Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
[Media] Oleguer Presas
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 29 »

Poster
Topic: [Media] Oleguer Presas 
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 9 april 2008 om 23:44:06.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gerucht over belangstelling voor Oleguer van Barcelona

Nu Marco van Basten op zoek lijkt naar versterkingen nemen het aantal geruchten over spelers waar Ajax belangstelling voor zou hebben toe. In een artikel over het huren van topclubs meldt het Algemeen Dagblad dat Ajax in Spanje volgens de geruchten wordt gelinkt aan Oleguer van Barcelona. De 28-jarige verdediger zou een optie zijn om John Heitinga op te volgen.
Voorpagina AN

Voornaam: Oleguer
Achternaam: Presas
Geboortedatum: 08-02-1980
Geboorteplaats: Barcelona, Spanje
Nationaliteit: Spanje

seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2001/02 Barcelona B 34 0
2002/03 Barcelona B 28 2
2002/03 Barcelona 3 0 Primera Division
2003/04 Barcelona 18 0 Primera Division
2004/05 Barcelona 36 1 Primera Division
2005/06 Barcelona 33 0 Primera Division
2006/07 Barcelona 25 0 Primera Division
2007/08 Barcelona 11 0 Primera Division
Totalen: 188 3

Eindelijk een verdediger in het geruchtencircuit? Heb het AD zelf niet, maar ben benieuwd of er nog iets staat over evt. optie tot koop etc. Oleguer kan vast in de halve Primera Division terecht, dus misschien is hij een pure liefhebber of wil hij verandering van smaak. Wie weet.

Belletje van Gabri doen?

[Dit bericht is veranderd door Ares (op 19 juli 2008 13:34:03).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
NederlandseZlatan
Vedette

Uit: Goes
Vak: -
Reg.: 26 augustus 2002
Gepost op 9 april 2008 om 23:48:12.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Te mooi om waar te zijn denk ik...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Jack Army
Administrator

Uit: Ouderkerk
Reg.: 14 augustus 2003
Gepost op 9 april 2008 om 23:57:09.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zeiden we bij Gabri ook.
Ik geef het wel kans van slagen. Nét niet goed genoeg voor een vaste plek bij Barça, moet bij ons moeiteloos een basisplaats kunnen krijgen.
Ik zie het zitten
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.389,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
FGI
Idool

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 10 april 2008 om 00:11:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een al 28-jarige, die bij Barça te licht is gewogen, huren? Dan lijkt het me logischer wanneer het om een definitieve overname gaat.

De man kan nog wat jaren mee en heeft een CL-finale achter z'n naam. Net als bij Gabri heeft-ie temperament en trots in z'n donder, het is niet voor niks dat hij in het verleden weigerde om voor Spanje uit te komen.

Dit begint er na al die rommel van de laatste dagen op te lijken en het lijkt me niet dat Barça qua transfersom al te moeilijk zal doen dus dan houd je nog wat over voor de echt dure posities ook.

Al met al sta ik er positief in.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 10 april 2008 om 00:13:11.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb het liefst een klasbak die Nederlands spreekt en ook bekend is met de Nederlandse competitie, dan kom ik uit op Boularouhz, Alex, Bouma, en zo kan je nog wel wat klasbakken noemen. Wanneer er geen van deze spelers kan/wil komen kom ik in het rijtje met buitenlandse klasbakken die nog nooit in Nederland hebben gespeeld en dan is Oleguer wel een topper denk ik.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 10 april 2008 om 00:16:27.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het woord klasbak verliest snel zijn waarde als je daarmee in één zin ook de naam van Bouma noemt, als je het mij vraagt...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Jack Army
Administrator

Gepost op 10 april 2008 om 00:36:56.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik neem aan dat het in dit geval om kopen gaat. Heb nergens iets over huren zien staan.
 Help mods!
Jaydee
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 augustus 2007
Gepost op 10 april 2008 om 00:56:03.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ik snap niet hoe je op de namen van boulahrouz bouma en alex kunt komen. bouma vind ik nou bepaald niet - in uw bewoording - een klasbak. was eerlijk gezegd blij dat hij indertijd bij psv zat. geen verkeerde speler maar het voegt helemaal niets toe. alex is uiteraard een bijzonder fijne verdediger waar je zeker van op aan kunt maar deze is volstrekt onhaalbaar lijkt mij. en je rept over eredivisieervaring. naar mijn weten is boulahrouz in het verleden slechts voor, toen nog in de onderste regionen van de eredividie bevakkerend, RKC waalwijk uitgekomen. heeft in ieder geval geen enkele tot de verbeelding sprekende prestaties geleverd. overigens wel de aardigste optie van de 3. maar mijns inziens is oleguer een betere optie. van t niveau gabri en hopelijk ook met dezelfde instelling en prestaties.
 Help mods!
TylerDurden
Internationale topspeler

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 24 juni 2002
Gepost op 10 april 2008 om 00:56:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jack Army schreef:

Ik neem aan dat het in dit geval om kopen gaat. Heb nergens iets over huren zien staan.

Gerucht over belangstelling voor Oleguer van Barcelona

Nu Marco van Basten op zoek lijkt naar versterkingen nemen het aantal geruchten over spelers waar Ajax belangstelling voor zou hebben toe. In een artikel over het huren van topclubs meldt het Algemeen Dagblad dat Ajax in Spanje volgens de geruchten wordt gelinkt aan Oleguer van Barcelona. De 28-jarige verdediger zou een optie zijn om John Heitinga op te volgen.

Help mods!
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 10 april 2008 om 00:57:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

Het woord klasbak verliest snel zijn waarde als je daarmee in één zin ook de naam van Bouma noemt, als je het mij vraagt...

Nou dat ben ik niet met je eens, ten eerste is het een zekerheid voor het Nederlands elftal en ten tweede heeft hij in Engeland (niet de minste competitie) alles gespeeld. En dan ben je geen koekenbakker als je het mij vraagt. Daarnaast heeft hij in tegenstelling tot Ooijer een perfecte leeftijd, kan nog makkelijk 5 jaar maar ik denk dat de kans miniem is dat zo iemand op 33 jarige leeftijd nog na het buitenland gaat. Ooijer is na mijn idee te oud....
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Jack Army
Administrator

Gepost op 10 april 2008 om 01:02:14.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er staat niet specifiek dat Ajax hém wil huren. Alleen dat er spelers gehuurd kunnen worden. Volgens mij ging dat artikel over het huren van jonge talenten, die net niet in het eerste spelen. Oleguer gaat niet zomaar een jaartje verhuurd worden. Da's een speler die een goede back-up is, dus als je die wegdoet, lijkt het me definitief.

[Dit bericht is veranderd door Jack Army (op 10 april 2008 01:02:37).]
 Help mods!
Serve_73
Talent

Reg.: 26 januari 2008
Gepost op 10 april 2008 om 01:57:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als ik het allemaal goed begrepen heb. Was Oleguer aan het begin van het seizoen een vaste kracht in de basis elf van Rijkaard. Maar zijn er problemen op het persoonlijk vlak geweest. Waardoor hij in Spanje een controversieel persoon is door o.a. een vechtpartij met een politie agent maar vooral ook zijn stellingname voor het Catalaanse nationalisme. en is ook waarschijnlijk de oorzaak dat niet voor het Spaanse elftal uitkomt.
In februari brak hij zijn hand. Waardoor hij nu niet speelt.

Hij is een rechtsback en kan ook centraal spelen. Voor die plaatsen moet hij sinds 2006/2007 de concurrentie aangaan met Zambrotta en geweldenaar (mijn persoonlijk mening) Thuram.
En heeft dat seizoen toch 25 competitiewedstrijden. Zijn sterke punten liggen op het verdedigende vlak, in aanvallende situaties is hij zelden te zien. Maar wordt opbouwend niet als zwak beschouwd.

Hij is dus niet te licht voor Barça maar evenmin is hij dus onbetwist basisspeler.
Ik denk dat zijn verdedigende kwaliteiten en ervaring zeker voor ajax van meerwaarde kunnen zijn. Maar het is dus een man met een historie. Wellicht dat het op persoonlijk vlak een voordeel is dat Gabri er is.

Ik vermoed zoals meerdere forumleden dat van Basten een solide centrum wilt met opkomende backs. Dan is deze speler zeker een optie.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Jopiler
Moderator

Uit: Hulst
Reg.: 19 maart 2001
Gepost op 10 april 2008 om 02:16:44.     MSN: ja  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Lijkt me geen onaardige aankoop. Zijn contract loopt nog tot 2010. Huren is mogelijk een optie, ik weet alleen niet of Barca van hem af wil.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.314,6VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Bankzitter

Reg.: 7 augustus 2004
Gepost op 10 april 2008 om 07:26:47.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Serve_73 schreef:

Als ik het allemaal goed begrepen heb. Was Oleguer aan het begin van het seizoen een vaste kracht in de basis elf van Rijkaard. Maar zijn er problemen op het persoonlijk vlak geweest. Waardoor hij in Spanje een controversieel persoon is door o.a. een vechtpartij met een politie agent maar vooral ook zijn stellingname voor het Catalaanse nationalisme. en is ook waarschijnlijk de oorzaak dat niet voor het Spaanse elftal uitkomt.
In februari brak hij zijn hand. Waardoor hij nu niet speelt.

Hij is een rechtsback en kan ook centraal spelen. Voor die plaatsen moet hij sinds 2006/2007 de concurrentie aangaan met Zambrotta en geweldenaar (mijn persoonlijk mening) Thuram.
En heeft dat seizoen toch 25 competitiewedstrijden. Zijn sterke punten liggen op het verdedigende vlak, in aanvallende situaties is hij zelden te zien. Maar wordt opbouwend niet als zwak beschouwd.

Hij is dus niet te licht voor Barça maar evenmin is hij dus onbetwist basisspeler.
Ik denk dat zijn verdedigende kwaliteiten en ervaring zeker voor ajax van meerwaarde kunnen zijn. Maar het is dus een man met een historie. Wellicht dat het op persoonlijk vlak een voordeel is dat Gabri er is.

Ik vermoed zoals meerdere forumleden dat van Basten een solide centrum wilt met opkomende backs. Dan is deze speler zeker een optie.

maar dan wel Oleguer in het centrum met Vermaelen en Silva als dé rechtsback. Het voetballend vermogen en de coaching is wellicht een minpuntje van Oleguer, ook al moet ie vooral z'n man uitschakelen. dan toch liever de ervaren André Ooijer...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Vak: 129
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 10 april 2008 om 09:42:26.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jack Army schreef:
Er staat niet specifiek dat Ajax hém wil huren. Alleen dat er spelers gehuurd kunnen worden. Volgens mij ging dat artikel over het huren van jonge talenten, die net niet in het eerste spelen. Oleguer gaat niet zomaar een jaartje verhuurd worden. Da's een speler die een goede back-up is, dus als je die wegdoet, lijkt het me definitief.

Misschien huren met een optie tot koop...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 4-5-1
SuperSeven
Veelbelovend talent

Uit: A'dam
Vak: 407
Reg.: 20 september 2005
Gepost op 10 april 2008 om 09:45:48.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ElSalvador74 schreef:

(...)

maar dan wel Oleguer in het centrum met Vermaelen en Silva als dé rechtsback. Het voetballend vermogen en de coaching is wellicht een minpuntje van Oleguer, ook al moet ie vooral z'n man uitschakelen. dan toch liever de ervaren André Ooijer...

Volgens mij hebben we met vermaelen vertonghen en silva genoeg opbouwend vermogen achterin.
Nu gewoon nog iemand die zn man opvreet
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.482,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Serve_73
Talent

Reg.: 26 januari 2008
Gepost op 10 april 2008 om 10:23:48.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ElSalvador74 schreef:

(...)

Oleguer inderdaad in het centrum. Wat betreft het coachen dat zou hij in principe wel aan moeten kunnen. Het profiel duidt erop dat hij een mondig persoon is die voor zijn mening durft uit te komen. Hij heeft ook een filosofisch boek geschreven, dus die paar voetbaltermen en enkele schuttingswoorden zal hij ook wel snel machtig worden. Heeft veel CL ervaring (finale) en zijn leeftijd 28 heeft hij wel voor op Ooier. Als deze man voldoet dan kun je daar zo'n 5 jaar mee vooruit.
Hij is de speelstijl van Barça gewend dat sluit aan bij de spelopvatting die Ajax wil hanteren en zal het opbouwend ook wel meevallen.

Of het er allemaal uitkomt en of hij wil komen is nog maar de vraag. Maar
ik kan de interesse in hem en de gedachte erachter wel volgen. Ik ben zelf ook van mening dat de verdediging solider moet. Als Ajax een tegen doelpunt gem. van 1 had kunnen halen had het er nu heel anders uitgezien.
Al heeft dat natuurlijk ook met het functioneren van het hele ploeg te maken en niet alleen de verdediging.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Beer ze anus
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Castricum
Vak: 426
Reg.: 27 januari 2006
Gepost op 10 april 2008 om 11:57:11.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb eerder al aangegeven dat spelers halen van 33/34 riskant is hun loopbaan is kort en de kans op blessures te groot. Afbouwen heeft geen zin bij Ajax, we lopen mischien sportief gezien wel achter op Europese topteams maar de druk is het zelfde elke wedstrijd moet gewonnen worden in de compititie, de beker, en de Cl moet toch wel de groepsronde worden overleefd. Dit lukt gewoon niet met spelers die niet meer helemaal fit zijn en op hun laastste benen lopen.

Dan kom je idd uit of spelers als olgeguer eind 20, genoeg europese ervaring. Als je hem kan huren met optie tot koop dan zou dat wel mooi wezen, echter zien we dit soort geruchten elk jaar dus tsja
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.441,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Timmah
International

Uit: Oss
Reg.: 16 oktober 2003
Gepost op 10 april 2008 om 13:23:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ben ik dan de enige die Oleguer een dramatische voetballer vind? Als die kerel geen ras Catalaan was, hadden ze hem al veel eerder weggedaan en zat hij nu bij een staartploeg in de Primera..
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.489,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Criticus
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: 121
Reg.: 22 oktober 2007
Gepost op 10 april 2008 om 13:27:01.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik deel je mening.

Snap niet dat hij nog bij Barcelona zit, de enige reden is dat hij Catalaan is inderdaad. Vind het een enorm slechte voetballer die al menig wedstrijd voor Barcelona naar de godver heeft geholpen met fouten en domme overtredingen/kaarten.

Ander voorbeeld is Burdisso van Inter, ook zo`n drama, snap niet wat hij bij Inter doet.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Chivu & Co
Vedette

Reg.: 1 januari 2001
Gepost op 10 april 2008 om 15:06:37.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als hij ook nog net zoveel gaat scoren als Johnny!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.520,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Amor AJAX
Bankzitter

Vak: 117
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 11 april 2008 om 17:57:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Halen. Het is weer geen topper, maar zeker wel een versterking. Een soort Gabri van de achterhoede. Op dit moment een welkome versterking, maar in een goed Ajax niet nodig. Aangezien we ver gedaalt zijn zijn dit soort spelers zeker nuttig om weer omhoog te komen. Halen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Zlajan
Idool
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 11 april 2008 om 19:41:49.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Chivu & Co schreef:

Als hij ook nog net zoveel gaat scoren als Johnny!

Ook nog? Ik mag toch hopen dat de vervanger van Heitinga iemand wordt met beduidend meer verdedigende capaciteiten. Oleguer is geen topper en speelt zoals anderen al aangaven alleen nog maar daar omdat hij Catalaan is. Wat mij betreft halen we deze jongen niet, niet goed genoeg.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.529,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
JelleAkkermans
Ballenjongen

Reg.: 18 maart 2008
Gepost op 12 april 2008 om 16:34:40.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Timmah schreef:

Ben ik dan de enige die Oleguer een dramatische voetballer vind? Als die kerel geen ras Catalaan was, hadden ze hem al veel eerder weggedaan en zat hij nu bij een staartploeg in de Primera..

Dat vind ik dus echt nergens op slaan, hij speelt regelmatig. Als hij echt alleen bij de selectie zit omdat hij catalaans is dan zou hij niet zoveel spelen. Rijkaard gaat echt geen speler opstellen die d'r niks van bakt, want barca heeft achterin genoeg opties.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Robehr
Bankzitter

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 12 april 2008 om 16:41:09.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dramatische voetballer hoor ik. Dan heb je er echt geen kijk op, had een vaste plaats in het goed draaiende Barca wat in opkomst was in 2004, 2005 en begin 2006. Stond daar steevast in de basis als rechtsback of centrale verdediger, het is ook een CV en geen RB zoals gemeld staat. Hij stond zelfs in de Champions League finale tegen Arsenal in de basis. Dit seizoen speelt hij niet zoveel meer alleen maar zou voor Ajax en versterking zijn. Verdedigend sterker dan Heitnga, opbouwend wel wat minder maar dat is niet zo van belang in het punt naar achter systeem van Van Basten.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.467,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk