Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 04:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 140 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 140 »

HR

Ninja
International

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

quote:HR
champy95 schreef:

Een journalist zou dat wel op het forum hebben gelezen, en is dan vragen gaan stellen bij Van Holsbeeck.

Hij zal wel ongetwijfeld op een lijstje hebben gestaan, en ze zullen wel gevraagd hebben aan VD Brom wat voor jongen hij is. Maar daar zal het ook gewoon bij blijven.

(...)

Dat bericht was al van het voorjaar. Anderlecht moest nog kampioen worden. Het zal dus om een basisloon gaan.

Maar los van het mogelijke:

Een middenveld met Praet - Maher en Van Ginkel wel 3 rechtspoten :s

Jammer dat we die 30 miljoen zomaar in de prullenbak hadden gegooid onder Van Basten, voor een reeks zwak gescoute spelers.
Nu kunnen dit soort talentvolle spelers niet meer gehaald worden.
HR
Zelfs al kon het, dan deden we het nog niet. WIJ ZIJN GEEN KOOPCLUB! En de eredivisie (oke, Praet dan niet eredivisie) leegkopen heeft nog nooit wat opgeleverd. Kijk naar PSV en naar het Ajax van de jaren 2000-2010. Bovendien moet ik het nog maar zien met Praet. Er zijn hier op het forum wel meer Belgische middenvelders langsgekomen als toptalent, maar als je ziet waar die nu zijn is dat er toch niet helemaal uitgekomen bij bijvoorbeeld Defour en De Bruyne.

[Dit bericht is veranderd door Ninja (op 15 november 2012 19:43:39).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Apart, Van den Brom had in de Belgische media geroepen dat hij gecharmeerd was van Praet, maar dat hij eigenlijk geen positie had in de 4-3-3 met de punt naar achter die hij in het begin van het seizoen bij Anderlecht wilde introduceren.
Praet zou het beste renderen als schaduwspits en niet als half (zo ken ik er nog wel eentje in de selectie ;))

Gaan wij dan ook alles omgooien?

Verder @Ninja, De Bruyne is 21, uitgeleend aan Werder Bremen en is daar 1 van de uitblinkers, terwijl Defour een vaste plaats heeft bij Porto. Wanneer zou het er dan wel uitgekomen zijn voor je? Als ze Messi eruit spelen? ;)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 15 november 2012 20:31:21).]
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 13 mei 2007

Eriksen's zaakwaarnemer heeft duidelijk laten blijken dat Eriksen graag wil dat er goede spelers gehaald worden en dat dit ook de doorslag kan geven in een eventuele contractverlenging. Het lijkt me daarom zeker slim om Ajax van een kwaliteitsinjectie te voorzien. Hugo Borst zei heeft gelijk dat Ajax momenteel te veel middelmaat is.

Ik denk dat Ajax het al veel beter zou doen als er een goede opbouwende middenvelder en rechtsbuiten bij komt. Ajax moet geld over hebben van de verkoop dan Vertonghen en Anita en daarbij komt de afschrijfpost Sulejmani na dit seizoen ook tot einde. Ik hoop echt dat Ajax 8 miljoen euro voor Maher gaat bieden. Als die een 4.5 jarig contract tekent dan kan je hem vanaf het komende seizoen voor 2 miljoen euro per seizoen op de boeken zetten. Dat moet te doen zijn.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

DarkChild schreef:

Apart, Van den Brom had in de Belgische media geroepen dat hij gecharmeerd was van Praet, maar dat hij eigenlijk geen positie had in de 4-3-3 met de punt naar achter die hij in het begin van het seizoen bij Anderlecht wilde introduceren.
Praet zou het beste renderende als '10' en niet als half

Gaan wij dan ook alles omgooien?
HR
Geldt in principe ook voor Eriksen, zo vind ik

Overigens oogt Preat inderdaad verdacht veel als een '10'. Zo ook in de beelden van afgelopen maandag bij ' extra time'. Geweldig talent maar denk niet dat hij haalbaar is
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

JohnDylan schreef:

Eriksen's zaakwaarnemer heeft duidelijk laten blijken dat Eriksen graag wil dat er goede spelers gehaald worden en dat dit ook de doorslag kan geven in een eventuele contractverlenging. Het lijkt me daarom zeker slim om Ajax van een kwaliteitsinjectie te voorzien. Hugo Borst zei heeft gelijk dat Ajax momenteel te veel middelmaat is.

