| Poster | | Topic: Ismail Aissati |  |
|
newbie Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6 Reg.: 1 februari 2008 | Nu de deal met utrecht niet door is gegaan liggen er toch nog kansen voor Ajax. Het zou zonde zijn als men niet in ieder geval een poging zou doen om dit (in mijn ogen) fantastische talent te halen.
Ik ben ervan overtuigd dat als je deze jongen de tijd geeft dat hij echt een hele goede creatieve speler kan worden. En hij is echt een type speler (balvast, creatief) waar Ajax behoefte aan heeft. Zijn contract loopt nog maar een jaar dus PSV zal ook niet echt de hoofdprijs kunnen vragen.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat MvB het niet echt noodzakelijk vind om het middenveld te versterken. Zou hij gokken op de jeugdspelers?
Van der Heyden is wel een talent maar is toch meer controlerend. Anita vond ik ook wel een aardige speler maar daar hebben we een tijd niet veel van gehoord. Maar ook hij is meer een controlerende speler. Sarpong zie ik het eerlijk gezegd niet redden bij Ajax (Piet Visser ten spijt) en ook Siem de Jong is geen balvasthouder.
Dus wat mij betreft kunnen we Aissati goed gebruiken.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
jvdk Talent
Uit: Nootdorp Vak: - Posts: 117 Reg.: 13 januari 2004 | zou een van de weinige creatieve middenvelders van ajax zijn. De vraag blijft echter, gaat hij bij Ajax vaker spelen dan bij PSV?
|
|
|
Luis Alberto Suarez  Basisspeler
Uit: Duckstad Vak: 428 Posts: 975 Reg.: 17 november 2005 |
quote: jvdk schreef:
zou een van de weinige creatieve middenvelders van ajax zijn. De vraag blijft echter, gaat hij bij Ajax vaker spelen dan bij PSV?
Denk het wel hoor, Perez is me heel erg tegengevallen de tweede compettie helft, Assati heeft nog talent, die zal beter worden maar Perez die is aan het eind van zijn carriere.
|
|
|
ThePostman Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zaandijk Vak: - Posts: 1040 Reg.: 3 april 2006 |
quote: Luis Alberto Suarez schreef:
(...)
Denk het wel hoor, Perez is me heel erg tegengevallen de tweede compettie helft, Assati heeft nog talent, die zal beter worden maar Perez die is aan het eind van zijn carriere.
Idd geef Aissati vertrouwen, hij speelde tegen AC Milan toch geweldig, daarna is ergens fout gegaan bij PSV om wat voor redenen dan ook.
Ik zeg HALEN die barst van het talent.
|
|
|
dennis1001 Jeugdspeler
Uit: Amsterdan Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 91 Reg.: 29 oktober 2007 | Voor een bedrag tussen de vijf en de tien miljoen zeg ik: gaan! Groot talent, kan zich de komende jaren bij Ajax goed ontwikkelen. Het middenveld van Ajax komt bepaalt niet om in de creatieve spelers, en Aisatti heeft de potentie. Met de nadruk op potentie, want bij PSV is gebleken dat hij voorlopig nog te kort komt om constant op topniveau te presteren. Ach, daar is het ook een talent voor. Aisatti is het gokje waard.
In een 4-3-3 zou het er dan zou uit komen te zien
Sulejmani----Huntelaar-----Suarez
---------------------------------
-------------Aisatti-------------
----------------------------------
------Lindgren------Gabri---------
of in een 3-4-3 zo:
Sulejmani----Huntelaar----Suarez
--------------------------------
-------------Aisatti------------
---De Jong-----------Gabri------
-----------Lindgren-------------
|
|
|
RAPHIGOLA Vedette
Uit: 's-Hertogenbosch Vak: 427 Posts: 2667 Reg.: 2 september 2002 | Opzich denk ik dat Ajax niet op de 10 een nieuw iemand wilde aantrekken, maar dit kan gewoon een mooie samenloop van omstandigheden worden. Mijn gevoel zegt ook een beetje dat het jammer is dat Pieters in Eindhoven heeft getekend. Aissatti kan een geweldige creatieve impuls voor Ajax betekenen maar het zal niet gaan meevallen.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5791 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Ares schreef:
Waar komen al die opstellingen met de punt naar voren toch vandaan? Aissati komt juist beter tot z'n recht wanneer je met de punt naar achteren speelt.
Ongelofelijk is het hè. Het is vechten tegen de bierkaai. 
|
|
|
harrywijnschenk Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 373 Reg.: 5 maart 2003 |
quote: dennis1001 schreef:
Voor een bedrag tussen de vijf en de tien miljoen zeg ik: gaan! Groot talent, kan zich de komende jaren bij Ajax goed ontwikkelen. Het middenveld van Ajax komt bepaalt niet om in de creatieve spelers, en Aisatti heeft de potentie. Met de nadruk op potentie, want bij PSV is gebleken dat hij voorlopig nog te kort komt om constant op topniveau te presteren. Ach, daar is het ook een talent voor. Aisatti is het gokje waard.
In een 4-3-3 zou het er dan zou uit komen te zien
Sulejmani----Huntelaar-----Suarez
---------------------------------
-------------Aisatti-------------
----------------------------------
------Lindgren------Gabri---------
of in een 3-4-3 zo:
Sulejmani----Huntelaar----Suarez
-------------Aisatti------------
---De Jong-----------Gabri------
-----------Lindgren-------------
Ik vind beide opties goed en zou de komst van Assaiti toejuichen, waar ik me het meest zorgen om maak zijn de bij jou 3 ontbrekende verdedigers. Assaiti is geen prioriteit, hoe goed hij ook kan voetballen. Doe mij maar wat verdedigers!
|
|
|
Furibond Idool
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3005 Reg.: 31 januari 2002 | Fluwelen, dat jij voor een opstelling met een punt naar achter bent wil niet zeggen dat je denigrerend over andere meningen moet gaan doen.
By the way, we hebben nog een centrale verdediger, linksback en creatieve middenvelder nodig. Als je Aisatti voor een goed bedrag kunt halen (ik lees hier bedragen van tussen de 5 en 10 miljoen, dat is natuurlijk onzin, hij heeft een contract tot 2009) moet je dat zeker doen. Dan hebben we nog maar één probleemlinie.
|
|
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2075 Reg.: 9 augustus 2003 | We hebben geen Aissati nodig, het Ajax middenveld is al sterk genoeg (ik hou niet van dat geouwehoer zoals met de 9 of de 10, en punt naar voren en al die flauwe onbenullige praat),..we hebben Gabri, Lindgren, Cvitanich? (als Huntelaar niet verkocht wordt), Anita, de Jong, Luque, Perez, Sarpong, van der Heijden en Vertonghen al beschikbaar voor het middenveld.
Er is voor mij totaal geen reden gerechtvaardigd om een Aissatti met zijn kuren op zo een jonge leeftijd hier ook nog eens bij te halen, als complete voetballer is hij niet beter als wat Ajax zelf ook al heeft.
En een heel groot minpunt is natuurlijk zijn kleine lengte en zwakke fysiek...hij is echt niet de voetballer die een meerwaarde heeft voor Ajax.
Trouwens het heeft heus wel zijn reden dat Psv hem niet meer wilt...ik zelf denk dat ditmet zijn gedrag en karakter te maken heeft.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5791 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Furibond schreef:
Fluwelen, dat jij voor een opstelling met een punt naar achter bent wil niet zeggen dat je denigrerend over andere meningen moet gaan doen.
Hoezo denigrerend? Ik zou niet durven om de hoon van 90% van het AN over me heen te krijgen.
Natuurlijk, ik ben een voorstander van de punt naar achter en dat anderen voorstander zijn van de punt naar voren is voor mij geen probleem.
Het gaat erom dat je met Van Basten als trainer 90% kans hebt dat hij voor de punt naar achter gaat kiezen. Vandaar dus dat ik niet begrijp dat zovelen er 'gratuit' vanuit gaan dat we met een '10' gaan spelen terwijl die kans dus erg klein is.
En om ontopic te blijven, Aissati heeft de kwaliteiten om als linkshalf te spelen op een middenveld met de punt naar achter. Hij heeft de vista en het positioneel en technisch vermogen om de bal in de ploeg te houden. Bovendien kan hij beslissend zijn.
|
|
|
Snipes Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 1090 Reg.: 19 juli 2001 | Zijn een paar supporters nou blind of niet? Cvitanich is een spits en geen aanvallende middenvelder. Ajax moet dus gewoon Aissati halen en lekker laten voetballen met Lindgren en Gabri in zijn rug.
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4520 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: fluwelen linker schreef:
Het gaat erom dat je met Van Basten als trainer 90% kans hebt dat hij voor de punt naar achter gaat kiezen. Vandaar dus dat ik niet begrijp dat zovelen er 'gratuit' vanuit gaan dat we met een '10' gaan spelen terwijl die kans dus erg klein is.
Misschien gaat MvB wel zijn 4-2-3-1 concept spelen. Bij Oranje is hij daar een hele wedstrijd lang zeer succesvol mee gebleken.
quote: lamme rooie sok schreef:
En een heel groot minpunt is natuurlijk zijn kleine lengte en zwakke fysiek...hij is echt niet de voetballer die een meerwaarde heeft voor Ajax.
Waar komt die voorliefde voor grote sterke spelers toch vandaan. Ga lekker naar boksen kijken, in voetbal is kwaliteit meer dan alleen fysiek. Aissati is een speler zoals wij die absoluut nog niet hebben. Een groot talent. En dat hij zgn lastig is, zal wel meevallen. Die jongen wil spelen, mag dat niet van Psv en moet dan gedwongen genoegen nemen met Utrecht. Ik kan me voorstellen dat hij andere ideeen heeft.
quote: Snipes schreef:
Zijn een paar supporters nou blind of niet? Cvitanich is een spits en geen aanvallende middenvelder. Ajax moet dus gewoon Aissati halen en lekker laten voetballen met Lindgren en Gabri in zijn rug.
Zie jij de Argentijnse competitie vaak? Ik kan hem niet beoordelen.
[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 9 juli 2008 22:40:34).]
|
|
|
Deep Within Gothic Ballenjongen
Uit: Haarlem Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 29 Reg.: 25 juli 2002 |
quote: 0634 schreef:
Ik weet niet of ze hem naar ons laten gaan. Anders volgende zomer, als ie gratis is .
Was het niet zo dat de UEFA had bepaald dat zijn contract in november al afloopt? Vanwege zijn (te) jonge leeftijd bij het ondertekenen, ofzo..?
|
|
|
0634 Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4520 Reg.: 2 januari 2006 |
quote: Deep Within Gothic schreef:
(...)
Was het niet zo dat de UEFA had bepaald dat zijn contract in november al afloopt? Vanwege zijn (te) jonge leeftijd bij het ondertekenen, ofzo..?
Zou wel kunnen inderdaad. Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Iemand?
|
|
|
afca1900 Basisspeler
Vak: - Posts: 819 Reg.: 26 februari 2005 |
quote: 0634 schreef:
(...)
Zou wel kunnen inderdaad. Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Iemand?
VI: Aissati november volgend jaar al transfervrij
Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International is Aissati al in november 2008 transfervrij volgens de FIFA regels. De middenvelder tekende op zijn 17e een contract bij PSV van meer dan drie seizoenen. Dat is volgens de Nederlandse wet correct, maar volgens de FIFA regels, is een contract voor je 18e slechts maximaal drie jaar geldig.
Van het pn, kon zo snel niks anders vinden .
|
|
|
Michel Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zaanstad Vak: 115 Posts: 1197 Reg.: 14 augustus 2003 |
quote: afca1900 schreef:
(...)
VI: Aissati november volgend jaar al transfervrij
Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International is Aissati al in november 2008 transfervrij volgens de FIFA regels. De middenvelder tekende op zijn 17e een contract bij PSV van meer dan drie seizoenen. Dat is volgens de Nederlandse wet correct, maar volgens de FIFA regels, is een contract voor je 18e slechts maximaal drie jaar geldig.
Van het pn, kon zo snel niks anders vinden .
Ach als PSV niet meewerkt kan je hem altijd nog in November gratis oppikken als je dat nou met Aissati afspreekt 
|
|
|
David89 Talent
Uit: Zuidoostbeemster Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 122 Reg.: 27 januari 2008 | Heeft ie niet een afkoopsom van 8 miljoen ofzo? Dan moet PSV hem toch wel verkopen of niet?
|
|
|
Patrick Starfish Talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 111 Reg.: 2 april 2004 |
quote: David89 schreef:
Heeft ie niet een afkoopsom van 8 miljoen ofzo? Dan moet PSV hem toch wel verkopen of niet?
8 miljoen voor dat contract van 2 maandjes? Ik zou nog ff wachten dan 
|
|
|
Ares Moderator Opper Chat Operator
Uit: Rosmalen Vak: - Posts: 7367 Reg.: 14 maart 2002 | Dat contract tot november zou, als ik het me goed herinner, enkel gelden voor buitenlandse clubs. Voor Nederlandse clubs zou hij vastliggen tot medio 2009.
't Was in ieder geval vaag.
Daarnaast zal dat een heel juridisch spel opleveren. Aissati heeft namelijk zelf bevestigd dat er een (mondeling) akkoord was. Een mondeling akkoord geldt ook als een akkoord. Dus ook zonder handtekening zou hij langer vast moeten liggen.
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6517 Reg.: 13 november 2002 |
quote: Aissaiti wil niet naar FC Utrecht
onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Ismail Aissati heeft besloten dat een terugkeer naar de club uit zijn geboortestad toch niet goed is voor zijn ontwikkeling. Ondanks dat hij FC Utrecht-trainer Willem van Hanegem enkele maanden geleden nog vertelde graag naar Stadion Galgenwaard te verkassen.
"Wij hebben ook begrepen dat hij niet meer naar Utrecht wil en nemen dat voor kennisgeving aan. Iedereen heeft recht op zijn eigen meningâ€, aldus technisch manager Adrie van Kraaij van PSV.
Of Aissati nu komend seizoen ook daadwerkelijk voor PSV zal uitkomen blijft onzeker. "Ismail is welkom, maar wij weten niet wat hij precies van plan is. Ik ken de geluiden over hernieuwde interesse van Ajax ook, maar een bod hebben we nog niet ontvangenâ€, aldus Van Kraaij.
Het lijkt erop alsof PSV openstaat voor een vertrek richting AJAX anders ga je er niet openlijk over praten...
Gooit PSV een balletje op voor Ajax.
Ik hoop, dat Ajax gebruik maakt van deze geste 
|
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 720 Reg.: 11 april 2006 |
quote: Fernando Redondo schreef:
(...)
Het lijkt erop alsof PSV openstaat voor een vertrek richting AJAX anders ga je er niet openlijk over praten...
Gooit PSV een balletje op voor Ajax.
Ik hoop, dat Ajax gebruik maakt van deze geste 
Dat lijkt er inderdaad op. Toch gek, ik zou er niet zo happig op zijn om zon talent naar de concurrent te laten gaan. Maar in hun ogen is Aissati natuurlijk een matige voetballer.
Hopelijk handelt Ajax nu eens snel met dit soort spelers. Zou toch wat zijn als die bij Twente komt te spelen.
|
|
|
Iker Sergio Ramos Garcia  Icoon
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 12780 Reg.: 1 oktober 2002 |
Een mondeling akkoord geldt ook als een akkoord. Dus ook zonder handtekening zou hij langer vast moeten liggen.
Normaal gesproken is een mondeling akkoord net zo rechtsgeldig als een schriftelijke overeenkomst (even buiten beschouwing dt die eerste variant veel moeilijker te bewijzen is). Echter in de CAO van de betaald voetballers staat dat een overeenkomst altijd schriftelijk moet zijn aangegaan voor hij geldig is. Dit is in dit geval dus niet zo.
|
|
|
AJAXJOOD34 Lid 2de elftal
Uit: Vlaardingen Vak: 420 Posts: 391 Reg.: 30 december 2005 | Nog geen bod van Ajax op Aissati
donderdag 10 juli, De Telegraaf.
PSV heeft geen bod van Ajax op Ismail Aissati binnen gekregen. Dat zegt technisch manager Adrie van Kraaij van PSV vandaag in De Telegraaf.
Sinds de afwijzing van Aissati aan Utrecht zong de Amsterdamse interesse rond in Eindhoven. Een bod is er niet gedaan.
'Wij hebben ook begrepen dat hij niet meer naar Utrecht wil en nemen dat voor kennisgeving aan. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening', aldus Adrie van Kraaij.
Of Aissati nu komend seizoen ook daadwerkelijk voor PSV zal uitkomen blijft onzeker. 'Ismail is welkom, maar wij weten niet wat hij precies van plan is. Ik ken de geluiden over hernieuwde interesse van Ajax ook, maar een bod hebben we nog niet ontvangen', aldus Van Kraaij
Toch apart dat er openlijk over praten. Hopelijk doet AJAX er wat mee! Van mag hi komen vind het een hele goede voetballer!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.464,7 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4322 Reg.: 2 december 2002 |
Een mondeling akkoord geldt ook als een akkoord. Dus ook zonder handtekening zou hij langer vast moeten liggen.
Jawel, maar aan dat mondelinge akkoord heeft PSV zich dan ook te houden. En het kamp Aissati stelt dat die jongen X minuten speeltijd is beloofd.
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 10 juli 2008 10:40:27).]
|
|
|
|