Deze topic is open en bestaat uit 62 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 62 »
Joris25
Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 23 september 2010
saikol
Talent
Uit: Rucphen
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2012
kooleracer
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011
Schip ahoy
Idool
Reg.: 1 november 2008
Le Berry
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 januari 2009
quote:Goeie speler. Maar vind het geen verdedigende middenvelder. Defensief niet actief en fel genoeg
Schip ahoy schreef:
Typische wedstrijd van Marko: hele wedstrijd uitstekend opbouwen en zelden een balletje breed, maar achterin moet hij zich meer laten gelden. Als je een speler met zoveel voetballend vermogen kan halen die zowel op 10, half, CVM en dus ook CV kan spelen, moet je dat doen.
Schip ahoy
Idool
quote:Ja, totaal anders dan een Kali. Speelt natuurlijk nu ook als CV. Ik herinner me nog dat Witschge door van Gaal op 4 werd gezet in een Europese wedstrijd (wie helpt me...wedstrijd vergeten). Die speelde echt fantastisch: passes over 40 m links, rechts. Ik zie het Vejnovic ook doen, waarbij hij ook nog eens graag strak over de grond inspeelt. Dat bevordert toch combinaties.
Le Berry schreef:
(...)
Geoei speler. Maar vind het geen verdedigende middenvelder. Defensief niet actief en fel genoeg
Le Berry
Idool
quote:Eens. Maar dan praat je puur opbouwend
Schip ahoy schreef:
(...)
Ja, totaal anders dan een Kali. Speelt natuurlijk nu ook als CV. Ik herinner me nog dat Witschge door van Gaal op 4 werd gezet in een Europese wedstrijd (wie helpt me...wedstrijd vergeten). Die speelde echt fantastisch: passes over 40 m links, rechts. Ik zie het Vejnovic ook doen, waarbij hij ook nog eens graag strak over de grond inspeelt. Dat bevordert toch combinaties.
Albinho
Legende
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003
quote:Kali heeft die passing ook en is verdedigend ook nog eens aanwezig, stuk pittiger. Bovendien beweegt Vejinovic een stuk statischer als je ze vergelijkt. Nee, Kali is echt een stuk interessanter dan Vejinovic. Kali is de beste verdedigende middenvelder op dit moment in de Eredivisie durf ik te zeggen.
Schip ahoy schreef:
(...)
Ja, totaal anders dan een Kali. Speelt natuurlijk nu ook als CV. Ik herinner me nog dat Witschge door van Gaal op 4 werd gezet in een Europese wedstrijd (wie helpt me...wedstrijd vergeten). Die speelde echt fantastisch: passes over 40 m links, rechts. Ik zie het Vejnovic ook doen, waarbij hij ook nog eens graag strak over de grond inspeelt. Dat bevordert toch combinaties.
Schip ahoy
Idool
quote:Ehm...Gouweleeuw?
Le Berry schreef:
(...)
Eens. Maar dan praat je puur opbouwend
Precies hetzelfde argument wordt gemaakt voor Blind. Maar als centrale verdediger / verdedigende middenvelder vind ik dat je defensief ook de nodige kwaliteiten nodig hebt. En daar ligt mijn pijnpunt met Vejnovic. Pracht speler, maar ook vrij laconiek en defensief gezien ontbreekt het aan bepaalde kwaliteiten. Op deze 2 posities dan
quote:Dat zal best. Vejnovic speelt dan ook CV. Overigens is Vejnovic voetballend sterker dan Kali.
Albinho schreef:
(...)
Kali heeft die passing ook en is verdedigend ook nog eens aanwezig, stuk pittiger. Bovendien beweegt Vejinovic een stuk statischer als je ze vergelijkt. Nee, Kali is echt een stuk interessanter dan Vejinovic. Kali is de beste verdedigende middenvelder op dit moment in de Eredivisie durf ik te zeggen.