Ik denk dat Ajax het al veel beter zou doen als er een goede opbouwende middenvelder en rechtsbuiten bij komt. Ajax moet geld over hebben van de verkoop dan Vertonghen en Anita en daarbij komt de afschrijfpost Sulejmani na dit seizoen ook tot einde. Ik hoop echt dat Ajax 8 miljoen euro voor Maher gaat bieden. Als die een 4.5 jarig contract tekent dan kan je hem vanaf het komende seizoen voor 2 miljoen euro per seizoen op de boeken zetten. Dat moet te doen zijn.
HR
Los van het feit dat ik niet geloof dat Ajax dergelijke bedragen gaat neertellen, moet dan eerst de scouting op orde.
Voor we weer een dure jongen aan het rijtje met Janssen, Cillessen, Sigthorsson, Poulsen, Boerrigter, Moisander etc kunnen gaan toevoegen

Le Berry schreef:

(...)

Geldt in principe ook voor Eriksen, zo vind ik

Overigens oogt Preat inderdaad verdacht veel als een '10'. Zo ook in de beelden van afgelopen maandag bij ' extra time'. Geweldig talent maar denk niet dat hij haalbaar is
HR
Zie ook mijn post hierboven. Áls Ajax al enorme bedragen zou gaan uitgeven (wat ik niet denk) dan moet het ook zo veel mogelijk een zekerheidje zijn. Een 10 halen als je met halven wil spelen is dan bij voorbaat al niet optimaal en weggegooid geld.
Ajax moet eerst dat op orde krijgen, spelers halen die bij de speelwijze passen óf de speelwijze aanpassen aan de aanwezige spelers.
1 van de 2, anders blijf je kansloze Poulsens aantrekken.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 15 november 2012 20:35:30).]
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Ninja schreef:

(...)

Zelfs al kon het, dan deden we het nog niet. WIJ ZIJN GEEN KOOPCLUB! En de eredivisie (oke, Praet dan niet eredivisie) leegkopen heeft nog nooit wat opgeleverd. Kijk naar PSV en naar het Ajax van de jaren 2000-2010. Bovendien moet ik het nog maar zien met Praet. Er zijn hier op het forum wel meer Belgische middenvelders langsgekomen als toptalent, maar als je ziet waar die nu zijn is dat er toch niet helemaal uitgekomen bij bijvoorbeeld Defour en De Bruyne.
HR
Zoals de zaken van nu, kan het wel, maar willen we het niet.
Ajax heeft op dit moment gewoon heel veel geld op de bank, door al die verkochte spelers, en de winst van het afgelopen seizoen.

Defour is gewoon basisspeler bij Porto. Door blessures zit hij soms op de bank.
Aan zijn kwaliteiten ligt het in ieder geval niet.

Debruyne is basisspeler bij Bremen, en de grote uitblinker in het Belgisch elftal. Afgelopen zomer gekocht door Chelsea en gewoon verhuurd. Slimme keuze van de jongen. Waarschijnlijk gaat hij het meeste bereiken van zijn generatie RD.
Die 2 had ik wel graag bij ons zien spelen.

Als je de (in potentie) beste spelers koopt, levert het wel gewoon iets op. Enkel werden de beste spelers (zelden) gekocht door ons. Huntelaar en Suarez zijn hier de zeldzame voorbeelden van.
HR
HR

Diego78
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

Ninja schreef:

(...)

HR
You gotta be kidding me. De Bruyne doet het heel goed, is flink groeiende en ontloopt Eriksen weinig qua niveau. Had gewoon hier kunnen spelen als er wat vroeger lef was getoond. Dan had je er nu een absolute klasbak bij.

Ook hier op het forum is ie lang en nadrukkelijk genoemd, maar er waren hier veel sceptici: "te licht", "te langzaam", etc. Lachwekkend. Toen al, en nu helemaal.
HR
HR

champy95
Legende

JohnDylan schreef:

HR
Dit zijn inderdaad de prioriteiten plus een spits.

Diego78 schreef:

(...)

You gotta be kidding me. De Bruyne doet het heel goed, is flink groeiende en ontloopt Eriksen weinig qua niveau. Had gewoon hier kunnen spelen als er wat vroeger lef was getoond. Dan had je er nu een absolute klasbak bij.

Ook hier op het forum is ie lang en nadrukkelijk genoemd, maar er waren hier veel sceptici: "te licht", "te langzaam", etc. Lachwekkend. Toen al, en nu helemaal.
HR
Inderdaad!
Eriksen is intrinsiek misschien een '9' waard, maar die speelt heel vaak als een 6je, af en toe een 7.

