Ajax Netwerk
vrijdag 18 april 2014 - 20:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: « 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 124 »

HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

quote:HR
Middenweg 401 schreef:

(...)

Enoh en Poulsen, neem ik aan dat je bedoelt? Of wil je Sporkslede verhuren? Of Boccara wegdoen? Of wil je weer met 4 man om 1 positie gaan spelen?
HR
Poulsen kom je niet vanaf vermoed ik, dus dan blijft die maar in een soort Ooijer-rol. Beetje schreeuwen op de training etc, dat schijnt belangrijk te zijn. Die 4 man voor 2 elftallen waarbij Kali ook linkshalf kan spelen, vind ik niet al te gek. Optie is inderdaad om Sporkslede een jaartje te verhuren, ik vind het prima om jonge spelers een jaartje te verhuren. Wat concurrentie is ook goed en ik vind nogmaals dat hij ook als type speler heel anders is dan de overige echt verdedigende middenvelders die je nu hebt in Boccara, Enoh, Poulsen en Sporkslede.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2005

Albinho schreef:

(...)

Poulsen kom je niet vanaf vermoed ik, dus dan blijft die maar in een soort Ooijer-rol. Beetje schreeuwen op de training etc, dat schijnt belangrijk te zijn. Die 4 man voor 2 elftallen waarbij Kali ook linkshalf kan spelen, vind ik niet al te gek. Optie is inderdaad om Sporkslede een jaartje te verhuren, ik vind het prima om jonge spelers een jaartje te verhuren. Wat concurrentie is ook goed en ik vind nogmaals dat hij ook als type speler heel anders is dan de overige echt verdedigende middenvelders die je nu hebt in Boccara, Enoh, Poulsen en Sporkslede.
HR
Sporkslede verhuren dan maar? Dan kan ik een heel end met je mee, MITS Kali een stuk beter is dan Sporkslede (moet ik nog zien) en Poulsen openstaat voor een cursus stoer kauwgom kauwen, want anders wordt het nooit wat met die Ooijer-rol.
HR
HR

Albinho
Legende

Middenweg 401 schreef:

(...)

Sporkslede verhuren dan maar? Dan kan ik een heel end met je mee, MITS Kali een stuk beter is dan Sporkslede (moet ik nog zien) en Poulsen openstaat voor een cursus stoer kauwgom kauwen, want anders wordt het nooit wat met die Ooijer-rol.
HR
Dat is het probleem van Poulsen, met alle respect, ik hoef toch geen rekening met hem te houden? Met de positie van rechtsbuiten is dit nu door Poulsen de zwakste plek.

Kali is sowieso voetballend veel beter, echt veel beter. Ook stuk dynamischer. De man is nu al erg sterk. Denk van alle verdedigende middenvelders die momenteel speler in de Eredivisie is hij de man met de meeste dynamiek en voetballend vermogen zonder te overdrijven. Heb zondag ook nog eens speciaal op hem gelet.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 september 2004

Ik ben hoe dan ook voor het verhuren van Sporkslede. Boccara kan aansluiten bij het eerste en als Enoh zou worden verkocht dan kan je gaan denken aan Kali.
Laat Kali en Boccara maar strijden met mekaar voor de positie van VM. En Poulsen op de achtergrond. Lijkt me niet verkeerd.
HR
HR

Albinho
Legende

fluwelen linker schreef:

Ik ben hoe dan ook voor het verhuren van Sporkslede. Boccara kan aansluiten bij het eerste en als Enoh zou worden verkocht dan kan je gaan denken aan Kali.
Laat Kali en Boccara maar strijden met mekaar voor de positie van VM. En Poulsen op de achtergrond. Lijkt me niet verkeerd.
HR
Kali kan je over een maandje benaderen. Eerst Enoh verkopen en dan Kali halen, is dus geen scenario. Of je moet Enoh in de winterstop laten gaan. Is ook prima verder.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Middenweg 401 schreef:

(...)

Het chargeren klopt inderdaad, dat mag ik graag doen. Maar je schrijft graag dat ik dingen verkeerd interpreteer. Dat doe ik niet graag, dus help me even?
HR
Vooruit dan maar. Maar het wordt een beetje vermoeiend om je steeds maar weer te moeten verbeteren.

Jij stelt nergens dat er alle ruimte is voor een nieuwe aankoop. Maar is dat dan zo'n misvatting? Je pleit immers voor een aankoop, daar moet dan toch ruimte voor zijn? Of gaan we die eerst nog creeren?HR
Jij stelt dat ik opper dat er 'alle ruimte is voor een versterking'. Maar dat heb ik nooit geroepen! ( 'alle ruimte' lijkt weer een leuke maar vergeefse poging om op een chagerende manier je punt te maken) Slechts dat ik Kali hoger inschat dan Enoh en Poulsen en 'verder' dan Boccara en Sporkslede. Dat Kali naar mijns inziens ook nog eens voor een relatief klein bedrag deze winter en transfervrij komende zomer is binnen te halen maakt dat ik hem betitel als 'buitenkansje'. Ik bepleit Kali als echte versterking op een positie die wellicht kwantitatief voldoende maar kwalitatief onvoldoende wordt bezet. Dat de eventuele komst van Kali gevolgen heeft voor anderen is wel te verwachten. Maar wellicht juist een uitkomst voor iemand als Sporkslede. Iemand die, in mijn ogen, als 'twijfelgeval' zn talent kan bewijzen in een verhuurperiode bij een leuke middenmoter in de eredivisie

