| Poster | | Topic: Orlando Engelaar |  |
|
Morfang Regelmatige invaller
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 637 Reg.: 19 november 2005 |
quote: Ajax zet volgende stap om Engelaar los te weken
16/01/2008 18:59
EXCLUSIEF - Ajax bereidt een bod voor op Orlando Engelaar. De Amsterdammers hadden zich al officieel gemeld bij FC Twente voor de 28-jarige middenvelder en gaan nu de volgende stap zetten.
Engelaar staat nog tot de zomer van 2009 onder contract in Enschede en is een van de grote steunpilaren van de Tukkers. Ajax wil de drievoudig international er graag bij hebben om het middenveld verder te versterken met een ervaren kracht.
Op de iets langere termijn zou de linksbenige Engelaar de opvolger kunnen worden van Edgar Davids. De aanvoerder van Ajax heeft nog geen opheldering gegeven over wat hij na komende zomer, als zijn contract afloopt, van plan is.
Ik snap dit echt niet. Engelaar zou natuurlijk best een versterking zijn voor Ajax, maar Twente heeft er nog eentje rondlopen daar. Allebei naar Ajax is natuurlijk ook lekker, maar de kans dat Twente twéé van zijn beste spelers laat vertrekken is nihil. Als je er dan maar één kan 'krijgen', dan kies je toch voor de beste?
Oftewel, als Ajax Engelaar haalt, dan is de kans op El Ahmadi verkeken en dat zou heel erg zonde zijn.
[Dit bericht is veranderd door Morfang (op 16 januari 2008 19:32:48).]
|
|
|
Ajax_Jerry Jeugdspeler Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2004/2005 Winnaar Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Berlicum Vak: - Posts: 90 Reg.: 14 augustus 2003 |
quote: Morfang schreef:
(...)
Ik snap dit echt niet. Engelaar zou natuurlijk best een versterking zijn voor Ajax, maar Twente heeft er nog eentje rondlopen daar. Allebei naar Ajax is natuurlijk ook lekker, maar de kans dat Twente twéé van zijn beste spelers laat vertrekken is nihil. Als je er dan maar één kan 'krijgen', dan kies je toch voor de beste?
Oftewel, als Ajax Engelaar haalt, dan is de kans op El Ahmadi verkeken en dat zou heel erg zonde zijn.
Ik snap dit wel. Ajax heeft behoefte aan een fysiek sterke speler. El Ahmadi is een spelverdeler, die hebben we nu in de vorm van Perez. Waarschijnlijk komt Defour volgend jaar naar Ajax dus is El Ahmadi totaal overbodig.
|
|
|
Stelios Basisspeler
Vak: - Posts: 924 Reg.: 11 april 2005 | Ajax heeft toch echt geen behoefte aan Engelaar. Op z'n top, en die is niet zo bijster hoog. Leuk voor de breedte, maar waarschijnlijk gaat hij daarvoor teveel kosten. Doe dan een El Ahmadi, maar die is uiteraard overbodig als Defour komt, tenzij Gabri weg zou gaan. Er moeten gewoon degelijke backs komen. In ieder geval Bruno Silva als een ander onhaalbaar blijkt. Engelaar is op dit moment gewoon geldverspilling.
Middenveld is nu compleet, en volgend jaar moet daar wat mij betreft alleen een Defour bij. Als Davids stopt, dan heb je nog een Emanuelson, De Jong, Van der Heijden en Vertonghen die allen de kwaliteit hebben om de linkshalfpositie op een goede manier in te vullen. Op any given moment moet er minimaal 1 van de vier in vorm zijn. Conclusie, laat Engelaar maar lekker in Twente. Anderhalf jaar geleden hadden ze hem moeten halen voor een duppie. Nu niet meer.
|
|
|
ded199 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 | Raar.... Op het middenveld zitten we toch redelijk ok qua spelers. Goede speler Engelaar maar inderdaad weer iemand die alleen leuk zou zijn voor de breedte. Stel ze kopen hem dan zou hij 5/6 miljoen moeten kosten? En dan zou je hem niet meer door kunnen verkopen omdat hij 'al' 28 is en er dus bijna geen restwaarde aan zit. Terwijl Ajax het helaas moet hebben van het verkopen van spelers.
|
|
|
DeMeer1981 Ballenjongen
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 32 Reg.: 10 februari 2007 | Ik zou zeker achter de komst van Engelaar staan. Ajax kan wel wat body op het middenveld gebruiken, en je kan er niet van uit gaan dat Davids en Perez alle wedstrijden spelen. Gabri loopt ook nog wel eens tegen een schorsing op en volgens mij is Siem de Jong nu op het middenveld de eerste vervanger als er een basiskracht uitvalt. Die verantwoordelijkheid kan je die jongen nu nog niet geven (net zoals vd Heijden, Anita en Sarpong).
In de gloriedagen van de jaren '90 waren we ook zo sterk omdat we achter de basis nog ervaren krachten hadden die bij blessures en schorsingen goed ingepast konden worden, mensen als Kreek, vd Brom en Alflen. Engelaar kunnen we dus goed gebruiken en dan kunnen de talenten daarachter rustig gebracht worden.
De mensen die meteen Europese topspelers verwachten hebben het volgens mij niet goed begrepen, ten eerste kan Ajax deze spelers niet betalen (misschien wel de transfersom maar niet het salaris) en bovendien is het halen van dergelijke spelers helemaal niet iets wat Ajax ooit gedaan heeft. Een combinatie van bovengemiddelde eredivisiespelers, buitenlandse toptalenten en eigen jeugd heeft Ajax volgens mij altijd het meeste succes gebracht en deze weg zou dan ook nu gevolgd moeten worden.
|
|
|
De Wijze International
Uit: Ik kom uit Losser en weet van niks Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1414 Uploads: 1 Reg.: 7 maart 2003 | Jongens, snappen jullie het nou nog niet?
Door deze speler aan te trekken worden we veel sterker. Hij is continu bepalend voor Twente, kijk naar de wedstrijden tegen Ajax en je ziet toch dat hij minstens van hetzelfde kwaliteit is dat wij er hebben rondlopen. Met hem erbij is er een goede concurrentie op het middenveld, met gabri davids en perez hebben we ook wel oudere spelers, voor jeugd zal altijd wel ruimte zijn.
Ik denk dat met Engelaar erbij wij beter voorbereid zijn op wedstrijdjes zoals afgelopen jaar toen we ons moesten plaatsen voor de CL, dan is het toch wel prettig dat je een brede selectie hebt.
Daarmee wil ik niet zeggen dat we klaar zijn met aankopen, met hij zal er wat mij betreft best bij mogen komen.
|
|
|
Ajax_Jerry Jeugdspeler Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2004/2005 Winnaar Algemeen Klassement Ajax Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Berlicum Vak: - Posts: 90 Reg.: 14 augustus 2003 |
quote: Stelios schreef:
Ajax heeft toch echt geen behoefte aan Engelaar. Op z'n top, en die is niet zo bijster hoog. Leuk voor de breedte, maar waarschijnlijk gaat hij daarvoor teveel kosten.
Daar ben ik het wel mee eens. Als Maduro weggaat voor zo´n 2 miljoen denk ik, dan moeten ze wel een vervanger halen, maar niet een Engelaar voor een miljoen of 6. Engelaar zal niet meer beter worden en is leuk voor de breedte, maar ik zie liever een jongere fysieke middenvelder die nog toekomst heeft en doorgroeimogelijkheden. Maar ja wie? Dan kom je weer uit bij de scouting, maar die functioneert ook niet echt naar behoren.
Het lijkt wel of Ajax alleen nog maar binnen Nederland kan scouten.
Op zich vindt ik Engelaar wel aardig als vervanger van Maduro, maar omdat Engelaar teveel geld moet kosten zou ik toch kiezen voor een jonge speler met fysieke kwaliteiten. En anders hebben we toch nog Anita en Donald?
|
|
|
Morfang Regelmatige invaller
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 637 Reg.: 19 november 2005 | Ik zie niet in waarom Defour en El Ahmadi niet samen op het middenveld kunnen, maar dat is meer een discussie voor het Centrale Middenvelders Topic.
Over Engelaar: goede speler en voor de titelstrijd zou ik hem er inderdaad graag bij hebben. Een waardige vervanger in het geval een van onze 3 basis middenvelders geblesseerd raakt of geschorst wordt. Maar dat zie ik niet gebeuren, Twente laat hem echt niet in de winterstop gaan (tenzij Ajax met miljoenen gaat smijten, ik mag toch hopen van niet).
Voor komende zomer zie ik andere en betere alternatieven.
|
|
|
ded199 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 | Waarom heeft iedereen het toch steeds over dat wij topspelers willen? Als je een goede basiself hebt dan kun je bij blessures, schorsingen makkelijker mindere spelers inpassen. Helaas is onze basiself in mijn ogen nog niet van dusdanige kwaliteit dat men dure breedte aankopen moet doen. Ajax zal spelers moeten kopen die europees iets kunnen toevoegen. Zodat het niveau van de eerste elf hoog komt te liggen en de rest gewoon hard moet trainen om ook bij dat niveau te komen.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5704 Reg.: 1 september 2004 |
quote: can-o schreef:
Lijkt mij een prima aankoop. Is een van de betere spelers in de best voetballende ploeg van Nederland, heeft Belgie in 1 seizoen aan zijn voeten gekregen bij Genk, is groot en sterk (uniek voor Ajax), is ervaren en zal er onmiddelijk staan.
Wat zijn positie moet worden is een vraagteken, ik neem niet aan dat hij voor de bank komt. Maar met het oog op de titelstrijd ontvang ik hem met open armen.
In België is hij volledig door de mand gevallen. Men zal hier erg raar opkijken als Engelaar naar Ajax gaat.
Verder nogmaals, alle mensen die denken dat hij als vervanger van Maduro komt : denk nu toch eens na. Zelfs in het bericht van VI staat duidelijk dat Ajax hem ziet als stand-in/opvolger van Davids.
Ook de reacties : waarom Engelaar en niet El Amahdi getuigen van zeer beperkt inzicht. Dit zijn 2 totaal andere type voetballers. Het is niet of/of maar en/en. Ze spelen bij Twente toch ook samen op het middenveld?
Als ik ons middenveld (basis + standin + eigen talent) zo in theorie op papier zie voor volgend seizoen dan is dat toch niet onaardig :
- Rechtsmidden : Gabri/Bradley/De Jong
- Centraal : Defour/Perez/Sarpong
- Linksmidden : Davids/Engelaar/VD Heijden
Voorts is er nog Delorge, Anita en Donald.
In die optiek zou Engelaar geen slechte optie zijn als stand-in voor Davids. Of dit echter de beste optie is, is een andere vraag.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7618 Reg.: 31 december 2004 | Bradley??? zijn er al geruchten dan??
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 16 januari 2008 20:16:26).]
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4291 Reg.: 2 december 2002 | Ik zou niet weten wat Engelaar met Davids gemeen heeft afgezien van zijn linksbenigheid.
|
|
|
blaat Bankzitter
Vak: - Posts: 538 Reg.: 17 februari 2005 | ik zou niet weten wat engelaar heeft wat van de heijden binnen een half jaar niet heeft.
|
|
|
DeMeer1981 Ballenjongen
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 32 Reg.: 10 februari 2007 |
quote: blaat schreef:
ik zou niet weten wat engelaar heeft wat van de heijden binnen een half jaar niet heeft.
Een centimeter of tien, een kilo of twintig en qua ervaring op het hoogste niveau een wedstrijdje of 300.
Waarschijnlijk heeft 'ie ook nog wel wat extra centimeters in z'n broek verstopt...
Zonder dollen, gasten als vd Heijden, waarbij het talent er vanaf druipt, komen echt wel aan spelen toe, je moet ze alleen niet te vroeg voor de leeuwen willen gooien, geef die jongen even de tijd.
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5704 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Teaser schreef:
Bradley??? zijn er al geruchten dan??
Nee. Alleen dat Heerenveen ervan af wil om nog iets te vangen. Ik zou het een zeer interessante optie vinden. Ik schreef trouwens "in theorie". In praktijk is vaak iets heel anders.
quote: Ulf_Kirsten schreef:
Ik zou niet weten wat Engelaar met Davids gemeen heeft afgezien van zijn linksbenigheid.
Niet zoveel, maar iig meer dan met Maduro zoals velen willen zien. Ik ga er trouwens ook vanuit dat Ajax meer en meer terug naar het combinatievoetbal gaat waardoor je niet meer 2 brekers (Gabri en Davids) nodig hebt.
quote: blaat schreef:
ik zou niet weten wat engelaar heeft wat van de heijden binnen een half jaar niet heeft.
Des te beter. Hoe sneller talenten doorgroeien en aankopen overtreffen, hoe liever ik het zie. Het gaat erom dat de omstandigheden/voorwaarden worden gecreëerd dat eigen talenten niet worden geforceerd maar op een natuurlijke manier kunnen doorgroeien zonder ineens teveel druk erop.
|
|
|
Parasite Talent
Uit: hilversum Vak: - Posts: 182 Reg.: 10 juli 2003 | he ik stel voor dat we nog meer middenvelders en aanvallers kopen aangezien we genoeg verdedigers hebben!
Dit management heeft nu toch wel genoeg hun incompetentie tentoongespreid?
|
|
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2736 Reg.: 14 juni 2001 | Juist, als er gewoon eens ECHTE verdedigers gehaald worden, kunnen die omgeturnde middenvelders als Emanuelson en Vertonghen eindelijk op hun plek lopen waar ze horen. Hoewel Urby eigenlijk zelfs op de bank hoort...
|
|
|
Janta Internationale topspeler
Uit: Almere Vak: 116 Posts: 1712 Reg.: 5 november 2004 |
quote: Parasite schreef:
he ik stel voor dat we nog meer middenvelders en aanvallers kopen aangezien we genoeg verdedigers hebben!
Dit management heeft nu toch wel genoeg hun incompetentie tentoongespreid?
Wie ben ik om Engelaar te beoordelen of hij goed of slecht is maar ik weet wel dat het een overbodige aankoop is.
Ajax zit met zo'n overschot aan middenvelders dat deze het tekort aan achterhoedespelers moeten gaan opvullen. In twee jaar tijd heeft MvG 3 vededigers aangetrokken waarvan er één alweer gestopt is. Op zijn mint moet MvG 3 verdigers aantrekken maar vreest het ergste.
[Dit bericht is veranderd door Janta (op 17 januari 2008 13:46:49).]
|
|
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 447 Reg.: 10 juni 2005 |
quote: Koller schreef:
Juist, als er gewoon eens ECHTE verdedigers gehaald worden, kunnen die omgeturnde middenvelders als Emanuelson en Vertonghen eindelijk op hun plek lopen waar ze horen. Hoewel Urby eigenlijk zelfs op de bank hoort...
Amen ! Wat ook meteen wil zeggen dat er absoluut geen behoefte is aan Engelaar. Moest het nu gaan om een jonge speler met dynamiek en progressiemarge zou ik nog zeggen okee, maar Engelaar aantrekken als back-up voor Davids is pure kapitaalvernietiging. Nog een middenvelder voor de breedte i.p.v. de broodnodige verdediger. Wordt alsjeblieft wakker MvG !
|
|
|
Snipes Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 1086 Reg.: 19 juli 2001 |
quote: fluwelen linker schreef:
(...)
Des te beter. Hoe sneller talenten doorgroeien en aankopen overtreffen, hoe liever ik het zie. Het gaat erom dat de omstandigheden/voorwaarden worden gecreëerd dat eigen talenten niet worden geforceerd maar op een natuurlijke manier kunnen doorgroeien zonder ineens teveel druk erop.
Maar dan moet je die afweging maken om voor Engelaar pakweg 7 miljoen neer te gaan leggen. Dat is dan weer teveel van het goede..
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3468 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Snipes schreef:
(...)
Maar dan moet je die afweging maken om voor Engelaar pakweg 7 miljoen 15 miljoen neer te gaan leggen. Dat is dan weer teveel van het goede..
Wat een losers daar in tukkerland. Maarja, het zal wel een bedrag zjin om aan te geven dat hij niet weg mag, dan is het wel weer begrijpelijk.
[Dit bericht is veranderd door Francesc Fabregas Soler (op 18 januari 2008 08:06:31).]
|
|
|
Maxwell_13 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 | 15 Miljoen Lekker laten zitten! Leuke speler voor de eredivisie maar europees wordt je er toch niet beter van.
|
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 695 Reg.: 11 april 2006 |
quote: Francesc Fabregas Soler schreef:
(...)
Wat een losers daar in tukkerland. Maarja, het zal wel een bedrag zjin om aan te geven dat hij niet weg mag, dan is het wel weer begrijpelijk.
Ach, ik geef ze nog groot gelijk ook.
Engelaar is aanvoerder en een belangrijke speler voor twente. Hij mag absoluut niet weg, dus gewoon 15 miljoen vragen en dan haakt Ajax toch wel af.
Zon gekke gedachte uit het oogpunt van Twente is het natuurlijk niet.
|
|
|
Jari1978 Talent
Uit: Amersfoort Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 166 Reg.: 2 november 2005 | 15 miljoen????? Holy crap!!! Als dit de tendens is, dan gaat Huntelaar natuurlijk gewoon niet voor minder dan 50 miljoen euries weg. Volstrekt belachelijk dit natuurlijk. Wel in lijn met Engelse, Spaanse en Italiaanse bedragen, maar in Nederland gaat dit natuurlijk helemaal nergens over. Weet niet of ik er nou om moet lachen of huilen...
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.482,5 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
MaGiCa Vedette
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2863 Reg.: 10 april 2005 |
quote: Widink schreef:
(...)
Ach, ik geef ze nog groot gelijk ook.
Engelaar is aanvoerder en een belangrijke speler voor twente. Hij mag absoluut niet weg, dus gewoon 15 miljoen vragen en dan haakt Ajax toch wel af.
Zon gekke gedachte uit het oogpunt van Twente is het natuurlijk niet.
Uit twentes oogpunt niet nee,maar ik kan me indenken dat Engelaar dat anders zou kunnen zien.Zie als voorbeelden Suarez en nu Silva maar.
|
|
|
|