Ajax Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 09:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 175 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Vervolg van deel 4.

Het middenveld, daar waar wedstrijden worden gewonnen of verloren. Middenvelders die bij Ajax passen, zijn niet makkelijk te vinden. We hebben aantal jonge, talentvolle middenvelders in de selectie. Sommigen zijn toptalenten die misschien niet lang meer bij Ajax blijven dus het aandragen van nieuwe middenvelders is nooit te vroeg.

Let er op dat ze haalbaar en realistisch zijn en waarom ze voor Ajax een aanwinst zijn.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

Valt als middenvelder ( de plek waar hij toch het best tot zn recht komt ) echt uitstekend in. Echt de beste man op het veld de 2 de helft. Jawel, Gouweleeuw

Chery was vooral de eerste helft heel-erg-goed. Heeft echt een geweldige techniek. Er zijn er weinig in de eredivisie die technisch beter zijn

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 15 september 2012 21:37:14).]
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

quote:HR
Le Berry schreef:

Valt als middenvelder ( de plek waar hij toch het best tot zn recht komt ) echt uitstekend in. Echt de beste man op het veld de 2 de helft. Jawel, Gouweleeuw

Chery was vooral de eerste helft heel-erg-goed. Heeft echt een geweldige techniek. Er zijn er weinig in de eredivisie die technisch beter zijn
HR
Ja, dacht wel dat ik je in dit topic kon vinden na ADO's wedstrijd B) Chery's laatste seizoen bij ADO lijkt me.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Schip ahoy schreef:

(...)

Ja, dacht wel dat ik je in dit topic kon vinden na ADO's wedstrijd B) Chery's laatste seizoen bij ADO lijkt me.
HR
Hehe. Ja, ik heb 1 helft naar 2 wedstrijden gekeken. Daar spelen toch 2 van mijn gescoute spelers :B

Van Chery echt weer genoten. Begint ook erg goed aan het seizoen. Inmiddels ook 4 goals. Heb echt aannames gezien die ik zelden bij Ajax voorbij zie komen. Heerlijke speler. En stiekem hoop ik dat Overmars hem weet op te pikken. Ik neem aan dat die hem ook nog kent uit zn tijd bij Emmen. Zou iig helemaal in het type aankoop van Overmars passen. Jong, talentvol en nog behoorlijk onder de radar en dus ook relatief goedkoop binnen te halen

Wat betreft Gouweleeuw. Hoop echt dat die zich mag gaan bewijzen op het middenveld. Blijf zeggen dat ik denk dat hij daar het best tot zn recht komt. Maar hoe dan ook, zijn situatie bij Heerenveen kan ook positief uitvallen voor Ajax. Buy low, sell high. Iets wat in mijn geliefde sport honkbal al vele jaren van toepassing is
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Ik zal dit rijtje middenvelders aanvullen met eentje die ik een grote toekomst had voorspeld, maar wiens carrière bijna onwaarschijnlijk in het slop is geraakt: Pluim. Die was gisteren weer deels ouderwets. Een speler met een fantastische voortzetting onder druk, zeer balvast, uitstekende dribbel, nauwelijks scorend vermogen. Heb ik bij Vitesse echt dingen zien doen die ik van geen andere speler heb gezien. Om vervolgens bij Roda ook al te floppen en nu bij....PEC te spelen...En zo'n van Geel die bij Roda zat en goedkoop talent aantrekt als middelste naam heeft, ziet hem over het hoofd...Die had hij zeker een kans moeten geven ipv Vormer.

[Dit bericht is veranderd door Schip ahoy (op 16 september 2012 08:54:50).]
HR
HR

Joris25
Regelmatige invaller

Reg.: 23 september 2010

Chery zou idd een mooie aankoop zijn, contract loopt tot 2013 dus nu alvast interesse tonen en Ado in de winterstop 500.000 bieden. Anders komt zo'n AZ of Twente er weer tussen.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Hehe, heb Pluim ook wel eens genoemd een aantal jaar geleden. Mooie technische voetballer. Maar tevens verschrikkelijk langzaam ( een een tikkeltje lui). Bovendien denk ik dat het een echte 10 is met 2 controleurs achter zich. Wellicht kan hij zich als spits ontwikkelen.

Wat betreft Chery, ik meen dat Ado na dit jaar nog een optie heeft voor 2 seizoenen. Maargoed, spelers gaan bij Ado weg voor relatief weinig geld. Ik dacht te hebben gelezen dat de toen oh zo gehypte Verhoek voor rond de miljoen wegging. Ik denk dat je de minder bekende maar oh zo veel betere Chery voor minder kunt oppikken. Een ruwe diamant. Snel handelen voordat Az, Twente etc interesse gaan tonen
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Pluim is inderdaad niet snel. En het is een veeg teken dat hij geen speeltijd weet af te dwingen. Maar een heerlijke speler die gewoon een trainer moet treffen die het echt in hem ziet zitten en in hem investeert.

Chery is technisch erg sterk, alleen qua handelingssnelheid weet je niet of hij de overstap aankan. Laat Overmars er eens naar kijken zou ik bijna zeggen...
HR
HR

Jordi Alba
International

Reg.: 17 februari 2012

Zien jullie in Chery een middenvelder? Ik heb hem eigenlijk alleen als buitenspeler zien spelen. Wel een hele goede speler, ik vind hem een interessante optie als rechtsbuiten voor volgend seizoen.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Schip ahoy schreef:

Pluim is inderdaad niet snel. En het is een veeg teken dat hij geen speeltijd weet af te dwingen. Maar een heerlijke speler die gewoon een trainer moet treffen die het echt in hem ziet zitten en in hem investeert.

Chery is technisch erg sterk, alleen qua handelingssnelheid weet je niet of hij de overstap aankan. Laat Overmars er eens naar kijken zou ik bijna zeggen...
HR
Kwa hanlingssnelheid denk ik juist dat hij moeiteloos mee kan. Nee zijn eventuele zwaktes liggen meer in zijn nonchalante spel en het feit dat hij soms te veel risico in zn spel legt

Maar inderdaad, laat Overmars er maar naar kijken. Die kent hem denk ik nog uit zn periode bij Emmen. En wellicht komt hij ineens uit de hoge hoed mocht Sulejmani vertrekken.
Maar maakt hij nog meer goals en blijft Ado het zo goed doen, dan zal hij meer aandacht krijgen en zal zijn vraagprijs stijgen

Maargoed, volgende week Ado uit, leuke wedstrijd om hem weer even te bekijken en te beoordelen

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 16 september 2012 12:23:47).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

En waarschijnlijk zeggen we dan weer hetzelfde als de vorige keren. Technisch heel goed, snel, fel en de enige echt goede voetballer in de selectie van Ado. :)

Als De Jong terugzakt naar het middenveld, is het iets te druk voor Cherry daar. Maar als linksbuiten in de rol van Aissati denk ik dat hij ook kan functioneren. Ik denk dat Aissati tactisch wat verder was, maar dit is net als Sana en Hoessen een goedkope, maar goede toevoeging aan de selectie.

Het verbaast me overigens dat AZ hem niet heeft opgepikt. Meestal zijn zij er vroeg bij voor spelers zoals Cherry.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Verbaast me inderdaad. Maar door zijn doelpuntrijke start van het seizoen zal hij straks meerdere clubs/posters hier gaan opvallen

Overigens heb jij het over de linkbuiten positie. Maar neem aan dat je rechtsbuiten bedoelt? Daar speelt hij nu ook. Inderdaad een beetje ala Aissati ( alleen dan aan de andere kant). Op die positie zijn 'we' bij Ajax ook erg ondermaats bezet. Sana lijkt beter vanaf links ( Babel zal na dit jaar wel vertrekken) en dan houd je alleen Lukoki en Sulejmani over. En laatsgenoemde zal wel vertrekken ( is maar goed ook).
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Zou hem juist meer als middenvelder zien. Dat is ook zijn oorspronkelijke positie. En dan moet je echt een hogere handelingssnelheid hebben dan als buitenspeler bij ADO.
HRHR
HR

Le Berry
Icoon

Ik zag ook altijd meer een middenvelder in hem maar uiteindelijk denk ik dat hij te frivool is en iets teveel risico in zn spel heeft als 'half'. Van nature meer een '10' maar omdat die positie niet echt meer bestaat en hij erg snel is en ook een actie in huis heeft denk ik dat hij uiteindelijk het best als rechtsbuiten uit de voeten kan. Inderdaad, ala Aissati ( alleen dan aan de andere kant)

Maar hoe dan ook en waar dan ook, heb een zwak voor spelers die technisch zo sterk zijn en tegelijk zo snel zijn en zoveel meters maken ( ik zou weleens wat cijfers willen zien van de afstanden die hij loopt per wedstrijd )
HR
HR

Albinho
Legende

Reg.: 11 mei 2003

En ik zie hem nog steeds als buitenspeler ;)
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Ibrahima Baldé
Reg.: 20 juni 2011

