| Poster | | Topic: Khalid Boulahrouz |  |
|
pascal_ajaxxx Basisspeler
Uit: etten-leur Vak: 120 Posts: 836 Reg.: 16 augustus 2006 | Boula moet echt gehaald worden voor een positie in het centrum!! van Basten wilt die jongen ook dus als er een mogelijkheid is zal hij ook zeker komen.
Als hij niet komt ligt dat niet aan Ajax maar puur aan Boula zelf.. ik denk dat hij nog even in het buitenland wilt vertoeven, hij zal nu nog niet terug naar NL komen al hoop ik natuurlijk van wel!
|
|
|
Middenweg 401 Jeugdspeler
Vak: - Posts: 84 Reg.: 14 april 2005 |
quote: Slimmerik schreef:
(...)
Tja...en dan zijn er hier ook nog mensen die twijfelen aan zijn kwaliteiten.
Ik denk dat die mensen zich voorlopig even schuilen. 
Tsja, ik moet toegeven. Ik vond em eerst maar een beperkte houthakker. Sinds het EK vind ik het echter een beperkte houthakker die 2 wedstrijdjes goed verdedigd heeft. 
|
|
|
dennis1001 Jeugdspeler
Uit: Amsterdan Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 83 Reg.: 29 oktober 2007 | Ik heb het al een keer bij Ooijer gepost, maar hetzelfde geldt, in nog sterkere mate voor Bouhla: deze speler heeft absoluut voldoende kwaliteit om bij Ajax belangrijk te zijn. Het lijkt mij van een bijzonder hoog niveau van azijnpisserij getuigen om een speler van zijn statuur (HSV, Cheslea, Sevilla) die na een jaar niet spelen zo ongelooflijk sterk presteert op een EK zich nog steeds niet bewezen heeft. Het waren niet zomaar 'twee wedstrijdjes', het waren twee wedstrijden tegen Italie en Frankrijk.
Alle twijfel omtrent de kwaliteiten van Bouhla heeft hij weggespeeld. Het is nu niet langer de vraag of Bouhla wel goed genoeg is voor Ajax, het is de vraag of Ajax wel goed genoeg is voor Bouhla.
|
|
|
Middenweg 401 Jeugdspeler
Vak: - Posts: 84 Reg.: 14 april 2005 |
quote: dennis1001 schreef:
Het waren niet zomaar 'twee wedstrijdjes', het waren twee wedstrijden tegen Italie en Frankrijk.
Dat klopt. Het was dan ook ronduit genant geweest wanneer we tegen pakweg Macedonie zouden hebben gespeeld en achterin zoveel kansen hadden weggegeven. Nu kan dat gebeuren. En daarom zeg ik dat hij aardig gespeeld heeft. Maar wel naar zijn mogelijkheden, want het blijft een beperkte houthakker.
|
|
|
ThePostman Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zaandijk Vak: - Posts: 1029 Reg.: 3 april 2006 |
quote: dennis1001 schreef:
Ik heb het al een keer bij Ooijer gepost, maar hetzelfde geldt, in nog sterkere mate voor Bouhla: deze speler heeft absoluut voldoende kwaliteit om bij Ajax belangrijk te zijn. Het lijkt mij van een bijzonder hoog niveau van azijnpisserij getuigen om een speler van zijn statuur (HSV, Cheslea, Sevilla) die na een jaar niet spelen zo ongelooflijk sterk presteert op een EK zich nog steeds niet bewezen heeft. Het waren niet zomaar 'twee wedstrijdjes', het waren twee wedstrijden tegen Italie en Frankrijk.
Alle twijfel omtrent de kwaliteiten van Bouhla heeft hij weggespeeld. Het is nu niet langer de vraag of Bouhla wel goed genoeg is voor Ajax, het is de vraag of Ajax wel goed genoeg is voor Bouhla.
Verdedigend is hij goed,maar opbouwend is hij minder, alles hangt natuurlijk ook af welke spelers je op het middenveld hebt staan.
Zijn prestatie bij het Nederlandse elftal is goed,maar dit geld voor bijna alle spelers.
Als Ajax een sterk middenveld en een voorhoede zou hebben is het geen enkel probleem als hij bij Ajax zou kunnen komen.
Maar helaas is het niet zo, 2 sterke middenvelders erbij 1 daarvan een creatieve, en de ander een controlerende,daarbij opgeteld een spits die een bal kan vasthouden en kan kaatsen,en een Sulejmani.
En natuurlijk een linksback dat al enige jaren onderbezet is.
En ja het is mij te rustig bij Ajax qua transferperikelen.
Zal wel met de EK te maken hebben.
Pas 1 speler gehaald en dat is wel magertjes.
|
|
|
dennis1001 Jeugdspeler
Uit: Amsterdan Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 83 Reg.: 29 oktober 2007 | Postman, ik ben het met je eens dat de teamprestatie niet te onderschatten is (daarom is het ook zo jammer -hoewel begrijpelijk- dat je hier eigenlijk maar een speler per topic mag bespreken). Bouhla's kwaliteiten liggen vooral verdedigend. Maar dat is precies wat de verdediging van Ajax sinds het wegvallen van Stam ontbeert. Met Vertonghen, Vermealen en Silva heeft de verdediging van Ajax al heel wat voetbal in zich (al vind ik het opbouwend niet heel sterk, maar dat heeft volgens mij vooral met vertrouwen te maken). Boulahrouz is een slot op de deur, een kwaliteit die bijzonder belangrijk is voor een voetballend ingesteld elftal.
Ach, sinds dit EK lijkt mij dat dromen weer mag, dus droom ik van een Ajax dat zich voor volgend seizoen voetballend versterkt met Sulejmani (als ze er geen 'snijder-achtige bedragen voor vragen...), een spelverdelende 10 (Aimar..?), een opbouwende controlerende middenvelder (De Zeeuw), en verdedigend met de houthakker 'Bouhla' (en liefst nog met Douglas als reserveslotje...) versterkt. Daarmee zou Ajax over team beschikken waarmee Marco denk ik nationaal en internationaal prima kan presteren. Tot nu toe blijft het echter gissen.
|
|
|
spider Ballenjongen
Uit: wormerveer Vak: - Posts: 5 Reg.: 31 augustus 2004 | Helemaal mee eens. Verdedigen is een vak apart, maar het spel verdelen ook. Boula is een beest van een verdediger met een ajax achtergrond. Past dus prima in het plaatje, maar het middeveld is wel de plek waar het moet gebeuren. Na het wegvallen van sneijder is het triest gesteld.
Boula halen en het middeveld versterken, met bijvoorbeeld steven defour.
|
|
|
Jiskefet Jeugdspeler
Vak: - Posts: 72 Reg.: 1 mei 2003 |
quote: Boulahrouz verlaat training
AMSTERDAM - Khalid Boulahrouz heeft de uitlooptraining van Oranje woensdag niet afgemaakt. De verdediger, die alle drie de pouleduels in de basis begon, stapte voortijdig van het trainingsveld.
In een auto van de organisatie en onder politiebegeleiding verliet Boulahrouz het stadion in Lausanne. Een woordvoerder van de KNVB kon geen uitsluitsel geven over de reden van zijn vertrek.
Kalm
De training verliep tot dan toe kalm. De basisspelers van het duel tegen Roemenië hielden een rustige uitlooptraining met rek- en strekoefeningen. De overige spelers deden vooral oefenvormen met afwerken op doel.
Tegenstander
Woensdagavond weet Oranje wie zaterdag de tegenstander in de kwartfinale wordt. Zweden en Rusland maken in een onderling duel uit wie tweede wordt in groep D. Zweden heeft daarbij voldoende aan een gelijkspel. De Russen van Guus Hiddink moeten winnen om door te gaan.
Bron Nu.nl
Hmmm rare praktijken... doping, transferonderhandelingen of iets anders
|
|
|
3r1k Talent
Uit: Oostwoud Vak: - Posts: 128 Reg.: 8 oktober 2003 | Alle spelers waren toch van te voren al getest en er was niemand positief bevonden?
Misschien een tussentijdse dopingtest bijvoorbeeld? Voor tranfserperikelen gaat hij niet in een auto van de organisatie en onder politiebegeleiding.
Kan ook iets van familieomstandigheden zijn. Mja we kunnen wel gissen, op gegeven moment horen we het wel.
|
|
|
harrywijnschenk Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 372 Reg.: 5 maart 2003 | Las ergens dat zijn vrouw / vriendin zwanger is en moet bevallen...
|
|
|
JanTa  Veelbelovend talent
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 651 Reg.: 2 februari 2008 |
quote: Jiskefet schreef:
(...)
Hmmm rare praktijken... doping, transferonderhandelingen of iets anders
Volgens een officiele medeleding van de KNVB gaat het om een familiomstandigheden.
[Dit bericht is veranderd door JanTa (op 18 juni 2008 15:51:54).]
|
|
|
wijmabrouwer Ballenjongen
Vak: - Posts: 6 Reg.: 13 juli 2006 | Ik weet niet waar jij verdrietige vandaan haalt op de site staat dat niet namelijk:
quote: Boulahrouz eerder van training18 juni 2008 om 13:42 door redactie OnsOranje
Khalid Boulahrouz heeft woensdagmiddag de training van Oranje voortijdig moeten verlaten. De KNVB laat weten dat het vertrek van de verdediger te maken heeft met familie-omstandigheden.
Boulahrouz was samen met de andere selectieleden die dinsdag in de basis begonnen tegen Roemenië (2-0) bezig aan een uitlooptraining toen hij per auto het trainingsveld verliet.
Het Nederlands elftal deed het daags na de wedstrijd tegen Roemenië rustig aan op de training. De basisspelers werkten enkel een uitlooptraining af en de overige spelers mochten zich uitleven met een aantal afwerkwerkvormen.
Zaterdag speelt Oranje in Basel de kwartfinale tegen Zweden of Rusland.
Dat is van onsoranje.nl en dat is een site van de KNVB.
|
|
|
quote: wijmabrouwer schreef:
Ik weet niet waar jij verdrietige vandaan haalt op de site staat dat niet namelijk:
(...)
Dat is van onsoranje.nl en dat is een site van de KNVB.
Sorry mijn dyslectie heeft daar mee te maken en lees het weer eens verkeerd. Zal het corrigeren. 
|
|
|
wijmabrouwer Ballenjongen
Vak: - Posts: 6 Reg.: 13 juli 2006 | Haha, geeft niets hoor . Ik heb dat ook wel eens, dat je dingen leest die er toch echt niet staan. Ken gebeure maar dacht vermeld het ff.
|
|
|
quote: wijmabrouwer schreef:
Haha, geeft niets hoor . Ik heb dat ook wel eens, dat je dingen leest die er toch echt niet staan. Ken gebeure maar dacht vermeld het ff.
AMSTERDAM - Khalid Boulahrouz heeft woensdag de training van het Nederlands elftal verlaten. De verdediger van Oranje, die alle drie de groepswedstrijden in de basis startte, verliet het trainingsveld vroegtijdig wegens familieomstandigen. Zijn vrouw is in het ziekenhuis van Lausanne opgenomen wegens complicaties bij de zwangerschap. Boulahrouz blijft bij de selectie van Oranje in Zwitserland.
Bron: telegraaf.nl
|
|
|
De Beer van Weleer Veelbelovend talent
Posts: 204 Reg.: 16 mei 2005 | Als ik het Ajax-bestuur was en ik wilde Boulahrouz graag ebben, dan zou ik even iets van een bloemetje of zo doen. Zoiets kan geen kwaad lijkt me.
|
|
|
gerdo Talent
Vak: - Posts: 126 Reg.: 30 juni 2005 | Zijn vrouw is zwanger en er zijn complicaties opgetreden bij de zwangerschap.. Hij blijft wel in Zwitserland en blijft in ieder geval gewoon bij de groep en kan gewoon spelen zaterdag.. Mits er niks verandert in de situatie met zn vrouw...
|
|
|
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 651 Reg.: 2 februari 2008 | Drama voor Khalid Boulahrouz
LAUSANNE - Spelers en staf van het Nederlands elftal hebben donderdag aangeslagen gereageerd op het overlijden van Anissa, het woensdag te vroeg geboren dochterje van Khalid Boulahrouz en zijn vrouw Sabia.
Boulahrouz verliet woensdagmiddag de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was opgenomen.
|
|
|
AFCA-4-Life Basisspeler
Uit: Gang Vak: - Posts: 887 Reg.: 13 augustus 2005 |
Verschrikkelijk nieuws is dit zeg. Zou niet raar zijn als Khalid nu niet in staat is om te spelen zaterdag.
|
|
|
jari-litmanen Lid 2de elftal
Uit: Purmerend Vak: 117 Posts: 396 Reg.: 19 oktober 2003 | Vreselijk dit zeg..
Khalid en Sabia, alle sterkte van de wereld...
En dat hij niet speelt zaterdag, wie weet, vermoed het ook niet, maar een ieder gaat anders met zijn emoties om. Eerst van Basten maar afwachten straks.
|
|
|
Druss International
Uit: Dros Delnoch Vak: 126 Posts: 1317 Reg.: 15 september 2003 | pfoei...dat is zwaar klote voor hun zeg
geen voorbarige conclusies trekken nee, maar dnek niet dat iemand het hem kwalijk neemt als hij het toernooi achter zich laat. Of juist andersom en zich helemaal er voor geeft om het te verwerken enz enz.
|
|
|
Japie Perez Bankzitter
Uit: Nes aan de Amstel Vak: 113 Posts: 474 Reg.: 13 november 2005 | sterkte khalid,, verschrikkelijk nieuws dit
|
|
|
ajaxct Talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 112 Reg.: 12 januari 2005 | Khalid en Sabia
Heel veel sterkte met dit grote verlies
Dit is 1 van de ergste dingen wat iemand kan overkomen
Sterkte voor beide en de rest van de fam
|
|
|
Trabelsert Veelbelovend talent
Uit: Birmingham (England) Vak: - Posts: 292 Reg.: 21 augustus 2003 | Weet iemand of er ergens een Condoleance register is? Ze kunnen namelijk alle steun gebruiken!
|
|
|
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 651 Reg.: 2 februari 2008 | Boulah is spijkerhard en gaat door
Khalid Boulahrouz blijft deel uit maken van de selectie van het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Marco van Basten donderdag gezegd.
De verdediger werd de afgelopen dagen getroffen door persoonlijk leed. Zijn donderdag in een ziekenhuis in Lausanne te vroeg geboren dochtertje overleed kort na de bevalling.
Nederland speelt zaterdag op het EK in Basel de kwartfinale tegen Rusland. Boulahrouz is daarvoor inzetbaar.
Bron: ANP
======================================================================
Geeft alleen maar aan dat het een karakterspeler is waar alles moet wijken voor zijn sport. Ik hoop dat Nl een 2e sterretje krijg als aandenken voor zijn dochter.
[Dit bericht is veranderd door JanTa (op 19 juni 2008 14:51:10).]
|
|
|