| Poster | | Topic: Orlando Engelaar |  |
|
amsterdamoost Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 437 Reg.: 18 maart 2003 | Engelaar is een prima speler om erbij te hebben, dat heb ik hier ergens nog wel eens bepleit...maar. Wat moet je met Engelaar als je ook Vertonghen voor die positie in je selectie hebt. Zelfde fysiek, zelfde loopvermogen etc. Ik denk niet dat we deze gossip serieus moeten nemen.
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6496 Reg.: 13 november 2002 |
quote: Oderint Dum Metuant schreef: Overbodige speler. Met Sneijder, Davids, Vertonghen en Schilder hebben we genoeg spelers voor de linkshalfpositie. Daarnaast is het een *********.
Wel een goede speler overigens...
Sneijder vertrekt hoogstwaarschijnlijk en is momenteel schaduwspits en Davids is onomstreden. Zag HtC in Vertonghen niet meer een centrale (inschuivende) verdediger? Bij RKC doet hij het goed als linkshalf. En Schilder wordt teruggehaald als linksback. Dan kan er een linkshalf bij.
|
|
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2736 Reg.: 14 juni 2001 |
quote: amsterdamoost schreef:
Engelaar is een prima speler om erbij te hebben
Op zich mee eens, ook vind ik dat bij Ajax wat lengte en body niet zou misstaan. Maar daarintegen vind ik ook dat als Ajax het niveau wil nastreven van wat ze zeggen... ze ECHTE versterkingen moeten halen. En dat zie ik niet echt in Engelaar.
|
|
|
Marlon Veelbelovend talent
Uit: De Koog Vak: 428 Posts: 237 Reg.: 15 juni 2002 | Een goede optie is om het contract van Maduro met twee jaar te verlengen, uit te lenen aan FC Twente en Engelaar te betrekken in de deal. Engelaar is namelijk wel degelijk een versterking voor de breedte.
|
|
|
Kenneth Perez  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 | El-Ahmadi is een veel betere optie. Technisch, veel diepgang, talentvol en is de belangrijke moter op het middenveld.
|
|
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6213 Reg.: 28 juni 2005 | Vind Engelaar geen slechte. Was de enige bij Twente die overeind bleef tegen ons Ajax. Dat vind ik wel een goeie maatstaf.
|
|
|
Warner Moderator
Uit: Den Haag Vak: 127 Posts: 3914 Reg.: 25 juli 2002 |
quote: bolle2 schreef:
Geboorteplaats: Rotterdam
Zegt genoeg lijkt me.
Waarom zegt dat genoeg? 
|
|
|
Furibond Vedette
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2975 Reg.: 31 januari 2002 | Aardige speler maar niet voor de basis. Dus dan denk ik dat hij te duur is, hij zal toch wel enkele miljoenen moeten kosten. Maar natuurlijk wel 10 klassen beter dan Lindenbergh.
|
|
|
Amor AJAX Bankzitter
Vak: 117 Posts: 578 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Kenneth Perez schreef:
El-Ahmadi is een veel betere optie. Technisch, veel diepgang, talentvol en is de belangrijke moter op het middenveld.
Ik vind El Ahmadi misschien ook wel een betere optie. Speelt altijd, echte technische nummer 10.
|
|
|
Gianni Bugno Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 429 Posts: 1763 Reg.: 21 november 2002 |
quote: Amor AJAX schreef:
(...)
Ik vind El Ahmadi misschien ook wel een betere optie. Speelt altijd, echte technische nummer 10.
El Ahmadi is totaal geen 10, veel meer een controlerende man, die ook het spel verdeelt. Zou hem kunnen vergelijken met Pirlo, met een mindere vrije trap. Zou een goede optie kunnen zijn, altijd afwachten of hij zich kan doorontwikkelen...
|
|
|
Amor AJAX Bankzitter
Vak: 117 Posts: 578 Reg.: 7 augustus 2005 |
quote: Gianni Bugno schreef:
(...)
El Ahmadi is totaal geen 10, veel meer een controlerende man, die ook het spel verdeelt. Zou hem kunnen vergelijken met Pirlo, met een mindere vrije trap. Zou een goede optie kunnen zijn, altijd afwachten of hij zich kan doorontwikkelen...
Ik ken Karim al vanaf de jeugd en daar speelde hij altijd op 10.. Dat hij nu met Aisatti iets wat meer naar achteren speelt, dat is een feit.
|
|
|
quote: Amor AJAX schreef:
(...)
Ik ken Karim al vanaf de jeugd en daar speelde hij altijd op 10.. Dat hij nu met Aisatti iets wat meer naar achteren speelt, dat is een feit.
Als hij vroeger een 10 was, betekent dat toch niet dat hij dat nu nog is? Reiziger is toch ook geen rechtsbuiten??
Hij heeft zich sterk ontwikkeld in een controlerende rol, en het zou raar zijn om hem naar Ajax te halen als 10, waar hij nu al zeker 2 jaar niet meer speelt...
|
|
|
Aaaajax no1 Internationale topspeler
Vak: 411 Posts: 2389 Reg.: 17 september 2005 |
quote: Gianni Bugno schreef:
(...)
Als hij vroeger een 10 was, betekent dat toch niet dat hij dat nu nog is? Reiziger is toch ook geen rechtsbuiten??
Hij heeft zich sterk ontwikkeld in een controlerende rol, en het zou raar zijn om hem naar Ajax te halen als 10, waar hij nu al zeker 2 jaar niet meer speelt...
Het zou een leuke speler zijn in de breedte denk ik, niet meer dan dat. Wel een goede speler overigens. Als ie goedkoop is zie ik hem graag komen...
|
|
|
Ajax voor eeuwig Bankzitter
Uit: Amsterdam Vak: 421 Posts: 456 Reg.: 1 maart 2007 | Engelaar is wel een goede speler maar voor de basis van Ajax. Hij heeft wel een aardige techniek en heeft een goede trap.
|
|
|
343  Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hulst Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1153 Reg.: 9 augustus 2001 | Leuk spelertje inderdaad. Voor de breedte inderdaad. Dus niets voor AJAX. Liever een speler die er gelijk staat of een groot talent voor de breedte. Laat Engelaar maar lekker naar Psv gaan.
|
|
|
Linkshalf Jeugdspeler
Vak: - Posts: 60 Reg.: 21 mei 2006 |
quote: [
Wat moet je met Engelaar als je ook Vertonghen voor die positie in je selectie hebt. Zelfde fysiek, zelfde loopvermogen etc. Ik denk niet dat we deze gossip serieus moeten nemen.
Had Ten Cate niet eerder aangegeven dat hij Vertonghen eerder centraal in de verdediging wil posteren? (gezien zijn fysiek en uitstekende traptechniek moet deze speler het spel voor zich hebben, volgens Ten Cate)
Daarnaast moet je er ook bij bedenken dat Roger, Lindenbergh en Sneijder (eventueel) vertrekken. Davids is ook niet meer de jongste, bovendien duurt een seizoen lang. Regeren is vooruit zien, toch
Verder zien mensen graag ook Urby Emanuelson op de linkshalf positie, maar ik meen te herinneren dat Ten Cate had gezegd dat Urby een Europese topper op die positie kon worden.
Pluspunten van O. Engelaar zijn:
- lengte (1.95m)
- leeftijd (hij wordt dit jaar 28, Van Geel/Ten Cate zoekt naar spelers van 25 jaar of ouder)
Dus laat die Engelaar maar komen... 
|
|
|
quote: Linkshalf schreef:
(...)
Had Ten Cate niet eerder aangegeven dat hij Vertonghen eerder centraal in de verdediging wil posteren? (gezien zijn fysiek en uitstekende traptechniek moet deze speler het spel voor zich hebben, volgens Ten Cate)
Daarnaast moet je er ook bij bedenken dat Roger, Lindenbergh en Sneijder (eventueel) vertrekken. Davids is ook niet meer de jongste, bovendien duurt een seizoen lang. Regeren is vooruit zien, toch
Verder zien mensen graag ook Urby Emanuelson op de linkshalf positie, maar ik meen te herinneren dat Ten Cate had gezegd dat Urby een Europese topper op die positie kon worden.
Pluspunten van O. Engelaar zijn:
- lengte (1.95m)
- leeftijd (hij wordt dit jaar 28, Van Geel/Ten Cate zoekt naar spelers van 25 jaar of ouder)
Dus laat die Engelaar maar komen... 
Even los van het feit of Engelaar moet komen, vind ik dat je een mooie manier van redeneren hebt.
Ten Cate zoekt mensen vanaf 25 jaar ( bron? ) en Engelaar is dat. Daarnaast is Engelaar 1,95m, dus hij moet komen?? Apart...
|
|
|
Swanski Basisspeler
Uit: Hengelo / Tilburg Vak: - Posts: 905 Reg.: 1 december 2000 | Is Engelaar een links- of een rechtspoot? Als hij een rechtspoot is, zou het mij niet verbazen als Maduro wordt verhuurd aan Twente en in dat geval zou ik het ook geen vervelende aankoop vinden voor in breedte die wellicht ook kan groeien naar een basisspeler. Als hij een linkspoot is dan geloof ik dit gerucht niet, want dan kun je Vertonghen mooi weer verhuren aan Rkc. Ook al kan hij achterin spelen, want met Stam, Heitinga, Vermaelen en de beoogde opvolger voor Grygera zal Vertonghen echt niet veel minuten pakken als CV. Als stand-in van Davids zal hij meer minuten spelen door blessures en schorsingen en wordt hij de toekomstige 8 aangzien Edje niet de jongste meer is . Daarbij komt dat Engelaar zeker een aantal miljoenen gaat kosten. Hij heeft als voordeel natuurlijk zijn compleetheid als middenvelder (was vroeger spits) en zijn lengte wat we op het middenveld met dwergen als Sneijder, Davids, Gabri en in de toekomst Anita wel kunnen gebruiken. Wat Davids voor ons dit seizoen is, is Engelaar voor de nummer 4 dit seizoen. Hij zelf heeft wel de voorkeur voor ons, gezien zijn uitlatingen en zijn 'relatie' met Henk. Naar onze vrienden uit Zuid-Holland zal hij nooit gaan iig...
|
|
|
Sophokles Basisspeler
Uit: Schoonhoven Vak: 413 Posts: 820 Uploads: 1 Reg.: 28 oktober 2003 |
quote: Lederen Knikker schreef:
Vind Engelaar geen slechte. Was de enige bij Twente die overeind bleef tegen ons Ajax. Dat vind ik wel een goeie maatstaf.
Heel Excelsior bleef overeind in de Arena. Beoordelen op één wedstrijd kan niet.
|
|
|
Warner Moderator
Uit: Den Haag Vak: 127 Posts: 3914 Reg.: 25 juli 2002 |
quote: Sophokles schreef:
(...)
Heel Excelsior bleef overeind in de Arena. Beoordelen op één wedstrijd kan niet.
Ajax speelde tegen Excelsior een slechte wedstrijd. Tegen Twente daarentegen speelden we heel erg goed...
|
|
|
Sophokles Basisspeler
Uit: Schoonhoven Vak: 413 Posts: 820 Uploads: 1 Reg.: 28 oktober 2003 |
quote: Warner schreef:
(...)
Ajax speelde tegen Excelsior een slechte wedstrijd. Tegen Twente daarentegen speelden we heel erg goed...
Maar dan nog, het blijft een beoordeling gebaseerd op slechts één wedstrijd. Één zwaluw maakt nog geen zomer toch/ 
|
|
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2736 Reg.: 14 juni 2001 |
quote: Swanski schreef:
Is Engelaar een links- of een rechtspoot?
Aan het doelpunt in de ArenA te zien lijkt het me wel een linkspoot... 
|
|
|
AjaxDokkum Regelmatige invaller
Uit: Dokkum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 896 Reg.: 26 maart 2007 |
quote: bolle2 schreef:
Geboorteplaats: Rotterdam
Zegt genoeg lijkt me.
Leonardo kwam ook weg uit (Feyenkoorts) Rotterdam..
En nu zit hij hier ook dus zegt helemaal niet genoeg!
|
|
|
jellie Vedette
Posts: 1805 Reg.: 13 september 2002 | Dat deze topic nog open is en niet is verplaats naar het Satirische gedeelte... De volgende waar jullie mee komen is vast Ron Willems?
|
|
|
AjaxDokkum Regelmatige invaller
Uit: Dokkum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 896 Reg.: 26 maart 2007 | Ik snap ook niet wat ze in hem zien.
Er zijn veel meer betere spelers dan hem.
|
|
|
|