Ajax Netwerk
vrijdag 28 april 2017 - 19:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits [Deel 8]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 374 pagina's: « 1 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 ... 374 »

HR

jasperdgg
Icoon

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 november 2005

quote:HR
Marlon schreef:

(...)

Cardozo stond wel degelijk op de lijst. Sterker nog, hij had bij ons kunnen voetballen, ware het niet dat Overmars dit tegenhield.

Waarom? Zie Ajax zei nee tegen 'heel goede spits'
HR
Tsja, ik vind het wel een valide reden.
HRHR
HR

gladi
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 november 2013

Waarom zou hij dan nu weer terug op de lijst staan?
HR
HR

jasperdgg
Icoon

Reg.: 25 november 2005

gladi schreef:

Waarom zou hij dan nu weer terug op de lijst staan?
HR
Wanhoop?
HR
HR

Zlatanist
Legende

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Marlon schreef:

(...)

Cardozo stond wel degelijk op de lijst. Sterker nog, hij had bij ons kunnen voetballen, ware het niet dat Overmars dit tegenhield.

HR
Dat gaat niet over Cardozo lijkt mij.

A ) Waarom zou hij dan nu ineens weer op de lijst staan?
B ) Cardozo is 31 jaar, vorig jaar 30, er staat in dat stuk 'dan gaat straks een ander met het grote geld lopen'. Een 30-jarige spits haal je niet om er 'groot geld' uit te halen. Die haal je voor z'n ervaring en de transfersom schrijf je gewoon af. Wat dat betreft is Cardozo natuurlijk een slechte aankoop voor Ajax. Veel te duur qua transfersom omdat je er nooit meer iets van terug ziet. Een club als Ajax kan in principe geen 6 miljoen uitgeven aan een speler waarvan je weet dat je daar in principe niks meer van terug ziet (want oud, dus geen restwaarde). Normaalgesproken moet Ajax dat niet doen. Alleen is er nu geld zat en heeft Ajax bepaalde spelers hard nodig. Dan kan je een keer zoiets doen.

Maar goed, dat stuk moet dus over een jongere spits gegaan zijn, tussen de 18 en 25, vermoedelijk wat ouder (want blijkbaar al behoorlijk ver in z'n ontwikkeling). Het is niet logisch dat dit over Cardozo zou zijn gegaan.

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 27 april 2015 16:02:21).]
HR
HR

kladde
Jeugdspeler

Reg.: 18 juni 2014

Marlon schreef:

(...)

HR
Ik geloof niet dat dit over Cardozo gaat. Oorspronkelijk zat hij inderdaad bij een investeringsmaatschappij, maar zo ver ik weet heeft Benfica uiteindelijk alle transferrechten opgekocht.
HR
HR

Marlon
Lid 2de elftal

Uit: Betondorp
Vak: 129
Reg.: 15 juni 2002

Zlatanist schreef:

(...)

Dat gaat niet over Cardozo lijkt mij.

A ) Waarom zou hij dan nu ineens weer op de lijst staan?
B ) Cardozo is 31 jaar, vorig jaar 30, er staat in dat stuk 'dan gaat straks een ander met het grote geld lopen'. Een 30-jarige spits haal je niet om er 'groot geld' uit te halen. Die haal je voor z'n ervaring en de transfersom schrijf je gewoon af. Wat dat betreft is Cardozo natuurlijk een slechte aankoop voor Ajax. Veel te duur qua transfersom omdat je er nooit meer iets van terug ziet. Een club als Ajax kan in principe geen 6 miljoen uitgeven aan een speler waarvan je weet dat je daar in principe niks meer van terug ziet (want oud, dus geen restwaarde). Normaalgesproken moet Ajax dat niet doen. Alleen is er nu geld zat en heeft Ajax bepaalde spelers hard nodig. Dan kan je een keer zoiets doen.

Maar goed, dat stuk moet dus over een jongere spits gegaan zijn, tussen de 18 en 25, vermoedelijk wat ouder (want blijkbaar al behoorlijk ver in z'n ontwikkeling). Het is niet logisch dat dit over Cardozo zou zijn gegaan.
HR

Ook ik vind het niet logisch, maar daar verbaas ik mij bij Ajax niet meer over. Dat stuk ging echter wel degelijk over Cardozo.

Wat er nu is veranderd en waarom hij opnieuw in beeld is, dat weet ik niet. Wellicht dat de situatie rondom investeringsmaatschappijen is veranderd. Wie weet is het een zoethoudertje. Of een rookgordijn.
HR
HR

Morendo
Icoon

Uit: Nijmegen
Reg.: 10 januari 2008

Marlon schreef:

(...)

Ook ik vind het niet logisch, maar daar verbaas ik mij bij Ajax niet meer over. Dat stuk ging echter wel degelijk over Cardozo.

Wat er nu is veranderd en waarom hij opnieuw in beeld is, dat weet ik niet. Wellicht dat de situatie rondom investeringsmaatschappijen is veranderd. Wie weet is het een zoethoudertje. Of een rookgordijn.
HR
Het lijkt mij bijna wel zeker dat dit niet over Cardozo ging.

"Ajax had een heel goede spits kunnen krijgen, waardoor ik achterover had kunnen leunen in mijn tribunestoel. Hij was een schot in de roos geweest, maar slechts voor een klein gedeelte van ons. Dan bied je een fantastisch podium en gaat de investeringsmaatschappij met het grote geld aan de haal. Dus zeggen we in zo’n geval: nee.”
HR
Dit verhaal gaat niet op voor een 31-jarige spits. Die heeft toch geen restwaarde.

Zoals Zlatanist ook al zei, lees ik nu. Toch wil ik wel graag weten over wie het dan ging. Interessant mysterie. :B

[Dit bericht is veranderd door Morendo (op 27 april 2015 16:53:46).]
HR
HR

Legendarisch
Internationale topspeler

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 augustus 2007

Morendo schreef:

(...)

Dit verhaal gaat niet op voor een 31-jarige spits. Die heeft toch geen restwaarde.

Zoals Zlatanist ook al zei, lees ik nu. Toch wil ik wel graag weten over wie het dan ging. Interessant mysterie. :B
HR
Raúl Jimenez.
HR
HR

anders
Idool

Reg.: 18 februari 2011

Wat vinden we eigenlijk van Cardozo dan? Ik vond hem bij Benfca altijd een net niet speler. Europees liet hij het eigenlijk nooit zien. Maar heeft wel veel gescoord voor ze.

Wel een goede leeftijd om er als spits bij te halen natuurlijk.

Niet gelijk een speler waar ik heel wild van word, maar snap wel dat hij op de lijst van opties staat.

Wel weer een beetje bord op schoot scouten en echt ambitie tonen is het niet. Een speler die niet terecht kon bij de top 50 van Europa notabene.
HR
HR

Morendo
Icoon

anders schreef:

Wat vinden we eigenlijk van Cardozo dan? Ik vond hem bij Benfca altijd een net niet speler. Europees liet hij het eigenlijk nooit zien. Maar heeft wel veel gescoord voor ze.

Wel een goede leeftijd om er als spits bij te halen natuurlijk.

Niet gelijk een speler waar ik heel wild van word, maar snap wel dat hij op de lijst van opties staat.

Wel weer een beetje bord op schoot scouten en echt ambitie tonen is het niet. Een speler die niet terecht kon bij de top 50 van Europa notabene.
HR
In 76 Europese wedstrijden 34 goals. Siggie komt niet aan die aantallen.

@legendarisch, was het zeker Raul Jimenez? Don Leo heeft hem in 2013 nog eens aangeraden las ik. Man van de wereld blijft het.
HR
HR

naumov
Lid 2de elftal

Reg.: 30 augustus 2014

Misschien was het iemand uit de stal van Doyen: http://www.doyensports.com/en/DC.html

Die Coutinho werden wij wel in verband mee gebracht, maar dat was onzin en hij lijkt me nou niet echt de topspits. Aan de andere kant lijkt het me dan weer niet dat Damiao aangeboden werd bij ajax, al is hij de afgelopen seizoenen wat minder.
HR
HR

sunnysalsa
Bankzitter

Reg.: 15 augustus 2010

Cardozo is/was een prima spits/afmaker maar zeker niet de man met een actie in huis.
En welke afmaker je bij ons ook neerzet...zonder aanvoer is deze machteloos.
Nu kan je wel stellen dat we de afgelopen seizoenen juist niet in staat bleken om de spits in goede scoringspositie te brengen! (Sigi weet er alles van)
Weggegooid geld dus en verkeerde scouting (of we moeten ineens wel door verdedigingen gaan snijden en langs de vleugels doorkomen)
Wat wij nodig hebben is een spits met een actie in huis waarmee hij niet alleen afhankelijk is van anderen maar ook zelf iets kan forceren.
HR
HR

Morendo
Icoon

sunnysalsa schreef:

Cardozo is/was een prima spits/afmaker maar zeker niet de man met een actie in huis.
En welke afmaker je bij ons ook neerzet...zonder aanvoer is deze machteloos.
Nu kan je wel stellen dat we de afgelopen seizoenen juist niet in staat bleken om de spits in goede scoringspositie te brengen! (Sigi weet er alles van)
Weggegooid geld dus en verkeerde scouting (of we moeten ineens wel door verdedigingen gaan snijden en langs de vleugels doorkomen)
Wat wij nodig hebben is een spits met een actie in huis waarmee hij niet alleen afhankelijk is van anderen maar ook zelf iets kan forceren.
HR
Zo'n type spits is het allermoeilijkst om te vinden. Bertrand Traore zou het in de Nederlandse divisie kunnen, maar mag denk ik niet vertrekken.
HR
HR

anders
Idool

Morendo schreef:

(...)

In 76 Europese wedstrijden 34 goals. Siggie komt niet aan die aantallen.

HR
Dat klopt. Zijn een stuk betere statistieken, maar daar zaten dan ook veel wedstrijden tegen mindere goden in de Europaleague tussen. Ik heb Cardozo nooit indruk zien maken in de CL wedstrijden. Nu heeft Sightorsson dat ook niet natuurlijk.

Maar dat is geen maatstaf.

Ik zie nu trouwens dat die Oulare ook opde lijst staat, van Brugge, die noemde ik hier ene tijdje terug nog. Twee totaal andere types, en profiel qua leeftijd en achtergrond. Dus wat dat betreft is het weer onnavolgbaar.

Het liefst zou je juist deze twee spitsen halen, maar je hebt Milik nu ook nog...
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Uit: de Klassieke Oudheid
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 26 oktober 2002

Wel bijzonder dat de twee beroemde spitsen van Genk uit eind jaren 90/begin 2000 talentvolle zonen hebben die ook in de spits spelen.
HR
HR

Zlatanist
Legende

anders schreef:

(...)

Dat klopt. Zijn een stuk betere statistieken, maar daar zaten dan ook veel wedstrijden tegen mindere goden in de Europaleague tussen. Ik heb Cardozo nooit indruk zien maken in de CL wedstrijden. Nu heeft Sightorsson dat ook niet natuurlijk.

Maar dat is geen maatstaf.

Ik zie nu trouwens dat die Oulare ook opde lijst staat, van Brugge, die noemde ik hier ene tijdje terug nog. Twee totaal andere types, en profiel qua leeftijd en achtergrond. Dus wat dat betreft is het weer onnavolgbaar.

Het liefst zou je juist deze twee spitsen halen, maar je hebt Milik nu ook nog...
HR
Jij verwacht denk ik echt te veel. Cardozo was geen speler die het verschil maakte tegen Real en Barcelona nee. Maar als hij dat was geweest, dat had hij wel bij één van deze clubs gespeeld. Spitsen van rond de 30 die op absoluut topniveau (structureel) het verschil maken, die spelen ook in die absolute top en zijn voor Ajax natuurlijk helemaal niet haalbaar.

Cardozo is een verbeterde versie van Luuk de Jong en dat is voor Ajax uitstekend (Luuk de Jong zelf zou voor Ajax al een prima spits zijn).
HR
HR

anders
Idool

Zlatanist schreef:

(...)

Jij verwacht denk ik echt te veel. Cardozo was geen speler die het verschil maakte tegen Real en Barcelona nee. Maar als hij dat was geweest, dat had hij wel bij één van deze clubs gespeeld. Spitsen van rond de 30 die op absoluut topniveau (structureel) het verschil maken, die spelen ook in die absolute top en zijn voor Ajax natuurlijk helemaal niet haalbaar.

Cardozo is een verbeterde versie van Luuk de Jong en dat is voor Ajax uitstekend (Luuk de Jong zelf zou voor Ajax al een prima spits zijn).
HR
Dat klopt hoor, maar het is wel makkelijk scouten en getuigd niet van ambitie. Dit is een speler op zijn retour, die word nooit en dan ook nooit beter dan net aan Europees subtop niveau wat hij bij Benfica was. Prima om er bij te hebben, en het liefst heb je dit profiel in elke linie.

Dus wat dat betreft, prima, haal hem erbij.
HR
HR

Morendo
Icoon

anders schreef:

(...)

Dat klopt hoor, maar het is wel makkelijk scouten en getuigd niet van ambitie. Dit is een speler op zijn retour, die word nooit en dan ook nooit beter dan net aan Europees subtop niveau wat hij bij Benfica was. Prima om er bij te hebben, en het liefst heb je dit profiel in elke linie.

HR
Ten eerste kunnen wij alleen maar dromen van het niveau van Benfica, dat ligt echt wel hoger dan Europese subtop. Het is gewoon Europese top met de kanttekening dat zij tegen de 'grote drie' ook geen schijn van kans hebben.

En je moet hem natuurlijk niet halen omdat je straks zo'n 15 miljoen kwijt bent aan transfer en salaris terwijl hij een restwaarde heeft van 0.
HR
HR

Zlatanist
Legende

anders schreef:

(...)

HR
Mjah goed, als je een ervaren spits met een zeer behoorlijk CV zoekt, dan kom je al snel bij 'bord op schoot'-scouting terecht natuurlijk. Dat mag in de zoektocht naar een speler in dat profiel geen verwijt zijn. Ervaren spelers met een behoorlijk CV zijn natuurlijk wel bekend bij het grote publiek. Kom je aan met een onbekende 30-jarige speler dan moeten wij ons denk ik vooral afvragen waarom deze speler nog onbekend is.....

Cardozo zit echt in het genre spelers waar we het in moeten zoeken. Net als Pizarro bijvoorbeeld (al is die al een stukje ouder geloof ik). Spelers die in de Europese (sub)top spelen/gespeeld hebben, maar die hun beste tijd gehad hebben waardoor ze bij dat soort clubs niet (altijd) meer spelen en Ajax interessant voor hen kan worden.
HR
HR

anders
Idool

Morendo schreef:

(...)

Ten eerste kunnen wij alleen maar dromen van het niveau van Benfica, dat ligt echt wel hoger dan Europese subtop. Het is gewoon Europese top met de kanttekening dat zij tegen de 'grote drie' ook geen schijn van kans hebben.

En je moet hem natuurlijk niet halen omdat je straks zo'n 15 miljoen kwijt bent aan transfer en salaris terwijl hij een restwaarde heeft van 0.
HR
Benfica is inderdaad wel EU top, maar ik heb het over Cardozo. Of kopen we Benfcia? Cardozo vond ik vaak een van de mindere van Benfica, en hij speelt nu gewoon bij Trabzonspor, sorry hoor maar dat is verre van EU subtop.

Nogmaals, hij is beter dan wat we nu hebben dat klopt, en ik snap dat zulke spelers met ervaring op de lijst staan en dat we er een aantal nodig hebben.

Maar een echt verrassende naam is het niet.

Geen idee wat hij moest kosten, daar had ik het dan ook niet over. Maar als wat jij schetst klopt, is het waanzin.
HR
HR

Zlatanist
Legende

anders schreef:

(...)

Benfica is inderdaad wel EU top, maar ik heb het over Cardozo. Of kopen we Benfcia? Cardozo vond ik vaak een van de mindere van Benfica, en hij speelt nu gewoon bij Trabzonspor, sorry hoor maar dat is verre van EU subtop.

Nogmaals, hij is beter dan wat we nu hebben dat klopt, en ik snap dat zulke spelers met ervaring op de lijst staan en dat we er een aantal nodig hebben.

Maar een echt verrassende naam is het niet.

Geen idee wat hij moest kosten, daar had ik het dan ook niet over. Maar als wat jij schetst klopt, is het waanzin.
HR
Dat klopt wel ongeveer. Trabzonspor kocht hem vorig jaar voor 5,6 miljoen. Ik gok dat zij ongeveer zo'n bedrag zouden willen zien. 5 a 6 miljoen dus. Tel daar 3-4 jaar (met zo'n transfersom kan je hem beter lang binden) x 1m salaris bij op. Zit je ongeveer op 10 miljoen. Voor Cardozo is 1m een vrij beperkt salaris en ik gok dat hij nu in Turkije (behoorlijk) wat meer verdiend. Je zou dus ook met tekengeld over de brug moeten komen. Zeg 2,5 miljoen. Voor 3-4 jaar ben je dan een bedrag tussen de 10-12,5 miljoen kwijt en daar zie je inderdaad niks van terug meer.

In principe moet je dat als Ajax niet doen inderdaad. Dit kan je niet structureel doen want dan gooi je op lange termijn heel veel geld weg. Desondanks vind ik dat je dit bij wijze van uitzondering wel een keer kan doen. Zeker in de huidige financiële situatie waar er veel geld is opgepot de afgelopen jaren en er duidelijk behoefte is aan een bepaald type speler. Cardozo z'n profiel voldoet zeker wel aan die behoefte. Ik vind hem wel een uitzondering waard, al denk ik dat hij uiteindelijk gewoon niet haalbaar is. Wil Trabzon wel verkopen en wil hij wel voor een Ajax-salaris komen spelen? Ik geloof het eigenlijk niet. Maar je kan het altijd proberen. Ik zie liever Ajax dit soort spelers 10 pogingen voor niks doen dan dat ze helemaal niks proberen onder het mom van 'speler is toch niet haalbaar'. Als je niks probeert weet je zeker dat zo'n speler niet komt en zal je nooit een buitenkansje binnen weten te hengelen.
HR
HR

naumov
Lid 2de elftal

Reg.: 30 augustus 2014

Cardozo zal echt een duur grapje gaan worden, 5 miljoen transfersom, minstens 2 miljoen salaris, nog wat tekengeld en bonussen, tweejarig contract, minstens 10 miljoen euro en dat voor 2 jaar zonder restwaarde. Natuurlijk verdient hij zichzelf terug als hij je de cl in schiet, maar ik weet het niet hoor, hij is nogsteeds gewoon een 32 jarige spits die op zijn retour zit en het best wel goed doet in Turkije, hij zal ongetwijfeld heel erg belangrijk kunnen zijn, maar het is een risico, dan zie ik liever een 24 jarige spits die aardig wat wedstrijden in de bene heeft voor een miljoen of 7 komen die redelijk wat ervaring heeft en die je voor een redelijke winst kan verkopen.
HR
HR

anders
Idool

Zlatanist schreef:

(...)
Dat klopt wel ongeveer. Trabzonspor kocht hem vorig jaar voor 5,6 miljoen. Ik gok dat zij ongeveer zo'n bedrag zouden willen zien. 5 a 6 miljoen dus. Tel daar 3-4 jaar (met zo'n transfersom kan je hem beter lang binden) x 1m salaris bij op. Zit je ongeveer op 10 miljoen. Voor Cardozo is 1m een vrij beperkt salaris en ik gok dat hij nu in Turkije (behoorlijk) wat meer verdiend. Je zou dus ook met tekengeld over de brug moeten komen. Zeg 2,5 miljoen. Voor 3-4 jaar ben je dan een bedrag tussen de 10-12,5 miljoen kwijt en daar zie je inderdaad niks van terug meer.

In principe moet je dat als Ajax niet doen inderdaad. Dit kan je niet structureel doen want dan gooi je op lange termijn heel veel geld weg. Desondanks vind ik dat je dit bij wijze van uitzondering wel een keer kan doen. Zeker in de huidige financiële situatie waar er veel geld is opgepot de afgelopen jaren en er duidelijk behoefte is aan een bepaald type speler. Cardozo z'n profiel voldoet zeker wel aan die behoefte. Ik vind hem wel een uitzondering waard, al denk ik dat hij uiteindelijk gewoon niet haalbaar is. Wil Trabzon wel verkopen en wil hij wel voor een Ajax-salaris komen spelen? Ik geloof het eigenlijk niet. Maar je kan het altijd proberen. Ik zie liever Ajax dit soort spelers 10 pogingen voor niks doen dan dat ze helemaal niks proberen onder het mom van 'speler is toch niet haalbaar'. Als je niks probeert weet je zeker dat zo'n speler niet komt en zal je nooit een buitenkansje binnen weten te hengelen.
HR
Poeh dat is nogal wat, daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor. Dit niveau spitsen moet je ook een paar jaar jonger kunnen halen in mijn beleving. En als dat niet zo is geloof ik het ook, maar dan maar liever profiel Milik.

Ik vind het niveau verschil tussen Milik en Cardozo en het verschil in type dan aan de kleine kant. Het enige onderscheidende van Cardozo is zijn ervaring, maar daar betaal je wel een hele dikke hoofdprijs voor.

Ervaring willen halen is 1 ding, maar het is lastiger dan het lijkt blijkbaar, zijn lastige keuzes die je moet makenn.
HR
HR

Miro
Bankzitter

Reg.: 16 juni 2001

Ik zou Teofilo Gutierrez proberen te halen, contract loopt volgens mij deze zomer af.
Fantastische spits, Colombiaans international.
HR
HR

Zlatanist
Legende

naumov schreef:

Cardozo zal echt een duur grapje gaan worden, 5 miljoen transfersom, minstens 2 miljoen salaris, nog wat tekengeld en bonussen, tweejarig contract, minstens 10 miljoen euro en dat voor 2 jaar zonder restwaarde. Natuurlijk verdient hij zichzelf terug als hij je de cl in schiet, maar ik weet het niet hoor, hij is nogsteeds gewoon een 32 jarige spits die op zijn retour zit en het best wel goed doet in Turkije, hij zal ongetwijfeld heel erg belangrijk kunnen zijn, maar het is een risico, dan zie ik liever een 24 jarige spits die aardig wat wedstrijden in de bene heeft voor een miljoen of 7 komen die redelijk wat ervaring heeft en die je voor een redelijke winst kan verkopen.
HR
Het probleem met 24/25-jarigen is gewoon dat ze óf gewoonweg niet goed genoeg zijn, of echt niet haalbaar. Goede spitsen van 24-25 die willen juist niet meer in de Eredivisie spelen. Dat zijn jongens die nog zo hoog mogelijk willen spelen en over interesse ook niet te klagen hebben. Gasten die overblijven zijn dus vaak niet goed genoeg.

Ajax moet het juist zoeken in oudere spelers die wel op hoog niveau gespeeld hebben, maar die hun beste tijd net gehad hebben. Daar zullen spelers tussen zitten die voor het geld gaan en dan eerder in bv Turkije of Rusland gaan spelen. Maar je kan er ook prima spelers tussen hebben die Ajax dan een mooie club vinden om af te bouwen en de sportieve mogelijkheden bij Ajax (voor kampioenschappen spelen en goede kans op CL) verkiezen boven het geld. Bij dit genre spelers moet je gewoon niet bang zijn om een blauwtje te lopen. Om hier een succesvolle speler uit te halen moet je gewoon blijven proberen.

Een ervaren spits halen is wat dat betreft wel wat makkelijker dan een verdediger denk ik. In dit genre spelers heb je naast Cardozo bijvoorbeeld:
- Paolo Guerrero, voormalig HSV en Bayern. Speelt nu alweer drie jaar in Brazilië. Ben het zicht op hem kwijt hoor en weet z'n recente prestaties niet, maar was in z'n tijd in Duitsland altijd een zeer behoorlijke spits. 31 jaar en transfervrij in de zomer.
- Eduardo da Silva, voormalig Arsenal en Shakhtar. Speelt sinds deze zomer in Brazilië, contract loopt komende zomer af. Was een toptalent in zijn Arsenal dagen, maar uiteindelijk voor bekend geworden daar door z'n horrorblessure. Daarna is het er nooit echt meer uitgekomen, maar dat hij kan voetballen is duidelijk.
- Lisandro Lopez, voormalig Olympique Lyon en Porto. Na z'n vertrek bij Lyon in de zandbak gaan spelen, maar al snel naar Brazilië gegaan. In de zomer transfervrij, 32 jaar inmiddels.

Ik zeg niet dat deze spelers allemaal haalbaar zijn. In Brazilië liggen de salarissen ook hoger dan hier natuurlijk (al las ik wel dat Braziliaanse clubs het juist daardoor financieel heel moeilijk hebben op het moment). Maar dit is wel het genre waar je het in moet zoeken denk ik. Al moet je dan ook een beetje het geluk hebben dat je net de juiste eruit pikt.

anders schreef:

(...)

Poeh dat is nogal wat, daar vind ik hem niet bijzonder genoeg voor. Dit niveau spitsen moet je ook een paar jaar jonger kunnen halen in mijn beleving. En als dat niet zo is geloof ik het ook, maar dan maar liever profiel Milik.

Ik vind het niveau verschil tussen Milik en Cardozo en het verschil in type dan aan de kleine kant. Het enige onderscheidende van Cardozo is zijn ervaring, maar daar betaal je wel een hele dikke hoofdprijs voor.

Ervaring willen halen is 1 ding, maar het is lastiger dan het lijkt blijkbaar, zijn lastige keuzes die je moet makenn.
HR
Ik denk dat je Cardozo onderschat, of Milik overschat. Ik zie Milik nooit het niveau halen dat Cardozo in zijn beste tijd haalde. De toekomst zal het uitwijzen uiteraard, maar Cardozo was in zijn beste tijd echt wel een hele goede spits vlak achter de top. Een beetje vergelijkbaar met Huntelaar. Top voor de subtop, net iets tekort voor de absolute top. Wel een ander type natuurlijk (Huntelaar pure afmaker, Cardozo meer allround).

[Dit bericht is veranderd door Zlatanist (op 27 april 2015 21:28:11).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 374 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits [Deel 8]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Bereikt Ajax de finale van de Europa League?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Juventus wint van AS Monaco. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Olympique Lyonnais.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!