Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
[Centraal] De middenvelders 2007/2008 (Deel 2)
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 40 »

Poster
Topic: [Centraal] De middenvelders 2007/2008 (Deel 2) 
Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Vak: -
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 26 januari 2008 om 18:39:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vervolg van deze topic.

Laatste posts:

quote:
jaap12 schreef:

Ik zou Tiago van Juve eens proberen. Wil/mag daar volgens mij weg, dus waarom geen poging wagen? Lijkt me voor Ajax een goede middenvelder.
quote:
IslaPeet schreef:

(...)

Wel leuk dat je je mening geeft maar als ik jouw gedachtegang volg zouden ze dus eigenlijk met Jong Ajax moeten gaan voetballen. Die kunnen allemaal nog doorgroeien namelijk. Kom dan ook eens met alternatieven. Wie zou er in jouw ogen maangetrokken moeten worden?
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik denk dat Ajax een direkte versterking nodig heeft en eigenlijk zelfs meerdere. Die zijn nu nodig en niet in de toekosmt. Het is hard nodig kampioen te worden -dat geldt trouwens ook voor PSV en Feyenoord- want het Nederlands voetbal heeft al veel te veel prestige verloren. Straks wil er helemaal niemand meer in Nederland voetballen.

Help mods!
Pool: 724eMotM: -Battle-rating: 1.465,0VoVo: 730e / 169e / 728eOpstelling: 4-3-3
ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Bankzitter

Reg.: 7 augustus 2004
Gepost op 26 januari 2008 om 19:19:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Maar goed. Engelaar dus als de sodemieter ophalen in Enschede na Vitesse-Ajax. Moet kunnen als Martin vanavond of morgenochtend nog terugvliegt vanuit Rome, toch?
 Help mods!
Pool: 831eMotM: -Battle-rating: 1.499,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
big dipper
Jeugdspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 2 augustus 2007
Gepost op 26 januari 2008 om 19:39:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

WAT, Dit is toch niet te geloven.........
Ik lees net in het AD dat Ajax heeft zitten slapen en Feyenoord Landzaat heeft laten afsnoepen. Een van de vaste keuzes voor het nederlands international voor € 700.000!
Wij bieden 9 miljoen voor een speler met een beperkt handelelingssnelheid (Engelaar) en halen Luque voor een kapitaal voor de bank.
Bovendien is Landzaat Amsterdammer en komt hij uit onze jeugd. Door snel optreden is 010 ons voor geweest. Als er iets is wat van Gaal geen aanleg voor heeft dan is het wel snel optreden.

Met Landzaat hadden we meer balans in het team gehaald. Kaartenverzamelaar Gabri had eerst terug naar de bank en later naar Spanje gekunde.

Wanbeleid van van Geel weer.
 Help mods!
Pool: 6092eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
RobinS1
Talent

Uit: Emmeloord
Reg.: 15 juli 2006
Gepost op 26 januari 2008 om 19:42:11.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
big dipper schreef:

WAT, Dit is toch niet te geloven.........
Ik lees net in het AD dat Ajax heeft zitten slapen en Feyenoord Landzaat heeft laten afsnoepen. Een van de vaste keuzes voor het nederlands international voor € 700.000!
Wij bieden 9 miljoen voor een speler met een beperkt handelelingssnelheid (Engelaar) en halen Luque voor een kapitaal voor de bank.
Bovendien is Landzaat Amsterdammer en komt hij uit onze jeugd. Door snel optreden is 010 ons voor geweest. Als er iets is wat van Gaal geen aanleg voor heeft dan is het wel snel optreden.

Met Landzaat hadden we meer balans in het team gehaald. Kaartenverzamelaar Gabri had eerst terug naar de bank en later naar Spanje gekunde.

Wanbeleid van van Geel weer.

Ach het voormalig Rotterdams Dagblad heeft het niet altijd aan het juiste eind. Mooie sensatiekop ook weer. 'Feyenoord troeft Ajax af'

[Dit bericht is veranderd door RobinS1 (op 26 januari 2008 19:42:39).]
 Help mods!
Pool: 1487eMotM: -Battle-rating: 1.557,7 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
LMEZ
International

Uit: Amsterdam
Reg.: 10 juli 2003
Gepost op 26 januari 2008 om 19:55:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Even een VI-opstelling:
code:

Heitinga
Van der Heijden
Vertonghen
Schilder
Anita

Gabri Davids
Delorge Emanuelson
Donald Van der Heijden
Anita Vertonghen
De Jong Schilder
Sarpong
De Jong

Perez
Bakircioglu
Manucharyan
Sarpong
De Jong
Donald

Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen. Delorge is een leuke invaller maar moet opzich geen Ajax-materiaal zijn naturlijk.
De verdedigende middenvelder waar Ajax bij uitzondering mee speelt is goed bezet als er tenminste geen blessure's zijn en we een goed bezette verdediging hebben.
Zelfde geldt voor de linkshalf en de 10 (met Defour).

Ik zou ook bij God niet weten waar Engelaar dan zou moeten komen te staan.
Lindgren zou wel logisch zijn die dan in aanmerking komt als eventuele verdedigende middenvelder en als rechtshalf. Alleen lijkt het me dat er betere spelers dan Lindgren rondlopen die even duur zijn. Want met Nijland kan je er wel vanuit gaan dat hij niet voor onder de 5 mijoen weggaat. Tenzij Ajax een terugkoop clausule heeft of een groot percentage krijgt bij een doorverkoop. Maar daar zal Ajax wel niet aan gedacht hebben.

Ik zou zeggen Karim El Ahmadi.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Slimmerik
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Vak: 406
Reg.: 18 juni 2007
Gepost op 26 januari 2008 om 19:57:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Aissati speelt gewoon weer niet. Bakkal is geblesseerd en Sef kiest liever voor Culina -tikkie breed- i.p.v. een Aissati. Thuis tegen Excelsior hoef je echt niet met vier verdedigers en twee controlerende middenvelders te spelen.

Ongelooflijk stom van Aissati dat hij z'n contract heeft verlengd. Toch zijn situatie in de gaten houden, want nieuwe contracten gaan in het algemeen altijd pas in bij het volgende seizoen. Dus die gelimiteerde transfersom is nog steeds van kracht.
 Help mods!
Pool: 6065eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Jeffrey Sarpong
International

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004
Gepost op 26 januari 2008 om 20:06:58.         MSN: dewez_lucien@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Slimmerik schreef:

Aissati speelt gewoon weer niet. Bakkal is geblesseerd en Sef kiest liever voor Culina -tikkie breed- i.p.v. een Aissati. Thuis tegen Excelsior hoef je echt niet met vier verdedigers en twee controlerende middenvelders te spelen.

Ongelooflijk stom van Aissati dat hij z'n contract heeft verlengd. Toch zijn situatie in de gaten houden, want nieuwe contracten gaan in het algemeen altijd pas in bij het volgende seizoen. Dus die gelimiteerde transfersom is nog steeds van kracht.

Mocht het al zo zijn dat dat contract pas volgend seizoen ingaat, hij heeft het al ondertekend, toch? Dus dan zit hij er toch sowieso al aan vast?
 Help mods!
Pool: 1221eMotM: -Battle-rating: 1.380,5VoVo: 2105e / 64e / 2160eOpstelling: incompleet
lauw
Talent

Uit: Schiedam
Vak: 118
Reg.: 21 juli 2004
Gepost op 26 januari 2008 om 20:13:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Laat die Aisatie maar lekker verotten op die lampenbank daar hij wou toch niet.
Voor volgend seizoen gewoon Davids laten verlengen en El amadi en Defour halen dan ben je met het middenveld klaar lijkt mij.
 Help mods!
Pool: 1009eMotM: -Battle-rating: 1.492,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Slimmerik
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Vak: 406
Reg.: 18 juni 2007
Gepost op 26 januari 2008 om 20:21:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
lauw schreef:

Laat die Aisatie maar lekker verotten op die lampenbank daar hij wou toch niet.
Voor volgend seizoen gewoon Davids laten verlengen en El amadi en Defour halen dan ben je met het middenveld klaar lijkt mij.

Dat is niet waar, want Ajax had alleen concrete interesse in de zomer. In de winter hadden ze geen interesse.

quote:
Jeffrey Sarpong schreef:

(...)

Mocht het al zo zijn dat dat contract pas volgend seizoen ingaat, hij heeft het al ondertekend, toch? Dus dan zit hij er toch sowieso al aan vast?

Heel vaak gaan de voorwaarden pas in bij een bepaalde datum, zoals de salarisverhoging en dus ook de gelimiteerde transfersom.

[Dit bericht is veranderd door Slimmerik (op 26 januari 2008 20:25:14).]
 Help mods!
Pool: 6065eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Maxwell_13
Bankzitter

Reg.: 5 juli 2003
Gepost op 26 januari 2008 om 20:26:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Slimmerik schreef:

(...)

Heel vaak gaan de voorwaarden pas in bij een bepaalde datum, zoals de salarisverhoging en dus ook de gelimiteerde transfersom.

Inderdaad. Van Geel haalde liever ervaring (Perez) dan Aissati.
 Help mods!
Bankzitter

Gepost op 27 januari 2008 om 02:02:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen. Delorge is een leuke invaller maar moet opzich geen Ajax-materiaal zijn naturlijk.
De verdedigende middenvelder waar Ajax bij uitzondering mee speelt is goed bezet als er tenminste geen blessure's zijn en we een goed bezette verdediging hebben.
Zelfde geldt voor de linkshalf en de 10 (met Defour).

Ik zou ook bij God niet weten waar Engelaar dan zou moeten komen te staan.
Lindgren zou wel logisch zijn die dan in aanmerking komt als eventuele verdedigende middenvelder en als rechtshalf. Alleen lijkt het me dat er betere spelers dan Lindgren rondlopen die even duur zijn. Want met Nijland kan je er wel vanuit gaan dat hij niet voor onder de 5 mijoen weggaat. Tenzij Ajax een terugkoop clausule heeft of een groot percentage krijgt bij een doorverkoop. Maar daar zal Ajax wel niet aan gedacht hebben.

Ik zou zeggen Karim El Ahmadi.

Bij mijn weten is Lindgren een linkspoot, moet Engelaar nu komen want kan ook op 10 Perez vervangen en Davids op linkshalf bij schorsingen of blessures. is het nog niet zeker dat Davids bijtekent. komen volgend jaar Defour voor op 10 en El Ahmadi (of Bradley) als rechtshalf achter Gabri.

Gabri een notoire kaartenpakker wegzetten áchter Landzaat vind ik overigens getuigen van weinig voetbalverstand. maar had Denny er graag bijgehad overigens. zeker voor dat geld tov de 7 a 8 miljoen voor Engelaar...
 Help mods!
sof
Internationale topspeler

Reg.: 1 augustus 2005
Gepost op 27 januari 2008 om 13:24:02.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
LMEZ schreef:
Als je het zo ziet en je gaat ervan uit dat Defour komt en Davids verlengt (fingers cossed), dan zou er wat mij betreft alleen een rechtshalf moeten komen.

Waarom moet er nog een rechtshalf komen als Defour komt? Met Defour, Gabri, Sarpong, Donald, De Jong, Delorge en evt Heitinga hebben we daar toch genoeg opties.

Naar mijn weten is Lindgren overigens een rechtspoot die bij Ajax altijd als linkshalf speelde.

[Dit bericht is veranderd door sof (op 27 januari 2008 13:29:25).]
 Help mods!
Pool: 1177eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 804e / 219e / 820eOpstelling: 4-3-3
Huntelaaaar
Jeugdspeler

Reg.: 16 maart 2006
Gepost op 27 januari 2008 om 13:31:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als middenvelders moet Ajax in de zomer El Ahmadi en Defour halen. Sarpong verhuren, Krohn-Delhi verkopen en ik denk ook dat Gabri vertrekt. Dus dan hebben we met El Ahmadi, Davids, de Jong, Verthongen, Anita, Delorge, Donald & van der Heijden een aardig middenveld. En natuurlijk als aanvallende middenvelder niet te vergeten Perez en Defour. Want er moet wel in een 4-3-3 systeem gespeeld worden, met een middenvelder met de punt naar voren.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.483,2VoVo: -Opstelling: incompleet
justice for all
Basisspeler

Uit: Veenendaal
Reg.: 20 juni 2001
Gepost op 27 januari 2008 om 13:44:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Michael Bradley moet gewoon gehaald worden. Al 10x gescoord en speelt echt wel goed. Nog erg jong en eind van het seizoen transfervrij.
 Help mods!
Pool: 3128eMotM: -Battle-rating: 1.461,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Tristanon
Talent

Vak: 402
Reg.: 17 juli 2005
Gepost op 27 januari 2008 om 13:58:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

hij heb nog een contract tot 2009 hoor
 Help mods!
Pool: 4496eMotM: -Battle-rating: 1.470,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Davy14
Talent

Vak: 119
Reg.: 20 mei 2005
Gepost op 27 januari 2008 om 15:45:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ajax bezig met 'mysterieuze' middenvelder

Ajax heeft nog een verrassing in petto voor het verstrijken van de transferdeadline. De Amsterdammers zoeken na het mislukken van de transfers van Denny Landzaat en Orlando Engelaar naar een versterking in de middenlinie.
"Ajax is nog volop bezig", zei trainer Adrie Koster na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse (2-2). "Met wie? Laat je verrassen, zou ik zo zeggen."

Eerder vandaag liep de overgang van Orlando Engelaar naar Ajax klippen. De middenvelder wil nog steeds per direct naar de Amsterdammers vertrekken. "Hij gaat echter geen vertrek forceren", zegt zijn zaakwaarnemer Edward Burleson. "De clubs moeten er uitkomen. Maar laat het duidelijk zijn, Engelaar is toe aan een nieuwe stap in zijn loopbaan."
 Help mods!
Bacardiman
Basisspeler

Uit: Hoofddorp
Reg.: 1 maart 2003
Gepost op 27 januari 2008 om 15:47:03.     MSN: crowman70@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Davy14 schreef:

Ajax heeft nog een verrassing in petto voor het verstrijken van de transferdeadline. De Amsterdammers zoeken na het mislukken van de transfers van Denny Landzaat en Orlando Engelaar naar een versterking in de middenlinie.
"Ajax is nog volop bezig", zei trainer Adrie Koster na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse (2-2). "Met wie? Laat je verrassen, zou ik zo zeggen."

Eerder vandaag liep de overgang van Orlando Engelaar naar Ajax klippen. De middenvelder wil nog steeds per direct naar de Amsterdammers vertrekken. "Hij gaat echter geen vertrek forceren", zegt zijn zaakwaarnemer Edward Burleson. "De clubs moeten er uitkomen. Maar laat het duidelijk zijn, Engelaar is toe aan een nieuwe stap in zijn loopbaan."

Ja hoor..Lindgren of Wamberto of zo iets...Dat is typische Martinse aankoop!!
 Help mods!
Pool: 1816eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1974e / - / 1853eOpstelling: incompleet
AJAXJOOD187
Lid 2de elftal

Uit: Vlaardingen
Vak: 420
Reg.: 30 december 2005
Gepost op 27 januari 2008 om 15:52:04.       MSN: marcelalblas@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

je was me net voor idd ..

Ben benieuwd wie ze uit de hoge hoed halen maar verheug je nergens op .. Wordt toch een "gratis" 2/3de rangs voetballer die al heel lang uit de roulatie is geweest en ze eerst huren en dan pas een contract aanbieden ... (kuffour) ..

Misschien komt modric wel ...
 Help mods!
Pool: 3232eMotM: -Battle-rating: 1.464,7VoVo: -Opstelling: -
Perry Patana
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 augustus 2003
Gepost op 27 januari 2008 om 15:56:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Davy14 schreef:

Koster zegt geen moment 'middenvelder'. denk dat het gewoon over Kuffour gaat en heel misschien Lindgren.
 Help mods!
Pool: 3540eMotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 2386e / - / 1983eOpstelling: incompleet
Meersche Helden
Vedette

Uit: Zaandam
Vak: 117
Reg.: 2 mei 2004
Gepost op 27 januari 2008 om 16:01:06.         ICQ: 123456789  MSN: melvin_kef@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nou ik verwacht niet veel, zeker geen Defour of Modric.
Eerder Lindgren, en zelfs dat snap ik dan niet.
 Help mods!
Pool: 1219eMotM: -Battle-rating: 1.452,0VoVo: 847e / 1371e / 691eOpstelling: incompleet
AJAXJOOD187
Lid 2de elftal

Uit: Vlaardingen
Vak: 420
Reg.: 30 december 2005
Gepost op 27 januari 2008 om 16:03:23.       MSN: marcelalblas@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Perry Patana schreef:

(...)

Koster zegt geen moment 'middenvelder'. denk dat het gewoon over Kuffour gaat en heel misschien Lindgren.

Dat denk ik niet want hij heeft "VOOR" de wedstrijd bevestigd dat Kuffour zou komen .. dus dat denk ik niet.
Maar het zal geen topspeler zijn denk ik
 Help mods!
Pool: 3232eMotM: -Battle-rating: 1.464,7VoVo: -Opstelling: -
Teaser
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004
Gepost op 27 januari 2008 om 16:08:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weet niet waar dat berichtje vandaan komt maar als Koster zegt laat je verassen dan schijnt hij iig onder de indruk te zijn anders zegt hij als toch wel droogkloot niet zoiets...
 Help mods!
Pool: 4346eMotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Bankzitter

Gepost op 27 januari 2008 om 16:14:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Teaser schreef:

Weet niet waar dat berichtje vandaan komt maar als Koster zegt laat je verassen dan schijnt hij iig onder de indruk te zijn anders zegt hij als toch wel droogkloot niet zoiets...

ik ben wel heel erg benieuwd nu... die schaduwlijst van Van Geel komt nu uit! geen Engelaar, geen Landzaat (domdom voor dat geld!) en nu wordt het: .......???
 Help mods!
Japie Mol
Lid 2de elftal

Uit: Nootdorp
Reg.: 27 april 2002
Gepost op 27 januari 2008 om 16:16:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ElSalvador74 schreef:

(...)

ik ben wel heel erg benieuwd nu... die schaduwlijst van Van Geel komt nu uit! geen Engelaar, geen Landzaat (domdom voor dat geld!) en nu wordt het: .......???

Clarence Seedorf .
 Help mods!
Pool: 3135eMotM: -Battle-rating: 1.470,0VoVo: 2509e / 1920e / 2261eOpstelling: incompleet
Bankzitter

Gepost op 27 januari 2008 om 16:22:44.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Japie Mol schreef:

(...)

Clarence Seedorf .

haha, dát zou een grap zijn zeg!! ben nooit zo'n fan van hem geweest, maar ons middenveld zou hem goed kunnen gebruiken nu. 4-4-2 of 3-4-3 tegen Vitesse was meer op z'n plaats geweest. wat een drama dat middenveld zeg.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk