Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 04:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 63 pagina's: « 1 ... 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... 63 »

HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
dennis1001 schreef:

Als Huntelaar vertrekt (35 miljoen; ka-tsjing!) dan lijkt mij Demebele de ideale ajax spits. Maakt dit seizoen een matig jaar door bij az, maar heeft het vorig seizoen absoluut laten zien. Die jongen is pas 21, dus dat hij even dipt in een seizoen dat heel de ploeg dipt is niet meer dan logisch (Heitinga heeft bijvoorbeeld ook een enorme dip gehad 2 of 3 seizoenen geleden).
Dembele is sterk, snel, beweeglijk, sterk aan de bal, goed in de kaats, in staat een mannetje uit te spelen, en heeft een behoorlijk schot. Hij is al met al een veel completere speler dan KJH (die alles waarin hij minder is natuurlijk compenseerd door zijn enorme drive en doelgerichtheid).
Ik denk dat Dembele heel goed zou passen in een 4-3-3 of 3-4-3 met sterk bezette flanken (Sulejmani en Suarez) en een echte spelverdelende 10 in zijn rug (Modric/Defour/?).
Het gebrek aan scorend vermogen van Dembele compenseerd hij door zijn meevoetballende kwaliteiten, en ik denk daarbij dat het quartet Dembele, Sulejmani, Suarez, en Modric/Defour tezamen voldoende scorend vermogen hebben. Daarbij zal Marco nog wel wat tips hebben voor Dembele wat betreft het maken van doelpunten ;)

Kortom, mocht Huntelaar vertrekken, dan lijkt mij het aantrekken van Sulejmani (rond de 10 miljoen), Dembele (rond 10 miljoen) en Modric (rond de 20 miljoen)/ Defour (rond 10 miljoen) de aanval weer helemaal op orde te zetten (en zelfs voetballend sterker te maken).

De droomvoorhoede bij vertrek van Huntelaar is dan, waarbij Dembele vooral het schakelpunt zal zijn, ipv de koele afmaker die Huntelaar is:

Sulejmani-------Dembele--------Suarez
-------------------------------------
-------------Modric/Defour-----------
HR
Muziek in de oren!!.

Het begint namelijk allemaal bij ambitie. Natuurlijk zou Dembele wel eens te duur kunnen zijn in combinatie met de andere spelers die je noemt maar dit zijn de spelers (ik twijfel wel over Modric, lijkt me over het paard getilt) die het spelletje (op papier, wat ik ervan gezien heb, ik ben geen scout) van Ajax in zich hebben.

Laat je niet gek maken door al de kritiek die je gaat krijgen, we halen een mega bedrag binnen voor Huntelaar en daar kun je echt wel wat mee. Lukt het niet om al die posities in te vullen dan gaan we bouwen en zetten we jeugd in/ of een iets mindere voetballer.

Het vertrek van Huntelaar gaat een mooie tijd opleveren als we maar de ambitie blijven houden dat dit mogelijk is.

Je neerleggen dat Modric naar Barca wil, Standaard kampioen wordt, Az Dembele nooit laat gaan en dat van Basten geen 50 miljoen hebt (in de nieuwe spelling mag "heeft" ook) zijn allemaal cowboy verhalen. Een zelfde soort verhaal als dat Ajax Huntelaar nooit laat gaan.

In jouw visie is Ajax niet meer gericht om Huntelaar doelpunten te laten maken, maar het kwartet gericht op het doelpunten maken voor Ajax. Top!
HR
HR

Patrick Kluivert 4 life
Lid 2de elftal

Uit: Leiden
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 8 april 2007

Als we een spits willen voor minimaal 2 jaar in de A catogorie om metname sportief vooruit te komen, dan moeten we deze HUREN, die Giovanni dos Santos die zie ik wel naar Ajax komen om wat ervaring op te doen, of Theo Walcott..Lulinha die wordt (ook) gevolgd door de topclubs in Europa die eenmaal nou kapitaalkrachtiger dan ons zijn.

[Dit bericht is veranderd door Patrick Kluivert 4 life (op 10 april 2008 11:32:06).]
HR
HR

Jaydee
Ballenjongen

Reg.: 18 augustus 2007

ik lees net dat real madrid maar 75 miljoen te besteden heeft voor drogba en huntelaar samen (de beezem). wil nog even melden dat op http://www.voetbalprimeur.nl bij het nieuws van woensdag staat dat real een bod van 130 miljoen op C. ronaldo wil doen. lijkt me niet dat hun dan krap bij kas zitten. vraag is natuurlijk wat hier van waar is. ff on topic weer. denk niet dat van nistelrooy naar ajax wil komen. zal nog wel ff in t buitenland willen blijven. maar hij is zekerste weten van harte welkom. kan de doelpunten van de hunter evenaren.
HR
HR

Zuur
Idool

Uit: Brabant
Vak: 413
Reg.: 31 mei 2003

Van Nistelrooy komt niet naar Ajax. Dat is zijn club niet.

Bovendien hoef ik hem ook nooit in een Ajax shirt te zien, net zoals Ooijer en van bommel.

[Dit bericht is veranderd door Zuur (op 10 april 2008 13:09:57).]
HR
HR

De Beezem
Lid 2de elftal

Uit: Beverwijk
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 12 juli 2007

Jobo schreef:

(...)

Heb je een bron of laat je je eigen gevoel hier spreken?
HR
Ik heb dat van iemand die bij AZ werkt gehoord. Dat bv. een bod van 15 miljoen lachend wordt afgeslagen.

ik lees net dat real madrid maar 75 miljoen te besteden heeft voor drogba en huntelaar samen (de beezem). wil nog even melden dat op http://www.voetbalprimeur.nl bij het nieuws van woensdag staat dat real een bod van 130 miljoen op C. ronaldo wil doen. lijkt me niet dat hun dan krap bij kas zitten. vraag is natuurlijk wat hier van waar is. ff on topic weer. denk niet dat van nistelrooy naar ajax wil komen. zal nog wel ff in t buitenland willen blijven. maar hij is zekerste weten van harte welkom. kan de doelpunten van de hunter evenaren.HR
Dat is voor C. Ronaldo dat verdien je met t-shrit verkoop zo weer terug. Echter Real heeft voor Drogba en Huntelaar gezamelijk maar 75 miljoen euro voor beschikbaar en dat is te kort voor Real.

Ik denk zelf wat de meeste hier niet denken dat Van Nistelrooy hem wordt omdat de rest van Europa genoeg spitsen hebben (oa. AC Milan en PSV) en wij niet.

[Dit bericht is veranderd door De Beezem (op 10 april 2008 17:36:26).]
HR
HR

Furibond
Idool

Droomaankoop: Edwin van der Sar
Reg.: 31 januari 2002

De Beezem schreef:
Ik heb dat van iemand die bij AZ werkt gehoord. Dat bv. een bod van 15 miljoen lachend wordt afgeslagen.

HR
Ik heb van iemand die bij AZ werkt gehoord dat de spelers Ajax toch een grotere club vinden dan AZ en dat ze er maar al te graag heen willen...
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Idool

Reg.: 19 april 2006

Furibond schreef:

(...)

Ik heb van iemand die bij AZ werkt gehoord dat de spelers Ajax toch een grotere club vinden dan AZ en dat ze er maar al te graag heen willen...
HR
Ik hoorde van iemand bij Groningen dat ze een bod op Suarez lachend zouden afwijzen. En daarna hoorde ik van iemand bij Groningen dat ze een bod op Silva lachend zouden afwijzen. Tot slot hoorde ik niks over het afwijzen van een bod op Lindgren.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Als Van Basten toch gaat informeren bij Barcelona kan hij misschien eens polsen naar de toestand van Eidur Gudjonsen.
Lijkt me een uitstekende spits voor Ajax, zelfs als Huntelaar blijft vind ik hem een optie als vaste standin. Kan behoorlijk goed meevoetballen en kan eventueel ook als aanvallende middenvelder uit de voeten. Bovendien is hij nog niet té oud (wordt 30 in september) en brengt toch een hoop ervaring met zich mee. Spreekt geloof ik ook nog een aardig woordje Nederlands.

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 10 april 2008 19:55:18).]
HR
HR

fluwelen linker schreef:

Als Van Basten toch gaat informeren bij Barcelona kan hij misschien eens polsen naar de toestand van Eidur Gudjonsen.
Lijkt me een uitstekende spits voor Ajax, zelfs als Huntelaar blijft vind ik hem een optie als vaste standin. Kan behoorlijk goed meevoetballen en kan eventueel ook als aanvallende middenvelder uit de voeten. Bovendien is hij nog niet té oud (wordt 30 in september) en brengt toch een hoop ervaring met zich mee. Spreekt geloof ik ook nog een aardig woordje Nederlands.
HR
Aardig woordje? Zeg maar gerust accentloos goed. Echt verbazingwekkend hoe goed die jongen Nederlands praat. Eidur geeft in VI deze week aan zichzelf eigenlijk helemaal niet als spits te zien, maar meer als middenvelder. Hij is ook geen goalgetter naar eigen zeggen. En ik denk dat wij dat laatste wel een beetje zoeken straks.
HR
HR

blaatmaster
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 4 februari 2006

Zlajan schreef:

(...)

Aardig woordje? Zeg maar gerust accentloos goed. Echt verbazingwekkend hoe goed die jongen Nederlands praat. Eidur geeft in VI deze week aan zichzelf eigenlijk helemaal niet als spits te zien, maar meer als middenvelder. Hij is ook geen goalgetter naar eigen zeggen. En ik denk dat wij dat laatste wel een beetje zoeken straks.
HR
Eventueel dan als een soort van nummer 10 of buitenspeler in een 4-2-3-1 dan?
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Zlajan schreef:

(...)

HR
Verbaast me niks van dat Nederlands. Z'n vader Arnor heeft ook bijna heel z'n carrière bij Anderlecht gespeeld. Die jongen is dus opgegroeid in België.
Juist vanwege z'n voetballend vermogen, zou ik het ook hem dus ook graag zien komen als Huntelaar blijft. Je kan er verschillende kanten mee uit. Als spits als Huntelaar niet beschikbaar is, als hangende spits vanaf de buitenkant, als aanvallende middenvelder, ... Zeer welkom deze speler.
HR
HR

ElSalvador74 Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 7 augustus 2004

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Muziek in de oren!!.

Het begint namelijk allemaal bij ambitie. Natuurlijk zou Dembele wel eens te duur kunnen zijn in combinatie met de andere spelers die je noemt maar dit zijn de spelers (ik twijfel wel over Modric, lijkt me over het paard getilt) die het spelletje (op papier, wat ik ervan gezien heb, ik ben geen scout) van Ajax in zich hebben.

Laat je niet gek maken door al de kritiek die je gaat krijgen, we halen een mega bedrag binnen voor Huntelaar en daar kun je echt wel wat mee. Lukt het niet om al die posities in te vullen dan gaan we bouwen en zetten we jeugd in/ of een iets mindere voetballer.

Het vertrek van Huntelaar gaat een mooie tijd opleveren als we maar de ambitie blijven houden dat dit mogelijk is.

Je neerleggen dat Modric naar Barca wil, Standaard kampioen wordt, Az Dembele nooit laat gaan en dat van Basten geen 50 miljoen hebt (in de nieuwe spelling mag "heeft" ook) zijn allemaal cowboy verhalen. Een zelfde soort verhaal als dat Ajax Huntelaar nooit laat gaan.

In jouw visie is Ajax niet meer gericht om Huntelaar doelpunten te laten maken, maar het kwartet gericht op het doelpunten maken voor Ajax. Top!
HR
jammer van die Huntelaar bashing. maar ik denk vooral dat jullie Dembélé schromelijk overschatten als meevoetballende spits. zijn basistechniek is minder dan die van Huntelaar.
HR
HR

Jolly
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Oss
Reg.: 10 augustus 2007

Dembele minder techniek dan Hunt?
Denk het niet, kijk maar naar de passeer-techniek van allebij en handelings snelheid, alleen Huntelaar is directer vlak bij de goal en Dembele wordt daar zenuwachtiger en gaat dan verkeerde keuzes maken.
HRHR
HR

Serve_73
Regelmatige invaller

Reg.: 26 januari 2008

Dembele wordt toch wel overhyped hier. De man heeft zeker wel kwaliteiten. Goede techniek en fysiek sterk. En als je deze speler kunt halen voor 5/6 milj. dan zou je dat zeker kunnen overwegen. Maar AZ gaat het veelvoudige daarvan vragen en dan blijft het nog wel haalbaar maar is niet interessant meer. Ook omdat hij in mijn ogen geen echte diepe spits is.Als je dan flink geld uitgeeft dan zie ik meer in Chikhaoui dat is ook zo'n type maar dan beter.En effectiever.
HR
HR

ElSalvador74 Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 7 augustus 2004

Jolly schreef:

Denk het niet, kijk maar naar de passeer-techniek van allebij en handelings snelheid, alleen Huntelaar is directer vlak bij de goal en Dembele wordt daar zenuwachtiger en gaat dan verkeerde keuzes maken.
HR
het enige wat hij kan is om zijn as (weg)draaien met buitenkant links en dat doet ie meer op kracht dan op techniek.
HR
HR
Dembele is een sterke speler, maar heeft te weinig scorend vermogen. Dus ik niet dat het een optie is als opvolger voor Huntelaar. Emnes vond ik altijd wel een goede en sterke speler. Doet het nu ook wel aardig bij Sparta. Die jongen is misschien in de toekomst een optie. Maar ook komend jaar nog niet dus dan moet er iemand van buiten Nederland komen denk ik.

Poepon en Urzaiz gaan zoiezo weg, Huntelaar misschien ook wel.
Dus er moet zoiezo een spits bij komen. Maar wie?
HR
HR

Der Kaiser Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 22 september 2005

Jolly schreef:

HR
Babel heeft ook een mooie passeer techniek, Leonardo ook, alleen ze komen hun man bijna nooit voorbij, alhoewel Babel zich wel heeft verbeterd bij Liverpool.

Nee hoor, Dembele mag lekker bij AZ blijven, waar hij hoort, hij zal nooit voor een topclub spelen want een spits moet scoren en dat doet hij niet.
HR
HR

Dr. Football
Vedette

Vak: 413
Reg.: 15 augustus 2000

Ben dan ook van mening dat Dembele geen spits is, maar meer een aanvallende middenvelder.
HR
HR

ibramovic
Internationale topspeler

Uit: winterswijk
Vak: 120
Droomaankoop: Eljero Elia
Reg.: 20 augustus 2003

Der Kaiser schreef:

(...)

Babel heeft ook een mooie passeer techniek, Leonardo ook, alleen ze komen hun man bijna nooit voorbij, alhoewel Babel zich wel heeft verbeterd bij Liverpool.

Nee hoor, Dembele mag lekker bij AZ blijven, waar hij hoort, hij zal nooit voor een topclub spelen want een spits moet scoren en dat doet hij niet.
HR
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
1999 Malmö FF 6 1
2000 Malmö FF 26 12
2001 Malmö FF 8 3 Zweden
2001/02 Ajax 24 6 Eredivisie
2002/03 Ajax 25 13 Eredivisie
2003/04 Ajax 22 13 Eredivisie
2004/05 Ajax 3 3 Eredivisie
2004/05 Juventus 35 16 Serie A
2005/06 Juventus 35 7 Serie A
2006/07 Internazionale 27 15 Serie A
2007/08 Internazionale 25 15 Serie A
Totalen: 236 104

Statistieken van ene Zlatan Ibrahimovic. Denk dat je de situatie van Dembele wel kan vergelijken met die van hem. Scoorde bij Ajax een stuk minder dan bij Inter, omdat hij niet op zijn kwaliteiten gebruikt werd. Moest in een 4-3-3 systeem spelen, terwijl hij vele malen geschikter is (zo blijkt nu wel) voor een 4-4-2 systeem. Voor Dembele geldt dit juist andersom. Ik denk dat Dembele een perfecte spits is voor 4-3-3. In dat systeem zal hij zelf beter renderen, en het team om hem heen ook, zodat én hij én de mensen om hem heen veel meer zullen scoren. Probleem bij AZ is dat hij nu half van de zijkant van het middenveld komt en dat is niet zijn positie. Dembele volgend jaar in de spits zou een verademing zijn voor het voetbal wat we dan zullen gaan spelen.
HR
HR

Katana01
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 23 juli 2007

Naam: Nikola Kalinić
Geboorte datum: 01/05/88 (20)
Nationaliteit: Kroaat
Positie: Spits
Contract duur: 6/30/2011
Lengte (cm): 187
Gewicht(kg): 84
Club: Hajduk Split
Seizoen Wedstrijden Doelpunten
07/08 20 16
06/07 8 4

Ben gisteravond getipt door een kennis van mij die thans woonachtig is in Kroatie. Hij is zeer koel in 1 tegen 1 situaties en scoort makkelijk. Naar het schijnt moet hij rondt de 5 Miljoen kosten.
Daar ik geen kenner ben van de Kroatische liga en deze speler niet kende ben ik ff gaan spitten op internet en kwam een paar beelden tegen op YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O-0LRf5dFDQ&feature=related).
Wellicht een speler als stand-in / opvolger voor Klaas Jan?
HR
HR

Morgenzon
Talent

Reg.: 19 februari 2008

Katana01 schreef:

Geboorte datum: 01/05/88 (20)
Nationaliteit: Kroaat
Positie: Spits
Contract duur: 6/30/2011
Lengte (cm): 187
Gewicht(kg): 84
Club: Hajduk Split
Seizoen Wedstrijden Doelpunten
07/08 20 16
06/07 8 4

Ben gisteravond getipt door een kennis van mij die thans woonachtig is in Kroatie. Hij is zeer koel in 1 tegen 1 situaties en scoort makkelijk. Naar het schijnt moet hij rondt de 5 Miljoen kosten.
Daar ik geen kenner ben van de Kroatische liga en deze speler niet kende ben ik ff gaan spitten op internet en kwam een paar beelden tegen op YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=O-0LRf5dFDQ&feature=related).
Wellicht een speler als stand-in / opvolger voor Klaas Jan?
HR
Schalke 04 is er al mee bezig, las ik toevallig vandaag in het wereldje:
Schalke 04 is in de zoektocht naar een veelscorende spits bij Nikola Kalinic aanbeland. De jonge aanvaller van Hadjuk Split, dit seizoen goed voor zestien treffers, moet ca. drie miljoen euro kosten. (Diverse Duitse media)
HR
HR

Koller
Idool

Uit: Errug dicht bij 010
Vak: 129
Reg.: 14 juni 2001

Katana01 schreef:
HR
Ik ben nooit zo voor dat namedropping hier, maar na het filmpje gezien te hebben, ben ik toch wel onder de indruk moet ik zeggen. Meevoetballend zie je er weinig van, maar hij is iig koel voor het doel (a-la Huntelaar) en gezien zijn postuur/lengte en leeftijd zou 'm best geleerd kunnen worden om als aanspeelpunt (ajax-spits) te kunnen fungeren. ZOIETS moet sowieso aangetrokken worden om in de luwte van een gearriveerde spits z'n ontwikkeling te kunnen maken.
HR
HR

Katana01
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 23 juli 2007

Koller schreef:

(...)
Ik ben nooit zo voor dat namedropping hier, maar na het filmpje gezien te hebben, ben ik toch wel onder de indruk moet ik zeggen. Meevoetballend zie je er weinig van, maar hij is iig koel voor het doel (a-la Huntelaar) en gezien zijn postuur/lengte en leeftijd zou 'm best geleerd kunnen worden om als aanspeelpunt (ajax-spits) te kunnen fungeren. ZOIETS moet sowieso aangetrokken worden om in de luwte van een gearriveerde spits z'n ontwikkeling te kunnen maken.
HR
Ik ben ook nooit zo van de name-dropping, dit is zelfs de eerste keer.
Daar ik werd getipt en ik zelf de speler eigenlijk niet zo goed ken, moest ik ook oordelen op basis beelden.
Die beelden geven geen garantie natuurlijk, maar gezien zijn koelbloedigheid en zijn jonge leeftijd, we hebben het hier over een 20 jarige!, zit er veel muziek in voor de toekomst!
HR
HR

spencer82
Ballenjongen

Reg.: 26 mei 2005

Ik heb de naam Lens zien vallen.Toen hij nog bij A.Z speelde vond ik er niks aan,maar dit jaar heeft hij zich goed ontwikkeld.Ik zou Lens halen met nog een spits erbij mits Huntelaar vertrekt natuurlijk,dus Lens als stand-in voor Huntelaar OF Lens met een andere spits knokken om een basisplaats.
HR
HR

DeMeer1981
Talent

Uit: Utrecht
Vak: 422
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 10 februari 2007

Lens doet het inderdaad wel leuk de laatste tijd bij NEC. Volg deze club nou niet heel erg trouw, maar in de beelden die ik gezien heb komt Lens toch meer over als een vleugelspeler dan als een centrumspits, toch?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 63 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » [Centraal] Spits

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!