Debruyne is voetballend misschien iets minder, maar die voetbalt wekelijks een 7 of 8 bijeen.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 15 november 2012 21:04:46).]
HR
HR

Diego78
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

champy95 schreef:

(...)
Inderdaad!
Eriksen is intrinsiek misschien een '9' waard, maar die speelt heel vaak als een 6je, af en toe een 7.

Debruyne is voetballend misschien iets minder, maar die voetbalt wekelijks een 7 of 8 bijeen.
HR
Snap wat je bedoelt, maar als je het mij vraagt zijn het zijn allebei intrinsieke 9's. De Bruyne heeft meer cojones en ik ken niemand met een betere traptechniek. En dat blijft toch de essentie van voetbal: goed je voeten tegen een bal zetten en hem exact daar krijgen waar je wil.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Als Maher al onhaalbaar zou zijn dan is Praet dat voor Ajax al helemaal. Zet die maar uit jullie hoofd.
Ajax heeft bovendien ook meer aan een speler als Maher voor het middenveld.
HR
HR

champy95
Legende

fluwelen linker schreef:

Als Maher al onhaalbaar zou zijn dan is Praet dat voor Ajax al helemaal. Zet die maar uit jullie hoofd.
Ajax heeft bovendien ook meer aan een speler als Maher voor het middenveld.
HR
Gewoon gelijk.

Ajax heeft momenteel meer behoefte aan een Maher, dan Praet of Djuricic.
De laatste 2 lijken enkel heersers wanneer ze dicht tegen de 16 spelen, terwijl Maher een (goede) allround middenvelder is.
HR
HR

Hulk Hogan
Bankzitter

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 19 april 2012

Wel belachelijk dit. Had Praet dan van Genk gekocht een paar jaar geleden. Nu is hij onhaalbaar, beetje dom.
HR
HR

Vanilla ice
Idool

Reg.: 9 september 2007

Hulk Hogan schreef:

Wel belachelijk dit. Had Praet dan van Genk gekocht een paar jaar geleden. Nu is hij onhaalbaar, beetje dom.
HR
Dat wilde Ajax ook, maar toen koos hij voor Anderlecht.
HRHR
HR

champy95
Legende

Zo'n keuze is natuurlijk goed te begrijpen op die leeftijd.

Die jongen komt van Leuven en dat is slechts 25km van het Anderlecht stadion. Hij heeft talent, en Anderlecht is natuurlijk ook geen slechte club.
HR
HR

Ninja
International

Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

Hmm, heb er nog eens naar gekeken en zie inderdaad dat ik fout zat met mijn opmerking over Defour en De Bruyne. Mea Culpa daarvoor, was ze zelf wat uit het oog verloren. B)

Iig als je dan gaat investeren in het middenveld, wat ik hoe dan ook niet zie gebeuren, dan zie ik liever Maher dan Praet, toch voor mijn gevoel minder risico om iemand te halen die al gewend is in Nederland te spelen. Maar reken er allemaal maar op dat we volgend jaar vooral de combinatie De Jong-Andersen of De Jong-Schone (Ja, ik weet het, niet iets om enthousiast van te worden) gaan zien op de half posities
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 20 augustus 2003

JohnDylan schreef:

HR
Waar haal je dit vandaan?
HR
HR
HR
HR

Rvdo
Ballenjongen

Reg.: 28 september 2012

Wat vinden jullie van Kali?
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Rvdo schreef:

Wat vinden jullie van Kali?
HR
Niet aan beginnen, ga dan voor een jongen uit de eigen jeugd. Ik vind Kali een leuke speler voor Utrecht maar het zou voor Ajax weer een aankoop zijn die weinig toevoegt tov eigen jeugdspelers die in dat geval ALTIJD de voorkeur dienen te krijgen.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

mich25 schreef:

(...)

Niet aan beginnen, ga dan voor een jongen uit de eigen jeugd. Ik vind Kali een leuke speler voor Utrecht maar het zou voor Ajax weer een aankoop zijn die weinig toevoegt tov eigen jeugdspelers die in dat geval ALTIJD de voorkeur dienen te krijgen.
HR
Hahah tuurlijk jongen Poulsen voegt zeker wat toe..w8 jij lekker op eigen jeugd en laat de Mahers en Kalis van deze wereld lekker lopen.

Weinig toevoegt op basis van wat ? Argumenten bitte !
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Kali is, voor zover ik Utrecht heb bekeken, wel één van de hoofdredenen dat Utrecht een voetbalomslag heeft gemaakt. Alles valt of staat bij zijn spel. Ik vind het wel echt een interessante speler om in de gaten te houden, goed voetballende VM's zijn zeldzaam.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Chelsea Man schreef:

(...)

