Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 20:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 4]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 92 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 92 »

HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2002

Vervolg van deel 3

Laatste posts:

quote:HR
The Rattler schreef:

nogmaals, Biglia van Anderlecht voor Enoh, prachtige voetballer, spotgoedkoop (3.5-4 miljoen euro) en staat op het punt bij de nationale ploeg te komen. Een controlerende speler die ook nog eens erg goed kan voetballen.

Steeds zie ik maar offensieve namen opduiken voor de plek van Enoh... Echt op een kinderlijke manier aan voetbal doen. Laten we elf spitsen opstellen want dan scoren we veel doelpunten...
HR

liam schreef:

(...)

Eén controlerende middenvelder is zat voor de Nederlandse competitie. We zijn meer gebaat bij betere voetballers als we thuis tegen een middenmoter spelen. Die Biglia ken ik niet zo goed. Ik vind die Toornstra echt een goeie speler, zeer complete middenvelder.
HR

Zlatanist schreef:

(...)

Biglia is wel een echte Ajax-voetballer. Sierlijk en technisch. Type Pirlo is het. Aan de ene kant zou ik zeggen niet haalbaar omdat hij in een grotere competitie wil spelen, maar als ik me dan bedenk dat hij deze winter bijna naar Galatasaray was vertrokken dan doet dat me denken dat hij wel haalbaar zou zijn. Zijn transferprijs is wel te betalen, dat is inderdaad niet veel meer dan 5 miljoen euro.
HR
HR
HR

robur
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Kloetinge
Reg.: 5 augustus 2005

Maar had hij niet al eens aangegeven niet van Anderlecht naar de Nederlandse competitie te willen verhuizen? Zal voor de meerderheid van Anderlecht spelers gelden denk ik. Tenzij ze niet aan speler toekomen in Brussel, maar dat geldt voor onze spelers ook.
HR
HR

liam
Icoon

Vak: 420
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 10 juli 2002

robur schreef:

Maar had hij niet al eens aangegeven niet van Anderlecht naar de Nederlandse competitie te willen verhuizen? Zal voor de meerderheid van Anderlecht spelers gelden denk ik. Tenzij ze niet aan speler toekomen in Brussel, maar dat geldt voor onze spelers ook.
HR
Het is inderdaad onzinnig om te denken dat goede spelers van Anderlecht graag naar Ajax willen komen. Die denken dan echt wel aan een andere stap.
HR
HR

sprbalotelli
Lid 2de elftal

Reg.: 16 augustus 2010

ik heb het al een keer eerder hier gewaagd te vragen, maar kreeg geen respons terug, dus zet ik hem nog maar even erbij, nogmaals ik zie in hem geen basisspeler maar wel een nuttige invaller die er staat wanneer nodig is. Ik opteerde of Ryan koolwijk niet een optie was, speelt bij Excelsior, 26 jaar, doet me denken aan Theo Janssen, goede trap, goed inzicht, zet de lijnen uit bij Excelsior.

Nu we Strootman hebben laten lopen he, is er dan niet meer ander talent in de JL? Ok, ik ben fan van boerrigter, maar dat is een linksbuiten. Loopt er geen goede jonge speler rond bij een Zwolle, Volendam? Een die voor weinig geld gehaald kan worden en die een toegevoegde waarde zou kunnen zijn?
HR
HR

robur
Geselecteerd voor Oranje

sprbalotelli schreef:

ik heb het al een keer eerder hier gewaagd te vragen, maar kreeg geen respons terug, dus zet ik hem nog maar even erbij, nogmaals ik zie in hem geen basisspeler maar wel een nuttige invaller die er staat wanneer nodig is. Ik opteerde of Ryan koolwijk niet een optie was, speelt bij Excelsior, 26 jaar, doet me denken aan Theo Janssen, goede trap, goed inzicht, zet de lijnen uit bij Excelsior.

Nu we Strootman hebben laten lopen he, is er dan niet meer ander talent in de JL? Ok, ik ben fan van boerrigter, maar dat is een linksbuiten. Loopt er geen goede jonge speler rond bij een Zwolle, Volendam? Een die voor weinig geld gehaald kan worden en die een toegevoegde waarde zou kunnen zijn?
HR
Ik neem aan dat je onze eigen jeugdspelers dan al hebt afgeschreven. Volgens mij hebben we daar nog namen als Blind, vd Heyden en Lodiero lopen.
Strootman zag ik als een heel groot talent, maar of een speler als Koolwijk nu direct veel beter als bijvoorbeeld vd Heyden is vraag ik me af. Ook geef ik hem liever een kans dan dat je actief moet gaan zoeken in de JL.
HR
HR

liam
Icoon

robur schreef:

(...)Ik neem aan dat je onze eigen jeugdspelers dan al hebt afgeschreven. Volgens mij hebben we daar nog namen als Blind, vd Heyden en Lodiero lopen.
Strootman zag ik als een heel groot talent, maar of een speler als Koolwijk nu direct veel beter als bijvoorbeeld vd Heyden is vraag ik me af. Ook geef ik hem liever een kans dan dat je actief moet gaan zoeken in de JL.
HR
Koolwijk steekt er tenminste bovenuit bij Excelsior, van de Heijden niet bij Willem II. Toch vergelijkbare grootheden. Aisatti steekt er bij Vitesse nu ook dik bovenuit, Toornstra bij Den Haag. Als je van Ajax komt en je wordt bij een marginale eredivisieclub gestationeerd dan moet je op zijn minst opvallen. Van de Heijden doet dat niet, Donald daarvoor niet, net als Bodul. Dan moet je concluderen dat die jongens tekort komen. Ik heb die Toornstra zaterdag live gezien in Eindhoven. Wat een talent.
HR
HR

robur
Geselecteerd voor Oranje

liam schreef:

(...)

Koolwijk steekt er tenminste bovenuit bij Excelsior, van de Heijden niet bij Willem II. Toch vergelijkbare grootheden. Aisatti steekt er bij Vitesse nu ook dik bovenuit, Toornstra bij Den Haag. Als je van Ajax komt en je wordt bij een marginale eredivisieclub gestationeerd dan moet je op zijn minst opvallen. Van de Heijden doet dat niet, Donald daarvoor niet, net als Bodul. Dan moet je concluderen dat die jongens tekort komen. Ik heb die Toornstra zaterdag live gezien in Eindhoven. Wat een talent.
HR
Verschil is wel dat VDH altijd in de jeugd bij Ajax heeft gespeeld en gewend is te winnen. Nu moet hij opeens degradatie voetbal spelen. Daarnaast vind ik het nog niet eens zo slecht gaan bij WII hoor. Kan beter, maar om hem nu al af te schrijven. Ik zie hem graag in onze selectie. Kun je wel voor een Toornstra gaan, maar buiten het feit dat het je een hoop geld kost, heb je geen garanties dat hij het beter gaat doen dan een VDH.
HR
HR

sprbalotelli
Lid 2de elftal

Reg.: 16 augustus 2010

robur schreef:

(...)Ik neem aan dat je onze eigen jeugdspelers dan al hebt afgeschreven. Volgens mij hebben we daar nog namen als Blind, vd Heyden en Lodiero lopen.
HR
allereerst staat Blind linksback, en zie ik hem niet snel naar het middenveld opschuiven, ookal is hij oorspronkelijk een middenvelder. VDH valt niet altijd op bij Willem II, geloof me, ik wil ook graag dat hij bij Ajax zou komen en op de plaats van Enoh of De Zeeuw zou komen, iemand met veldinzicht. Maar Koolwijk valt bij een degradatiekandidaat nou eenmaal meer ook dan VDH bij Willem II doet. Lodeiro wordt hier op het forum enorm veel van verwacht merk ik, ik zie het talent ook wel in hem, maar ben niet zo enthousiast als velen hier. Heeft teveel blessureleed gehad, zou het iets fysieks zijn? Niet dat hij net na het sluiten van de transferperiode aan het begin van het nieuwe seizoen weer 6 maanden eruit ligt. Dan heb je er niks aan.

Sneijder en Bonevacia hebben overigens verlengd, Sneijder ken ik niet zo goed, maar heb inmiddels door dat hij qua talent niet zo groot is als zijn broer? En Bonevacia is toch een van de spelers waar ik van gecharmeerd ben.
HR
HR

robur
Geselecteerd voor Oranje

sprbalotelli schreef:

(...)

allereerst staat Blind linksback, en zie ik hem niet snel naar het middenveld opschuiven, ookal is hij oorspronkelijk een middenvelder. VDH valt niet altijd op bij Willem II, geloof me, ik wil ook graag dat hij bij Ajax zou komen en op de plaats van Enoh of De Zeeuw zou komen, iemand met veldinzicht. Maar Koolwijk valt bij een degradatiekandidaat nou eenmaal meer ook dan VDH bij Willem II doet. Lodeiro wordt hier op het forum enorm veel van verwacht merk ik, ik zie het talent ook wel in hem, maar ben niet zo enthousiast als velen hier. Heeft teveel blessureleed gehad, zou het iets fysieks zijn? Niet dat hij net na het sluiten van de transferperiode aan het begin van het nieuwe seizoen weer 6 maanden eruit ligt. Dan heb je er niks aan.

Sneijder en Bonevacia hebben overigens verlengd, Sneijder ken ik niet zo goed, maar heb inmiddels door dat hij qua talent niet zo groot is als zijn broer? En Bonevacia is toch een van de spelers waar ik van gecharmeerd ben.
HR
Ok, maar omdat Blind nu linksback staat en vd Heijden er niet bovenuit steekt bij Willem II gaan we investeren in de volgende gok? Waarom zou Koolwijk bij ons mee kunnen? Omdat hij laat zien bij Excelsior erboven uit te steken? Welke garantie geeft ons dat? Dan zou ik liever mijn geld in mijn zak houden en de gok nemen met Blind of vd Heijden die het in onze jeugdelftalen hebben laten zien. Of je moet gewoon gericht een aankoop halen die zich al bewezen heeft.
HR
HR

arte et labore
Internationale topspeler

Reg.: 9 juli 2003

Voor wat het waard is, Van den Boog geeft in NUSport aan binnenkort met Seedorf te bellen om hem te polsen voor een terugkeer.
HR
HR

RogerGarcia
Basisspeler

Uit: Winterswijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 4 oktober 2009

Linkje?

[Dit bericht is veranderd door RogerGarcia (op 9 februari 2011 23:02:54).]
HR
HR

arte et labore
Internationale topspeler

Reg.: 9 juli 2003

RogerGarcia schreef:

Linkje?
HR
Geen linkje, wel de tekst:

Clarence Seedorf of Christian Chivu:

RvdB: Christian is een geweldige speler, maar is niet 'exclusief'van Ajax. Clarence heeft stijl, is een icoon, werd verguisd, maar is toch altijd overeind gebleven. Een jongen van deze club en ik vind dat die uiteindelijk op het nest moeten terugkeren. We zullen daar binnenkort wederom een belletje aan wagen.
HR
HR

RogerGarcia
Basisspeler

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Ja, grappig, not.

[Dit bericht is veranderd door RogerGarcia (op 9 februari 2011 23:26:02).]
HRHR
HR

Diego78
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

arte et labore schreef:

(...)

Geen linkje, wel de tekst:

Clarence Seedorf of Christian Chivu:

RvdB: Christian is een geweldige speler, maar is niet 'exclusief'van Ajax. Clarence heeft stijl, is een icoon, werd verguisd, maar is toch altijd overeind gebleven. Een jongen van deze club en ik vind dat die uiteindelijk op het nest moeten terugkeren. We zullen daar binnenkort wederom een belletje aan wagen.
HR
Vreemde uitspraak over Chivu, dat had wel wat enthousiaster gemogen. Overigens is de gouden route: Vertonghen 1 jr contractverlenging t.b.v. transfersom en dan in de zomer van 2012 verkopen en vervangen voor de dan transfervrije Chivu. De zilveren route: Vertonghen deze zomer verkopen en Chivu kopen van Inter (kleinere kans op succes en duurder).

Mooi dat Seedorf in het vizier is, zou erg welkom zijn. Maar volgens mij klikte het destijds niet zo tussen Blind/ FdB en Clarence?
HR
HR

chivu23
International
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Reg.: 25 februari 2005

Diego78 schreef:

(...)

Vreemde uitspraak over Chivu, dat had wel wat enthousiaster gemogen. Overigens is de gouden route: Vertonghen 1 jr contractverlenging t.b.v. transfersom en dan in de zomer van 2012 verkopen en vervangen voor de dan transfervrije Chivu. De zilveren route: Vertonghen deze zomer verkopen en Chivu kopen van Inter (kleinere kans op succes en duurder).

