Ajax Netwerk
zaterdag 23 augustus 2014 - 17:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 149 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 149 »

HR

Massimo
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2010

quote:HR
kooleracer schreef:

(...)
Ben je vergeten dat hij 20 jaar, ben je vergeten dat hij in een zaad elftal speelt? Denk je dat voetbal 1 tegen 1 is ofzo....Djuricic is een van de beste spelers van de eredivisie dat hij tegen PSV niet zo kan voetballen als tegen NAC of NEC dat komt doordat hij tegen PSV weinig aan de bal komt en omdat zijn ploeggenoten massaal achter de middenlijn blijven. Wat moet hij met zo'n bal voorin zonder ondersteuning doen...Beoordeel hem maar als de zijn ploeggenoten ook durven mee te voetballen.
HR
Heeft er niks mee te maken. Juist als je de onderliggende partij bent en je kan je toch onderscheiden, dan kan je mijns inziens een topper worden. Maher is bijna anderhalf jaar jonger en heeft het al wel laten zien onder hogere weerstand. Hoe vaak zijn spelers die het goed bij de subtop deden niet mislukt in de top ? Dat hij geweldige ballen geeft in wedstrijden tegen NAC en PEC thuis laat zien dat het een goede speler is, maar niet het referentiekader voor een stap hoger. Dat valt in de moeilijkere wedstrijden tot nu toe tegen. Mist handelingssnelheid em/of overzicht op het moment dat hij de bal aangenomen heeft en er dan wat mee moet doen. Terwijl zijn balaanname subliem is. Maar daarna wordt het lastig. Daarbij is hij in de omschakeling bij balverlies matig. Hij heeft het zeker in zich, maar moet echt nog stappen maken om een topper bij de Nederlandse top te worden.
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 20 juni 2011

Massimo schreef:

(...)

Heeft er niks mee te maken. Juist als je de onderliggende partij bent en je kan je toch onderscheiden, dan kan je mijns inziens een topper worden. Maher is bijna anderhalf jaar jonger en heeft het al wel laten zien onder hogere weerstand. Hoe vaak zijn spelers die het goed bij de subtop deden niet mislukt in de top ? Dat hij geweldige ballen geeft in wedstrijden tegen NAC en PEC thuis laat zien dat het een goede speler is, maar niet het referentiekader voor een stap hoger. Dat valt in de moeilijkere wedstrijden tot nu toe tegen. Mist handelingssnelheid em/of overzicht op het moment dat hij de bal aangenomen heeft en er dan wat mee moet doen. Terwijl zijn balaanname subliem is. Maar daarna wordt het lastig. Daarbij is hij in de omschakeling bij balverlies matig. Hij heeft het zeker in zich, maar moet echt nog stappen maken om een topper bij de Nederlandse top te worden.
HR
Lekker slim wachten tot dat hij goed genoeg is en heel Europa dezelfde mening deelt....Nee het is de kunst om het eerder te zien. Djuricic zal een een beter elftal nog beter presteren. Ik heb hem namelijk gezien bij Servië en daar speelt hij tegen betere tegenstanders dan in de Eredivisie en samen met Tadic waren beide uitblinkers. Dus Nee, Filip is al goed genoeg voor Ajax. Ajax is niet van goddelijk niveau ofzo.

Mist handelingssnelheid en/of overzicht, vriend dat zijn juist zijn sterke punten. Je geeft een matige analyse van een speler. Je zegt dat zijn sterke punten juist zijn zwakke punten zijn......totale onzin in mijn ogen.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 11 november 2012 20:58:15).]
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Wat een genot die Djuricic. :)
HR
HR
Djuricic is een goede voetballer in een goed elftal, hij kan zich dan profileren en er boven uitsteken.

Je ziet echter vanmiddag dat als een elftal niet goed draait hij slechts één van de elf is. Ajax heeft spelers nodig die het verschil kunnen maken wanneer het team niet goed draait, volgens mij is een Djuricic dat niet. Ik zie dan meer in een Maher.

Jammer dat een Maher 2 tot 3 keer zo duur is.
HR
HR

sunnysalsa
Veelbelovend talent

Reg.: 15 augustus 2010

Ik zag 'm gisteren weer eens spelen en heb genoten! IK blijf dan ook bij mijn eerdere opmerkingen: Wiljan Pluim is een geweldige voetballer die in een goed team een sensatie kan worden. Groot, technisch, inzicht, lastig v.d. bal te krijgen en doet af toe iets "geniaals" Ben ik de enige die 'm zit zitten?
HR
HR

NOWA HUTA Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Reg.: 24 mei 2011

Kevlin Leerdam is transfervrij.... Zou geen kwaad kunnen om deze over te nemen. Prima speler.
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Wanneer loopt het contract van Djuricic af?
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

ArenA schreef:

Djuricic is een goede voetballer in een goed elftal, hij kan zich dan profileren en er boven uitsteken.

Je ziet echter vanmiddag dat als een elftal niet goed draait hij slechts één van de elf is. Ajax heeft spelers nodig die het verschil kunnen maken wanneer het team niet goed draait, volgens mij is een Djuricic dat niet. Ik zie dan meer in een Maher.

Jammer dat een Maher 2 tot 3 keer zo duur is.
HR
Maher is wel meer een heerser dan Djuricic, die ook zo gruwelijk afwezig kan zijn.
Is Keskin niet vergelijkbaar met Djuricic? Misschien in ontwikkeling niet zo ver als Djuricic toen ie 18 was, maar wel eenzelfde type speler vind ik.
HR
HR

De Beezem
Bankzitter

Uit: Beverwijk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 12 juli 2007

NOWA HUTA schreef:

Kevlin Leerdam is transfervrij.... Zou geen kwaad kunnen om deze over te nemen. Prima speler.
HR
Maar vraag te veel salaris Twente en PSV willen hem ook. Als je in Rotterdam nou gaat shoppen kan je beter Clasie meenemen zijn contract loopt in 2014 af.
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 juni 2011

champy95 schreef:

(...)

Maher is wel meer een heerser dan Djuricic, die ook zo gruwelijk afwezig kan zijn.
Is Keskin niet vergelijkbaar met Djuricic? Misschien in ontwikkeling niet zo ver als Djuricic toen ie 18 was, maar wel eenzelfde type speler vind ik.
HR
Ik vind Keskin inderdaad een speler met veel talent, maar je weet niet hoe hij zich in de toekomst gaat ontwikkelen. Ook al maakt hij sinds zijn komst werkelijk reuzen stappen.

Marko Vejinovic is na dit seizoen transfervrij als hij geen nieuwe contract tekent. Ik vind het nog steeds een Ajax speler. Misschien te traag als aanvallende middenvelder, maar als voetballende nummer 5 kan hij zeker van waarde zijn voor Ajax. Ben namelijk helemaal niet kapot van Sporkslede ( vind ik meer een verdediger). Nu we alleen Poulsen en Enoh hebben en Boccara die eraan zit te komen. Is er weinig kwaliteit op de 5 positie. Marko leest het spel altijd voortreffelijk, technisch goed, lekker fel in de duels. Zou hem graag bij Ajax zien.
HR
HR

Dungeon Moron
Ballenjongen

Reg.: 3 april 2010

Welke nummer 5 positie heb je het over? Dat is de linksback namelijk
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

kooleracer schreef:

Nu we alleen Poulsen en Enoh hebben en Boccara die eraan zit te komen. Is er weinig kwaliteit op de 5 positie.HR
Ik neem aan dat je de positie van verdedigende middenvelder bedoelt, want de '5' is zoals Dungeon Moron al zegt de linksbackpositie. Anita kreeg destijds van Jol rugnummer 5 omdat hij hem als linksback zag en de laatste jaren worden rugnummers zelden veranderd. Poulsen heeft nummer 5 omdat hij de opvolger van Anita is.

1
2 - 3 - 4 -5
6 - 10 - 8
7 - 9 - 11

Aangezien we niet met een 'nummer 10' spelen, maar met een verdedigende middenvelder zou je die positie het beste als 'nummer 6' kunnen bestempelen met als aanvallende middenvelders 10 (De Jong) en 8 (Eriksen) daarvoor.
HR
HR

NOWA HUTA Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Reg.: 24 mei 2011

Als Djuricic en Maher niet haalbaar zijn, proberen met Marcel Meeuwis.
Heeft zich bewezen en heeft veel ervaring wat ons piepjong elftal nodig heeft.
HRHR
HR

kevin0308
Ballenjongen

Reg.: 13 november 2012

NOWA HUTA schreef:

HR

Meen je dit nou serieus?, hij heeft inderdaad ervaring maar hij is bij VVV-Venlo al een zwakke schakel laat staan bij een topclub als Ajax.
HR
HR

zlatandebeest
Regelmatige invaller

Uit: Leiden
Vak: -
Droomaankoop: Claudio Pizarro
Reg.: 1 mei 2005

kevin0308 schreef:

(...)

Meen je dit nou serieus?, hij heeft inderdaad ervaring maar hij is bij VVV-Venlo al een zwakke schakel laat staan bij een topclub als Ajax.
HR
Helemaal niet zo gek hoor, een type Lindenbergh erbij voor dit jonge kleuterklasje kan geen kwaad. Ajax zit nou eenmaal in de crisis en dan kom je snel op wat oudere geslepere spelers uit. Dat wordt smullen op het middenveld met een brok aan ervaring op het middenveld, meeuwis, poulsen en siem
HR
HR

Malle-co
Veelbelovend talent

Vak: 411
Droomaankoop: Fernando "Jesus" Suso
Reg.: 12 december 2008

NOWA HUTA schreef:

HR
HAHAHAHA :D :D
HR
HR

zigy410
Internationale topspeler

Vak: 410
Reg.: 26 november 2006

Is Dennis Praet van Anderlecht niet haalbaar, ALS Eriksen vertrekt. Heeft net een basisplaats veroverd maar speelt werkelijk de pannen van het dak.

Vond hem bij future cup al opvallen. Ik denk dat hij beter kan worden als Djuricic en het is meer een middenvelder en minder een 10.
HR
HR

champy95
Legende

zigy410 schreef:

Is Dennis Praet van Anderlecht niet haalbaar, ALS Eriksen vertrekt. Heeft net een basisplaats veroverd maar speelt werkelijk de pannen van het dak.

Vond hem bij future cup al opvallen. Ik denk dat hij beter kan worden als Djuricic en het is meer een middenvelder en minder een 10.
HR
Die jongen behoort tot een van de best betaalde spelers uit Belgie.

8k per seizoen. Hij wordt daar al zeer gewaardeerd, en verdient meer dan Eriksen bij Ajax.

http://www.jobat.be/nl/artikels/de-15-best-betaalde-voetballers-uit-de-jupiler-pro-league/
HR
HR

zigy410
Internationale topspeler

Vak: 410
Reg.: 26 november 2006

champy95 schreef:

(...)

Die jongen behoort tot een van de best betaalde spelers uit Belgie.

8k per seizoen. Hij wordt daar al zeer gewaardeerd, en verdient meer dan Eriksen bij Ajax.

http://www.jobat.be/nl/artikels/de-15-best-betaalde-voetballers-uit-de-jupiler-pro-league/
HR
Oke.. Dan is hij helaas niet meer haalbaar.

Voor mij is het een reden alleen al om Anderlecht te volgen. Technische speler met goed oog voor ruimte. Gisteren bij Extra Time (Belgische studio voetbal) werd gesuggereerd dat hij misschien met België mee kan naar Brazilië in 2014.

Die Massimo Bruno is trouwens ook een aardige speler. Kan in de spits en rechtsbuiten. Goede trap, pijlsnel, gevaarlijk voor de goal.
HR
HR

champy95
Legende

Ik snap niet hoe België plots zoveel toptalenten uit de hoed heeft getoverd.
Enerzijds hebben de Nederlandse clubs daar een bijdrage aan geleverd, en anderzijds hebben Standard en Anderlecht enkele toptalenten afgeleverd.

Als ik Bruno Bello mag geloven komen er weer nieuwe toptalenten aan.

We hadden Haesaert nooit mogen laten gaan. Die man doet nu schitterend werk bij Anderlecht.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 13 november 2012 19:48:15).]
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

champy95 schreef:

Ik snap niet hoe België plots zoveel toptalenten uit de hoed heeft getoverd.
Enerzijds hebben de Nederlandse clubs daar een bijdrage aan geleverd, en anderzijds hebben Standard en Anderlecht enkele toptalenten afgeleverd.

Als ik Bruno Bello mag geloven komen er weer nieuwe toptalenten aan.

We hadden Haesaert nooit mogen laten gaan. Die man doet nu schitterend werk bij Anderlecht.
HR
Dat is niet zozeer de verdienste van Haesaert hoor. Er wordt in het algemeen in België de laatste jaren veel beter opgeleid. De nadruk ligt ook steeds meer op het kansen geven aan talenten in de eerste elftallen waardoor ze ook meer geneigd zijn om langer in België te blijven.
Daar heeft Haesaert dus in feite weinig verdienste aan.
HR
HR

champy95
Legende

fluwelen linker schreef:

(...)

Dat is niet zozeer de verdienste van Haesaert hoor. Er wordt in het algemeen in België de laatste jaren veel beter opgeleid. De nadruk ligt ook steeds meer op het kansen geven aan talenten in de eerste elftallen waardoor ze ook meer geneigd zijn om langer in België te blijven.
Daar heeft Haesaert dus in feite weinig verdienste aan.
HR
Tuurlijk heeft Haesaert daar weinig verdienste aan, maar hij heeft de laatste jaren wel een aantal talenten naar Anderlecht gestuurd vanuit het Antwerpse en de provincies, en die spelers zijn de komende coming men.

Ik heb niet het gevoel dat er in het algemeen beter wordt opgeleid, maar wel dat de (grote) clubs meer kans geven aan hun eigen spelers.

- Een groot aantal van hun spelers uit de nationale ploeg zijn opgeleid in het buitenland en hebben nooit in Belgie gespeeld: ik tel er minstens 7.

Het multiculturele heeft het Belgische voetbal nu ook bereikt. En dat is hetzelfde fenomeen bij ons destijds met Rijkaard, Gullit en co.

Standard en Genk zijn kampioen geworden door een goede scouting en opleiding. Anderlecht loopt wat dat betreft nog een beetje achter, maar ook zij beginnen langzaamaan meer kans te geven aan hun eigen spelers.

Door het succes van de pioniers (Kompany, Hazard en Fellaini) hebben buitenlandse clubs sneller interesse in de Belgische jeugdspelers gekregen. Ook dat heeft zijn invloed gehad.

Bij Duitsland zit er een plan achter de opleiding. Bij Barcelona zit er een plan achter de opleiding.
Dat gevoel heb ik niet echt bij het Belgische voetbal, en dat heb ik ook nergens kunnen teruglezen.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 13 november 2012 21:10:51).]
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 augustus 2003

Praet is genieten he? Had hij Ajax al niet een keer afgewezen?

En hoe doet Kabasele het? Die vond ik ook prima op de Future Cup.

[Dit bericht is veranderd door Gladio (op 13 november 2012 22:52:53).]
HR
HR

champy95
Legende

Middenveld: Andersen - Boccara - Maher

Voor het geld van Eriksen, kan je Maher halen: behoud van kwaliteit en zelfs verbetering wanneer je ook Andersen doorschuift!

Voor het geld wat je ontvangst, moet je slechts een klein gedeelte uitgeven voor Helenius.

En dan voetballen maar!
HR
HR

Ninja
International

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

Andersen is gewoon de opvolger voor Eriksen. Ik verwacht dan ook niet dat het geld wat we voor Eriksen gaan krijgen in een Maher geinvesteerd gaat worden ofzo. De enige positie waar ik Ajax nog wel in zie investeren in de nabije toekomst is misschien rechtsbuiten, verder zal het vooral inkopen van jong talent voor de toekomst zijn.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 149 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 31,0% dat PEC Zwolle wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!