Deze topic is open en bestaat uit 84 pagina's: « 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 84 »
champy95
Legende
Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
quote:Inderdaad handig mannetje.
Tyzilla schreef:
Joel Pohjanpalo, fin.
18 jaar, 1,82 meter
spits hjc helsinki.
Joel ook wel de nieuwe litmanen genoemd onzin natuurlijk hij is gewoon zichzelf en hij is een leuke spits met veel potentie, heeft snelheid en is een erg goede voetballer scoort met het hoofd en beide benen.
heeft in het eerste al 19 goals in 42 wedstrijden gemaakt en in de reserves 33 goals in 23 wedstrijden.
Hij is erg handig aan de bal doet me af en toe denken aan Suarez van binnen naar buiten kappen dat kleine gaatje zoeken.
Is bij Liverpool op trial geweest heeft een contract voor drie jaar onder zijn neus gekregen en die afgewezen omdat hij dacht daar niet veel speeltijd te krijgen een slimme jongen ook nog dus.
Hij is niet het typische Ajax spits maar wel een handige speler echt eentje die ik heel ver zie komen, zijn agility en snelheid en zijn gevoel voor positie en het feit dat hij makkelijk het doel weet te vinden maken hem zeker een aanwinst voor ajax.
Zal niet al teveel kosten een kleine miljoen of twee en het feit dat hij zich hier kan doorontwikkelen makkelijk in het eerste kan terechtkomen en dat litmanen hier ook nog een legende is zal ook meewegen.
Klein filmpje met wat goals etc
http://www.youtube.com/watch?v=VTGTGhvKhz0&feature=player_embedded
Albinho
Legende
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003
quote:Kali speelt in mijn optiek vooralsnog weer uitstekend. Soort van Janssen 2.0, de trap in het linkerbeen, maar wel de dynamiek, pit, druk zetten en conditie.
Le Berry schreef:
Voor de liefhebbers. Vanavond in actie: Kali, Foor, Armenteros, Duarte
Jonge technische voetballers die allen relatief weinig moeten kosten
zlatandebeest
Regelmatige invaller
Uit: Leiden
Droomaankoop: Jonathan Reis
Reg.: 1 mei 2005
quote:Zou hij nou op de radar zitten van Ajax? Ik heb het gevoel dat hij al een andere club heeft. Twente??
Albinho schreef:
(...)
Kali speelt in mijn optiek vooralsnog weer uitstekend. Soort van Janssen 2.0, de trap in het linkerbeen, maar wel de dynamiek, pit, druk zetten en conditie.
Albinho
Legende
quote:Geen idee, ze zullen vast wel de wedstrijden in de Eredivisie in de gaten houden. Waarom denk je dat? Ik denk wel dat hij de komende tijd hoopt zich in de kijker te spelen en dan transfervrij te vertrekken of in de winterstop. Als ik Ajax was zou ik Enoh verkopen en Kali aantrekken, vermoedelijk nog een winstgevende transactie ook.
zlatandebeest schreef:
(...)
Zou hij nou op de radar zitten van Ajax? Ik heb het gevoel dat hij al een andere club heeft. Twente??
Le Berry
Idool
Droomaankoop: -
Reg.: 3 januari 2009
quote:Weet niet of ik die vergelijking nou helemaal treffend vind maar hij speelde vandaag weer goed. In alles echt een 'Ajax voetballer'.
Albinho schreef:
(...)
Kali speelt in mijn optiek vooralsnog weer uitstekend. Soort van Janssen 2.0, de trap in het linkerbeen, maar wel de dynamiek, pit, druk zetten en conditie.
quote:Waarom Twente?
zlatandebeest schreef:
(...)
Zou hij nou op de radar zitten van Ajax? Ik heb het gevoel dat hij al een andere club heeft. Twente??
Albinho
Legende
quote:Ik was pas recentelijk echt op hem gaan letten, toen ik dat deed was ik al snel overtuigd. We hebben alleen discussie over Chery en Armenteros gehad. Laatste maakt zojuist weer een technisch goede goal overigens.
Le Berry schreef:
(...)
Weet niet of ik die vergelijking nou helemaal treffend vind maar hij speelde vandaag weer goed. In alles echt een 'Ajax voetballer'.
Nu ook langzamerhand overtuigd?
Le Berry
Idool
quote:En in laatsgenoemde zag je het niet zitten toch? En Chery wel zo meen ik?
Albinho schreef:
(...)
Ik was pas recentelijk echt op hem gaan letten, toen ik dat deed was ik al snel overtuigd. We hebben alleen discussie over Chery en Armenteros gehad. Laatste maakt zojuist weer een technisch goede goal overigens.
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
quote:Met alle respect, maar volgens mij vond jij hem aanvankelijk niets en was het CM die hem tipte.
Le Berry schreef:
Weet niet of ik die vergelijking nou helemaal treffend vind maar hij speelde vandaag weer goed. In alles echt een 'Ajax voetballer'.
Nu ook langzamerhand overtuigd?
Le Berry
Idool
quote:Met alle respect, maar ik heb ook nooit geclaimd dat ik hem 'heb ontdekt'. Cm bracht hem naar voren in de wedstrijd tegen Ajax. En heb toen al direct vermeld dat ik hem die 2 de helft echt meer dat uitstekend vond spelen en ik hem op advies van Cm zou gaan volgen. Die eerste helft viel hij me niet op. Kende hem toen ook nauwlijks
Schip ahoy schreef:
(...)
Met alle respect, maar volgens mij vond jij hem aanvankelijk niets en was het CM die hem tipte.
Schip ahoy
Idool
Reg.: 1 november 2008
quote:Ik herinner me die discussie heel anders, maar goed. Bottom line is dat hij een interessante speler is voor Ajax.
Le Berry schreef:
(...)
Met alle respect, maar ik heb ook nooit geclaimd dat ik hem 'heb ontdekt'. Cm bracht hem naar voren in de wedstrijd tegen Ajax. En heb toen al direct vermeld dat ik hem die 2 de helft echt meer dat uitstekend vond spelen en ik hem op advies van Cm zou gaan volgen
En elke wedstrijd raak ik meer van hem overtuigd
Kan je opmerking dus niet helemaal plaatsen. Ben slechts iemand die hem intens volgt en erg enthousiast is. Dat hij ook nog eens een aflopend contract heeft maakt de zaak nog makkelijker. Maar, men hoort als Ajax zijnde wel snel en direct te handelen
Albinho
Legende
quote:Ik vond Armenteros te weinig aanwezig (in de vorm van goals oa), dat laat ie nu meer zijn. Ik vind dat je puur voor 9 niet iemand voor in de breedte nodig hebt, vandaar dat ik zijn noodzaak niet echt zie. Ik vind Chery net als Armenteros techisch zeer sterk, maar ook daarvoor geldt dat ik er te weinig van zie, ik vind dat je hem echt alleen moet kopen als die een duidelijke versterking vormt, niet omdat ie niet veel kost. Duarte is inderdaad ook een technische vaardige speler.
Le Berry schreef:
(...)
En in laatsgenoemde zag je het niet zitten toch? En Chery wel zo meen ik?
Ovrigens worden alle 3 deze spelers wat onderschat. Ga je erop letten, dan zul je zien hoe technisch goed allen zijn. Staan niet echt 'in the picture' zoals anderen dat wel doen, maar..
Overigens doet Duarte het ook erg goed de laatste tijd. Heeft een beetje een 'dipje' gehad maar lijkt weer een goeie ontwikkeling te maken. Maar de noodzaak voor een echte 'half' zie ik minder. Niettemin een goeie speler.
Echt, er lopen in Nederland de nodige versterkingen rond die relatief gezien echt niet veel moeten kosten
Le Berry
Idool
quote:Nogmaals, ik vind zowel Kali, Chery en Armenteros versterking. Dat zij weinig moeten kosten is een voordeel. Niet de reden
Albinho schreef:
(...)
Ik vond Armenteros te weinig aanwezig (in de vorm van goals oa), dat laat ie nu meer zijn. Ik vind dat je puur voor 9 niet iemand voor in de breedte nodig hebt, vandaar dat ik zijn noodzaak niet echt zie. Ik vind Chery net als Armenteros techisch zeer sterk, maar ook daarvoor geldt dat ik er te weinig van zie, ik vind dat je hem echt alleen moet kopen als die een duidelijke versterking vormt, niet omdat ie niet veel kost. Duarte is inderdaad ook een technische vaardige speler.
Op dit moment zeg ik dat er nog altijd de behoefte is aan een overtuigende rechtsbuiten en een jongen met voetballend vermogen op 6. Dat is dan voor mij Kali.
Tyzilla
Jeugdspeler
Uit: amsterdam
Reg.: 19 februari 2011
champy95
Legende
quote:Inderdaad. Fysiek wordt altijd behandeld als een vies woord. Fysiek moet je combineren met techniek en wilskracht.
Tyzilla schreef:
Fysiek en techniek, we hebben dynamische spelers nodig met kwaliteit dus niet de Poulsens en Sana's van deze wereld maar de Boerrigters voor zijn rugblessure sterke, snelle jongens in combinatie met technische begaafde spelers zoals Eriksen en Fischer.
...
zlatandebeest
Regelmatige invaller
quote:Ik denk twente als opvolger van brama (meerdere keren aangegeven dat hij weg wil) en twente staan erom bekend om "slimme" koopjes te doen zoals nu even snel schilder,janssen,breukers,cornelisse. az is geen stap vooruit. Psv heeft strootman en van bommel en gaan voor een aanvallendere mid(djuricic) ajax blijft dan over als andere kandidaat en ik hoop dat de boer zijn oogjes open doet en enoh verkoopt en poulsen een rol ala ooijer geeft
Le Berry schreef:
(...)
Waarom Twente?
En mocht hij bij Ajax niet op de radar staan, dan zou dat een kwalijke zaak zijn
de man van glas
Lid 2de elftal
Reg.: 4 februari 2012
quote:Ben ik niet met je eens. Busquets, Pirlo, Schweinsteiger zijn niet bepaald fysiek sterk. Ik vind dat de (fysiek sterke) controleurs vaak de zwakke schakels zijn bij de topclubs: Khedira, Ramires, Mikel, Carrick, Fletcher, Barry, Milner etc.
champy95 schreef:
(...)
Inderdaad. Fysiek wordt altijd behandeld als een vies woord. Fysiek moet je combineren met techniek en wilskracht.
Feit is dat de beste clubs ter wereld met snelle, dynamische backs spelen.
Feit is dat de beste clubs ter wereld op het middenveld een fysiek sterke controleur hebben. Dan bedoel ik niet types als Enoh die alleen kan uitdelen, maar fysiek niks voorstelt.
champy95
Legende
quote:Ik heb het meer over types als Song, Pogba, Davids, Scholes, Vieira,..
de man van glas schreef:
(...)
Ben ik niet met je eens. Busquets, Pirlo, Schweinsteiger zijn niet bepaald fysiek sterk. Ik vind dat de (fysiek sterke) controleurs vaak de zwakke schakels zijn bij de topclubs: Khedira, Ramires, Mikel, Carrick, Fletcher, Barry, Milner etc.
kingajax
Jeugdspeler
Reg.: 8 januari 2012
Zimmerman
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 22 december 2010
dion_odinot
Basisspeler
Uit: Moordrecht
Reg.: 3 juli 2006
Albinho
Legende
zlatandebeest
Regelmatige invaller
quote:Ja ben ik het mee eens, ik vind alleen Kali van meerwaarde want Poulsen kan echt niet meer en Boccara heeft nog even de tijd nodig + mag wel wat concurrentie hebben. Ik heb het al eerder gezegd haal Kali en geef Poulsen tot eind van het seizoen de rol van Ooijer vorig jaar. Armenteros had ik nog even mee gewacht hoe Hoesen het doet komende weken en afhankelijk van Sigthorsson hoe snel die terug is. Daarbuiten breekt Fischer langzaam door en kan Babel ook in de spits.
Albinho schreef:
Van die spelers zijn alleen Kali en Armenteros interessant. Waarbij ik op dit moment geen noodzaak zie om een reservespits te halen.
@Dion, waarom zie je Vejinovic graag komen? Had de discussie al met Schip, maar hij speelt nu als spielmacher zonder verdedigende taken, een rol die bij ons ondenkbaar is.
geDaante
International
Reg.: 17 november 2005
quote:Maar hij speelt niet in een voetballend mindere ploeg; hij speelt bij de beste ploeg ter wereld, die een type voetbal speelt, waarin hij goed past. Niet dat ik hem zo heel goed vind, maar door de speelwijze van Barca is hij een prima schakel in het team. Daar moet Ajax ook heen, naar een speelwijze waarin een meer voetballende VM ook prima uit de voeten kan. Een speelwijze waarin je als team verdedigt, door vroeg en fel met zijn allen druk te zetten. Anita vergeten trouwens? Een van de kleinste en lichtste spelers die je in het betaald voetbal ziet, maar dankzij hem liep het in een keer en werd Ajax kampioen.
champy95 schreef:
(...)
Ik heb het meer over types als Song, Pogba, Davids, Scholes, Vieira,..
Dit zijn de ultieme controleurs, die naast sterk zijn ook gewoon uitstekend kunnen voetballen en het positiespel beheersen.
Busquets, zet deze nicht bij een voetballend mindere ploeg en je ziet zijn tekortkomingen.
Pirlo vind ik ook niet echt een controleur. Hij meestal een breker naast zich, en de Italianen voetballen ook nog eens met 8 man achter de bal.
Albinho
Legende
DarkChild
Moderator
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002
quote:Juist.
Albinho schreef:
Door te geloven in het 'Moderne Voetbal' is het 'Moderne Voetbal' ook nog daadwerkelijk gaan bestaan. Vervolgens zien we teams vol techniekloze spelers, beter bekend als het 'Moderne Voetbal'. Zum kotsen. Net als dat gelul over ervaring.
Deze topic is open en bestaat uit 84 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 »
Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » Het nieuwe (aankoop)beleid

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 16,4% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.