Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Scouting en aankoopbeleid
Orlando Engelaar
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 23 »

Poster
Topic: Orlando Engelaar 
amsterdamoost
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 18 maart 2003
Gepost op 27 april 2007 om 00:56:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Engelaar is een prima speler om erbij te hebben, dat heb ik hier ergens nog wel eens bepleit...maar. Wat moet je met Engelaar als je ook Vertonghen voor die positie in je selectie hebt. Zelfde fysiek, zelfde loopvermogen etc. Ik denk niet dat we deze gossip serieus moeten nemen.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.495,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Fernando Redondo
Icoon

Uit: 198.27.25.3
Vak: 405
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 27 april 2007 om 09:19:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oderint Dum Metuant schreef: Overbodige speler. Met Sneijder, Davids, Vertonghen en Schilder hebben we genoeg spelers voor de linkshalfpositie. Daarnaast is het een *********.

Wel een goede speler overigens...
Sneijder vertrekt hoogstwaarschijnlijk en is momenteel schaduwspits en Davids is onomstreden. Zag HtC in Vertonghen niet meer een centrale (inschuivende) verdediger? Bij RKC doet hij het goed als linkshalf. En Schilder wordt teruggehaald als linksback. Dan kan er een linkshalf bij.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.457,1VoVo: -Opstelling: incompleet
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Vak: 129
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 27 april 2007 om 09:19:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
amsterdamoost schreef:
Engelaar is een prima speler om erbij te hebben
Op zich mee eens, ook vind ik dat bij Ajax wat lengte en body niet zou misstaan. Maar daarintegen vind ik ook dat als Ajax het niveau wil nastreven van wat ze zeggen... ze ECHTE versterkingen moeten halen. En dat zie ik niet echt in Engelaar.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Marlon
Veelbelovend talent

Uit: De Koog
Vak: 428
Reg.: 15 juni 2002
Gepost op 27 april 2007 om 09:31:52.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een goede optie is om het contract van Maduro met twee jaar te verlengen, uit te lenen aan FC Twente en Engelaar te betrekken in de deal. Engelaar is namelijk wel degelijk een versterking voor de breedte.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Kenneth Perez Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: Winterswijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 27 april 2007 om 09:33:28.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

El-Ahmadi is een veel betere optie. Technisch, veel diepgang, talentvol en is de belangrijke moter op het middenveld.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 27 april 2007 om 10:44:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vind Engelaar geen slechte. Was de enige bij Twente die overeind bleef tegen ons Ajax. Dat vind ik wel een goeie maatstaf.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: incompleet
Warner
Moderator

Uit: Den Haag
Vak: 127
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 27 april 2007 om 11:20:38.     MSN: ja, dat heb ik wel...      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bolle2 schreef:

Geboorteplaats: Rotterdam

Zegt genoeg lijkt me.

Waarom zegt dat genoeg?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Furibond
Vedette

Uit: West-Friesland
Reg.: 31 januari 2002
Gepost op 27 april 2007 om 11:51:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Aardige speler maar niet voor de basis. Dus dan denk ik dat hij te duur is, hij zal toch wel enkele miljoenen moeten kosten. Maar natuurlijk wel 10 klassen beter dan Lindenbergh.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.346,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Amor AJAX
Bankzitter

Vak: 117
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 27 april 2007 om 12:09:55.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kenneth Perez schreef:

El-Ahmadi is een veel betere optie. Technisch, veel diepgang, talentvol en is de belangrijke moter op het middenveld.

Ik vind El Ahmadi misschien ook wel een betere optie. Speelt altijd, echte technische nummer 10.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Gianni Bugno
Internationale topspeler

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
Gepost op 27 april 2007 om 12:26:27.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amor AJAX schreef:

(...)

Ik vind El Ahmadi misschien ook wel een betere optie. Speelt altijd, echte technische nummer 10.

El Ahmadi is totaal geen 10, veel meer een controlerende man, die ook het spel verdeelt. Zou hem kunnen vergelijken met Pirlo, met een mindere vrije trap. Zou een goede optie kunnen zijn, altijd afwachten of hij zich kan doorontwikkelen...
 Help mods!
Amor AJAX
Bankzitter

Vak: 117
Reg.: 7 augustus 2005
Gepost op 27 april 2007 om 12:40:49.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gianni Bugno schreef:

(...)

El Ahmadi is totaal geen 10, veel meer een controlerende man, die ook het spel verdeelt. Zou hem kunnen vergelijken met Pirlo, met een mindere vrije trap. Zou een goede optie kunnen zijn, altijd afwachten of hij zich kan doorontwikkelen...

Ik ken Karim al vanaf de jeugd en daar speelde hij altijd op 10.. Dat hij nu met Aisatti iets wat meer naar achteren speelt, dat is een feit.
 Help mods!
Gianni Bugno
Internationale topspeler

Gepost op 27 april 2007 om 12:52:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amor AJAX schreef:

(...)

Ik ken Karim al vanaf de jeugd en daar speelde hij altijd op 10.. Dat hij nu met Aisatti iets wat meer naar achteren speelt, dat is een feit.

Als hij vroeger een 10 was, betekent dat toch niet dat hij dat nu nog is? Reiziger is toch ook geen rechtsbuiten??

Hij heeft zich sterk ontwikkeld in een controlerende rol, en het zou raar zijn om hem naar Ajax te halen als 10, waar hij nu al zeker 2 jaar niet meer speelt...
 Help mods!
Aaaajax no1
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 27 april 2007 om 12:56:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gianni Bugno schreef:

(...)

Als hij vroeger een 10 was, betekent dat toch niet dat hij dat nu nog is? Reiziger is toch ook geen rechtsbuiten??

Hij heeft zich sterk ontwikkeld in een controlerende rol, en het zou raar zijn om hem naar Ajax te halen als 10, waar hij nu al zeker 2 jaar niet meer speelt...

Het zou een leuke speler zijn in de breedte denk ik, niet meer dan dat. Wel een goede speler overigens. Als ie goedkoop is zie ik hem graag komen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ajax voor eeuwig
Bankzitter

Vak: 421
Reg.: 1 maart 2007
Gepost op 27 april 2007 om 17:30:09.     MSN: leon_afca1900@live.nl      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Engelaar is wel een goede speler maar voor de basis van Ajax. Hij heeft wel een aardige techniek en heeft een goede trap.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
343 Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hulst
Reg.: 9 augustus 2001
Gepost op 27 april 2007 om 17:39:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Leuk spelertje inderdaad. Voor de breedte inderdaad. Dus niets voor AJAX. Liever een speler die er gelijk staat of een groot talent voor de breedte. Laat Engelaar maar lekker naar Psv gaan.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Linkshalf
Jeugdspeler

Reg.: 21 mei 2006
Gepost op 27 april 2007 om 22:40:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
[
Wat moet je met Engelaar als je ook Vertonghen voor die positie in je selectie hebt. Zelfde fysiek, zelfde loopvermogen etc. Ik denk niet dat we deze gossip serieus moeten nemen.

Had Ten Cate niet eerder aangegeven dat hij Vertonghen eerder centraal in de verdediging wil posteren? (gezien zijn fysiek en uitstekende traptechniek moet deze speler het spel voor zich hebben, volgens Ten Cate)

Daarnaast moet je er ook bij bedenken dat Roger, Lindenbergh en Sneijder (eventueel) vertrekken. Davids is ook niet meer de jongste, bovendien duurt een seizoen lang. Regeren is vooruit zien, toch

Verder zien mensen graag ook Urby Emanuelson op de linkshalf positie, maar ik meen te herinneren dat Ten Cate had gezegd dat Urby een Europese topper op die positie kon worden.

Pluspunten van O. Engelaar zijn:

- lengte (1.95m)
- leeftijd (hij wordt dit jaar 28, Van Geel/Ten Cate zoekt naar spelers van 25 jaar of ouder)

Dus laat die Engelaar maar komen...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Gianni Bugno
Internationale topspeler

Gepost op 28 april 2007 om 00:27:12.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Linkshalf schreef:

(...)

Had Ten Cate niet eerder aangegeven dat hij Vertonghen eerder centraal in de verdediging wil posteren? (gezien zijn fysiek en uitstekende traptechniek moet deze speler het spel voor zich hebben, volgens Ten Cate)

Daarnaast moet je er ook bij bedenken dat Roger, Lindenbergh en Sneijder (eventueel) vertrekken. Davids is ook niet meer de jongste, bovendien duurt een seizoen lang. Regeren is vooruit zien, toch

Verder zien mensen graag ook Urby Emanuelson op de linkshalf positie, maar ik meen te herinneren dat Ten Cate had gezegd dat Urby een Europese topper op die positie kon worden.

Pluspunten van O. Engelaar zijn:

- lengte (1.95m)
- leeftijd (hij wordt dit jaar 28, Van Geel/Ten Cate zoekt naar spelers van 25 jaar of ouder)

Dus laat die Engelaar maar komen...

Even los van het feit of Engelaar moet komen, vind ik dat je een mooie manier van redeneren hebt.

Ten Cate zoekt mensen vanaf 25 jaar ( bron? ) en Engelaar is dat. Daarnaast is Engelaar 1,95m, dus hij moet komen?? Apart...
 Help mods!
Swanski
Basisspeler

Uit: Hengelo / Tilburg
Reg.: 1 december 2000
Gepost op 28 april 2007 om 04:03:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Is Engelaar een links- of een rechtspoot? Als hij een rechtspoot is, zou het mij niet verbazen als Maduro wordt verhuurd aan Twente en in dat geval zou ik het ook geen vervelende aankoop vinden voor in breedte die wellicht ook kan groeien naar een basisspeler. Als hij een linkspoot is dan geloof ik dit gerucht niet, want dan kun je Vertonghen mooi weer verhuren aan Rkc. Ook al kan hij achterin spelen, want met Stam, Heitinga, Vermaelen en de beoogde opvolger voor Grygera zal Vertonghen echt niet veel minuten pakken als CV. Als stand-in van Davids zal hij meer minuten spelen door blessures en schorsingen en wordt hij de toekomstige 8 aangzien Edje niet de jongste meer is . Daarbij komt dat Engelaar zeker een aantal miljoenen gaat kosten. Hij heeft als voordeel natuurlijk zijn compleetheid als middenvelder (was vroeger spits) en zijn lengte wat we op het middenveld met dwergen als Sneijder, Davids, Gabri en in de toekomst Anita wel kunnen gebruiken. Wat Davids voor ons dit seizoen is, is Engelaar voor de nummer 4 dit seizoen. Hij zelf heeft wel de voorkeur voor ons, gezien zijn uitlatingen en zijn 'relatie' met Henk. Naar onze vrienden uit Zuid-Holland zal hij nooit gaan iig...
 Help mods!
Sophokles
Basisspeler

Uit: Schoonhoven
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003
Gepost op 28 april 2007 om 13:29:21.       MSN: peter_afca@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

Vind Engelaar geen slechte. Was de enige bij Twente die overeind bleef tegen ons Ajax. Dat vind ik wel een goeie maatstaf.

Heel Excelsior bleef overeind in de Arena. Beoordelen op één wedstrijd kan niet.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.450,3VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Warner
Moderator

Uit: Den Haag
Vak: 127
Reg.: 25 juli 2002
Gepost op 28 april 2007 om 14:36:07.     MSN: ja, dat heb ik wel...      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sophokles schreef:

(...)

Heel Excelsior bleef overeind in de Arena. Beoordelen op één wedstrijd kan niet.

Ajax speelde tegen Excelsior een slechte wedstrijd. Tegen Twente daarentegen speelden we heel erg goed...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.475,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sophokles
Basisspeler

Uit: Schoonhoven
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003
Gepost op 28 april 2007 om 15:05:04.       MSN: peter_afca@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Warner schreef:

(...)

Ajax speelde tegen Excelsior een slechte wedstrijd. Tegen Twente daarentegen speelden we heel erg goed...

Maar dan nog, het blijft een beoordeling gebaseerd op slechts één wedstrijd. Één zwaluw maakt nog geen zomer toch/
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.450,3VoVo: -Opstelling: 4-2-4
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Vak: 129
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 28 april 2007 om 15:26:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Swanski schreef:
Is Engelaar een links- of een rechtspoot?
Aan het doelpunt in de ArenA te zien lijkt het me wel een linkspoot...
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 4-5-1
AjaxDokkum
Regelmatige invaller

Uit: Dokkum
Reg.: 26 maart 2007
Gepost op 28 april 2007 om 18:04:44.         MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
bolle2 schreef:

Geboorteplaats: Rotterdam

Zegt genoeg lijkt me.

Leonardo kwam ook weg uit (Feyenkoorts) Rotterdam..
En nu zit hij hier ook dus zegt helemaal niet genoeg!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.478,1VoVo: -Opstelling: incompleet
jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002
Gepost op 28 april 2007 om 19:03:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat deze topic nog open is en niet is verplaats naar het Satirische gedeelte... De volgende waar jullie mee komen is vast Ron Willems?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.469,6VoVo: -Opstelling: incompleet
AjaxDokkum
Regelmatige invaller

Uit: Dokkum
Reg.: 26 maart 2007
Gepost op 28 april 2007 om 19:27:34.         MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik snap ook niet wat ze in hem zien.
Er zijn veel meer betere spelers dan hem.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.478,1VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk