Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 68 »
fluwelen linker
Moderator
Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004
Frozen
Bankzitter
Vak: -
Droomaankoop: Patrick Olsen
Reg.: 5 maart 2007
Zlajan
Icoon
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 8 mei 2001
quote:Coates was bij Ajax faliekant mislukt. Heeft het voetballend vermogen van Kevin Hofland. Uitermate geschikt voor de Italiaanse competitie, maar heeft hier niks te zoeken met ruimte in zijn rug en het voetballende spelletje dat wij verlangen van verdedigers.
Frozen schreef:
Sebastián Coates, is ook al vaak besproken hier. Wat jammer dat we hem nooit gehaald hebben. Ik zou willen dat de scouting eens op de schop gaat en dat we John Steen Olsen's in meerdere landen hebben zitten. (België, Zuid Amerika, Oostblok, Spanje/Portugal/Frankrijk)
Shogun
Internationale topspeler
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009
quote:Ben ik het niet mee eens. Coates is een purde verdediger. Kopsterk, sterk in de duels en kan een spits echt het leven zuur maken, maar kan niet voetballen, kan niet opbouwen en is erg traag.
Frozen schreef:
Sebastián Coates, is ook al vaak besproken hier. Wat jammer dat we hem nooit gehaald hebben. Ik zou willen dat de scouting eens op de schop gaat en dat we John Steen Olsen's in meerdere landen hebben zitten. (België, Zuid Amerika, Oostblok, Spanje/Portugal/Frankrijk)
Ajax-Manutd
Basisspeler
Uit: Leiderdorp
Vak: 405
Droomaankoop: -
Reg.: 17 februari 2008
quote:Vooral het dikgedrukte werkt belemmerend. Het is nog te overzien als een vd twee centrale verdedigers opbouwend minder is dan de ander.. (nu Toby en Vertonghen is wat dat betreft heel goed, kunnen het allebei behoorlijk) Maar een Ajax verdediger moet ALTIJD behoorlijk snel zijn, omdat je gewoon met een grote ruimte (40 a 50 meter) in je rug moet kunnen verdedigen. Je moet namelijk mee doorschuiven als verdediging als de aanval druk gaat zetten. Die Coates, wat ik van hem heb gezien, is een heerlijke sloper voor een ploeg die vooral weinig druk zet en de tegenstander laat komen, maar niks voor Ajax.
Shogun schreef:
(...)
Ben ik het niet mee eens. Coates is een purde verdediger. Kopsterk, sterk in de duels en kan een spits echt het leven zuur maken, maar kan niet voetballen, kan niet opbouwen en is erg traag.
Jolly
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007
sunnysalsa
Jeugdspeler
Reg.: 15 augustus 2010
Shogun
Internationale topspeler
quote:Ik vind dat wel meevallen met de korte opbouw. Hij heeft vaak ook te weinig afspeelmogelijkheden doordat Janssen en de Jong vaak gedekt staan.
sunnysalsa schreef:
Toby heeft een geweldige pass en schot, redelijke fysiek en kopkracht maar is in de korte opbouw dramatisch zodra hij ook maar enigzins onder druk komt. Twijfel ook sterk of hij zich nog kan verbeteren.
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Ik vind het niet meevallen. Zijn inspeelpass is zeker niet van het niveau zoals Vertonghen, en zelf Ooijer speelt beter een bal in over 10/15/20 meter. Ook bij Belgie speelt hij alleen de lange bal terwijl je Kompany rustig een middenvelder in ziet spelen.
Shogun schreef:
(...)
Ik vind dat wel meevallen met de korte opbouw. Hij heeft vaak ook te weinig afspeelmogelijkheden doordat Janssen en de Jong vaak gedekt staan.
champy95
Idool
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
AFC_Orange
Idool
Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006
Shogun
Internationale topspeler
quote:Die Belgische spelers kwamen via Urbain Haesaert. Die is nu weg.
AFC_Orange schreef:
Staat er niet weer een nieuwe Belg klaar? We hadden trouwens toch een samenwerking met ehm... Germinal Beerschot? Of was het een andere? Waar we al die goede Belgen van kregen. Bestaat deze samenwerking nog?
Drie Kruizen
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004
Zimmerman
Regelmatige invaller
Reg.: 22 december 2010
JVAFCA
Bankzitter
Reg.: 19 juli 2011
quote:Misschien iets voor de VM positie?
Zimmerman schreef:
Gouweleeuw mag eindelijk weer spelen, mij benieuwen.
En ik zal wel worden gehaat en afgeschoten voor deze suggestie: Hedwiges Maduro heeft een aflopend contract bij Valencia. Heb hem een aantal keer zien spelen als centrale verdediger in Spanje en maakte een goede indruk op me. Mag desalniettemin vertrekken. Wellicht een half jaar huren?
Al zal hij ook geen zin hebben om salaris in te leveren en achter Alderweireld te beginnen. Slechte suggestie, vergeet wat ik zei
L.T.A
Vedette
Reg.: 20 juli 2003
quote:Maduro begon sterk bij Ajax, begon later te pielen. Maar sindsdien is de eredivisie weer slechter geworden. Die kan gewoon meekomen. Maar dan wel als VM. Wel heb ik liever Anita daar spelen.
Zimmerman schreef:
Gouweleeuw mag eindelijk weer spelen, mij benieuwen.
En ik zal wel worden gehaat en afgeschoten voor deze suggestie: Hedwiges Maduro heeft een aflopend contract bij Valencia. Heb hem een aantal keer zien spelen als centrale verdediger in Spanje en maakte een goede indruk op me. Mag desalniettemin vertrekken. Wellicht een half jaar huren?
Al zal hij ook geen zin hebben om salaris in te leveren en achter Alderweireld te beginnen. Slechte suggestie, vergeet wat ik zei
champy95
Idool
Napoleon
Veelbelovend talent
Reg.: 8 augustus 2004
Miralem S
Basisspeler
Reg.: 1 augustus 2003
quote:
Napoleon schreef:
Ik zou nog steeds een poging doen om Douglas gratis te halen.
quote:Kan zeker een goede worden maar mij lijkt Bruma toch een grotere kanshebber.
champy95 schreef:
Het zou wel eens kunnen dat Denswil - Gouweleeuw het centrale duo van Oranje gaan vormen over een aantal jaar.
quote:Zeker weten. Is niet de grootste maar positioneel erg goed. Daarnaast enorm fel in de duels, snel en opbouwend van beduidend hoger niveau als Toby.
champy95 schreef:
Er wordt zo weinig gesproken over Fabian Sporkslede.
Zou hij Toby kunnen vervangen op termijn?
Huis
Vedette
Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003
quote:Ik denk dat het niet toevallig is dat de eerste keer dat Gouweleeuw dit seizoen speelt bij Heerenveen ze ook direct voor de eerste keer de nul houden.
champy95 schreef:
Gouweleeuw inderdaad in de gaten houden. Maar ik denk dat eerder een Twente hem zal binnenhalen.
Het zou wel eens kunnen dat Denswil - Gouweleeuw het centrale duo van Oranje gaan vormen over een aantal jaar.
Miralem S
Basisspeler
Reg.: 1 augustus 2003
quote:Wel weer met kunst- en vliegwerk hoor. Wat zijn die achterin slecht zeg, dat Heerenveen
Huis schreef:
(...)
Ik denk dat het niet toevallig is dat de eerste keer dat Gouweleeuw dit seizoen speelt bij Heerenveen ze ook direct voor de eerste keer de nul houden.
Gouweleeuw- Zomer is toch wel een stukje beter dan Breuer-Kruiswijk.
champy95
Idool
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Uit: trekken die kleren, chivu23
Reg.: 14 maart 2002
ibramovic
Vedette
Uit: Shanghai
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 20 augustus 2003
Amor AJAX
Internationale topspeler
Vak: 117
Droomaankoop: Leonel Galeano
Reg.: 7 augustus 2005
quote:Ik denk dat zoiets nu nog niet te bepalen valt.
ibramovic schreef:
Toch hoor je ook goeie verhalen over Fabian Sporkslede. Iemand die weet of zijn plafond hoger geacht wordt te liggen dan dat van Gouweleeuw?
Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 »
Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Centrale verdedigers [Deel 5]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uittenue?
Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.