Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
[Media] Oleguer Presas
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 29 »

Poster
Topic: [Media] Oleguer Presas 
maxwell
Lid 2de elftal

Uit: nijmegen
Vak: 430
Reg.: 16 juni 2001
Gepost op 4 juli 2008 om 15:23:48.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik kan me wel voorstellen de reacties en daarom is het ook lullig dat alles onder 1 kam wordt gedaan.
De mensen met de juiste informatie worden gedupeerd omdat anderen maar onbetrouwbare informatie geven dus als iemand komt met betrouwbare info wordt het afgedaan met, daar heb je er weer één. Reken iemand af als het zeker is dat het onzin is.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Vak: -
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 15:26:24.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jongens, dit is geen Gabri-spelers topic. Dit is ook geen discussie-topic over individuele leden. Het gaat over Oleguer.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.465,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Zlajan
Idool
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 4 juli 2008 om 15:33:03.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ares schreef:

Jongens, dit is geen Gabri-spelers topic. Dit is ook geen discussie-topic over individuele leden. Het gaat over Oleguer.

Maar het gaat mij even om het principe, wij moeten geen club worden die genoegen neemt met afdankertjes van Barcelona. Ons streven moet zijn Barcelona te kloppen. Oleguer zal vast een schat van een kerel zijn, maar ik ben niet gecharmeerd van hem als speler. Alleen zijn loopje al, ik krijg soms het idee dat hij maar één bruikbaar been heeft. Die andere heeft hij er gratis bijgekregen, maar daar doet hij niks mee. En misschien ligt mijn lat voor Ajax-spelers wel hoger dan veel anderen hier, want ik vind Heitinga ook waardeloze verdediger.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.529,9 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Confusius020
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: 125
Reg.: 8 juni 2007
Gepost op 4 juli 2008 om 15:42:33.     MSN: vraagmaar@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zlajan.. elke speler die bij FCB een afdankertje is, zou voor ons een WERELD speler zijn. Het is totaal niet realistisch om op dit moment er naar te streven om barcelona te kloppen. We kunnen niet eens winnen van Slavia Prague en FC Kobenhavn.. Laten we eerst PSV maar weer eens kloppen om de landstitel.

OT: Ik denk niet dat Oleguer zit te wachten op een transfer naar Amsterdam aangezien hij in de belangstelling staat van spaanse subtop.

[Dit bericht is veranderd door Confusius020 (op 4 juli 2008 15:45:02).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Seguidor
Ballenjongen

Reg.: 28 januari 2007
Gepost op 4 juli 2008 om 15:45:44.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is natuurlijk wel een Catalaan, dus kan best dat het in Spanje Barca of niets is.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.468,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Co Adriaanse
Vedette
Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Vlaardingen
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 15:47:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zlajan schreef:

(...)

Maar het gaat mij even om het principe, wij moeten geen club worden die genoegen neemt met afdankertjes van Barcelona. Ons streven moet zijn Barcelona te kloppen. Oleguer zal vast een schat van een kerel zijn, maar ik ben niet gecharmeerd van hem als speler. Alleen zijn loopje al, ik krijg soms het idee dat hij maar één bruikbaar been heeft. Die andere heeft hij er gratis bijgekregen, maar daar doet hij niks mee. En misschien ligt mijn lat voor Ajax-spelers wel hoger dan veel anderen hier, want ik vind Heitinga ook waardeloze verdediger.

Hier ben ik het mee eens, Oleguer is echt niet zo goed als iedereen denkt hier. Het wil niet zeggen dat als je bij Barcelona vandaan komt dat je gelijk een topper bent. Hij is niet gekocht, hij komt uit de jeugdopleiding en mist gewoon kwaliteiten om een basisspeler te zijn in de top. Dus ook niet goed genoeg voor Ajax. Heitinga is precies hetzelfde. Dat is echt een dramatische verdediger. En ik rouw ook geen seconde erom dat hij weggaat, hoeveel werklust hij ook heeft, hij komt tekort voor de top en hij zal bij Ateletico door de mand gaan vallen.

Ik heb dan liever dat Ajax ergens een onbekende jonge gozer uit Zuid-Amerika haalt met veel potentie dan een afdankertje van Barcelona.
 Help mods!
Zlajan
Idool

Gepost op 4 juli 2008 om 15:50:30.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Confusius020 schreef:

Zlajan.. elke speler die bij FCB een afdankertje is, zou voor ons een WERELD speler zijn. Het is totaal niet realistisch om op dit moment er naar te streven om barcelona te kloppen. Laten we eerst PSV maar weer eens kloppen om de landstitel.

OT: Ik denk niet dat Oleguer zit te wachten op een transfer naar Amsterdam aangezien hij in de belangstelling staat van spaanse subtop.

Met deze instelling kom je natuurlijk nooit terug aan de top. Waar is onze branie en lef gebleven? Natuurlijk zijn de afgelopen jaren zeer teleurstellend geweest, maar het begint allemaal bij ambitie. FC Twente is wat dat betreft mooi voorbeeld. Als je elk afdankertje van FC Barcelona als wereldspeler voor ons beschouwt, dan getuigt dat van een beperkte ambitie, en dan zul je ook zeker nooit terugkeren aan de top. Het is allicht niet realistisch om te veronderstellen dat je structureel in de Europese top mee zal gaan draaien, want zeker voor ons is dat lastig. Maar je moet wel dusdanige eisen stellen bij het samenstellen van een selectie dat je de grootste kans maakt op een mooi Europees seizoen. Het is nog niet zo gek lang geleden dat we met 1 been in de halve finale van de CL stonden, met spelers als Chivu, Zlatan, Van der Vaart, Trabelsi, Maxwell en Pienaar. Als Jaap Stam er toen had bijgestaan, waren we ongetwijfeld wel verder geweest. En zo kijk ik ook naar onze selectie. Koop jonge talenten, waarvan je denkt dat ze door kunnen groeien naar een niveau waarop ze een meerwaarde zouden kunnen worden voor FC Barcelona. Leid eigen talenten op waarvoor hetzelfde geldt, en trek gearriveerde spelers aan die hen lessen kunnen bijbrengen en hiërarchie aanbrengen in de kleedkamer.
 Help mods!
Co Adriaanse
Vedette
Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Vlaardingen
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 15:55:42.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Seguidor schreef:

Het is natuurlijk wel een Catalaan, dus kan best dat het in Spanje Barca of niets is.

Je hebt ook nog Gimnastic en Espanyol natuurlijk .
 Help mods!
Raul
Lid 2de elftal

Uit: Capelle aan de IJssel
Reg.: 21 oktober 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 15:58:52.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zlajan schreef:

(...)

Met deze instelling kom je natuurlijk nooit terug aan de top. Waar is onze branie en lef gebleven? Natuurlijk zijn de afgelopen jaren zeer teleurstellend geweest, maar het begint allemaal bij ambitie. FC Twente is wat dat betreft mooi voorbeeld. Als je elk afdankertje van FC Barcelona als wereldspeler voor ons beschouwt, dan getuigt dat van een beperkte ambitie, en dan zul je ook zeker nooit terugkeren aan de top. Het is allicht niet realistisch om te veronderstellen dat je structureel in de Europese top mee zal gaan draaien, want zeker voor ons is dat lastig. Maar je moet wel dusdanige eisen stellen bij het samenstellen van een selectie dat je de grootste kans maakt op een mooi Europees seizoen. Het is nog niet zo gek lang geleden dat we met 1 been in de halve finale van de CL stonden, met spelers als Chivu, Zlatan, Van der Vaart, Trabelsi, Maxwell en Pienaar. Als Jaap Stam er toen had bijgestaan, waren we ongetwijfeld wel verder geweest. En zo kijk ik ook naar onze selectie. Koop jonge talenten, waarvan je denkt dat ze door kunnen groeien naar een niveau waarop ze een meerwaarde zouden kunnen worden voor FC Barcelona. Leid eigen talenten op waarvoor hetzelfde geldt, en trek gearriveerde spelers aan die hen lessen kunnen bijbrengen en hiërarchie aanbrengen in de kleedkamer.

Een speler die het bij Barcelona net niet red zou best voor ons een versterking kunnen zijn. Om hem een afdankertje te noemen gaat mij net iets te ver. Daar heeft hij iets te veel wedstrijden voor gespeeld. De afgelopen 2 jaar heeft hij onder andere door blessures wat pech gehad en is daardoor enigzins buiten de boot gevallen.

Natuurlijk is niet elke speler van Barcelona een versterking voor Ajax. De spelers die dit wel zijn en door verschillende redenen niet aan de bak komen bij Barca mogen van mij best komen. Het is namelijk ook niet zo dat zo een soort speler per definitie niet goed genoeg is voor Ajax en dat heeft niets met ambitie te maken maar puur met gezond verstand!

[Dit bericht is veranderd door Raul (op 4 juli 2008 16:00:12).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.479,1VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Zlajan
Idool

Gepost op 4 juli 2008 om 16:00:26.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Mokum 95 schreef:

(...)

Oh weer zo iemand die net uit het tijdprek 95 komt. Wees nou gewoon eens realistisch, pannekoek. Gabri was ook een afdanker en nu al een paar seizoenen gewoon een vaste steunpilaar in het elftal.

Het feit dat we worden verslagen door Barcelona om Henrique zegt genoeg. We moeten met beide benen op de grond blijven en realistisch in zien dat we weer moeten bouwen om groot te kunnen worden. En daarvoor hebben we wel eens afdankertjes nodig ja. Deal with it.

En weer zo iemand die zich makkelijk neerlegt bij het waardeloze niveau waarop we momenteel zitten. Juist door dit soort figuren zullen we ook nooit meer verder komen. Ik spiegel me niet aan '94/'95, we hadden toen unieke lichting en de voetbalwereld is sindsdien veranderd. Ik spiegel me aan het Ajax van '02/'03, het FC Porto en het AS Monaco van een aantal seizoenen terug. Voorbeelden van dat je wel degelijk incidenteel succes kan hebben. En het feit dat we nu door Barcelona zijn afgetroefd om Henrique zegt me niks. Wij spelen nu UEFA-cup. Gabri is steunpilaar in een elftal dat niet goed genoeg is om kampioen te worden. Snap je mijn punt? Of hij ook steunpilaar is in team dat 2e ronde van de CL kan bereiken vraag ik me nog af. We zullen eerst weer aan onze reputatie moeten gaan werken, door jarenlang wanbeleid van mensen zonder ambitie of kunde, en daarna zullen er ook meer spelers zoals Henrique voor ons kiezen.

Maar om on-topic te blijven. Ik schat Oleguer lager in dan Gabri. Hij mag dan pech hebben gehad met blessures, op het moment dat Barcelona doorselecteert is hij een van de eersten die verdwijnt. Als hij hier de sterren van de hemel speelt zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven, maar reken ook maar dat ik mijn gelijk zal halen als hij inderdaad middelmaat blijkt. Want ik denk dat hij dat is.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 4 juli 2008 16:05:29).]
 Help mods!
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 4 juli 2008 om 16:06:25.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En ook op dat niveau moet je eerst maar weer eens zien te komen. Dat gaat niet ineens, dat gaat (helaas) geleidelijk. Je zal weer een keertje kampioen moeten worden.

De tijd zal leren of dat kan met spelers als Oleguer en Gabri. Lijkt mij dat dat moet kunnen, maar dat zeggen we al zo lang.

Mag het nu weer on-topic, over de voetballer Oleguer dus?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Widink
Regelmatige invaller

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 4 juli 2008 om 16:09:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als hij echt goed was geweest hadden ze hem natuurlijk niet laten gaat. Helemaal niet omdat Thuram, Beletti en Zambrotta er niet meer bij zijn. Dat Oleguer toen op de bank zat was nog enigsinds te begrijpen. Maar dat die nu niet in aanmerking komt kun je dan wel vreemd noemen.

Zlajan, je hebt zeker een punt. Het niveau moet omhoog en dat kan niet met "afdankertjes" van Barca. Wat ik wel vind is dat er een combinatie moet zijn van eigen jeugd, buitenlandse jonge spelers en spelers met ervaring.
Misschien is het wel een ideale combinatie.

Dat Gabri een steunpilaar is voor het Ajax van de afgelopen 2 jaar zegt me ook niks. Zoals Zlajan al zegt, we zijn geen kampioen geworden.

Het zal mij benieuwen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Zlajan
Idool

Gepost op 4 juli 2008 om 16:11:26.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

En ook op dat niveau moet je eerst maar weer eens zien te komen. Dat gaat niet ineens, dat gaat (helaas) geleidelijk. Je zal weer een keertje kampioen moeten worden.

De tijd zal leren of dat kan met spelers als Oleguer en Gabri. Lijkt mij dat dat moet kunnen, maar dat zeggen we al zo lang.

Mag het nu weer on-topic, over de voetballer Oleguer dus?

Graag. Ik vind het typisch zo'n speler die een paar jaar terug bij Bolton Wanderers had kunnen spelen. Die hadden er destijds een handje van om allemaal afdankertjes te kopen die wel een bepaalde naam hadden opgebouwd. Oleguer valt nou precies in de categorie van bijvoorbeeld Ivan Campo.
 Help mods!
234
Lid 2de elftal

Vak: 120
Reg.: 29 juni 2007
Gepost op 4 juli 2008 om 17:29:40.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik kan me opzich wel vinden in Zlajan zijn mening. Maar aan de andere kant, laten we nu eerst maar is kampioen worden, laten we nu eerst maar is zorgen dat we de champions league halen en uberhaubt tegen Barca kunnen spelen. Daarbij kan een ervaren man best handig zijn in onze jonge verdediging. Het liefst zie ik dan naast Oleguer nog een jong talent bijkomen.
 Help mods!
Luis S.
Vedette

Reg.: 12 juli 2003
Gepost op 4 juli 2008 om 20:30:31.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nou dan zo Oleguer ook wel komen
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
blaatmaster
Lid 2de elftal

Reg.: 4 februari 2006
Gepost op 4 juli 2008 om 20:33:54.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
kistedu schreef:

Deze speler bring ik weer naar voren, redenen: binnenkort bekend

Dezelfde man die de transfer van Sulejmani aankondigde, oftewel, goede kans dat Oleguer naar Ajax zal komen!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.476,8VoVo: -Opstelling: 4-3-3
L.T.A
International

Reg.: 20 juli 2003
Gepost op 4 juli 2008 om 20:40:07.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Laat Oleguer maar in Barcelona. Ik hou niet van spaanse voetballers in het buitenland, op gabri na, vind ik 95% gewoon dromers, die alleen goed presteren in eigen land.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.491,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 4 juli 2008 om 20:43:29.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Zlajan, ouwe GTSTert, wie zou je dan willen halen die en ervaren is, en in een top competitie heb gespeeld, en nog voor het gewenste Ajax niveau bruikbaar is?

Volgens mij komt je al snel op afdankertjes van topclubs in topcompetities. Want toppers uit die competities komen hier echt niet spelen. Stam was al een klein wonder en mogelijk gemaakt dankzij god Guus (die zat te slapen destijds bij PSV om het binnen te halen).

Ik denk dat deze gozer van waarde kan zijn in de laag geklasseerde eredivisie.
Gabri werd ook destijds afgeschoven als een afdankertje maar hij heeft zijn waarde (voor mij dan, zullen velen zijn die er niet mee eens zijn) wel bewezen. Ik wil wel meer van dat soort afdankertjes als het Gabri's blijken te zijn.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: incompleet
TNS
Talent

Reg.: 18 juni 2006
Gepost op 4 juli 2008 om 23:09:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hmmm!! Allemaal het stuk in het AD gelezen? Hoe blij ik ook ben met de komst van Sulejmani, wanneer Henrique de laatste aanwinst is, dan zou ik tóch teleurgesteld (en verbaasd!!) zijn.

Dus géén Oleguer (of andere ervaren speler) en de illusie dat de verdediging op orde is met alleen een jong talent?? (dat zich eerst zal moeten aanpassen!)

Daarnaast géén middenvelder?? Het niet halen van een creatieve man zou ik vreemd vinden, maar het helemaal niet halen van een middenvelder???
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
tim020
Ballenjongen

Reg.: 13 januari 2008
Gepost op 4 juli 2008 om 23:09:59.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

'Oleguer en Henrique beiden naar Ajax'

Ajax lijkt de verdediging ruim voor de transferdeadline op orde te willen hebben. Wij meldden vanmiddag al dat Ajax en Barcelona in onderhandeling zijn over de transfer van een of meerdere spelers naar Ajax.

Inmiddels bereiken ons berichten dat beide genoemde verdedigers wel eens naar Ajax konden verkassen. Oleguer wordt gekocht, Henrique gehuurd. Verdere details ontbreken vooralsnog, zodra we meer nieuws hebben melden we ons weer.

http://www.europesoccer.nl/artikel/23456/%27Oleguer-en-Henrique-beiden-naar-Ajax%27.html
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
TylerDurden
Internationale topspeler

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 24 juni 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 23:38:32.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat bericht is gewoon gekopieerd van DS weblog.
 Help mods!
Robehr
Bankzitter

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
Gepost op 4 juli 2008 om 23:52:34.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Naar mijn weten is het ook rond. Maar zal wel na het weekend bekend worden gemaakt.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.467,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
OudWestJood
Talent

Uit: Amsterdam Oud-West
Vak: 411
Reg.: 17 april 2007
Gepost op 4 juli 2008 om 23:56:03.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

nou zou mooi zijn als deze 2 kwamen. Goede kwaliteitsinjectie voor de verdediging. Al vond ik die met vermaelen/lindgren al best goed.
 Help mods!
TylerDurden
Internationale topspeler

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 24 juni 2002
Gepost op 4 juli 2008 om 23:57:17.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De "insiders" schieten weer als paddenstoelen uit de grond.
 Help mods!
Timmah
International

Uit: Oss
Reg.: 16 oktober 2003
Gepost op 5 juli 2008 om 01:19:58.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

is altijd zo in deze periode. Kan niet zeggen dat iemand liegt, maar kan het ook niet blind geloven, we zijn hier de laatste jaren vaak genoeg tegen de lamp gelopen
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.489,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid.
Deze topic bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk