Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
[Media] Oleguer Presas
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 29 »

Poster
Topic: [Media] Oleguer Presas 
dekennemers
Ballenjongen

Vak: 102
Reg.: 6 juni 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 00:53:52.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

vandaag of morgen word hij gepresenteerd de huur van henrique weet ik nog niks van maar Ik kan jullie 100% garanderen dat deze man naar ajax toekomt
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
harrywijnschenk
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 5 maart 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 01:05:11.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Goed nieuws, goede speler! Ervaring, kent het systeem van aanvallend voetbal vanuit Barca natuurlijk, lijkt me in Ajax opzicht een topaankoop.

Ik wordt wel een beetje moe van alle 'insiders' die weten wie wanneer er wat gepresenteerd gaat worden, op basis van de lopende geruchten kan iedereen dat roepen

Maar topaankoop!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Vagner Love
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Reg.: 2 juni 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 01:17:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dekennemers schreef:

vandaag of morgen word hij gepresenteerd de huur van henrique weet ik nog niks van maar Ik kan jullie 100% garanderen dat deze man naar ajax toekomt

Goed nieuws!!! Er lijkt een einde te komen aan het gepruts. Sulejmani, Cvitanich, Claasen en Oleguer. Allemaal goeie aankopen! Coronel lijkt zijn woorden waar te maken.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.463,6VoVo: -Opstelling: 4-3-3
harrywijnschenk
Lid 2de elftal

Reg.: 5 maart 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 01:29:16.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vagner Love schreef:

(...)

Goed nieuws!!! Er lijkt een einde te komen aan het gepruts. Sulejmani, Cvitanich, Claasen en Oleguer. Allemaal goeie aankopen! Coronel lijkt zijn woorden waar te maken.

Claasen?
 Help mods!
bojansuarez
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 mei 2008
Gepost op 7 juli 2008 om 01:30:13.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Iceman schreef:

(...)

Niet redden? als jij 5, 6 of 7 jaar basisspeler bent bij die europese topclub en in een seizoen dat je er vanwege een blessuretje in de voorbereiding naast komt alsnog 30 wedstrijden speelt dan kan je niet zeggen dat je het niet gered hebt lijkt mij zo.

Daar geef ik je wel gelijk in .. maaar
Als jij vervolgens naar een club als AJAX gaat en je doet dat voor minder dan 5miljoen ( meer zal er niet betaald voor worden ) dan kanje misschien wel zeggen dat die wel geslaagd is maar waarom vertrekt ie dan van Barcelona naar Ajax ?
 Help mods!
Sjakieman
Veelbelovend talent

Reg.: 22 augustus 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 02:25:47.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
harrywijnschenk schreef:

(...)

Claasen?

Die jeugdspeler van Ajax Cape Town. Maakte veel indruk op een toernooi in Nederland laatst. Maar wat te snel om te beoordelen of het nu al een goede 'aankoop' is lijkt me.

Oleguer lijkt me trouwens een topaankoop! Hopen dat het ook echt doorgaat, liever dan zo'n Braziliaan huren die eerst een jaar moet wennen! Ben sowieso alleen voor huren met optie tot koop...

quote:
dekennemers schreef:

En dit schreef je vorig jaar:
quote:
prieto en delgado worden gepresenteerd trust me . milevsky komt zoiezo niet vroeg en salaris van 2 miljoen per jaar vond ajax te veel. suarez dat weten we al moet wachten tot 30 juli
Echt serieus kunnen we je helaas dus niet nemen...

[Dit bericht is veranderd door Sjakieman (op 7 juli 2008 02:36:50).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.490,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
aj10ax
Vedette

Uit: amstelveen
Reg.: 23 juni 2000
Gepost op 7 juli 2008 om 08:41:03.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Oleguer in Ajax 1 zou geweldig zijn;zoveel ervaring,goede lengte(1,87)en gewend aan het Ajaxsysteem omdat Barca dat ook speelt.Als Henrique dan ook nog komt als huurling dan is de verdediging een stuk beter dan vorig jaar.Blind hoeft dan alleen nog een 10 en een aanjager te zoeken dan lijkt de 30ste geen illusie meer,maar een realistisch doel.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Lewerissa
Vedette

Uit: Koog aan de Zaan
Vak: 425
Reg.: 3 augustus 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 09:02:51.         MSN: bas_lewerissa@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bergkamp fan schreef:

Ajax alsjeblieft niet doen, is niet goed genoeg voor Ajax. We hebben al genoeg van die afgedankte spelers, bij Ajax moeten we spelers hebben met extra kwaliteit en niet gemiddeld.

kijk dit maar eens

Oleguer

Dat zijn de CL wedstrijden tegen AC Milan en Chelsea en de finale tegen Arsenal.

Waar maak je je druk om? Dat is toch niet ons niveau.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.483,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 09:24:37.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Helaas maar waar, CL finales is in geen velden of wegen Ajax's niveau meer. Oleguer is gewoon een maatje beter dan de gemiddelde eredivisie verdediger (Zwaanswijk was een topper vorig seizoen, zegt al alles), dus ik snap het probleem niet zo.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Cvitanich_op_10
Ballenjongen

Reg.: 3 juni 2008
Gepost op 7 juli 2008 om 09:33:19.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Iceman schreef:

Oleguer is een topper voor Ajax en de eredivisie.
Dank u.

Sterker nog, hij is ook een topper in Spanje. Topaankoop, mocht dit doorgaan.
quote:

bojansuarez schreef:

Als jij vervolgens naar een club als AJAX gaat en je doet dat voor minder dan 5miljoen ( meer zal er niet betaald voor worden ) dan kanje misschien wel zeggen dat die wel geslaagd is maar waarom vertrekt ie dan van Barcelona naar Ajax?
Er gaan wel meer spelers dit seizoen weg bij Barcelona; ik noem een Ronaldinho, een Eto'o......

Wees blij dat een speler als Oleguer naar AJAX willen komen!!

Edit Sven: Even quote aangepast om layout te corrigeren.

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 7 juli 2008 10:22:34).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Gaastra
Ballenjongen

Reg.: 30 mei 2006
Gepost op 7 juli 2008 om 10:16:09.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wikipedia heeft best een uitgebreid verhaal over deze man.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oleguer_Presas

Ik denk zelf dat het wel iets zegt dat je 162 wedstrijden voor Barcelona hebt gespeeld, in jaren dat de club best iets heeft laten zien.

Ajax mag voor hem overigens nog iets dieper in de buidel tasten dan voor Sulejmani: His buy-out clause is set at 60 million Euros.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.490,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
pascal_ajaxxx
Basisspeler

Uit: etten-leur
Vak: 120
Reg.: 16 augustus 2006
Gepost op 7 juli 2008 om 10:20:25.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Top aankoop op meerdere vlakken!
- ervaring
- kwaliteit
- toevoeging aan de huidige selectie!

Iedereen roept en de eigen jeugd dan?? Ik zie een Gregory als groot talent maar die moet langzaam gebracht worden, die haalt niet een heel seizoen een constant niveau.
Daarom is het goed dat een Oleguer komt. Dat schept rust in de defensie. Gregory kan dan rustig gebracht worden en in de luwte aansterken.

En die blunders van Oleguer???
Geef me een dag en ik plak ook zon bandje in elkaar van ene Frank de Boer. Terwijl we daar juist enorm veel plezier van hebben gehad nietwaar?
En er wordt niet gekeken waarom Oleguer die fouten maakt. Heel snel gekeken was er eentje uit een situatie dat hij noooit aangespeelt had mogen worden! Das dan eerder een fout van een tegenstander nietwaar?

Nee doe mij maar liever een Oleguer voor veel geld dan een speler van niveau Colin of Oguraru en dan het geld op de bank zetten.
 Help mods!
234
Lid 2de elftal

Vak: 120
Reg.: 29 juni 2007
Gepost op 7 juli 2008 om 11:11:22.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tsja ik heb hem eigenlijk te weinig zien spelen om een goed beeld te krijgen. Maar op papier ziet het er niet slecht uit... Hij is ervaren (28 en heel veel wedstrijden op hoog niveau) , kost niet veel, heeft de goede lengte en speelt bij Barca net als bij Ajax met ruimte achter zich... Hij heeft bovendien is Barca's beste jaren veel gespeeld (33, 36) en dat lijkt me niet alleen omdat hij Catalaan is...

Wél moet er naast Oleguer absoluut nóg een verdediger komen, ik zie dan persoonlijk het liefst definitief (dus kopen) een talent erbij komen. Als het dan ook nog een multifunctionele verdediger is, die op LCV en LB kan is het helemaal mooi. Met een huur van Henrique kan ik als noodoplossing ook best leven, beter dan niemand erbij.

[Dit bericht is veranderd door 234 (op 7 juli 2008 11:11:50).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Zlajan
Idool
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 7 juli 2008 om 11:21:34.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.529,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
maduroman
Regelmatige invaller
Winnaar Europees Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008

Vak: 430
Reg.: 30 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 11:32:05.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Opbouwend is deze man niet zo goed, maar verdedigend staat hij wel zijn mannetje.Samen met Vermaelen kan het best een goed koppel zijn achterin.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 11:59:30.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zlajan schreef: Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.
Dat is meestal bij zeer aanvallend ingestelde teams.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
David89
Talent

Uit: Zuidoostbeemster
Reg.: 27 januari 2008
Gepost op 7 juli 2008 om 12:48:53.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
dekennemers schreef:

Wat is je bron? En zoals iemand hierboven al had opgezocht heb je wel vaker dingen gezegd die niet waar zijn..
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jari-litmanen
Lid 2de elftal

Uit: Purmerend
Vak: 117
Reg.: 19 oktober 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 13:22:22.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Misschien dat kistedu en Jari Olavi Litmanen wat meer duidelijkheid kunnen verschaffen ?
Zij brachten immers het nieuws omtrent de mogelijke komst van Oleguer.
Ik zelf zou het een zeer nuttige aankoop vinden.
Net te licht voor Barca, wel een brok aan ervaring waar met name v/d Wiel zich aan kan optrekken.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.499,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
GangstaRiB
Icoon

Reg.: 8 maart 2001
Gepost op 7 juli 2008 om 13:29:33.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zlajan schreef:

Er lijkt in deze topic ook wel eens voorbij te worden gegaan aan het feit dat de zwakste linie van Barcelona de afgelopen jaren steeds de verdediging is geweest. Die was nou niet bepaald stabiel te noemen. Ook Oleguer heeft deze verdediging niet stabieler gemaakt.

Inderdaad en volgens mij heeft Oleguer vorig seizoen een groot gedeelte de bank mogen warmhouden.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.416,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Lugs
Ballenjongen

Reg.: 8 februari 2008
Gepost op 7 juli 2008 om 13:32:17.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

kistedu zei al in dit topic;

"Deze speler bring ik weer naar voren, redenen: binnenkort bekend"

We zullen nog even geduld moeten hebben dus denk ik..
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
AJAX129
Jeugdspeler

Vak: 127
Reg.: 8 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 13:37:28.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoop dat deze week nog een aantal spelers gepresenteert worden. Dan kan Marco maandag beginnen met de complete selectie. Zou mooi zijn als spelers als Luque, Kennedy, Leonardo weer naar hun oude niveau kunnen komen. Dan kunnen zij zeker een meerwaarde vormen en behouden we brede selectie op niveau.

Oleguer lijkt mij zeer zeker een aanwinst, maar het is nog niet voldoende om de selectie compleet te noemen. Het nieuwe bestuur is tot nu toe wel goed bezig en begint mijn vertrouwen te winnen. Alles is natuurlijk afhankelijk van de eerste competitie wedstrijden...dan moet er een team staan dat weer kan overtuigen in Nederland en de uefa cup. We gaan het meemaken!!!

YIDS!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.486,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 13:42:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GangstaRiB schreef: Inderdaad en volgens mij heeft Oleguer vorig seizoen een groot gedeelte de bank mogen warmhouden.
Is toch appels met peren vergelijken?
Wat heeft de verdediging van Barca met die van Ajax te maken? Net alsof 1 persoon het verschil maakt.

Ik ken de speler niet beoordelen omdat ik het spaanse voetbal niet volg. Ik zie geen wedstrijden. Wat in zijn voordeel spreekt, is dat het een eigen opgeleide speler is, die toch is doorgebroken in het eerste en wat staat voor bijna hetzelfde voetbal als Ajax.

Ik weet het niet. Ik twijfel.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
AFCA 428 Gele kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 7 juli 2008 om 13:52:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Om maar een voorbeeld te geven: Shevchenko zit ook op de bank bij Chelsea. De bank van Barca is amper te vergelijken met de basis van Ajax, laat staan met de bank van Ajax. Gabri was ook een gewaardeerde kracht bij Barca, die vaak inviel en dus vaak op de bank begon. Is toch een redelijke kracht bij AJax denk ik.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Vossie
Icoon

Uit: 015
Vak: 410
Reg.: 25 februari 2003
Gepost op 7 juli 2008 om 13:56:21.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Onzin, Ajax moet voor spelers gaan die basis kunnen worden bij dergelijke clubs.
Spelers die bij Barca of Chelsea op de bank zitten, kunnen van waarde zijn voor Ajax, maar zullen toch echt nooit dragende spelers worden die het verschil maken...

Van mij mag hij komen, maar ik zou niet weten waarom dat dan perse voor de basis zou moeten zijn.
Van der Wiel zie ik dan meer in, evenals een jonger talent als Henrique.

[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 7 juli 2008 13:56:57).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.449,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
GangstaRiB
Icoon

Reg.: 8 maart 2001
Gepost op 7 juli 2008 om 14:19:37.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Fernando Redondo schreef:

(...)

Is toch appels met peren vergelijken?
Wat heeft de verdediging van Barca met die van Ajax te maken? Net alsof 1 persoon het verschil maakt.

Ik ken de speler niet beoordelen omdat ik het spaanse voetbal niet volg. Ik zie geen wedstrijden. Wat in zijn voordeel spreekt, is dat het een eigen opgeleide speler is, die toch is doorgebroken in het eerste en wat staat voor bijna hetzelfde voetbal als Ajax.

Ik weet het niet. Ik twijfel.

Draai de zaak eens om.

Als Ajax spelers verkoopt, dan zijn die spelers in de regel basisspeler bij hun volgende club. Dus de bankzitter bij die betreffende club is slechter dan de net aangekocht Ajacied... En wij willen dus die bankzitter... Op die manier gaan wij er toch op achteruit?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.416,0VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk