| Poster | | Topic: Orlando Engelaar |  |
|
Parasite Talent
Uit: hilversum Vak: - Posts: 182 Reg.: 10 juli 2003 |
quote: can-o schreef:
Typisc, men verwacht hier dat Siem de Jong en JA vd Heijden voldoende back up is voor Davids, Gabri en Perez.
We hebben gezien waar het met Maduro en Emanuelson toe heeft geleid. Ajax heeft ervaring nodig, zodat die jonge gasten rustig gebracht kunnen worden. De Jong heeft nu al te veel gespeeld, en dreigt zichzelf als rechtsback de vernieling in te spelen.
Op talent moet je zuinig zijn.
Ik denk dat de meeste mensen ervaring toejuichen, maar dan gaat het niet alleen om het criterium Leeftijd. Hij is 29 wat heeft hij tot nu toe bereikt? met alle respect.... NIKS! als we ervaring willen hebben die de jeugd ook nog wat wilt leren dan heb je mensen nodig die prijzen hebben gepakt....
Het middenveld is op dit moment het probleem niet men moet zorgen voor verdedigers!
en ik vraag me ook steeds meer af of ajax uberhaupt nog wel een scoutingsaparaat nodig heeft als we toch alleen maar middelmatige spelers uit de eredivisie scouten en van de kar gevallen "vedetten" uit het buitenland.
Ik hoop dat men gewoon weer alles zet op eigen jeugdopleiding en hier en daar een echte versterking koopt in plaats van die spelers waar er 1 van in een dozijn zijn zoals een delorge, rommedahl, kennedy en een colin....
Ik heb echt zo'n gevoel dat we gewoon kampioen kunen gaan worden als men maar heel even wat investeert in de verdediging... het is zo frustrerend om nu al te weten dat aan het einde van het seizoen waarschijnlijk we moeten horen dat we eigenlijk verdedigend te kort schoten dit jaar en dat we grotendeels daardoor de titel weer aan onze neus voorbij hebben zien gaan.
Dus geen middenvelder geen aanvaller, maar VERDEDIGERS!!!!
[Dit bericht is veranderd door Parasite (op 16 januari 2008 10:59:02).]
|
|
|
The Fisherman Bankzitter
Uit: Heerhugowaard Vak: 121 Posts: 515 Reg.: 5 mei 2007 |
quote: Parasite schreef:
(...)
Ik denk dat de meeste mensen ervaring toejuichen, maar dan gaat het niet alleen om het criterium Leeftijd. Hij is 29 wat heeft hij tot nu toe bereikt? met alle respect.... NIKS! als we ervaring willen hebben die de jeugd ook nog wat wilt leren dan heb je mensen nodig die prijzen hebben gepakt....
Het middenveld is op dit moment het probleem niet men moet zorgen voor verdedigers!
en ik vraag me ook steeds meer af of ajax uberhaupt nog wel een scoutingsaparaat nodig heeft als we toch alleen maar middelmatige spelers uit de eredivisie scouten en van de kar gevallen "vedetten" uit het buitenland.
Ik hoop dat men gewoon weer alles zet op eigen jeugdopleiding en hier en daar een echte versterking koopt in plaats van die spelers waar er 1 van in een dozijn zijn zoals een delorge, rommedahl, kennedy en een colin....
Ik heb echt zo'n gevoel dat we gewoon kampioen kunenn gaan worden als men maar heel even wat investeert in de verdediging... het is zo frustrerend om nu al te weten dat aan het einde van het seizoen waarschijnlijk we moeten horen dat we eigenlijk verdegigend te kort schoten dit jaar en dat we grotendeels daardoor de titel weer aan onze neus voorbij hebben zien gaan.
Dus geen middenvelder geen aanvaller, maar VERDEDIGERS!!!!
Precies! We hebben verdedigers nodig en snel ook.
|
|
|
Quattroporte Vedette
Uit: Amsterdam Vak: 122 Posts: 2254 Reg.: 26 april 2002 | Het een sluit het ander toch niet uit ?
|
|
|
Bakkie Choco Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 245 Reg.: 8 juli 2007 |
quote: Derk Johanssen schreef:
Pff... hij weer.
1. Waarom weer een middenvelder? De laatste jaren zijn we vooral goed gebleken in het opleiden van middenvelders? Daarnaast kloppen De Jong en Van der Heijden nadrukkelijk aan de deur. Verder zijn natuurlijk ook Sarpong, Donald en Anita talenten voor het middenveld. Met de haast nooit geblesseerde Gabri en Perez en de nu net weer fitte Davids hebben we in mijn ogen zat opties voor op het middenveld. En dan hebben we het nog niet eens over Vertonghen, Schilder en de rest gehad. Waarom Engelaar?
Perez en Davids zijn niet al te jong meer, en Davids heeft zijn contract nog niet verlengd. Ik vind het goed vooruit gedacht van Ajax om rekening te houden met het feit dat Davids stopt/vertrekt. Dan kan niemand achteraf zeggen dat vGeel daar geen rekening mee heeft gehouden.
|
|
|
New Kid Veelbelovend talent
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 279 Reg.: 29 juli 2001 | [glazenbol mode] Die zal binnenkort wel werk gaan weigeren.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4291 Reg.: 2 december 2002 |
quote: lamme rooie sok schreef:
Belachelijke reactie's allemaal.
Engelaar kunnen we natuurlijk gebruiken, al was het maar alleen om zijn lengte en fysiek.
Jammer alleen dat hij uit stilstand voetbalt. Net als Perez en Maduro. En het dan zeker gek vinden dat er geen fatsoenlijke aanval kan worden uitgespeeld.
Vergelijk dat eens met El Ahmadi die constant in beweging is.
|
|
|
owen Ballenjongen
Vak: - Posts: 20 Reg.: 7 augustus 2003 | Waar ik een beetje bang voor ben:
1. van Geel zou gaan praten met Davids over verlenging
2. Nu opeens zou Ajax zich melden voor Engelaar...
Het zou toch niet zo zijn dat er intern al meer bekend is over Davids en volgend jaar (in de zin van: hij blijft niet)???
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.470,6 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Oderint Dum Metuant Icoon
Vak: 111 Posts: 5735 Reg.: 30 juni 2002 | Uitstekende voetballer en in principe een versterking voor Ajax, ware het niet dat wij al ruim genoeg zitten in de (linker)middenvelders. Davids, Vertonghen, Emanuelson, van der Heijden, Sarpong, de Jong, Schilder, Donald, Anita, Goossens, Delorge... ik zie niet in wat Engelaar momenteel bij Ajax te zoeken heeft.
|
|
|
Zlatan Ivarovic Internationale topspeler
Uit: Weert Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1559 Reg.: 30 juni 2002 | Twente geeft aan niet te willen onderhandelen, dus ook dit topic kan de diepvries in.
|
|
|
majesteit Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 135 Reg.: 16 januari 2008 | |
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
TAS Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 314 Reg.: 26 juni 2004 | Engelaar heeft bevestigd dat Ajax zijn zaakwaarnemer heeft benaderd. Engelaar zelf weet niet over welke termijn het gaat en gaat uit van volgend seizoen. FC Twente zegt nog niks gehoord te hebben en geeft aan geen bepalende spelers te laten gaan in de winterstop.
bron: Twentsche Courant/Tubantia
Waarschijnlijk dus een mogelijke versterking voor aankomende zomer, het contract loopt in 2009 af, en a.s. zomer nog 1 jaar door, voor Twente een laatste kans om geld te vangen.
Ik vind Engelaar wel degelijk een versterking voor Ajax. Echter het zou alleen een optie moeten zijn als Davids vertrekt of bv. als verdedigende middenvelder zal gaan spelen.
Mensen die Engelaar een trage balbehandeling toedichten moeten zich niet laten misleiden door zijn grote/logge lichaam. Zijn balbehandeling is prima in orde, beheerst het 1 keer raken, fysiek sterk, goed schot. Kortom, prima linkermiddenvelder.
|
|
|
Urby10 Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 19 Reg.: 29 augustus 2007 | Het wordt niet de vervanger van Davids, maar die van Emanuelson. Prima aankoop en nu nog Bradley of El Ahmadi voor de rechtshalf... En uiteraard een verdediger..
|
|
|
weasel Lid 2de elftal
Uit: Antwerpen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 447 Reg.: 10 juni 2005 | Slechte aankoop ! Engelaar is een tweede Maduro. Misschien net iets beter, maar dat is het dan ook. Engelaar draait enkel goed omdat Twente in zijn geheel goed functioneert. Voegt niets toe aan dit Ajax. Bovendien staat het middenveld nu toch met Davids, Perez en Gabri. Voor de breedte hebben we genoeg tweede garnituur. Liever nu een verdediger erbij en volgende zomer een jonge, dynamische middenvelder.
|
|
|
Erwin_FCT Jeugdspeler
Uit: Enschede Vak: - Posts: 66 Reg.: 11 mei 2003 |
quote: TAS schreef:
Waarschijnlijk dus een mogelijke versterking voor aankomende zomer, het contract loopt in 2009 af, en a.s. zomer nog 1 jaar door, voor Twente een laatste kans om geld te vangen.
Ware het niet dat Twente een eenzijdige optie heeft voor een extra jaar. In principe kun je dus gewoon uitgaan van een contract tot 2010.
|
|
|
pascal_ajaxxx Basisspeler
Uit: etten-leur Vak: 120 Posts: 836 Reg.: 16 augustus 2006 | Engelaar is een vrij aardige versterking al zal hij niet direct in aanmerking konmen voor de basis maar meer als back up voor Davids..
Helaas is het schijnbaar erg moeilijk danwel onmogelijk een TYPE Davids te vinden. Ik zie op die positie liever een dynamische en sterke middenvelder als Davids zelf is.
Bovendien vraag ik me af of Engelaar de ploeg kan leiden.. na Davids hebben we namelijk geen echte leider en begint de sores weer van voor af aan.
|
|
|
A.F.C.A. voor lul in Euro Legende
Uit: Noord-Holland Noord Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 9733 Reg.: 20 juli 2001 |
quote: pascal_ajaxxx schreef:
Engelaar is een vrij aardige versterking al zal hij niet direct in aanmerking konmen voor de basis maar meer als back up voor Davids..
Helaas is het schijnbaar erg moeilijk danwel onmogelijk een TYPE Davids te vinden. Ik zie op die positie liever een dynamische en sterke middenvelder als Davids zelf is.
Bovendien vraag ik me af of Engelaar de ploeg kan leiden.. na Davids hebben we namelijk geen echte leider en begint de sores weer van voor af aan.
Niet halen dan. Moet directe versterking zijn, niet nog meer van die back-up rotzooi
|
|
|
234 Lid 2de elftal
Vak: 120 Posts: 387 Reg.: 29 juni 2007 | Vind dit typisch een speler die het bij Twente meer dan aardig doet, maar bij Ajax door de mand zal vallen. Vraag me niet waarom want dat weet ik niet, gewoon een gevoel.
Maar hij mag (gelukkig?) niet weg bij Twente. Zie ook liever als je dan een speler bij Twente wil halen, dat ze El Ahmadi kopen...
Iniedgerval goed dat Ajax ergens mee bezig is (ook op lange termijn) , al hoeft dat wat mij betreft niet Engelaar te zijn.
|
|
|
Morfang Regelmatige invaller
Uit: Utrecht Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 637 Reg.: 19 november 2005 | Vind Engelaar een goede speler, voor Twente. Hij is te statisch en, zoals Ulf al zei, hij voetbalt vooral uit stilstand. El Ahmadi is zóveel beter, dat zal Martin van Geel toch ook wel zien?
Begin hem langzaam een bejaarden-fetisj toe te dichten...
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4358 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: majesteit schreef:
hij wil zelf evenmin.
Bron?
Je eerste opmerking was dat Excelsior niks met Feyenoord van doen had, en nu kom je met deze losse flodder.
Sterke start.
|
|
|
AFCA Rutger  Bankzitter
Vak: 410 Posts: 479 Reg.: 27 juni 2002 | Is toch logisch hoe van Geel handelt.. Als je met een elftal speelt met alleen maar jonge ervaren spelers.. dan heb je krachten nodig als Perez, Stam, Davids.. die al het eea hebben meegemaakt. Engelaar past ook redelijk in dit rijtje. Tuurlijk is hij van mindere kwaliteit maar toch van zeer grote waarde gezien zijn ervaring! Helaas heb die dat niet op Europees niveau maarja. Beter Engelaar dan alleen maar jonkies in het elftal..
|
|
|
Jari_20 Bankzitter
Uit: Deurne Vak: 410 Posts: 499 Uploads: 1 Reg.: 16 juli 2002 | Fansite Ajax Showtime heeft een gerucht opgevangen waarin staat dat Hedwiges Maduro per direct verhuisd naar Valencia. Voormalig trainer Ronald Koeman zou de middenvelder naar Spanje hebben gehaald.
Vanmorgen is de transfer volgens het gerucht rondgekomen. Overigens meldde Ajax zich woensdag bij FC Twente voor Orlando Engelaar, wat waarschijnlijk de opvolger van Maduro moet worden.
Het contract van Maduro loopt aan het eind van dit seizoen af en hij mocht vertrekken. Ajax kan door hem in januari te verkopen nog een transfersom voor hem vragen. Maduro is aan het eind van het seizoen transfervrij.
|
|
|
sof Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1632 Reg.: 1 augustus 2005 | Wat moeten we met Engelaar als we Sarpong, vd Heijden, De Jong, Donald hebben?
Als we een vervanger zoeken voor Maduro zou ik eerder kijken naar die Tiote van Roda JC/Anderlecht.
[Dit bericht is veranderd door sof (op 16 januari 2008 17:15:44).]
|
|
|
Snipes Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 1086 Reg.: 19 juli 2001 | Engelaar is een fantastische voetballer die bij Ajax nog betere spelers om zich heen krijgt en dus nog een stuk beter gaat voetballen dan dat hij nu al doet bij Twente. Het is gewoon een goede aankoop, die zeker wel de strijd aan kan gaan voor een basisplaats. Niks mis met de voetballer Engelaar.
quote: sof schreef:
Als we een vervanger zoeken voor Maduro zou ik eerder kijken naar die Tiote van Roda JC/Anderlecht.
Wij hebben geen vervanger nodig voor Maduro. En als we die wel willen halen, dan moeten we maar eens kijken naar een Bradley, Meeuwis en/of El Ahmadi.
[Dit bericht is veranderd door Snipes (op 16 januari 2008 17:23:27).]
|
|
|
nr23 Icoon
Uit: Utrecht Vak: 414 Posts: 8112 Reg.: 12 juli 2002 | Niet nodig.
Aardige voetballer maar hij zit nu op z'n top, typisch geval van 'breedteaankoop'. En daarvoor is hij veel te duur gezien zijn leeftijd en gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Niet doen dus.
|
|
|
JohnnySack Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 742 Reg.: 10 mei 2007 | Is dit misschien een teken dat Edje ermee gaat stoppen na dit seizoen? 
|
|
|
|