Ik hoop zo erg dat Felip Djuricic, naar Ajax komt in de winterstop of in de zomer. Dat is een van de beste spelers van Eredivisie samen met Tadic,Eriksen en Maher. Dat is echt een Ajax voetballer, technisch bijna perfect heeft overzicht en creëert kansen. Ik zie hem liever komen dan Maher. Hij heeft een contract to 2014 bij Heerenveen. Bij Jong Ajax loopt er op dit moment geen creatieve middenvelder rond, aangezien Fischer nog overal wordt geprobeerd en we van Andersen niet weten waar hij gaat spelen. Ik hoop dat De Jong na dit seizoen vertrekt zodat er een plekje vrijkomt (Ben geen fan van De Jong dan druk ik me nog zacht uit).
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Als Eriksen de komende zomer wordt verkocht dan zou Djuricic na Maher (en die is jammer genoeg onhaalbaar) de ideale opvolger zijn. Met zijn techniek en speelstijl zou hij perfect op het middenveld van Ajax passen.
HR
HR

J.Mourinho
Lid 2de elftal

Uit: Huizen
Reg.: 25 april 2006

Dat Djuricic een goede voetballer is, dat is zeker waar. Maar hij is toch meer een 10, dan een aanvallende links of rechtshalf, waar wij mee spelen. Ik denk daarom dat hij niet geschikt is.
Kan Andersen trouwens ook niet op die positie uit de voeten?
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

J.Mourinho schreef:

Dat Djuricic een goede voetballer is, dat is zeker waar. Maar hij is toch meer een 10, dan een aanvallende links of rechtshalf, waar wij mee spelen. Ik denk daarom dat hij niet geschikt is.
Kan Andersen trouwens ook niet op die positie uit de voeten?
HR
Ik vind Djuricic ook mee een 10. Hij viel me trouwens tegen Ajax een klein beetje tegen. Zijn balaanname is super, maar daarna heeft hij het onder druk wel lastig. Daarbij is hij ook erg matig in de omschakeling bij balverlies van Heereenveen.

Interessante speler, helemaal met zijn eenjarige contract komende zomer, maar moet ook nog wel veel leren om constant te kunnen presteren bij een Nederlandse topclub.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Schone en Eriksen waren ook eerst 10'en. Het kan best, zolang je maar de kwaliteiten ervoor hebt en die heeft Djuricic wel. Bij De Jong gaat het minder, want die heeft dan ook minder kwaliteiten.

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 19 september 2012 13:47:48).]
HR
HR

aimar020
Lid 2de elftal

Reg.: 19 december 2007

Ik blijf Foor een zeer interessante speler vinden. Elke keer wnnr hij vanaf het middenveld komen zie je gwn dat het een hele goeie 10 is...heeft inzicht, redelijke snelheid en een passeerbeweging...denk dat hij ook goed als half uit de voeten kan
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

aimar020 schreef:

Ik blijf Foor een zeer interessante speler vinden. Elke keer wnnr hij vanaf het middenveld komen zie je gwn dat het een hele goeie 10 is...heeft inzicht, redelijke snelheid en een passeerbeweging...denk dat hij ook goed als half uit de voeten kan
HR
Meen je dat nou ? Vind hem vanavond juist helemaal niks.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Wat kan die djuricic ballen zeg. Heerlijk

Overigens jammer dat Chery niet vanaf rechts speelde. Speelde aardig en had een aantal goeie acties waar je zn klasse aan afziet maar was vandaag niet dwingend. Moet in dit soort wedstrijden meer laten zien. Maargoed, zn positie hielp niet mee

Gouweleeuw vandaag toch als ( 1 van de 3) centrale verdediger. Speelt een vrij goeie 1ste helft maaar had gehoopt (werd ook aangekondigd) dat hij op het middenveld zou starten

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 23 september 2012 15:24:24).]
HR
HR

renemar
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 26 augustus 2004

Le Berry schreef:

Wat kan die djuricic ballen zeg. Heerlijk

Inderdaad. Schrijnend het verschil tussen deze klasbak en juffie eriksen.
Ik zou deze over het paard getilde pseudo vedette (eriksen dus) in de winterstop zo inruilen voor Djuricic.

HR
HR
HR

Albinho
Legende

Reg.: 11 mei 2003

Alleen is Djuricic geen halfspeler, blijf ik bij. Overigens blijft het vaak wisselvallig, ik vind em nog niet rijp voor een stap naar een grotere club in NL. Al zijn er momententeel heel veel clubs sterker dan Heerenveen (jammer voor Marco).
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 59,8% dat Heracles Almelo wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!