Wat dat betreft gaat het in feite om 'doorselecteren. Je kunt wel stellen dat je met Poulsen en Enoh 'genoeg opties hebt rondlopen maar, naar mijn mening, zullen beide heren Ajax eerder verzwakken dan versterken. Dit terwijl je absoluut nog geen weet hebt van de prestaties van Boccara op dit niveau. Het talent lijkt er te zijn, maar tegelijk zijn de andere opties op die plek te mager om direct afhankelijk te zijn van Boccara

Dan een puntje lezen, wat ik niet beheers... Boccara en Sporkslede kunnen niet prima op een andere positie uit de voeten? Of kunnen ze dat wel? Als je ergens uit de voeten kunt, dan betekent dat dat je zonder problemen op een positie mee kunt komen, is mijn interpretatie. Met of zonder het woord prima. Enkele alinea's daarvoor vind je een van de spelers van onvoldoende talent op zijn eigen positie en de ander voorlopig nog tekort komen om een seizoen lang op zijn eigen positie te spelen. Toch doe je het voorkomen alsof het je geen moeite zou kosten ze elders op het veld op te stellen. Ik vind dat vreemd. Als dat verkeerd lezen is, wat bedoel je dan eigenlijk wel?HR
Neenee. Ik stel slechts dat beide heren ook op andere posities uit de voeten kunnen. Nergens opper ik dat zij dan ineens, op ' andere posities' , wel ' makkelijk' voldoen en ik hen daar wel zou opstellen.

Het blijkt maar weer eens dat je misvattende conclusies trekt uit woorden die ik nimmer heb gebruikt. Echt, houdt eens op met die onzin. Blijf je maar op je vingers tikken. Je zou denken dat ze inmiddels blauw zouden moeten zijn

Nog 1 keer

Ik stel dat ik het talent in Boccara zie en onderschrijf maar ik het minder zie zitten in Sporkslede. Dat doet in beide gevallen echter niets (!) af van het feit dat beide op verschillende posities uit te voeten kunnen. Dat onderscheid lijkt het pijnpunt te zijn waar je weer volledig de mist in gaat ( en niet de eerste keer)

Dan over het duidelijk beschrijven van het brengen van talenten. Buiten dat Denswil van mij best wat sneller gebracht mag worden, snap ik nog steeds niet dat je 2 man moet brengen in je selectie, daar al 2 en in geval van nood 3 extra jongens hebt die dat op kunnen vangen (in jouw argumentatie halen we er daar een van af) en daar dan toch nog een Kali aan wil toevoegen. Zeker als Boccara snel en goed doorbreekt is zo'n Utrechtspeler die ook nog helemaal niets bewezen heeft, dan toch pure bankvulling?HR
Kijk, nu komen we ergens. Die '2 of 3 extra jongens' vind ik niet voldoen ( Enoh en Poulsen). Jij lijkt in kwantiteit te rekenen. Ik doe dat liever in kwaliteit.

Wat betreft Kali. Lachwekkend om eerder uit te gaan van Boccara en Sporkslede en nu zelf Kali te betitelen als iemand die 'nog niets heeft bewezen'. Krommere bananen verkopen ze niet

Kali blinkt uit in een verrassend goed spelend Utrecht. Is dit seizoen een ware revelatie gebleken. Voetbalinhoudelijk heb ik al meerdermaals mn betoog hierover gedaan. Ik heb jouw alleen maar twijfels horen uitspreken over Kali. Voetbalinhoudelijk heb ik je nog geen argument horen geven....Nee, we hebben al zoveel spelers ( Poulsen,Enoh, Sporkslede Boccara). Neenee, kwaliteit

Dan opper ik ineens voor Poulsen (over snelle conclusies gesproken, had eerder Enoh in gedachten). Waarom is dat een pijnpunt? De man is er nou eenmaal. En als Kali er is, is Poulsen er ook nog. Tenzij hij verkocht kan worden, maar als jouw inschatting van zijn talenten klopt is dat niet aan de orde.HR
Ja, hij is er. Netzoals Poulsen. Wacht nog steeds op kwalitatieve beoordelingen. Doorselecteren.

Dat beide heren nog onder contract staan is lastig. Maar moet dit dan direct de lijndraad zijn voor sportieve stagnatie? Want die kwalificatie geef ik bij nog een seizoen vol met de huidge opties. Netzoals dat geldt voor de rechtsbuiten positie. Lukoki, de Sa, Boerrigter. Opties genoeg! Maar kwalitatief? Juist ja

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 21 november 2012 11:21:28).]
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Kali dan maar halen voor 'gratis' 1,5 jaar Sporkslede. Enoh naar Engeland sturen en je hebt met Kali/Boccara/Poulsen de CVM positie prima bezet. Over 1,5 jaar kan Sporkslede dan de plek van Poulsen weer innemen en kunnen die 3 talenten de strijd aangaan.
HR
HR

Santos
Bankzitter

Reg.: 17 februari 2012

'Zweedse middenvelder Hiljemark in beeld bij PSV'

21 november 2012 Aftonbladet

Volgens het Zweedse Aftonbladet zou PSV achter Oscar Hiljemark aan zitten. Dat kopt de krant vandaag. De 20-jarige middenvelder staat al een paar jaar in belangstelling van een reeks van Europese clubs. PSV zou in hem nu een kandidaat zien voor de gewenste versterking voor het middenveld. De jonge middenvelder van de Zweedse kampioen Elfsborg maakte dit jaar zijn debuut in het nationale elftal.
PSV Netwerk
Elfsborg hield tot nu toe een transfer steeds af. Nu de club kampioen is geworden, zijn ze bereid hem te laten gaan."Ik hoop dat Oscar de kans krijgt voor de volgende stap. Daar is hij klaar voor,' aldus de technisch directeur van de Zweedse club. 'Er zijn clubs in Engeland, Frankrijk en Nederland geïnteresseerd.'
PSV Netwerk
De middenvelder stelt zelf de diverse opties komende weken te gaan bespreken. "Ik sta te popelen om in een van de grote competities te gaan spelen. Ik zou graag een aantal van de clubs die geïnteresseerd zijn bezoeken om een goede keuze te kunnen maken.'

Deze speler hadden wij een tijdje terug ook op het oog kan ik me herinneren. Toen wilden ze hem niet laten gaan omdat ze in de race voor het kampioenschap waren, maar nu is de situatie dus anders. Het schijnt een groot talent te zijn en hij is in ieder geval een speler die in onze filosofie past. Iemand die deze speler beter kent?
HR
HR

Albinho
Legende

Santos schreef:

Deze speler hadden wij een tijdje terug ook op het oog kan ik me herinneren. Toen wilden ze hem niet laten gaan omdat ze in de race voor het kampioenschap waren, maar nu is de situatie dus anders. Het schijnt een groot talent te zijn en hij is in ieder geval een speler die in onze filosofie past. Iemand die deze speler beter kent?
HR
Je kent em dus niet en geeft wel aan dat hij binnen onze filosofie past? Hoe moet ik dat zien?
HR
HR

Santos
Bankzitter

Reg.: 17 februari 2012

Albinho schreef:

(...)

Je kent em dus niet en geeft wel aan dat hij binnen onze filosofie past? Hoe moet ik dat zien?
HR
Een jonge (Scandinavische) speler die veel potentie/doorgroei mogelijkheden schijnt te hebben en die dus al op de radar van Olsen en Ajax staat. Dus ja je zou kunnen zeggen dat deze speler in onze filosofie past. :)
Ik heb hem verder nooit wedstrijden live zien spelen maar gelukkig zijn er hier andere leden die wel de scandinavische markt goed kennen.
Jij blijkbaar niet dus je reactie voegt bij deze weinig toe.
HR
HR

Albinho
Legende

Santos schreef:

(...)

Een jonge (Scandinavische) speler die veel potentie/doorgroei mogelijkheden schijnt te hebben en die dus al op de radar van Olsen en Ajax staat. Dus ja je zou kunnen zeggen dat deze speler in onze filosofie past. :)
Ik heb hem verder nooit wedstrijden live zien spelen maar gelukkig zijn er hier andere leden die wel de scandinavische markt goed kennen.
Jij blijkbaar niet dus je reactie voegt bij deze weinig toe.
HR
Iemand past daadwerkelijk binnen onze filosofie als hij ook de voetballende capaciteiten heeft. Op basis wat jij stelt, pastte een Henriksen (nu AZ) ook binnen onze filosofie. Die had het voetballende vermogen in mijn opinie niet.

Ik ken deze jongen niet, ik was enkel benieuwd op basis waarvan je stelde dat hij binnen onze filosofie past. Dat bleek gebaseerd op algemeenheden, niet op bais van zijn voetballende kwaliteiten.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Le Berry schreef:

Jij stelt dat ik opper dat er 'alle ruimte is voor een versterking'. Maar dat heb ik nooit geroepen! ( 'alle ruimte' lijkt weer een leuke maar vergeefse poging om op een chagerende manier je punt te maken) Slechts dat ik Kali hoger inschat dan Enoh en Poulsen en 'verder' dan Boccara en Sporkslede. Dat Kali naar mijns inziens ook nog eens voor een relatief klein bedrag deze winter en transfervrij komende zomer is binnen te halen maakt dat ik hem betitel als 'buitenkansje'. Ik bepleit Kali als echte versterking op een positie die wellicht kwantitatief voldoende maar kwalitatief onvoldoende wordt bezet. Dat de eventuele komst van Kali gevolgen heeft voor anderen is wel te verwachten. Maar wellicht juist een uitkomst voor iemand als Sporkslede. Iemand die, in mijn ogen, als 'twijfelgeval' zn talent kan bewijzen in een verhuurperiode bij een leuke middenmoter in de eredivisie

Wat dat betreft gaat het in feite om 'doorselecteren. Je kunt wel stellen dat je met Poulsen en Enoh 'genoeg opties hebt rondlopen maar, naar mijn mening, zullen beide heren Ajax eerder verzwakken dan versterken. Dit terwijl je absoluut nog geen weet hebt van de prestaties van Boccara op dit niveau. Het talent lijkt er te zijn, maar tegelijk zijn de andere opties op die plek te mager om direct afhankelijk te zijn van BoccaraHR
Alles leuk en aardig, maar dan is er nu dus nog geen ruimte, ondanks dat je wel wilt doorselecteren. Poulsen en Enoh zullen dan dus moeten vertrekken. Zolang daar geen zicht op is, is er wat mij betreft geen ruimte. Het laatste wat ik wil is weer terug naar een megaselectie vol met dure spelers die geen minuten maken. Dat het gevolgen heeft is niet "wel te verwachten", dat is een eerste vereiste.

Neenee. Ik stel slechts dat beide heren ook op andere posities uit de voeten kunnen. Nergens opper ik dat zij dan ineens, op ' andere posities' , wel ' makkelijk' voldoen en ik hen daar wel zou opstellen.

Het blijkt maar weer eens dat je misvattende conclusies trekt uit woorden die ik nimmer heb gebruikt. Echt, houdt eens op met die onzin. Blijf je maar op je vingers tikken. Je zou denken dat ze inmiddels blauw zouden moeten zijn

Nog 1 keer

Ik stel dat ik het talent in Boccara zie en onderschrijf maar ik het minder zie zitten in Sporkslede. Dat doet in beide gevallen echter niets (!) af van het feit dat beide op verschillende posities uit te voeten kunnen. Dat onderscheid lijkt het pijnpunt te zijn waar je weer volledig de mist in gaat ( en niet de eerste keer)
HR
Ik heb dit stukje nu 2 keer gelezen en ik stel daar 2 dingen vast: 1) het is een gotspe dat jij me in je vorige posting beticht van uit de hoogte doen. De wijze waarop jij dit soort dingen neerzet zorgt er wat mij betreft voor dat jij niet de aangewezen persoon bent om mensen aan te vallen op toonzetting van de posts. Ik vind het prima dat wij van mening verschillen, ben er absoluut niet op uit om uit de hoogte te doen of op de man te spelen, maar dat verwacht ik ook van jou. 2) Als iemand ergens niet opgesteld moet worden wegens een gebrek aan kwaliteit, dan kan hij m.i. op die positie niet uit de voeten. Als iemand ergens wel uit de voeten kan, dan hoort hij op die positie over voldoende kwaliteiten te beschikken om daar opgesteld te kunnen worden.

Jij stelt letterlijk dan mensen op een andere positie uit de voeten kunnen, in een andere zin over dezelfde spelers betwijfel je of ze voldoen op hun eigen positie. Dan hebben we een andere definitie van "voldoen", blijkbaar. Daarom vraag ik je wanneer een speler op een andere positie volgens jou voldoet. That's all.

Kijk, nu komen we ergens. Die '2 of 3 extra jongens' vind ik niet voldoen ( Enoh en Poulsen). Jij lijkt in kwantiteit te rekenen. Ik doe dat liever in kwaliteit.

Wat betreft Kali. Lachwekkend om eerder uit te gaan van Boccara en Sporkslede en nu zelf Kali te betitelen als iemand die 'nog niets heeft bewezen'. Krommere bananen verkopen ze niet

Kali blinkt uit in een verrassend goed spelend Utrecht. Is dit seizoen een ware revelatie gebleken. Voetbalinhoudelijk heb ik al meerdermaals mn betoog hierover gedaan. Ik heb jouw alleen maar twijfels horen uitspreken over Kali. Voetbalinhoudelijk heb ik je nog geen argument horen geven....Nee, we hebben al zoveel spelers ( Poulsen,Enoh, Sporkslede Boccara). Neenee, kwaliteit
HR
Grappig, ik vond van jouw redenering precies hetzelfde, namelijk eerst stellen dat Boccara en Sporkslede niets bewezen hebben en dan een speler opperen die mijns inziens ook nog niets bewezen heeft. Daar houden we andere criteria op na, aangezien jij blijkbaar meent dat hij wel al voldoende bewezen heeft (of trek ik nu weer een verkeerde conclusie?).

Over het voetbalinhoudelijke nog even het volgende: daar liggen mijn bezwaren helemaal niet. Het zou dan ook vreemd zijn om juist op dat gebied te gaan argumenteren. Het enige wat inhoudelijk enigszins bezwaarlijk kan zijn is dat ik van mening ben dat een paar potjes bij FC Utrecht niet voldoen als "heeft bewezen mee te kunnen en/of van toegevoegde waarde te zijn". (Mijn woorden, niet die van jou, voordat je daar weer over valt)

Ja, hij is er. Netzoals Poulsen. Wacht nog steeds op kwalitatieve beoordelingen. Doorselecteren.

Dat beide heren nog onder contract staan is lastig. Maar moet dit dan direct de lijndraad zijn voor sportieve stagnatie? Want die kwalificatie geef ik bij nog een seizoen vol met de huidge opties. Netzoals dat geldt voor de rechtsbuiten positie. Lukoki, de Sa, Boerrigter. Opties genoeg! Maar kwalitatief? Juist ja
HR
Prima, helemaal eens. Maar doorselecteren is dus iets anders dan aankopen doen en met een overvolle selectie zitten. Als je kwalitatief versterkende aankopen wilt doen, heb je er ook voor te zorgen dat de mannen die niet meekunnen maar wel een hoop geld kosten elders ondergebracht worden.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Gladio schreef:

(...)

Vejinovic is een rechtspoot ;) Verder een geweldige voetballer idd.

Ayoub is ook een heerlijk voetballertje alleen is hij niet zo fijn weggegaan destijds. Het welbekende incident waarbij ook Tannane betrokken was.
HR
Sja, vergiste me. Maar is hij niet tweebenig?
HRHR
HR

Gladio
International

Reg.: 1 augustus 2003

Ik durf het niet te zeggen. Weet alleen dat hij van nature rechts is.
HR
HR

Le Berry
Idool

Middenweg 401 schreef:

(...)
Alles leuk en aardig, maar dan is er nu dus nog geen ruimte, ondanks dat je wel wilt doorselecteren. Poulsen en Enoh zullen dan dus moeten vertrekken. Zolang daar geen zicht op is, is er wat mij betreft geen ruimte. Het laatste wat ik wil is weer terug naar een megaselectie vol met dure spelers die geen minuten maken. Dat het gevolgen heeft is niet "wel te verwachten", dat is een eerste vereiste.
HR
En het laatse wat ik wil is de komende seizoenen te moeten kijken naar spelers als Enoh en Poulsen. Daar heb ik me genoeg aan geirriteerd. Bovendien 'dat ze er zijn' geeft geen waardeoordeel. Hetgeen waar ik je steeds meer op betrap. Kwantiteit vs kwaliteit. Wat betreft 'een megaselectie'. Chargerend wederom leuk benoemd maar het gaat me net iets te ver om na een(!) enkele aankoop als die van Kali ( waar het in feite over hoort te gaan) over te gaan tot de betiteling 'megaselectie'.

