Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 13:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 171 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 171 »

HR

Le Berry
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

quote:HR
Albinho schreef:

Alleen is Djuricic geen halfspeler, blijf ik bij. Overigens blijft het vaak wisselvallig, ik vind em nog niet rijp voor een stap naar een grotere club in NL. Al zijn er momententeel heel veel clubs sterker dan Heerenveen (jammer voor Marco).
HR
Vreemd. Is 1 van de absolute uitblinkers in de eredivisie. Heerlijke technische speler met een enorme drive en loopvermogen. Zou voor Ajax een enorme versterking zijn
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Le Berry schreef:

(...)

Vreemd. Is 1 van de absolute uitblinkers in de eredivisie. Heerlijke technische speler met een enorme drive en loopvermogen. Zou voor Ajax een enorme versterking zijn
HR
Waar zou je em dan willen opstellen? Ik vind em echt wisselvallig om eerlijk te zijn, wisselt briljante acties met zeer slordig balverlies af.

In de winterstop weten we ook of Andersen en Serero indruk hebben kunnen maken, tot die tijd kunnen we kijken welke spelers mogelijk interessant zijn voor onze ploeg.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Albinho schreef:

(...)

Waar zou je em dan willen opstellen? Ik vind em echt wisselvallig om eerlijk te zijn, wisselt briljante acties met zeer slordig balverlies af.

In de winterstop weten we ook of Andersen en Serero indruk hebben kunnen maken, tot die tijd kunnen we kijken welke spelers mogelijk interessant zijn voor onze ploeg.
HR
Anderson is naar mijn weten een linksbuiten. Serero is een hele leuke speler maar je ziet ook vandaag weer dat er naast Serero en Eriksen vrijwel geen 'half spelers' zijn die kwalitatief voldoen binnen deze selectie. Bovendien ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van Djuricic. In de spits ook echt een uitblinker

Hoe dan ook, Ajax kan wel een kwalitatief en creatieve versterking gebruiken. Ook tegen Dortmund vond ik het weer schrikbarend hoe weinig individuele klasse we eigenlijk hebben. Djuricic brengt iets extra's. Een echte versterking
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 december 2005

Le Berry schreef:

(...)

Anderson is naar mijn weten een linksbuiten. Serero is een hele leuke speler maar je ziet ook vandaag weer dat er naast Serero en Eriksen vrijwel geen 'half spelers' zijn die kwalitatief voldoen binnen deze selectie. Bovendien ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van Djuricic. In de spits ook echt een uitblinker

Hoe dan ook, Ajax kan wel een kwalitatief en creatieve versterking gebruiken. Ook tegen Dortmund vond ik het weer schrikbarend hoe weinig individuele klasse we eigenlijk hebben. Djuricic brengt iets extra's. Een echte versterking
HR
Je moet je echter afvragen hoeveel hij moet kosten en hoeveel hij daadwerkelijk ana meerwaarde kan hebben. Als spits zijnde kan het wel, maar het is geen echte spits. Het is eigenlijk een nummer 10 en daar spelen we niet mee. Ook vraag ik me af of hij beter is als Eriksen en Serero. En als je dan 7/8 miljoen of meer zou moeten betalen, is dat vele te veel. Ik zeg dan ook niet doen. Hoe graag ik ook meer creativiteit zou willen zien.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Je moet je echter afvragen hoeveel hij moet kosten en hoeveel hij daadwerkelijk ana meerwaarde kan hebben. Als spits zijnde kan het wel, maar het is geen echte spits. Het is eigenlijk een nummer 10 en daar spelen we niet mee. Ook vraag ik me af of hij beter is als Eriksen en Serero. En als je dan 7/8 miljoen of meer zou moeten betalen, is dat vele te veel. Ik zeg dan ook niet doen. Hoe graag ik ook meer creativiteit zou willen zien.
HR
Die 7/8 miljoen waarop je vervolgens je eindoordeel op baseert vind ik wat aan de hoge kant. Denk nooit dat je zover hoeft te gaan. Welliswaar hadden Narsingh en Assaidi kortlopende contracten maar die gingen voor de helft weg. Bovendien stonden beide veel meer in the picture.

Schat Djuricic persoonlijk in voor zo'n 4 milj. Maargoed, wat is een schatting waard. Maar voor mij is duidelijk dat Djuricic een echte versterking is. Of dat nou op het middenveld is of als spits. Zowel op het middeneld als in de spits missen we (ook in de breedte) gewoonweg individuele klasse. Moet er niet aan denken dat Eriksen/Serero of Babel (langdurig) geblesseerd raken. Jemig wat een matige opties houd je over. Nee, een topclub heeft behoefte aan meer opties. En Djuricic kan, met zijn veelzijdigheid, van grote waarde zijn. Vind hem echt in alles een typische Ajax speler

Overigens is Eriksen ook eigenlijk een '10'. En Maher ook. Maar met een hoop loopvermogen en inhoud ben je al snel getransformeerd tot half

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 23 september 2012 22:20:19).]
HR
HR

Joris25
Regelmatige invaller

Reg.: 23 september 2010

Maher schat ik nog wat hoger in als Djuricic maar is onhaalbaar. Het is te hopen dat Heerenveen het dit seiz zo slecht blijft doen dan wil Djuricic zelf ook verkassen, contract to 2014. Zou aan het eind v h seizoen voor 4 mil wel te halen moeten zijn.
HR
HR

pannini
Bankzitter

Uit: amsterdam
Vak: 120
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 16 juli 2003

Tadic van Twente is al bezig hem warm te maken voor ze
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 juni 2011

pannini schreef:

Tadic van Twente is al bezig hem warm te maken voor ze
HR
Bron?

Ik ben trouwens van mening dat Djuricic inderdaad een prima speler is en ook zeker wat toe zou kunnen voegen, echter denk ik dat als hij meer dan 4 miljoen kost je hem niet moet halen. Is net zo grillig als onze god, Christian Eriksen. Wisselt geweldige momenten met slecht balverlies af en laat nog te weinig zien. Als hij dat uit zijn spel weet te halen, moet je hem halen. Kost hij meer dan 5 miljoen, dan kan je beter voor Adam Maher zijn die je voor <10 miljoen echt wel kan halen. Vindt je dat te duur, dan moet je naar het buitenland gaan kijken. (of Tony de Vilhena, maar Feyenoord). Verder loopt er namelijk niet echt iets rond in de Eredivisie. Heel misschien Navarone Foor. Van Ginkel speelt bij Vitesse en kost dus zeer waarschijnlijk teveel, Clasie is niet haalbaar, evenals Fer en Strootman. Dan moet je eventueel naar de grote talenten gaan kijken. Hierbij valt een speler het meest in het oog:

Thom Haye
AZ
17 jaar
Nederlands

http://azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=5534&sid=e5961da19ac4d07c55f9b37786310b63

Op het AZ forum zijn ze wel overtuigd van hem, helaas schijnt hij ooit de interesse van Ajax al afgewimpeld te hebben. Ik denk de verassing van volgend seizoen als Martens is vertrokken bij AZ en eventueel ook nog Maher (zou het dan toch?).

Verder zie ik een leuk voetballertje in Kroatië lopen. Evenals in Polen. Maar ik zeg nu niks meer. Ik heb ze vaker genoemd en hoop echt dat Ajax ze haalt. Zijn denk ik veel goedkoper dan Nederlandse spelers. Oordeel zelf en zeg maar wat je er van vindt.

Kovacic, Dinamo Zagreb:
ECHT HEEL GOED
ECHT WAAR!!

Rafal Wolski
Goed, maar zal wel naar een Duitse club vertrekken:

Met deze twee parels, die je tezamen voor >10 miljoen kan halen wordt je glansrijk kampioen in de Eredivisie. Heb je een meesterlijk middenveld dat het Barcelona in fases moeilijk kan maken. Wordt Eriksen tenminste weer beter, want er is meer voetbal op het middenveld. Eventueel kan je ze als links of rechtsbuiten poseren.

[Dit bericht is veranderd door 207181 (op 24 september 2012 15:35:43).]
HR
HR

afcavooraltijd
Vedette

Reg.: 19 juli 2011

Die Wolski en die Kroaat zijn idd al bekend, en misschien is die Wolski nog wel te halen, maar die van Zagreb absoluut niet meer. Die Kovacic is ons zelfs nog aangeboden net als Tadic en Sulejmani voordat ze naar NL gingen, maar NEE hoor Ajax had weer geen interesse of zagen het niet zitten in hem, volgens de geruchten zijn ze daarom juist wel geinteresseerd in die Meleg die WEL komt in Januari om niet weer een blauwtje te lopen.

De gehele Europese top zit achter die Kovacic aan die zal het niet worden. Die Wolski heb ik hier ook wel eens genoemd, maar zal voor Ajax wel weer te duur zijn. 4,5 M moest ie geloof ik kosten, alleen wilde Dortmund dat niet betalen.
HR
HR

BONY
Ballenjongen

Reg.: 25 mei 2012

afcavooraltijd schreef:

Die Wolski en die Kroaat zijn idd al bekend, en misschien is die Wolski nog wel te halen, maar die van Zagreb absoluut niet meer. Die Kovacic is ons zelfs nog aangeboden net als Tadic en Sulejmani voordat ze naar NL gingen, maar NEE hoor Ajax had weer geen interesse of zagen het niet zitten in hem, volgens de geruchten zijn ze daarom juist wel geinteresseerd in die Meleg die WEL komt in Januari om niet weer een blauwtje te lopen.

De gehele Europese top zit achter die Kovacic aan die zal het niet worden. Die Wolski heb ik hier ook wel eens genoemd, maar zal voor Ajax wel weer te duur zijn. 4,5 M moest ie geloof ik kosten, alleen wilde Dortmund dat niet betalen.
HR
Ten eerste:
Kovacic:
Zolang hij nog in Kroatië speelt bij Dinamo Zagreb zal hij niet meer dan 5 miljoen moeten kosten. De hele europese top zit dan misschien achter hem aan, maar hij komt daar toch niet aan spelen toe. Bij ons verdiend hij een prima salaris, speelt hij wekelijks, speelt hij in een aanvallende ploeg om de prijzen. Voor het grote Ajax van Cruijff, Van Basten, etc. Speelt hij in de Champions League en vertrekt hij na 3 mooie jaren naar een europese topclub om daar als een grote meneer binnen te komen en meteen een basisplek op te kunnen eisen.

Ten tweede:
Wolski:
Natuurlijk een zeer groot talent. De vraagprijs was 6 miljoen (dus geen 4,5) en Dortmund bood 4,5 miljoen. Ik denk dat je beter kan investeren in kwaliteit (Wolski) dan kwantiteit (Schone, weliswaar gratis, maar ongetwijfeld tegen een goed salaris).
HR
HR

hertogan
Talent

Vak: 413
Reg.: 23 augustus 2008

BONY schreef:

(...)

Ten eerste:
Kovacic:
Zolang hij nog in Kroatië speelt bij Dinamo Zagreb zal hij niet meer dan 5 miljoen moeten kosten.
HR
Want?
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

Meer mensen die het zien zitten in van Ginkel? Heb hem zaterdag een hele wedstrijd live aan het werk gezien. Veruit de gevaarlijkste man van Vitesse. Goede loopacties en dribbels en ook verdedigend deed meer dan voldoende omdat Theo weer eens weinig deed.

Ik zie wel wat in die jongen.
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 juni 2011

hertogan schreef:

(...)

Want?
HR
Kovacic in Kroatië speelt en daar de prijzen stukken lager liggen. Even ter voorbeeld. Modric vertrok als geariveerde spelers voor 14 miljoen in economische gunstige tijden. Tegenwoordig zou Modric voor zo'n 8 miljoen worden verkocht (stel dat hij nu in dezelfde situatie zat als toen). Kovacic is een groot talent, maar steekt er nog niet met kop en schouders bovenuit, zoals een Vertonghen dat bijvoorbeeld bij Ajax wel deed. Hij zal dus denk ik niet veel meer dan 5 miljoen moeten kosten en ik zeg daarom ook:
Halen!!!
HRHR
HR

Le Berry
Icoon

CM noemde hem afgelopen week en na een matige en niet heel erg opvallende eerste helft vond ik hem de tweede helft erg goed spelen tegen Ajax. Speelde als verdedigende middenvelder maar Cm had het erover dat hij als 10/ linkshalf is opgeleid. Omdat we toch al niet overlopen in de goeie linksbenige middenvelders lijkt dit een interessante speler om in de gaten te houden. Anouar Kali
HR
HR

Albinho
Legende

Ben benieuwd wat het voor de waarde van Maher doet als AZ zo laag op de ranglijst blijft of wat hij gaat doen
HR
HR

Le Berry
Icoon

Albinho schreef:

Ben benieuwd wat het voor de waarde van Maher doet als AZ zo laag op de ranglijst blijft of wat hij gaat doen
HR
Tegelijk is hij inmiddels ook international geworden..vrees dat hij niet goedkoper is geworden
HR
HR

Shogun
Idool

Reg.: 7 juli 2009

207181 schreef:

(...)

Kovacic in Kroatië speelt en daar de prijzen stukken lager liggen. Even ter voorbeeld. Modric vertrok als geariveerde spelers voor 14 miljoen in economische gunstige tijden. Tegenwoordig zou Modric voor zo'n 8 miljoen worden verkocht (stel dat hij nu in dezelfde situatie zat als toen). Kovacic is een groot talent, maar steekt er nog niet met kop en schouders bovenuit, zoals een Vertonghen dat bijvoorbeeld bij Ajax wel deed. Hij zal dus denk ik niet veel meer dan 5 miljoen moeten kosten en ik zeg daarom ook:
Halen!!!
HR
Arsenal vond Kovacic de afgelopen winterstop te duur. Zijn vraagprijs zal dus ver boven de 5 miljoen liggen.

Volgens jouw redenatie zal iemand als Eriksen ook maar 6-7 miljoen moeten kosten als iemand hem wilt kopen. Helaas werkt het niet zo.
HR
HR

daan-ajax
Talent

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 oktober 2012

Het zou een droom zijn om deze 2 spelers (Wolski en Kovacic) bij ajax te zien, evenals Maher, helaas denk ik dat dat niet realistisch is met het nieuwe beleid, tenzij een Eriksen bijvoorbeeld vertrekt. Alsnog hoop ik van harte dat er een van deze spelers naar ajax zal komen :B
HR
HR

Albinho
Legende

Na de winterstop zullen Andersen en Meleg ook dicht op het eerste zitten of wellicht zelfs al volwaardig selectielid en zal Serero weer aansluiten. Denk dat er intern echt totaal geen prioriteit op dit vlak ligt. Nu zou ik ook lekkker wachten hoe die jongens zich ontwikkelen. De vraag voor volgend jaar is of het met of ipv Eriksen is.

Edit: nog over Kali wat beelden van vorig jaar tegen AZ:
http://www.youtube.com/watch?v=CyTiK0LqNAI

Waarom ging die eigenlijk weg bij Ajax? Vind hem wel dynamisch, pit, mooie pass en dito traptechniek. Dit jaar maar wat meer gaan volgen inderdaad.

[Dit bericht is veranderd door Albinho (op 10 oktober 2012 09:40:30).]
HR
HR

Le Berry
Icoon

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=174404

Ik meen dat hij een aflopend contract heeft en Utrecht nu wil verlengen. Een mooie goedkope optie om nu ineens wel heel erg intensief te gaan bekijken en scouten
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Albinho schreef:

Na de winterstop zullen Andersen en Meleg ook dicht op het eerste zitten of wellicht zelfs al volwaardig selectielid en zal Serero weer aansluiten. Denk dat er intern echt totaal geen prioriteit op dit vlak ligt. Nu zou ik ook lekkker wachten hoe die jongens zich ontwikkelen. De vraag voor volgend jaar is of het met of ipv Eriksen is.

Waarom ging die eigenlijk weg bij Ajax? Vind hem wel dynamisch, pit, mooie pass en dito traptechniek. Dit jaar maar wat meer gaan volgen inderdaad.
HR
Met die enorm slechte corners past hij wel goed bij Ajax.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Albinho schreef:

HR
In mijn inmiddels (bekende :D ) openingspost op dit forum kwam de naam Kali ook aan bod. Het was voor mij al 10 jaar geleden erg duidelijk. Hoe kan je de nummer 10 en veruit beste voetballer in Oranje onder 14 en 15 laten gaan ?

Is een dynamische agressieve technische lefvoetballer...heeft overzicht en kan een bal bij zich houden...is coachend sterk..heeft een goede trap en inzicht echt een type Aissati. Begon als 10 en staat nu op VM De ideale vervanger van Anita...wij komen met Poulsen aanzetten :D :D :D
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Chelsea Man schreef:

(...)

In mijn inmiddels (bekende :D ) openingspost op dit forum kwam de naam Kali ook aan bod. Het was voor mij al 10 jaar geleden erg duidelijk. Hoe kan je de nummer 10 en veruit beste voetballer in Oranje onder 14 en 15 laten gaan ?

Is een dynamische agressieve technische lefvoetballer...heeft overzicht en kan een bal bij zich houden...is coachend sterk..heeft een goede trap en inzicht echt een type Aissati. Begon als 10 en staat nu op VM De ideale vervanger van Anita...wij komen met Poulsen aanzetten :D :D :D
HR
Hoe kijk jij tegenover Sporkslede/Bocarra en Andersen?
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Morfe0 schreef:

(...)

Hoe kijk jij tegenover Sporkslede/Bocarra en Andersen?
HR
Sporkslede staat niet echt bekend als toptalent in de jeugd, verwacht er niet veel van. Bocarra te weinig van gezien, even afwachten. Anderssen is meer aanvallend ingesteld van wat ik gezien heb de meeste potentie. Erg prematuur allemaal.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Chelsea Man schreef:

(...)

HR
Plaats die post nog eens. Ik ken hem niet.

En stop toch eens met die irritante smileys. Maakt het niet sterker allemaal.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 171 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,8% dat Galatasaray wint van Anderlecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!