| Poster | | Topic: [Media] Oleguer Presas |  |
|
dekennemers Ballenjongen
Vak: 102 Posts: 15 Reg.: 6 juni 2005 | vandaag of morgen word hij gepresenteerd de huur van henrique weet ik nog niks van maar Ik kan jullie 100% garanderen dat deze man naar ajax toekomt
|
|
|
harrywijnschenk Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 397 Reg.: 5 maart 2003 | Goed nieuws, goede speler! Ervaring, kent het systeem van aanvallend voetbal vanuit Barca natuurlijk, lijkt me in Ajax opzicht een topaankoop.
Ik wordt wel een beetje moe van alle 'insiders' die weten wie wanneer er wat gepresenteerd gaat worden, op basis van de lopende geruchten kan iedereen dat roepen
Maar topaankoop!
|
|
|
Vagner Love Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: 424 Posts: 453 Reg.: 2 juni 2005 |
quote: dekennemers schreef:
vandaag of morgen word hij gepresenteerd de huur van henrique weet ik nog niks van maar Ik kan jullie 100% garanderen dat deze man naar ajax toekomt
Goed nieuws!!! Er lijkt een einde te komen aan het gepruts. Sulejmani, Cvitanich, Claasen en Oleguer. Allemaal goeie aankopen! Coronel lijkt zijn woorden waar te maken.
|
|
|
harrywijnschenk Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 397 Reg.: 5 maart 2003 |
quote: Vagner Love schreef:
(...)
Goed nieuws!!! Er lijkt een einde te komen aan het gepruts. Sulejmani, Cvitanich, Claasen en Oleguer. Allemaal goeie aankopen! Coronel lijkt zijn woorden waar te maken.
Claasen?
|
|
|
bojansuarez Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 32 Reg.: 6 mei 2008 |
quote: Iceman schreef:
(...)
Niet redden? als jij 5, 6 of 7 jaar basisspeler bent bij die europese topclub en in een seizoen dat je er vanwege een blessuretje in de voorbereiding naast komt alsnog 30 wedstrijden speelt dan kan je niet zeggen dat je het niet gered hebt lijkt mij zo.
Daar geef ik je wel gelijk in .. maaar
Als jij vervolgens naar een club als AJAX gaat en je doet dat voor minder dan 5miljoen ( meer zal er niet betaald voor worden ) dan kanje misschien wel zeggen dat die wel geslaagd is maar waarom vertrekt ie dan van Barcelona naar Ajax ?
|
|
|
Sjakieman Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 239 Reg.: 22 augustus 2003 |
quote: harrywijnschenk schreef:
(...)
Claasen?
Die jeugdspeler van Ajax Cape Town. Maakte veel indruk op een toernooi in Nederland laatst. Maar wat te snel om te beoordelen of het nu al een goede 'aankoop' is lijkt me.
Oleguer lijkt me trouwens een topaankoop! Hopen dat het ook echt doorgaat, liever dan zo'n Braziliaan huren die eerst een jaar moet wennen! Ben sowieso alleen voor huren met optie tot koop...
vandaag of morgen word hij gepresenteerd de huur van henrique weet ik nog niks van maar Ik kan jullie 100% garanderen dat deze man naar ajax toekomt
En dit schreef je vorig jaar:
quote: prieto en delgado worden gepresenteerd trust me . milevsky komt zoiezo niet vroeg en salaris van 2 miljoen per jaar vond ajax te veel. suarez dat weten we al moet wachten tot 30 juli
Echt serieus kunnen we je helaas dus niet nemen...
[Dit bericht is veranderd door Sjakieman (op 7 juli 2008 02:36:50).]
|
|
|
aj10ax Vedette
Uit: amstelveen Posts: 1921 Reg.: 23 juni 2000 | Oleguer in Ajax 1 zou geweldig zijn;zoveel ervaring,goede lengte(1,87)en gewend aan het Ajaxsysteem omdat Barca dat ook speelt.Als Henrique dan ook nog komt als huurling dan is de verdediging een stuk beter dan vorig jaar.Blind hoeft dan alleen nog een 10 en een aanjager te zoeken dan lijkt de 30ste geen illusie meer,maar een realistisch doel. 
|
|
|
Lewerissa Vedette
Uit: Koog aan de Zaan Vak: 425 Posts: 1931 Reg.: 3 augustus 2002 |
quote: Bergkamp fan schreef:
Ajax alsjeblieft niet doen, is niet goed genoeg voor Ajax. We hebben al genoeg van die afgedankte spelers, bij Ajax moeten we spelers hebben met extra kwaliteit en niet gemiddeld.
kijk dit maar eens
Oleguer
Dat zijn de CL wedstrijden tegen AC Milan en Chelsea en de finale tegen Arsenal.
Waar maak je je druk om? Dat is toch niet ons niveau. 
|
|
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6300 Reg.: 28 juni 2005 | Helaas maar waar, CL finales is in geen velden of wegen Ajax's niveau meer. Oleguer is gewoon een maatje beter dan de gemiddelde eredivisie verdediger (Zwaanswijk was een topper vorig seizoen, zegt al alles), dus ik snap het probleem niet zo.
|
|
|
Cvitanich_op_10 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 38 Reg.: 3 juni 2008 |
quote: Iceman schreef:
Oleguer is een topper voor Ajax en de eredivisie.
Dank u.
Sterker nog, hij is ook een topper in Spanje. Topaankoop, mocht dit doorgaan.
quote:
bojansuarez schreef:
Als jij vervolgens naar een club als AJAX gaat en je doet dat voor minder dan 5miljoen ( meer zal er niet betaald voor worden ) dan kanje misschien wel zeggen dat die wel geslaagd is maar waarom vertrekt ie dan van Barcelona naar Ajax?
Er gaan wel meer spelers dit seizoen weg bij Barcelona; ik noem een Ronaldinho, een Eto'o......
Wees blij dat een speler als Oleguer naar AJAX willen komen!!
Edit Sven: Even quote aangepast om layout te corrigeren.
[Dit bericht is veranderd door Sven (op 7 juli 2008 10:22:34).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Gaastra Ballenjongen
Vak: - Posts: 7 Reg.: 30 mei 2006 | Wikipedia heeft best een uitgebreid verhaal over deze man.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer_Presas
Ik denk zelf dat het wel iets zegt dat je 162 wedstrijden voor Barcelona hebt gespeeld, in jaren dat de club best iets heeft laten zien.
Ajax mag voor hem overigens nog iets dieper in de buidel tasten dan voor Sulejmani: His buy-out clause is set at 60 million Euros. 
|
|
|
pascal_ajaxxx Basisspeler
Uit: etten-leur Vak: 120 Posts: 836 Reg.: 16 augustus 2006 | Top aankoop op meerdere vlakken!
- ervaring
- kwaliteit
- toevoeging aan de huidige selectie!
Iedereen roept en de eigen jeugd dan?? Ik zie een Gregory als groot talent maar die moet langzaam gebracht worden, die haalt niet een heel seizoen een constant niveau.
Daarom is het goed dat een Oleguer komt. Dat schept rust in de defensie. Gregory kan dan rustig gebracht worden en in de luwte aansterken.
En die blunders van Oleguer???
Geef me een dag en ik plak ook zon bandje in elkaar van ene Frank de Boer. Terwijl we daar juist enorm veel plezier van hebben gehad nietwaar?
En er wordt niet gekeken waarom Oleguer die fouten maakt. Heel snel gekeken was er eentje uit een situatie dat hij noooit aangespeelt had mogen worden! Das dan eerder een fout van een tegenstander nietwaar?
Nee doe mij maar liever een Oleguer voor veel geld dan een speler van niveau Colin of Oguraru en dan het geld op de bank zetten.
|
|
|
234 Lid 2de elftal
Vak: 120 Posts: 388 Reg.: 29 juni 2007 | Tsja ik heb hem eigenlijk te weinig zien spelen om een goed beeld te krijgen. Maar op papier ziet het er niet slecht uit... Hij is ervaren (28 en heel veel wedstrijden op hoog niveau) , kost niet veel, heeft de goede lengte en speelt bij Barca net als bij Ajax met ruimte achter zich... Hij heeft bovendien is Barca's beste jaren veel gespeeld (33, 36) en dat lijkt me niet alleen omdat hij Catalaan is...
Wél moet er naast Oleguer absoluut nóg een verdediger komen, ik zie dan persoonlijk het liefst definitief (dus kopen) een talent erbij komen. Als het dan ook nog een multifunctionele verdediger is, die op LCV en LB kan is het helemaal mooi. Met een huur van Henrique kan ik als noodoplossing ook best leven, beter dan niemand erbij.
[Dit bericht is veranderd door 234 (op 7 juli 2008 11:11:50).]
|
|
|
Zlajan Idool Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3554 Reg.: 8 mei 2001 | Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.
|
|
|
maduroman Regelmatige invaller Winnaar Europees Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: 430 Posts: 688 Reg.: 30 september 2005 | Opbouwend is deze man niet zo goed, maar verdedigend staat hij wel zijn mannetje.Samen met Vermaelen kan het best een goed koppel zijn achterin.
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6536 Reg.: 13 november 2002 |
quote: Zlajan schreef: Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.
Dat is meestal bij zeer aanvallend ingestelde teams.
|
|
|
David89 Talent
Uit: Zuidoostbeemster Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 135 Reg.: 27 januari 2008 |
Wat is je bron? En zoals iemand hierboven al had opgezocht heb je wel vaker dingen gezegd die niet waar zijn.. 
|
|
|
jari-litmanen Lid 2de elftal
Uit: Purmerend Vak: 117 Posts: 411 Reg.: 19 oktober 2003 | Misschien dat kistedu en Jari Olavi Litmanen wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen ?
Zij brachten immers het nieuws omtrent de mogelijke komst van Oleguer.
Ik zelf zou het een zeer nuttige aankoop vinden.
Net te licht voor Barca, wel een brok aan ervaring waar met name v/d Wiel zich aan kan optrekken.
|
|
|
GangstaRiB Icoon
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7314 Reg.: 8 maart 2001 |
quote: Zlajan schreef:
Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.
Inderdaad en volgens mij heeft Oleguer vorig seizoen een groot gedeelte de bank mogen warmhouden.
|
|
|
Lugs Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7 Reg.: 8 februari 2008 | kistedu zei al in dit topic;
"Deze speler bring ik weer naar voren, redenen: binnenkort bekend"
We zullen nog even geduld moeten hebben dus denk ik..
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
AJAX129 Jeugdspeler
Vak: 127 Posts: 50 Reg.: 8 november 2002 | Hoop dat deze week nog een aantal spelers gepresenteert worden. Dan kan Marco maandag beginnen met de complete selectie. Zou mooi zijn als spelers als Luque, Kennedy, Leonardo weer naar hun oude niveau kunnen komen. Dan kunnen zij zeker een meerwaarde vormen en behouden we brede selectie op niveau.
Oleguer lijkt mij zeer zeker een aanwinst, maar het is nog niet voldoende om de selectie compleet te noemen. Het nieuwe bestuur is tot nu toe wel goed bezig en begint mijn vertrouwen te winnen. Alles is natuurlijk afhankelijk van de eerste competitie wedstrijden...dan moet er een team staan dat weer kan overtuigen in Nederland en de uefa cup. We gaan het meemaken!!!
YIDS!
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6536 Reg.: 13 november 2002 |
quote: GangstaRiB schreef: Inderdaad en volgens mij heeft Oleguer vorig seizoen een groot gedeelte de bank mogen warmhouden.
Is toch appels met peren vergelijken?
Wat heeft de verdediging van Barca met die van Ajax te maken? Net alsof 1 persoon het verschil maakt.
Ik ken de speler niet beoordelen omdat ik het spaanse voetbal niet volg. Ik zie geen wedstrijden. Wat in zijn voordeel spreekt, is dat het een eigen opgeleide speler is, die toch is doorgebroken in het eerste en wat staat voor bijna hetzelfde voetbal als Ajax.
Ik weet het niet. Ik twijfel.
|
|
|
AFCA 428  Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5059 Reg.: 6 september 2005 | Om maar een voorbeeld te geven: Shevchenko zit ook op de bank bij Chelsea. De bank van Barca is amper te vergelijken met de basis van Ajax, laat staan met de bank van Ajax. Gabri was ook een gewaardeerde kracht bij Barca, die vaak inviel en dus vaak op de bank begon. Is toch een redelijke kracht bij AJax denk ik.
|
|
|
Vossie Icoon
Uit: 015 Vak: 410 Posts: 6598 Reg.: 25 februari 2003 | Onzin, Ajax moet voor spelers gaan die basis kunnen worden bij dergelijke clubs.
Spelers die bij Barca of Chelsea op de bank zitten, kunnen van waarde zijn voor Ajax, maar zullen toch echt nooit dragende spelers worden die het verschil maken...
Van mij mag hij komen, maar ik zou niet weten waarom dat dan perse voor de basis zou moeten zijn.
Van der Wiel zie ik dan meer in, evenals een jonger talent als Henrique.
[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 7 juli 2008 13:56:57).]
|
|
|
GangstaRiB Icoon
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7314 Reg.: 8 maart 2001 |
quote: Fernando Redondo schreef:
(...)
Is toch appels met peren vergelijken?
Wat heeft de verdediging van Barca met die van Ajax te maken? Net alsof 1 persoon het verschil maakt.
Ik ken de speler niet beoordelen omdat ik het spaanse voetbal niet volg. Ik zie geen wedstrijden. Wat in zijn voordeel spreekt, is dat het een eigen opgeleide speler is, die toch is doorgebroken in het eerste en wat staat voor bijna hetzelfde voetbal als Ajax.
Ik weet het niet. Ik twijfel.
Draai de zaak eens om.
Als Ajax spelers verkoopt, dan zijn die spelers in de regel basisspeler bij hun volgende club. Dus de bankzitter bij die betreffende club is slechter dan de net aangekocht Ajacied... En wij willen dus die bankzitter... Op die manier gaan wij er toch op achteruit?
|
|
|