Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 17:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Linksbacks [Deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 75 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Vervolg van deel 2.

De transferwindow is weer voorbij. Tijd voor een frisse centrale topic.

Met Boilesen, Blind, Dijks en Koppers hebben we veel jonge linksbacks. Gezien de blessures van Boilesen geen overbodige luxe.
Maar in de voetballerij kan het snel gaan dus we kunnen altijd op zoek gaan naar potentiële opvolgers/vervangers.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 6 september 2012 21:33:11).]
HRHR
HR

Lennart180
Ballenjongen

Droomaankoop: -
Reg.: 10 maart 2012

Op dit moment hebben we niks nodig, maar ik zou ivan Strinic maar eens volgen. Echt een aanrader. Moet in Uefa cup 2x tegen PSV met dnipro. Hij is snel, goede voorzet, kan koppen en veel mee op komen. Speelde een erg sterk EK met Kroatie
HR
HR

Rasmussen
Icoon

Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005

quote:HR
Lennart180 schreef:

Op dit moment hebben we niks nodig, maar ik zou ivan Strinic maar eens volgen. Echt een aanrader. Moet in Uefa cup 2x tegen PSV met dnipro. Hij is snel, goede voorzet, kan koppen en veel mee op komen. Speelde een erg sterk EK met Kroatie
HR
Het is de vraag of hij überhaupt wel bij Ajax zou willen spelen. Ik denk dat hij bij Dnjepr veel meer kan verdienen dan in Amsterdam. Het is dan de vraag of hij zich sportief wil verbeteren tegen mindere financiële voorwaarden. Ik denk dat de kans dat Strinic zelf wil komen gering is.
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 21 juni 2011

Karlo Brucic mag zijn Italiaans gaan bijspijkeren. De linkervleugelverdediger van Lokomotiv Zagreb is namelijk het zoveelste Kroatische talent dat op de radar van diverse Serie A-clubs is verschenen. Vooralsnog zijn Genoa en Udinese het meest concreet: al in de winterstop willen beide clubs de onderhandelingen openen. Volgens berichten hoeft de jeugdinternational niet meer dan drie ton te kosten. (La Gazzetta dello Sport)HR
Voetbalzone

Ik weet niet of deze seler goed is, maar hij is jeugdinternational van Kroatië en kost 'maar' 3 ton (naar verluidt). Bovendien loopt er op onze linksback nou niet echt heel veel soeps (het zegt genoeg over Koppers en Dijks dat ze Blind niet uit de basis kunnen spelen). Boilesen wordt later waarschijnlijk CV dus ik denk best dat dit een interessante optie is. Bovendien staat, vooral, Udinese bekend om zijn geweldige scouting, maar kan ook Genoa er veel van. Iemand die meer over deze speler kan vertellen?
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

207181 schreef:

(...)
Voetbalzone

Ik weet niet of deze seler goed is, maar hij is jeugdinternational van Kroatië en kost 'maar' 3 ton (naar verluidt). Bovendien loopt er op onze linksback nou niet echt heel veel soeps (het zegt genoeg over Koppers en Dijks dat ze Blind niet uit de basis kunnen spelen). Boilesen wordt later waarschijnlijk CV dus ik denk best dat dit een interessante optie is. Bovendien staat, vooral, Udinese bekend om zijn geweldige scouting, maar kan ook Genoa er veel van. Iemand die meer over deze speler kan vertellen?
HR
Blind doet het de laatste weken/maanden meer dan goed. Boilesen komt er weer aan en daarachter zitten Dijks en Koppers. Een nieuwe linksback lijkt me absoluut geen prioriteit.
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Shogun schreef:

(...)

Blind doet het de laatste weken/maanden meer dan goed. Boilesen komt er weer aan en daarachter zitten Dijks en Koppers. Een nieuwe linksback lijkt me absoluut geen prioriteit.
HR
Zeg nou toch even eerlijk zelf: Koppers en Dijks gaan nooit bij een club als Schalke, Tottenham, Atletico Madrid (net iets hoger dan Ajax) terechtkomen. Blind ook niet. Een bruikbare speler vooral, die goed speelt als Ajax goed speelt en zeer slecht is als Ajax slecht speelt (en ja, ik heb hem de afgelopen weken gevolgd..). Boilesen heeft het in zich om een van de beste CV's ter wereld te worden en waarom zou hij dan LB moeten staan? Ik denk dat deze speler er best bij kan voor maar 3 ton. Dan kan je (middelmaat) Blind's contract laten aflopen (6 ton/jaar) en heb je een speler met meer potentie en die net zo goed zal zijn. Eventueel hou je Blind en dump je Dijks of Koppers en kan Boilesen eindelijk definitief naar CV, dan speelt die Moisander tenminste ook niet meer!
HR
HR

Shogun
Icoon

Reg.: 7 juli 2009

207181 schreef:

(...)

Zeg nou toch even eerlijk zelf: Koppers en Dijks gaan nooit bij een club als Schalke, Tottenham, Atletico Madrid (net iets hoger dan Ajax) terechtkomen. Blind ook niet. Een bruikbare speler vooral, die goed speelt als Ajax goed speelt en zeer slecht is als Ajax slecht speelt (en ja, ik heb hem de afgelopen weken gevolgd..). Boilesen heeft het in zich om een van de beste CV's ter wereld te worden en waarom zou hij dan LB moeten staan? Ik denk dat deze speler er best bij kan voor maar 3 ton. Dan kan je (middelmaat) Blind's contract laten aflopen (6 ton/jaar) en heb je een speler met meer potentie en die net zo goed zal zijn. Eventueel hou je Blind en dump je Dijks of Koppers en kan Boilesen eindelijk definitief naar CV, dan speelt die Moisander tenminste ook niet meer!
HR
Dus omdat Koppers en Dijks nooit de echte top gaan halen, moeten we maar gaan kopen? Blind is op dit moment nummer 1 en Boilesen is op de weg terug. Met die 2 spelers is de linksbackpositie prima gevuld, daarachter heb je zelfs nog Koppers en Dijks. Wij zijn Ajax, we kunnen toch wel zorgen dat er over 4 jaar een goede linksback uit de jeugd komt rollen?

Denswil is onze toekomstige LCV. Daarnaast verdient Blind geen 6 ton per jaar.

Waarom geld uitgeven aan een linksback terwijl we een rechtsbuiten veel harder nodig hebben? Daarnaast, wie zegt dat deze speler het beter gaat doen dan Blind? Je geeft overigens zelf aan dat je niet weet of dit een goede speler is. Hoe weet je dan dat hij net zo goed is als Blind en meer potentie hebt? Het zal me verbazen als je deze speler ooit hebt zien spelen.
HR
HR

Gladio
Internationale topspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 1 augustus 2003

Gozer, je weet niet eens of ie goed is :D

@ 207181 uiteraard

[Dit bericht is veranderd door Gladio (op 27 oktober 2012 14:37:25).]
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 september 2012

Shogun schreef:

(...)

Dus omdat Koppers en Dijks nooit de echte top gaan halen, moeten we maar gaan kopen? Blind is op dit moment nummer 1 en Boilesen is op de weg terug. Met die 2 spelers is de linksbackpositie prima gevuld, daarachter heb je zelfs nog Koppers en Dijks. Wij zijn Ajax, we kunnen toch wel zorgen dat er over 4 jaar een goede linksback uit de jeugd komt rollen?

Denswil is onze toekomstige LCV. Daarnaast verdient Blind geen 6 ton per jaar.

Waarom geld uitgeven aan een linksback terwijl we een rechtsbuiten veel harder nodig hebben? Daarnaast, wie zegt dat deze speler het beter gaat doen dan Blind? Je geeft overigens zelf aan dat je niet weet of dit een goede speler is. Hoe weet je dan dat hij net zo goed is als Blind en meer potentie hebt? Het zal me verbazen als je deze speler ooit hebt zien spelen.
HR
Persoonlijk vind ik Leeroy Owusu het op die positie goed doen in de B1 en ook in de 2 wedstrijden die ik hem met de A2 zag meedoen, viel hij helemaal niet uit de toon..
Dus wie weet hebben we hem idd al in huis..
HR
HR

Rafael vd Vaart
Idool

Vak: 0-vak
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

Maxwell wil afsluiten bij Ajax

In gesprek met Ajax TV blikte Maxwell terug op zijn tijd bij Ajax en in Amsterdam. De Braziliaanse linksback brak in Europa door bij Ajax om vervolgens te belanden bij prachtige clubs als Barcelona en Internazionale. Inmiddels speelt hij samen met Ibrahimovic en van der Wiel bij Paris Saint Germain.

'Ajax was voor mij fantastisch. Niet alleen de club, maar ook de mensen en de stad', aldus Maxwell. 'Ik heb veel geleerd over voetbal en over het leven. Daar ben ik erg dankbaar voor', vervolgt de Braziliaan. Met Zlatan Ibrahimovic heeft hij het nog regelmatig over hun gezamenlijke periode in Amsterdam. 'Als we erover praten, missen we de club en de stad', zegt Maxwell. 'De groep was jong, we hadden veel plezier en speelden goed. Dat missen we erg.'

Het is voor Maxwell nu nog niet aan de orde, maar de Braziliaan wil zijn loopbaan graag afsluiten bij de club waar het allemaal begonnen is: 'Dat zou heel bijzonder zijn. Nu geniet ik nog van het project hier, maar mijn hart staat altijd open voor Ajax.' Wie weet slaagt de linksback er dan ook in Zlatan Ibrahimovic te overtuigen met hem mee te komen naar Amsterdam?HR
Het zou toch een stunt zijn als we deze vriend weer in Amsterdam kunnen zien spelen. Blijf zeer gecharmeerd van deze speler, een echte Braziliaanse back met veel voetballend vermogen. Verdedigend niet de allerbeste, maar dat compenseert hij ruimschoots met zijn aanvallende bijdrages.

Ik las dat PSG al dicht bij een akkoord was met Ashley Cole, en die speelt toevallig op de positie van Maxwell. Wanneer die dus naar Parijs vertrekt lijkt het een kwestie van tijd voor Maxwell kan vertrekken. Als Ajax zijnde moet je dan altijd een poging wagen.

Zeker omdat Blind nog niet heeft verlengd, Boilesen eerst maar eens langere tijd fit moet blijven en ik over Dijks nog altijd twijfels heb.
HR
HR

207181
Veelbelovend talent

Aangezien ik de linksback positie onvoldoende bezet vind denk ik dat er een nieuwe speler gehaald moet worden. Blind is aardig, maar als basisspeler gaat hij ons niet verder brengen. Gewoon een voldoende, maar geen 7 of 8. Boilesen moet eerst maar eens zijn niveau gaan halen en zie ik bovendien meer als LCV. Over Dijks en Koppers wil ik het niet eens hebben. Die moeten snel verkocht/verhuurd worden. Zo heb je dus maar een linksback. Vandaar dat ik deze naam drop: Suk-Young Yoon. Een pijlsnelle Koreaan van 22 jaar die echt heel goed kan verdedigen en een prima voorzet in huis heeft. Speelde tijdens de OS echt geweldig en hij was een van de oorzaken dat Korea 3e werd. Ik denk dat je deze speler echt voor relatief weinig kan halen (<1 miljoen) en dat je echt een zeer goede speler daarvoor in de plaats haalt.
HR
HR

Zimmerman
Vedette

Reg.: 22 december 2010

Mocht Ajax onverhoopt toch een linksback moeten halen in het geval dat Blind vertrekt en Boilesen niet meer op niveau terugkomt, zeer zeker de ontwikkeling van Giliano Wijnaldum in de gaten houden. Zeer getalenteerde linksback, met een aflopend contract deze zomer.
HR
HR

Vossie
Winnaar Gouden Bal

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 25 februari 2003

Zéker transfervrij altijd doen! Blind, Koppers, Dijks is allemaal maar zo zo. Wijnaldum oogt completer, fysiek, techniek en snelheid in orde.
HR
HR

ajax_wijchen
Basisspeler

Uit: Wijchen
Reg.: 11 mei 2005

Voor wat het waard is: AjaxFanzone.nl meldt via Twitter dat Ajax geinteresseerd is in Lucas Digne, 19-jarige linksback van Lille. Dit zou te maken met een mogelijke aanstaande vertrek van Blind. Het lijkt mij een onzin bericht, ik durfde er zelfs geen apart topic van te maken ;)

Digne heeft onlangs een contract 2017 getekend. Hij staat in de belangstelling van alle grote clubs in Europa. Onhaalbaar!!

[Dit bericht is veranderd door ajax_wijchen (op 2 januari 2013 19:46:31).]
HR
HR

Ohne Berater
Basisspeler

Uit: Wijchen
Reg.: 11 mei 2005

Marçal staat in de belangstelling van Ajax. De Braziliaanse linksback van het Portugese Nacional wordt echter ook begeerd door Everton, Hamburg en Monaco.

Ajax is naarstig op zoek naar een linksback. Vrijdag meldden wij al dat een andere kandidaat, Lucas Digne, al afviel omdat Ajax schrok van de hoge transfersom. Nu heeft men dus de interesse verlegd naar de linksback van Nacional als vervanger voor de eventueel vertrekkende Blind.

Marçal is 1.74 meter lang, linksbenig en geboren in São Paulo. De 23-jarige verdediger speelde tot nu toe tien wedstrijden voor de Portugese ploeg, die hij wel bijna allemaal volmaakte, hij miste maar 39 minuten. Het contract van de linksback loopt tot de zomer van 2015 en zijn waarde wordt geschat op één miljoen euro. BRON: The Sun & AjaxInside.nl

forumillustratie

Volledige naam: Fernando Marçal de Oliveira
Geboortedatum: 19.02.1989
Geboorteplaats: São Paulo, Brazilie
Leeftijd: 23
Lengte: 174 cm
Nationaliteit: Braziliaanse
Positie: Linksback
Been: Linksbenig
Martkwaarde: +/- €1.000.000
Zaakwaarnemer: Lee Payne
Contract tot: 30.06.2015

[Dit bericht is veranderd door Ohne Berater (op 7 januari 2013 15:52:23).]
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Reg.: 11 mei 2003

Elke euro besteed aan een nieuwe back zou een schande zijn
HR
HR

TheLegend
Idool

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paulo Bruno Dybala
Reg.: 10 april 2011

Albinho schreef:

Elke euro besteed aan een nieuwe back zou een schande zijn
HR
Ik ben niet perse voor een aankoop, maar wat zou jouw eerste optie zijn mocht Blind vertrekken en Boilesen (voorlopig) niet meer terug keren?
HR
HR

Albinho
Nummer 14

TheLegend schreef:

(...)

Ik ben niet perse voor een aankoop, maar wat zou jouw eerste optie zijn mocht Blind vertrekken en Boilesen (voorlopig) niet meer terug keren?
HR
Dat is wel erg 'als'. Je zal begrijpen dat ik vind dat Blind gewoon hoort te blijven en dan mogen Dijks en Boilesen het verder laten zien. De opstelling naar Blind is al ridicuul.
HR
HR

Abu3
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 13 februari 2012

Dat is wel erg 'als'. Je zal begrijpen dat ik vind dat Blind gewoon hoort te blijven en dan mogen Dijks en Boilesen het verder laten zien. De opstelling naar Blind is al ridicuul. HR
Maar tegen welke prijs? Wat kies je; als Blind 8 ton moet gaan verdienen of je kan voor de helft van dat salaris Wijnaldum, transfervrij, aan je binden. Marc denkt : 'netto 4 ton over...."

[Dit bericht is veranderd door Abu3 (op 7 januari 2013 23:54:56).]
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Abu3 schreef:

(...)

Maar tegen welke prijs? Wat kies je; als Blind 8 ton moet gaan verdienen of je kan voor de helft van dat salaris Wijnaldum, transfervrij, aan je binden. Marc denkt : 'netto 4 ton over...."
HR
Ik denk 4 ton voor een speler die nog niets heeft laten zien ipv 8 ton voor een speler die het wél heeft laten zien. 7-8 ton vind ik prima voor Blind. Al geloof ik niet dat het om geld gaat, er is denk ik nog geen eens een aanbieding gedaan.
HR
HR

Abu3
Geselecteerd voor Oranje

Ik denk 4 ton voor een speler die nog niets heeft laten zien ipv 8 ton voor een speler die het wél heeft laten zien. 7-8 ton vind ik prima voor Blind.HR
7-8 ton voor een speler die waarschijnlijk over een paar maanden geen basisspeler meer is? Met het salarisplafond van een miljoen is dat natuurlijk veel te hoog. De nummers 12-18 in je selectie behoren maximaal de helft van de je toppers te verdienen, 4-5 ton is meer dan zat. Als Blind daar niet voor wil tekenen dan is het echt jammer maar helaas voor hem, hoe zeer ik gecharmeerd ben van deze jongen.
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Abu3 schreef:

(...)

7-8 ton voor een speler die waarschijnlijk over een paar maanden geen basisspeler meer is? Met het salarisplafond van een miljoen is dat natuurlijk veel te hoog. De nummers 12-18 in je selectie behoren maximaal de helft van de je toppers te verdienen, 4-5 ton is meer dan zat. Als Blind daar niet voor wil tekenen dan is het echt jammer maar helaas voor hem, hoe zeer ik gecharmeerd ben van deze jongen.
HR
Hoe weet je zo zeker dat hij over een paar maanden geen basisspeler meer is? Bovendien is dat salaris van 8ton gebaseerd op een onjuist salaris verschenen in NuSport.
HR
HR

Abu3
Geselecteerd voor Oranje

Hoe weet je zo zeker dat hij over een paar maanden geen basisspeler meer is? HR
Omdat Boileson intrinsiek een betere speler is, en ja ik ga er vanuit dat hij fit wordt.

Bovendien is dat salaris van 8ton gebaseerd op een onjuist salaris verschenen in NuSport. HR
Prima. Daar gaat het mij niet zo zeer om. Het gaat mij erom dat Ajax moet handelen in het belang van de club. In mijn visie is Blind een zeer aardige, nuttige speler die ik graag als reserve bij de selectie houdt. Niet meer, en niet minder. Daarbij hoort een passend salaris van max 5 ton. Als Blind hier niet voor wilt tekenen, dan is het jammer maar moet je op zoek naar alternatieven.
HR
HR

Albinho
Nummer 14

Abu3 schreef:

(...)

Prima. Daar gaat het mij niet zo zeer om. Het gaat mij erom dat Ajax moet handelen in het belang van de club. In mijn visie is Blind een zeer aardige, nuttige speler die ik graag als reserve bij de selectie houdt. Niet meer, en niet minder. Daarbij hoort een passend salaris van max 5 ton. Als Blind hier niet voor wilt tekenen, dan is het jammer maar moet je op zoek naar alternatieven.
HR
Mee eens dat Boilesen in the end de beter is, maar we hebben geen enkele garantie dat hij fit wordt én blijft.

Als je Blind behoudt, kan je em altijd nog verkopen. Als je em laat gaan en het gaat mis met Boilesen, heb je alsnog een probleem.
HR
HR

Etienne
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Kléber Laude Pinheiro
Reg.: 28 mei 2011

Ohne Berater schreef:

Marçal staat in de belangstelling van Ajax. De Braziliaanse linksback van het Portugese Nacional wordt echter ook begeerd door Everton, Hamburg en Monaco.

Ajax is naarstig op zoek naar een linksback. Vrijdag meldden wij al dat een andere kandidaat, Lucas Digne, al afviel omdat Ajax schrok van de hoge transfersom. Nu heeft men dus de interesse verlegd naar de linksback van Nacional als vervanger voor de eventueel vertrekkende Blind.

Marçal is 1.74 meter lang, linksbenig en geboren in São Paulo. De 23-jarige verdediger speelde tot nu toe tien wedstrijden voor de Portugese ploeg, die hij wel bijna allemaal volmaakte, hij miste maar 39 minuten. Het contract van de linksback loopt tot de zomer van 2015 en zijn waarde wordt geschat op één miljoen euro. BRON: The Sun & AjaxInside.nl

(plaatje)

Volledige naam: Fernando Marçal de Oliveira
Geboortedatum: 19.02.1989
Geboorteplaats: São Paulo, Brazilie
Leeftijd: 23
Lengte: 174 cm
Nationaliteit: Braziliaanse
Positie: Linksback
Been: Linksbenig
Martkwaarde: +/- €1.000.000
Zaakwaarnemer: Lee Payne
Contract tot: 30.06.2015
HR
Kent iemand deze speler goed? Als hij goed zou zijn, zie ik geen reden waarom hij niet welkom is, omdat Boilesen zoals velen zeggen CV wil worden en van Blind ben ik nog altijd niet erg van overtuigd (vooral van zijn snelheid) of hij de beste LB is voor Ajax.

Maxwell is echt een goede LB vond ik, ik zou het toejuichen als hij terug zou komen. Ik vind het ook een sociale jongen buiten het voetbal.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Linksbacks [Deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.