Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
[Media] Oleguer Presas
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 »

Poster
Topic: [Media] Oleguer Presas 
Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Weesp
Vak: 116
Reg.: 3 september 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 14:24:17.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voor de negatievelingen hier, Gabri was ook een "afdankertje" van Barcelona. Je kan toch moeilijk beweren dat dat geen aanwinst is gebleken... Daarnaast heeft hij wel degelijk zn waarde gehad voor Barcelona als je ziet hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld.
Verder moeten we ons niet blind staren met een filmpje vol "Frank de Boertjes" Aangezien we in 1995 "ondanks" die foutjes de CL wonnen.

Naar mijn mening op basis van de ervaring van deze man wel degelijk een aanwinst, maar eerst maar eens zien dat hij daadwerkelijk gepresenteerd wordt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 14:25:00.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vossie schreef:

Onzin, Ajax moet voor spelers gaan die basis kunnen worden bij dergelijke clubs.
Spelers die bij Barca of Chelsea op de bank zitten, kunnen van waarde zijn voor Ajax, maar zullen toch echt nooit dragende spelers worden die het verschil maken...

Van mij mag hij komen, maar ik zou niet weten waarom dat dan perse voor de basis zou moeten zijn.
Van der Wiel zie ik dan meer in, evenals een jonger talent als Henrique.
Een beetje tegenstrijdig wat je hier stelt. Een bankzitter van een echte topclub kan geen dragende speler van Ajax worden terwijl jij wel heil zit om een jong talent te huren...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Mickdv
Jeugdspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 124
Reg.: 8 mei 2006
Gepost op 7 juli 2008 om 14:49:30.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit soort namen, elke keer weer die valse hoop.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
AJAX129
Jeugdspeler

Vak: 127
Reg.: 8 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 14:50:25.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GangstaRiB schreef:

(...)

Draai de zaak eens om.

Als Ajax spelers verkoopt, dan zijn die spelers in de regel basisspeler bij hun volgende club. Dus de bankzitter bij die betreffende club is slechter dan de net aangekocht Ajacied... En wij willen dus die bankzitter... Op die manier gaan wij er toch op achteruit?

Maar voorlopig haalt Barca geen verdedigers bij ons, ook niet voor de breedte van hun selectie. Dus blijkbaar zijn zelfs de bankzitters van Barca nog beter dan de huidge basisspelers.

[Dit bericht is veranderd door AJAX129 (op 7 juli 2008 14:50:52).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
GangstaRiB
Icoon

Uit: Purmerend
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 maart 2001
Gepost op 7 juli 2008 om 15:03:54.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AJAX129 schreef:

(...)

Maar voorlopig haalt Barca geen verdedigers bij ons, ook niet voor de breedte van hun selectie. Dus blijkbaar zijn zelfs de bankzitters van Barca nog beter dan de huidge basisspelers.

Dat kun je wel stellen ja!

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je een dure bankzitter van Barca gaat halen/huren?

Ten eerste heeft hij niet het niveau dat wij echt willen. Ten tweede, hij is te duur. Zowel qua salaris, als restwaarde.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.416,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Fernando Redondo
Icoon

Gepost op 7 juli 2008 om 15:11:26.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GangstaRiB schreef:
Draai de zaak eens om.

Als Ajax spelers verkoopt, dan zijn die spelers in de regel basisspeler bij hun volgende club. Dus de bankzitter bij die betreffende club is slechter dan de net aangekocht Ajacied... En wij willen dus die bankzitter... Op die manier gaan wij er toch op achteruit?
Wel realistisch blijven, Gangsta.
Dat nivo, dat onze spelers basisspeler worden bij clubs als Barca is toch al een tijdje niet meer. Onze geroemde Heitinga vertrekt voor het geld naar Atletic (waar hij ook op de bank komt). Er zijn op dit moment heel weinig spelers waar dit voor geld.

Jij kijkt te zwart/wit naar het woord bankzitter. Die jongen heeft redelijk veel gespeeld en je weet nooit om wat voor reden iemand op de bank komt. Zeker niet bij Barca. Deze discussie staat los van de naam Oleguer maar ik moet dan maar aannemen, dat jij Oleguer goed kent qua voetbalkwaliteiten en op basis hiervan stelt, dat hij geen toegevoegde waarde heeft voor Ajax.

Nogmaals ik heb hem te weinig zien spelen en ik zie niet in waarom een bankzitter van een grote topclub per definitie geen waarde kan hebben voor Ajax.
 Help mods!
AJAX129
Jeugdspeler

Reg.: 8 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 15:22:30.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GangstaRiB schreef:

(...)

Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je een dure bankzitter van Barca gaat halen/huren?

Ten eerste heeft hij niet het niveau dat wij echt willen. Ten tweede, hij is te duur. Zowel qua salaris, als restwaarde.

Waar baseer jij op dat hij niet het gewenste niveau heeft. Wat mij betreft heeft hij juist het gewenste niveau op dit moment. AJAX moet weer bouwen aan een nieuw team, laten we niet dezelfde fouten maken als de afgelopen paar jaar. Laten we realistisch zijn, de afgelopen 4 jaar heeft psv de schaal gepakt. Dat zijn de feiten, laten wij die reeks nou eerst maar een onderbreken voordat we met onze grote bek weer gaan roepen dat we CL niveau moeten hebben. First things First!!!

Maar hoor graag van je waarop jij baseert dat hij niet het gewenste niveau heeft...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
kistedu
Basisspeler

Vak: 0-vak
Reg.: 23 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 16:54:33.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GangstaRiB schreef:

(...)

Ik hoop dat Miralem gaat niet 2 X naast de doel schieten want dan is hij een dure miskoop en prutser.
 Help mods!
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 7 juli 2008 om 16:59:20.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kistedu schreef:
(...)
Ik hoop dat Miralem gaat niet 2 X naast de doel schieten want dan is hij een dure miskoop en prutser.

Zoiets ja. Voor sommigen is Gabri ook niet van het niveau dat wij nastreven. 'We moeten beter, geen bankzitters, dan win je nooit van Barcelona' etc etc etc. Ik zou al blij zijn als we weer eens een keer tegen ze zouden mogen spelen (niet vriendschappelijk), over winnen moet je nog niet eens willen praten.

Iemand die nog geen 30 is en seizoenen lang basisspeler bij FCB is geweest is gewoon een versterking voor Ajax. Punt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Fernando Redondo
Icoon

Gepost op 7 juli 2008 om 17:02:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Zoiets ja. Voor sommigen is Gabri ook niet van het niveau dat wij nastreven. 'We moeten beter, geen bankzitters, dan win je nooit van Barcelona' etc etc etc. Ik zou al blij zijn als we weer eens een keer tegen ze zouden mogen spelen (niet vriendschappelijk), over winnen moet je nog niet eens willen praten.

Iemand die nog geen 30 is en seizoenen lang basisspeler bij FCB is geweest is gewoon een versterking voor Ajax. Punt.
Vergelijken met Gabri is toch ook onzin.
Zo geweldig is Gabri ook niet.
Hoe goed of slecht Gabri ook is (geweest), doet totaal niets af wat Oleguer ons gaat brengen.
 Help mods!
Ulf_Kirsten
Idool

Vak: -
Reg.: 2 december 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 17:20:48.     MSN: Ja  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zo komen we er niet. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over zijn kwaliteiten en niveau?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Iceman Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Reg.: 10 augustus 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 18:23:00.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vossie schreef:

Onzin, Ajax moet voor spelers gaan die basis kunnen worden bij dergelijke clubs.
Spelers die bij Barca of Chelsea op de bank zitten, kunnen van waarde zijn voor Ajax, maar zullen toch echt nooit dragende spelers worden die het verschil maken...

Van mij mag hij komen, maar ik zou niet weten waarom dat dan perse voor de basis zou moeten zijn.
Van der Wiel zie ik dan meer in, evenals een jonger talent als Henrique.

Af en toe heb je deze gasten (Gabri, Stam, Oleguer, verder in het verleden Litmanen, Rijkaard) nodig om dat talent dat je hebt het laatste stapje te laten maken.

Met alleen jonge honden kom je er niet.

quote:
GangstaRiB schreef:

(...)

Draai de zaak eens om.

Ja, want Babel is echt een basisspeler bij Liverpool :denk

quote:
Ulf_Kirsten schreef:

Zo komen we er niet. Iemand die iets zinnigs kan zeggen over zijn kwaliteiten en niveau?

Heel goed in het verdedigen, minder in de opbouw. Kan goed overweg met ruimte in zijn rug en is zeker geen basisplaats bij Barcelona onwaardig.

Nogmaals, als hij inderdaad komt dan is Ajax eindelijk eens echt goed bezig. Dat mag ook eens gezegd worden.

[Dit bericht is veranderd door Iceman (op 7 juli 2008 18:29:41).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,2VoVo: -Opstelling: 4-2-4
LJdZ
Jeugdspeler

Uit: Strandvik
Reg.: 6 januari 2007
Gepost op 7 juli 2008 om 19:00:45.       MSN: leendert-jan@zwarte.net  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als Ajax echt en sterk team wilt maken voor dit seizoen moeten er nog en 2-3 spelers bij, vindt ik.
Ismael Aissati moet je eigenlijk halen. En goede speler gewoon.
Enn dan moet je de verdedeging nog versterken. Ik denk gewoon dat als Marco goed praat med Khalid Boulahrouz dat ie het wel ziet zitten om naar Amsterdam te verhuizen.
Enn dan ook nog Oleguer erbij. Deze twee jongens kunne allenij central enn ook rechtsachter staan.
Als enn van die twee verdedigers niet haalbaar zijn kun je evt. Mario Melchiot (backup Silva) enn Andre Ooijer (backup) halen.
Verder denk ik ook dat je misschien Tom de Mul zou kunnen huren van Sevilla. Die komt daar bijna niet aan spelen toe en hij is gewoon en goede rechtsbuiten voor Ajax. Dan kun je Jürgen Colin, George Ogararu, Laurent Delorge, Albert Luque, Dennis Rommedahl verkopen enn Edgar Manucharyan huren aan NEC ofzo. Dan heb je en paar jonge spelers die je de kans moet geven; van der Wiel, Wormgoor, Slijngard, Anita, Donald, de Jong, van der Heijden, Martina, Sarpong en misschien ook nog John Goossens. Deze spelers kunnen netzo goed presteren als die spelers die je kunt verkopen.

[Dit bericht is veranderd door LJdZ (op 7 juli 2008 19:03:02).]
 Help mods!
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 20:05:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kistedu schreef:

(...)

Maar kistedu, al wat meer nieuws omtrent deze speler ?
Of kan je in ieder geval zeggen of we Oleguer en/of Henrique nog voor de 1e training kunnen verwachten ?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
moscas
Basisspeler

Reg.: 30 juni 2000
Gepost op 7 juli 2008 om 20:39:31.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zit het er nog in dat Oleguer komt? Ik ben een grote voorstander voor wat ervaring achterin.

Vooral nu Davids ook al weg is.

[Dit bericht is veranderd door moscas (op 7 juli 2008 20:39:57).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Rasmussen
Basisspeler

Uit: Brunssum
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 22:06:15.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
moscas schreef:

Zit het er nog in dat Oleguer komt? Ik ben een grote voorstander voor wat ervaring achterin.

Vooral nu Davids ook al weg is.

Van mij mogen Oleguer, Henrique en Boulahrouz komen. Dan hebben we ook nog armslag mits er een blessure is. Colin, Ogararu met andere woorden derderangsvoetballers kunnen dan hun biezen pakken. En als Huntelaar weggaat komt er natuurlijk een aanzienlijk bedrag vrij dan lijkt het me toch wel interessant om er nog een spits en een middenvelder erbij te halen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-2-4
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 22:12:31.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rasmussen schreef:

(...)

Van mij mogen Oleguer, Henrique en Boulahrouz komen. Dan hebben we ook nog armslag mits er een blessure is. Colin, Ogararu met andere woorden derderangsvoetballers kunnen dan hun biezen pakken. En als Huntelaar weggaat komt er natuurlijk een aanzienlijk bedrag vrij dan lijkt het me toch wel interessant om er nog een spits en een middenvelder erbij te halen.

Geef mij maar Boula en Oleguer. Gewoon kopen en niet huren. Daarnaast heb je aan 2 verdedigers meer dan genoeg. Immers komen ook vd Wiel en ook Blind eraan!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Stam
Jeugdspeler

Vak: 112
Reg.: 8 juli 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 22:35:28.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij is Daley Blind een aanvallende middenvelder en geen verdediger.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.501,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
AFCA 428 Gele kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 22:39:27.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
De toekomst
"Ik hoop dat ik mijn gehele voetbalcarrière als verdedigende middenvelder kan spelen, omdat ik me daar het lekkerst voel. In de jeugd spelen we nooit met een defensieve middenvelder, dus speel ik als centrumverdediger. Ik wil dolgraag stappen vooruit maken. Het niveau van het tweede elftal kan ik wel aan, denk ik. Als die kans komt zou ik hem zeker aanpakken. De stap naar het eerste elftal willen we allemaal maken in de jeugd, maar dat is slechts voor een paar weggelegd."
Voor het hele interview:

http://www.ajaxinside.nl/index.php?subaction=showfull&id=1214302635&archive=&start_from=&ucat=3&

Een verdediger/verdedigende middenvelder dus.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Der Kaiser
Internationale topspeler

Reg.: 22 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 23:27:00.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind Gabri wel een klasse lager dan Oleguer hoor, Oleguer was vaak basisspeler in de goeie jaren onder Rijkaard, als rechtsback of in het centrum.
Gabri daarentegen mocht gewoon de bank warmhouden.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
kistedu
Basisspeler

Vak: 0-vak
Reg.: 23 september 2005
Gepost op 8 juli 2008 om 00:23:13.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Der Kaiser schreef:

Ik vind Gabri wel een klasse lager dan Oleguer hoor, Oleguer was vaak basisspeler in de goeie jaren onder Rijkaard, als rechtsback of in het centrum.
Gabri daarentegen mocht gewoon de bank warmhouden.

Tja, dat krijg je als je terugkomt van een zware blessure.
 Help mods!
rooney87
Ballenjongen

Reg.: 1 april 2008
Gepost op 8 juli 2008 om 00:40:07.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Beste Kistedu,

kun je al wat meer zeggen over de komst van Olequer? Of van eventuele andere spelers?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
GangstaRiB
Icoon

Reg.: 8 maart 2001
Gepost op 8 juli 2008 om 08:30:58.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kistedu schreef:

(...)

Tja, dat krijg je als je terugkomt van een zware blessure.

Mjah... dan heeft hij dus 4 jaar lopen sukkelen?

Sulejmani krijgt van mij het volste vertrouwen. Die jongen is A-kwaliteit, dat zie je aan alles. De aankoop van Sulejmani straalt daadkracht en visie uit. Van Oleguer weet ik dat nog niet... als deze transfer/huur uberhaupt speelt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.416,0VoVo: -Opstelling: incompleet
jeroenxD
Ballenjongen

Reg.: 17 januari 2008
Gepost op 8 juli 2008 om 09:32:45.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zie zo net op europe Soccer dit bericht:
http://www.europesoccer.nl/artikel/23531/%27Oleguer-wordt-snel-gepresenteerd-bij-Ajax%E2%80%99-.html

'Oleguer wordt snel gepresenteerd bij Ajax’

Na het binnen halen van Sulejmani lijkt ook de transfer van Oleguer naar Ajax zo goed als rond. De verdediger van Barcelona staat op het punt om een contract te tekenen, zo melden bronnen rondom Danny Blind. Verdere details zijn helaas nog niet bekend.

Ook is Ajax nog steeds in gesprek met de Catalanen over het huren van Henrique. De supporterswebsite van Ajax maakte bekend dat de komst van Henrique een kwestie van tijd is. De Braziliaan, die vooral verdedigend ingezet wordt, zou voor één seizoen gehuurd worden van Barcelona FC. De Blaugranas hebben de verdediger nog maar net zelf gecontracteerd.

Ik vraag me af wat hier van waar is.. Zou wel mooi zijn!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 8 juli 2008 om 11:03:10.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bericht circuleert al enkele dagen.
Is er dan niemand van de mensen die het zeker weten/wisten die meer nieuws heeft ?
kistedu, Jari Olavi Litmanen ??
Zie Oleguer heel graag komen, net als Henrique overigens.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk