Ajax Netwerk
donderdag 18 september 2014 - 13:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 172 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 172 »

HR

Le Berry
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009

quote:HR
Dirk86 schreef:

Ik zou het wel goed vinden als er een middenvelder bij wordt gehaald voor de 6 positie deze winterstop. Had natuurlijk achteraf in de zomer moeten gebeuren ipv Poulsen maar goed.

Wie zou de beste aankoop zijn voor deze positie volgens jullie? Kali of Duarte? Ik volg Utrecht en Heracles helemaal niet dus kan er weinig zinnigs over zeggen.
HR
Kali. Ook omdat Duarte meer een aanvallend ingestelde middenvelder is. Kali is meer de 'voetballende controleur'
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 5 november 2006

Dirk86 schreef:

Ik zou het wel goed vinden als er een middenvelder bij wordt gehaald voor de 6 positie deze winterstop. Had natuurlijk achteraf in de zomer moeten gebeuren ipv Poulsen maar goed.

Wie zou de beste aankoop zijn voor deze positie volgens jullie? Kali of Duarte? Ik volg Utrecht en Heracles helemaal niet dus kan er weinig zinnigs over zeggen.
HR
Geef Boccara en Sportsklede eerst eens de kans voordat we weer gaan kopen.
Koop zieke mensen!
HR
HR

Le Berry
Icoon

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Geef Boccara en Sportsklede eerst eens de kans voordat we weer gaan kopen.
Koop zieke mensen!
HR
Koopzieke mensen? Haha. Jij vind Ajax kwalitatief wel voldoen en geen versterking nodig?

Ach, gewoon de Boer ontslaan he. Dat is de oplossing voor het probleem. Pffff

Kansloos
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Le Berry schreef:

(...)

Koopzieke mensen? Haha. Jij vind Ajax kwalitatief wel voldoen en geen versterking nodig?

Kansloos
HR
Je kunt ook tegen aankopen en voor de Boer zijn. Doorpakken met jeugd nu. Over uiterlijk twee jaar plukken we daar de vruchten van.

Enige uitzondering : als Eriksen echt deze zomer al weggaat en veel opbrengt, dan moet je voor hem een vervanger kopen die er meteen staat. Niet Kali dus.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

Le Berry schreef:

(...)

Kansloos
HR
Ik word al een tijdje doodmoe van het gehak van AFCANieuwmarkt op Frank de Boer, maar hier heeft hij gewoon gelijk. Zojuist zijn er voor deze positie twee aankopen gedaan, nummer drie lijkt vanuit de jeugd door te stromen en voor noodgevallen is nummer vier ook weer zo langzamerhand fit aan het worden. Van deze VIER spelers voor 1 plaats zullen er volgend seizoen minimaal 2 weer een stuk beter zijn dan dit seizoen.

Filosoferen over een aankoop op CVM is niet alleen koopziek, het is ook een gebrek aan vertrouwen richting Sporkslede en Boccara. AFCANieuwmarkt heeft groot gelijk.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Le Berry schreef:

(...)

Kansloos
HR
Dat zal hij niet bedoelen, maar ik kan hem wel begrijpen dat hij een beetje moe wordt van het constante geklaag dat er maar spelers gekocht dienen te worden.
Ik vind het zelf ook steeds meer lijken alsof mensen alles van buitenaf honderd keer beter vinden dan de eigen spelers. Ik zie hier namen voorbij komen waarbij ik me echt afvraag of die uberhaupt wel meekunnen met het niveau van Ajax. Maar net zo goed worden de eigen spelers door die gasten compleet afgekraakt en worden de uiteindelijke aankopen met de grond gelijk gemaakt.
Als het aan de meeste hier ligt verkopen we de hele handel en gaan we verder met een selectie vol met de Armenterosjes, Vejinovic'en en Kali's van deze wereld, waarschijnlijk om die na 2 maanden ook weer uit te kotsen.
Ajax gaat nu vol voor de eigen jeugd en jonge jongens van buitenaf, laten we die dan eens steunen in plaats van constant om aankopen te schreeuwen die ons niet eens verder helpen.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Ajax heeft alleen een rechtsbuiten nodig, voor al het andere kun je je buikje vol eten in de jeugd. Er lopen echt PRIMA spelers rond. Deze spelers hebben alleen een kans in het eerst nodig, wat tijd in het eerste, en een echte voetballende speelstijl (zoals uitgesproken in FdeB topic).

Jeugd aankopen zijn altijd welkom, directe versterkingen voor het eerste niet (tenzij het een rechtsbuiten betreft).

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 20 november 2012 11:57:09).]
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Je kunt ook tegen aankopen en voor de Boer zijn. Doorpakken met jeugd nu. Over uiterlijk twee jaar plukken we daar de vruchten van.

Enige uitzondering : als Eriksen echt deze zomer al weggaat en veel opbrengt, dan moet je voor hem een vervanger kopen die er meteen staat. Niet Kali dus.
HR
Wat is op tegen naast de typische verdedigende types een voetballende middenvelder te hebben voor die positie? Dat zijn Boccara en Sporkslede immers ook niet. Ik zou het wel weten hoor, afscheid nemen van Enoh (en Poulsen) om plek te maken voor de goedkope Kali!

Sporkslede en Boccara gaan ook geen voetbal brengen op "6" !
HR
HR

Le Berry
Icoon

Groot gelijk of een flink verschil van mening? Want het vertrouwen in Boccara maar vooral in Sporkslede is leuk en aardig. Maar op precies wat gebaseerd?

Duidelijk is iig dat ik Sporkslede niet de toekomst toedicht die anderen wel doen. Prima, verschil van inzicht.

Echter zie ik Kali als 'butenkansje' Een linksbenige(!) controlerende en goed voetballende middenvelder voor vrijwel niets

In deze reken ik, voor mezelf, Poulsen niet mee. Die vind ik voetballend niet passen bij Ajax en ook nog eens flink tekort komen. En reken niet op een geheel seizoen van Boccara en Sporkslede.

Zie een tendem van Kali en Boccara voor me met daarachter ( voor mij) twijfelgeval Sporkslede. Met daarbij de vermelding dat zowel Kali linkshalf, Boccara rechtshalf enSporkslede centraal achterin uit de voeten kunnen

Vind het altijd weer typerend voor bepaalde posters. Die wilde geen centrale verdediger halen omdat we immers Denswil hadden. Nou, laat die nou gewoon zien dat hij nog niet klaar is voor het grote werk. Althans, niet 'week in week uit'. Die stap lijkt nog te groot en te intensief. Die 'breng je'.

Je houdt rekening met je grootste talenten. Maar kijkt daarbij wel naar enige tijdsbesef en intesiviteit waarin je hen wilt 'brengen'. Bovendien is er niets mis met concurrentie.

En heb het niet over vele aankopen. Nee een ( naar mijn mening) buitenkansje als Kali om een linksbenige (hebben we er niet zo veel van) jonge talentvolle middenvelder binnen te halen die vrijwel niets hoeft te kosten. Men slaat dus volledig de plank mis als men het heeft over 'koopzieke'

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 20 november 2012 12:09:02).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Albinho schreef:

(...)

Wat is op tegen naast de typische verdedigende types een voetballende middenvelder te hebben voor die positie? Dat zijn Boccara en Sporkslede immers ook niet. Ik zou het wel weten hoor, afscheid nemen van Enoh (en Poulsen) om plek te maken voor de goedkope Kali!

Sporkslede en Boccara gaan ook geen voetbal brengen op "6" !
HR
Dit is bij p$v ook gebeurd met de verdediging, vandaar dat wij Bazour nu hebben. Niet doen dus. Je geeft een verkeerd beeld af naar je jeugd, Sportsklede en vooral Boccara bewijzen zich veel in Jong Ajax.

Ik begin het een beetje beu te worden op dit forum dat Denswil er nog niet klaar voor is omdat hij het moeilijk had tegen fucking Bony notabenen. De meeste die over Denswil klagen hebben geen wedstrijd JA gezien. Hou dan ook gewoon je mond en geef geen mening over jeugdspelers.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 20 november 2012 12:13:13).]
HR
HR

Le Berry
Icoon

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Dit is bij p$v ook gebeurd met de verdediging, vandaar dat wij Bazour nu hebben. Niet doen dus. Je geeft een verkeerd beeld af naar je jeugd, Sportsklede en vooral Boccara bewijzen zich veel in Jong Ajax.

Ik begin het een beetje beu te worden op dit forum dat Denswil er nog niet klaar voor is omdat hij het moeilijk had tegen fucking Bony notabenen. De meeste die over Denswil klagen hebben geen wedstrijd JA gezien. Hou dan ook gewoon je mond en geef geen mening over jeugdspelers.
HR
Ja, de vergelijking met Psv inzake het jeugdbeleid is volledig op zn plaats... :denk

En met de aankoop van Kali slaat men op de Toekomst natuurlijk helemaal door

Vermoeiend

Overigens heb ik Denswil vaak genoeg zien spelen. Dus een toontje lager zou meer op zn plaats zijn. Acht hem een grote toekomst toe. Maar wel op een geleidelijke manier
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Le Berry schreef:

(...)

Ja, de vergelijking met Psv inzake het jeugdbeleid is volledig op zn plaats... :denk

En met de aankoop van Kali slaat men op de Toekomst natuurlijk helemaal door

Vermoeiend

Overigens heb ik Denswil vaak genoeg zien spelen. Dus een toontje lager zou meer op zn plaats zijn. Acht hem een grote toekomst toe. Maar wel op een geleidelijke manier
HR
Als 1 schaap over de dam is.. Je bent een richting uitgeslagen als club zijnde met veel jeugd. Er is jeugd beschikbaar voor de VM positie, dus al komt Kali gratis, hij is NIET nodig.

Ik verschil daar van mening in dat het wat geleidelijker mag, en vind Denswil er wel klaar voor.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Le Berry schreef:

Groot gelijk of een flink verschil van mening? Want het vertrouwen in Boccara maar vooral in Sporkslede is leuk en aardig. Maar op precies wat gebaseerd?
HR
Dat is in mijn geval gebaseerd op wat ik zelf heb gezien en een groot vertrouwen in het technisch hart om spelers beter te maken. Is je vertrouwen in Kali op meer gebaseerd dan de samenvattingen van Utrecht op zondagavond?

Duidelijk is iig dat ik Sporkslede niet de toekomst toedicht die anderen wel doen. Prima, verschil van inzicht.

Echter zie ik Kali als 'butenkansje' Een linksbenige(!) controlerende en goed voetballende middenvelder voor vrijwel niets
HR
Waarom vind je het een pluspunt dat een CVM links is? Of begrijp ik je uitroepteken niet goed?

In deze reken ik, voor mezelf, Poulsen niet mee. Die vind ik voetballend niet passen bij Ajax en ook nog eens flink tekort komen. En reken niet op een geheel seizoen van Boccara en Sporkslede.
HR
Maar iemand voor het gemak maar niet meerekenen betekent niet dat hij ineens zomaar van je loonlijst verdwenen is en je alle ruimte hebt voor weer een nieuwe aankoop op een plek waar je al vier man in je eerste selectie hebt lopen.
Of gaat dat wel zo makkelijk bij jou?

Zie een tendem van Kali en Boccara voor me met daarachter ( voor mij) twijfelgeval Sporkslede. Met daarbij de vermelding dat zowel Kali linkshalf, Boccara rechtshalf enSporkslede centraal achterin uit de voeten kunnenHR
Aha. Eerst heb je niet zoveel vertrouwen in die spelers op hun eigen, vertrouwde positie, en nu kunnen ze ineens prima uit de voeten op een andere positie? Je vertrouwen in Boccara maar vooral in Sporkslede is leuk en aardig. Maar op precies wat gebaseerd?

Vind het altijd weer typerend voor bepaalde posters. Die wilde geen centrale verdediger halen omdat we immers Denswil hadden. Nou, laat die nou gewoon zien dat hij nog niet klaar is voor het grote werk. Althans, niet 'week in week uit'. Die stap lijkt nog te groot en te intensief. Die 'breng je'. HR
Wat heeft het brengen van Denswil te maken met een nieuwe speler kopen voor een positie waar je al vier man voor hebt lopen en je in geval van nood zelfs een nummer vijf (Schone) al kan opstellen?

Je houdt rekening met je grootste talenten. Maar kijkt daarbij wel naar enige tijdsbesef en intesiviteit waarin je hen wilt 'brengen'. HR
Ja. Boccara en Sporkslede moeten het dus aankomend seizoen gaan brengen. Daar waar dat niet lukt worden ze ondersteund door een van de twee ervaren jongens. Echt, we moeten daar een speler minder hebben in plaats van nog een erbij.

Bovendien is er niets mis met concurrentie. HR
Gelijk heb je. Ik snap ook niet waarom we nog geen vierde keeper hebben gekocht. Een Veldhuizen ofzo. Goed voor de concurrentie.

En heb het niet over vele aankopen. Nee een ( naar mijn mening) buitenkansje als Kali om een linksbenige (hebben we er niet zo veel van) jonge talentvolle middenvelder binnen te halen die vrijwel niets hoeft te kosten. Men slaat dus volledig de plank mis als men het heeft over 'koopzieke'
HR
Je hebt het over een aankoop waar je niks nodig hebt. Iets kopen wat je niet nodig hebt is een uiting van koopziekte. Ook al kost het bijna niets.
HRHR
HR

Dirk86
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 mei 2011

Ik vind het wel meevallen hoe goed Boccara in Jong Ajax speelt. Hij is wel fel en onderschept aardig wat ballen maar voetballend brengt hij nog niet heel veel.

Eigenlijk mis ik Anita gewoon nogal op de '6' positie dit jaar. Ik hoop ook dat Boccara de Anita rol op zich kan nemen maar vind hem voetballend gezien en wat handelingssnelheid betreft nog niet er bovenuit steken bij JA.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Reg.: 2 mei 2012

Le Berry schreef:

Zie een tendem van Kali en Boccara voor me met daarachter ( voor mij) twijfelgeval Sporkslede. Met daarbij de vermelding dat zowel Kali linkshalf, Boccara rechtshalf enSporkslede centraal achterin uit de voeten kunnen

Vind het altijd weer typerend voor bepaalde posters. Die wilde geen centrale verdediger halen omdat we immers Denswil hadden. Nou, laat die nou gewoon zien dat hij nog niet klaar is voor het grote werk. Althans, niet 'week in week uit'. Die stap lijkt nog te groot en te intensief. Die 'breng je'.

Je houdt rekening met je grootste talenten. Maar kijkt daarbij wel naar enige tijdsbesef en intesiviteit waarin je hen wilt 'brengen'. Bovendien is er niets mis met concurrentie.

HR
Je bent niet de enige die om versterkingen roept he.

Maar goed, ik heb al eerder aangegeven dat als Kali komt dat ik van harte hoop dat hij mij weet te verrassen. Mocht hij echt goedkoop te halen zijn en Enoh ook vertrekken kan ik er al heel veel beter mee leven. Dat hij linksbenig is helpt ook want inderdaad missen we wel een beetje een linksbenige middenvelder.

Zoals jij het niet helemaal in Sporkslede ziet zitten zie ik het nog niet helemaal in Kali zitten maar ik laat me graag verrassen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik Sporkslede een grote toekomst toedicht trouwens.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

mich25 schreef:

(...)

Je bent niet de enige die om versterkingen roept he.

Maar goed, ik heb al eerder aangegeven dat als Kali komt dat ik van harte hoop dat hij mij weet te verrassen. Mocht hij echt goedkoop te halen zijn en Enoh ook vertrekken kan ik er al heel veel beter mee leven. Dat hij linksbenig is helpt ook want inderdaad missen we wel een beetje een linksbenige middenvelder.

Zoals jij het niet helemaal in Sporkslede ziet zitten zie ik het nog niet helemaal in Kali zitten maar ik laat me graag verrassen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik Sporkslede een grote toekomst toedicht trouwens.
HR
Zorg eerst dat het voetballend goed staat, en ga dan pas roepen om versterking.
Nu word het voetballend en tactisch afgestemd op de waan van de dag en wat een speler wel niet kan, ipv de speler zich moeten gaan aanpassen aan de tacktiek, en als een speler dat niet kan, sjah dan pas verder gaan kijken, hebben we in de jeugd? Binnen 2 jaar? Nee? Kun je gaan kijken, maar in hemelsnaam laten we nou eerst op ze Ajax gaan voetballen voordat we lopen te bleren om versterkingen.
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Of Ajax Kali moet kopen ligt eraan of Boccara of Sporkslede op zeer korte termijn een rol als basisspeler kunnen invullen. Poulsen en Enoh zou ik het liefst zo snel mogelijk zien vertrekken en als Boccara en Sporkslede er nog niet klaar voor zijn lijkt het mij steer verstandig een verdedigende middenvelder te kopen. Kali is voetballend erg goed en zou volgens mij als type prima bij Ajax passen maar of hij kwalitatief het niveau ook makkelijk aan zou kunnen heb ik niet genoeg kijk op. In ieder geval zou ik graag zijn type weer als verdedigende middenvelder bij Ajax willen zien.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Middenweg 401 schreef:

Dat is in mijn geval gebaseerd op wat ik zelf heb gezien en een groot vertrouwen in het technisch hart om spelers beter te maken. Is je vertrouwen in Kali op meer gebaseerd dan de samenvattingen van Utrecht op zondagavond?
HR
Nee, mijn vertrouwen in Kali is gebaseerd op meerdere wedstrijden die ik in zn volledigheid heb gezien. Als je dit topic even had doorgelezen,dan had je dit ook geweten.... :denk

Mijn sceptische houding tegenover Sporkslede gebaseerd op zijn speelminuten in de jeugd,bij jong Ajax en enkele minuten bij het eerste.

Waarom vind je het een pluspunt dat een CVM links is? Of begrijp ik je uitroepteken niet goed?HR
Vanwege het feit dat het bij Ajax niet alleen ontbreekt aan linksbenige middenvelders, maar vooral ook omdat hij ook als linkshalf uit de voeten kan.

Maar iemand voor het gemak maar niet meerekenen betekent niet dat hij ineens zomaar van je loonlijst verdwenen is en je alle ruimte hebt voor weer een nieuwe aankoop op een plek waar je al vier man in je eerste selectie hebt lopen.HR
Dat ik Poulsen niet meereken is om het doodnormale feit dat ik vind(!) dat hij tekort komt, niet bij Ajax past, door zijn leeftijd waarschijnlijk alleen maar minder wordt en ik een 'kwaliteitsinjectie' nodig acht op deze positie

Nergens stel ik dat er 'alle ruimte is voor een nieuwe aankoop'. Slechts dat ik Kali een uitstekende speler vind en mede door zijn aflopende contract als 'buitenkansje' betitel. Dit in combinatie met het feit dat ik Poulsen tekort vindt komen, ik Sporkslede niet het talent toedicht wat wellicht jij wel doet en ik vind dat je niet een geheel seizoen afhankelijk kunt zijn van een aankomend talent als Boccara die nog nimmer zijn onschatbare waarde heeft aagetoond.

Aha. Eerst heb je niet zoveel vertrouwen in die spelers op hun eigen, vertrouwde positie, en nu kunnen ze ineens prima uit de voeten op een andere positie? Je vertrouwen in Boccara maar vooral in Sporkslede is leuk en aardig. Maar op precies wat gebaseerd?HR
Eeen leuke constructie maar niet geheel op zn plaats. Wellicht wat beter lezen voortaan

Dat Boccara en Sporklede ook op andere posities uit de voeten kunnen maakt niet dat ik hen direct wel 'prima'( dat woord heb ik in deze niet gebruikt maar misbruik jij even om een misvattende conclusie te trekken) vind voldoen op anderen posities. Slechts dat zij daar ook uit de voeten kunnen

Overigens zit er ook nog een verschil in 'potentie zien' in bijv Boccara ( wat ik wel zie) en direct er vanuitgaan dat diegene 'er gelijk staat' en direct 'prima voldoet'

Maar leuk geprobeerd.

Wat heeft het brengen van Denswil te maken met een nieuwe speler kopen voor een positie waar je al vier man voor hebt lopen en je in geval van nood zelfs een nummer vijf (Schone) al kan opstellen?HR
Het heeft, wat ik ook vrij duidelijk beschijf, te maken met 'het brengen van talenten'. Met daarbij rekening houdend dat zij er niet direct en een geheel seizoen zullen staan

Overigens toont Schone aan vooral als half het best te fungeren. Defensief oog hij erg kwestbaar als verdedigende middenvelder

Ja. Boccara en Sporkslede moeten het dus aankomend seizoen gaan brengen. Daar waar dat niet lukt worden ze ondersteund door een van de twee ervaren jongens. Echt, we moeten daar een speler minder hebben in plaats van nog een erbijHR
Ondersteund door 1 van de 2 ervaren jongens? Jij oppert dus voor Poulsen? Ha, een pijnpunt. Ik heb genoeg van Poulsen gezien om zelf te concluseren dat hij Ajax eerder zwakker dan sterker maakt. En laat het daar nou om aan. Ik zie Kali wel als versterking

Gelijk heb je. Ik snap ook niet waarom we nog geen vierde keeper hebben gekocht. Een Veldhuizen ofzo. Goed voor de concurrentieHR
Owh, dus 'concurrentie' staat voor 4 keepers? Leuk dat chargeren maar maakt je nonargumnet in deze ook niet echt sterker. Beargumenteer liever eens

Je hebt het over een aankoop waar je niks nodig hebt. Iets kopen wat je niet nodig hebt is een uiting van koopziekte. Ook al kost het bijna niets. .HR
JIj vind het niet nodig. Ik wel. Dus leuke conclusie, maar op vanuit die redenering een waardeoordeel over een andere poster te plaatsen lijkt me nogal uit de hoogte.

Zoals eigenlijk je gehele post vol staat met aannames die niet geheel legitiem zijn. Chargeren, verkeerd interpreteren en foutieve conclusies trekken lijken de rode draad in deze betreffende post te zijn

Jij ziet potentie in Sporklede? Ik ben niet overtuigd. Ik zie wel potentie in Boccara maar vind het wat onrealitisch om een geheel seizoen afhankelijk te zijn van iemand die vrijwel nog niet op dit niveau heeft gespeeld danwel gepresteerd. En Poulsen ach ik eerder toe als verzwakking dan versterking voor Ajax. Dan blijft er in mijn ogen dus wel degelijk rimte open voor iemand als kali. Iemand die ik wel de broodnodige kwaliteiten toedicht voor deze positie
HR
HR

Albinho
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Als 1 schaap over de dam is.. Je bent een richting uitgeslagen als club zijnde met veel jeugd. Er is jeugd beschikbaar voor de VM positie, dus al komt Kali gratis, hij is NIET nodig.

Ik verschil daar van mening in dat het wat geleidelijker mag, en vind Denswil er wel klaar voor.
HR
Goede jeugd is het middel, niet zo veel mogelijk opstellen het doel. Kali is een heel ander type dan Boccara/Sporkslede, dus wel degelijk een surplus. Bovendien zeg ik duidelijk dat je dan wel afscheid dient te nemen van Enoh (Poulsen idealiter ook). Sporkslede ben ik niet zo van gecharmeerd sowieso.

Je voorbeeld van Bazoer raakt kant noch wal. PSV vult altijd de breedte in met aankopen. Je hebt het nu over een aanvullig met een heel ander type, niet voor de bank, maar kan gaan strijden om de basis.

Je wilt toch ook een rechtsbuiten terwijl je De Sa en Lukoki hebt? Het gaat dus om kwaliteit, niet perse om heel Jong Ajax en de A1 op te stellen.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Albinho schreef:

(...)

Goede jeugd is het middel, niet zo veel mogelijk opstellen het doel. Kali is een heel ander type dan Boccara/Sporkslede, dus wel degelijk een surplus. Bovendien zeg ik duidelijk dat je dan wel afscheid dient te nemen van Enoh (Poulsen idealiter ook). Sporkslede ben ik niet zo van gecharmeerd sowieso.

Je voorbeeld van Bazoer raakt kant noch wal. PSV vult altijd de breedte in met aankopen. Je hebt het nu over een aanvullig met een heel ander type, niet voor de bank, maar kan gaan strijden om de basis.

Je wilt toch ook een rechtsbuiten terwijl je De Sa en Lukoki hebt? Het gaat dus om kwaliteit, niet perse om heel Jong Ajax en de A1 op te stellen.
HR
Helemaal juist
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 1 augustus 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Zorg eerst dat het voetballend goed staat, en ga dan pas roepen om versterking.
Nu word het voetballend en tactisch afgestemd op de waan van de dag en wat een speler wel niet kan, ipv de speler zich moeten gaan aanpassen aan de tacktiek, en als een speler dat niet kan, sjah dan pas verder gaan kijken, hebben we in de jeugd? Binnen 2 jaar? Nee? Kun je gaan kijken, maar in hemelsnaam laten we nou eerst op ze Ajax gaan voetballen voordat we lopen te bleren om versterkingen.
HR
Misschien zijn er wel aankopen nodig om weer 'op zijn Ajax' te kunnen spelen? Positiespel spelen met Enoh/Poulsen lijkt me minder prettig als met Kali.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Le Berry schreef:

(...)

JIj vind het niet nodig. Ik wel. Dus leuke conclusie, maar op vanuit die redenering een waardeoordeel over een andere poster te plaatsen lijkt me nogal uit de hoogte.

Zoals eigenlijk je gehele post vol staat met aannames die niet geheel legitiem zijn. Chargeren, verkeerd interpreteren en foutieve conclusies trekken lijken de rode draad in deze betreffende post te zijn

Jij ziet potentie in Sporklede? Ik ben niet overtuigd. Ik zie wel potentie in Boccara maar vind het wat onrealitisch om een geheel seizoen afhankelijk te zijn van iemand die vrijwel nog niet op dit niveau heeft gespeeld danwel gepresteerd. En Poulsen ach ik eerder toe als verzwakking dan versterking voor Ajax. Dan blijft er in mijn ogen dus wel degelijk rimte open voor iemand als kali. Iemand die ik wel de broodnodige kwaliteiten toedicht voor deze positie
HR
Het chargeren klopt inderdaad, dat mag ik graag doen. Maar je schrijft graag dat ik dingen verkeerd interpreteer. Dat doe ik niet graag, dus help me even?

Jij stelt nergens dat er alle ruimte is voor een nieuwe aankoop. Maar is dat dan zo'n misvatting? Je pleit immers voor een aankoop, daar moet dan toch ruimte voor zijn? Of gaan we die eerst nog creeren?

Dan een puntje lezen, wat ik niet beheers... Boccara en Sporkslede kunnen niet prima op een andere positie uit de voeten? Of kunnen ze dat wel? Als je ergens uit de voeten kunt, dan betekent dat dat je zonder problemen op een positie mee kunt komen, is mijn interpretatie. Met of zonder het woord prima. Enkele alinea's daarvoor vind je een van de spelers van onvoldoende talent op zijn eigen positie en de ander voorlopig nog tekort komen om een seizoen lang op zijn eigen positie te spelen. Toch doe je het voorkomen alsof het je geen moeite zou kosten ze elders op het veld op te stellen. Ik vind dat vreemd. Als dat verkeerd lezen is, wat bedoel je dan eigenlijk wel?

Dan over het duidelijk beschrijven van het brengen van talenten. Buiten dat Denswil van mij best wat sneller gebracht mag worden, snap ik nog steeds niet dat je 2 man moet brengen in je selectie, daar al 2 en in geval van nood 3 extra jongens hebt die dat op kunnen vangen (in jouw argumentatie halen we er daar een van af) en daar dan toch nog een Kali aan wil toevoegen. Zeker als Boccara snel en goed doorbreekt is zo'n Utrechtspeler die ook nog helemaal niets bewezen heeft, dan toch pure bankvulling?

Dan opper ik ineens voor Poulsen (over snelle conclusies gesproken, had eerder Enoh in gedachten). Waarom is dat een pijnpunt? De man is er nou eenmaal. En als Kali er is, is Poulsen er ook nog. Tenzij hij verkocht kan worden, maar als jouw inschatting van zijn talenten klopt is dat niet aan de orde.

Om jou dan nog even te helpen zal ik mijn nonargument met betrekking tot de keepers even expliciteren. Waar ik stel dat we nog een vierde keeper zouden moeten kopen, probeer ik je te laten zien dat we volgend seizoen al vier man voor 1 positie hebben. En dat het dus enigszins onzinnig op mij overkomt om daar een vijfde aan toe te voegen, waarbij een van jouw argumenten was dat dat goed is voor de concurrentie. Maar goed, dat is bij een poging gebleven.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Middenweg 401 schreef:

(...)
Om jou dan nog even te helpen zal ik mijn nonargument met betrekking tot de keepers even expliciteren. Waar ik stel dat we nog een vierde keeper zouden moeten kopen, probeer ik je te laten zien dat we volgend seizoen al vier man voor 1 positie hebben. En dat het dus enigszins onzinnig op mij overkomt om daar een vijfde aan toe te voegen, waarbij een van jouw argumenten was dat dat goed is voor de concurrentie. Maar goed, dat is bij een poging gebleven.
HR
Exact, ook voor de linkshalf staan er 4 man voor Kali. Eriksen, Andersen, Sana(ik blijf erbij dat hij daar prima kan spelen) en blijkbaar ook Fischer.
Raak eerst Poulsen en Enoh kwijt en verhuur sportsklede? Dan kun je het over een eventuele aankoop hebben want in de A1 loopt er nou niet echt een VM rond.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 20 november 2012 14:05:07).]
HR
HR

Albinho
Legende

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

Exact, ook voor de linkshalf staan er 4 man voor Kali. Eriksen, Andersen, Sana(ik blijf erbij dat hij daar prima kan spelen) en blijkbaar ook Fischer.
Raak eerst Poulsen en Enoh kwijt en verhuur sportsklede? Dan kun je het over een eventuele aankoop hebben want in de A1 loopt er nou niet echt een VM rond.
HR
Eriksen speelt hier volgend jaar vermoedelijk niet meer en Sana en Fischer zijn primair aanvallers. We hebben geen brede selectie op het middenveld en geen type die goed voor de verdediging kan spelen met voetballend vermogen.

En ja Middenweg, dan maak je inderdaad maar ruimte. Dan verkoop je Enoh voor wat miljoentjes en haal je Kali gratis binnen, ben je financieel al spekkoper. Kali hoort vooralsnog bij de best presterende middenvelders in de Eredivisie, buitenkansje dus.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Albinho schreef:

(...)
En ja Middenweg, dan maak je inderdaad maar ruimte. Dan verkoop je Enoh voor wat miljoentjes en haal je Kali gratis binnen, ben je financieel al spekkoper. Kali hoort vooralsnog bij de best presterende middenvelders in de Eredivisie, buitenkansje dus.
HR
Enoh en Poulsen, neem ik aan dat je bedoelt? Of wil je Sporkslede verhuren? Of Boccara wegdoen? Of wil je weer met 4 man om 1 positie gaan spelen?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 172 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,2% dat PSV wint van Estoril Praia. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!