Ajax Netwerk
donderdag 30 oktober 2014 - 15:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 175 »

HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 september 2010

V Ginkel is naar mijn mening geen speler die past bij het ajax waar we naar toe willen...
We willen behendige kort draaiende technische spelers die aardig tweebenig zijn en snel kunnen handelen in de kleine ruimte en daarnaast het vermogen hebben om te kunnen scoren..
Deze zijn moeilijk om te scouten .. :P

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 13 oktober 2012 17:55:48).]
HR
HR

Le Berry
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 januari 2009

Ik denk dat vele de technische kwaliteiten van van Ginkel onderschatten. Echt, die jongen heeft veel in zn mars. En 19 jaar he...

Edtit: xavi, ken jij Kali vanuit de jeugd? Jouw mening over hem?

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 13 oktober 2012 18:05:30).]
HR
HR

Diego78
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

Van Ginkel vind ik geen echte Ajax/speler. We moeten idd voor het type Maher-Eriksen gaan op de halfposities, en wel consequent.

Het verhaal Kali vind ik een beetje opportunistisch, na een aardige wedstrijd tegen Ajax. Is me werkelijk nog nooit echt opgevallen in een zeer armoedige ploeg als Utrecht.

Als ik Ajax was zou ik Suso van Liverpool eens heel goed in de gaten gaan houden. Zit in z´n laatste contractjaar en balanceert op het randje van doorbreken (en verlengen) ofwel teleurgesteld terug naar bank of tribune, achter de dure vedettes. Wordt het dat laatste, dan kun je een hengeltje uitwerpen. Dit is wel een typische Ajax (en Barca) speler. Supertechnisch, hoge handelingssnelheid, prima inzicht en fantastische linker. Is ook pas 18 jr.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Ik denk dat Suso onhaalbaar is. Die is nu al regelmatig minuten aan het maken bij Liverpool en aangezien Sahin over een jaartje alweer weg is, komt er een plekje voor hem vrij op het middenveld. Ik ga ervanuit dat hij bijtekent in Liverpool.
HR
HR

Le Berry
Icoon

quote:HR
Diego78 schreef:

Het verhaal Kali vind ik een beetje opportunistisch, na een aardige wedstrijd tegen Ajax. Is me werkelijk nog nooit echt opgevallen in een zeer armoedige ploeg als Utrecht.
HR
Opportunistisch? Ik zie niemand roepen dat 'we' hem direct moeten halen. Slecht dat hij goed speelde tegen Ajax en dat het een speler is die we in de gaten moeten houden. Ook omdat Cm er een handje van heeft om net iets eerder dan de rest een interessante speler te noemen die wij met zn alle nog niet zo heel goed kennen. Bovendien is het feit dat hij een aflopend contract heeft geen ongunstige bijkomstigheid en wellicht (!) een buitenkansje om een leuk talent voor een klein prijsje binnen te halen. Maar niemand heeft zijn oordeel over Kali al geveld. Daar zit dus weinig opportuun in
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

De flitsen die ik van DeBruyne zie doen me concluderen dat hij inmiddels meer zijn stempel drukt dan Eriksen, genieten geblazen. Toch zeer zeer jammer dat we na afloop van het 1e kampioenschap van Frank niet voor hem zijn gegaan en dat hij daarvoor door onze scouts (?) niet goed genoeg was bevonden. Ik smeekte er destijds bijna om.
HR
HR

Diego78
Icoon

Albinho schreef:

De flitsen die ik van DeBruyne zie doen me concluderen dat hij inmiddels meer zijn stempel drukt dan Eriksen, genieten geblazen. Toch zeer zeer jammer dat we na afloop van het 1e kampioenschap van Frank niet voor hem zijn gegaan en dat hij daarvoor door onze scouts (?) niet goed genoeg was bevonden. Ik smeekte er destijds bijna om.
HR
Hou maar op... Is en blijft een heerlijke speler. Ik kan zo 1 2 3 zelfs niemand bedenken met een betere traptechniek. Werd hier al genoemd toen ie absoluut nog haalbaar was. Maar nee, volgens velen was het geen Ajax-speler...
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Diego78 schreef:

Van Ginkel vind ik geen echte Ajax/speler. We moeten idd voor het type Maher-Eriksen gaan op de halfposities, en wel consequent.

Als ik Ajax was zou ik Suso van Liverpool eens heel goed in de gaten gaan houden. Zit in z´n laatste contractjaar en balanceert op het randje van doorbreken (en verlengen) ofwel teleurgesteld terug naar bank of tribune, achter de dure vedettes. Wordt het dat laatste, dan kun je een hengeltje uitwerpen. Dit is wel een typische Ajax (en Barca) speler. Supertechnisch, hoge handelingssnelheid, prima inzicht en fantastische linker. Is ook pas 18 jr.
HR
Diego dan zou ik maar wat vaker naar Utrecht gaan kijken. Zonder Kali is Utrecht 70% zwakker. Wait and see !
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Diego78 schreef:

HR
Suso zou een prachtige speler zijn voor ajax mocht hij haalbaar zijn..
HR
HR

Zlatanist
Icoon

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Santos schreef:

(...)

Door van Ginkel zomaar met Siem te vergelijken en zeggen dat hij geen echte middenvelder is onderschat je hem echt. Hij is een moderne, wendbare box to box middenvelder met een functionele techniek itt Siem die juist heel statisch oogt met bovendien een slechte techniek. Hij is idd geen voetbaltechnische speler zoals Maher, maar zorgt er voor dat zulke spelers beter renderen doordat hij constant in beweging is en slim de ruimte opzoekt (naar voren!) Kijk maar hoe die goal valt na die pass van Maher gisteren. Je kunt hem prima op de halfposities neer zetten naast een type Maher/Eriksen en dan staat hij garant voor zijn goals en het benutten van zijn kwaliteiten. Oja, vergeet niet dat hij pas 19(!) jaar is..
HR
Dat is een denkfout die ook gemaakt wordt bij het opstellen van Siem de Jong. Ik vind het wel een goede vergelijking. Op dit moment is v.Ginkel echt niet beter dan De Jong. Hij kan, en zal waarschijnlijk ook, wel beter worden. Een verbeterde versie van Siem de Jong.

Ik vind dat we twee middenvelders van het type Eriksen/Maher moeten hebben en niet een type De Jong/v.Ginkel. Ik zie het zo; van het type Eriksen/Maher weet je dat ze heel goed kunnen voetballen. Zij hebben het technisch en combinerend vermogen en het spelinzicht waarmee ze een tegenstander weg kunnen spelen. Als je echter één zo'n type opstelt en die speler heeft dan een mindere dag of een tegenstander die zich totaal op die speler in stelt en die speler uit de wedstrijd speelt, wat dan? Een De Jong is dan duidelijk te beperkt om die rol over te kunnen nemen als Eriksen het niet kan brengen. Bij v.Ginkel heb ik ook zeer mijn twijfels of hij dat dan wel kan brengen. Van Ginkel is inderdaad een box-to-box speler, maar box-to-box spelers passen helemala niet bij Ajax. Box-to-box spelers passen bij een speelstijl die wat meer op de counter is gericht, in ieder geval in een speelstijl met een heel groot middenveld. Ze moeten immers de ruimte hebben om die afstanden te belopen. Ajax speelt echter, of behoort te spelen, met een compact middenveld. Lopers hebben daarin helemaal geen ruimte om teveel te lopen. Het gaat juist om finesse aan de bal en ook finesse in het loopwerk. Net een paar meter naar links of naar rechts om zo vrij te komen / ruimte te maken. Dat blinde renwerk naar voren en naar achteren dat past helemaal niet bij Ajax.

Ik denk wel dat v.Ginkel beter is dan De Jong, maar ook ik denk niet dat hij het juiste type is voor Ajax. In de eredivisie moeten we toch meer naar Maher of Djuricic kijken.
HR
HR

Diego78
Icoon

Chelsea Man schreef:

(...)

Diego dan zou ik maar wat vaker naar Utrecht gaan kijken. Zonder Kali is Utrecht 70% zwakker. Wait and see !
HR
Voetbal is leuk hoor, maar er zijn grenzen. Nu vraag je wel heel veel van me ;)
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Diego78 schreef:

(...)

Voetbal is leuk hoor, maar er zijn grenzen. Nu vraag je wel heel veel van me ;)
HR
Hahaha I know..laatste kreeg ie ook rood al snel..verloren zaak daarna..hij is zeker drie klasses beter als Poulsen !
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Ibrahima Baldé
Reg.: 20 juni 2011

Diego78 schreef:

HR
Met de komst van Brendan Rogers kan je dat vergeten, die zit elke wedstrijd van liverpool u21 uit of thuis gewoon daar in de dug-out. Hij heeft een visie waar jeugd de toekomst heeft. In media wordt al gesproken over een nieuwe contract voor Suso en Sterling. Ajax moest handelen toen die kneuzen Hogdson en Dalglish er nog zaten nu is het te laat.
http://www.guardian.co.uk/football/2012/oct/11/liverpool-suso-close-new-contract

Van Ginkel kan ook spelen als centrale middenvelder, ik denk dat hij op hoger niveau toch handelingssnelheid tekort komt om als half speler te fungeren, heeft net niet de lichtvoetigheid van een Maher of Djrucic. Hij is in mijn ogen meer een aanvallende minddenvelder in een 4-4-2 systeem of centraal op het middenveld als je 4-4-3 speelt met de punt naar voren. Dus bij Ajax zou alleen kunnen spelen op de posititie van Poulsen of als nummer 9. Ik zie in van Ginkel namelijk veel vergelijken met KJH als hij in de 16 is, hij zeer koud in het afmaken links of recht maakt hem niet uit en met zijn hoofd lukt het hem ook vaak.

update: Suso heeft verlengd http://twitter.com/goal_intl/status/259314607569637376

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 19 oktober 2012 17:28:13).]
HRHR
HR

Le Berry
Icoon

Omdat ik na de 2de helft tegen Ajax met grote aandacht naar Kali ben gaan kijken...

Speelt een puike wedstrijd tegen Groningen. Zit nu flinke delen van de herhaling van gisteren te kijken op eredivisie live en valt wederom op door zn snelle handelingen. Pakt veel ballen af en lijkt de technische en tactische kwaliteiten te hebben om er vervolgens ook iets goeds mee te doen

Een verdedigende middenvelder die steeds meer opvalt. En jawel, na dit seizoen transfervrij. Hoewel ik las dat Utrecht er alles aan doet om zijn contract te verlengen

Was overigens vorige week tegen Ado ook al uitblinker

Na de vermelding van Cm kan ik niet anders dan constateren dat dit een hele interessante speler voor Ajax kan zijn
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Le Berry schreef:

Omdat ik na de 2de helft tegen Ajax met grote aandacht naar Kali ben gaan kijken...

Speelt een puike wedstrijd tegen Groningen. Zit nu flinke delen van de herhaling van gisteren te kijken op eredivisie live en valt wederom op door zn snelle handelingen. Pakt veel ballen af en lijkt de technische en tactische kwaliteiten te hebben om er vervolgens ook iets goeds mee te doen

Een verdedigende middenvelder die steeds meer opvalt. En jawel, na dit seizoen transfervrij. Hoewel ik las dat Utrecht er alles aan doet om zijn contract te verlengen

Was overigens vorige week tegen Ado ook al uitblinker

Na de vermelding van Cm kan ik niet anders dan constateren dat dit een hele interessante speler voor Ajax kan zijn
HR
Vind het ook een goeie, maar we hebben nog de immer magnifieke Poulsen. Tot 2014 zelfs! :D

Overigens, Tjaronn Cherry heeft een contract tot 2013, maar wel met een optie voor 2 jaar extra. Vind dat een goede buitenspeler/middenvelder zoals Aissati dat invulde, al doet Cherry het vanaf rechts. Zou een goede, goedkope toevoeging zijn bij de aanvallers.

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 27 oktober 2012 16:31:23).]
HR
HR

Le Berry
Icoon

Burzlew schreef:

(...)

Vind het ook een goeie, maar we hebben nog de immer magnifieke Poulsen. Tot 2014 zelfs! :D

Overigens, Tjaronn Cherry heeft een contract tot 2013, maar wel met een optie voor 2 jaar extra. Vind dat een goede buitenspeler/middenvelder zoals Aissati dat invulde, al doet Cherry het vanaf rechts. Zou een goede, goedkope toevoeging zijn bij de aanvallers.
HR
Chery noem ik al heeeel lang. Mooie speler. Ado zal de optie in zijn contract zonder enige aarzeling gaan lichten. Maar dat maakt hem niet direct een dure klant voor Ajax. Zowel Verhoek als Immers ( 2 flink mindere maar wel erg populair spelers) gingen voor een relatief klein bedrag weg. Bij Ado kun je relatief gezien goedkoop winkelen. Heeft alles met de status van de club te maken. Mijn eigen inschatting is dat Chery voor rond de 1 milj weg zal mogen

Belangrijker is echter dat het echt een hele goeie is. Zou het een typische Overmars aankoop vinden. Ala Sana. Alleen denk ik dat Chery verder is. Fysiek ondanks zijn geringe leeftijd erg sterk. Moeilijk van de bal te krijgen. Bovendien denk ik dat hij net iets sneller is en veel meer dan Sana juist wel een actie in huis heeft

Roep het al heel lang en blijf het zeggen. Een uitstekende en goedkope(!) aanwinst

Voor de liefhebbers. Speelt vanavond. 18:45

Kali en Chery. Ik teken ervoor. En dat zal je heel erg weinig kosten

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 27 oktober 2012 16:48:36).]
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Is Kali beter dan Boccara, dat is de vraag.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Reg.: 20 augustus 2003

Le Berry schreef:

(...)

Chery noem ik al heeeel lang. Mooie speler. Ado zal de optie in zijn contract zonder enige aarzeling gaan lichten. Maar dat maakt hem niet direct een dure klant voor Ajax. Zowel Verhoek als Immers ( 2 flink mindere maar wel erg populair spelers) gingen voor een relatief klein bedrag weg. Bij Ado kun je relatief gezien goedkoop winkelen. Heeft alles met de status van de club te maken. Mijn eigen inschatting is dat Chery voor rond de 1 milj weg zal mogen

Belangrijker is echter dat het echt een hele goeie is. Zou het een typische Overmars aankoop vinden. Ala Sana. Alleen denk ik dat Chery verder is. Fysiek ondanks zijn geringe leeftijd erg sterk. Moeilijk van de bal te krijgen. Bovendien denk ik dat hij net iets sneller is en veel meer dan Sana juist wel een actie is huis heeft

Roep het al heel lang en blijf het zeggen. Een uitstekende en goedkope(!) aanwinst

Voor de liefhebbers. Speelt vanavond. 18:45

Kali en Chery. Ik teken ervoor. En dat zal je heel erg weinig kosten
HR
Misschien nog niet echt een hele goeie, maar wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat hij van tijd tot tijd aantoont over de intrinsieke kwaliteiten te beschikken om bij een club als Ajax te slagen. Technisch meer dan goed en prima in de kleine ruimte. Twee essentiële eigenschappen die een middenvelder/buitenspeler van Ajax hoort te hebben.

Zoals ik in het rechtsbuiten topic ook al had aangegeven, vind ik het ook niet erg om definitief af te stappen van de 'klassieke' vleugels zoals Boerrigter of Lukoki, de backs een stuk dieper te laten staan, aangezien al onze vleugelverdedigers daar ook de kwaliteiten voor hebben en dan op links en rechts een speler met het 'verkeerde' been neer te zetten die een overtal creeert op het middenveld. Fischer/Sana op links en eventueel Chery dan op rechts.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Quattroporte schreef:

Is Kali beter dan Boccara, dat is de vraag.
HR
Iig verder. Bovendien is het van origine ook een linkshalf.

En, hoeveel goeie linksbenige middenvelders lopen er bij Ajax rond

Belangrijker is echter dat dit wellicht wel een buitenkansje is. Een jonge talentvolle transfervrije speler die voor niets ( komende zomer) / vrijwel niets ( komende winterstop) is binnen te halen

Fischer/Sana op links en eventueel Chery dan op rechts.HR
Zo zie ik het ook. Met wellicht ook Kishna als toekomstige optie op rechts. Zou Sulejmani dan ook snel proberen te verkopen

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 27 oktober 2012 17:50:12).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Kishna kan je dus voorlopig niet meerekenen. Met die linkerknie. Ik zou Cherry zeker binnenhalen en ik ga ook letten op Kali. Meerdere goede VM's in de selectie is nooit weg. Kan je ook meteen doorselecteren. En dan hoef je ook niet jongens als Eriksen 50 wedstrijden per jaar te laten spelen. Als je al 6 middenvelders in de selectie hebt die kunnen tikken en positiespel spelen, dan ben je al meteen een stuk verder.

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 27 oktober 2012 20:40:23).]
HR
HR

Le Berry
Icoon

Noemde Kisha dan ook als mogelijk toekomstige optie. Die jongen moet eerst een heel seizoen spelen en fit blijven

Wat betreft Chery. Die speelde vandaag zeker geen geweldige wedstrijd. Speelde ook als linksbuiten. Daar is hij een stuk minder gevaarlijk. Ook wat dat betreft gaat de vergelijking met Aissati op. Die was als rechtsbenige speler ook stukken beter als linksbuiten dan als rechtsbuiten. In het omgekeerde scenario geldt dat ook voor de linksbenige Chery

Hoe dan ook, in slechts enkele aannames zie je al dat zo'n jongen echt heel veel kwaliteiten heeft. Zag er vandaag ook weer een aantal. Nou, er zijn er bij Ajax weinig die een bal zo stil kunnen leggen. Had overigens ook een belangrijk aandeel in de 2-0. En vlak daarna ging hij nog even met de bal onder de voet voor een goed schot van 25 meter. Het valt me ook elke keer weer op hoe balvast hij wel niet is

Nee, hem hem zo vaak zien spelen dat ik echt volledig ben overtuigd van zijn klasse. Een echte versterking voor Ajax

Wie belt Marc.?

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 27 oktober 2012 21:52:16).]
HR
HR

RogerGarcia
Vedette

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Burzlew schreef:

Kishna kan je dus voorlopig niet meerekenen. Met die linkerknie. Ik zou Cherry zeker binnenhalen en ik ga ook letten op Kali. Meerdere goede VM's in de selectie is nooit weg. Kan je ook meteen doorselecteren. En dan hoef je ook niet jongens als Eriksen 50 wedstrijden per jaar te laten spelen. Als je al 6 middenvelders in de selectie hebt die kunnen tikken en positiespel spelen, dan ben je al meteen een stuk verder.
HR
Hadden we afgelopen jaar: Eriksen, Serero, Lodeiro, Aissati, Anita. Is er momenteel 1 van over en dat is heel erg triest.
HR
HR

Hulk Hogan
Bankzitter

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 19 april 2012

Die Affane is toch wel een kleine heerser hoor. Alleen jammer dat hij bij Chelsea onder contract staat.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

Nu we Andersen van Aalborg hebben gehaald en naar verluidt Helenius ook al eens bekeken is, kan ik mij haast niet voorstellen dat Kasper Kusk ook niet op de lijst staat om deze kant op te komen. Heeft dit seizoen van alle middenvelders de meeste wedstrijden bij Aalborg gespeeld en met 7 goals uit 14 wedstrijden erg opvallend.
Ik heb hem terug gezien in at samenvattingen en ik vind het echt een interessante speler, fysiek niet imposant maar wel voldoende, vooral erg veel loopvermogen in combinatie met een sterk linkerbeen, zeer snel in de omschakeling en echt zo'n jongen die de hele wedstrijd blijft gaan.
Zit de laatste wedstrijden ook bij Denemarken u21, dus het kan niet anders dat hij op de radar ligt.
Echt een complete middenvelder, en zover ik weet is het nog steeds niet rond met Meleg, dan is hij echt een optie.
HR
HR

Mark10
Basisspeler

Vak: 115
Reg.: 22 juli 2008

Marco van Ginkel!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,2% dat WKE Emmen wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!