Ajax Netwerk
vrijdag 25 april 2014 - 03:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 124 »

HR

Shogun
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 7 juli 2009

quote:HR
robur schreef:

Kan snel gaan, maar als je gisteren zag wat de inbreng van een Poulsen betekend in een wedstrijd tegen een Europeese topper, dan wordt deze "aankoop" wellicht anders beoordeeld.
Als je dan weet dat we naast Poulsen ook Enoh nog hebben lopen en talenten als Bonevacia, Sporkslede en Bocarra, dan vraag ik me toch af waarom we nu al weer op zoek moeten naar een nieuwe VM.
Er werd gisteren gewoon hard gewerkt en bij vlagen goed gecombineerd. Alleen jammer dat het centrale verdedigings duo bij de tweede goal een bal niet wist weg te koppen en vervolgens een paar tellen te laat reageerde.
HR
Wat mij betreft hoeven we niet op zoek naar een nieuwe VM. Boccara komt er aan.
HR
HR

Santos
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 februari 2012

Denk dat we deze jongen kunnen vergeten helaas:

‘PSV krijgt ook concurrentie van Russische elite in strijd om Djuricic’
Zaterdag, 10 november 2012 om 00:00
Filip Djuricic heeft met sc Heerenveen afgesproken sowieso aan het eind van het seizoen te vertrekken, maar naar welke club is nog onbekend. De middenvelder annex aanvaller werd in de wandelgangen al genoemd bij PSV, Liverpool en Manchester United, maar er zitten meer clubs op het vinkentouw voor de Serviër. Volgens Life Sports hebben namelijk drie Russische clubs interesse.

Lokomotiv Moskou, dat strubbelt in de Russische Premjer Liga, wil de twintigjarige Djuricic al in de winterstop halen. “Na de opening van de transferwindow gaat de club over tot het officieel contacteren van de club. Djuricic is een speler die nauwlettend in de gaten wordt gehouden”, vertelt een ingewijde. Ook Spartak Moskou en regerend landskampioen Zenit Sint-Petersburg willen Djuricic overnemen.
Het jeugdproduct van Rode Ster Belgrado maakt ‘in principe’ pas in de zomer een transfer. “Of een club als Manchester United zou zich al eerder concreet moeten melden. Dat zou de zaak kunnen veranderen”, zei technisch directeur Johan Hansma al eerder in de Leeuwarder Courant. Djuricic, die dit seizoen twee keer scoorde in elf competitiewedstrijden, wil per se niet transfervrij vertrekken uit het Abe Lenstra Stadion. Hij staat er nog tot medio 2014 onder contract.
HR
HR

Shogun
Idool

Santos schreef:

Denk dat we deze jongen kunnen vergeten helaas:

‘PSV krijgt ook concurrentie van Russische elite in strijd om Djuricic’
Zaterdag, 10 november 2012 om 00:00
Filip Djuricic heeft met sc Heerenveen afgesproken sowieso aan het eind van het seizoen te vertrekken, maar naar welke club is nog onbekend. De middenvelder annex aanvaller werd in de wandelgangen al genoemd bij PSV, Liverpool en Manchester United, maar er zitten meer clubs op het vinkentouw voor de Serviër. Volgens Life Sports hebben namelijk drie Russische clubs interesse.

Lokomotiv Moskou, dat strubbelt in de Russische Premjer Liga, wil de twintigjarige Djuricic al in de winterstop halen. “Na de opening van de transferwindow gaat de club over tot het officieel contacteren van de club. Djuricic is een speler die nauwlettend in de gaten wordt gehouden”, vertelt een ingewijde. Ook Spartak Moskou en regerend landskampioen Zenit Sint-Petersburg willen Djuricic overnemen.
Het jeugdproduct van Rode Ster Belgrado maakt ‘in principe’ pas in de zomer een transfer. “Of een club als Manchester United zou zich al eerder concreet moeten melden. Dat zou de zaak kunnen veranderen”, zei technisch directeur Johan Hansma al eerder in de Leeuwarder Courant. Djuricic, die dit seizoen twee keer scoorde in elf competitiewedstrijden, wil per se niet transfervrij vertrekken uit het Abe Lenstra Stadion. Hij staat er nog tot medio 2014 onder contract.
HR
Djuricic heeft zelf volgens mij aangegeven eerst nog een stap te willen maken naar de Nederlandse top. Zo lang hij dat wil, heeft Ajax een kans.
HR
HR

Mark10
Basisspeler

Vak: 115
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 22 juli 2008

Kan het jezelf zo vertellen dat hij al met Ajax in gesprek is!
HR
HR

Jan410
International

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Mark10 schreef:

HR
Dat zou een hele goede zijn. Vind hem echt een klasbak namelijk.
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

Mark10 schreef:

HR
Vertel ...
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Owjee, weer een 'insider' ... :denk
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

Le Berry schreef:

Owjee, weer een 'insider' ... :denk
HR
Het is toch altijd wel spannend om te weten wat die insiders te vertellen hebben ;)
HR
HR

zlatandebeest
Regelmatige invaller

Uit: Leiden
Droomaankoop: Jonathan Reis
Reg.: 1 mei 2005

Mark10 schreef:

HR
Denk je dat of heb je dit gehoord of iets dergelijks? Zou wel een goede speler zijn. Maar ben bang dat hij gehaald word als opvolger van Eriksen :\( Toen Janssen werd verkocht was ik blij omdat we dan een speler als Maher zouden halen en doorselecteren. Komt Boertje met Poulsen aan zetten :\(
HR
HR

JohnDylan
Idool

Reg.: 13 mei 2007

Wie hebben jullie liever Djuricic of de jaar jongere Van Ginkel? Ik zie Van Ginkel eigenlijk als de ideale opvolger van De Jong maar dan moet die wel na dit seizoen verkocht worden. Dus Djuricic als mogelijke opvolger van Eriksen en Van Ginkel als mogelijke opvolger van De Jong.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 10 november 2012 16:27:32).]
HR
HR

RogerGarcia
Vedette

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

JohnDylan schreef:

Wie hebben jullie liever Djuricic of de jaar jongere Van Ginkel? Ik zie Van Ginkel eigenlijk als de ideale opvolger van De Jong maar dan moet die wel na dit seizoen verkocht worden. Dus Djuricic als mogelijke opvolger van Eriksen en Van Ginkel als mogelijke opvolger van De Jong.
HR
Ik hoef geen opvolger van De Jong in dit Ajax te zien.
HR
HR

JohnDylan
Idool

RogerGarcia schreef:

(...)

Ik hoef geen opvolger van De Jong in dit Ajax te zien.
HR
Je wil met 10 man gaan spelen?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Shogun schreef:

(...)

Djuricic heeft zelf volgens mij aangegeven eerst nog een stap te willen maken naar de Nederlandse top. Zo lang hij dat wil, heeft Ajax een kans.
HR
Ik dacht dat hij juist had aangegeven dat hij klaar was voor de stap naar het buitenland?
HRHR
HR

JohnDylan schreef:

HR
Djuricic, Van Ginkel is op dit moment minder ver. En als je toch veel geld gaat uitgeven, dan maar een directe versterking voor het eerste. Maher zou ik nog altijd het liefst willen hebben, maar zal al helemaal duur zijn.

Hoe kwalijk het ook is dat er geen rechtsbuiten nu is, wil ik toch het liefst een middenvelder. Het huidige middenveld is zeer zwaar ondermaats, de reden waarom Ajax niet draait.

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 10 november 2012 18:10:45).]
HR
HR

De Beezem
Bankzitter

Uit: Beverwijk
Reg.: 12 juli 2007

Schip ahoy schreef:

(...)

Ik dacht dat hij juist had aangegeven dat hij klaar was voor de stap naar het buitenland?
HR
Zelf wie die naar Spanje, maar de clubs die hem willen hebben kunnen hem niet betalen, hij zal zelf moeten kiezen tussen Ajax, PSV, Anzhi of Zenit st. Petersburg.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Gallery Play schreef:

(...)

Djuricic, Van Ginkel is op dit moment minder ver. En als je toch veel geld gaat uitgeven, dan maar een directe versterking voor het eerste. Maher zou ik nog altijd het liefst willen hebben, maar zal al helemaal duur zijn.

Hoe kwalijk het ook is dat er geen rechtsbuiten nu is, wil ik toch het liefst een middenvelder. Het huidige middenveld is zeer zwaar ondermaats, de reden waarom Ajax niet draait.
HR
Grote aankopen in de zomer zijn afhankelijk van een paar factoren:

- uitgaande transfers: De Jong?, Eriksen?, ..
- afschrijvingen: die zullen na dit seizoen dalen tot 4 a 5 miljoen: zowat het laagste punt sinds de beursgang.
- Spelen we wederom Champions League?

Financieel gezien kunnen we zeker een speler van de prijscategorie Van Ginkel, Maher betalen, maar de vraag is of Ajax het zou willen.

Het beste zou zijn, is dat Ajax wat geld reserveert voor een goede diepe spits (waar Hoesen de strijd mee aangaat in de zomer) en een rechtsbuiten van niveau. Die 2 posities zijn de laatste jaren gewoon onder maat geweest.

Op het middenveld moet Eriksen zijn contract gewoon verlengen, en strijden Serero en Andersen om de andere halfpositie.

De meest cruciale positie blijft de plek van de controleur. Daar moeten ze een oplossing voor zoeken. Poulsen is niet goed genoeg voor een groeiende Ajax. Ofwel Boccara ofwel een nieuwe speler.
HR
HR

LMEZ
Idool

Vak: 405
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 10 juli 2003

De middenvelders waar Ajax in mijn ogen zich op moet focussen in Nederland zijn Djuricic (die betaalbaar is vanwege zijn contract tot 2014), Foor (die van de vleugel is gehaald en weer gewoon op het middenveld speelt) en Duarte (doet me denken aan Davids kwa spel en heeft ook slechts een contract tot 2014).

Hopelijk ziet Eriksen ook in dat hij hier nog veel te leren heeft. Dan hoef je denk ik maar 1 van de 3 te halen.

Ben ook benieuwd hoe Vejinovic zich zal manifesteren na zijn blessure. Vond hem tegen Jong Ajax weer mooie dingen laten zien en zijn contract loopt af. Toornstra en Overtoom zullen ook transfervrij zijn komende zomer maar die hebben zich in mijn ogen weinig ontwikkeld de afgelopen tijd.

Van Ginkel en Maher zullen veel te duur zijn helaas. Kali ken ik nog niet zo goed.
HR
HR

Shogun
Idool

JohnDylan schreef:

HR
Lucas Andersen moet de opvolger worden van de Jong en Dejan Meleg de opvolger van Eriksen.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

champy95 schreef:
- uitgaande transfers: De Jong?, Eriksen?, ..
HR
Eriksen levert niet veel op, zeker niet als hij niet bijtekent. De Jong heeft zich met zijn goals natuurlijk wel in de picture gespeeld. Zo opportunistisch als de voetbalwereld is kan hij zomaar 10+ miljoen opleveren.

champy95 schreef:
- Spelen we wederom Champions League?
HR
Nee, en dat zal ons wat betreft transfers de das om doen. Maar zelfs als we wel CL-voetbal halen is het al lastig. Voorbeelden zijn Assaidi en Narsingh die liever in de Europea League wilden spelen of onze eigen Anita die graag op de bank wilde zitten bij middenmoter Newcastle. Geld speelde natuurlijk ook een grote rol. ;)

Maar ben het wel eens met de gedachte dat een speler echt voor Ajax wil spelen en daar trots op is. Als Djuricic liever voor een paar (miljoen) euro's in Rusland wil spelen, soit.
HR
HR

Mark10
Basisspeler

Vak: 115
Reg.: 22 juli 2008

zlatandebeest schreef:

(...)

Denk je dat of heb je dit gehoord of iets dergelijks? Zou wel een goede speler zijn. Maar ben bang dat hij gehaald word als opvolger van Eriksen :\( Toen Janssen werd verkocht was ik blij omdat we dan een speler als Maher zouden halen en doorselecteren. Komt Boertje met Poulsen aan zetten :\(
HR
Hij heeft recent nog met ajax gesproken, dus staat los van Poulsen en/of Janssen
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Reg.: 21 juni 2011

Mark10 schreef:

(...)

Hij heeft recent nog met ajax gesproken, dus staat los van Poulsen en/of Janssen
HR
Vertel daar eens wat meer over.... Wat noem jij recent? En stond hij er positief tegenaan?

Ik denk trouwens dat wanneer AZ zo blijft draaien Maher deze zomer echt weg wil. Ik denk dat dan een bod van rond de 7 miljoen genoeg is, want AZ zal (als het zo doorgaat) laag eindigen en dan zijn alle goed presterende spelers toch minder interessant. Bovendien verliest Adam misschien wel zijn plaatsje aan Marco in het NL's elftal. Dus misschien dat we met een beetje geluk volgend jaar over een middenveld met Serero, Eriksen en Maher beschikken! Heerlijk lijkt me dat!
HR
HR

JohnDylan
Idool

Als Maher haalbaar is dan moet Ajax daar geen seconde te lang over nadenken. Ajax heeft veel geld verdient aan Vertonghen, Vd Wiel en Anita en verliest na dit seizoen ook de afschrijfpost Sulejmani dus het moet mogelijk zijn 8 miljoen euro voor Maher neer te leggen.
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Wat een genot die Djuricic. :)
HR
HR

Massimo
Vedette

Reg.: 20 januari 2010

Kreeg wel weer de bevestiging. Goede voetballer, maar zodra de weerstand groter wordt, krijgt hij het moeilijk. Is niet de eerste keer waaronder tegen Ajax i.t.t. Maher. Hij kan wel goed genoeg worden, maar blijft tot nu toe vooral mooie dingen doen als hij genoeg tijd en ruimte krijgt.
HR
HR

kooleracer
Basisspeler

Droomaankoop: Alen Halilovic
Reg.: 20 juni 2011

Massimo schreef:

Kreeg wel weer de bevestiging. Goede voetballer, maar zodra de weerstand groter wordt, krijgt hij het moeilijk. Is niet de eerste keer waaronder tegen Ajax i.t.t. Maher. Hij kan wel goed genoeg worden, maar blijft tot nu toe vooral mooie dingen doen als hij genoeg tijd en ruimte krijgt.
HR
Ben je vergeten dat hij 20 jaar, ben je vergeten dat hij in een zaad elftal speelt? Denk je dat voetbal 1 tegen 1 is ofzo....Djuricic is een van de beste spelers van de eredivisie dat hij tegen PSV niet zo kan voetballen als tegen NAC of NEC dat komt doordat hij tegen PSV weinig aan de bal komt en omdat zijn ploeggenoten massaal achter de middenlijn blijven. Wat moet hij met zo'n bal voorin zonder ondersteuning doen...Beoordeel hem maar als de zijn ploeggenoten ook durven mee te voetballen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,4% dat Juventus wint van Benfica SL. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!