Albinho
Legende
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003
quote:In een rol waarin die niet hoeft te verdedigen, zo kan die dus nimmer bij ons spelen. Zoals elders al gezegd door anderen; zoals ze bij Heracles spelen frank en vrij kan dat niet bij Ajax. Heb grotendeels vanavond gekeken, hij leidt ook regelmatig zeer stomzinnig balverlies en voert verdedigend dus niets uit.
Schip ahoy schreef:
(...)
Dat zal best. Vejnovic speelt dan ook CV.
Le Berry
Idool
quote:Dus? Zowel Albinho als ik hebben het toch ook over zijn defensieve kwaliteiten? En die zijn ook als verdedigende middenvelder van toepassing
Schip ahoy schreef:
(...)
Dat zal best. Vejnovic speelt dan ook CV
Schip ahoy
Idool
quote:Het gebrek aan defensieve kwaliteiten bij Gouweleeuw heeft niets te maken met zijn dip. Die zijn structureel bij hem. Jij hebt hem vrijwel onophoudelijk lopen promoten - prima verder - en pas in een laat stadium heb je toen gezegd dat hij ook als CVM zou kunnen spelen, juist omdat hij geen echte CV zou zijn. 'Enigszins' in tegenspraak met je mening nu over Vejnovic.
Le Berry schreef:
(...)
Dus? Zowel Albinho als ik hebben het toch ook over zijn defensieve kwaliteiten? En die zijn ook als verdedigende middenvelder van toepassing
Ook puur voetballend denk ik dat Kali beter is als verdedigende middenvelder. Iig geschikter. Vergt een ander type dan de creatieve Vejnovic. Hierbij gaat het eerder om 'snel en kort wegdraaien' dan de creatieve steekpass
Wat betreft Gouweleeuw. Die acht ik defensief geschikter als Vejnovic. Hoewel ik later ook grote twijfels heb geuit over zijn verdedigende kwaliteiten. Maar ook die zit in een flinke dip. Zoals Vejnovic die ook een tijd lang heeft gehad
Schip ahoy
Idool
quote:Dat je bij Ajax niet kunt spelen als bij Heracles deel ik niet. Sterker nog, Heracles laat zien hoe Ajax in principe heeft gespeeld en hoe we ook weer willen spelen. Doet me toch sterk denken aan de teams van Beenhakker/van Gaal beginperiode. Dat verhaal ging ook meer over de lagere druk imo dan het tactische element.
Albinho schreef:
(...)
In een rol waarin die niet hoeft te verdedigen, zo kan die dus nimmer bij ons spelen. Zoals elders al gezegd door anderen; zoals ze bij Heracles spelen frank en vrij kan dat niet bij Ajax. Heb grotendeels vanavond gekeken, hij leidt ook regelmatig zeer stomzinnig balverlies en voert verdedigend dus niets uit.
Edit: waarin vind je Vejinovic voetballend steker?
Le Berry
Idool
quote:Ho wacht stop. Nu maak je weer de vergelijking met Gouweleeuw. Iemand die is doorgebroken als verdediger. Vejnovic is een 10 die nu wordt geprobeerd als verdediger....Dat ik enorm enthousiast ben geweest over Gouweleeuw en daarna ben teruggekomen op zijn defensieve kwaliteiten maakt niet dat hij direct gelijk staat op het niveau Vejnovic. Die vind ik verdedigend echt minder.Vind Gouweleeuw laconiek en gemakzuchtig maar Vejnovic geeft daar een hele nieuwe dimensie aan
Schip ahoy schreef:
(...)
Het gebrek aan defensieve kwaliteiten bij Gouweleeuw heeft niets te maken met zijn dip. Die zijn structureel bij hem. Jij hebt hem vrijwel onophoudelijk lopen promoten - prima verder - en pas in een laat stadium heb je toen gezegd dat hij ook als CVM zou kunnen spelen, juist omdat hij geen echte CV zou zijn. 'Enigszins' in tegenspraak met je mening nu over Vejnovic.
Puur voetballend heb ik het over het zien van oplossingen in de diepte. Dat doet Vejnovic sneller en constanter. Die wegdraaiactie van Kali was natuurlijk een prachtig staaltje gisteren, dat zie ik Marko idd niet snel doen. Maar dan kom je weer op een oude discussie van 'prototypes/blauwdrukken' van een ideale CVM: die bestaat niet. Je hebt passers en je hebt types als Busquets/Anita. Nu is het ook wel in de geest van de tijd om het laatste type beter geschikt te vinden, maar die opvatting deel ik niet. Prima discussie overigens.
quote:Waar precies staat 'vind hem verdedigend niet goed genoeg voor die positie' gelijk aan 'geen risico's accepteren'??
Maar wat wil je nou? Je verwijt de Boer lafheid en keuzes waaruit blijkt dat hij niet wil verliezen, en nu doe je zelf exact hetzelfde. Als Ajax zich weer wil onderscheiden, begint dat echt achterin en heb je een echte voetballer nodig. Als je daarin geen risico accepteert, dan zul je wel erg tevreden zijn dit jaar .
Schip ahoy
Idool
quote:Ik weet dat Vejnovic zijn vrije trappen met rechts neemt en nam, maar hij speelde ook graag en goed linkshalf in het verleden.
Le Berry schreef:
(...)
Ho wacht stop. Nu maak je weer de vergelijking met Gouweleeuw. Iemand die is doorgebroken als verdediger. Vejnovic is een 10 die nu wordt geprobeerd als verdediger....Dat ik enorm enthousiast ben geweest over Gouweleeuw en daarna ben teruggekomen op zijn defensieve kwaliteiten maakt niet dat hij direct gelijk staat op het niveau Vejnovic. Die vind ik verdedigend echt minder.Vind Gouweleeuw laconiek en gemakzuchtig maar Vejnovic geeft daar een hele nieuwe dimensie aan
En voor iemand die pasgeleden Vejnovic nog omschreef als 'linkspoot'ben je behoorlijk stellig. En was jij het ook niet die laats nog zei dat je Heracles vaker zou moeten gaan bekijken omdat je gewoonweg niet wist hoe de posities werden ingevult door de betreffende personen op het middenveld?
Overigens ben ik wel benieuwd naar je theorie in waarom je iemand als Vejnovic beter vindt passen (danwel de voorkeur aan geeft) als verdedigende middenvelder dan iemand als Anita/Kali. Een discussie die inderdaad veel relevanter is
Schip ahoy
Idool
quote:Ah, ik zie dat je weer hebt lopen schaven aan je eigen post.
Le Berry schreef:
(...)
Waar precies staat 'vind hem verdedigend niet goed genoeg voor die positie' gelijk aan 'geen risico's accepteren'??
En waarin staat 'constant balverlies en voert verdedigend nies uit' direct synoniem voor 'lafheid en niet willen verliezen'
Conclusies die op zn zachts gezegd nogal chargerend en over the top worden gemaakt. Want in jouw theorie zouden we Eriksen ook gewoon achterin moeten zetten
Le Berry
Idool
Schip ahoy
Idool
Le Berry
Idool
quote:Persoonlijk? Hoe kom je erbij? En waar haal je dat uit?
Schip ahoy schreef:
Hoe komt het toch dat jij in langere discussies op dit forum altijd de toonzetting naar iets persoonlijks of i.d. moet brengen? Niet iedereen zal het altijd met je eens zijn. Probeer het eens neutraal te houden, het is geen ego kwestie. Althans, dat hoort het niet te zijn.
ElemeNt
Idool
Droomaankoop: Giovani Dos Santos Ramírez
Reg.: 1 augustus 2005
Schip ahoy
Idool
Le Berry
Idool
JohnDylan
Vedette
Uit: Londen
Reg.: 13 mei 2007
Schip ahoy
Idool
kingajax
Jeugdspeler
Reg.: 8 januari 2012
Deze topic is open en bestaat uit 62 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 »
Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.