Ajax Netwerk
vrijdag 22 augustus 2014 - 09:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 148 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 148 »

HR

mich25
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: 418
Droomaankoop: -
Reg.: 2 mei 2012

quote:HR
Chelsea Man schreef:

(...)

Ik heb een deja vu...ik wacht wel 2 jaar totdat hij doorbreekt dan praten we verder. Poulsen ervaring ? In het achteruit lopen ? Sporkslede is niet veel bijzonders en van Bocarra moeten we het nog maar gaan zien.

Good luck with that. Kali geen voetbalwonder...Kali heeft in een teen meer talent als Sporkslede en Poulsen samen ooit zullen krijgen.

Ik adviseer je om je huiswerk te gaan doen en spelers op specifieke kwaliteiten te beoordelen want hier komen we op deze manier niet uit !
HR
Wat mij betreft valt Kali in de categorie Vormer, Schilder, Goossens. Speelt goed bij een middenmotor in de Eredivisie maar daarboven wordt het gewoon moeilijker voor ze. Over het talent, hij is al 21 en heeft nu pas 21 wedstrijden in het eerste van Utrecht gespeeld en jij bombardeert hem al tot toptalent. Gaat dat niet een beetje ver?
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Wat vinden jullie ervan om Claudemir te halen? Speelt nu bij het Deense FC Kopenhagen en is daar de beste speler van het team. Hij staat meestal opgesteld als VM (dat is hij daar geworden), maar hij kan eigenlijk overal op het middenveld spelen. Ik zou het een goede versterking vinden, zijn contract loopt af in de zomer van 2015. Ik zie het vooral als een versterking voor volgend jaar.
Als je Claudemir haalt, heb je sowieso een hele goede middenvelder in huis gehaald die eigenlijk ook bij een club zoals Manchester United mee zou kunnen komen.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 augustus 2003

Etienne schreef:

Wat vinden jullie ervan om Claudemir te halen? Speelt nu bij het Deense FC Kopenhagen en is daar de beste speler van het team. Hij staat meestal opgesteld als VM (dat is hij daar geworden), maar hij kan eigenlijk overal op het middenveld spelen. Ik zou het een goede versterking vinden, zijn contract loopt af in de zomer van 2015. Ik zie het vooral als een versterking voor volgend jaar.
Als je Claudemir haalt, heb je sowieso een hele goede middenvelder in huis gehaald die eigenlijk ook bij een club zoals Manchester United mee zou kunnen komen.
HR
Goede speler, dat zeker. Ik vind het alleen meer een allround box-to-box speler. Overal wel aardig in, nergens exceptioneel in. Zou bij ons het best rechtshalf kunnen spelen maar vraag me af of er dan geen betere opties zijn. Sowieso is Manchester United te hoog gegrepen voor hem.

mich25 schreef:

(...)

Wat mij betreft valt Kali in de categorie Vormer, Schilder, Goossens. Speelt goed bij een middenmotor in de Eredivisie maar daarboven wordt het gewoon moeilijker voor ze. Over het talent, hij is al 21 en heeft nu pas 21 wedstrijden in het eerste van Utrecht gespeeld en jij bombardeert hem al tot toptalent. Gaat dat niet een beetje ver?
HR
Los van het feit of ik het wel of niet met je eens ben: ik zie nu al meerdere posts van je zonder argumenten. Waarom denk je dat hij niet goed genoeg voor Ajax is?

[Dit bericht is veranderd door Gladio (op 16 november 2012 17:08:13).]
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

(...)

Los van het feit of ik het wel of niet met je eens ben: ik zie nu al meerdere posts van je zonder argumenten. Waarom denk je dat hij niet goed genoeg voor Ajax is?
HR
Ik vind, en let op, IK VIND hem geen speler die beter is dan de spelers die wij in huis hebben. Heeft geen speciale kwaliteiten die de huidige selectie ontberen en is in de andere kwaliteiten echt niet zoveel beter dan spelers als Boccara, Sporkslede, Poulsen, Schone en Serero dat we hem er echt per se bij moeten halen. Maar volgens Chelsea-man zit ik er volkomen naast. Ik zou graag van hem horen wat hij er dan in ziet want ik zie het niet.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Bravo. Wederom een hoop algemeenheden.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Gladio schreef:

HR
Hij mist specifieke kwaliteiten bij hem. Dat lijkt me vrij duidelijk en geen algemeenheid.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Reg.: 1 november 2008

Gladio schreef:

HR
Op welke punten wordt er dan niet in algemeenheden gepraat over Kali? Waarin vind je hem dan een toegevoegde waarde? Aanname? Wendbaarheid? Diepte in zijn voortzettingen (onder druk)? Opendraaien en balvastheid?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Rafael als vervanger van Eriksen naast Serero terwijl Andersen en Meleg van hem leren? Yes please.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Ik geloof er niet in, maar: graag.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Schip ahoy schreef:

(...)

Op welke punten wordt er dan niet in algemeenheden gepraat over Kali? Waarin vind je hem dan een toegevoegde waarde? Aanname? Wendbaarheid? Diepte in zijn voortzettingen (onder druk)? Opendraaien en balvastheid?
HR
In zijn balbehandeling en overzicht is hij beter dan zowel Poulsen, Boccara als Sporkslede. Vertraagt en frustreert het positiespel niet zoals Poulsen dat wel doet. Gaat ook niet zo belachelijk ver terug naar achteren staan. Verdedigend zijn bovengenoemde 3 (en Enoh ook uiteraard) beter maar het is maar net waar je voor kiest natuurlijk. Ik denk ook dat er betere opties te krijgen zullen zijn maar Kali is wel iemand die in het nieuwe beleid zou passen. Het ging er mij ook alleen maar om dat hij Kali meteen afschiet zonder met argumenten te komen.

En nee, argumenten als 'IK VIND hem geen speler die beter is dan de spelers die wij in huis hebben' en 'Heeft geen speciale kwaliteiten die de huidige selectie ontberen en is in de andere kwaliteiten echt niet zoveel beter dan spelers als Boccara, Sporkslede, Poulsen' zijn dan niet bepaald argumenten die je mening kracht bij zetten. Dat noem ik algemeenheden.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Maher is toch een machine. Tegen Groningen neemt hij zijn ploeg eventjes bij de hand zeg.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 17 november 2012 22:58:21).]
HR
HR

Legende

Gladio schreef:

(...)

In zijn balbehandeling en overzicht is hij beter dan zowel Poulsen, Boccara als Sporkslede. Vertraagt en frustreert het positiespel niet zoals Poulsen dat wel doet. Gaat ook niet zo belachelijk ver terug naar achteren staan. Verdedigend zijn bovengenoemde 3 (en Enoh ook uiteraard) beter maar het is maar net waar je voor kiest natuurlijk. Ik denk ook dat er betere opties te krijgen zullen zijn maar Kali is wel iemand die in het nieuwe beleid zou passen. Het ging er mij ook alleen maar om dat hij Kali meteen afschiet zonder met argumenten te komen.

En nee, argumenten als 'IK VIND hem geen speler die beter is dan de spelers die wij in huis hebben' en 'Heeft geen speciale kwaliteiten die de huidige selectie ontberen en is in de andere kwaliteiten echt niet zoveel beter dan spelers als Boccara, Sporkslede, Poulsen' zijn dan niet bepaald argumenten die je mening kracht bij zetten. Dat noem ik algemeenheden.
HR
Hoe kun je nu al beoordelen dat hij beter zou zijn dan Boccara?
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

(...)

HR
Ik kan niet meer dan algemeenheden geven omdat die jongen pas 20 wedstrijden in het eerste van Utrecht heeft gespeeld en niet echt mijn aandacht trekt in die 20 wedstrijden.

Hoe jij dat wel kan beoordelen en al kan zeggen dat deze jongen zoveel beter dan Boccara is vind ik knap al ben ik vrij sceptisch over die blik. Het lijkt mij een beetje een gevalletje het gras is altijd groener bij de buren.

Maar ja, ik kies liever voor Boccara en Sporkslede omdat ik pro jonge spelers uit de eigen opleiding of in ieder geval uit Jong Ajax ben. Als een aankoop dan niet aantoonbaar beter is dan die jongens moeten die jongens de kans krijgen. Je ziet aan de situatie met Bazoer wat dat oplevert.

Als je jongens als Kali gaat binnenhalen ben je wat mij betreft weer terug bij de situatie met Van Geel waarbij allerlei onnodige spelers werden aangekocht die uiteindelijk niks bleken toe te voegen maar wel de jeugd in de weg stonden.
HRHR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Quattroporte schreef:

(...)

Hoe kun je nu al beoordelen dat hij beter zou zijn dan Boccara?
HR
Moeilijk hè, lezen.. Ik zeg dat hij technisch en qua overzicht beter is. Daarentegen zeg ik ook dat ik denk dat Boccara verdedigend beter is.

mich25 schreef:

(...)

Ik kan niet meer dan algemeenheden geven omdat die jongen pas 20 wedstrijden in het eerste van Utrecht heeft gespeeld en niet echt mijn aandacht trekt in die 20 wedstrijden.

Hoe jij dat wel kan beoordelen en al kan zeggen dat deze jongen zoveel beter dan Boccara is vind ik knap al ben ik vrij sceptisch over die blik. Het lijkt mij een beetje een gevalletje het gras is altijd groener bij de buren.HR
Er bestaat zoiets als Eredivisie Live. Dat hij jou niet is opgevallen kan best, maar schiet hem dan ook niet af als je geen argumenten hebt.

Maar ja, ik kies liever voor Boccara en Sporkslede omdat ik pro jonge spelers uit de eigen opleiding of in ieder geval uit Jong Ajax ben. Als een aankoop dan niet aantoonbaar beter is dan die jongens moeten die jongens de kans krijgen. Je ziet aan de situatie met Bazoer wat dat oplevert. HR
Ik zeg ook niet dat we hem moeten halen. Alleen dat hij in het nieuwe beleid zou passen. Dat wil zeggen: jong, talentvol, redelijk goedkoop. Ik vind Boccara ook prima hoor. Als het aan mij lag had hij ook al meer kansen in het eerste gehad. Sporkslede schat ik op dit moment ietsje minder in.

Als je jongens als Kali gaat binnenhalen ben je wat mij betreft weer terug bij de situatie met Van Geel waarbij allerlei onnodige spelers werden aangekocht die uiteindelijk niks bleken toe te voegen maar wel de jeugd in de weg stonden.HR
En dat is nu niet het geval? Onze vriend Poulsen staat voorlopig ook speelminuten van Boccara in de weg.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

(...)

En dat is nu niet het geval? Onze vriend Poulsen staat voorlopig ook speelminuten van Boccara in de weg.
HR
Poulsen is voor dit seizoen gehaald, om het gat te overbruggen tussen Anita en Boccara. Kali haal je voor meerdere seizoenen en om winst op te maken. Geheel andere situatie dus.
Kali past trouwens qua ''spelersprofiel'' misschien wel in het nieuwe beleid van jonge, goedkope spelers met talent binnenhalen maar niet qua ''selectiebeleid''. Op zijn positie hebben we minstens 3 volwaardige spelers voor komend seizoen dus is het geen positie waar noodzaak is om spelers van buitenaf te halen.

Maar zie jij niet de gelijkenis tussen dit en de aankoop van Vormer en Singh bij Feyenoord? Daar ben ik namelijk bang voor.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Gladio schreef:

(...)

HR
Fair enough. Je bent niet bijzonder hoopvol over Boccara of lees ik nu teveel in je post?
HR
HR

Le Berry
Icoon

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 januari 2009

Vond Kali vandaag weer ontzettend goed spelen. Goeie speler. En wat een loopvermogen. Doet in balbezit werkelijk alles om constant vrij te lopen en geeft bij balverlies alles om 'hoog' druk te zetten

Alleen al zonder bal een plezier om naar te kijken en van grote waarde voor een ploeg

Met bal is hij opvallend sterk. Moeilijk van de bal te krijgen. Lekker fel en snel wegdraaiend met oog voor de opening. Legt soms net iets te veel risico in zn spel maar wat een heerlijke jonge en enthousiaste speler. Wil constant naar voren. Heeft een goed linkerbeen en prima techniek. Moet werken aan zn schotkracht maar is in zn passing erg sterk. Mooie traptechniek

Echt hoor, met een aflopend contract is dit een buitenkansje die Ajax hoort te grijpen. Daar raak ik elke wedstrijd meer van overtuigd
HR
HR

adeb Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 augustus 2012

Le Berry schreef:

Vond Kali vandaag weer ontzettend goed spelen. Goeie speler. En wat een loopvermogen. Doet in balbezit werkelijk alles om constant vrij te lopen en geeft bij balverlies alles om 'hoog' druk te zetten

Alleen al zonder bal een plezier om naar te kijken en van grote waarde voor een ploeg

Met bal is hij opvallend sterk. Moeilijk van de bal te krijgen. Lekker fel en snel wegdraaiend met oog voor de opening. Legt soms net iets te veel risico in zn spel maar wat een heerlijke jonge en enthousiaste speler. Wil constant naar voren. Heeft een goed linkerbeen en prima techniek. Moet werken aan zn schotkracht maar is in zn passing erg sterk. Mooie traptechniek

Echt hoor, met een aflopend contract is dit een buitenkansje die Ajax hoort te grijpen. Daar raak ik elke wedstrijd meer van overtuigd
HR
Kali heeft gewoon zijn contract tot en met 2016 verlengd hoor.
HR
HR

Le Berry
Icoon

adeb schreef:

(...)

Kali heeft gewoon zijn contract tot en met 2016 verlengd hoor.
HR
Bron??

Want vandaag las ik nog :
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/fcutrecht/21091140/__Kali_niet_bezig_met_contract__.html
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Hij heeft een contract tem 2013. Contractverlengingen zijn aan de gang.
Je kan hem dus transfervrij krijgen, mits je snel bent.
HR
HR

Le Berry
Icoon

champy95 schreef:

Hij heeft een contract tem 2013. Contractverlengingen zijn aan de gang.
Je kan hem dus transfervrij krijgen, mits je snel bent.
HR
Juist. Zou echter ook een mooie versterking zijn voor in de winterstop. Met het tekort aan een kwalitatief goeie linksbenige ( verdedigende) middenvelder is dit een gat dat voor een relatief klein bedrag kan worden ingevuld. Lijkt me een mooie 'Overmars aankoop'.

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 18 november 2012 22:15:05).]
HR
HR

Legende

Gladio schreef:

(.
HR
Lezen is niet moeilijk, maar een betoog opbouwen kennelijk wel. Jij wilt toch Kali halen, en hem dus laten spelen neem ik aan. Dan ga je er toch van uit dat hij beter is dan Boccara. Waarom zou je hem anders halen? En Sporkslede is er ook nog.

[Dit bericht is veranderd door Quattroporte (op 19 november 2012 08:47:50).]
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Droomaankoop: Ryan Babel
Reg.: 7 augustus 2005

Burzlew schreef:

Rafael als vervanger van Eriksen naast Serero terwijl Andersen en Meleg van hem leren? Yes please.
HR
Zou super zijn, maar daar geloof ik nooit in. Hij is net terug in Duitsland, Silvie is booming daar, en hij verdient er meer dan bij ons. Bovendien zal hij hier weer schandalig behandelt worden door alle mensen die niet voor Ajax zijn.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Quattroporte schreef:

(...)

