Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 05:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 175 »

HR

Chelsea Man
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

quote:HR
Quattroporte schreef:

(...)

Plaats die post nog eens. Ik ken hem niet.

En stop toch eens met die irritante smileys. Maakt het niet sterker allemaal.
HR
Ja had al geprobeerd om deze op te zoeken. Blijkbaar kan je niet meer tot meer dan 5 jaar terug..jammer..ik kan me nog een wedstrijd met onder 14 herinneren in Haarlem...och och..wat was ie goed ! Okey for now no more smileys... ;)
HR
HR

Robehr
Moderator

Uit: Breda
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

Nordin Boukhari en Mohamed Allach waren toch ook jouw oogappels, CM? :)
HR
HR

ElemeNt
Idool

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 1 augustus 2005

Chelsea Man schreef:
In mijn inmiddels (bekende :D ) openingspost op dit forum kwam de naam Kali ook aan bod. Het was voor mij al 10 jaar geleden erg duidelijk. Hoe kan je de nummer 10 en veruit beste voetballer in Oranje onder 14 en 15 laten gaan ?

Is een dynamische agressieve technische lefvoetballer...heeft overzicht en kan een bal bij zich houden...is coachend sterk..heeft een goede trap en inzicht echt een type Aissati. Begon als 10 en staat nu op VM De ideale vervanger van Anita...wij komen met Poulsen aanzetten :D :D :D
HR
Een type Aissati? Aissati komt in de bal en loopt daarna 5 minuten rond met de bal aan zijn voet om vervolgens een pass over 1 meter te geven. Wat ik van Kali zie is dat hij juist positie kiest en de bal het werk over afstand laat doen. Zijn in mijn ogen echt 2 totaal verschillende spelers.
Daarnaast vind ik Kali nog te vaak te snel instappen waardoor tegenstanders hem makkelijk passeren of uit zijn rug in de omschakeling weg lopen.

[Dit bericht is veranderd door ElemeNt (op 11 oktober 2012 14:07:40).]
HR
HR

AFC AJAX84
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 juni 2005

Marco van Ginkel zou ik graag bij Ajax zien. De verbeterde versie van De Jong wat mij betreft.
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Droomaankoop: Ryan Babel
Reg.: 7 augustus 2005

AFC AJAX84 schreef:

Marco van Ginkel zou ik graag bij Ajax zien. De verbeterde versie van De Jong wat mij betreft.
HR
Ik ken hem niet zo goed, wat kan hij?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

AFC AJAX84 schreef:

HR
Meer een box to box speler toch? Zie hem te weinig, maar heeft Propper als talent al voorbijgestreefd. Is belangrijk geworden bij Vitesse.
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Van een jaartje geleden. Speler die makkelijk scoort en goed de ruimtes ziet en bespeelt. Maar dit zijn dan voornamelijk wel de grotere ruimtes, of hij ook goed genoeg is voor de kleine ruimtes durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik em niet vaak genoeg gezien.
HR
HR

AFC AJAX84
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Reg.: 30 juni 2005

Albinho schreef:

Van een jaartje geleden. Speler die makkelijk scoort en goed de ruimtes ziet en bespeelt. Maar dit zijn dan voornamelijk wel de grotere ruimtes, of hij ook goed genoeg is voor de kleine ruimtes durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik em niet vaak genoeg gezien.
HR
Zie hem weleens spelen. Is geen pure technicus als pakweg een Eriksen en Maher. Maar heeft een prima functionele techniek. Ziet de ruimtes, is een echte teamspeler en kan het heel goed belopen. Daarnaast heeft ie ook nog het overzicht en de rust aan de bal. Scorend vermogen, goed schot. En niet onbelangrijk: nog maar 19 jaar.
HR
HR

afcavooraltijd
Vedette

Reg.: 19 juli 2011

AFC AJAX84 schreef:

HR
Wat mij betreft zeer zeker niet, ik vind het echt een matige voetballer, maar waar opeens die hype vandaan komt mag Joost weten. Derksen is er mee begonnen een paar weken terug en vervolgens zie je hier alleen maar reacties als hij weer eens scoort voor Jong Oranje of Vitess. We willen juist toch af van dit soort types als Siem en Klaassen op ons middenveld? We willen toch ECHT voetbal zien? Spelers als Maher, Djuricic, Serero, Eriksen en Anita op het middenveld, die zijn lekker wendbaar, hoge handelingsnelheid, goede techniek.

Het is gewoon een diepgaande middenvelder met veel loopvermogen, met een te trage handelingssnelheid, totaal niet wendbaar, beperkte techniek en gaat absoluut niets toevoegen aan ons positiespel. De vergelijking met Siem klopt ook wel vind ik, die moet namelijk ook van ons middenveld en lekker in de spits gaan ballen daar past hij beter en gaat ons positiespel ten goede komen.
Als v Ginkel zou komen zou IK (LvG mode ;))hem alleen maar in de spits gebruiken, voor posities op het middenveld zou hij bij mij absoluut niet in aanmerking komen.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

van Ginkel is een type Siem de Jong. Ik vind dat je alleen moet kijken naar aankopen waarbij voetbal technisch echt de klasse vanaf druipt. Dat heeft van Ginkel niet, wel veel loopvermogen, kan scoren, maar is geen echte middenvelder en ook geen aanvaller.
Dan zie ik veel liever Djuricic of Wolski van Legia, die zijn technisch zoveel beter.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Ik vind de kwaliteiten van Van Ginkel inderdaad lekker om erbij te hebben. In de basis, de techniek, de handelingssnelheid en het spelen tussen de linies vind ik hem niet goed genoeg. Voldoe je niet aan de basis, dan kom je uberhaupt niet in aanmerking. Natuurlijk moet je meer in je mars hebben dan alleen de basis, maar zonder de basis zul je nooit slagen als middenvelder bij Ajax.
HR
HR

Santos
Bankzitter

Reg.: 17 februari 2012

anders schreef:

van Ginkel is een type Siem de Jong. Ik vind dat je alleen moet kijken naar aankopen waarbij voetbal technisch echt de klasse vanaf druipt. Dat heeft van Ginkel niet, wel veel loopvermogen, kan scoren, maar is geen echte middenvelder en ook geen aanvaller.
Dan zie ik veel liever Djuricic of Wolski van Legia, die zijn technisch zoveel beter.
HR
Door van Ginkel zomaar met Siem te vergelijken en zeggen dat hij geen echte middenvelder is onderschat je hem echt. Hij is een moderne, wendbare box to box middenvelder met een functionele techniek itt Siem die juist heel statisch oogt met bovendien een slechte techniek. Hij is idd geen voetbaltechnische speler zoals Maher, maar zorgt er voor dat zulke spelers beter renderen doordat hij constant in beweging is en slim de ruimte opzoekt (naar voren!) Kijk maar hoe die goal valt na die pass van Maher gisteren. Je kunt hem prima op de halfposities neer zetten naast een type Maher/Eriksen en dan staat hij garant voor zijn goals en het benutten van zijn kwaliteiten. Oja, vergeet niet dat hij pas 19(!) jaar is..
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Burzlew schreef:

Ik vind de kwaliteiten van Van Ginkel inderdaad lekker om erbij te hebben. In de basis, de techniek, de handelingssnelheid en het spelen tussen de linies vind ik hem niet goed genoeg. Voldoe je niet aan de basis, dan kom je uberhaupt niet in aanmerking. Natuurlijk moet je meer in je mars hebben dan alleen de basis, maar zonder de basis zul je nooit slagen als middenvelder bij Ajax.
HR
Vind je hem nu wel of niet goed genoeg?
HRHR
HR

Abu3
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Daley Sinkgraven
Reg.: 13 februari 2012

Van Ginkel zou een welkome versterking zijn, is veel meer dan Siem een echte middenvelder.

[Dit bericht is veranderd door Abu3 (op 12 oktober 2012 13:06:12).]
HR
HR

Legende

Abu3 schreef:

Van Ginkel zou een welkome versterking zijn, is veel meer dan Siem een echte middenvelder.
HR
Ook echt duidelijk beter dan Serero, Meleg, Andersen en, voor mijn part El Hasnaoui, Arica en Rits?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Quattroporte schreef:

(...)

Vind je hem nu wel of niet goed genoeg?
HR
Ik vind hem in de basis niet goed genoeg. Dus niet. De kwaliteiten die hij wel heeft zijn wel lekker om te hebben als je ook de basis onder de knie zou hebben.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Reg.: 29 januari 2011

Van Ginkel is een leuke speler om naar te kijken, maar tot nu toe blijkt elke keer dat hij het op een hoger niveau (Jong Oranje, Europees) niet laat zien. Het is allemaal nog te bleu. Hij verliest net zoveel duels als Eriksen en hij is niet bijzonder goed in het positiespel. Wetende dat Vitesse deze jongen heus niet voor een appel en een ei laat gaan voorlopig een absolute no go. Overigens vind ik hem als spits misschien wel beter dan als middenvelder.

[Dit bericht is veranderd door RodyTur10 (op 12 oktober 2012 15:03:05).]
HR
HR

Abu3
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Daley Sinkgraven
Reg.: 13 februari 2012

Ook echt duidelijk beter dan Serero, Meleg, Andersen en, voor mijn part El Hasnaoui, Arica en Rits?HR

Meleg en Andersen kan ik matig beoordelen. Hij is zeker verder dan de 3 genoemde jongens van Jong Ajax.

Laat ik het zo zeggen; bij vertrek van Eriksen zou ik gaan voor Djuricic, bij vertrek van De Jong (of definitieve keuze van Siem op 9.) voor Van Ginkel.
HR
HR

druif
Vedette

Reg.: 20 juni 2009

Abu3 schreef:

(...)

Meleg en Andersen kan ik matig beoordelen. Hij is zeker verder dan de 3 genoemde jongens van Jong Ajax.

Laat ik het zo zeggen; bij vertrek van Eriksen zou ik gaan voor Djuricic, bij vertrek van De Jong (of definitieve keuze van Siem op 9.) voor Van Ginkel.
HR
Geld lekker in de pocket houden, misschien nog een beetje sparen en gaan voor: Maher! Als je al iets van buiten wilt halen, doe het dan gelijk goed.
HR
HR

Albinho
Legende

Als je Maher en vGinkel naast elkaar zet en analyseert hoe de clubs er voor staan, denk ik dat vGinkel nauwelijks goedkoper zal zijn. Dan ben je gek als je hem haalt natuurlijk.
HR
HR

Legende

Abu3 schreef:

(...)

HR
Dat hij verder is wil ik wel geloven, maar is hij ook beter (n aanleg). Als die jongens die ik noem (alle 6, en Klaassen kun je er ook nog bij nemen) in aanleg even goed zijn, dat moet je hem dus nooit halen. Ik zie het niet, overigens, dat hij echt (veel) beter is.
HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Reg.: 4 februari 2012

Eens met Burzlew. Van Ginkel is een loper met een redelijke techniek (redelijk is niet goed genoeg voor Ajax). Zaten we niet een paar jaar terug achter hem aan? Of was dat Pröpper?
HR
HR

Santos
Bankzitter

Reg.: 17 februari 2012

de man van glas schreef:

Eens met Burzlew. Van Ginkel is een loper met een redelijke techniek (redelijk is niet goed genoeg voor Ajax). Zaten we niet een paar jaar terug achter hem aan? Of was dat Pröpper?
HR
Dat was Propper.
HR
HR

Albinho
Legende

Propper was destijds ook veelbelovend en leek technischer en intelligenter dan vGinkel, helaas staat die al tijden stil lijkt het.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Van Ginkel is een uitstekende middenvelder die mijns inziens wel degelijk een versterking zou zijn voor Ajax. Daarintegen hebben 'we' met Eriksen, Serero, de Jong en Anderson al 4 rechtsbenige 'half' spelers rondlopen. Bovendien zal hij alleen voor de absolute hoofdprijs weg mogen bij Vitesse.

Nee, een jonge talentvolle linksbenige middenvelder met een aflopend contract als Kali past veel meer in deze selectie danwel het aankoopbeleid. Los van het feit of je hem met halen hoor. Heb hem teweinig gezien om daar met enige stelligheid een concrete uitspraak over te doen. Maar Cm noemde hem al eerder en vond hem tegen Ajax vooral in de 2de helft erg goed spelen. Zoveel goeie linksbenige middenvelder hebben we niet rondlopen. Behalve straks wellicht Meleg kan ik er geen 1 opnoemen. En met een aflopend comtract is hij iig het bekijken waard

Mocht Cm zich hier weer melden. Wellicht kan hij wat meer over Kali vertellen?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 175 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,4% dat Paris Saint-Germain FC wint van APOEL FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!