Ajax Netwerk
donderdag 24 juli 2014 - 19:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 140 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 140 »

HR

yan-arie
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 12 januari 2008

Beleid is toch gewoon helder? 'volwassen' spelers worden gehaald transfervrij ( Schone/Poulsen/Babel ) Of een buitenkansje ( Sana ).

Buidel word alleen getrokken voor top talenten in de trand van Fisher/Andersen.

Een Maher kan men echt vergeten, ook al krijgen we 40miljoen voor Eriksen.
HR
HR
Dennis Praet is stilaan grof wild op de transfermarkt. Eerder raakte al bekend dat Liverpool de jonge speler van RSC Anderlecht nadrukkelijk volgt, nu is ook Ajax geïnteresseerd in de diensten van Praet.

De Amsterdammers zien deze zomer meer dan waarschijnlijk Christian Eriksen vertrekken. De Deen weigert tot dusver zijn contract, dat medio 2014 afloopt, te verlengen. Ajax is dus genoodzaakt hem deze zomer te verkopen, als ze er nog geld willen voor krijgen.

Praet speelt op dezelfde positie als Eriksen en past met zijn stijl van voetballen bij de cultuur van Ajax. Op vijftienjarige leeftijd wou de Nederlandse club Praet ook al wegkapen bij KRC Genk. Toen verkoos de Belgische middenvelder een overstap naar Anderlecht, waar hij sinds dit seizoen aan het doorbreken is.

Voetbalnews.be
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 20 juni 2011

quote:HR
afca1900 schreef:

Dennis Praet is stilaan grof wild op de transfermarkt. Eerder raakte al bekend dat Liverpool de jonge speler van RSC Anderlecht nadrukkelijk volgt, nu is ook Ajax geïnteresseerd in de diensten van Praet.

De Amsterdammers zien deze zomer meer dan waarschijnlijk Christian Eriksen vertrekken. De Deen weigert tot dusver zijn contract, dat medio 2014 afloopt, te verlengen. Ajax is dus genoodzaakt hem deze zomer te verkopen, als ze er nog geld willen voor krijgen.

Praet speelt op dezelfde positie als Eriksen en past met zijn stijl van voetballen bij de cultuur van Ajax. Op vijftienjarige leeftijd wou de Nederlandse club Praet ook al wegkapen bij KRC Genk. Toen verkoos de Belgische middenvelder een overstap naar Anderlecht, waar hij sinds dit seizoen aan het doorbreken is.

Voetbalnews.be
HR
Gaat niet gebeuren Dennis Praet vediend bij Anderlecht al 800.000 Per jaar en hij licht tot 2015 vast niet 2014. Dus verkoop is helemaal niet aan de orde. Denk eerder dat dit een broodje aap verhaal is. Praet vertrekt gewoon in 2014 of dient zijn contract uit een daarna maakt hij de stap naar de echte top. Genoeg interesse in deze jongen, staat op bij elke topclub in Europa op het lijstje. interesse klopt dat hadden we al toen hij bij GENK speelde. Maar de kans dat hij nu een overstap maakt van Anderlecht naar Ajax, lijkt me ondenkbaar helemaal omdat hij al een topsalaris heeft. Heeft een hoger basissalaris dan Eriksen. Of Ajax moet opeens weer dikke contracten gaan afsluiten, voor de talenten vind ik het overigens geen probleem omdat die dat toch wel terugbetalen.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 14 november 2012 14:30:20).]
HR
HR

Markus_Rosenberg
Talent

Uit: Waddinxveen
Vak: 0-vak
Droomaankoop: -
Reg.: 22 augustus 2005

zal ook wel tussen de 5 en 7 miljoen kosten denk ik

Clarence Seedorf kijkt in opdracht van Marc Overmars rond in Brazilië voor talenten en heeft een eerste tip doorgegeven: Adryan. De aanvallende middenvelder, achttien jaar, heeft inmiddels zijn debuut voor Flamengo gemaakt en staat bekend om zijn wervelende optredens voor Brazilië Onder-17. Eén klein probleempje voor Ajax: 'de nieuwe Zico' wordt al jaren door Manchester United gevolgd. (O Globo)

Bron:voetbalzone.nl ( wandelgangen )

[Dit bericht is veranderd door Markus_Rosenberg (op 14 november 2012 21:21:34).]
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Markus_Rosenberg schreef:

zal ook wel tussen de 5 en 7 miljoen kosten denk ik

Clarence Seedorf kijkt in opdracht van Marc Overmars rond in Brazilië voor talenten en heeft een eerste tip doorgegeven: Adryan. De aanvallende middenvelder, achttien jaar, heeft inmiddels zijn debuut voor Flamengo gemaakt en staat bekend om zijn wervelende optredens voor Brazilië Onder-17. Eén klein probleempje voor Ajax: 'de nieuwe Zico' wordt al jaren door Manchester United gevolgd. (O Globo)

Bron:voetbalzone.nl ( wandelgangen )
HR
JAAAAA, kopen die jongen!!!
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

100% onhaalbaar
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Albinho schreef:

100% onhaalbaar
HR
Stuur Seedorf langs voor een gesprekje, laat daarna De Boer en Bergkamp een belletje doen en probeer daar wat indruk mee te maken. Overmars die de onderhandelingen daarna kan doen. Moet toch nog iets waard zijn, als je die jongen op deze manier voor de neus van de topclubs weet weg te kapen heb je echt een topper te pakken.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 augustus 2003

En als we aanschuiven bij de onderhandelingen en er moet 20 miljoen op tafel komen?
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

En als we aanschuiven bij de onderhandelingen en er moet 20 miljoen op tafel komen?
HR
Dan moet je maar een spaarrekening openen xD
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Reg.: 1 augustus 2003

Kom op hé, wel een beetje reëel. Die jongen staat bij elke grote club in de boekjes. Die kan Ajax al niet meer betalen.
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

Kom op hé, wel een beetje reëel. Die jongen staat bij elke grote club in de boekjes. Die kan Ajax al niet meer betalen.
HR
Je kan op zijn minst een poging wagen toch, als blijkt dat hij te veel kost dan haak je af. Zit er een realistisch prijskaartje aan dan moet je echt proberen die jongen binnen te halen.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

'Ajax volgt Anderlecht-talent Praet op de voet'

15 november 2012

Ajax volgt de ontwikkeling van het Belgische talent Dennis Praet op de voet, zo meldt het Algemeen Dagblad. De 18-jarige middenvelder maakt furore bij Anderlecht. Voor Praet zitten wekelijks vele scouts op de tribune. Zijn contract bij Anderlecht loopt nog door tot 2015.

Imo een hele goede voetballer die Praet, maar ik geloof wel dat hij zo'n 800k verdient bij Anderlecht. Nu al.

Jep.
http://www.jobat.be/nl/artikels/de-15-best-betaalde-voetballers-uit-de-jupiler-pro-league/
HRHR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Waar betaalt Anderlecht het van. Die zitten op het niveau feyenoord qua begroting... :denk

Praet, Maher, Djuricic. Kwaliteit mag (moet) altijd komen. De vraag is natuurlijk in hoeverre Ajax geinteresseerd is en wie het meest haalbaar is.
Maher heeft bijgetekend (dom) en lijkt me te duur. Voor Praet geldt waarschijnlijk hetzelfde + die koos een paar jaar terug voor Anderlecht ipv Ajax, dus waarom nu wel? Djuricic lijkt me het meest haalbaar, alleen vraag ik me af of hij niet naar een andere competitie wil. Al zou Ajax erg goed bij hem passen. En ja, Djuricic had Ajax al moeten hebben, ook al hadden we Eriksen al... Wat is er in hemelsnaam op tegen meerdere goede spelers voor 1 positie te hebben?! :denk

[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 15 november 2012 09:07:13).]
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

Vossie schreef:

Waar betaalt Anderlecht het van. Die zitten op het niveau feyenoord qua begroting... :denk

Praet, Maher, Djuricic. Kwaliteit mag (moet) altijd komen. De vraag is natuurlijk in hoeverre Ajax geinteresseerd is en wie het meest haalbaar is.
Maher heeft bijgetekend (dom) en lijkt me te duur. Voor Praet geldt waarschijnlijk hetzelfde + die koos een paar jaar terug voor Anderlecht ipv Ajax, dus waarom nu wel? Djuricic lijkt me het meest haalbaar, alleen vraag ik me af of hij niet naar een andere competitie wil. Al zou Ajax erg goed bij hem passen. En ja, Djuricic had Ajax al moeten hebben, ook al hadden we Eriksen al... Wat is er in hemelsnaam op tegen meerdere goede spelers voor 1 positie te hebben?! :denk
HR
Maher heeft helemaal niet bijgetekend. Had hiervoor ook al een contract to 2015. AZ heeft deze opgewaardeerd. Niet verlengt.
HR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Praet is onhaalbaar helaas. Moet ten eerste teveel kosten waarschijnlijk, daarnaast verdient hij nu al een salaris waarmee hij bij Ajax bij de topverdieners zou horen. Jammer, maar helaas. Ajax had een paar jaar geleden beter z'n best moeten doen. Toen koos hij voor Anderlecht, ondanks interesse van Ajax. Nu is het te laat.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Reg.: 20 augustus 2003

Massimo schreef:

(...)

Maher heeft helemaal niet bijgetekend. Had hiervoor ook al een contract to 2015. AZ heeft deze opgewaardeerd. Niet verlengt.
HR
AZ staat inmiddels ook op een positie in de Eredivisie dat het 'niet verkopen aan een concurrent'-argument helemaal niet meer opgaat natuurlijk. Iets in me zegt dan ook dat met een miljoen of 7, 8 AZ Maher best van de hand wil doen om zo verder te investeren in haar elftal. Zeker vanwege eerder rumoer om hem heen met een vertrek.

Probleem is nu alleen dat Eriksen pas na de winter wil praten, terwijl ik Ajax alleen voor Maher zie gaan als duidelijk wordt dat dit Eriksen's laatste jaar is.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

ibramovic schreef:

(...)

AZ staat inmiddels ook op een positie in de Eredivisie dat het 'niet verkopen aan een concurrent'-argument helemaal niet meer opgaat natuurlijk. Iets in me zegt dan ook dat met een miljoen of 7, 8 AZ Maher best van de hand wil doen om zo verder te investeren in haar elftal. Zeker vanwege eerder rumoer om hem heen met een vertrek.

Probleem is nu alleen dat Eriksen pas na de winter wil praten, terwijl ik Ajax alleen voor Maher zie gaan als duidelijk wordt dat dit Eriksen's laatste jaar is.
HR
Ajax heeft de financiële middelen en zijn niet afhankelijk van verkopen. Maher heeft nog een 2,5 jarig contract en AZ is financieel weer behoorlijk gezond. Dus ik denk dat je inderdaad naar je bovengenoemde prijs gaat. Maar ik ben van mening dat je best in een speler mag investeren en soms een flniks transfersom mag neerleggen. Je bent een voetbalclub en je hebt niet als primair doel elk seizoen een winst van 10 miljoen te maken. Ik vind Maher veel meer hebben dan Djuricic. Die vind ik ook wel goed, maar ik denk dat Maher uiteindelijk een hoger niveau kan halen. Een speler die ik echt heel graag bij PSV zou willen zien. Mocht Ajax hem halen, dan krijgt het team naar mijn mening een flinke kwaliteitsinjectie.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

Massimo schreef:

(...)

Ajax heeft de financiële middelen en zijn niet afhankelijk van verkopen. Maher heeft nog een 2,5 jarig contract en AZ is financieel weer behoorlijk gezond. Dus ik denk dat je inderdaad naar je bovengenoemde prijs gaat. Maar ik ben van mening dat je best in een speler mag investeren en soms een flniks transfersom mag neerleggen. Je bent een voetbalclub en je hebt niet als primair doel elk seizoen een winst van 10 miljoen te maken. Ik vind Maher veel meer hebben dan Djuricic. Die vind ik ook wel goed, maar ik denk dat Maher uiteindelijk een hoger niveau kan halen. Een speler die ik echt heel graag bij PSV zou willen zien. Mocht Ajax hem halen, dan krijgt het team naar mijn mening een flinke kwaliteitsinjectie.
HR
Mee eens, bepaalde kwaliteitsinjectie zijn hun geld zeker waard. Goedkoop kan ook duurkoop zijn als je er op termijn niet verder mee komt. Bovendien is de kans vrij groot dat Maher zich doorontwikkeld, Ajax daarmee sportief een bijdrage levert en uiteindelijk voor een mooi bedrag zal vertrekken en dus ook financieel van waarde kan zijn.

Zekerheden heb je in het voetbal nooit, maar de kans dat Maher bij Ajax zou slagen, zijn transfersom minstens rechtvaardigt maar dat Ajax er waarschijnlijk nog flink op gaat verdienen is in mijn ogen groot.
HR
HR
'Ajax moet diep in buidel tasten voor Praet'
15-11-12
Ajax zou interesse hebben in Dennis Praet (19) van RSC Anderlecht. Manager Herman van Holsbeeck stelt echter dat hij nog niets heeft gehoord vanuit Amsterdam. Praet heeft met zijn goede prestaties in de Jupiler Pro League de interesse van diverse Europese clubs aangewakkerd. Zo zou naast Ajax ook Liverpool interesse hebben in de Belgische spelmaker van de Brusselse club.

Volgens manager Herman van Holsbeeck heeft Anderlecht echter nog niet gehoord. "Wij hoorden nog niets van Ajax en nog veel minder van Liverpool", aldus Van Holsbeeck tegen Belgische media. De bestuurder waarschuwt geïnteresseerde clubs echter. "Als ze hem willen halen, zullen ze erg diep in de buidel moeten tasten." Het contract van Praet loopt tot 2015 in Brussel.

Ajax zou volgens Voetbal International interesse hebben in de 19-jarige Praet omdat Christian Eriksen twijfelt om zijn contract te verlengen. Het contract van de Deen loopt in 2014 af, dus een verkoop aankomende zomer zou logisch zijn als hij niet bijtekent.
HR
HR

Santos
Bankzitter

Reg.: 17 februari 2012

Praet is echt niet haalbaar voor Ajax..
Heeft een langdurig contract bij Anderlecht dus die vragen de hoofdprijs en bovendien zit hij met z'n huidige salaris al tegen ons salarisplafond aan.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Dat salarishuis van Anderlecht is echt bizar trouwens, of zou het dateren uit een kampioensjaar met forse bonussen?

Praet heeft destijds helaas voor Anderlecht gekozen, nu gaat het je niet meer lukken vrees ik. Anderlecht vangt altijd forse bedragen voor hun spelers. De overige Belgische clubs ook trouwens.
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Praet is een geweldige speler maar zoals mensen hierboven al hebben gezegd is hij waarschijnlijk niet haalbaar. Persoonlijk zou ik Praet nog liever zien komen dan Maher en van mij mag Ajax voor beide spelers tot 8 miljoen euro voor ze bieden. Wie weet gaat Anderlecht of AZ daar mee akkoord en zo niet (wat ik verwacht) kan Ajax de pijlen richten op Van Ginkel of Djuricic.

Sowieso hoeft Ajax alleen een aanvallende middenvelder te kopen als De Jong of Eriksen verkocht wordt. Maher zou ik ook proberen te halen als die twee blijven aangezien hij als opbouwende middenvelder gebruikt kan worden.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Zal best op een lijstje staan. Maar dan die van vrijwel omhaalbaar

Had je een aantal jaar geleden moeten binnenhalen

En nu op zoek naar het nieuwe Belgische talent van een leeftijdscategorie daar net onder
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Een journalist zou dat wel op het forum hebben gelezen, en is dan vragen gaan stellen bij Van Holsbeeck.

Hij zal wel ongetwijfeld op een lijstje hebben gestaan, en ze zullen wel gevraagd hebben aan VD Brom wat voor jongen hij is. Maar daar zal het ook gewoon bij blijven.

Albinho schreef:

Dat salarishuis van Anderlecht is echt bizar trouwens, of zou het dateren uit een kampioensjaar met forse bonussen?

Praet heeft destijds helaas voor Anderlecht gekozen, nu gaat het je niet meer lukken vrees ik. Anderlecht vangt altijd forse bedragen voor hun spelers. De overige Belgische clubs ook trouwens.
HR
Dat bericht was al van het voorjaar. Anderlecht moest nog kampioen worden. Het zal dus om een basisloon gaan.

Maar los van het mogelijke:

Een middenveld met Praet - Maher en Van Ginkel wel 3 rechtspoten :s

Jammer dat we die 30 miljoen zomaar in de prullenbak hadden gegooid onder Van Basten, voor een reeks zwak gescoute spelers.
Nu kunnen dit soort talentvolle spelers niet meer gehaald worden.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 15 november 2012 19:18:54).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 140 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 14,9% dat FC Oss wint van FC Volendam. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!