Lezen is niet moeilijk, maar een betoog opbouwen kennelijk wel. Jij wilt toch Kali halen, en hem dus laten spelen neem ik aan. Dan ga je er toch van uit dat hij beter is dan Boccara. Waarom zou je hem anders halen? En Sporkslede is er ook nog.
HR
Blijkbaar wel want je legt me woorden in de mond die ik heb niet heb gezegd. Nu weer want ik heb niet gezegd dat ik Kali wil halen en al helemaal niet dat hij moet spelen. Ik vind het een interessante speler, dat wel. En hij zou in het beleid passen dat nu gevoerd word. Ik vind echter ook dat er waarschijnlijk betere opties zijn maar die zullen meer kosten. Ik vind Kali voetballend de betere, Boccara verdedigend de betere. Ik heb liever die 2 in de selectie dan Enoh en Poulsen ja, dat wel. En Sporkslede vind ik ook een aardig talent. Ik heb dan ook zijn topic hier geopend maar hij heeft nog wel een lange weg te gaan.

Schip ahoy schreef:

(...)
Fair enough. Je bent niet bijzonder hoopvol over Boccara of lees ik nu teveel in je post?
HR
Jawel, juist wel. Wat mij betreft had hij ook al meer kansen gehad dit jaar. Alleen vind ik Kali voetballend iets sterker waar Boccara me verdedigend iets sterker lijkt. Deze 2 in de selectie met Sporkslede daar nog achter zou me prima lijken. Enoh en Poulsen moeten we gewoon lekker wegdoen.

mich25 schreef:

(...)

Poulsen is voor dit seizoen gehaald, om het gat te overbruggen tussen Anita en Boccara. Kali haal je voor meerdere seizoenen en om winst op te maken. Geheel andere situatie dus.
Kali past trouwens qua ''spelersprofiel'' misschien wel in het nieuwe beleid van jonge, goedkope spelers met talent binnenhalen maar niet qua ''selectiebeleid''. Op zijn positie hebben we minstens 3 volwaardige spelers voor komend seizoen dus is het geen positie waar noodzaak is om spelers van buitenaf te halen.

Maar zie jij niet de gelijkenis tussen dit en de aankoop van Vormer en Singh bij Feyenoord? Daar ben ik namelijk bang voor.
HR
Welke 3 tel jij dan? Ik vind dat Enoh en Poulsen niet voldoen. Boccara lijkt me ietsje verder als Sporkslede. Tel daar een Kali bij op en je hebt pas 3 volwaardige waar we mee vooruit kunnen.

En nee, ik zie de gelijkenis met Vormer en Singh niet. Vormer is eenzelfde type als Clasie en hadden ze dus niet moeten halen. Singh lijkt me eenzelfde type als Vilhena. Ook beetje overbodig dus, want op dit moment speelt Vilhena. En terecht trouwens, goede speler.
HR
HR

mich25
Regelmatige invaller

Gladio schreef:

(...)

Welke 3 tel jij dan? Ik vind dat Enoh en Poulsen niet voldoen. Boccara lijkt me ietsje verder als Sporkslede. Tel daar een Kali bij op en je hebt pas 3 volwaardige waar we mee vooruit kunnen.

En nee, ik zie de gelijkenis met Vormer en Singh niet. Vormer is eenzelfde type als Clasie en hadden ze dus niet moeten halen. Singh lijkt me eenzelfde type als Vilhena. Ook beetje overbodig dus, want op dit moment speelt Vilhena. En terecht trouwens, goede speler.
HR
Enoh voldoet wat mij betreft gewoon hoor, je mag hem voetballend niet voldoende vinden maar deze jongen heeft wel meer de verdedigende kwaliteiten dan de andere jongens en kan daarmee nog van waarde zijn.
Maar laat ik dan eens met je mee denken, mocht Enoh vertrekken en je kan deze jongen goedkoop halen zou het een optie kunnen zijn. Ik blijf twijfelen of hij goed genoeg is voor Ajax maar als er een aantal hier zo overtuigd zijn wie ben ik dan om ze tegen te spreken. Maar mocht hij mislukken dan ben ik er natuurlijk wel als eerste bij ;)

De gelijkenis met Vormer en Singh zit hem erin dat beide van een lager niveau dan Feyenoord goedkoop zijn binnengehaald op posities waar geen versterking nodig was. Precies zoals ik op dit moment tegen Kali aankijk.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 148 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,0% dat Feyenoord wint van Zorya Luhansk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!