Ajax Netwerk
donderdag 17 mei 2012 - 23:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Centrale verdedigers [Deel 5]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 68 »

HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Geen extra verdediger erbij gekomen deze zomer.
We kunnen dus weer overgaan tot de orde van de dag. Ook hier geldt dat potentiële aanwinsten steeds goed onderbouwd moeten worden. En uiteraard met respect voor mekaars mening.
HR
HR

Frozen
Bankzitter

Vak: -
Droomaankoop: Patrick Olsen
Reg.: 5 maart 2007

Sebastián Coates, is ook al vaak besproken hier. Wat jammer dat we hem nooit gehaald hebben. Ik zou willen dat de scouting eens op de schop gaat en dat we John Steen Olsen's in meerdere landen hebben zitten. (België, Zuid Amerika, Oostblok, Spanje/Portugal/Frankrijk)
HR
HR

quote:HR
Frozen schreef:

Sebastián Coates, is ook al vaak besproken hier. Wat jammer dat we hem nooit gehaald hebben. Ik zou willen dat de scouting eens op de schop gaat en dat we John Steen Olsen's in meerdere landen hebben zitten. (België, Zuid Amerika, Oostblok, Spanje/Portugal/Frankrijk)
HR
Coates was bij Ajax faliekant mislukt. Heeft het voetballend vermogen van Kevin Hofland. Uitermate geschikt voor de Italiaanse competitie, maar heeft hier niks te zoeken met ruimte in zijn rug en het voetballende spelletje dat wij verlangen van verdedigers.
HR
HR

Shogun
Internationale topspeler

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

Frozen schreef:

HR
Ben ik het niet mee eens. Coates is een purde verdediger. Kopsterk, sterk in de duels en kan een spits echt het leven zuur maken, maar kan niet voetballen, kan niet opbouwen en is erg traag.
HR
HR

Ajax-Manutd
Basisspeler

Uit: Leiderdorp
Vak: 405
Droomaankoop: -
Reg.: 17 februari 2008

Shogun schreef:

(...)

Ben ik het niet mee eens. Coates is een purde verdediger. Kopsterk, sterk in de duels en kan een spits echt het leven zuur maken, maar kan niet voetballen, kan niet opbouwen en is erg traag.
HR
Vooral het dikgedrukte werkt belemmerend. Het is nog te overzien als een vd twee centrale verdedigers opbouwend minder is dan de ander.. (nu Toby en Vertonghen is wat dat betreft heel goed, kunnen het allebei behoorlijk) Maar een Ajax verdediger moet ALTIJD behoorlijk snel zijn, omdat je gewoon met een grote ruimte (40 a 50 meter) in je rug moet kunnen verdedigen. Je moet namelijk mee doorschuiven als verdediging als de aanval druk gaat zetten. Die Coates, wat ik van hem heb gezien, is een heerlijke sloper voor een ploeg die vooral weinig druk zet en de tegenstander laat komen, maar niks voor Ajax.
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007

Ook Toby is traag en ik heb vaak m'n twijfels of hij zich nog kan verbeteren.....komt te kort voor de absolute top!
Vertonghen kan mee maar zal niet opvallen in de top.

Dat is het niveau waar je naar moet streven en vergelijken!
HR
HR

sunnysalsa
Jeugdspeler

Reg.: 15 augustus 2010

Toby heeft een geweldige pass en schot, redelijke fysiek en kopkracht maar is in de korte opbouw dramatisch zodra hij ook maar enigzins onder druk komt. Twijfel ook sterk of hij zich nog kan verbeteren.
HR
HR

Shogun
Internationale topspeler

sunnysalsa schreef:

Toby heeft een geweldige pass en schot, redelijke fysiek en kopkracht maar is in de korte opbouw dramatisch zodra hij ook maar enigzins onder druk komt. Twijfel ook sterk of hij zich nog kan verbeteren.
HR
Ik vind dat wel meevallen met de korte opbouw. Hij heeft vaak ook te weinig afspeelmogelijkheden doordat Janssen en de Jong vaak gedekt staan.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Shogun schreef:

(...)

Ik vind dat wel meevallen met de korte opbouw. Hij heeft vaak ook te weinig afspeelmogelijkheden doordat Janssen en de Jong vaak gedekt staan.
HR
Ik vind het niet meevallen. Zijn inspeelpass is zeker niet van het niveau zoals Vertonghen, en zelf Ooijer speelt beter een bal in over 10/15/20 meter. Ook bij Belgie speelt hij alleen de lange bal terwijl je Kompany rustig een middenvelder in ziet spelen.
HR
HR

champy95
Idool

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Ik zit waarschijnlijk in de verkeerde topic, maar het heeft toch met verdedigers te maken.

Er wordt zo weinig gesproken over Fabian Sporkslede.
Zou hij Toby kunnen vervangen op termijn?
HR
HR

AFC_Orange
Idool

Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006

Staat er niet weer een nieuwe Belg klaar? We hadden trouwens toch een samenwerking met ehm... Germinal Beerschot? Of was het een andere? Waar we al die goede Belgen van kregen. Bestaat deze samenwerking nog?
HR
HR

Shogun
Internationale topspeler

AFC_Orange schreef:

Staat er niet weer een nieuwe Belg klaar? We hadden trouwens toch een samenwerking met ehm... Germinal Beerschot? Of was het een andere? Waar we al die goede Belgen van kregen. Bestaat deze samenwerking nog?
HR
Die Belgische spelers kwamen via Urbain Haesaert. Die is nu weg.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

En die samenwerking is ook al zo'n 10 jaar beëindigt, volgens mij.
HRHR
HR

Zimmerman
Regelmatige invaller

Reg.: 22 december 2010

Gouweleeuw mag eindelijk weer spelen, mij benieuwen.

En ik zal wel worden gehaat en afgeschoten voor deze suggestie: Hedwiges Maduro heeft een aflopend contract bij Valencia. Heb hem een aantal keer zien spelen als centrale verdediger in Spanje en maakte een goede indruk op me. Mag desalniettemin vertrekken. Wellicht een half jaar huren?

Al zal hij ook geen zin hebben om salaris in te leveren en achter Alderweireld te beginnen. Slechte suggestie, vergeet wat ik zei :P

[Dit bericht is veranderd door Zimmerman (op 11 september 2011 12:19:40).]
HR
HR

JVAFCA
Bankzitter

Reg.: 19 juli 2011

Zimmerman schreef:

En ik zal wel worden gehaat en afgeschoten voor deze suggestie: Hedwiges Maduro heeft een aflopend contract bij Valencia. Heb hem een aantal keer zien spelen als centrale verdediger in Spanje en maakte een goede indruk op me. Mag desalniettemin vertrekken. Wellicht een half jaar huren?

Al zal hij ook geen zin hebben om salaris in te leveren en achter Alderweireld te beginnen. Slechte suggestie, vergeet wat ik zei :P
HR
Misschien iets voor de VM positie?
HR
HR

L.T.A
Vedette

Reg.: 20 juli 2003

Zimmerman schreef:

HR
Maduro begon sterk bij Ajax, begon later te pielen. Maar sindsdien is de eredivisie weer slechter geworden. Die kan gewoon meekomen. Maar dan wel als VM. Wel heb ik liever Anita daar spelen.
HR
HR

champy95
Idool

Gouweleeuw inderdaad in de gaten houden. Maar ik denk dat eerder een Twente hem zal binnenhalen.

Het zou wel eens kunnen dat Denswil - Gouweleeuw het centrale duo van Oranje gaan vormen over een aantal jaar.
HR
HR

Napoleon
Veelbelovend talent

Reg.: 8 augustus 2004

Ik zou nog steeds een poging doen om Douglas gratis te halen. Hij heeft zijn voetballende en positionele beperkingen, maar FdB en Stam moeten hem nog beter kunnen maken.

Maar goed, hij zal ook wel andere (buitenlandse) ijzers in het vuur hebben.
HR
HR

Miralem S
Basisspeler

Reg.: 1 augustus 2003

Napoleon schreef:

Ik zou nog steeds een poging doen om Douglas gratis te halen.

HR
:D

champy95 schreef:

Het zou wel eens kunnen dat Denswil - Gouweleeuw het centrale duo van Oranje gaan vormen over een aantal jaar.
HR
Kan zeker een goede worden maar mij lijkt Bruma toch een grotere kanshebber.

champy95 schreef:

Er wordt zo weinig gesproken over Fabian Sporkslede.
Zou hij Toby kunnen vervangen op termijn?
HR
Zeker weten. Is niet de grootste maar positioneel erg goed. Daarnaast enorm fel in de duels, snel en opbouwend van beduidend hoger niveau als Toby.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

champy95 schreef:

Gouweleeuw inderdaad in de gaten houden. Maar ik denk dat eerder een Twente hem zal binnenhalen.

HR
Ik denk dat het niet toevallig is dat de eerste keer dat Gouweleeuw dit seizoen speelt bij Heerenveen ze ook direct voor de eerste keer de nul houden.

Gouweleeuw- Zomer is toch wel een stukje beter dan Breuer-Kruiswijk. :D
HR
HR

Miralem S
Basisspeler

Reg.: 1 augustus 2003

Huis schreef:

(...)

Ik denk dat het niet toevallig is dat de eerste keer dat Gouweleeuw dit seizoen speelt bij Heerenveen ze ook direct voor de eerste keer de nul houden.

Gouweleeuw- Zomer is toch wel een stukje beter dan Breuer-Kruiswijk. :D
HR
Wel weer met kunst- en vliegwerk hoor. Wat zijn die achterin slecht zeg, dat Heerenveen :denk
HR
HR

champy95
Idool

Gouweleeuw is van Heemskerk. Toch de achtertuin van Ajax.

Heeft Ajax in het verleden geen interesse in hem gehad?

Hij heeft nog maar een contract tem 2012.

Gewoon binnenhalen, samen met Narsingh, om eventueel het vertrek van Sulejmani en Vertonghen op te vangen.

Gewoon doorselecteren!
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Uit: trekken die kleren, chivu23
Reg.: 14 maart 2002

Daar hangt nog een optie van twee jaar aan vast.
HR
HR

ibramovic
Vedette

Uit: Shanghai
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 20 augustus 2003

Toch hoor je ook goeie verhalen over Fabian Sporkslede. Iemand die weet of zijn plafond hoger geacht wordt te liggen dan dat van Gouweleeuw?
HR
HR

Amor AJAX
Internationale topspeler

Vak: 117
Droomaankoop: Leonel Galeano
Reg.: 7 augustus 2005

ibramovic schreef:

Toch hoor je ook goeie verhalen over Fabian Sporkslede. Iemand die weet of zijn plafond hoger geacht wordt te liggen dan dat van Gouweleeuw?
HR
Ik denk dat zoiets nu nog niet te bepalen valt.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Centrale verdedigers [Deel 5]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat vind jij van het nieuwe uittenue?

Mooi
Teleurstellend
Nog geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.