| Poster | | Topic: [Centraal] De middenvelders 2007/2008 (Deel 2) |  |
|
Ares Moderator Opper Chat Operator
Uit: Rosmalen Vak: - Posts: 7248 Reg.: 14 maart 2002 | Vervolg van deze topic.
Laatste posts:
quote: jaap12 schreef:
Ik zou Tiago van Juve eens proberen. Wil/mag daar volgens mij weg, dus waarom geen poging wagen? Lijkt me voor Ajax een goede middenvelder.
quote: IslaPeet schreef:
(...)
Wel leuk dat je je mening geeft maar als ik jouw gedachtegang volg zouden ze dus eigenlijk met Jong Ajax moeten gaan voetballen. Die kunnen allemaal nog doorgroeien namelijk. Kom dan ook eens met alternatieven. Wie zou er in jouw ogen maangetrokken moeten worden?
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik denk dat Ajax een direkte versterking nodig heeft en eigenlijk zelfs meerdere. Die zijn nu nodig en niet in de toekosmt. Het is hard nodig kampioen te worden -dat geldt trouwens ook voor PSV en Feyenoord- want het Nederlands voetbal heeft al veel te veel prestige verloren. Straks wil er helemaal niemand meer in Nederland voetballen.
|
|
|
ElSalvador74  Bankzitter
Vak: - Posts: 473 Reg.: 7 augustus 2004 | Maar goed. Engelaar dus als de sodemieter ophalen in Enschede na Vitesse-Ajax. Moet kunnen als Martin vanavond of morgenochtend nog terugvliegt vanuit Rome, toch? 
|
|
|
big dipper Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 61 Reg.: 2 augustus 2007 | WAT, Dit is toch niet te geloven.........
Ik lees net in het AD dat Ajax heeft zitten slapen en Feyenoord Landzaat heeft laten afsnoepen. Een van de vaste keuzes voor het nederlands international voor € 700.000!
Wij bieden 9 miljoen voor een speler met een beperkt handelelingssnelheid (Engelaar) en halen Luque voor een kapitaal voor de bank.
Bovendien is Landzaat Amsterdammer en komt hij uit onze jeugd. Door snel optreden is 010 ons voor geweest. Als er iets is wat van Gaal geen aanleg voor heeft dan is het wel snel optreden.
Met Landzaat hadden we meer balans in het team gehaald. Kaartenverzamelaar Gabri had eerst terug naar de bank en later naar Spanje gekunde.
Wanbeleid van van Geel weer.
|
|
| Pool: 6092e | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
RobinS1 Talent
Uit: Emmeloord Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 178 Reg.: 15 juli 2006 |
quote: big dipper schreef:
WAT, Dit is toch niet te geloven.........
Ik lees net in het AD dat Ajax heeft zitten slapen en Feyenoord Landzaat heeft laten afsnoepen. Een van de vaste keuzes voor het nederlands international voor € 700.000!
Wij bieden 9 miljoen voor een speler met een beperkt handelelingssnelheid (Engelaar) en halen Luque voor een kapitaal voor de bank.
Bovendien is Landzaat Amsterdammer en komt hij uit onze jeugd. Door snel optreden is 010 ons voor geweest. Als er iets is wat van Gaal geen aanleg voor heeft dan is het wel snel optreden.
Met Landzaat hadden we meer balans in het team gehaald. Kaartenverzamelaar Gabri had eerst terug naar de bank en later naar Spanje gekunde.
Wanbeleid van van Geel weer.
Ach het voormalig Rotterdams Dagblad heeft het niet altijd aan het juiste eind. Mooie sensatiekop ook weer. 'Feyenoord troeft Ajax af'
[Dit bericht is veranderd door RobinS1 (op 26 januari 2008 19:42:39).]
|
|
|
LMEZ International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 1420 Reg.: 10 juli 2003 | Even een VI-opstelling:
code:
Heitinga
Van der Heijden
Vertonghen
Schilder
Anita
Gabri Davids
Delorge Emanuelson
Donald Van der Heijden
Anita Vertonghen
De Jong Schilder
Sarpong
De Jong
Perez
Bakircioglu
Manucharyan
Sarpong
De Jong
Donald
Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen. Delorge is een leuke invaller maar moet opzich geen Ajax-materiaal zijn naturlijk.
De verdedigende middenvelder waar Ajax bij uitzondering mee speelt is goed bezet als er tenminste geen blessure's zijn en we een goed bezette verdediging hebben.
Zelfde geldt voor de linkshalf en de 10 (met Defour).
Ik zou ook bij God niet weten waar Engelaar dan zou moeten komen te staan.
Lindgren zou wel logisch zijn die dan in aanmerking komt als eventuele verdedigende middenvelder en als rechtshalf. Alleen lijkt het me dat er betere spelers dan Lindgren rondlopen die even duur zijn. Want met Nijland kan je er wel vanuit gaan dat hij niet voor onder de 5 mijoen weggaat. Tenzij Ajax een terugkoop clausule heeft of een groot percentage krijgt bij een doorverkoop. Maar daar zal Ajax wel niet aan gedacht hebben.
Ik zou zeggen Karim El Ahmadi.
|
|
|
Slimmerik Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: 406 Posts: 374 Reg.: 18 juni 2007 | Aissati speelt gewoon weer niet. Bakkal is geblesseerd en Sef kiest liever voor Culina -tikkie breed- i.p.v. een Aissati. Thuis tegen Excelsior hoef je echt niet met vier verdedigers en twee controlerende middenvelders te spelen.
Ongelooflijk stom van Aissati dat hij z'n contract heeft verlengd. Toch zijn situatie in de gaten houden, want nieuwe contracten gaan in het algemeen altijd pas in bij het volgende seizoen. Dus die gelimiteerde transfersom is nog steeds van kracht.
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1349 Reg.: 28 november 2004 |
quote: Slimmerik schreef:
Aissati speelt gewoon weer niet. Bakkal is geblesseerd en Sef kiest liever voor Culina -tikkie breed- i.p.v. een Aissati. Thuis tegen Excelsior hoef je echt niet met vier verdedigers en twee controlerende middenvelders te spelen.
Ongelooflijk stom van Aissati dat hij z'n contract heeft verlengd. Toch zijn situatie in de gaten houden, want nieuwe contracten gaan in het algemeen altijd pas in bij het volgende seizoen. Dus die gelimiteerde transfersom is nog steeds van kracht.
Mocht het al zo zijn dat dat contract pas volgend seizoen ingaat, hij heeft het al ondertekend, toch? Dus dan zit hij er toch sowieso al aan vast?
|
|
|
lauw Talent
Uit: Schiedam Vak: 118 Posts: 140 Reg.: 21 juli 2004 | Laat die Aisatie maar lekker verotten op die lampenbank daar hij wou toch niet.
Voor volgend seizoen gewoon Davids laten verlengen en El amadi en Defour halen dan ben je met het middenveld klaar lijkt mij.
|
|
|
Slimmerik Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: 406 Posts: 374 Reg.: 18 juni 2007 |
quote: lauw schreef:
Laat die Aisatie maar lekker verotten op die lampenbank daar hij wou toch niet.
Voor volgend seizoen gewoon Davids laten verlengen en El amadi en Defour halen dan ben je met het middenveld klaar lijkt mij.
Dat is niet waar, want Ajax had alleen concrete interesse in de zomer. In de winter hadden ze geen interesse.
quote: Jeffrey Sarpong schreef:
(...)
Mocht het al zo zijn dat dat contract pas volgend seizoen ingaat, hij heeft het al ondertekend, toch? Dus dan zit hij er toch sowieso al aan vast?
Heel vaak gaan de voorwaarden pas in bij een bepaalde datum, zoals de salarisverhoging en dus ook de gelimiteerde transfersom.
[Dit bericht is veranderd door Slimmerik (op 26 januari 2008 20:25:14).]
|
|
|
Maxwell_13 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 |
quote: Slimmerik schreef:
(...)
Heel vaak gaan de voorwaarden pas in bij een bepaalde datum, zoals de salarisverhoging en dus ook de gelimiteerde transfersom.
Inderdaad. Van Geel haalde liever ervaring (Perez) dan Aissati.
|
|
|
ElSalvador74  Bankzitter
Vak: - Posts: 473 Reg.: 7 augustus 2004 | Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen. Delorge is een leuke invaller maar moet opzich geen Ajax-materiaal zijn naturlijk.
De verdedigende middenvelder waar Ajax bij uitzondering mee speelt is goed bezet als er tenminste geen blessure's zijn en we een goed bezette verdediging hebben.
Zelfde geldt voor de linkshalf en de 10 (met Defour).
Ik zou ook bij God niet weten waar Engelaar dan zou moeten komen te staan.
Lindgren zou wel logisch zijn die dan in aanmerking komt als eventuele verdedigende middenvelder en als rechtshalf. Alleen lijkt het me dat er betere spelers dan Lindgren rondlopen die even duur zijn. Want met Nijland kan je er wel vanuit gaan dat hij niet voor onder de 5 mijoen weggaat. Tenzij Ajax een terugkoop clausule heeft of een groot percentage krijgt bij een doorverkoop. Maar daar zal Ajax wel niet aan gedacht hebben.
Ik zou zeggen Karim El Ahmadi.
Bij mijn weten is Lindgren een linkspoot, moet Engelaar nu komen want kan ook op 10 Perez vervangen en Davids op linkshalf bij schorsingen of blessures. is het nog niet zeker dat Davids bijtekent. komen volgend jaar Defour voor op 10 en El Ahmadi (of Bradley) als rechtshalf achter Gabri.
Gabri een notoire kaartenpakker wegzetten áchter Landzaat vind ik overigens getuigen van weinig voetbalverstand. maar had Denny er graag bijgehad overigens. zeker voor dat geld tov de 7 a 8 miljoen voor Engelaar...
|
|
|
sof Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1630 Reg.: 1 augustus 2005 |
quote: LMEZ schreef:
Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen.
Waarom moet er nog een rechtshalf komen als Defour komt? Met Defour, Gabri, Sarpong, Donald, De Jong, Delorge en evt Heitinga hebben we daar toch genoeg opties.
Naar mijn weten is Lindgren overigens een rechtspoot die bij Ajax altijd als linkshalf speelde.
[Dit bericht is veranderd door sof (op 27 januari 2008 13:29:25).]
|
|
|
Huntelaaaar Jeugdspeler
Vak: - Posts: 68 Reg.: 16 maart 2006 | Als middenvelders moet Ajax in de zomer El Ahmadi en Defour halen. Sarpong verhuren, Krohn-Delhi verkopen en ik denk ook dat Gabri vertrekt. Dus dan hebben we met El Ahmadi, Davids, de Jong, Verthongen, Anita, Delorge, Donald & van der Heijden een aardig middenveld. En natuurlijk als aanvallende middenvelder niet te vergeten Perez en Defour. Want er moet wel in een 4-3-3 systeem gespeeld worden, met een middenvelder met de punt naar voren.
|
|
|
justice for all Basisspeler
Uit: Veenendaal Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 826 Reg.: 20 juni 2001 | Michael Bradley moet gewoon gehaald worden. Al 10x gescoord en speelt echt wel goed. Nog erg jong en eind van het seizoen transfervrij.
|
|
|
Tristanon Talent
Vak: 402 Posts: 145 Reg.: 17 juli 2005 | hij heb nog een contract tot 2009 hoor 
|
|
|
Davy14 Talent
Vak: 119 Posts: 127 Reg.: 20 mei 2005 | Ajax bezig met 'mysterieuze' middenvelder
Ajax heeft nog een verrassing in petto voor het verstrijken van de transferdeadline. De Amsterdammers zoeken na het mislukken van de transfers van Denny Landzaat en Orlando Engelaar naar een versterking in de middenlinie.
"Ajax is nog volop bezig", zei trainer Adrie Koster na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse (2-2). "Met wie? Laat je verrassen, zou ik zo zeggen."
Eerder vandaag liep de overgang van Orlando Engelaar naar Ajax klippen. De middenvelder wil nog steeds per direct naar de Amsterdammers vertrekken. "Hij gaat echter geen vertrek forceren", zegt zijn zaakwaarnemer Edward Burleson. "De clubs moeten er uitkomen. Maar laat het duidelijk zijn, Engelaar is toe aan een nieuwe stap in zijn loopbaan."
|
|
|
Bacardiman Basisspeler
Uit: Hoofddorp Vak: - Posts: 807 Reg.: 1 maart 2003 |
quote: Davy14 schreef:
Ajax bezig met 'mysterieuze' middenvelder
Ajax heeft nog een verrassing in petto voor het verstrijken van de transferdeadline. De Amsterdammers zoeken na het mislukken van de transfers van Denny Landzaat en Orlando Engelaar naar een versterking in de middenlinie.
"Ajax is nog volop bezig", zei trainer Adrie Koster na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse (2-2). "Met wie? Laat je verrassen, zou ik zo zeggen."
Eerder vandaag liep de overgang van Orlando Engelaar naar Ajax klippen. De middenvelder wil nog steeds per direct naar de Amsterdammers vertrekken. "Hij gaat echter geen vertrek forceren", zegt zijn zaakwaarnemer Edward Burleson. "De clubs moeten er uitkomen. Maar laat het duidelijk zijn, Engelaar is toe aan een nieuwe stap in zijn loopbaan."
Ja hoor..Lindgren of Wamberto of zo iets...Dat is typische Martinse aankoop!! 
|
|
|
AJAXJOOD187 Lid 2de elftal
Uit: Vlaardingen Vak: 420 Posts: 385 Reg.: 30 december 2005 | je was me net voor idd ..
Ben benieuwd wie ze uit de hoge hoed halen maar verheug je nergens op .. Wordt toch een "gratis" 2/3de rangs voetballer die al heel lang uit de roulatie is geweest en ze eerst huren en dan pas een contract aanbieden ... (kuffour) ..
Misschien komt modric wel ... 
|
|
| Pool: 3232e | MotM: - | Battle-rating: 1.464,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Perry Patana Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1234 Reg.: 11 augustus 2003 |
quote: Davy14 schreef:
Ajax bezig met 'mysterieuze' middenvelder
Koster zegt geen moment 'middenvelder'. denk dat het gewoon over Kuffour gaat en heel misschien Lindgren.
|
|
|
Meersche Helden Vedette
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 2008 Reg.: 2 mei 2004 | Nou ik verwacht niet veel, zeker geen Defour of Modric.
Eerder Lindgren, en zelfs dat snap ik dan niet.
|
|
|
AJAXJOOD187 Lid 2de elftal
Uit: Vlaardingen Vak: 420 Posts: 385 Reg.: 30 december 2005 |
quote: Perry Patana schreef:
(...)
Koster zegt geen moment 'middenvelder'. denk dat het gewoon over Kuffour gaat en heel misschien Lindgren.
Dat denk ik niet want hij heeft "VOOR" de wedstrijd bevestigd dat Kuffour zou komen .. dus dat denk ik niet.
Maar het zal geen topspeler zijn denk ik 
|
|
| Pool: 3232e | MotM: - | Battle-rating: 1.464,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7596 Reg.: 31 december 2004 | Weet niet waar dat berichtje vandaan komt maar als Koster zegt laat je verassen dan schijnt hij iig onder de indruk te zijn anders zegt hij als toch wel droogkloot niet zoiets...
|
|
|
ElSalvador74  Bankzitter
Vak: - Posts: 473 Reg.: 7 augustus 2004 |
quote: Teaser schreef:
Weet niet waar dat berichtje vandaan komt maar als Koster zegt laat je verassen dan schijnt hij iig onder de indruk te zijn anders zegt hij als toch wel droogkloot niet zoiets...
ik ben wel heel erg benieuwd nu... die schaduwlijst van Van Geel komt nu uit! geen Engelaar, geen Landzaat (domdom voor dat geld!) en nu wordt het: .......??? 
|
|
|
Japie Mol Lid 2de elftal
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 393 Reg.: 27 april 2002 |
quote: ElSalvador74 schreef:
(...)
ik ben wel heel erg benieuwd nu... die schaduwlijst van Van Geel komt nu uit! geen Engelaar, geen Landzaat (domdom voor dat geld!) en nu wordt het: .......??? 
Clarence Seedorf .
|
|
|
ElSalvador74  Bankzitter
Vak: - Posts: 473 Reg.: 7 augustus 2004 |
quote: Japie Mol schreef:
(...)
Clarence Seedorf .
haha, dát zou een grap zijn zeg!! ben nooit zo'n fan van hem geweest, maar ons middenveld zou hem goed kunnen gebruiken nu. 4-4-2 of 3-4-3 tegen Vitesse was meer op z'n plaats geweest. wat een drama dat middenveld zeg.
|
|
|