder.
HR
HR

Dokter Mabuse
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 125
Reg.: 5 november 2007

Ben bang dat Ajax voor Huntelaar gaat deze zomer. Inmiddels gedegradeerd tot derde spits van Schalke. Dan beter met Dolberg en Cassierra verder gaan in mijn ogen.
HR
HR

ibramovic
Idool

Reg.: 20 augustus 2003

Dokter Mabuse schreef:

Ben bang dat Ajax voor Huntelaar gaat deze zomer. Inmiddels gedegradeerd tot derde spits van Schalke. Dan beter met Dolberg en Cassierra verder gaan in mijn ogen.
HR
Huntelaar halen en Cassiera verhuren aan Twente zou naar mijn mening ideaal zijn.
HR
HR

JJanus
International

Reg.: 20 december 2014

Dokter Mabuse schreef:

HR
Huntelaar in zijn huidige niveau zal dan ook binnen no time 3e spits van Ajax zijn, denk niet dat hij dat zal accepteren
HR
HR

skimovic
Idool

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

ibramovic schreef:

(...)

Huntelaar halen en Cassiera verhuren aan Twente zou naar mijn mening ideaal zijn.
HR
Ik zie de meerwaarde van Huntelaar nu niet meer echt.

Altijd wel voorstander van geweest maar dat is nu gewoon te laat, dan had hij een paar jaar eerder moeten komen.

Bij de start van het nieuwe seizoen is hij 34 en hij is zijn plek bij Schalke dus ook kwijt geraakt.

Ik zie best voordelen in oud spelers die nog een keer terug komen, maar dan moeten ze wel echt nog iets toevoegen en op een leeftijd zijn dat je er meer dan 1 seizoen nog wat aan hebt. Dus niet hier nog een jaartje mee willen pikken omdat ze elders niet meer aan de bak komen
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 371 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits [Deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Ajax heeft Schalke 04 geloot. Haalt Ajax de halve finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,5% dat Bulgarije wint van Nederland. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!