Overigens, doorselecteren zorgt automatisch voor verandering van samenstelling.

Dan kun je wel stellen dat we nog genoeg opties hebben rondlopen in Enoh,Poulsen etc, maar mijns inziens hebben beide heren niets te zoeken in het Ajax van nu en in de toekomst.

Wat betreft 'toonzetting. Je begint zelf met een wijzende vinger op zoek te gaan naar 'tegenstellingen'. Mochten die voetbalinhoudelijk gezien beargumenteerd worden, heb ik daar geen enkel probleem mee. Jammergenoeg heb ik die argumenten nog niet kunnen ontdekken. Maar, jij denkt doormiddel van chargeren,verkeerd interpreteren en conclusies te trekken uit bewoordingen die ik nimmer heb gesproken een discussietechniek te vormen die voor veel irritatie zorgt. Dat ik je daarbij meerdermaals feitelijk moet wijzen op deze onregelmatigheden maakt de discussie jammergenoeg niet beter. Maar ga je in constante vorm over tot foutieve aannames en conclusies, dan zal ik je daar ook op wijzen. Zo ben ik dan ook wel weer. Met de neus erop. Je lokt het zelf uit. En wie de bal kaatst...

Prima om het af te sluiten zo. Ben snel vergevingsgezind en best een vriendelijke gozer(...). Maar post om mn mening te uiten en in discussie te gaan met anderen. Niet om constant verkeerd te worden geinterpreteerd. Waarbij je ook nog eens woorden verzint om je eigen (tegen) stelling kracht bij te zetten. Want daar kan ik dan weer erg slecht tegen.

Als iemand ergens niet opgesteld moet worden wegens een gebrek aan kwaliteit, dan kan hij m.i. op die positie niet uit de voeten. Als iemand ergens wel uit de voeten kan, dan hoort hij op die positie over voldoende kwaliteiten te beschikken om daar opgesteld te kunnen worden. HR
Neenee. weer ga je over tot bewoordingen die niet de mijne zijn.

Stel nergens dat Boccara en Sporkslede ( waar het in deze om gaat) kwalitatief niet voldoen. Slechts dat ik in Boccara een hoop talent en potentie zie maar ik hem nog geen rol toedicht waarbij hij er direct(!) en een geheel(!) seizoen staat. Over Sporkslede heb ik mn twijfels geuit. Echter betreft het 2 jonge talenten die ik nimmer de kwalificatie heb gegeven van 'gebrek aan talent'. Die verzin je

Jij stelt letterlijk dan mensen op een andere positie uit de voeten kunnen, in een andere zin over dezelfde spelers betwijfel je of ze voldoen op hun eigen positie. Dan hebben we een andere definitie van "voldoen", blijkbaar. Daarom vraag ik je wanneer een speler op een andere positie volgens jou voldoet. That's all.HR
Wederom compleet foutief. Ik stel negens dat 'niet voldoen'. Slechts dat ik niet direct en een geheel sieozne op hen reken. Ik bepleit dat ook meerdermaals voor 'het brengen van talenten'. Dit met het oog op aanpassingen die vooral ook fysiek het nodige met zich meebrengen.

Zowel Boccara als Sporkslede heb ik genoemd als jongens die er wellicht aankomen maar er in mijn visie niet 'direct zullen staan'. Dat zij, ook nu bij jong Ajax om meerdere posities spelen maakt dat een aankoop als Kali niet direct een eeuwige blokkade vormt voor beide. Netzoals Kali ook als linkshalf uit de voeten kan.
Nergens opper ik dat zij op andere posities dan die van defensieve middenvelder direct(!) 'wel 'voldoen' ( heb ik in die context ook niet gebruikt maar 'misbruik jij maar weer even). Slechts dat zij op meerdere posities uit de voeten kunnen. Een onderscheid dat jij maar niet lijkt te maken.

Grappig, ik vond van jouw redenering precies hetzelfde, namelijk eerst stellen dat Boccara en Sporkslede niets bewezen hebben en dan een speler opperen die mijns inziens ook nog niets bewezen heeft. Daar houden we andere criteria op na, aangezien jij blijkbaar meent dat hij wel al voldoende bewezen heeft (of trek ik nu weer een verkeerde conclusie?). HR

Je weet dat je nu, met betrekking tot 'ervaring', spreekt over 2 spelers die vrijwel niet eens op eredivie niveau hebben gespeeld en voorlopig gewoon op maandagavond hun wedstrijdjes spelen en een speler die vrijwel wekelijks uitblinkt en opvalt in de eredivisie

Dus ja, dat lijken we 2 verschillende critera.

Kali lijkt me net een stuk verder in zn ontwikkeling. Los van het feit dat ik hem kwa talent ook hoger ingeschat. Iig ten opzichte van Sporkslede.

Over het voetbalinhoudelijke nog even het volgende: daar liggen mijn bezwaren helemaal niet. Het zou dan ook vreemd zijn om juist op dat gebied te gaan argumenteren. Het enige wat inhoudelijk enigszins bezwaarlijk kan zijn is dat ik van mening ben dat een paar potjes bij FC Utrecht niet voldoen als "heeft bewezen mee te kunnen en/of van toegevoegde waarde te zijn". (Mijn woorden, niet die van jou, voordat je daar weer over valtHR
Zou jij mij puur voetballend tegen argumenten kunnen noemen, dan ga ik graag en open met je in discussie. Vind het juist vreemd dat je dit niet doet. Je lijkt je verhaal vooral toe te spitsen op spelers die, naar mijn mening, A/ wekelijks niet voldoen ( Poulsen en Enoh )en B/ nog vrijwel geen enkele ervaring op dit niveau hebben en ik het daarom onrealistisch acht om een geheel seizoen van hen afhankelijk te zijn. Ja 'de back up' zou dan Poulsen en Enoh zijn. Maar nogmaals, daar zie ik niets in.
Dus een 'versterking' is in mijn ogen essentieel. En uiteraard heeft Kali nog nimmer zn onschatbare waarde getoond. Een aankoop blijft altijd een inschatting van talent. Maar ik acht Kali de juiste kwaliteiten toe. En in samenhang met zijn transfervrije status lijkt mij dit een uitstekende aankoop op een positie die al niet overloopt op kwaliteit. Dat vervolgens spelers als Poulsen en Enoh op het 2 a 3de plan komen en overbodig raken is spijtig maar kwalitatief noodzakelijk. Doorselecteren'. Clubs zullen vooral voor Poulsen niet in de rij staan. Maar ik denk dat wanneer je Enoh een duidelijk beeld geeft van zijn mininimale rol in dit team, hij zelf ook open zal staan voor vertrek. Sprokslede zou ik verhuren.

Prima, helemaal eens. Maar doorselecteren is dus iets anders dan aankopen doen en met een overvolle selectie zitten. Als je kwalitatief versterkende aankopen wilt doen, heb je er ook voor te zorgen dat de mannen die niet meekunnen maar wel een hoop geld kosten elders ondergebracht worden. .HR
Naar mijn mening heeft 'doorselecteren' juist alles te maken met een nieuwe sportieve verbetering. Dat laat je niet afhangen van aanwezige spelers die kwalitatief gezien niet voldoen. Dat is juist de reden voor 'doorselecteren'

Dat je finacieel gezien en betreffende de salarispot ook een verantwoording hebt af te leggen is duidelijk waar. Maar niet dusdanig ingewikkeld. Bovendien zie je vaak dat aankopen en verkopen elkaar overlappen. Een aankoop als die van Kali geeft wellicht direct het groene licht voor een verhuurperiode. Die gesprekken en wellicht afspaken zullen voorafgaand dan echt wel zijn gemaakt

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 22 november 2012 01:08:47).]
HR
HR

Tyzilla
Jeugdspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 19 februari 2011

Ezequiel Cirigliano, argentijn.
20 jaar, 1,72meter
Middenvelder ,River Plate.

Hij is een passer en heeft een goeie tackel in huis een type Anita kan je dus zeggen al denk ik dat hij meer potentie in huis heeft omdat hij meer visie heeft ziet de openingen en is niet bang om de pass dan ook te geven.
Hij is al doorgebroken en heeft een basisplaats veroverd heeft inmiddels al rond de 45 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld.
Is positioneel ook vrij sterk heeft energie in zijn spel en snelheid. een speler met veel potentie is al in verband gebracht met grote clubs maar niks concreet een type speler die Ajax kan gebruiken is een aantal klasses beter dan Poulsen en Sprokslede.
Je kan het natuurlijk ook dicht bij huis zoeken en een Kali nemen maar die vind ik positioneel en verdedigend niet zo sterk heeft wel de attitude.
Heeft zijn minuten gemaakt bij de u-17 en de u-20 en ook daar doet hij het prima.

10 min filmpje van hem kan zo goed beeld krijgen van zijn kwaliteiten.
http://www.youtube.com/watch?v=2ew-D5u6DNk&feature=player_embedded
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Tyzilla schreef:

Ezequiel Cirigliano, argentijn.
20 jaar, 1,72meter
Middenvelder ,River Plate.

Hij is een passer en heeft een goeie tackel in huis een type Anita kan je dus zeggen al denk ik dat hij meer potentie in huis heeft omdat hij meer visie heeft ziet de openingen en is niet bang om de pass dan ook te geven.
Hij is al doorgebroken en heeft een basisplaats veroverd heeft inmiddels al rond de 45 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld.
Is positioneel ook vrij sterk heeft energie in zijn spel en snelheid. een speler met veel potentie is al in verband gebracht met grote clubs maar niks concreet een type speler die Ajax kan gebruiken is een aantal klasses beter dan Poulsen en Sprokslede.
Je kan het natuurlijk ook dicht bij huis zoeken en een Kali nemen maar die vind ik positioneel en verdedigend niet zo sterk heeft wel de attitude.
Heeft zijn minuten gemaakt bij de u-17 en de u-20 en ook daar doet hij het prima.

10 min filmpje van hem kan zo goed beeld krijgen van zijn kwaliteiten.
http://www.youtube.com/watch?v=2ew-D5u6DNk&feature=player_embedded
HR
Gezien de recente uitspraken van Overmars aangaande het ''gerichte'' scoutingbeleid zie ik deze jongen helaas niet komen. Al kan ik zelf echt niet beoordelen of dit wel of niet een versterking is voor Ajax. Ik ben er na vanavond wel achter dat er een versterking nodig is op die positie. Kali is een goedkope optie die ik nu dan maar het voordeel van de twijfel geef maar mijn voorkeur gaat uit naar iemand die wat meer heeft laten zien en het liefst al op wat jongere leeftijd.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

geen Argentijnen meer aub.

Ik heb twijfels over de kwaliteit van de Argentijnen die graag WILLEN komen. Daar hebben we genoeg last mee gehad in het verleden.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Le Berry schreef:

(...)

Naar mijn mening heeft 'doorselecteren' juist alles te maken met een nieuwe sportieve verbetering. Dat laat je niet afhangen van aanwezige spelers die kwalitatief gezien niet voldoen. Dat is juist de reden voor 'doorselecteren'

Dat je finacieel gezien en betreffende de salarispot ook een verantwoording hebt af te leggen is duidelijk waar. Maar niet dusdanig ingewikkeld. Bovendien zie je vaak dat aankopen en verkopen elkaar overlappen. Een aankoop als die van Kali geeft wellicht direct het groene licht voor een verhuurperiode. Die gesprekken en wellicht afspaken zullen voorafgaand dan echt wel zijn gemaakt
HR
Ik laat de rest even voor wat het is. Daar gaan we niet uitkomen en dat moeten we ook maar niet meer proberen. Beter voor later, zal ik maar zeggen. Het enige wat ik daarover nog wil opmerken is dat m.i. hier staat voor mijns inziens, waar ik MIJN onderscheid geef tussen wel of niet uit de voeten kunnen op een positie. Het lijkt me dan ook logisch dat ik overga tot bewoordingen die niet de jouwe zijn, maar de mijne.

Over de quote: ik ben van mening dat het te makkelijk is om er vanuit te gaan dat afspraken wel gemaakt zullen zijn. De volgorde is verkeerd, je moet in staat zijn om de mannen die je wilt doorselecteren te verkopen of elders onder te brengen en dán kan je praten over Kali. Ik denk echt dat we onze eigen glazen ingooien wanneer we dat soort dingen niet strak hanteren. En (en impliciet heb je daar je langverwachte waardeoordeel) ik zie niet dat Enoh en Poulsen zo makkelijk ergens anders ondergebracht kunnen worden. Wel dat Sporkslede makkelijk verhuurd kan worden. Dat dan weer wel.
HR
HR

Le Berry
Idool

Middenweg 401 schreef:

(...)

Ik laat de rest even voor wat het is. Daar gaan we niet uitkomen en dat moeten we ook maar niet meer proberen. Beter voor later, zal ik maar zeggen. Het enige wat ik daarover nog wil opmerken is dat m.i. hier staat voor mijns inziens, waar ik MIJN onderscheid geef tussen wel of niet uit de voeten kunnen op een positie. Het lijkt me dan ook logisch dat ik overga tot bewoordingen die niet de jouwe zijn, maar de mijne.

Over de quote: ik ben van mening dat het te makkelijk is om er vanuit te gaan dat afspraken wel gemaakt zullen zijn. De volgorde is verkeerd, je moet in staat zijn om de mannen die je wilt doorselecteren te verkopen of elders onder te brengen en dán kan je praten over Kali. Ik denk echt dat we onze eigen glazen ingooien wanneer we dat soort dingen niet strak hanteren. En (en impliciet heb je daar je langverwachte waardeoordeel) ik zie niet dat Enoh en Poulsen zo makkelijk ergens anders ondergebracht kunnen worden. Wel dat Sporkslede makkelijk verhuurd kan worden. Dat dan weer wel.
HR
Snap je punt wel maar het gaat inzake Kali niet om een finacieel grote uitgave. Gaat het om een aankoop die vele miljoenen moet kosten, dan ga ik een eind mee in de stelling. Echter gaat het in deze om , naar mijn mening, 'een buitenkansje'. Een bijna tranfervrije speler waarvan ik vind dat het een echte versterking zou zijn. Echter is hij in gesprek met zijn huidige werknemer over een eventuele contractverleging en zullen er vast en zeker andere clubs geinteresseerd zijn. Snel handelen lijkt dus essentieel in deze.

Snap best dat je als Ajax zijnde eerste spelers wilt verkopen voordat je spelers gaat aankopen. Een gezonde manier van beleid voeren. Echter bestaan er uitzonderingen die anders doen handelen. En daar pleit ik voor met betrekking tot Kali. Dit terwijl ik geen enkel probleem zie om iemand als Sporklede te kunnen verhuren. En ook voor een international van Kameroen zullen clubs geinteresseerd zijn. Niet zeggende dat je daar altijd maar blind vanuit moet gaan

Juist ik heb me meerdermaals fel uitgesproken tegen posters die maar blijven roepen om aankopen. 'Koopzieke' (waar je de toon direct al mee had gezet) lijkt me dan ook totaal niet op zn plaats. De discussie ging om 1 enkele speler. Sterker nog. Met de doorstrooming van Fischer,Denswil,Hoesen,Boccara en Andersen vind ik dat Ajax deze komende zomer (maar hopelijk deze winter) zich slechts moet gaat richten op 1 enkele aankoop ( Op Kali na). Namelijk op de rechtsbuiten positie (heb mijn voorkeur voor Chery al uitgesproken). Posities lijken namelijk goed te kunnen worden bezet met daarachter bovengenoemde talenten. Of het nu gaat om de tendem Moisander/Denswil, Fischer/Sana, Serero/ Andersen, Alderweireld/ Veltman, Blind/ Dijks/Boilesen of hopelijk Kali/ Boccara

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 22 november 2012 10:33:30).]
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

KNVB wil contracten Meleg zien

De KNVB gaat toch onderzoek doen naar de zogenaamde wurgcontracten waarmee de zaakwaarnemer van Dejan Meleg zijn cliënt in bedwang zou houden. Dit gaat de bond doen op verzoek van minister Edith Schippers.

Ajax zal de contracten dan naar Zeist moeten sturen. De Amsterdammers zijn zich van geen kwaad bewust en zeggen dat de vader en de voetballer tevreden zijn met het contract. HR
Mevrouw Schippers lijkt een statement te willen maken en tegenover het Nederlandse publiek even de strenge tante uithangen.
HR
HR

Castel di Sangro
International

Uit: Tb
Reg.: 15 maart 2003

Le Berry schreef:

(...)

Snap je punt wel maar het gaat inzake Kali niet om een finacieel grote uitgave. Gaat het om een aankoop die vele miljoenen moet kosten, dan ga ik een eind mee in de stelling. Echter gaat het in deze om , naar mijn mening, 'een buitenkansje'. Een bijna tranfervrije speler waarvan ik vind dat het een echte versterking zou zijn. Echter is hij in gesprek met zijn huidige werknemer over een eventuele contractverleging en zullen er vast en zeker andere clubs geinteresseerd zijn. Snel handelen lijkt dus essentieel in deze.

Snap best dat je als Ajax zijnde eerste spelers wilt verkopen voordat je spelers gaat aankopen. Een gezonde manier van beleid voeren. Echter bestaan er uitzonderingen die anders doen handelen. En daar pleit ik voor met betrekking tot Kali. Dit terwijl ik geen enkel probleem zie om iemand als Sporklede te kunnen verhuren. En ook voor een international van Kameroen zullen clubs geinteresseerd zijn. Niet zeggende dat je daar altijd maar blind vanuit moet gaan

Juist ik heb me meerdermaals fel uitgesproken tegen posters die maar blijven roepen om aankopen. 'Koopzieke' (waar je de toon direct al mee had gezet) lijkt me dan ook totaal niet op zn plaats. De discussie ging om 1 enkele speler. Sterker nog. Met de doorstrooming van Fischer,Denswil,Hoesen,Boccara en Andersen vind ik dat Ajax deze komende zomer (maar hopelijk deze winter) zich slechts moet gaat richten op 1 enkele aankoop ( Op Kali na). Namelijk op de rechtsbuiten positie (heb mijn voorkeur voor Chery al uitgesproken). Posities lijken namelijk goed te kunnen worden bezet met daarachter bovengenoemde talenten. Of het nu gaat om de tendem Moisander/Denswil, Fischer/Sana, Serero/ Andersen, Alderweireld/ Veltman, Blind/ Dijks/Boilesen of hopelijk Kali/ Boccara
HR
Leuk dat mensen hier over Kali praten. Maar houden jullie er wel rekening mee dat Kali bij Ajax is weggestuurd uit de jeugdopleiding, en misschien daardoor niet voor Ajax zou willen uitkomen? Het is maar een randzaak, maar er wordt verder niet over nagedacht of hij unerhaupt geinteresseerd zou zijn naar een overgang naar Ajax. :)
HR
HR

tektwo
Talent

Reg.: 17 september 2003

Kwame Quansah halen. Is verdedigend sterk, staat altijd goed opgesteld, is sterk aan de bal en ook in aanvallend opzicht ingelligent. Hij speelt lang bij een club uit de onderste regionen en doet het daar uitstekend. Dat lijkt mij een goede opvolger voor Anita die nooit waardig is vervangen. Bocarra trouwens ook meer speeltijd gunnen. Om terug te komen op Anita. Dat is een speler die Ajax nu enorm nodig heeft en mist. Dat is de reden dat De Boer hem liever niet wilde laten gaan.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Ik moet toch echt eens beter naar Heracles gaan kijken. Ik zou niet meer weten op welke posities Quansah, Overtoom, Duarte en Vejnovic nu eigenlijk spelen. Lijkt wel een carrousel daar. Wat op zich ook weer een tactiek kan zijn.
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Toen ik Quansah wel eens zag spelen, viel me op dat hij inderdaad best goed is, maar hij had ook altijd wel 1 of 2 Enohtjes per wedstrijd, een bal achterin recht in de voeten van een aanvaller schuiven. Dat is al een tijd geleden waar ik over praat, maar vraag me af of hij het al kwijt is.

Ik denk eigenlijk dat Quansah zelfs als noodoplossing nog net tekort komt, hoewel het fijn zou zijn een overbrugging te hebben die beter is dan Poulsen, en er meer klaar voor is dan Boccara en Sporkslede. Sowieso had zijn aankoop beter bij de bekende en volgens mij ook door het TH uitgesproken Cruijff-filosofie gepast van in je eigen competitie kopen zodat je zelf sterker wordt en de rest van de competitie goed gecompenseerd voor hun verlies zich ook kan versterken. Beter dan het aantrekken van Poulsen in ieder geval, wat ik nog steeds verspilling en dom vind.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Vitesse wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!