Hahah tuurlijk jongen Poulsen voegt zeker wat toe..w8 jij lekker op eigen jeugd en laat de Mahers en Kalis van deze wereld lekker lopen.

Weinig toevoegt op basis van wat ? Argumenten bitte !
HR
Wat voegt deze jongen dan toe ten opzichte van een jongen als Sporkslede of een Boccara. Jongens die je al in huis hebt en die nog jonger zijn ook. Poulsen mag dan geen voetbalwonder zijn maar is wel een speler met buitengewoon veel ervaring, iets wat deze selectie overduidelijk ontbeert. Noem nog maar een speler op die in de topcompetities heeft gespeeld. Kali vind ik ook geen voetbalwonder, niet veel beter dan de jongens die er al zijn en voegt geen enkele kwaliteit toe aan wat er al in huis is. Dan moet je hem gewoon niet kopen in mijn ogen.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

mich25 schreef:

(...)

Wat voegt deze jongen dan toe ten opzichte van een jongen als Sporkslede of een Boccara. Jongens die je al in huis hebt en die nog jonger zijn ook. Poulsen mag dan geen voetbalwonder zijn maar is wel een speler met buitengewoon veel ervaring, iets wat deze selectie overduidelijk ontbeert. Noem nog maar een speler op die in de topcompetities heeft gespeeld. Kali vind ik ook geen voetbalwonder, niet veel beter dan de jongens die er al zijn en voegt geen enkele kwaliteit toe aan wat er al in huis is. Dan moet je hem gewoon niet kopen in mijn ogen.
HR
Ik heb een deja vu...ik wacht wel 2 jaar totdat hij doorbreekt dan praten we verder. Poulsen ervaring ? In het achteruit lopen ? Sporkslede is niet veel bijzonders en van Bocarra moeten we het nog maar gaan zien.

Good luck with that. Kali geen voetbalwonder...Kali heeft in een teen meer talent als Sporkslede en Poulsen samen ooit zullen krijgen.

Ik adviseer je om je huiswerk te gaan doen en spelers op specifieke kwaliteiten te beoordelen want hier komen we op deze manier niet uit !
HR
HR

ElemeNt
Idool

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 1 augustus 2005

Chelsea Man schreef:
Ik heb een deja vu...ik wacht wel 2 jaar totdat hij doorbreekt dan praten we verder. Poulsen ervaring ? In het achteruit lopen ? Sporkslede is niet veel bijzonders en van Bocarra moeten we het nog maar gaan zien.

Good luck with that. Kali geen voetbalwonder...Kali heeft in een teen meer talent als Sporkslede en Poulsen samen ooit zullen krijgen.

Ik adviseer je om je huiswerk te gaan doen en spelers op specifieke kwaliteiten te beoordelen want hier komen we op deze manier niet uit !
HR
Haha doe ff rustig man. Kali is een leuke voetballer voor Utrecht, maar echt geen speler voor Ajax. Speelt bij Utrecht nu op zijn top en zou misschien nog bij een AZ of Twente aan kunnen haken maar daarna echt niet meer. Dat hij op dit moment iets bij Ajax zou toevoegen is meer door armoede in onze eigen selectie dan kwaliteit van Kali. Voor Ajax zijn er veel betere opties dan Kali... Dat jij je blind blijft staren op je eigen 'projectjes' om te promoten moet je zelf weten. Voorlopig zijn de meeste die je noemt eeuwige talenten die het niet redden in de top. Elke keer toch dat gelijk weer proberen te halen... zucht

[Dit bericht is veranderd door ElemeNt (op 16 november 2012 16:19:00).]
HR
HR

Chelsea Man
Idool

ElemeNt schreef:

(...)

Haha doe ff rustig man. Kali is een leuke voetballer voor Utrecht, maar echt geen speler voor Ajax. Speelt bij Utrecht nu op zijn top en zou misschien nog bij een AZ of Twente aan kunnen haken maar daarna echt niet meer. Dat hij op dit moment iets bij Ajax zou toevoegen is meer door armoede in onze eigen selectie dan kwaliteit van Kali. Voor Ajax zijn er veel betere opties dan Kali... Dat jij je blind blijft staren op je eigen 'projectjes' om te promoten moet je zelf weten. Voorlopig zijn de meeste die je noemt eeuwige talenten die het niet redden in de top.
HR
Gaan we weer.......... :B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 140 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat Heracles Almelo wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!