Mooi dat Seedorf in het vizier is, zou erg welkom zijn. Maar volgens mij klikte het destijds niet zo tussen Blind/ FdB en Clarence?
HR
De gouden route is Chivu terug en Chivu die echt leiding geeft aan die verdediging en onze Toby de fijne kneepjes van het vak leert. Van Jan gaat ie niks leren. Chivu is de laatste grote leider geweest in de verdediging. Ik hunker iig weer naar een echte krijger achterin :) En bovendien: Chivu kan ook op back.. Dus als Jan niet gaat mag ie ook komen :B
HR
HR

kloot
Vedette

Uit: Diemen
Reg.: 13 maart 2008

Diego78 schreef:

(...)

HR
Chivu voor Vertonghen zou mijn inziens een verbetering zijn omdat je dan eindelijk weer een echte leider binnen het team heb die de jonkies bij de hand kan nemen en iemand die als verlengstuk van Frank kan werken in het team.

Niets ten nadele van Jantje overigens, maar je haalt wel een brok nodige ervaring binnen met Chris, essentieel in dit jonge team en staff.

HR
Muah volgens mij wordt daar meer achter gezocht dan wat er werkelijk aan de hand was, namelijk dat Clarence geen vaste basisplaats had onder Louis. Tuurlijk hebben die jongens het zwaar gehad, tijdens trainingen en wedstrijden, en zullen ze het niet leuk hebben gevonden dat ze de huid vol werd gescholden door de oudere basisspelers. Goed leer proces zeker voor Clarence die er indertijd een handje van had om op gevaarlijke momenten voor de "mislukte" actie te gaan en niet voor balbezit en je dan van de bank het geschreeuw weer hoorde "Claaaarence gvd" haha.

Het geblunder met de waardering d.m.v de contracten zal ook een rol gespeeld hebben, wat we later hebben kunnen zien met het snelle vertrek van Davids en Reiziger.
HR
HR

liam
Icoon

Dream on guys. Spelers van het kaliber Seedorf en Chivu gaan pas denken over een terugkeer naar Ajax als ze 35 zijn. Dan zijn ze ook voor Ajax niet meer interessant. De Seedorf van vijf jaar geleden had ik best nog gewild maar nu niet meer. Chivu is nog te jong om terug te komen. Ik ben overigens helemaal geen voorstander van spelers als Koolwijk. Hij steekt er echter wel bovenuit bij Excelsior, iets wat ik van Van de Heijden niet kan zeggen. Van de Heijden is qua stijl en motoriek een verdediger en qua andere eigenschappen een middenvelder. Het is een middenvelder dus maar hij mist de motor en wendbaarheid die je nodig in die linie. Beetje het Vertonghenverhaal maar die heeft zich nu bewezen als verdediger.
Ik blijf gecharmeerd van Toornstra. En dat is niet omdat ik aan een 'hype' (Diego78) meedoe. Ik heb hem zelf een aantal keer gezien. Is gewoon een ontzettend goede speler. Naar mijn bescheiden mening.
HR
HR

Frozen
Bankzitter

Droomaankoop: Patrick Olsen
Reg.: 5 maart 2007

Eerst maar eens kijken wat we volgend seizoen doen, en wie er weg gaan. We hebben tenslotte Eriksen, Lodeiro, Aisatti, Enoh, De Zeeuw, Lindgren, Tainio en Bonevacia. Anita en Blind kunnen ook op het middenveld. Verder nog Jarie van der Heijden natuurlijk. Dat zijn al 10 middenvelders!
HR
HR

dijkstra14
Lid 2de elftal

Vak: 120
Reg.: 7 maart 2006

liam schreef:

Dream on guys. Spelers van het kaliber Seedorf en Chivu gaan pas denken over een terugkeer naar Ajax als ze 35 zijn. Dan zijn ze ook voor Ajax niet meer interessant.
HR
Seedorf word 1 april 35, dus past precies in jouw verhaaltje.
HR
HR

chivu23
International
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Reg.: 25 februari 2005

liam schreef:

Dream on guys. Spelers van het kaliber Seedorf en Chivu gaan pas denken over een terugkeer naar Ajax als ze 35 zijn. Dan zijn ze ook voor Ajax niet meer interessant. De Seedorf van vijf jaar geleden had ik best nog gewild maar nu niet meer. Chivu is nog te jong om terug te komen.

Ik blijf gecharmeerd van Toornstra. En dat is niet omdat ik aan een 'hype' (Diego78) meedoe. Ik heb hem zelf een aantal keer gezien. Is gewoon een ontzettend goede speler. Naar mijn bescheiden mening.
HR
Chivu heeft altijd aangegeven naar Ajax terug te komen als ie nog echt wat kon en juist niet als ie al 35 was. Dus ook hij past in het plaatje nu: HALEN! :)

En Toornstra is inderdaad een echt talent. Ik heb de laatste tijd veel wedstrijden van Ado gekeken, omdat het voetbal me echt beviel. Deze kleine jongeman viel me altijd zeer positief op. Ik zie dan ook veel meer in hem dan in een Koolwijk die het goed doet bij excelsior.
HR
HR

sanderhag123
Basisspeler

Reg.: 20 januari 2011

Als het gaat om ervaring op het middenveld voor een speler die ook nog wat kan toevoegen, zat ik te denken aan Boudewijn Zenden. Hij doet het goed bij Sunderland, is nog verrassend fit voor zijn leeftijd, en kan met zijn ervaring de jonge jongens nog heel wat leren!

Contract tot 2011 dus eind dit seizoen zal hij transfervrij zijn, en hij kan evt. ook linksback spelen waar natuurlijk ook wat problemen liggen. Zou toch misschien een toevoeging kunnen zijn voor het huidige Ajax
HR
HR

Diego78
Vedette

sanderhag123 schreef:

Als het gaat om ervaring op het middenveld voor een speler die ook nog wat kan toevoegen, zat ik te denken aan Boudewijn Zenden. Hij doet het goed bij Sunderland, is nog verrassend fit voor zijn leeftijd, en kan met zijn ervaring de jonge jongens nog heel wat leren!

Contract tot 2011 dus eind dit seizoen zal hij transfervrij zijn, en hij kan evt. ook linksback spelen waar natuurlijk ook wat problemen liggen. Zou toch misschien een toevoeging kunnen zijn voor het huidige Ajax
HR
Alsjeblieft zeg. Mr Al-mijn-voorzetten-laat-ik-blokken is compleet over-the-hill en is überhaupt nooit heel goed geweest. Deze naam hier te lezen is een schandvlek voor AN.
HR
HR

sanderhag123
Basisspeler

Diego78 schreef:

(...)

Alsjeblieft zeg. Mr Al-mijn-voorzetten-laat-ik-blokken is compleet over-the-hill en is überhaupt nooit heel goed geweest. Deze naam hier te lezen is een schandvlek voor AN.
HR
Die 60 interlands heeft hij inderdaad gespeeld omdat hij er geen hout van kan. Juist ja.
HR
HR

Diego78
Vedette

sanderhag123 schreef:

(...)

Die 60 interlands heeft hij inderdaad gespeeld omdat hij er geen hout van kan. Juist ja.
HR
Ja, ik vind Zenden misschien wel de meest overschatte speler die ik ooit heb gezien. Juist in Oranje ergerde ik me altijd kapot aan deze man.
HR
HR

sanderhag123
Basisspeler

Diego78 schreef:

(...)

Ja, ik vind Zenden misschien wel de meest overschatte speler die ik ooit heb gezien. Juist in Oranje ergerde ik me altijd kapot aan deze man.
HR
Hij zat in het Nederlands elftal in een van de beste selecties die Nederland ooit heeft gehad, dan kan je echt wel voetballen. Je kan nog zeggen dat hij nu niet meer goed genoeg is, dat kan ik nog begrijpen, ik ben het er niet mee eens maar dat kan ik tenminste begrijpen, maar dat hij er nooit wat van heeft gebakken is onzin. Dan speel je namelijk geen 60 duels in Barçelona of Oranje.

En het feit dat hij vaste kracht is in de nr 7. van de Premier league zegt ook zeker wat over zijn huidige kwaliteiten. De man is een alleskunner die nog steeds topfit is
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 92 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Middenvelders [Deel 4]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,7% dat Willem II wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PEC Zwolle.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!